Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » DJopek 08:54
 » @GUTEK@ 08:52
 » m&m 08:51
 » JE Jacaw 08:48
 » rainy 08:46
 » Wedelek 08:46
 » ulan 08:44
 » Grza 08:42
 » El Vis 08:39
 » Dhoine 08:38
 » fox19 08:35
 » waski 08:33
 » rkowalcz 08:30
 » Fight 08:29
 » Kenny 08:27
 » DYD 08:27
 » Sherif 08:22
 » ekspert_I 08:21
 » Ament 08:20
 » biEski 08:18

 Dzisiaj przeczytano
 41142 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] - ZUS'owi zabraklo pieniedzy , Ziola 20/04/05 12:56
Najpierw link:

http://emerytury.onet.pl/1084565,wiadomosci.html

A teraz... pytanie - jak to mozliwe? Znowu ktos zle zainwestowal?
Wlasnie poszukalem w statystykach...
Liczba emerytow przypadajacych na jednego pracownika wynosi - 0.24, czyli na ok 4 pracownikow przypada emeryt.
Kazdy placi skladki, do tego dochodza skladki zaplacone przez samych emerytow....
Chyba pora podziekowac panom z ZUS i odlozyc skladki do skarpetki..

Pozdrowienia

Jestem rasista i nie wstydze sie tego -
pigwy to lepsze jablka - zwlaszcza w plynie.

  1. Ale... , Ament 20/04/05 13:01
    inna sprawa ze trzeba najpierw oplacic tysiace urzedasow z mordami wymoczonymi w kawie a jeszcze inna ze gro zakladow i firm zalega z ZUSem - i to nie tylko za ostatni miesiac.

    Dzisiaj akurat wystalem sie 1,5h w ZUSie i moglbym zostac kiperem od kawy:)

    I
    -AMENT-
    I

    1. niepłacenie składek ZUS to mit: , j23 20/04/05 14:18
      ściągalność skłądek ZUS od lat nie zeszła poniżej 97%, więc jest bardzo wysoka!

      Dumny nosiciel moherowego beretu!
      Me gustan tomar mis copas
      Żubrówka es lo mejor!

      1. hm, ale... , Seadog 20/04/05 14:31
        ...97% należnych kwot, czy 97% płatników? bo to KOLOSALNA różnica. A boję się, że właśnie to drugie.

        http://nadobranoc.weebly.com/

        http://ciii.blogspot.com/

        1. tego nie wiem, , j23 20/04/05 15:26
          w corocznym sprawozdaniu szefa ZUS przed Sejmem pada "ściągalność składek" ale jak się ją liczy,nie wiem. Wiem że nie jest to przyczyną kłopotów ZUS, ale mała baza płacących spowodowana bezrobociem i problemami demograficznymi (starzenie się społeczeństwa, bo Polaków nie stać na dzieci). Inną przyczyną załamania się ZUS było niewyłącznie ZUS z budżetu i niewaloryzowanie budżetu ZUS jak rachunków bankowych przez Balcerowicza w czasie jego "planu" (czyli skoku na kasę Polaków)-od tego momentu zaczęły się problemy ZUS, wcześniej był samofinansujący się.

          Dumny nosiciel moherowego beretu!
          Me gustan tomar mis copas
          Żubrówka es lo mejor!

        2. pzry tej skali , kubazzz 20/04/05 16:55
          wyjdzie na jedno i to samo.
          Jesli 97% platnikow zaplaci to statystyczne bedzei to blisko 97% naleznosci.

          SM-S908

  2. zapomniales o rencistach ... , Nebuchadnezzar 20/04/05 13:27
    ktorych jest w polsce (jak stosunkowo nigdzie na swiecie) ponad 2mln!

    dupa na stołku, morda przy korycie...

  3. Cala Polska ;-)) , bat00n 20/04/05 13:28
    no comment co tutaj sie wyrabia czas zabrac nogi za pas...

    GA-P35C-DS3R, E2180, Kingston 2GB
    DDR2 800mhz, Gecube HD 3850 Pro
    512MB, 750 HDD ;-)

  4. ponad 40% wyludzonych swiadczen.. , OldWin 20/04/05 13:40
    liczba rencistow taka jak by przez nasz kraj front wojenny niedawno przeszedl.. no i wielkie koszta utrzyania tego kolosa jakim jest ZUS.. i efekty widzimy..

    Pozdrowka
    ;-) OldWin

    1. kto policzył te 40%? Możesz podać żródło i metodologię? , j23 20/04/05 15:29
      O ile wiem, ZUS przegrywa 75% procesów sądowych o nieprzyznanie renty. Na pewno wyłudzili świadczenia... wojewódzcy komendanci policji, którzy po przegranej AWS w wyborach, co do jednego (!) rozchorowali się na długie miesiąc... Pewnie teraz będzie podobnie...

      Dumny nosiciel moherowego beretu!
      Me gustan tomar mis copas
      Żubrówka es lo mejor!

  5. Proste: , j23 20/04/05 13:49
    połowa Polaków zdolnych do pracy jest bezrobotna. Z tych co pracę mają, wielu nie robi nic pożytecznego, lub wręcz przeszkadza pracować i tworzyć miejsca pracy. Np. w urzędach skarbowych od petentów przyjmuje się 125 wzorów formularzy (PIT itp) a za rok ma być 200 (dojdą unijne)-widać że biurwy w US są zapracowane, tylko po co?!!!! Urzędników państwowych w 1989 (gospodarka centralnie planowana!) było 96tys, po reformach Buzka już 550 (z samorządowymi) tys i GUS przestał publikować te dane... Smieszne są Opieki Społeczne wypłacające do czerwca potrzebującym po 10 zł miesięcznie-potem nie ma kasy, ale urzędu się nie zamyka-biurwy siedzą dalej, choć pomocy nie udzielają, bo nie ma za co... Do tego te pałace ze szkła i marmuru budowane przez ZUS, balowania Sheratonach czy Wieliczce-trochę to nie wygląda na brak kasy. Ogólnie to Polska pod pewnymi względami jawi się jako bogate państwo-"dwór" doktora honoris causa uniwersytetu w Jerozolimie-Kwaśniewskiego kosztuje podatników 160 mln zł rocznie. Cały Dwór Królowej Wielkiej Brytanii dostaje na utrzymanie od podatników 40 mln zł.... Cały urząd prezydenta Czech (zamek na Hradczanach utrzymywany z tej kasy ma powierzchnię większą niż wszystkie prezydenckie budynki w Polsce) ma na rok 10 mln zł...

    Dumny nosiciel moherowego beretu!
    Me gustan tomar mis copas
    Żubrówka es lo mejor!

    1. hradczany , Deus ex machine 20/04/05 14:09
      piekne miejsce, ehh, kiedys tam jeszcze pojade .-)

      "Uti non Abuti"

    2. Z prawie wszystkim , Marcinex 20/04/05 14:10
      się zgadzam oprócz tego, że "dwór" Kwaśniewskiego zużywa całe 160 mln - część tego idzie na rewaloryzację zabytków w Krakowie ( 1/5 czy cos koło ), no ale to i tak zostaje za dużo ;)

      Nie ma piekła poza tym światem, on nim
      jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
      on nim jest!

    3. bzdury opowiadasz panie hans kloss... , Nebuchadnezzar 20/04/05 14:39
      nie polowa polakow jest bezrobotna tylko 20% (a i o tym mozna dyskutowac). Za duzo jest urzednikow skarbowych? przeciez ktos musi pilnowac, zeby sprzedawca pietruszki nie kupowal jej w hurtowni zbyt drogo :D kolejne przepisy skarbowe ograniczajace swobode prowadzenia dzialalnosci gospodarczej, ktore niby wprowadzane sa by zapewnic janosikowa sprawiedliwosc spoleczna - to wymaga rzeszy urzednikow. Jak Hausner chcial np. zreformowac zasady przyznawania rent to twoi idole moherowe berety z giertychem i lepperem na czele (ty tez wtracales swoje 3 grosze) krzyczeli ze nie, bo to godzi w elektorat. Twierdzisz, ze po reformach buzka kazdy urzad zwiekszyl zatrudnienie 5.5 krotnie? :D i GUS niby przestal informowac o liczbie urzednikow bo co? bo zyd kwasniewski chce ukryc prawde przed polsim spoleczenstwem? lol Buzek jako jedyny z premierow rzadow po '89 mial odwage zrobic cos konkretnego nie patrzac na to czy przyspozy mu to popularnosci w nastepnych wyborach. O pomocy spolecznej w ogole nie masz pojecia, nie ma opcji, zeby OPS komus nie pomogl z powodu braku pieniedzy. OPS zawsze ma cos do roboty - wywiady spoleczne, wyplacanie roznych zasilkow z finansowych zrodel samorzadowych i panstwowych (pieniadze wyplacane sa nonstop, nie wiem skad ubzdural ci sie ten czerwiec) obsluga administracyjna zarejestrowanych petentow i tych ktorzy przychodza po pomoc itd itp. Ciekawe skad wziales te 160mln na dwor kwasniewskiego - przypuszczam ze to bzdura, polprawda wygloszona w radio maryja?

      dupa na stołku, morda przy korycie...

      1. ty bredzisz na takim poziomie, że nie wiem czy jest sens coś ci tłumaczyć... , j23 20/04/05 15:21
        Pisałem że połowa Polaków zdolnych do pracy nie możej jej dostać! Jak drogi lewaczku odliczysz starców, kaleki, dzieci itp. to wśród zdolnych do pracy jest 50% bezrobocie, tym bardziej że u nas liczy się ono "po unijnemu" np. gdy jeden z małżonków ma pracę, to drugiego w statystykach notuje się jako "prowadzącego gospodarstwo domowe", jak kobieta ma 55 lat to nie jest bezrobotna "bo przecież może iść na wcześniejsza emeryturę" i w ten sposób kreatywnie mamy 20% bezrobocia. Gdyby przedsiębiorcy, jak w USA, Iralndii, Anglii "PIT-y" oddawali raz w roku i tylko gdy mają zysk, a nie całą garść formularzy co miesiąc jak w Polsce, na zbitą mordę można by zwolnić 5/6 biurw w US, a połowę tych co zostaną, skierować na większą ilość kontroli. Szara strefa w w/w krajach jest mniejsza niż w Polsce. Każdy zwolniony urzędnik to utworzenie 5 nowych miejsc w gospodarce (mniejsze podatki)! "Reformy" tego sk...na Hausnera jak zwykle miały się ograniczyć do okradzenia najuboższych (a nie zajmie się hipermarketami z których ŻADEN JESZCZE NIE ZAPŁACIŁ PODATKU DOCHODOWEGO!!!!!! To miliadry w skali kraju!!!!). Jaki jest sens opadatkowywania i wypełniania co miesiąc PITów dla osób z dochodami<10 tys zł? Ponad 2000 zł próg wolny od podatku, ponad 2000 ulga rehabilitacyjna, koszty uzyskania przychodu, składki zdrowotne i taki podatek jaki pozostaje nie pokrywa kawy jaką wypijają biurwy w US, ZUS i NFOZ co miesiąc zajmując się takim delikwentem!!! 160 mln zł pochodzi z oficjalnego bużetu prezydenta wpisanego w ustawie pt. budżet Polski 2005. Ale ktoś z lewackimi klapkami na oczach i tak tego nie zrozumie...

        Dumny nosiciel moherowego beretu!
        Me gustan tomar mis copas
        Żubrówka es lo mejor!

        1. loooool, skompromitowales sie ... , Nebuchadnezzar 20/04/05 16:09
          stopa bezrobocia, to stosunek ludzi szukajacych pracy do ludzi zdolnych do pracy - czyli dzieci i starcow pomija sie w liczeniu stopy bezrobocia. Ty oczywiscie chciales zszokowac wszystkich czytajacych twoje wywody i manipulujac informacja chcesz przekonac ze co drugi polak jest bez pracy :DDDD Jak bedzie sie bralo pod uwage dzieci i starcow to w kazdym normalnym kraju bedzie niewiele mniej niz 50%. Na takie tanie chwyty stosowane przez Giertycha i Lepperai innych demagogow lapie sie tylko plebs spoleczny - obrazasz czytelnikow tego boarda swoimi bzdurnymi teoriami. Wez rusz troche tym co masz pod moherowym beretem, przeciez logiczne jest, ze taka gospodyni domowa nie jest zaliczana do bezrobotnych, bo ona nie jest osoba poszukujaca pracy. Jakby chciala pracowac, to by sie zarejestrowala w urzedzie pracy i wtedy bylaby wliczana do statystyk. Takich kobiet - gospodyn domowych (wedlug twojego rozumowania) jest bardzo malo. Gospodynie domowe, jesli nie sa zarejestrowane jako bezrobotne, sa emerytkami, rencistkami, badz sa ubezpieczone w krusie przy gospodarstwie rolnym meza - w innym wypadku bylyby NIEUBEZPIECZONE.
          "Każdy zwolniony urzędnik to utworzenie 5 nowych miejsc w gospodarce (mniejsze podatki)! " - skad ty takie teorie bierzesz, wyglada mi to na wypowiedz jakiegos "experta" z radia maryja, albo juakiegos intelektualisty z samoobrony. Na jakiej podstawie ty takie tezy wysuwasz, to jest co najmniej smieszne.
          "Reformy" tego sk...na Hausnera jak zwykle miały się ograniczyć do okradzenia najuboższych" moze jakis przyklad podasz, ze hausner chcial okrasc najubozszych. to ze chcial zabrac renty symulantom i pasozytom spolecznym ty nazywasz okradaniem. Kazdy plan oszczednosciowy budzetu wiaze sie z zabraniem tym najmniej zarabiajacym, bo to oni tworza budzet. Jak dlugo panstwo ma utrzymywac nierobow (jak ty ich nazywasz: najubozszych). Jak dlugo panstwo powinno utrzymywac dzieci samotnych matek - to ojcowie powinni to robic, nie panstwo, czyli m.in. ja.
          Z kwasniewskim i 160mln to nie manipuluj, tylko moze napisz z laski swojej na co sa te pieniadze wydawane. Od razu chcesz wmowic, ze zyd kwasniewski przezera ta kase albo rozdaje znajomym.

          dupa na stołku, morda przy korycie...

          1. szkoda z tobą rozmawiać, bo znane czerwone warzywo jestes. , j23 20/04/05 16:53
            -tak jak podajesz stopę procentową powinno się liczyć. Liczy się w Polsce tak ja ja mówię, niestety. Zarejestrowanych jest 3.2 mln, a mnóstwo jest niezarejestrowanych. Ktoś kto zarobił 140 zł jest wykreślany z rejestru bezrobotnych. Połowa chętnych pracy nie ma! 2/3 Polaków wg GUS żyje poniżej minimum socjalnego, a 1/3 poniżej progu nędzy wg ONZ czyli z dochodami <2$/dzien jak w Etiopii czy Bangladeszu...
            -małżonek niepracujący jest ubezpieczony, jeśli pracuje jego współmałżonek, buraczku drogi...
            -1urzędnik=5bezrobotnych jest w co 2 podręczniku do ekonomii (czyli nie w tych marksistowskich, na jakich uczył się Balcerowicz, Hausner, Belka, Kolodko i inni PZPRowcy z SGiPSu). Z powietrza pensja+koszt stanowiska pracy biurwy się nie biorą. Ktoś za to musi płacić.
            -ja wiem że wstrzymanie rewaloryzacji rent i emerytur na okres od 2004 do conajmniej 2007 (czyli w okresie poakcesyjnego drastycznego wzrostu kosztów utrzymania) dla lewaków nie jest złodziejstwem, ale mam inne zdanie.
            -plan oszczędnościowy to nie okradanie najuboższych tylko okrojenie rozrzutności. 50% podatków rozchodzi się pozabudżetowo-na różnego typu Fundacje Nauki i Kultury, FRON (każdy prezes wylatywał góra po 6 miesiącach za złodziejstwo) itp. Nikt nie ma prawa kontrolować celowości wydatków fundacji...
            -"oszczędnościowy" budżet Hausnera (to ten sk..syn komunistyczny, który odpowiada za "Listę Hausnera") okradał sieroty (zasiłki dla osób samotnie wychowujących) ale nakłady na administrację w budżecie wzrosły 18% ponad inflację!
            -to że dla czerwonych świń chorzy i emeryci to "pasożyty społeczne" wiem-pisał już o tym Orwell na przykładzie Konia w "Folwarku Zwierzęcym" już przed IIWŚ...
            -możesz oglądnąć (na zdjęciach) park samochodowy Kwaska, godny saudyjskiego księcia, to będziesz wiedział na co idze szmal podatnika. BTW: przed IIWŚ w Polsce był ustrój prezydencki, czyli prezydent miał większe uprawnienia. Kancelaria prezydenta przed IIWŚ liczyła <300 osób. Ile tysięcy liczy kancelaria Kwaśniewskiego?

            Dumny nosiciel moherowego beretu!
            Me gustan tomar mis copas
            Żubrówka es lo mejor!

            1. MASZ RACJE , kubazzz 20/04/05 17:04
              zasadniczo i w wiekszosci.

              SM-S908

            2. jestes prymitywem, umiesz tylko posylac inwektywy ... , Nebuchadnezzar 20/04/05 20:48
              a kazdy twoj argument jest bzdurny i podyktowany obsesja na temat komunizmu i zydow.

              Niezarejestrowani bezrobotni, sa to ludzie ktorzy dopiero co stracili prace, badz ci ktorzy uwazaja, ze nie oplaca im sie rejestrowac, bo nastepna prace maja na oku. Reszta niezarejestrowanych sa na tyle malo rozgarnieci, ze nie maja swiadomosci o koniecznosci zarejestrowania sie. Jesli taki nie wie, ze powinien sie zarejestrowac, to nie ma sie co dziwic, ze nie moze znalezc pracy. Nie opowiadaj mi tu bzdur o rzeszach niezarejestrowanych bezrobotnych, bo sam fakt ze rejestracja zapewnia skladke ubezpieczeniowa przemawia za tym zeby sie zarejestrowac i ludzie to robia. SA BEZROBOTNI ZAREJESTROWANI KTORZY PRACUJA NA CZARNO ale ty oczywiscie w swojej demagogii zapomniales o tym wspomniec. Osobiscie znam mnustwo oficjalnie bezrobotnych, ktorzy na czarno tluka calkiem niezla kaske. Znam drobne zaklady rzemieslnicze, pracownikow stacji paliw, warsztaty samochodowe w ktorych WSZYSCY pracownicy robia na czarno oprocz wlascicieli ktorzy maja zalozona dzialalnosc gospodarcza oczywiscie z "zerowymi" dochodami. Znam firme, ktorej 7 pracownikow sa bezrobotnymi, a wlasciciel byl zarejestrowany w krusie jako rolnik (od stycznia musial ubezpieczyc sie w zusie, bo rolnicy juz nie moga prowadzic dzialalnosci i ubezpieczac sie w krusie). Ty oczywiscie o tym nie wiesz bo zyjesz w trzecim swiecie i podoba ci sie wizja spoleczenstwa zyjacego w ubóstwie i zerujacych na nim zydach i lewakach, ktorych oczywiscie ty zawsze potrafisz sobie wymyslec zeby poprawic sobie swoj chory nastroj. Skoro tak mierzi cie polskska nedza, to moze zwroc swoj wzrok ku swoim idolom ojca dyrektora czy ojcom pallotynom z jasnej gory, niech sie podziela swoimi milionami z glodujacymi dziecmi, o ktore ty zapewne potykasz sie ilekroc idziesz ulica. Wczoraj bylem swiadkiem, jak do miejsca gdzie pracuje przyszlo dwoch kolesi - bezrobotnych, ktorzy mieli dlug do splacenia. Zaproponowano im prace fizyczna za 30zl dziennie - oczywiscie sie nie zgodzili, bo za malo im zaproponowano, sa nadal bezrobotnymi i dlugi maja nadal. To jest obraz polskiego bezrobotnego, czyli tych ktorzy CHCA PRACOWAC, ALE NIE MAJA PRACY. Odnosnie tych statystyk, progu nedzy wg ONZ ... slyszales, zeby ostatnio ktos umarl z glodu??? OCZYWISCIE ZE NIE SLYSZALES bo te statystyki sa gowno warte, ich prawdziwosc pozostawia wiele do zyczenia i przestan szantazowac mnnie tymi nedzami i ubostwami bo juz mnie to zenuje.

              Nie bede dyskutowal z toba na temat marksizmu i Balcerowicza, Kolodki itp bo sam fakt, ze te slowa pojawily sie obok siebie sprawia ze z toba nie ma o czym dyskutowac. jesli poslugujesz sie takimi argumentami to ja nie mam z toba o czym rozmawiac i kultura nakazuje mi tylko w duszy sie zasmiac. Jednak idac tym tropem to moze jednak wskazesz jakiegos ekonomiste LPR czy samoobrony godnego wedlug ciebie do piastowania np. urzedu ministra finansow??? OCZYWISCIE ZE NIE WSKAZESZ BO UMIESZ TYLKO PIEPRZYC BZDURY O TYM CO CI SIE NIE PODOBA I JAK NIE POWINNO BYC i sam zapewne zdajesz sobie sprawe, ze nic konstruktywnego tu nigdy nie napiszesz, bo tak jestes uwarunkowany - wszedzie widzisz lewakow i zydow i strach przed nimi wywoluje u ciebie obsesje i agresje.

              rewaloryzacja rent i emerytur. Sama procedura administracyjna rewaloryzacji kosztuje wiecej niz wyplacane srodki (wyrownanie do inflacji) rencistom i emerytom. Ostatnio mielismy rekordowo niska inflacje i jesli taki emeryt nie dostanie 3zl wyrownania do kilku miesiecy to moze swiat mu sie nie zawali a dzieki czemu mozna zaoszczecic mnustwo pieniedzy nie przeprowadzajac samej procedury i odkladajac ja w czasie. KAZDY Z TYCH "OKRADZIONYCH" DOSTALBY SWOJE PIENIADZE NIE TERAZ, ALE ZA3 LATA. Ale oczywiscie tobie jest wygodnie powiedziec ze zboj Hausner okradl biednego emeryta bo wszedzie widzisz czerwony i niebieski kolor. Hausner okradl sieroty? co ty pieprzysz, chcial zlikwidowac fundusz alimentacyjny ktory sluzyl do finansowania kombinatorow, leni i zwyklych zlodzieji i zmienic zasady przyznawania alimantow czyli zmusic ojcow do wziecia odpowiedzialnosci za swoje dzieci. Nagmine jest, ze malzenstwa biora rozwody, nadal zyja razem, matka pozywa ojca o alimenty, ten deklaruje przed sadem placenie np. 700zl na kazde z dzieci, oczywiscie tego nie placi i wtedy panstwo przejmuje odpowiedzialnosc dawania tych 700zl na kazde z dzieci, ojciec ma sprawe karna ktora konczy sie zazwyczaj kara w zawieszeniu. Ty sie temu nie sprzeciwiasz, chcesz zeby panstwo utrzymywalo dzieci zwyklych nierobow i kombinatorow - jestes lewakiem.

              jesli chodzi o tych pasozytow spolecznych ktorymi nazywasz chorych i emerytow, tu juz nie chce mi sie ci tlumaczyc, bo i tak pewnie nie zrozumiesz.

              dupa na stołku, morda przy korycie...

              1. Taa, kłóćcie się dalej :-P , sebtar 20/04/05 21:59
                Czerwone świnie, czarne świnie jak dla mnie nie ma różnicy, i jedni i drudzy rządzą tym kraje wyjątkowo marnie :-P Miller i Cimoś, Buzuś i Krzaklesku to dla mnie tacy sami zdrajcy narodu :-P

                Demokracja to władztwo intrygantów,
                wybieranych przez głupców.

      2. oj oj oj... , ViS 20/04/05 15:24
        bez sensu wdawac sie w dyskusje kto wiecej kradnie.

        Obiektywna prawda jest taka, ze europejskie systemy emerytalne (przymusowe) bankrutują/zbankrutują już całkiem niedługo. Ile można nalewać z pustego? I jeszcze do tego troche podbierać do własnych kieszeni? Czlowiek ma placic 750zl na cos co bankrutuje! Przeciez NIKT przy zdrowych zmyslach by tego nie robil. Ale *anstwo zmusza. I niedlugo podniosa skladki albo podatki. Bo to nie rzady nami rzadzily tylko pasozyty. Stopniowo ssaja co moga od ludzi. I jesli Ty chwalisz Buzka... to ... Dla mnie Buzek nie rozni sie niczym od reszty bandy. Godne pochwaly sa tylko reformy i ustawy Rakowskiego z 89r. kiedy naprawde byl wielki polski boom gospodarczy. Ale potem wlezli neo-czerwoni/zieloni/niebiescy i oczywiscie zaczeli po swojemu-europejskiemu. Obwarowania, wysokie podatki, bla bla bla bla bla... do urzygu. Powodzenia z wiara w Buzka i Hausnera.

        I will not buy this record - it is
        scratched.

        1. osobiscie jestem za zliberalizowaniem ... , Nebuchadnezzar 20/04/05 16:32
          systemu ubezpieczen - zniesieniem przymusu ubezpieczania, sprywatyzowaniem ZUSu i wprowadzeniu konkurencji miedzy zakladami ubezpieczen (co zaowocowaloby lepszym zarzadzaniem pieniedzmi i nizszymi skladkami). Tylko niestety liberalizm wymaga bardzo dojrzalego i madrego spoleczenstwa. Zauwaz, ze jakby ubezpieczenie nie bylo przymusowe to mniej zaradni ludzie, badz ci zbyt pazerni nie ubezpierczaliby sie, umieraliby na ulicach (bez ubezpieczenia nikt nie wpuscilby ich do szpitala) badz wypelnialiby wiezienia (bo nie byliby w stanie zwrocic kosztow np. operacji ratowania zycia po wypadku). W kazdym socjaldemokratycznym panstwie (UE) bedzie przymus ubezpieczania, nie ma na to sily.

          dupa na stołku, morda przy korycie...

          1. to akurat nie jest problem. mozna wprowadzić wymog 'bycia ubezpieczonym' , bwana 20/04/05 16:40
            nie okreslajac imiennie instytucji, w ktorej nalezy byc ubezpieczonym.

            "you don't need your smile when I cut
            your throat"

            1. eeee , ViS 20/04/05 17:05
              bez jakiego ubezpieczenia do szpitala? jesli chcialbys miec prywatne ubezpieczenia, to lecznice tez beda prywatne. Albo jedno albo drugie. Mniej zaradni nie umieraliby na ulicach (w stanach umieraja? gdziekolwiek na swiecie gdzie nie ma przymusowych systemow em. ludzie umieraja na ulicach? chodzi mi o cywilizowane kraje) a pazerni niech sobie pazerni beda. Pozatym sie zgadzam.

              I will not buy this record - it is
              scratched.

              1. jesli chodzi o stany, to "legitymacja" ubezpieczeniowa jest jedynym dokumentem, ktory , bwana 21/04/05 07:18
                nalezy obowiazkowo posiadac. Wracajac do Polski - nie widze powodu do tego, by komercyjne ubezpieczenie oplacalo pobyt w budzetowej placowce Sluzby Zdrowia (ogolnie uslugi zdrowotne).

                W kazdym "cywilizowanym" kraju sytuacja wyglada wlasnie tak, jak napisalem. Jest rynek ubezpieczycieli i obowiazek posiadania ubezpieczenia.

                "you don't need your smile when I cut
                your throat"

                1. a nie chodzi Ci o obszar , ViS 22/04/05 15:29
                  na ktorym dziala pilotazowo Medicare czy cos? bo z tego co wiem to 70% kraju, reszta jest poza zasiegiem, w zwiazku z tym ubeczpieczenia dobrowolne.

                  I will not buy this record - it is
                  scratched.

          2. zgadzam sie , kubazzz 20/04/05 17:07
            kazdy powinien sam wybierac gdzie i jak chce byc ubezpieczony i czy w ogole chce.
            ZUS moglby zostac panstwowy [jego prywatyzacja to bylaby masakra], ale zeby nie bylo przymusu korzystania z jego uslug.

            SM-S908

  6. tu nie moze byc mowy o inwestycjach , bwana 20/04/05 16:43
    ZUS zajmuje sie wylacznie pobieraniem skladek i dystrybucja swiadczen, nie moze inwestowac pieniedzy ani w akcje, ani w lokaty ani nawet w obligacje skarbowe.

    "you don't need your smile when I cut
    your throat"

    1. haha , koko 20/04/05 17:31
      chcialbys zeby tak bylo, prawda? :)
      Ostatnio juz drugi raz zainwestowali w Prokom np hehe

      1. mialem na mysli inwestycje finansowe , bwana 21/04/05 07:24
        a nie finansowanie kosztow obslugi dzialalnosci przedsiebiorstwa.

        "you don't need your smile when I cut
        your throat"

        1. czego ? co ? , koko 21/04/05 18:34
          prokom to bylo utopienie miliarda zl bez zadnych rezultatow

  7. uorzymanie aparatu administracji rządowej i samorządowej to prawie 18 milirardów , Yosarian 20/04/05 19:50
    złotych rocznie ... do takiej absurdalnej juz kwoty już dochodzi...Kanada też była w podnej sytacji, nazwali to po imieniu ... rak/narośl który zżera nasza gospodarkę i zroboili z tym porzadek
    -----------------------
    Jak odchudzić państwo?
    12.04.2005 15:58 /INTERIA.PL/

    15,7 mld zł - tyle przeznaczano w założeniach budżetowych na rok 2004 na wynagrodzenia dla urzędników. Czy potrzebna jest nam aż tak wielka opieka z ich strony? Czy stać nas na tak rozbudowaną administrację?

    Jak jest? W 1990 roku liczba urzędników w naczelnych i centralnych organach administracji państwowej wynosiła 34,2 tys. Obecnie na urzędniczych stołkach w centralach zasiada już niemal 120 tys. osób. Do tego doliczyć należy ponad 50-tysięczną armię urzędników w terenie. W 1990 roku ZUS zatrudniał ok. 21 tys. osób, obecnie prawie 47 tys. Podobnie rzecz się ma w administracji skarbowej, w której pracuje prawie 50 tys. osób. Łącznie armia urzędników publicznych to niemal pół miliona ludzi. Jest to zgodne z prawem Parkinsona: biurokracja ma to do siebie, że co jakiś czas podwaja liczbę urzędników. Każdy bowiem urzędnik po jakimś czasie pracy lubi mieć do pomocy młodszego urzędnika, który wykonywałby pracę za niego. Zanim natomiast nastąpi przejście starszego urzędnika na emeryturę, młodszy dochodzi do wieku, w którym sam chętnie zatrudnia następnego... Przeszło 30 agencji i funduszy lekką ręką rozdaje dotacje do nierentownych przedsiębiorstw. Pomoc publiczna w literze prawa stała się prawdziwym eldorado dla wszelkich polityków i ich kolesiów. Według nowoczesnej ekonomii, "im mniej państwa w gospodarce, tym lepiej". Co zatem trzeba by zrobić, by skutecznie odciążyć gospodarkę z "państwowej opieki", a dzięki temu - zaoszczędzić w krajowym skarbcu sporo pieniędzy? Po pierwsze, należałoby wycofać państwo z prowadzenia i zarządzania firmami oraz zaprzestać ich dotowania, bo takie działanie niszczy konkurencję. Nie wszyscy w rządzie widać dostrzegają też, że publiczne środki są marnotrawione przez nieefektywne zarządzanie spółek Skarbu Państwa. Nieuzasadniony ekonomicznie i finansowo jest też przerost zatrudnienia w urzędach państwowych - obecnie szacowany na 25 proc. Wiele rządowych instytucji dubluje się, chociażby w Ministerstwie Infrastruktury. Odchudzenie samorządu Zdaniem specjalistów, niezbędna wydaje się reforma administracyjna. Postuluje się likwidację powiatów, które stały się sarkofagami dla polityków i partyjnych kolegów. Być może konieczna będzie głęboka reforma urzędów wojewódzkich, których kompetencje dublują się z kompetencjami urzędów marszałkowskich. Tu bezdyskusyjne wydaje się ich odchudzenie z zatrudnienia o co najmniej 60 proc. Istnieje niebezpieczeństwo, iż wiele z przytoczonych tu wniosków może zostać wplątanych w kampanię wyborczą. Zaoszczędzenie wspólnych, bo pochodzących z podatków, pieniędzy Polaków i przeznaczenie ich na inny cel - np. redukcję bezrobocia - na pewno spotka się z szerokim odzewem wyborców. Należy się jednak obawiać, że propozycje będą wyłącznie hasłami, za którymi nie pójdzie realizacja odchudzania państwa z armii urzędników.
    --------------------------------------------------

    All the best people in life seem to like
    LINUX.
    Steve Wozniak

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL