Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2017
RECENZJE | Soltek na układzie SiS Xabre 600
    

 

Soltek na układzie SiS Xabre 600


 Autor: Kris | Data: 10/03/03

Soltek na układzie SiS Xabre 600Aby umilić nam czas oczekiwania na Xabre II SiS wprowadził na rynek, zapowiadaną wcześniej najmocniejszą wersję układu Xabre, oznaczoną cyfrą 600. Różnice w stosunku do 400-tki są niewielkie, więc i nie ma się, nad czym rozpisywać. Podobnie jak poprzedni model również i ta karta nie była w stanie wzbudzić we mnie większego zainteresowania, więc będzie krótko, subiektywnie, tendencyjnie i raczej żałośnie. Aby nie było nieporozumień poniższy tekst jest w zasadzie "lekturą uzupełniającą" do artykułu opisującego kartę Solek Xabre 400. Zapraszam.
     

Wstęp

Xabre 600 jest ukoronowaniem linii układów serii 330 produkcji SiS'a. Już niedługo ujrzy światło dzienne Xabre II. Jeśli potwierdzą się nieoficjalne informacje i faktycznie nowy układ uzyska zgodność z Dx9 to już z samej racji przejścia na zmiennoprzecinkową precyzję obliczeń 3D będzie można mówić o innej generacji produktów SiS. Czym natomiast jest Xabre 600? Najprościej ujmując jest nieco wyżej taktowaną 400-tką. Różnice jak zwykle najłatwiej pokazuje się za pomocą tabelki:

W kwestii Vertex Shadera nasuwa się mała uwaga. Xabre nie ma sprzętowej jednostki wykonywania programów "wierzchołkowych", ale należy zaznaczyć, że realizacja tej funkcji nie jest typowym zrzutem na CPU poprzez procedury DirectX. SiS napisał własny sterownik, który realizację niektórych funkcji wspomaga poprzez częściowe wykorzystanie procedur modułu T&L. Daje to dodatkowy zysk mocy (szczególnie przy słabszych procesorach), ale i może w niektórych przypadkach wywoływać dodatkowe problemy z kompatybilnością (korygowane kolejnymi wersjami sterowników). Sporo zastrzeżeń budzi również kwestia architektury 4x2 (strumień x TMU). Testy wskazywałyby raczej na układ 2x4. Takie rozważania pozostawiam teoretykom. Tak naprawdę w sumie liczy się realne wsparcie gier. Nieprzypadkowo w tabelce znalazł się również Radeon 9000 Pro, bo najmocniejsze karty Xabre startują na naszym rynku w cenie zbliżonej do tych właśnie produktów. Teoretycznie 600-tka, dzięki swoim parametrom powinna bez problemu osiągać wyższą wydajność niż konkurencyjny układ ATI. Jednak biorąc pod uwagę to, co zaprezentował Xabre 400 raczej powinienem studzić entuzjastów SiS'a. Xabre 600 nie ma żadnych różnic związanych z architekturą 3D w stosunku do poprzednika. Dzięki przejściu na technologię 0.13um udało się uzyskać wyższe taktowanie rdzenia, który współpracuje z wydajniejszymi pamięciami. Upraszczając, w sensie praktycznym Xabre 600 jest niczym innym jak 400-tka z "podkręconymi" o 20% zegarami rdzenia i pamięci. W kwestii możliwości przetwarzania efektów 3D nic nowego SiS nam nie zaserwował. Konkretny opis można znaleźć w recenzji Xabre 400. Z punktu widzenia użytkownika trudno spodziewać się specjalnych różnic natomiast dla producenta najważniejszym aspektem jest skuteczne przejście na technologię 0.13um, które może zaowocować szybszym wdrożeniem nowych generacji układów.

poprzednia strona (Wstęp)    -   następna strona (Karta)








Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Soltek na układzie SiS Xabre 600
 
 » Wstęp
 » Karta
 » Rozruch
 » Testy: Direct3D
 » Testy: OpenGL
 » Testy: FSAA
 » Podkręcanie
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »