Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2017
RECENZJE | Porównanie 8500GT, 8600GT(GTS), 7900GS, 2600HD(Pro) i 2400HT
    

 

Porównanie 8500GT, 8600GT(GTS), 7900GS, 2600HD(Pro) i 2400HT


 Autor: DYD | Data: 19/09/07

Porównanie 8500GT, 8600GT(GTS), 7900GS, 2600HD(Pro) i 2400HTWraz z pojawieniem się nowego systemu Microsoftu i jednocześnie nowej odsłony środowiska graficznego 3D, producenci kart graficznych również rozpoczęli swoje działania w kierunku rozwoju. Pierwsze kroki na tym polu postawiła NVidia, wypuszczając produkt z najwyższej półki - GeForce 8800. Następnie, do grona kart wspierających "DirectX 10" wstąpiły karty z niższego segmentu, pochodzące zarówno od nVidii jak i AMD.

W niniejszym porównaniu udział wzięły karty oparte na układach: GeForce 8600GT (i GTS) , 8500GT, 7900GS oraz Radeon 2600XT (Pro) i 2400XT pochodzące od producentów Asus, HIS, MSI i Palit. Ceny tychże kart zaczynają się już od 220zł, a kończą na kwocie 720zł. Ich wydajność sprawdziliśmy przy użyciu systemu Vista 32bit a także przy pomocy testów w środowisku DirectX 10.
     

Specyfikacja techniczna

Analizując porównawczą specyfikację testowanych kart widać pewne ich cechy wspólne. Karty wspierające DirectX 10 posiadają dość mocno okrojoną, 128-bitową szynę pamięci (oprócz układu 2400XT, który cechuje się jedynie 64-bitową szyną). Do tego wszystkie karty korzystają z szybkich pamięci DDR3, choć w sprzedaży są także modele z wolniejszymi pamięciami DDR2. Na rynku niebawem pojawiają się także modele Radeon 2600XT wyposażone w bardzo szybkie pamięci DDR4.

Karty kompatybilne z DX10 zbudowane są na układach wykonanych w nowej technologii - 80 nm u NVidii oraz 65 nm u konkurencji. Oprócz GeForce 8600 GTS, pozostałe karty nie wymagają dodatkowego zasilania, ponieważ nowy proces technologiczny objawia się m.in. niższym zapotrzebowaniem na moc. Zunifikowana architektura shaderów pojawia się zarówno w kartach nVidii, jak i AMD/ATI.

Cechy wspólne tychże kart to również 128-bitowe zmiennoprzecinkowe oświetlenie high dynamic-range (HDR), wsparcie dla DirectX 10 i Shader Model 4.0, możliwość łączenia kart w trybie SLI (NVidia) oraz Crossfire (ATI), maksymalna rozdzielczość 2560 x 1600, podwójne cyfrowe łącze DVI Dual-Link oraz wsparcie HDCP dla odtwarzania zabezpieczonych materiałów HD.

Rodzina układów RV6xx posiada pełne, sprzętowe wsparcie dla standardów video MPEG-2, VC-1 oraz H.264. A to dzięki procesorowi UVD (Unified Video Decoder), który przy współpracy z oprogramowaniem ATI Avivo HD umożliwia akcelerację wysokiej jakości video czyli m.in. Blu-Ray i HD DVD. Z kolei w układach NVidii mamy PureVideo HD oraz wbudowany procesor wideo ze sprzętową akceleracją odtwarzania filmów High-definition H.264, VC-1, MPEG2 oraz WMV9.

Karty NVidii oferują wygładzanie krawędzi w próbkowaniu do 16x, zaś ATI wprowadza dodatkowo 24x Custom Filter Anti-Aliasing w modelach HD2600 i 2900. W układach Radeon 2400 mamy próbkowanie 12x.

Zarówno układ G84 jak i Radeon RV630 wspiera HDMI wraz ze zintegrowanym w dźwiękiem 5.1, jednak ta funkcja aktywna jest tylko w wybranych modelach i przy opcjonalnych konwerterach HDMI->DVI.

  
Po lewej Avivo HD, po prawej PureVideo HD - w PowerDVD 7.3 (kliknij, aby powiększyć)

  
Konwerter HDMI->DVI z dźwiękiem 5.1 w 8600GT i 2600XT

Dla chętnych pełna, oficjalna specyfikacja techniczna poszczególnych układów:

Technikalia GeForce 8600 GTS, 8600GT i 8500GT
  • Zunifikowana architektura shaderów
  • Technologia GigaThread
  • Pełne wsparcie Microsoft DirectX10
    • Jednostki geometrii
    • Geometria chwilowa
    • Wyjście strumieniowe
    • Shader Model 4.0
  • Pełna 128-bitowa precyzja obliczeń zmiennoprzecinkowych w całym procesie graficznym
Silnik NVIDIA Lumenex
  • Pełnoekranowy antyaliasing 16x
  • Antyaliasing metodą sterowanego przezroczystością multisamplingu i supersamplingu
  • Niezależne od kąta patrzenia 16x filtrowanie anizotropowe
  • 128-bitowe zmiennoprzecinkowe oświetlenie high dynamic-range (HDR) z antyaliasingiem
    • Zmiennoprzecinkowe filtrowanie i blending tekstur metodą 32-bitów na składową
  • Zaawansowane algorytmy bezstratnej kompresji koloru, tekstur oraz danych wymiaru z
  • Obsługa kompresji map normalnych
  • Z-cull
  • Early-Z
Technologia NVIDIA Quantum Effects
  • Zaawansowane jednostki obliczeniowe przeznaczone do obliczeń fizycznych
  • Symulowanie i renderowanie efektów fizycznych przez procesor graficzny
Technologia NVIDIA SLI11
  • Umożliwiając jednoczesne współdziałanie dwóch kart graficznych pozwala na zwiększenie wydajności w stosunku do pojedynczego procesora graficznego.
Technologia NVIDIA PureVideo HD2
  • Dedykowany, wbudowany procesor wideo
  • Sprzętowa akceleracja odtwarzania filmów High-definition H.264, VC-1, MPEG2 oraz WMV9
  • Zaawansowana funkcja przestrzenno-czasowego usuwania przeplotu
  • Obsługa HDCP3
  • Funkcja przestrzenno-czasowego usuwania przeplotu
  • Redukcja szumów
  • Wyostrzanie krawędzi
  • Korekcja Bad Edit
  • Funkcja Inverse telecine (korekcja 2:2 oraz 3:2 pull-down)
  • Wysokiej jakości skalowanie obrazu wideo
  • Korekcja temperatury kolorów
  • Obsługa MicrosoftVideo Mixing Renderer (VMR)
Zaawansowane funkcje obsługi wyświetlania obrazu
  • Podwójne zintegrowane układy RAMDAC pracujące z częstotliwością 400MHz zapewniające obsługę analogowych wyświetlaczy do rozdzielczości 2048x1536 przy 85Hz włącznie4
  • Jedno podwójne wyjście DVI do obsługi płaskich wyświetlaczy cyfrowych do rozdzielczości 2560x16005
  • Jedno pojedyncze wyjście DVI do obsługi płaskich wyświetlaczy cyfrowych do rozdzielczości 1920x12006
  • Zintegrowany dekoder HDTV zapewnia możliwość odtwarzania wideo na odbiorniku TV (wyjście Component/Composite/S-Video) do rozdzielczości 1080i
  • Obsługa technologii wyświetlania na wielu monitorach NVIDIA nView
  • 10-bitowe przetwarzanie obrazu
Zaprojektowany dla MicrosoftWindows Vista
  • Pełna obsługa DirectX 10
  • Dedykowany procesor graficzny obsługujący nowy interfejs 3D Windows Vista Aero
  • Architektura wideo wykorzystująca VMR
Szybkie interfejsy
  • Obsługa architektury PCI Expressx16
  • Zaprojektowane dla pamięci GDDR3 i DDR2
Systemy operacyjne
  • Zaprojektowany dla Microsoft Windows Vista
  • Windows XP/Windows XP 64
  • Linux
Obsługa API
  • Pełna obsługa standardu DirectX, w tym najnowszej wersji Microsoft DirectX 10 Shader Model 4.0
  • Pełna obsługa OpenGL, w tym także OpenGL 2.0
1 - Tylko certyfikowane dla NVIDIA SLI wersje procesorów graficznych GeForce przeznaczonych dla magistrali PCI Express.
2 - Funkcja wymaga odpowiedniego oprogramowania wideo. Funkcja niedostępna w niektórych produktach.
3 - Wymaga odpowiednich, kompatybilnych komponentów, które są także przystosowane do obsługi HDCP.
4 - Funkcja dostępna tylko w procesorach graficznych GeForce 8600.
5 - Funkcja dostępna tylko w procesorach graficznych GeForce 8500.
6 - Funkcja dostępna tylko w procesorach graficznych GeForce 8400.




Technikalia ATI Radeon HD 2600
  • ATI Radeon HD 2600

    • 120 strumieniowych jednostek teksturujących
    • 390 milionów tranzystorów
    • 65nm proces technologiczny
    • 128-bitowy interfejs pamięci

    • Pełne wsparcie dla DirectX 10
    • Zunifikowana architektura shaderów
    • Technologia skalowania kart CrossFire
    • 128-bitowe zmiennoprzecinkowe oświetlenie high dynamic-range (HDR)
    • Do 24x Custom Filter Anti-Aliasing
    • Sprzętowa jednostka tesselacji
    • Dynamiczna akceleracja geometrii
    • Symulowanie i renderowanie efektów fizycznych przez procesor graficzny
  • ATI Radeon HD 2400

    • 40 strumieniowych jednostek teksturujących
    • 180 milionów tranzystorów
    • 65nm proces technologiczny
    • 64-bitowy interfejs pamięci

    • Pełne wsparcie dla DirectX 10
    • Zunifikowana architektura shaderów
    • Technologia skalowania kart CrossFire
    • Zmiennoprzecinkowe oświetlenie high dynamic-range (HDR)
    • Do 12x Custom Filter Anti-Aliasing
    • Sprzętowa jednostka tesselacji
    • Dynamiczna akceleracja geometrii
    • Symulowanie i renderowanie efektów fizycznych przez procesor graficzny
  • Cechy wspólne HD 2400 i HD2600

    • ATI Avivo HD video i architektura wideo
    • Wbudowane HDMI
    • Wbudowany dźwięk 5.1 (AC3) surround
    • Wbudowane wsparcie HDCP support
    • Obsługa adaptera ATI Radeon DVI-I na HDMI
    • Moduł UVD (Unified Video Decoder) Blu-ray / HD DVD


poprzednia strona (Specyfikacja techniczna)    -   następna strona (Asus EN8600GTS TOP (G-8600GTS))








Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Porównanie 8500GT, 8600GT(GTS), 7900GS, 2600HD(Pro) i 2400HT
 
 » Specyfikacja techniczna
 » Asus EN8600GTS TOP (G-8600GTS)
 » Palit GeForce 8600GT Sonic
 » Palit GeForce 8500GT Sonic
 » HIS Radeon HD 2600 XT IceQ Turbo
 » MSI RX2600Pro (HD 2600Pro)
 » Palit HD 2400XT Sonic
 » Asus EN7900GS (G-7900GS)
 » Testy
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »