Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | GeForce 7800 GTX: recenzja i test
    

 

GeForce 7800 GTX: recenzja i test


 Autor: Kris | Data: 06/07/05

GeForce 7800 GTX: recenzja i testPomimo przejściowych problemów z wygospodarowywaniem czasu, niezbędnego do pisania recenzji, pojawienie się nowego lidera wydajności wśród kart graficznych nie mogło pozostawić mnie obojętnym. Dzięki uprzejmości firmy nVidia, która udostępniła mi referencyjną kartę GeForce 7800 GTX oraz firm Gigabyte, MSI, Gainward, AMD i Sapphire, które umożliwiły mi skompletowanie platformy sprzętowej i zestawu do porównań wydajności, mam niewątpliwą przyjemność podzielenia się z Czytelnikami wynikami testów oraz wnioskami płynącymi z kilkudniowego obcowania z najnowszym produktem nVidia. Zapraszam do stosunkowo krótkiej, choć mam nadzieję, że treściwej recenzji.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: GeForce 7800 GTX: recenzja i test
 
 » Teoria
 » Transparent FSAA
 » Karta referencyjna
 » Środowisko testowe
 » Testy
 » Dodatkowe testy
 » Uczta numerologa
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ooo jak milo (autor: Okota | data: 6/07/05 | godz.: 00:48)
    zabieram sie za czytanie :)

  2. Wreszczie :P (autor: Kris o poranq | data: 6/07/05 | godz.: 02:55)
    Też z chęcią poczytam :)

  3. to jakiś absurd! (autor: Nastul | data: 6/07/05 | godz.: 04:04)
    ta tabelka z poborem mocy karty graf. to chyba żart

  4. Nastul (autor: capri | data: 6/07/05 | godz.: 07:17)
    czy chodzi ci o tabelke "pobor mocy ZESTAWU"?
    czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka :P


  5. No to (autor: sol4rlag | data: 6/07/05 | godz.: 08:08)
    pojawiła się kolejna super ultra hiper duper karta, na którą mnie nie stać... :(

  6. recka (autor: OrbitaL_2001 | data: 6/07/05 | godz.: 08:16)
    fajna, tresciwa i nie znuzyla mnie, jest mala literowka w slowie "Ta gry", ale to detal

    co do ceny no to jak za nowosc nie jest zle, chociaz podejzewam ze jak pojawia sie masowo konsole next-gen w sklepach, wiekszosc mlodszych graczy ktorzy uzywaja komputera tylko do gry zrezygnuja z posiadania PC, bo mysle ze cena samej konsoli bedzie zblizona wlasnie do 7800GTX czy przyszlego produktu ATi


  7. milusia (autor: Sulaco | data: 6/07/05 | godz.: 08:29)
    recka :) widze, ze bylo troszke za malo czasu na zglebienie tematu - np. vivo (jesli sie nie myle, to na kazdym gtx siedzi philips), "podwojne" taktowanie rdzenia, GTX SLi, korekcja gamma dla fsaa, "kompatybilnosc " transparent fsaa z grami ...no ale jescze przed nami recka SLi ;)

  8. Zbiorczo ... (autor: Kris-Redakcja | data: 6/07/05 | godz.: 09:06)
    Nastul: Nie przypominam sobie (późno było więc wszystko jest możliwe:-) abym podawał jakąś tabelkę z mocą kart. Dla 7800GTX i 6800U to będzie ok. 105W i 100W dla RX850XTPE. Jedna karta 6800GT bierze 75W natomiast SLI pewnie ok. 2x więcej (nie mam pewności bo nie kreśliłem sprawności dla tego zasilacza w zależności od poboru mocy).
    capri: Wymaganie od kogoś zrozumienia o tej godzinie jest niehumanitarne :-)
    sol4rlag: Ta karta ma szansę obniżyć cenę produktów na jakie Cię stać więc powinieneś ją powitać z większym entuzjazmem :-)
    OrbitaL_2001: Kwestia konsol to nie tylko cena/wydajność ale chyba przede wszystkim dostępność/klasa/rodzaj gier. Tym nie mniej faktycznie dużo wskazuje na to, że odciążą sporą część pecetów z tego zadania ...
    Sulaco: Mało czasu? Nawet nie zdążyłem jej solidnie wygrzać :-) Co do innych kwestii to wyjścia specjalnie mnie nie interesują w przypadku "golizny" referencyjnej, o taktowaniu dopiero ostatnio gdzieś czytałem i ma to znaczenie raczej teoretyczne (w zasadzie głównie liczy się końcowy efekt), większość bajerów którymi karmi marketing w ogóle pominąłem milczeniem, o badaniach kompatybilności zapomnij przy tak krótkim czasie testów (przynajmniej, jak widziałeś na zrzucie, sprawdziłem, że działa z HL2) a o GTX SLi szybciej się pewnie dowiem od Ciebie :-))) Recka SLi musi jeszcze trochę poczekać (mam lekki "przydech" czasowy). Do GTX natomiast wrócę jeszcze nie raz (i nie będzie to już referka nVidia) więc powoli uzypełnię przynajmniej te najważniejsze informacje ...


  9. Ja tam czekam na r520 (autor: Jacek_2004 | data: 6/07/05 | godz.: 09:07)
    ale cos mi się zdaje że jeszcze długo poczekam.

  10. Ale porażka z tym trybem SLI ... (autor: Muchomor | data: 6/07/05 | godz.: 09:26)
    ... porażka to chyba nawet mało powiedziane.
    Czy te gry z "konsolowym rodowodem" to Riddick...? Co to za gra? Czy jej hardware'o-żerność jest choć trochę rekompensowana jakością i miodnością ogólną grafiki?? Przy takim apetycie na sprzęt to ta gra powinna rzucać na kolana swoją grafą.
    Brakuje mi wyników Radeona w BF2, oraz testu TV-Out'a w GF7800, ale ogólnie recka bardzo OK.


  11. Kris (autor: Sulaco | data: 6/07/05 | godz.: 09:37)
    "bajery ktorymi karmi marketing" powiadasz :) no ale akurat gamma byla dosc "istotna" czego nie omieszkales wytknac przy kazdej recce w ktorej spotyklay sie produkty ati i nv ;) brakuje mi tez, tak na szybko testow HDR w far cry, wpominales, ze go poprawili, a 50% to imho sporo :) .co do tego dziwnego taktowania, wiesz od strony uzytkowej faktycznie nie ma to wiekszego znaczenia (chyba), gorzej jak producenci to wykorzystuja np.asus to skrzetnie wykorzystal podajac taktowanie gtx na poziomie 470MHz i troche klientow sie nacielo... a GTX SLi...no coz...od ok 10k 3dm05 zachowuje sie jak 3dm01 - potrzba min. 5gig proca aby ruszyc ten soft :)
    btw: czy jest mozliwosc wykazania faktycznego wplywu ilosci jednostek ROP na sprawnosc karty? sadzilem , ze HDR jest robiony wlasnie na poziome ROP, ale 50% wzrost wydajnosci troche mnie zmylil. jeszcze drobna uwaga- jezeli faktycznie HDR jest robiony na poziomie ROP, to ilosc kart (SLi) nie bedzie miala wiekszego wplywu na jego wydajnosc...


  12. Reszta jest... (autor: SzKD | data: 6/07/05 | godz.: 09:49)
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=72594

  13. Zbiorczo ... (autor: Kris-Redakcja | data: 6/07/05 | godz.: 09:52)
    Muchomor: Mnie też brakuje wyników Radeona w BF2 :-) TV-out sprawdzę, jak będę miał produkt sklepowy a nie referkę ...
    Sulaco: Nie desperuj. Jakość FSAA sprawdzę jak dostanę kartę na dłużej. Na razie to mało istotne przy braku konkurencji w tej klasie wydajności ale temat nie umknie. HDR masz w SCCT choć faktycznie w tym demku testowym specjalnie się efekt nie rzuca na oczy (BTW: Nie wiem o ile poprawili sam HDR więc nie sugeruj się żadnym %). Wrzucaj na priv listę życzeń testowych bo to było dopiero pierwsze spotkanie z GTX'em ...
    SzKD: Mam nadzieję, że DYD czyta te uwagi i koryguje na bieżąco ...


  14. Kris (autor: Sulaco | data: 6/07/05 | godz.: 10:00)
    tylko w kwestii formalnej :) HDR w SCCT i Far Cry to dwa zupelnie odmienne podejscia do tematu, tak od strony wizualnej jak i implementacji, tak wiec imho nie mozna ich w ogole porownywac...

  15. Sulaco ... (autor: Kris-Redakcja | data: 6/07/05 | godz.: 10:09)
    Jeśli w SCCT faktycznie nie walą po Vertexie (tak czytałem) to dlaczego to się tak dławi??? Ech ... no trudno. Nie zmuszaj mnie do HDR'owania w FC. Spróbuję znaleźć inny przykład ... :-(

  16. gf7800 (autor: JaroFCB | data: 6/07/05 | godz.: 11:58)
    hmm nic nowego karta nie wnosi jesli kots chce miec najszybsza karte VGa to se ja kupi ale normalny czlowiek przy zdrowych zmysłach nie wieni traszej genaracji kart 16 potokowych na gf7800 bo sie nie oplaca, niestyet chyba bedzie czebalo wymineic karte dopiero jak wyjdzie dirext10 i karty ktore to beda obslugiwac!! 40kaltek czy 70klatek nie ma roznicy pozdrawiam Asus x800Xl :)

  17. jednostki... (autor: Abisai | data: 6/07/05 | godz.: 12:36)
    czy moglibyście pisać na wykresach (przy osiach) i w tabelach jednostki w jakich podawane są wielkości? Myslę że poprawiłoby to ich czytelność :)
    A poza tym fajna recka, miło by było mieć takiego smoka...


  18. Hmm (autor: Friend | data: 6/07/05 | godz.: 13:04)
    Fajny tescik, szkoda ze nie dodano tylko wyników takiego GF 6600 czy 6600GT.

    Mam 6600 i zamierzam zmienić na coś lepszego (6800GT) i nigdzie nie ma w sieci testu w ktorym były by uwzględnione 6600 po 6800Ultra.


  19. Zbiorczo ... (autor: Kris-Redakcja | data: 6/07/05 | godz.: 13:18)
    JaroFCB: Wszystko jest względne. Znam takich którzy pukają się w czoło jak zasugeruję wydanie >1kzł na np. X800XL :-) Inna sprawa, że zawsze najdroższy produkt jest przeznaczony dla dosyć wąskiego kręgu odbiorców. Dla NIECO mniej "zaangażowanych" są np. X800XL czy GF7800GT, a dla wielu sprawdzi się GF6600/X700 czy nawet słabsze ...
    Abisai: Masz rację. Szczególnie w przypadku uzależnienia od trybu. To faktycznie jest mało czytelne ...
    Friend: http://twojepc.pl/...pci-e_2005_q1_2&strona=14


  20. fajna recka (autor: JasioWP | data: 6/07/05 | godz.: 14:22)
    123

  21. ups sorry (autor: Nastul | data: 6/07/05 | godz.: 19:07)
    fkatycznie mój błąd no ale 4 rano była i jużniekontaktowałem :D nie zauważyłem big sorry chłopaki :)

  22. Kris (autor: Nastul | data: 6/07/05 | godz.: 19:09)
    dzięki za wyczerpującą odpowiedź o poborze prundu samych kart - przyda mi sie! :)

  23. Ledwo ludzie pokupowali SLI (autor: Vetch | data: 7/07/05 | godz.: 10:22)
    a tu już zmierzch nastąpił ;-) Jakby nie patrzeć i liczyć, zakup karty grafiki do gier, a raczej jednej gry na krzyż, się w ogóle nie opłaca.

  24. Kris (autor: Opson | data: 7/07/05 | godz.: 12:38)
    Ja bym jednak chcial sie zapytać dlaczego testujesz w 1600x1200 z HDR skoro i tak wiesz że to jest bez sensu. HDR naprawde bardzo ale to bardzo obiąża jednostki VS i nie ma co liczyć na nagłą poprawe. Mozna to usprawnić stosując HDR z ograniczoną prezcją ( tak sie stalo w FarCry i sterownikach 71.84 i wyzszych ) ale generalnie ŻADNA karta nie bedzie miala szans HDR w rozdzielczosci jaką zaproponowałeś.

    Pozatym recka ok , szkoda jednak że testujesz w tak starych grach. Doskonale przecież wiesz że Colin 05 to w duzej mierze tekstura - a przecież gry przyszłości to shader , shader i jeszcze raz shader. Chcialbym zobaczyć Painkiller Battle out of Hell , Juiced , KKrieger jako test shadera - to są gry ktore pokazują przyszłość

    Zupełnie nie rozumiem co tutaj robią takie gówna jak Colin , X2 , TR:AOD czy Battlefield 2. Battlefield 2 mimo ze jest wymagający to nie jest to zasluga shaderow czy karty graficznej. To tragiczny silnik MOH : Pacific Assault marnujący nasz sprzęt zawsze i wszędzie. Tak samo jak silnik TR:AOD jest skopany


  25. Opson za te splowa powinienes isc do spowiedzi (joke) (autor: andrzej166 | data: 7/07/05 | godz.: 17:23)
    A tak na serio to widziales ty Battlefield 2 w akcji??
    Widze ze nie masz zielonego pojecia o czym piszesz.
    pozdawiam


  26. Zbiorczo ... (autor: Kris-Redakcja | data: 7/07/05 | godz.: 21:57)
    Nastul: W recenzjach zbiorczych kart PCI-Express uwzględniłem w tabelach poszczególnych modeli również ich pobór mocy. Zerknij ...
    Opson: Nie testuję gier tylko karty graficzne. Elementy zestawu testowego wymieniam (nie każda gra nadaje się na benchmark) dopiero wtedy, kiedy całość przestaje odzwierciedlać możliwości badanych kart. I tu prawdopodobnie mamy rozbieżność zdań, do którego oczywiście masz prawo. Natomiast wszystkie gry testuje w różnych trybach. Co z resztą widać w tabelach.


  27. andrzej166 (autor: Opson | data: 8/07/05 | godz.: 02:03)
    Widzialem i stwierdzam że FarCry ma o niebo lepszy silnik i nie wymaga 1 GB RAMu bo granie przy 512 MB to istna popierdówka......

    Kris : Battlefield to skopany silnik podobnie jak MOH. Co do kart i doboru gier to masz racje - to Twoja sprawa. Tylko po prostu zeby to zrobic fajnie trzeba kłaść nacisk na przyszłość a nie na gry roku 2003 czy nawet 2001 (Colin 2005 to jakość na miare 2001 roku z dodanym shaderem). Sam widzisz że przyszloscia gier są shadery w takiej ilosci jak 3d markus 05 nam to pokazał. Na teksturze naprawde niewiele się da już uzyskać. Oczywiscie tekstura nie zniknie calkiem ale bedzie miala znaczenie marginalne. Czasy takich gier jak HL2 już minely - i nie mowie tutaj bynajmniej o grywalności a o grafice ktora byla co tu duzo mowić taka sobie. Sztuczne zabiegi ATI i ich reklamy Radeonow ze chodza w HL2 z AA x6 i AF x16 naprawde tej grze nie pomogly. Gra powinna wyjsc zgodnie z pierwotnym planem w 2003 roku. To samo Doom 3 i tego nie neguje. Ten jednak ma shaderow i oświetlenia duzo więcej.

    To tylko taka moja dygresja : Testuj w grach nowych - choćby nawet nie byly one popularne. Taki Painkiller Battle out of Hell doskonale nadaje sie do testow kart. Naprawde każdą karte wyssie do ostatniego fps'a


  28. Opson (autor: Sulaco | data: 8/07/05 | godz.: 08:13)
    cos sie tak uczepil tego Colina? dlatego, ze lepiej dziala na ati? daj spokoj...Painkiller to sredni pomysl, gierka jest malo wymagajaca i prktycznie ograniczeniem staje sie wydajnosc proca. imho dobor tytulow w testach jest na dzien dzisiejszy ok..

  29. Opson ... (autor: Kris-Redakcja | data: 8/07/05 | godz.: 08:14)
    Gry są tylko benchmarkami i zostały tak dobrane aby obrazować wydajność również i w przyszłych grach pomimo tego, że nie należą (przynajmniej niektóre) do najnowszych czy mają (jak twierdzisz) "skopany silnik". Zresztą zwróć uwagę na to, że 3DMark, na którego się powołujesz w kwestii shaderów w sam raz daje bardzo zbliżony obraz różnic pomiędzy kartami w porównaniu do wyników z mojego zestawu testowego. Natomiast kwestia klasy gier jest już w zasadzie "off-topic" i ma zdecydowanie subiektywny wydźwięk. Ja mogę tylko dodać, że (przynajmniej jak dla mnie) nie samymi efektami 3D dobra gra "żyje"...

  30. Sulaco (autor: Opson | data: 8/07/05 | godz.: 11:22)
    W painkillerze BOOH jest tyle shaderow ze swego czasu moj FX5700 klęczał na kolanach i zwalniał do 3 fpsów niemalże jak 3d mark 05 ..... I tam powinno sie testować sprawność shaderów

  31. Kris (autor: Opson | data: 8/07/05 | godz.: 11:25)
    No masz racje - gry to już zdecydowany offtop. Także już się nie czepiam. Ogólnie fajny test

    Pozdro


  32. Opson (autor: Sulaco | data: 8/07/05 | godz.: 11:32)
    http://www.xbitlabs.com/...lay/geforce-7800_7.html :) i teraz powiedz jak to przetestowac, bez 4gigowego a64?

  33. Sulaco (autor: Opson | data: 8/07/05 | godz.: 11:36)
    Zrobić porządne timedemo ?

  34. .... (autor: Opson | data: 8/07/05 | godz.: 11:37)
    Ale jeszcze jedno mnie zainteresowalo. Kwestia 3Dc. Z tego co wiem to Normal map compression obsługują już karty od GF FX (programowo). Dlaczego więc tutaj jest to odebrane jako nowość. Czy Normal map compression i 3Dc to nie to samo ?

  35. Opson ... (autor: Kris-Redakcja | data: 8/07/05 | godz.: 12:09)
    3Dc to konkretny algorytm kompresji map normalnych (4:1). GF7800 rekompresuje go (programowo) na swój natywny format U8V8 (2:1) przed załadowaniem do pamięci karty. Oczywiście kwestię realnych stopni kompresji oraz ich "bezwpływowość" na jakość obrazu traktowałbym z pewnym przymróżeniem oka ...

  36. Kris (autor: Opson | data: 8/07/05 | godz.: 12:29)
    A skoro jest to programowe mozna liczyc na wsparcie rownież w przypadku GeForce 6 ?

  37. Opson ... (autor: Kris-Redakcja | data: 8/07/05 | godz.: 20:56)
    GF6 również może (przynajmniej teoretycznie) mieć wsparcie. To kwestia sterownika ...

  38. hmm (autor: Epic | data: 9/07/05 | godz.: 19:49)
    Hmm, sam układ nie jest chyba tak rewolucyjny względem starszego nv40, jak to było rok temu z NV40 (wobec NV38). W każdym bądź razie wydajność w grach jest bardzo wysoka (zwłaszcza względem starszych układów w grach z fsaa/anizo).

    o do testu... jakiś taki dziwny, wcześniejsze artyy Krisa, były jakoś tak bardziej... hmmm. dopracowane? obszerniejsze? chyba jakoś tak, no ale przyznał się, że robił testa na szybciora, więc jest ok.

    Pozdrawiam.


  39. Epic ... (autor: Kris-Redakcja | data: 9/07/05 | godz.: 22:56)
    Na nic więcej mnie nie było stać przy tym czasie na testy i pisanie artykułu (tylko dlatego się podjąłem, że udało mi się "wykroić" te parę dni względnego spokoju). Na pewno nie mógł być dopracowany. Natomiast co do obszerności to bym polemizował. Nie było podstaw do pisania elaboratu. Jedna i do tego referencyjna, goła karta i pierwsze "krótkie spojrzenie". No i faktycznie brak większych rewolucji ... oprócz wydajności oczywiście ...

  40. SLI a GeForce 7800 GTX czy nawet GeForce 6800 Ultra (autor: Marucins | data: 10/07/05 | godz.: 23:49)
    Ciekaw jestem jak testy wypadly by w takiej konfiguracji,

    SLI a GeForce 7800 GTX czy nawet GeForce 6800 Ultra

    i na PCI-Ex16

    Cena jest mila... poczekamy zobaczymy co sie stanie


  41. Kris (autor: Opson | data: 12/07/05 | godz.: 08:55)
    A czemu piszesz G70 ? Czy to nie jest czasem NV47 ?

  42. Opson ... (autor: Kris-Redakcja | data: 12/07/05 | godz.: 13:34)
    To producent określa nazwę kodową swojego rdzenia. Oczywiście bazuje na pierwotnej specyfikacji NV47 ale skoro nVidia życzy sobie nazywać go G70 to nic mi do tego ...

  43. hmm (autor: Epic | data: 12/07/05 | godz.: 14:51)
    Mam nadzieję, że artykuł o SLI, to będzie już porządna lektura, jakieś ciekawostki, wnioski, itd. :)

    Pozdrawiam
    KamilM.


  44. Epic ... (autor: Kris-Redakcja | data: 12/07/05 | godz.: 16:04)
    Osobiście nie sądzę, aby artykuł o SLI był w stanie reprezentować poziom wyższy od tej recenzji a z każdym tygodniem wręcz coraz gorzej to wygląda. Najwyraźniej potrzebuję tak z rok/dwa "urlopu" od pisania recenzji bo coś jakby wyczerpały mi się akumulatory i cały entuzjazm testowy gdzieś uleciał ... ;-) I nie udawaj niewiniątka bo Ty też już nie jesteś tym samym Czytelnikiem, dla którego kiedyś niemal każde zdanie w recenzji było jak odkrywanie nowego, fascynującego świata. Może już czas przejść na drugą stronę "barykady"? :-) PS. Ezoteryczne teksty typu "zrób tak aby mi się podobało" nie przejdą bez konkretnej, dobrze osadzonej, właściwie umotywowanej, treściwie wypunktowanej, przejrzyście stabelaryzowanej i dobrze pokolorowanej petycji przekazanej redakcji listem poleconym :-)

  45. Witcher ... (autor: Kris-Redakcja | data: 12/07/05 | godz.: 16:07)
    Szczerze mówiąc nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Przecież w test 7800GTX dotyczy kart PCI-Ex i jest porównanie zarówno ze SLI jak i 6800U ...

  46. Kris (autor: Epic | data: 12/07/05 | godz.: 16:20)
    hmm, przyhodze na TPC od czasu, jak zaczęły sie pojawiać recki o GF3. Dla mnie nadal najlepszych Twym artykułem były Wojny Klonów.

    I każdy Twoj test/art byl dla mnie najlepszym ze wszystkich serwisow o hardware w Polsce. I cobyś nie zrobił, to i tak będe mówił ze najlepiej piszesz, najlepiej testujesz w karty graficzne.

    Pozdro
    KamilM.


  47. Epic ... (autor: Kris-Redakcja | data: 12/07/05 | godz.: 17:20)
    Dzięki za wsparcie. Wiem dlaczego to napisałeś i od razu powiem, że to nie zadziała bo problem mam głównie "zewnętrzny". Taki okres ...

    PS. "Wojny klonów" to przede wszystkim opisy zupełnie nowego i dla wielu nieznanego sprzętu od producentów, o których niektórzy nie słyszeli wcześniej. Informacji było stosunkowo mało więc trudno dziwić się zainteresowaniu. Faktycznie było o czym pisać a Czytelnik dokonywał wielu przydatnych "odkryć". Trochę się zmieniło. Sprzęt spowszedniał. My dorośliśmy. Albo odwrotnie :-)


  48. Dygresja w podsumowaniu BARDZO mi się podobała. (autor: Wrona33 | data: 25/07/05 | godz.: 18:59)
    Czyżby Kris z wiekiem zaczynał patrzeć na problemy tego świata przez "szkiełko filozofii" ? ;)
    Masz rację Kris.
    Dajemy się nakręcać ludziom od marketingu.
    Szkoda, że ciągle mówi się o tym zbyt mało.
    Pozdrawiam


  49. Kris (autor: Opson | data: 26/07/05 | godz.: 20:17)
    Kris, nie wiem czy widziałeś artykuł na egieldzie - http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=209 - na temat GF;a 7800 GTX. Ale popatrz na wyniki z Painkillera - ta gra jest na prawdę bardzo wymagająca i do tego bardzo dobrze się skaluje wraz z wydajnością Pixel Shaderów. Zaciekawiła mnie jeszcze kwestia Far Cry - z recenzji wynika, że test na jednym demie nie jest nic wart.

  50. Opson ... (autor: Kris-Redakcja | data: 27/07/05 | godz.: 16:11)
    Nie widzę potrzeby dokładania Painkillera (inne testy w zupełności go zastępują). Natomiast jeśli ktoś chce testować sam FarCry to i testy na wszystkich układach prowadzą w "krzaki" z uwagi na nieprzystawalność procedury testowej do realnego zachowania w grze. To tylko benchmark (framerate testowy ma niewiele wspólnego z rzeczywistym). Wybrałem w miarę nieźle obciążający i co ważne, zróżnicowany poziom i "nakręciłem" długie demo zawierające wszystkie aspekty otoczenia bohatera. IMHO zupełnie nieźle odzwierciedla grę jako całość.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL