Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2017
RECENZJE | Test GeForce 8800GTS 320MB w XP i Vista
    

 

Test GeForce 8800GTS 320MB w XP i Vista


 Autor: DYD | Data: 06/04/07

Test GeForce 8800GTS 320MB w XP i VistaNVidia w lutym tego roku wypuściła trzecią wersję referencyjnej karty opartej na układzie GeForce 8800. Po najwydajniejszej i najdroższej wersji GTX wyposażonej w 768MB pamięci oraz trochę mniej wydajnej, ale nadal dość drogiej GTS z 640MB pamięci, przyszła kolej na bardziej przystępną cenowo wersję GTS z 320MB pamięci. Karty oparte na procesorze graficznym GeForce 8800GTS @ 320M aktualnie dostępne są w pułapie cenowym około 1050 ~ 1150zł. W teście zbadamy możliwości karty GeForce 8800GTS 320MB firmy Twintech, która standardowo posiada fabryczny overclocking. Przyjrzymy się bliżej samej karcie, poddamy ją testom porównawczym w systemie XP i Vista oraz zbadamy jej potencjał o/c. Świątecznie zapraszam.
     

Specyfikacja techniczna

Klasycznie na początek tabela ilustrująca parametry techniczne testowanych kart oraz ich referencyjne odpowiedniki. Kolorem żółtym oznaczono głównego bohatera tego artykułu, w teście wystąpiła także karta EVGA e-GeForce 8800GTS ACS³ Edition wyposażona w 640MB oraz HIS EAX1950XT Radeon X1950XT IceQ Turbo wyposażony w 256MB.

Wizualnie i gabarytowo 8800GTS @ 320M niczym nie odbiega od wersji 8800GTS @ 640M. Prawie ta sama długość, identyczny ciężar, system chłodzenia - to cechy wspólne dwóch GTS-ów. Referencyjne taktowanie obydwu modeli GTS jest takie samo - 500 MHz rdzeń, 1200 MHz jednostki Shader i 800 MHz pamięci DDR z 320-bitową szyną. Nasz testowany model posiadał fabrycznie "podbite" zegary. Miło dostać w "prezencie" coś więcej niż standard.

Przy specyfikacji warto przypomnieć, że wszystkie karty bazujące na układach GeForce 8800 GTX oraz GeForce 8800 GTS posiadają wsparcie HDCP, obsługę SLI (na razie tylko w wersji DX9, dla DX10 obsługa ma pojawić się w kolejnych sterownikach ForceWare). Aktualnie z dostępnych na rynku układów 3D tylko GeForce z serii 8 posiada obsługę DirectX 10 API zawartego w systemie Vista, oczywiście posiada pełne wsparcie poprzednika DirectX 9c. Układ GeForce 8800 wspiera standard Shader Model 4.0. Chip GTX posiada 24 jednostki ROP, z kolei GTS może pochwalić się 20 ROP. GeForce 8800 GTX wymaga minimum 450W zasilacza (z linią 12V 30A), natomiast GTS wymaga minimum 400W (z linią 12V 26A). W przypadku SLI musimy dysponować już większą mocą.

GeForce 8800 posiadają technologię PureVideo HD. Jest to silnik video wbudowany w procesor graficzny, który poprzez dedykowany układ wraz oprogramowaniem i aplikacjami do odtwarzania video przyspiesza dekodowanie i wzbogaca jakość video w takich formatach high definition jak: H.264, VC-1, WMV/WMV-HD oraz MPEG-2 HD. Dzięki temu, układ graficzny odciąża procesor podczas odtwarzania video zapisanych w tychże formatach. Po więcej informacji odsyłam do wcześniejszej recenzji, pierwszego GeForce z serii 8.

Na koniec jeszcze aktualny "dolarowy" podział układów graficznych NVidii w odniesieniu do cen (w USD dla rynku amerykańskiego).
  • GeForce 8800 GTX - $599
  • GeForce 8800 GTS - $449
  • GeForce 8800 GTS - $309 (320 MB)
  • GeForce 7950 GT - $299
  • GeForce 7900 GS - $199
  • GeForce 7600 GT - $159
  • GeForce 7600 GS - $129
  • GeForce 7300 GPU - < $99

poprzednia strona (Specyfikacja techniczna)    -   następna strona (TwinTech GeForce 8800GTS 320M OC)








Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Test GeForce 8800GTS 320MB w XP i Vista
 
 » Specyfikacja techniczna
 » TwinTech GeForce 8800GTS 320M OC
 » Pozostałe karty testowe
 » Platforma testowa
 » Wydajność
 » Overclocking
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »