Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Sklep komputerowy
0
 » Board
0
 » Konkursy
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Brauni 21:18
 » matali 21:18
 » Never 21:18
 » Kool@ 21:17
 » bartek_mi 21:17
 » Demo 21:17
 » rzymo 21:17
 » kow1 21:17
 » dugi 21:17
 » MARtiuS 21:16
 » _Ion_ 21:16
 » m_aczo 21:16
 » Jaskier 21:16
 » kubas02 21:15
 » jurass 21:14
 » endern 21:14
 » Chan 21:14
 » crazyant 21:14
 » Venom79 21:13
 » Conroy 21:13

 Dzisiaj przeczytano
 18052 postów,
 wczoraj 18415

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
TwojePC.pl © 2001 - 2014
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

(OT - moto) Skoda Felicia problem z rozrusznikiem... , JE Jacaw 19/03/11 15:34
...otóż wygląda to tak, że przekręcam kluczyk i cisza, słychać tylko (chyba) pompę paliwową. Mam brata mechanika (ale niestety nie elektryka) i jak zapalał "na krótko" to samochód zapalał, sprawdzałem też miernikiem czy kabelek (żółty) ze stacyjki daje napięcie i jest 12V. Wszystko wskazuje na to, że chyba coś nie tak jest z automatem rozrusznika, ale czy można to jakoś jeszcze sprawdzić, bo zastanawiam się, czy to przypadkiem nie może być problem z immobilizerem lub ze stacyjką, ale tak na chłopski rozum wydaje mi się, że wtedy nie powinno być tych 12V na tym żółtym kabelku ?

Co o tym myślicie, czy dobrze kombinuję, czy też jednak nie ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach

  1. o co chodzi , Piratez 19/03/11 15:41
    na krotko??
    po przekreceniu kluczyka slychac takie "cyk" spod maski?

    1. Czyli... , JE Jacaw 19/03/11 15:53
      ...przez zwarcie odpowiednich styków przy rozruszniku - tak to określił mój brat, a ja wierzę, że wie co mówi. :-)
      A po przekręceniu kluczyka jest zupełna cisza, nic, jedynie delikatnie słychać pompę.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

  2. jedziesz do firmy od rozruszników , Dabrow 19/03/11 15:59
    i robią - objawy automatu do wymiany, do tego sprawdzą szczotki itp - ja miałem w cytrynie identyczny objaw - kluczyk w stacji, akumulator sprawny (światła i cała reszta hulały), przekręcam i cisza. Zrobienie z rozrusznikiem i wymiana automatu - jak ręką odjął.

    !!!!!TO JEST SPARTA!!!
    !Tu się nic nie zmienia!
    ------dabrow.com------

    1. wyeliminowałbym bendiks , Dabrow 19/03/11 16:01
      bo by było słychać i widać pracę rozrusznika gdyby to była kwestia bendiksa...

      !!!!!TO JEST SPARTA!!!
      !Tu się nic nie zmienia!
      ------dabrow.com------

    2. Wiesz... , JE Jacaw 19/03/11 16:04
      ...mam ten plus, że jak ustalę przyczynę, to bez problemu brat mi to zrobi, a poza tym nie mam pojęcia do jakiego mechanika jechać, bo auto mam od niedawna i obecnie próbuję coś znaleźć przez internet... ale coś kiepsko mi to wychodzi. A może ktoś zna jakiegoś dobrego (i taniego) fachowca/warsztat z okolic Katowic, który obsługuje takie stare 15-letnie auta ?

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. czasami mi sie , DomeLL 19/03/11 19:56
        szczotki zawieszaly w rozruszniku, ale inna marka samochodu, wtedy wystarczylo przywalic ze 4 razy mocno w rozrusznik metalowym pretem i bylo po klopocie :)

        1. sle to objaw , Dabrow 20/03/11 19:32
          żebyś się szykował na wymianę szczotek...

          !!!!!TO JEST SPARTA!!!
          !Tu się nic nie zmienia!
          ------dabrow.com------

          1. wymienilem , DomeLL 20/03/11 22:28
            123

      2. ja mam namiar na dobrego elektryka, ale , Deus ex machine 20/03/11 01:56
        w Sosnowcu. Robilem alternator w swoim oplu ('93), byl kompletnie zfurany. Wykrecilem, zawiozlem. Facet go wyczyscil, powymienial co bylo wypalone i chyba na 70pln sie skonczylo + dal gwarancje. Jakby co pisz na priv.

        "Uti non Abuti"

  3. rozrusznik to dość prosta konstrukcja , Pawelec 19/03/11 16:34
    dochodzą do niego 2 kable. Gruby to główne zasilanie, cienki to sterowanie. Zdejmij konektor z cienkiego i zewrzyj czymś do grubego. Znaczy zewrzyj to co wystaje z rozrusznika/bendixu. Powinien zacząć kręcić o ile z grubym jest wszystko w porządku (nie jest nadpalony/przegrzany przy rozruszniku i klemie aku). możesz tez zewrzeć na chwilę te dwie duże śruby czyli dojście zasilania i tą drugą czyli dojście zasilania do zasadniczego rozrusznika Jak nie kręci to nie obejdzie się bez wyjęcia go i obejrzenia szczotek. Pytanie czy czujecie się na siłach wyjąć go. No i uwaga na ten gruby bo na nim jest 12v nonstop więc przy wyjmowaniu trzeba zdjąć klemę z aku.

    Tom Drwal
    LAS Ltd.

    1. Więc tak... , JE Jacaw 19/03/11 17:09
      ...rozrusznik jest już wymontowany. :-)
      Ale właśnie próbuję zrozumieć jak to działa i co może tu być przyczyną. Jeśli czegoś nie pokręciłem to sprawa wyglądała tak:
      1. Zwarcie tych 2 dużych śrub spowodowało, że coś się zakręciło - brat stwierdził, że to bendix. Nie wiem, nie znam się.
      2. Natomiast zwarcie tej śruby z przewodem z akumulatora i tego styku, gdzie wchodził żółty (ze stacyjki) spowodowało, że rozrusznik zadziałał i silnik odpalił.

      I teraz sam nieco zgłupiałem, bo przecież to zwarcie opisane w pkt. 2 jak rozumiem daje napięcie 12V z akumulatora na ten cienki styk, ale jak mierzyłem miernikiem, to ten żółty kabelek ze stacyjki, co tam wchodził, też dawał 12V (no chyba, że coś źle zmierzyłem, ale nie wydaje mi się) - więc efekt chyba powinien być taki sam ? Więc albo ja czegoś tu nie rozumiem, albo coś pokręciłem... albo sam nie wiem co.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. po co wyjmowaleś rozrusznik? , Chrisu 19/03/11 17:43
        przecież działa...
        Wg mnie to elektromagnes ten przy rozruszniku (jego częścią jest właśnie bendiks).

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. Oj... , JE Jacaw 19/03/11 18:21
          ...no, bo brat stwierdził, że to automat i kupi się nowy, a on go zmieni. Ale teraz obaj zaczynamy mieć wątpliwości, co do tej diagnozy. Bo na ile rozumiem ogólne działania tego urządzenia, to ze stacyjki idzie 12V tym cienkim żółtym kablem i to inicjuje rozruch. Więc czemu nie nie działa, skoro podanie na ten sam styk też 12V z grubego kabla (tego z akumulatora co idzie do dużej śruby) już powoduje rozruch ? Tu mamy 12V i 12V, więc efekt powinien być taki sam ? A miernik wyraźnie mi pokazał 12 jak czerwony wtyk wetknąłem do tej złączki od żółtego kabla, a czarny przyłożyłem do masy (jedne ze śrub pod maską).

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

          1. Uzupełnienie , JE Jacaw 19/03/11 18:52
            Właśnie rozmawiałem z kumplem, który zna się lepiej (o co nie trudno) niż ja na elektryce i zasugerował mi, że może źle mierzyłem, bo mierzyłem ten żółty kabelek bez obciążenia - był odpięty od automatu, a może po obciążeniu zbytnio spada tam napięcie i to by wyjaśniało mój powyższy dylemat, ale jednocześnie wskazywałoby, że jednak diagnoza jest błędna i to nie automat jest winny.

            Socjalizm to ustrój, który
            bohatersko walczy z problemami
            nieznanymi w innych ustrojach

  4. echhh.. , Banan 19/03/11 19:32
    miernikiem to sie w samochodzie nie mierzy :)
    skombinuj sobie jakas kontrolke i wtedy szukajbo na mierniku to zglupiejesz.

    rozrusznik dziala tak: na grubym przewodzie od rozrusznika jest clay czas zasilanie- idzie on do altrnatora. chyba w felici tu jest jeszcze jeden z altrnatora, ale on nie jest teraz najwazniejszy. piszesz, ze masz tam jeszcze cienki- zolty. ten bedzie od stacyjki.

    robisz tak:
    - odpinasz zolty i podpinsz pod kontrolke a drugi kabelek gdzies pod mase (jakies zelastwo :) brat powinien zrozumiec. jeden wsiada za kolko i caly kilkanascie razy "kreci" rozrusznkiem. kontrolka powinna sie za kazdym razem zaswiecic. jezeli nie no to problem ze stacyjka albo kabelek.

    - jezeli tu jest dobrze to podajesz plus na wsuwke na elektromagnesie. czyli po ludzku albo kabelkiem albo nawet srubokretem czy kluczem zwierasz gruby przewod od rozrusznika z wsuwka. jezeli zaskakuje normalnie za kazdym razem to problemy ze stacyjka

    - jezeli przy czyms takim jest cisza lub tylko pyka lub nie kreci za kazdym razem to zwierasz obydwia styki- sruby m8 na elktromagnesie. tylko ostroznie bo prad jest naprawde duzy (rozrusznik ma jakis 1kW) zrob to kluczem albo srubokretem. jezeli kreci (moze sie nie zazebiac) no to do wymiany elektromagnes.

    - jezeli tak nie kreci to wina tkwi w samym silniku rozrusznika i nie obedzie sie bez rozebrania. moze tu byc doslownie wszystko.

    jakby co to pytaj.

    1. np. , Chrisu 19/03/11 20:14
      szczotki jak u mnie ostatnio ;)

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. OK... , JE Jacaw 20/03/11 09:47
      ...poczytałem jeszcze, doszkoliłem się z działania rozrusznika i obecnie jednak obstawiam na coś ze stacyjką. Moja diagnoza wynika właśnie z tego, że:

      1. Zwarcie dwóch dużych śrub powoduje, że rozrusznik kręci, ale auto nie odpala, co jeśli dobrze zrozumiałem opisy działania rozrusznika jest prawidłowe, bo omijam w ten sposób włącznik elektromagnetyczny (automat) i rozrusznik (silnik elektryczny kręci), ale nie wyskakuje bendix, bo tu jak rozumiem też automat to inicjuje. Wniosek: rozrusznik działa.

      2. Zwarcie śruby z przewodem od akumulatora z plusem od automatu (tam gdzie idzie żółty kabel ze stacyjki) odpala samochód, czyli bendix wyskakuje i przekazywane jest 12V do rozrusznika. Wniosek: automat też działa prawidłowo.

      Biorąc pod uwagę powyższe, jedyny sensowny wniosek jest taki, że coś jest nie tak z żółtym przewodem ze stacyjki i zapewne Twoja uwaga jest słuszna, że pomiary miernikiem można sobie darować. Teraz tylko się zastanawiam, czy walnęła:
      - stacyjka,
      - immobilizer - niestety nie wiem jak on działa w tym samochodzie, ogóle opisy sugerują, że może on blokować kilka mechanizmów,
      - alarm - wiem, że ma on blokadę zapłonu, więc może tu coś szwankuje.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. 2 podejrzany chyba też odpadł... , JE Jacaw 20/03/11 09:55
        ...właśnie udało mi się znaleźć zdawkową informację, że immobilizer prawdopodobnie blokuje wtryskiwacze: http://www.skodafelicia.pl/...c.php?f=8&t=4492 .

        Socjalizm to ustrój, który
        bohatersko walczy z problemami
        nieznanymi w innych ustrojach

      2. takiej rady nie powinienem dawać, ale , Chrisu 20/03/11 09:56
        spróbuj zapalić go na pych. U mnie coś stało się z immo, nie chciał palić. Nie wiedziałem, że to immo, bo pan Niemiec odzywa mi się dopiero jak jadę. Zapaliłem na pociąg i zaczął mówić, że dipsztal zicherung coś tam coś tam. W czasie jazdy wyłączyłem i już nie zapaliłem ze stacyjki... Po 20 min jazdy zaczął palić normalnie. Może i Tobie to pomoże ;)

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      3. napisalem ci , Banan 20/03/11 10:35
        jak sprawdzic stacjke
        podlacz kontrolke (nie miernik) pod ten zolty przewod. wczesniej go odlacz od rozrusznika. i pobaw sie przynajmniej kilkanascie razy. poniewaz odpinasz przewod od rozrusznika nie bedziesz nim krecil i latwiej ci bedzie to sprawdzic.

        jak pamietam to w felicji stacyjka sklada sie z 2 czesci: elektrycznej i mechanicznej.


        firmowy immo blokuje wtryski- dokladniej to bez FIRMOWEGO immo komputer nie odpali silnika. a co robi dodatkowy alarm? to juz wolna amrykanka gdzie go wpieli :D
        moze to tez byc przewod stacyjka- rozrusznik i teraz swiruje. jezeli masz dodatkowy immobilaizer to sciagnij oslony kolumny kierownicy i sprawdz kontrolka(!) bezposrednio na stacyjce opdalanie.

        na pych nie odpalaj bo i po co :) jak silnik odpala na krotko.

      4. pewnie, ze ze stacyjką , XTC 20/03/11 19:52
        inaczej odpalany na krótko nie zapaliłby Ci silnika.
        Do tej operacji potrzebny jest kompletnie sprawny rozrusznik.
        Jakbyś miał uszkodzony elektromagnes - to by nie zazębił rozrusznika z kołem tylko byś słyszał wirujący jałowo wirnik.

        Linux

        1. No właśnie doszedłem... , JE Jacaw 21/03/11 08:09
          ...do tego samego wniosku.

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

        2. ale przecież napisał, że nie odpala , Chrisu 21/03/11 09:02
          123

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2014, TwojePC.PL