TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
![](/graph1/rog_lewy.gif) |
RECENZJE | GeForce 7800 GTX: recenzja i test |
![](/graph1/rog_prawy.gif) |
|
|
GeForce 7800 GTX: recenzja i test Autor: Kris | Data: 06/07/05
|
|
Testy
Nadszedł czas aby przemówiły liczby. Komentarze własne starałem się ograniczyć do minimum.
![](/html/geforce_7800_gtx/060.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/064.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/098.PNG)
W zasadzie dopiero w 1600x1200 AF coś ciekawego zaczyna się dziać. Konkurencja słabnie a GF7800GTX pokazuje pazury. SLI zawiódł.
![](/html/geforce_7800_gtx/061.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/065.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/099.PNG)
Ta gra znakomicie wykorzystuje możliwości jakie daje połączenie dwóch kart.
![](/html/geforce_7800_gtx/062.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/066.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/100.PNG)
GF7800GTX bez problemu rozprawia się z niedawnym królem tej gry.
![](/html/geforce_7800_gtx/063.PNG)
Dotychczas wykorzystywałem starszą wersję Splinter Cell. Wraz z nową generacją kart skończyła się jego przydatność do testów samych kart, bo wynik oparł się na wydajności procesora. Zastąpiła go najnowsza wersja czyli Teoria Chaosu. Do pomiaru wykorzystuję benchmark zawarty w samej grze. Test podstawowy przeprowadzam na ustawieniach SM1.1, aby można było porównać karty oparte na różnych układach graficznych. Zainteresowanych wynikami SM3.0 zapraszam do grupy testów dodatkowych.
![](/html/geforce_7800_gtx/067.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/101.PNG)
Zaskakująco słabo (na tle konkurencji) wypada GF6800Ultra, jednak pomimo względnie niskiego framerate wszystkie karty radzą sobie nieźle, do 1280x1024 AF włącznie.
![](/html/geforce_7800_gtx/068.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/069.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/102.PNG)
W tej grze Radeon jest trudnym przeciwnikiem. No chyba, że mamy SLI.
![](/html/geforce_7800_gtx/071.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/072.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/103.PNG)
Wyrównany framerate niezależnie od trybu. Jedynie SLI wyraźnie wybija się na prowadzenie.
![](/html/geforce_7800_gtx/073.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/074.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/105.PNG)
Gra wyraźnie nie jest w stanie wykorzystać SLI. GF7800GTX rozprawia się z Radeonem.
![](/html/geforce_7800_gtx/075.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/076.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/106.PNG)
Radeon tym razem nie oddaje koszulki lidera. Muszę również przyznać, że nie samym framerate gra "samochodowa" żyje i w niemal każdej rozdzielczości wyraźnie czuć lepszą odpowiedź karty na układzie ATI, na polecenia przekazywane z klawiatury.
![](/html/geforce_7800_gtx/077.PNG)
Druga z nowych gier testowych. Do pomiaru używam specjalnego programu testowego ustawionego na najwyższą jakość obrazu i wykorzystującego domyślne demko testowe. Shadery ustawione dla kart SM2.0. Wynik ustawienia SM2.0++ przeniosłem do grupy testów dodatkowych. Miejsce wykonania pomiaru oraz ustawienia są krytyczne i w pozostałych fragmentach gry można liczyć na znacznie wyższy framerate. Warto również przemyśleć zmiany w konfiguracji gry.
![](/html/geforce_7800_gtx/078.PNG)
![](/html/geforce_7800_gtx/107.PNG)
Domyślne ustawienia sterownika powodują, że system SLI działa znacznie gorzej niż pojedyncza karta, więc postanowiłem zrobić wyjątek i w tej grze wymusić ustawienie wyłączające tryb dualny. Oczywiście w tej sytuacji nic nie zagrozi GF7800GTX. Najsłabiej wypadł Radeon.
|
|
|
|
![](/graph1/rogwaskilewy.gif) |
![](/graph1/szarypixel.gif) |
![](/graph1/rogwaskiprawy.gif) |
|
|
|