Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Lustereczko, powiedz przecie - test Minolty Dynax 5D
    

 

Lustereczko, powiedz przecie - test Minolty Dynax 5D


 Autor: NimnuL | Data: 20/09/05

Lustereczko, powiedz przecie - test Minolty Dynax 5DDotąd na łamach TwojePC miałem okazję opisywać aparaty cyfrowe należące do segmentu komapktów lub hybryd. Dzisiaj zabiorę się za przedstawienie Wam najnowszej lustrzanki cyfrowej firmy Konica Minolta, model Dynax 5D.

Rozwój dSLR (SLR - Single Lens Reflex - lustrzanka jedno-obiektywowa) w ostatnich latach jest wprost ogromny. Aktualnie amatorskie i tanie lustrzanki oferują możliwości o jakich profesjonaliści jeszcze nie dawno mogli marzyć. Cóż, to naturalny postęp technologiczny, a w przypadku aparatów cyfrowych zdaje się być niepohamowany. Upowszechnienie się modeli cyfrowych spowodowało większy popyt i spadek cen (a może odwrotnie?). Ceny są już na tyle niskie, że amatorski korpus dSLR można nabyć już w cenie zaawansowanego aparatu kompaktowego co jeszcze 1 rok temu było nie do pomyślenia. Pytanie tylko, czy wraz ze spadkiem cen nie otrzymujemy zabawek zamiast aparatów? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć omawiając Dynaxa 5D. Zapraszam.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Lustereczko, powiedz przecie - test Minolty Dynax 5D
 
 » Dane techniczne
 » Co w pudle?
 » Do testu przystąp
 » Najistotniejsze informacje
 » Podsumowanie
 » Pozostałe zdjęcia
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. calkiem fajny aparat... (autor: pablo85 | data: 20/09/05 | godz.: 22:21)
    ale mialem mozliwosc wymiany canona eos rebela(300D) na ta minolte za doplata 1000zl i sie nie zdecydowalem poniewaz jako dla uzytkownika normalnego nie warto po prostu i gdybym mial 3tys teraz to bym drugi raz kupil rebela i do niego akcesoria. ale w porownaniu do 350D wypada znacznie lepiej ta minolta i duzo lepiej w dloni lezy, 350 jakas taka mala sie wydaje a minolta jakby sie wpasowywala do dloni, anti shake dziala co prawda ale mnie jakos osobiscie wydaje sie to bajer jesli ktos ma pojecie o robieniu zdjec to i tak zrobie dobre a ja jakos nie mam przekonania do takich bajerow, swoja droga ciekawe jak to wplywa na zywotnosc zasilania. na pewno nie polecam komus kto dopiero wchodzi w lustra minolty ze wzgledu na ceny i dostepnosc szkiel to canon wypada duzo duzo lepiej, ale jak powiedzialem aparat super lezy w dloni i robi ladne zdjecia ale wymiana z 300D bez doplaty wchodzi w gre;)
    pzdr i sorry za macenie ale % dzialaja


  2. Nie uwazam AS za bajer (autor: NimnuL-Redakcja | data: 20/09/05 | godz.: 22:29)
    do takiego korpusu czesto beda wpinane tanie i ciemne szkla (vide KIT lens). Dzieki AS zyskujemy troche "swiatla".

    Ktoś kto zaczyna z fotografia - zasdowoli sie KITem, pozniej dokupi tanie tele ... no problemo. Canon wypada lepiej, ale jakosc tanich szkiel jest slabiutka.


  3. Fajny sprzęcik (autor: El Vis | data: 20/09/05 | godz.: 23:21)
    Fajna recka.
    Jak znajde jakąś przyzwoitą pracę to będzie to jeden z moich typów. Podoba mi się.


  4. hmm (autor: bartek_mi | data: 20/09/05 | godz.: 23:42)
    aparacik fajny ale mam 2 ale:
    1. brak dodatkowego lcd to spory minus :(
    2. brak lampki wspomagajacej dla af to dyskwalifikacja

    czekam na test d50/pentaxa *istDL


  5. brak lampki wspomagajacej dla af to dyskwalifikacja (autor: jack0 | data: 21/09/05 | godz.: 08:21)
    Nie wydaje mi się, błysk po oczach czasem przeszkadza, ale tak samo redukuje się efekt czerwonych oczu. Ktoś kto wydaje tyle kasy na lustrzankę i tak zakupi lampe zewnętrzną a tam będzie miał doświetlacz.

  6. bartek_mi (autor: NimnuL-Redakcja | data: 21/09/05 | godz.: 09:02)
    1. to zaden minus, dlaczego? Po pierwsze wiekszosc informacji jakie sa potrzebne masz w wizjerze, po drugie LCD podaje wszystkie informacje przyjrzysciej i obszerniej. Drugi LCD to przestarzaly gadzet, jak popracujesz np. na D70 i 5D zrozumiesz o czym mowie.

    2. AF wspomagane jest przez strobo z lampy.
    Reszte powiedzial jack0.


  7. Super recka (autor: davidcie | data: 21/09/05 | godz.: 14:45)
    Pełen profesjonalizm, aż miło się czyta NimnuL.

  8. łapy (autor: rmrmg | data: 21/09/05 | godz.: 16:46)
    Ciekawe, że recenzentowi mały palec nie ucieka pod body. Wydaje mi się, że dłonie mam przeciętnej wielkości a palec zawsze ląduje mi pod aparatem. Początkowo było to bardzo denerwujące ale daje się przyzwyczaić.

  9. Zone Matching. (autor: Dabrow | data: 21/09/05 | godz.: 16:47)
    Jedna istotna uwaga. Zone Matching to nie jest taki sobie pomysł Minolty tylko wprowadzenie starej zasady naświetlania stworzonej przez Ansela Adamsa - mistrza fotografii krajobrazowej... Pozwala na zarejestrowanie wszystkich szczegółów - zarówno w światłach jak i cieniach...
    Nie bagatelizuj tego rozwiązania - bo tak twoje słowa zabrzmiały...


  10. cała reszta (autor: Dabrow | data: 21/09/05 | godz.: 16:53)
    in plus. IMO...
    Na moje to ten korpus powinien zawojjować świat... Gdyby tylko Minolta miała tak namolny marketing jak Canon (((-:


  11. "wbudowany grid" (autor: Dabrow | data: 21/09/05 | godz.: 17:04)
    czli matówka z siatką wspomagającą. Dla informacji bo kiedyś drzewiej byłeś wielce zdziwiony takim znaleziskiem w dziadkowej piwnicy (przypomnij sobie pewne pytania) to każda lustrzanka ma matówkę, niektóre mają wymienną - to właśnie matówka a nie jakiś "grid" jest wymienny.
    Idę o zakład że za jakiś czas dowiemy się że matówkę w Dynaksie5D da się wymienić na którąś z innych minolt - albo z D7D albo z której z serii analogowej (-;


  12. Dzięki za reckę, (autor: Wolfgang | data: 21/09/05 | godz.: 17:08)
    świetnie się ją czytało. Nurtuje mnie jednak parę pytań. Czy wizjer ma regulację dioptryczną? Współpraca z M42 jest zupełnie bezproblemowa, czy też trzeba dokonywać jakiś sztuczek żeby dobrze mierzył światło? Punkty AF w wizjerze są podświetlane? Ze strony Minolty wynika, że z ich aparatami cyfrowymi działają tylko lampy z (D) na końcu. Może jednak jest jakiś sposób, żeby używać nieco starszych modeli? Nie dość, że Minolta ma inną stopkę, to jeszcze wymyślili taką niekopatybilność z resztą systemu.

    pablo85 >>> Co do dostępności szkieł to jesteś w błędzie. Jeśli chodzi o obiektywy dedykowane aparatom cyfrowym, to Canon nie ma dużo do zaoferowania - wszystkich przebija Zuiko. A jeśli chodzi o zwykłe szkła to spójrz na Allegro. Szkieł do Minolty nie brakuje. Jest sporo mniej ofert niż szkiełek do Canona, ale wystarczająco dużo. No i przyzwoity amatorski obiektyw do Minolty kosztuje mniej niż analogiczny do Canona. Co do AS, to jest przydatne - brat ma A200, wiec sprawdzałem empirycznie. Chodzi o to, że jest mniej sytuacji w których musisz zrezygnować ze zrobienia zdjęcia.


  13. co do szkieł (Pablo85) (autor: Dabrow | data: 21/09/05 | godz.: 17:43)
    sorry ale większość dostępnych szkieł do Canona ma się średnio do wielu szkieł do minolty - jakościowo. Minolta tak ma że się zbytnio nie chwali a ma bardzo dobre szkła.

  14. NimnuL - współpraca z M42 (autor: Dabrow | data: 21/09/05 | godz.: 17:49)
    Wolfgang słusznie zauważył że poza enigmatycznym stwierdzeniem nie napisałeś nic konkretnego - popraw to jeśli możesz - napisz co działa, jaki jest pomiar światła, jak jest realizowany, czy działa pułapka ostrości, czy redukcja pozwala na ostrzenie na nieskończoność (np. nikony z tym mają problem)....
    Dalej - regulacja dioptrii - wartościowa informacja.
    I jeszcze jedno - warto się zagłębić i napisać o sposobie pomiaru światła - bo w przeciwieństwie do Canona który pod nazwą spot ma w zasadzie pomiar z centralnego pola to większość minolt ma faktycznie spota - pomiar z mniej niż 3% (zazwyczaj 1%) powierzchni kadru. Jak duża to różnica w stosunku do pomiaru z centralnego pola zapewne umiesz sobie wyobrazić. A jak istotny jest prawdziwy spot komuś kto chce poważniej fotografować to sam powinieneś dobrze wiedzieć.
    Dalej - rozwijając temat naświetlanai w technologii Zone Matching - prawda taka że większość cyfrówek a zwłaszcza dSLRów ma tak stworzone algorytmy żeby nie przepalać świateł - bo z cieni zawsze coś wyciągniesz (-; Czyli: "naświetlaj na światła wywołuj na cienie" (((-: PZDR!


  15. a gdzie (autor: Birdman | data: 21/09/05 | godz.: 18:05)
    sie podziala pelna wersja artykulu? dlaczego tego nie mozna tak ogladac?

  16. Odpowiedź (autor: NimnuL-Redakcja | data: 21/09/05 | godz.: 18:17)
    Dabrow - dzieki za informacje. Faktycznie potraktowałem to za gadzet. Ale dziala to chyba na zasadzie programowego obnizenia kontrastu, czy moze sie myle?
    Mysle, ze pomimo nie najlepszego marketingu Minolta ma sie coraz lepiej, a ten korpus (podobnie jak 7D) broni sie sam. Świadomi uzytkownicy po prostu go kupią. Nieświadomi amatorzy kupią Canona czy Nikona - bo sa bardziej znane.
    Co do matówki i grida - masz racje. Żle to ujalem w slowa. Dzieki za sprostowanie.
    Być może da się ją wyienic - wyglada, że siedzi na zaczepach i aż się prosi o ich odgięcie ;-)


    Wolfgang - wizjer ma regulacje dioptryczna (widac na zdjeciach) w zakresie -2,5D do +1D. W ofercie MInolty są też soczewki korekcyjne do dokupienia dodatkowo.
    Żadnych sztuczek z M42 nie potrzeba - montujesz i fotogrrafujesz. Zdjecie wykonane w tescie wykonalem obiektywem tylko przylozonym ręcznie do korpusu (trzymalem obiektyw w dłoni, nie wkręcalem go na pierscien bo go nie mialem).
    Da się ostrzyć na nieskończoność.


    >>Punkty AF w wizjerze są podświetlane?

    Tak, na czerwono, przez 0,3 lub 0,6s - albo w ogole jesli ustawisz.


    Inne lampy? Jasne - np. Metze na stopce SCA - da sie i beda dzialac. Być może Sigma coś ma w swojej ofercie, ale nie jestem pewien.


    Spot - faktycznie nie wspomnialem o tym. Jest to faktycznie spot z prawdziwego zdarzenia. W tym momencie nie podam informacji wartościowej, ale wyglada, że jest to wyraznie mniej niż np. w Canonie. Postaram sie dowiedzieć i dam znać.


    Wybaczcie za niewielkie braki, ale tak duzo bylo do opisania, że kilka rzeczy mi umknęło. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania - piszcie.



    Dzieki za uwagi i komentarze.


  17. Hmmm (autor: NimnuL-Redakcja | data: 21/09/05 | godz.: 18:19)
    stwierdzenie "Faktycznie potraktowałem to za gadzet" dotyczyło Zone Matching.

  18. No no no :) (autor: DJopek | data: 21/09/05 | godz.: 18:38)
    Wreszcie Michale zaczynasz pisać bardzo profesjonalnie :) I zarówno stylistycznie jak i merytorycznie :)

    Test IMHO bardzo dobry, aparat też wygląda na to świetny :) Zabrakło mi tylko o info sugerowanej cenie. Pozdro!


  19. Dzizzzzz... (autor: DJopek | data: 21/09/05 | godz.: 18:39)
    Widać sam pochwaliłem a sam takie byki strzeliłem, że szkoda nawet poprawiać (może nikt nie zauważy ;-)

  20. Ok, (autor: Wolfgang | data: 21/09/05 | godz.: 18:52)
    dzięki za odpowiedź.
    Co do lamp, to wiem, że są firmy niezależne, które produkują lampy również do Minolty. Nie zmnienia to faktu, że taki Z1 nie chce współpracować z Program Flash 3500xi - lampą, która kosztowała kilka lat temu 1000zł. W prospektach Minolty nie ma nic o możliwości wpółpracy którejkolwiek cyfry z lampami starszych serii. Z tego co wiem, to (D)oznacza możliwość współpracy z ADI, a skoro Dynax 5D pozwala błyskać "tradycyjnie", to może też współpracuje z lampami, które tego trybu nie oferują? Byłoby miło gdyby Minolta wyjaśniła chociaż jakie przyczyny to uniemożliwiają (pewnie tylko chęć wysępienia od użytkowników kasy).
    Przyłączam się do prośby Birdman'a, o możliwość wyświetlenia artykułu na jednej stronie.

    Pozdrawiam


  21. Cena (autor: NimnuL-Redakcja | data: 21/09/05 | godz.: 19:04)
    Minolte 5D z 18-70/3.5-5.6 mozna u foto TIPów wyhaczyc juz za 3100zł ... srednia sklepowa to oklo 3200zł.



    Nic mi nie wiadomo o tym by "nizsze" lampy Minolty dzialaly z 5D ... kompatybilnosc idzie w druga strone t.j. nowe lampy MInolty (te z D) sa kompatybilne ze starszymi korpusami.


  22. i kurde sie zdenerwuje zaraz (autor: Bach | data: 21/09/05 | godz.: 21:20)
    a juz mialem wybranego (wybieram chyba z 4 miesiace albo lepiej) 350d. i znowu ktos musial mi ponakładać nowych faktów. echhh.
    A co do recki to bardzo miła i przyjemna lektura. Fajna ta minolta tylko fakt faktem ze obiektywow mało. I nei zgodze sie zeby byly one duzo tansze (jak ktos tu wspomnial) od canonowskich odpowiednikow. Nimnulku, albo ominąłem albo nei napisałeś nic o matrycy. Moze sie czepiam ale slyszalem ze to ta sama matryca co w d70 produkowana tez przez sony.


  23. No jest ta sama (autor: NimnuL-Redakcja | data: 21/09/05 | godz.: 21:23)
    matryca, mechanizm AS ... praktycznie cale bebechy sa wspolne w 5D i 7D.

    350D to nieporozumienie - moim zkromnym zdaniem. Co nie oznacza, ze nie da sie nim robic dobrych zdjec ...


  24. fajna recka (autor: h-doc | data: 21/09/05 | godz.: 21:25)
    sporo ciekawych spostrzeżeń. A ponieważ zastanawiam się nad kupnem, to mam kilka pytań:
    1. Jak wygląda ręczne ustawianie ostrtości? To znaczy na ile dobry i czytelny jest obraz w wizjerze i czy umożliwia prawidłowe ustawienie ostrości?
    2. Wspomniałeś, że nie ma gripa do tej Minolty. Czy konstrukcja aparatu uniemożliwia założenie gripa, czy też producent po prostu takowego nie wypuścił?
    3. Czy włączenie AS tudzież redukcji szumów powoduje zauważalne zwiększenie konsumpcji energii?
    4. Czy po dłuższej pracy aparat ma tendencję do nagrzewania się (np. w okolicach akumulatora lub wyświetlacza)?
    5. Czy aparat wykrywa kadrowanie pionowe/poziome?
    6. Czy możesz jeszcze napisać coś więcej o wbudowanej lampie błyskowej? Interesuje mnie zasięg, czas ładowania i efekt czerwonych oczu.

    no i jeszcze kilka moich uwag:
    - ogólnie aparacik prezentuje się nieźle
    - tabelka z porównaniem do D7D jest szokująca - oba aparaty wydają się być prawie identyczne
    - minusy to: długi czas startu (inne lustrzanki starują dużo szybciej), brak drugiego wyświetlacza LCD, głośna praca migawki/lustra

    pozdrawiam!


  25. Odp. (autor: NimnuL-Redakcja | data: 21/09/05 | godz.: 21:47)
    1. Odpowiedź jest w tekście:
    "Przez wizjer dość łatwo ręcznie ustawia się ostrość. Wskakiwanie w płaszczyznę ostrości jest wyraźne i łatwo odróżnić gdzie w danym momencie zogniskowany jest obiektyw. "

    2. Producent nie przewidział dedykowanego gripa pionowego. Być może np. firma Delta która już wyprodukowała grip do D70 (badziewny i niepełnowartościowy, ale jednak uchwyt jest) wypuści coś dla 5D.

    3. Nie

    4. Bardzo nieznaczne na tylnej ściance, mniej więcej w okolicy maty pod kciuk.

    5. Tak.

    6. LP jest podana w tabeli. Jej zasięg jest zależny od zastosowanej przysłony i ISO. Zasięg należy sobie policzyć już we własnym zakresie według zastosowanych parametrów naświetlania.
    Likwidacja czerwonych oczu jest bardzo dobra - wzrok nie musi byc skierowany w lampe by unknac tego efektu.
    Czas ładowania lampy jest nie dłuższy niż 3s. Najczęsciej około 1-2s.


    No nie zupełnie, różnice pomiędzy 7D i 5D są wyraźne. Trzeba wziąśc oba aparaty do ręki zeby od razu je zobaczyć - tabele tego nie oddadzą. Ogólnie jednak o ile do 5D można się doczepić (w koncu to wersja okrojona) to do 7D nie mozna sie uczepic nawet najmniejszych detali. Aparat ten jest niesamowity pod kazdym wzgledem.


    Brak drugiego LCD kompletnie nie przeszkadza - powaznie. Na LCD stale dostajemy czytelne, pełne informacje. Żaden pomocniczy, mały LCD tego nie oferuje. Posunięcie Minolty w kierunku zastąpienia dwóch małych LCD jednym, dużym jest bardzo przemyslane i trafione w 10!.


  26. Miłośników RAWów niestety musze zmartwić (autor: NimnuL-Redakcja | data: 21/09/05 | godz.: 21:54)
    na razie nie ma sposobności by sobie z tymi plikami (MRW) poużywać. Plugin Camera RAW jeszcze nie obsługuje (dopiero wersja 3.2 będzie), Capture 1 Pro czy RAW Shooter tez nie łykaja ... jedynie w Dimage Master Lite da się je otworzyć, ale jak ktoś już to zrobi to natychmiast ten program zamknie.

  27. za to zdanie: (autor: Dabrow | data: 21/09/05 | godz.: 23:37)
    "350D to nieporozumienie - moim zkromnym zdaniem. Co nie oznacza, ze nie da sie nim robic dobrych zdjec ..." Cię polubię....

    Co do lamp - jestem pewien że z Dynaxem 5D starsze lampy - (może nie najstarsze ale) typu 3500xi będą działać tylko nie będą realizować pewnych funkcji zawartych w serii lamp z D (być może tryb wireless, pewnie pomiar ADI, może coś jeszcze). Zapewne w czystym surowym TTLu odpalą... Ale piszę to czysto teoretycznie rozważając że byłoby to logiczne...


  28. Sprawdzałeś ręczne doostrzanie? (autor: Dabrow | data: 21/09/05 | godz.: 23:53)
    Rzecz wygląda tak jak w obiektywach seri DA Pentaksa - istnieje możliwość ręcznego doostrzenia/przeostrzenia bez wyłączania AFa w korpusie (nie ma obawy o mechanikę motoru AF) - funkcja Quick Shift - po prostu w momencie poruszenia pierścienia ostrości się uaktywnia i voila... Jest coś takiego w serii DT Minolty? Sprawdzałeś - jak nie to jeśli możesz to sprawdź...

    Co do różnic między 5D i D7D to imo głównie target - D7D był/jest mimo "tylko" 6megowej matrycy adresowany do bardzo zaawansowanych fotografów, głównie tych którzy doceniali puryzm i klasykę analogowego Dynaksa 7 (IMO jednej z najlepszych lustrzanek ostatnich lat). D5D jest dla tych którzy robili zdjęcia lustrzanką i są przyzwyczajeni do takiej pracy, a wydawanie kupy kasy nie jest im bliskie. Różnice drobne ale znaczące właśnie o różnicy w targecie tych dwóch aparatów - choćby gniazdo lamp studyjnych w D7D - człowiek który nie trudni się fotografią studyjną nie skorzysta bo i po co... Choćby programy tematyczne w D5D - semi-profi/profi ich nie potrzebuje a wręcz nie chce mieć... Amator (nawet zaawansowany) czasem skorzysta z dobrym skutkiem. Wizjer lustrzany kontra wizjer pentapryzmatyczny - dla zawodowca to duża różnica. A że akurat ten wizjer w Dynaksie 7D jest najlepszym wizjerem wśród wszystkich dSLRów to inna bajka... Bo i ten z D5D ma dobre parametry do których takiemu 350d (że nie wspomnę o 300d - choć ten wizualnie fajniejszy) daleko...


  29. PS do Nima i DYDa (autor: Dabrow | data: 21/09/05 | godz.: 23:55)
    jeśli dostaniecie *ist DSa albo DLa do testów i do mnie nie trafi to się obrażam ((-; Za dużo tego stuffu pentaksowego tu mi leży żebym go nie przetestował przy jego pomocy (-;

  30. EOS 300D/350D (autor: |no name|no fame| | data: 22/09/05 | godz.: 00:35)
    Czemu tak się czepiacie tego sprzętu? Nastawiałem się na zakup EOS 350D i popsuliście mi smaczek... Możecie przedstawić plusy i minusy EOS 350D? Argumenty w stylu: "Canon jest do kitu bo ja mam Nikon'a" odpadają.
    Interesuje mnie w miarę przyzwoity sprzęt do max. 4tys. zł (możliwość dokupienia przejściówki na M42 mile widziana).


  31. Bokeh... (autor: |no name|no fame| | data: 22/09/05 | godz.: 00:36)
    ...co to jest?

  32. nonamenofame (autor: Dabrow | data: 22/09/05 | godz.: 00:51)
    poszukaj na fotopolis...

    http://tinyurl.com/8nj9r

    magiczne słowo oznaczające sposób oddawania nieostrości na obrazie...


  33. no to się wtracę jesli chodzi o 350 (autor: Bach | data: 22/09/05 | godz.: 01:24)
    bo sie z tobą nie zgodzę. ze wzgledu ze przeczytalem duzo i poogladalem duzo. i zbadalem organoleptycznie. a szukalem wybieralem pomiedzy 350d a d70. i jedyne co mnie odrzuca od 350d to jego mały rozmiar. no niestety jest za mały. Cenie sobei pewny chwyt. Coprawde najwygodniejsza byla minolta 7d no ale to juz inna cena. Ale zdecydowalem sie na 350 ze wzgledu na matryce, procesor i przedewszystkom wiekszą elastycznosc systemu - jesli chodzi o techniczne sprawy oczywiscie. Nikon poza tą d70 nie ma zadnych rewelacji i obiektywy sa stosunkowo drozsze. polityka nikona jakos nie rokuje rewelacji w przyszłości i te 6mg pixeli. ciut za mało, coprawda lepszy kitowy obiektyw ostrzej narysuje ale jednak pixel jest pixel. poprostu stosunkowo czesto robie wydruki 100x70. A Zainteresowałeś mnie spowrotem minoltą. Patrzylem wczesniej na 7D i pomijajac spore gabaryty to ergonomia na 6+. myslalem tez nad zakupem bo za 3700 mozna juz kupic nowe body na allegro no ale obiektyw do tego i tez nieciekawy rozwój tego systemu. pozatym pierunsko drogie sa obiektywy do minolty. W miare przyzwoity 2tyś... . No i tutaj 5D od razy z sympatycznym obiektywem za 3100zł dokupic do tego jasną 50mm .... i jest zagwózdka

  34. A mi ciągle chodzi po głowie EOS 350D... (autor: |no name|no fame| | data: 22/09/05 | godz.: 08:30)
    Trochę boli, że jest mały jak zabawka. No nic - czekam na więcej argumentów :)

  35. Dabrow (autor: NimnuL-Redakcja | data: 22/09/05 | godz.: 09:15)
    z lampami to tylko domysly, byc moze masz racje. A byc moze jest tak jak z Canonem, czyli np. zaawansowane lampy Speedlite dzialajace w ATTL nie dzialaja z cyfrakami - znaczy sie dzialaja, ale nie realizuja nawet glupiego TTLa tylko wala pelna moca (lampy te nie maja wlasnej automatyki - fajnie, co? :-)


    Funkcja doostrzania dziala ciut inaczej niz opisales, ale jest coś takiego. A mianowicie w menu (pod przyciskiem Fn - http://twojepc.pl/html/minolta_dynax_5d/043.jpg ) nalezy przestawić tryb na DMF (Difect Manual Focus). Działa to na zasadzie zwykłego AF, czyli aparat wyostrza, w momencie jak już ostrość zostanie zaakceptowana, zwalnia się "zapadka" i można doastrzać ręcznie. Niestety nie dziala to tak jak opisales w Pentaxie. Nie można przerwać pracy AF do momentu aż sam nie wyostrzy.


  36. Co do wizjera (autor: NimnuL-Redakcja | data: 22/09/05 | godz.: 09:25)
    w Pentaxie zdawał mi sie lepszy, jak wrota od stodoły, przyczym w 7D to tylko nieco mniejsze drzwi do zamku ;-)
    Ale z *ist DSem za malo pracowalem, może źle pamietam.



    |no name|no fame|
    O Bokeh pisałem więcej tutaj:
    http://twojepc.pl/...fujifilm_s20_pro&strona=4

    350D, zalety i wady - wedlug mnie:

    + niezbyt wysoka cena
    + bardzo dobra matryca 8MPix z niskim zaszumieniem
    + duży wybór obiektywów w każdym segmencie cenowym, rowniez u niezaleznych producentow. Tylko, że niskiej jakosci szkla amatorskie - produkcji Canona.
    + grip pionowy do kupienia

    - wizjer - bardzo mały i ciemny, niski punkt oczny
    - plastikowy, delikatny korpus, delikatniejszy i lzszeszy niz np. w D70 czy 5D.
    - małe rozmiary, za małe. *ist DS jest mały, ale lezy w dloni jak aparat, a nie jak hamburger z McDonaldsa (vide 350D).
    - ergonomia na niskim poziomie w porownaniu do konkurencji (wiele waznych funkcji pochowana daleko w menu).
    - grip niewygodny - płytki, nie pasuje mi do łapy.


    Ale wydaje mi sie, ze sie juz zdecydowales, wiec zadne argumenty do Ciebie nie trafia.


  37. brak własnej automatyki lampy - uuuuu ale poracha.. (autor: Dabrow | data: 22/09/05 | godz.: 09:30)
    tyle że o ile pamiętam (i tu się mogę mylić) w cyfrowych eosach jest kompensacja światła błyskowego - można tym powalczyć.... tyle że to pewnie też działa z tylko z lampami dedykowanymi do cyfraka... I ku..a znowu pentak górą - bo z cyfrowym *ist-D, -DS, -DL działa każda lampa, albo w programowej automatyce albo w TTLu, albo w pentaksowym P-TTLu (to tylko lampy pentaksa FZG360, oraz nowa FZG540, a z firm 3-cich Sigma 500DG super)... Pracują z nimi nawet tyrystorowe staruszki jak unomat BC-24... (((-: I jest git...

    BACH - bzdura co do cen szkieł. Dobre szkło do Canona to też 2tys ((-; Mniej więcej tyle kosztują najtańsze L-ki... A kity Canona - no cóż - większość canonierów Ci to przyzna - są do kitu (-; Stare M42 mają lepszą optykę nierzadko (-; Wbrew pozorom obiektywy minolty bardzo dobrze sobie radzą - tylko znowu, Monika się nie chwali... taki lajf... Nisza podobnie jak pentaks...


  38. 350d (autor: Dabrow | data: 22/09/05 | godz.: 09:35)
    nic dodać nic ująć... Same piksele to nie wszystko... Ale D5D albo *ist-D z 8mpix CMOSem, to byłoby to! (-; Albo lepiej z 10Mpix z nowego Sony R1 (http://tinyurl.com/ce75g) - bo i tak Minolta z Sony się ożeniła, a pentaks kupuje matryce też od Soniaka...

  39. wizjer (autor: Dabrow | data: 22/09/05 | godz.: 09:37)
    zarówno D7D jak i *ist-DS mają szklany pryzmat pentagonalny... to duuuuuużo zmienia... Jasność i pole widzenia jest na innym poziomie... a ręczne ostrzenie na takim sprzęcie to poezja...

  40. hyhyhy (autor: Dabrow | data: 22/09/05 | godz.: 09:38)
    a najlepsze że - test Dynaksa 5D a my tu o cwanonie 350d... no marketing zrobił swoje ((-;

  41. Hehe no wlasnie - Canon wyplynal nawet w tescie Minolci ;-) (autor: NimnuL-Redakcja | data: 22/09/05 | godz.: 09:45)
    No ale Minolcia nie taka nisza jak Pentax ... o Pentaxie wielu nie slyszalo, a Minolta swoimi kompaktami szczegolnie seria Z troche rynku wyszarpnela.

  42. Bach (autor: NimnuL-Redakcja | data: 22/09/05 | godz.: 09:48)
    a 8Mpix nic Ci nie da przy robieniu takich duzych odbitek jesli bedziesz mial gowniane szklo zapiete. Wydaje mi sie, ze lepszy rezultat uzyskasz z 6MPix i dobrego szkla niz 8Mpix i cienizny. Przy takich odbitkach wylazi to co obiektyw potrafi lub kulete.

  43. hmmm (autor: Dabrow | data: 22/09/05 | godz.: 10:33)
    przy takim formacie (100x70) te 2Mpix NimnuL to duuużo. BArdzo dużo. Ale wymaga automatem dobrego szkła. Bez L-ki się nie obejdzie i tu jest błąd Bacha - te szkła canona też kosztują sporo. W podobnej cenie są minoltowskie G... A jakościowo nie odbiegają ... ba nieraz nawet lepsze (-;

  44. Tak, tez slyszalem (autor: NimnuL-Redakcja | data: 22/09/05 | godz.: 10:39)
    ze Grzechotki Minolty sa lepsze .... a ceny eLek tak jak napisales - podstawowe i ciemne (17-40/4 i 70-200/4) to wydatek okolo 2400zł - sprowadzone zza granicy. Natomiast cos jasniejszego to juz 4 tysiaki i wyzej.


    Dab - też zalezy w jakim charakterze te odbitki 100x70 maja byc. Jak fotki do ogladania z bliska - to moze jest problem, ale jak plakaty do ogladania z daleka na scianie to i ponizej 6MPix bedzie OK.


  45. a no wiec tak (autor: Bach | data: 22/09/05 | godz.: 10:39)
    Zgadzam sie z toba Nimnull co do + i - 350d bo niewatpliwie masz racje. grzebiąc dalej mozna doszukac sie jeszcze wiecej wad i zalet. No ale co robi zdjecie. Pomijając głowę ktora w zdjeciu jest najwazniejsza to wieksza czesc zasługi w jakosci zdjecia przypada obiektywowi ( i tu sie nei zgodze zeby canon miał słabe obiektywy pozatym jest szereg naprawde super obiektywów od tonkiny ... no i sigmy. No i dalej znaczenie ma matryca przetworniki inne. i tutaj uwazam ze 5d, 7d czy d 70 wcale nie są lepsze. Co nie oznacza ze sie zdecydowałem, jak rowniez nei probuje przekonywac do swoich racji. poprostu gadam to co uwazam :). A co do odbitek oczywiscie ze masz racje ze obiektyw musi dobrze ostrzyc, ale tez nie wspomniałem ze bede siedzial ze standardowym 18-55 :). Do tego mam dwuch kumpli cannoniarzy z obiektywami i kwestia pozyczki jakiegos szkielka byla by na porzadku dziennym. A najbardziej mnie wkurza ze ta minolta fajna jest ...

  46. Nikt nie napisal, ze Canon ma slabe (autor: NimnuL-Redakcja | data: 22/09/05 | godz.: 10:45)
    obiektywy, ja wspomnialem jedynie, ze te tansze < 1000zł są kiepskie. Natomiast eLką trudno cos zarzucic procz ceny.
    Dobra Tokina czy Sigma to tez wydatek jak za drugi korpus.


  47. hmmm (autor: Dabrow | data: 22/09/05 | godz.: 11:57)
    główną zaletą Canona jest rozbudowany system. Jak żaden inny. Nawet nikon tutaj wysiada. Nie ma tylu akcesoriów - choć z drugiej strony są one bardziej uniwersalne... ale nie ważne...
    Co do obiektywów - wszyscy producenci mają świetne szkła i kiepskie szkła... Nie ma tak że wszystko ze znaczkiem Canon L jest super ... Ale nie jest tak że wszystko bez znaczka L jest bee... tutaj jest ogrom informacji... I jeszcze kwestia osobistych preferencji... Jeden lubi miękkie rysowanie, inny ostre, jeden lubi kremowy bokeh inny lubi przerysowany i przeostrzony... ot tak...
    NimnuL - 100x70 oglądać z bliska? Zlituj się. Policz sobie jaka to jest rozdziałka z 8mpixlowego zdjęcia.. Nie ma siły, to zawsze będzie groch - minimum dystansu to jakieś 2 metry do oglądania...


  48. Dabrow (autor: NimnuL-Redakcja | data: 22/09/05 | godz.: 12:30)
    faktycznie, racja. Nigdy tak duzych odbitek nie robilem, nie mialem wyobrazenia.

  49. jakakolwiek wystawa (autor: Dabrow | data: 22/09/05 | godz.: 15:04)
    choćby World Press Photo - tam masz taki format... To się ogląda z odległości większej... Ja w domu też takich nie robię ((-;

  50. a mnie podnieca (autor: kubazzz | data: 22/09/05 | godz.: 15:59)
    Nikon D2x :)
    chociaz ta minolta tez fajna.


  51. i co byś Kubazzzku (autor: Dabrow | data: 22/09/05 | godz.: 16:24)
    tym nikosiem robił co? Że Cię tak podnieca....

  52. a mnie podnieca (autor: Bach | data: 22/09/05 | godz.: 16:25)
    Canon 5D :)
    chociaż minolta też fajna.


  53. hehehe, wiedziałem ze cos w tym stylu (autor: kubazzz | data: 22/09/05 | godz.: 16:29)
    zostanie powiedziane.
    zdjecia bym robił.
    wprawdzie zaden ze mnie profesjonalista, ale potencjal tego nikona mnie fascynuje.
    tylko ze z tego nic nie wynika bo taka 'zabawka' wymaga duzej ilosci $$$ czyli mam problem z glowy;)
    ale fajny jest po prostu.


  54. hmm (autor: Dabrow | data: 22/09/05 | godz.: 18:00)
    a jeszcze fajniejszy jest Hasselblatt H1 z cyfrową ścianką... A jakie fotki - D2x sie nie umywa... i co z tego (-;

  55. Dabrow: no tak... :) (autor: Planet G | data: 22/09/05 | godz.: 20:15)
    Tylko ile kosztuje taki Hasselblad 22Mpix...

  56. Hasselblad H1 (autor: Planet G | data: 22/09/05 | godz.: 20:17)
    około 1200 funtów za samo body.

  57. kubazzz (autor: NimnuL-Redakcja | data: 22/09/05 | godz.: 21:21)
    rob zdjecia Photonem, skoro nie widac roznicy - po co przeplacac? :-)

  58. test D5D na fotopolis (autor: Dabrow | data: 22/09/05 | godz.: 23:45)
    http://tinyurl.com/dw36x - polecam bo tamtejsze testy to full profesjonalizm...

  59. nimnul (autor: kubazzz | data: 22/09/05 | godz.: 23:46)
    na pewno roznica jest:D
    ja bardzo bym chcial zglebic fotografie, ale nie mam chwilowo mozliwosci.
    zadowalam sie Minolta Xi ;))


  60. wizjer (autor: komisarz | data: 24/09/05 | godz.: 00:36)
    Mam *ist DS'a a Minolte obejrzalem niedawno w sklepie. Inna klasa, pentax wymiata tu konkurencje (w segmencie entry level), chocarz ten w Minolcie i tak jest lepszy niz ta nedzna namiastka w d70:)

  61. No NimnuL (autor: Doczu | data: 13/10/05 | godz.: 07:34)
    Muszę przyznać, że urastasz nam tutaj do rangi eksperta od fotografii. Gratuluję. Teścik przeprowadzony bardzo dobrze i solidnie. Widać, że się przykładasz.
    Co zaś do samego aparatu wygląda zacnie, ale niestety fotki z Minolty nie podchodzą mi zupełnie. Widzę, że Minolta nie poczyniła postępów jesli chodzi o pomiar swiatła. Są za ciemne w cieniach (vide jeleń i trawa wyglądająca jaby była fotografowana wieczorem) i zdecydowanie słabo rejestrują szczegóły (zdjęcie pod jeleniem, gdzie zamiast liści widac tylko zielone plamy).
    Generalnie po takim sprzęcie spodziewałem się trochę lepszych jakościowo zdjęć, ale zawiodłem się :-( Wcale nie uważam żeby były lepsze niż z mojej byłej 7Hi.
    Nie wykluczam, że może to być wina kitowego szkła, ale watpię.


  62. Doczu, masz racje (autor: NimnuL-Redakcja | data: 13/10/05 | godz.: 17:10)
    ale po nakreceniu lepszego szkla ostrosc zdjec wyraznie sie poprawia. Pamietajmy na jakim szkle ten aparat byl testowany. Juz tania 50/1.7 daje bardzo dobre rezultaty.

  63. black&white? (autor: rav_k | data: 20/11/05 | godz.: 21:06)
    Witam, mam pytanko, czy jest mozliwa zmiana barwy na czarno-biala albo sepie z poziomu aparatu minolta dynax 7D?
    dzieki


  64. Tak (autor: NimnuL-Redakcja | data: 1/12/05 | godz.: 15:12)
    na cz-b.

  65. czy komuś udało się podłączyć flesza 3500xi ? (autor: adrstfr | data: 2/12/05 | godz.: 23:40)
    mam starego flesza 3500xi od dawnej minolty, chciałem kupić 5d ale w 'pewnym sklepie' sprzedawcy nie udało się podłączyć 3500xi. Co prawda nawet świecił ale prześwietlał, i trzeba było ustawiać ręcznie, tryb wireless niby chodził ale tylko niby, bo na wciśnięcie AE lampa dobłyskiwała (czyli, że widzi flesz aparatu), ale w sumie nie strzelała. Czy ten flash nie działa z 5D czy sprzedawca nie umiał ustawić opcji w aparacie. W minolcie nic o tym nie piszą.

  66. Ten flash nie dziala z (autor: NimnuL-Redakcja | data: 8/12/05 | godz.: 09:41)
    cyfrowymi korpusami Minolty.

  67. black&white (autor: rav_k | data: 11/12/05 | godz.: 21:14)
    Jak zmienic ustawienia w minolta dynax 7D aby wyswietlacz posiadal barwe czarno-biala?

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL