Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » elliot_pl 15:34
 » Chrisu 15:32
 » past 15:30
 » PeKa 15:28
 » rulezDC 15:27
 » MARtiuS 15:23
 » alien1 15:19
 » McMi21 15:18
 » rurecznik 15:12
 » Chavez 15:08
 » PCCPU 15:06
 » Visar 14:52
 » Artaa 14:40
 » Remek 14:39
 » Markizy 14:30
 » rainy 14:14
 » Tomasz 14:07
 » waski 14:06
 » PiotrexP 13:52
 » SebaSTS 13:51

 Dzisiaj przeczytano
 15092 postów,
 wczoraj 25647

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Zagadka wyjasniona (padniety Mondeo Mk3) :) , Carmamir 25/03/12 12:58
Wczoraj dowiedzialem co sie stalo z moim mondkiem...

Wyglada na to ze pekla podstawa popychaczy czy czegos takiego (nie pamietam), na fotkach wszystko widoczne.

Lancuch w porzadku...


http://img560.imageshack.us/...0/3715/39228979.jpg

http://img525.imageshack.us/...5/1588/95240325.jpg


BTW fotki z iP4s, wiec jakosc taka sobie.

No to się wkopałem...

  1. hmm , w1lko 25/03/12 13:05
    Jak do tego doszlo??
    Probowali palic "na pych/linke", rozrzad przeszkoczyl i tloki walnely w zawory (rozrzad na lancuchu moze przeskoczyc?)?? Czy zawory, walek sa w porzadku?
    Przeciez mowiles ze zmianiales tylko akumulator.
    Jakas dziwna ta cala historia....

    1. cala reszta w porzadku , Carmamir 25/03/12 16:21
      aku zostal pozostawiony stary jako ze samochod idzie na odsprzedaz i jest sprawny (po podladowaniu przez mechanika dziala).

      No to się wkopałem...

      1. ile kosztuje naprawa , Artaa 25/03/12 20:15
        czegos takiego i z czego sie takie uszkodzenie bierze?

        1. nie wiem ile robocizna , Carmamir 25/03/12 20:31
          bo to po kolezensku a czesc ok. 150F.

          No to się wkopałem...

  2. Zagadka chyba jednak czeka na dalsze wyjaśnienia... , ham_solo 25/03/12 13:19
    dziwnie to wygląda, bo o ile się nie mylę to normalnie nie działają w tym miejscu aż tak potężne siły, żeby od wałka popękało wszystko jak na zdjęciu widać - ciekawe czy coś pod spodem jeszcze się nie kryje czyli tak jak w1lko pisze uszkodzone tłoki albo wał.

    SKLEP Z GRAMI - PC i KONSOLE - ZAPRASZAM :)
    www.phurand.pl
    www.uzywane-gry-konsole.pl

    1. Aj to boli , Piter 25/03/12 13:28
      no to radzę poszukać używek :)
      Znajomemu w T4 2.4D to samo się stało.

      "Uspokój się! bo zobaczysz,
      dostaniesz wpierdol." - Piston (TM)

    2. coz wg. mechanika reszta jest sprawna , Carmamir 25/03/12 16:22
      jedyne wytlumaczenie to wada fabryczna samej czesci, bo jak mowicie samo z siebie to stac sie nie moglo...

      No to się wkopałem...

    3. to moga byc pekniecia zmeczeniowe , piszczyk 25/03/12 17:51
      wtedy nie musza wystepowac szczegolnie duze sily, wystarczy, ze beda sie pojawiac wielokrotnie i cyklicznie - a tutaj ewidentnie mamy taka sytuacje przy kazdym obrocie walka i zwiazanym z nim dzialaniu krzywek.
      Trzeba by obejrzec, jak wygladaja powierzchnie przełomow - jesli czesc przelomu jest lekko wyblyszczona i/lub widac linie spoczynkowe, a reszta to matowy przełom kruchy, to jest to typowe pekniecie zmeczeniowe. Ciekawe jest to, ze pekniecia powstaly nie w obszarach (sądząc ze zdjęć) najmniejszych przekrojow obejm wałka, ale w plaszczyznach otworow gwintowanych. Na pierwszy rzut oka nie jest to dziwne (w koncu otwory, zwlaszcza gwintowane, to karby w litym materiale), ale moze wskazywac, ze wkręcone tam śruby mogły byc za bardzo naprężone (dokręcone) i wywolywac stały stan napręzen rozciagajacych, do ktorych dokladaly sie zmienne sily od obracajacego sie walka i dzialajacych popychaczy. Żeliwo nie lubi takich kombinacji naprężeń rozciagających i zmiennych ściskających, nawet, jesli jest to dobrej jakosci żeliwo sferoidalne czy ciagliwe, stad ścisłe wymagania co do parametrów dokręcania śrub w newralgicznych miejscach.
      Oczywiscie sa to przypuszczenia na podstawie jednego zdjecia :) a do pelnego wyjasnienia trzeba by zrobic pelna ekspertyze.

      takie tam klamoty . . .

      1. Ladnie sie czyta rzeczowa wypowiedz. , ptoki 25/03/12 21:55
        Czuc ze w technikum/na studiach nie grales w pilkarzyki na lekcjach :)
        Albo po prostu masz takie mechaniczne zainteresowania.

        1. fakt , Carmamir 25/03/12 22:01
          z ciekawoscia przeczytalem i musze powiedziec ze teraz jeszcze bardziej odrzuca mnie od wiekszosci materialow dostepnych na necie pisanych na nodze w czasie przerwy na kawe.

          Gdzie sa tego typu artykuly na duzych portalach ??

          No to się wkopałem...

          1. Nie ma, bo tak uczono tylko wdobrych technikach lub w zawodówkach ale tylko tych dociekliw , ptoki 26/03/12 11:15
            ych.
            Teraz ton nadaja tumanisci.
            Zreszta, co ciekawsze wystarczy pojsc do ksiegarni technicznej zeby dobra ksiazke znalezc. W sieci tutoriali jest masa ale wiekszosc powierzchowna.
            To samo sie tyczy forów. Postów pierdylion, wiedza sensowna jest tylko w niektórych. Postów z których można uzyskać konkret jest 1/1000...

        2. też miałem napisać , gorky 25/03/12 23:30
          ładnie opisane :)

      2. I to się nazywa , Bitboy_ 25/03/12 22:01
        odpowiedzią :)

        9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
        Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
        ,FraDesION660P

  3. jak juz wspomiano , Bitboy_ 25/03/12 14:47
    obejmy wałków rozrządu nie pękają ot tak, to musiał być impuls o dużej energii, w dodatku z tego co widzę to silnik 'R4' czyli rzędowa czwórka, jeśli skrajne obejmy nie są pęknięte to będzie zagadka (ja stawiam na krzywy korbowód lub uszkodzenie simmeringu).

    9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
    Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
    ,FraDesION660P

    1. jakiego simmeringu? , Artaa 25/03/12 15:18
      uszkodzenie wywołuje takie efekty?

  4. zagadka pozostaje co spowodowało , Artaa 25/03/12 15:19
    takie uszkodzenia..

  5. hmm , Piratez 25/03/12 16:29
    wada fabryczna lub konstrukcyjna glowicy ?? ten problemem jest nagminny?

    ile auto ma lat?? moze jeszcze mozna reklamowac towar jako niezgodny z umowa (w UK cos takiego istnieje?)

    1. 6 lat , Carmamir 25/03/12 16:35
      wiec raczej nie.

      A znajomy mechanik ktory to stwierdzil (scholowal samochod od poprzedniego mechanika ktory twierdzil ze "pasek" pekl (ofc tam jest lancuch)) mowi ze pierwszy raz ma taki przypadek...

      No coz tak bywa :), o tyle dobrze ze stalo sie to tutaj na miejscu a nie podrozy.

      No to się wkopałem...

  6. u la la , Deus ex machine 25/03/12 16:31
    wygląda ciekawie, ładna siła poszła

    "Uti non Abuti"

  7. faktyczną , Markizy 25/03/12 16:56
    zagadką jest co spowodowało takie uszkodzenia, bo w tym miejscu tak naprawdę nie ma co. Ewentualnie nikłe szanse są wtedy jak by na gorący silnik wylać wiadro lodowatej wody to może by się pojawiły w tym miejscu takie naprężenia, ale w normalnych warunkach to nie. A ile to auto ma przejechane?

    Swojego czasu słyszałem o wadliwej serii w ZX 1.9D/TD gdzie wymiana paska kończyła się uszkodzeniem wału, ze względu na zmianę na naprężeń spowodowanych przez nowy pasek.

    Na Bordzie od 2003-03-03:D
    i5 6600, 2x8GB, 7770

  8. ... , Hawaj 25/03/12 17:49
    w fordowskich silnikach 1.8 td jak przeskoczył pasek i zderzyły się zawory z tłokami pękały wałki rozrządu.
    A napisz czy jest przeskoczony łańcuch i jaki jest przebieg silnika?

    1. 100tys , Carmamir 25/03/12 19:11
      z tego co sprawdzal to lancuch w porzadku i nie przeskoczyl.

      No to się wkopałem...

  9. no to i ja swoja cegielke dorzuce , Banan 25/03/12 18:51
    na tych otworach co sa pekniecia wkrecone sa szpilki co trzymaja klawiature?
    jezeli tak, to stawiam, ze albo sruby (szpilki) byly luzne, albo moze i ktos dokrecil mocno, ale nie wyczyscil oleju z otworow.

  10. kurna , MayheM 25/03/12 19:42
    trza bylo zrobic te fotki aparatem, na tych gowno widac. (to tak skoro juz poruszyles ten temat) :)

    1. nie mialem ze soba :) , Carmamir 25/03/12 20:29
      ja wiem ze ledwo mozna rozpoznac co jest samochodem a co trawa no ale lepsze to niz nic :P

      No to się wkopałem...

  11. takie moje niedzielne spostrzerzenie, pozdrawiam :) , wrrr 25/03/12 23:16
    powazna usterka wynikajaca cholera wie z jakiego powodu (np wkurzony pracownik wykrawarki numerycznej chwile po OPR od brygadzisty naszczal do chlodziwa zmieniajac jego lepkosc i powodujac wibracje rotujacego noza tnacego i skaze na podstawie popychaczy),

    ale na forum ludzi ktorzy w wiekszosci pracuja w branzy zwiazanej z szeroko pojeta INFORMATYKA zdala od smarow i protektorow sluchu zawsze znajdzie sie kilku MECHANIKOW ktorym na przyklad grzebanie w smarze i planowanie glowicy nie straszne, znaja sie na zmeczeniu materialu, hartowaniu stali, naprezeniach zwiazanych z wysoko temperaturowa eksploatacja etc etc...
    i wiedza co to moze byc, wasze zdrowie :)

  12. Było coś wcześniej robione przy tym silniku? , zartie 26/03/12 11:34
    Dziwne uszkodzenie, ja się zastanawiam, czy ktoś tam nie wkręcił nieoryginalnych śrub, w takim połączeniu śruby powinny być pasowane.

    Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

    1. nic , Carmamir 26/03/12 12:07
      generalnie pierwsze otwarcie silnik od wyjazdu z fabryki...

      Widocznie pech

      No to się wkopałem...

      1. i to jest zaskakujące , Artaa 26/03/12 14:15
        mało używany, niegrzebany egzemplarz, stosunkowo młody z czasów dopracowanej produkcji tego modelu...

        Niefart.

        1. powiem Ci tak , Carmamir 26/03/12 21:09
          nie dziwie sie ze akurat pechowy model trafil sie mi. Nie mam zbyt duzego szczescia do tego typu rzeczy ;)

          No to się wkopałem...

          1. za mocno go , Maverick 27/03/12 00:47
            podkreciles :)

            z ciekawosci, kupiles juz nowy wozek?

  13. To ja sie dokleje z moim cool story. , ptoki 27/03/12 13:58
    Fokus 1.8 tdci (lynx).
    OStatnio zaczal kopcic przy dodawaniu gazu i przy jezdzie szybszej i dodaniu gazu pojawial sie komunikat "usterka uklad. silnika".

    Mialem podejrzenie ze bierze olej (ale po weryfikacji okazalo sie ze chyba jednak nie).

    Kumple juz wywróżyli że turbina do wymiany, ze wtryski leją, ze EGR robi zamieszanie.
    Moje podejrzenie to byla awaria "bałwanków".
    Pojechalem do fachowca i okazalo sie ze filtr powietrza sie obluzowal i czujnik przepływu powietrza zgłupiał.
    Po zamocowaniu poprawnym (puszka na filtr jakas pokrzywiona byla) silnik wrocil do normy.

    Tak wiec bez dokladnego obejrzenia diagnostyka przez internet jest dosyc złudną metodyką :)

    1. 99% , Banan 27/03/12 20:53
      no moze przesadzilem, z 90% porcent usterek w wszelakich common rail'ach to wlasnie porblemu z czujnikami i dolotem powietrza.

      uwielbiam "mechanikow" ktorzy zaczynaja naprawe od wymiany wtryskiwaczy bo nierowno leja na wykresie komptera...

      p.s. co to sa balwanki? z takim okresleniem w silniku sie jeszcze nie spotkalem. no chyba, ze odbojniki przy zawieszeniu :)

      1. balwanki to taka szpecyjalna , ptoki 27/03/12 21:46
        gumowa rura miedzy turbo a intercoolerem albo intercoolerem a dolotem.
        Swoja potoczna nazwe wziela od tego ze ma taki ksztalt okraglych polaczonych ze soba "kulek".

        Zdarza sie ze w zwiazku z praca i "grubnieciem" jak turbo dmucha taka rura sie przerywa i tez sie pojawiaja problemy...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL