Zgodność NV30 z DirectX 9.0 sugeruje, że układ ten ma 8 potoków renderujących. W wielu artykułach traktujących o architekturze NV30 znajdziemy takie stwierdzenie. Niestety wszystko wskazuje, że nie jest to prawda. Nvidia mocno krytykowała 3DMarka 2003, między innymi za brak wykorzystania multiteksturowania. Umożliwia ono kartom wyposażonym w 2 TMU na potok, podwojenie szybkości wypełniania trójkątów. Jednak nie we wszystkich sytuacjach układ 4x2 jest w stanie przerobić 8 pikseli w jednym przebiegu.
Gigant z Santa Clara przyznaje nieoficjalnie, że przy wykorzystaniu bufora koloru w parze z buforem Z, Geforce FX przerobi tylko 4 piksele w jednym przebiegu. Stąd możemy przypuszczać, że nowy NV30 posiada identyczną architekturę jak Geforce 4 - 4 strumienie renderujące z 2 TMU na potok. Nvidia broni się, że każda nowa gra korzysta z multiteksturowania. Fakt, jednak np. UT2003 wykorzystuje jednocześnie pojedyncze teksturowanie, które daje kartom kanadyjskiej konkurencji wyższą wydajność. Układ R300 stosowany przez ATi w nowych Radeonach przerabia zawsze 8 pikseli w jednym przebiegu.
szkoda, ze GF FX (autor: NimnuL-Redakcja | data: 23/02/03 | godz.: 14:37) okazal sie niewypalem ... naprawde szkoda - teraz kolejne dziecko nvidii jesli bedzie udane i znacznie wydajniejsze to jednak niesmak z poprzednika pozostanie ;(
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.