Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Banan 00:31
 » Fl@sh 00:31
 » Emios 00:25
 » Wojtekar 00:20
 » kosty 00:16
 » Mademan 00:13
 » tian 00:08
 » piszczyk 00:05
 » Lukas12p 00:02
 » Xeno 00:00
 » Zbyszek.J 23:57
 » rooter666 23:56
 » Kenny 23:54
 » Chrisu 23:52
 » lol555 23:49
 » lcf 23:33
 » Ad@mus 23:31
 » Wolf 23:28
 » ManiusNG 23:26
 » piwo1 23:03

 Dzisiaj przeczytano
 689 postów,
 wczoraj 23300

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[MOTO] ... jaki najoszczędniejszy mały samochód do miasta ? , Tomuś 4/12/11 00:03
Witam ...
Jako, że pewnie więszość z Was jest aktywnymi kierowcami i posiada własny lub nie samochód, to prosiłbym o informację o realnym spalaniu paliwa podczas Waszych jazd po w mieście. Zastanawiam się nad wyborem oszczędnego pojazdu na własne potrzeby. Chciałbym aby silnik był benzynowy, lubię klimę i automat. Wielkość bez znaczenia, 2,3,4,5 drzwiowe. Mój skuter pali 3-4 litry ... czy jest szansa abym zbliżył się do tego wyniku małym lub średnim samochodem ? Mam oczywiście na myśli pojazdy sprzed kilku lat a nie najnowsze turbohybrydowe wynalazki.

Proszę o informacje, typy i podpowiedzi. Pozdrawiam

  1. moze lpg? , XiSiO 4/12/11 00:15
    4 benzyny to z 7lpg a to juz wiekszy zakres poszukiwan..

    z innych to lupo i polo 3L

    "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
    zapłacisz adeną" (C) XiSiO

  2. będzie ciężko , Mademan 4/12/11 00:19
    Mały silniczek potrzebuje dużo czasu aby się nagrzać, do tego momentu spalanie może być bardzo wysokie. Pożądany wynik osiągnie tylko któryś z najoszczędniejszych autek na ropę i to tylko przy emeryckim posługiwaniu się gazem. Jedyny ratunek dla Ciebie, to auto na gaz, najlepiej z większym silnikiem, bo taki jest lepszy na miasto.

  3. niestety , MayheM 4/12/11 00:25
    same sprzecznosci :)

    Benzyna malo nie pali, klima i automat rowniez zwiekszaja spalanie, zwlaszcza w malym silniku.
    Po miescie to minimum 10l gazu lub ok. 8l benzyny, ponizej tego nigdy nie zejdziesz.

    1. +1. , laciak88 4/12/11 00:42
      Nie licz na cuda. Nawet najtańszy samochód to spory wydatek, a nie tylko paliwo się liczy.

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

    2. no ja swoja Astra III Clasic 1.4 90 KM , rulezDC 4/12/11 11:36
      aglomeracja katowicka : 6.1 litra na 100 km

      koniec koniec koniec

      1. to za toba zawsze takie kolejki jada? , Kriomag 4/12/11 11:39
        i robisz korek na pol miasta? :P nic bardziej nie wkurza niz niedzielni kierowcy jak czlowiek chce szybko wrocic z pracy do domu....

      2. kiedy miałem Astrę III 1.6 to w lecie po mieście 16 litrów , bwana 4/12/11 19:11
        :-)

        "you don't need your smile when I cut
        your throat"

  4. ktoś tu chyba sobie jaja robi , digiter 4/12/11 00:42
    sprawdzam kalendarz ale dzisiaj nie prima aprilis.
    Żeby samochód z klimą dobrze jechał na benzynę powinien mieć co najmniej 90KM a to oznacza spalanie z klimą ponad 10L/100km w mieście.
    Automatyczna skrzynia biegów to kolejne dodatkowe pół litra.
    Poza tym o czym my tu w ogóle mówimy? Jesli nie stać cię na benzynę to jak wykupisz OC ewentualnie AC. Każda naprawa samochodu to min. 500zł, komplet opon to 1000zł i wiele innych piedrół które się wymienia jak wycieraczki, żarówki, dolewanie oleju, myjnia, płacenie za parking itp.
    Ostatnio sprzedawałem samochód i po rozmowach z potencjalnymi kupującymi stwierdziłem że w 6/7 przypadków tak naprawdę tych ludzi nie było stać na samochód. Jeśli ktoś się pyta ile kosztuje wymiana oleju albo ile km przebiegu wytrzymały moje opony to o czym my w ogóle mówimy.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. Re: , Kool@ 4/12/11 08:26
      [...]Żeby samochód z klimą dobrze jechał na benzynę powinien mieć co najmniej 90KM a to oznacza spalanie z klimą ponad 10L/100km w mieście.[...]
      A czemu nie 103,5KM?
      Nie podałeś żadnego konkretnego auta a wypisujesz takie głupotu -jak auto bądzie ważyło 1800kg to 90KM będzie problemem ale przy wadze 900kg spokojnie może być mniejsza moc.
      Miałem kiedyś Punto II z silnikiem 1.2 8v 60KM -do miasta super.

      [...]Jeśli ktoś się pyta ile kosztuje wymiana oleju albo ile km przebiegu wytrzymały moje opony to o czym my w ogóle mówimy.[...] najwyżej o tym że ma małe pojęcie o motoryzacji ale ciężko po tych pytaniach wnioskować że kogoś nie stać na auto.

      ...

  5. Jest szansa , DeathClaw 4/12/11 01:33
    nawet grając w totka jest szansa.

    Co do tematu. Ile czasu spędzasz w mieście i jak długi dystans pokonujesz w ciągu roku? Odpowiedzi na te dwa pytania powinny zawęzić krąg poszukiwań. Czego oczekujesz po aucie (dupowóz czy bagażowóz)? Wg tych kryteriów, które podałeś, to samochód małolitrażowy ze średniej wielkości bagażnikiem. Teraz google i tygodnie zastanawiania się.

  6. malec , RusH 4/12/11 03:56
    bedzie ok :)

    I fix shit
    http://raszpl.blogspot.com/

  7. Mniej w zasadzie po Krakowie się nie da , Raphi 4/12/11 08:24
    1.9 TDI 101 PS (małe turbo)
    http://www.spritmonitor.de/en/detail/419277.html

    Najlepsze pomysły przychodzą
    zawsze w najdziwniejszych
    miejscach. http://hoonda.pl

    1. Oczywiście chodziło o , Raphi 4/12/11 08:25
      http://www.spritmonitor.de/en/detail/445870.html

      Najlepsze pomysły przychodzą
      zawsze w najdziwniejszych
      miejscach. http://hoonda.pl

      1. Oczywiscie, ze da sie mniej , Mute 4/12/11 17:03
        TDI na pompie (np. slynny AFN) pala mniej niz te na pompowtryskach. Ojciec w pasacie (70% miasto) ma globalne srednie spalanie 4,8.

  8. ja mam srednie spalanie na przestrzeni 10000 km , Glock19 4/12/11 08:26
    ok 4,8 l w cyklu mieszanym z naciskiem na miasto, pracuje jako serwisant.
    2.0 TDI 110KM CR w Golfie
    można pomyśleć nad polo 1.6 TDI lub 1.4 TDI (ewentualnie Arose/LUPO 1,7 SDI) to do około 4-5 litrów ON jesteś w stanie zejśc można tez zitersować sie Ibizą 1.2 TDI też mało pali.

    1. tylko te samochody , Demo 4/12/11 08:30
      wcale tanie nie są. Należy się zastanowić czy różnica w cenie zakupu się zwróci jeśli autko będzie palić te 2-3L więcej, ale będzie kosztować kilka klocków mniej.

      Ja obstawiam lupo na cienkich oponach.

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

  9. Re: , Kool@ 4/12/11 08:49
    Musisz przede wszystkim zwrócić uwagą na jedną kwestię -skuterem nie stoisz w korkach i te 4 litry to jest tylko na przejechanie 100km plus zatrzymywanie się na światłach.
    Autem niestety musisz stać -często dłużej się stoi niż jedzie -chociaż spalanie na postoju jest śmieszne (np. 0,5 litra na godzinę) to już podczas ruszania może przerazić (np. 40 litrów na 100km). Jeżeli utkniesz w korku i będziesz co chwileczkę ruszał (podjeżdżał kilka metrów) to nawet nie śnij z porównywaniem spalania do skutera, który w tym czasie przejedzie slalomem między autami.

    Druga sprawa to odległości które jednorazowo pokonujesz.
    Silniki potrzebują czasu żeby się nagrzać -na krótkich trasach w zimie silnik się nie nagrzeje i jeżeli będziesz miał LPG to przełączać się będzie po kilku kilometrach i oszczędności wcale nie będą taki duże jak to podają (szczególnie instalatorzy ;) ).
    Diesel (bez dogrzewania) nagrzewa się jeszcze dłużej niż benzyniak a wtedy spalanie też nie jest małe. A jak to nowoczesny diesel to trzeba uważać na filtr cząstek stałych -w niesprzyjających warunkach i przy nieumiejętnym używaniu można go bardzo szybko "zabić" a to kosztowna sprawa.

    ...

    1. z tym DPF , Glock19 4/12/11 09:42
      to trochę mity ja mam już na golfie nakulane 110000 i z wymian nieeksploatacyjnych miałem tylko wymieniana przepustnice za 850 zl.

      1. DPF mozna zabic , Yorg 4/12/11 17:10
        jak ktos nigdy nie przekradza 2k obrotow (znam takich) to DPF zabije stosunkowo szybko

        GG: 1706185
        lub komórka :)

        1. to po co kupuje TurboDiesla , Glock19 4/12/11 17:33
          jak nie chce przekraczać 2k...

          1. Re: , Kool@ 4/12/11 18:12
            Hmm... bo wysoki moment obrotowy jest dostępny już od bardzo niskich obrotów przez co nie trzeba silnika tak kręcić?
            Niestety producenci informują tylko o zaletach nowych silników a wady/niedogodności przemilczają.

            ...

            1. moc nie moment , XTC 4/12/11 18:14
              moc jest dostępna już przy niskich obrotach - to jest przyczyna "wysokiego momentu" (zdolność oddania mocy przy niskich obrotach).

              Linux

              1. Nie odwrotnie? , Mute 4/12/11 21:15
                W koncu moment to jednostka energii, praca to miara przekazywanej energii, a moc to praca w czasie...
                W sensie - najpierw jest kura, potem jajko ;-)

                1. raczej nie , XTC 4/12/11 21:36
                  przekazujesz moc. Robiąc to w czasie wykonujesz pracę.
                  Jakby się nie kręciło - to nie miałbyś momentu tylko siłę.

                  Linux

                2. choć tak się zastanawiając to może faktycznie lepiej sprowadzić to do siły. , XTC 4/12/11 22:01
                  Czyli mówić o sile (i momencie w przypadku wirujacych).
                  Tym niemniej moc to nie praca w czasie - praca to moc w czasie [W * s] = [J].

                  Linux

                  1. Tfu , Mute 5/12/11 10:54
                    oczywiscie odwrotnie, pokielbasilo mi sie.

            2. Motacie panowie. Moment jest w sumie malo istotny. , ptoki 5/12/11 12:53
              Istotna jest moc, i pasmo w ktorym ta moc jest i odpowiednio zalezy od zmiany momentu.

              Co z tego ze wysoki moment obrotowy jest dostepny? Od tego jest skrzynia biegow. Mozna miec dowolnie wysoki jesli tylko skrzynie odpowiednia sie zrobi.

              To moc i zakres obrotow w jakim ta moc rosnie jest istotna przy ruszaniu, wyprzedzaniu itp.

              Mantra o momencie w dizlu jest stara i bezsensowna.
              Dizel w polsce byl/jest popularny z jednego/dwu powodow:
              Bo kiedys ropa byla bez kartek i dizel pali jej mniej bo jest sprawniejszy.
              Reszta jego cech to w sumie wady. Zle zapala w zime, sporo dymi, jest ciezszy bo wieksze obciazenia musi przenosic itp...

              1. masz rację - mój argument na to jest taki , XTC 5/12/11 17:09
                moc jest jednostką energetyczną, moment - nie ponieważ moment można w prosty sposób zmienić - przekładnią.
                Mocy tak się nie zmieni. Dlatego niezależnie od tego, że elementem składowym mocy jest siła - będę obstawał za przyjmowaniem mocy jako elementu wiodącego a moment jako parametr wtórny.

                Linux

                1. czy masz dejavu? , ptoki 5/12/11 17:13
                  Bo nie wiem z kim juz tu kiedys o tym pisalem :)

                  1. ee - nie pamiętam :) , XTC 5/12/11 17:16
                    choć temat zwykle włazi mi na oczy gdy ktoś się jara, że po tuningu mu moment wzrósł przy tej samej prawie że mocy nie rozumiejąc tego zjawiska :)

                    Linux

          2. ale czy ja powiedzialem ze to o mnie? , Yorg 5/12/11 14:25
            ja tam sobie nie zaluje.

            Czasami jak sie zagalopuje to przy 4.5k zmieniam ;)

            GG: 1706185
            lub komórka :)

    2. gdyby palil 0,5 l na godzine stojac w korku , faf 4/12/11 15:01
      to dawno byly by hybrydy - spalinowy generator i elektryczne silniki dla napedu - niestety tak dobrze nie ma
      0,5 to pan miecio obala w kolejce po nastepna flaszke

      1. Pali 0,6 l na godzinę , zartie 4/12/11 15:53
        Przynajmniej mój. Zajrzałem kiedyś mechanikowi przez ramię, jak podłączył komputer. Nadal nie wierzysz? To pogadaj z ludźmi, którzy stali po 10 - 20 godzin w zaspach, mając cały czas uruchomiony silnik. Masz wyżej napisane: w korku problemem jest ciągłe ruszanie i podjeżdżanie kilka metrów. Delikatnie ruszając w takich sytuacjach (prawie bez gazu) można sporo zaoszczędzić.

        Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

        1. hmm , Budasty 5/12/11 13:07
          dokładnie tyle pokazuje mi komputer w moim vw polo 1.2tsi, gdy stoje na światłach :)

      2. Re: , Kool@ 4/12/11 16:31
        U mnie nagrzany silnik 1.8 pali na postoju 0,3-0,8 litra na godzinę pracy. Tylko mówimy o pracy bez obciążenia gdy silnik napędza tylko nieduży alternator, pompę oleju i pompę wody - jak włączysz sprężarkę klimatyzacji to spalanie sporo wzrasta.
        Taki spalinowy generator potrzebuje znacznie większej mocy niż daje silnik na wolnych obrotach - Twój sprytny plan nie wypali ;)

        ...

      3. u mnie pali , XiSiO 4/12/11 21:25
        1.8 Z18XER na postoju 0.7 a z klimą 0.9

        "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
        zapłacisz adeną" (C) XiSiO

        1. Re: , Kool@ 4/12/11 22:00
          Też mam Z18XER ;) w VC
          A Ty czym śmigasz?

          ...

          1. VC 2008 , XiSiO 5/12/11 10:38
            kombi panacotta, zastanawiam sie właśnie nad gazem, masz jakieś własne doświadczenia ?

            "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
            zapłacisz adeną" (C) XiSiO

            1. Re: , Kool@ 5/12/11 11:11
              Moja VC to też kombi z końca 2008.

              Co do gazu to chciałem zakładać ale jak poczytałem o zaworach i gniazdach w XER to już się poważnie zastanawiam.
              Rozmawiałem z trzema zakładami montującymi LPG w Kraku i w dwóch twierdzą że nie ma problemu tylko trzeba założyć lubryfikację (to widzę że teraz wszystkim wciskają) a w jednym że zakładali w dwóch autach na odpowiedzialność właścicieli i jest OK (zalecają kontrolowanie luzów zaworowych co 30 tys. km).
              Każdy zakład instaluje inny sprzęt i ceny były od 2300 za STAGa, przez 2800 za BRC z lubryfikacją, po 3670 za Landi z lubryfikacją.
              Jeszcze jest Princ -ponoć bardzo dobry ale to już 4000 zl.

              Rozmawiałem z gościem który właśnie miał VSI Prince i przejechał 280 tys km bez żadnych problemów.

              Ja przy instalacji LPG musiałbym założyć jeszcze dogrzewanie elektryczne bo bezpieczna temperatura przełączania instalacji IV generacji to 35-39 'C a jak już montować LPG to tak żeby zminimalizować zużycie benzyny do samego uruchomiania i minuty potrzebnej do nagrzania układu chłodzenia. Bez dogrzewania to zimą silnik rozgrzewa się kilka minut.

              Ostatnio widziałem Saaba z instalacją wtrysku gazu w fazie ciekłej LPi Vialle - ale to już kosmos cenowy i problem ze znalezieniem kumatego serwisu.

              ...

              1. hmm , XiSiO 5/12/11 12:04
                tez mam z sierpnia czyli z końca produkcji, wersja elegance.
                Byłem u bardzo kumatego mechanika od gazu i stwierdził jedno że wszystkie głowice są tak samo twarde i nic tutaj sie nie zmieniło tak naprawdę, kiedyś w polonezach czy innych polskich wynalazkach głowice były tak samo lipne jak obecne i nikt nie krzyczał o tym, jedyny problem to brak hydraulicznej regulacji zaworów i jak szklanki sie wyklepią i zaczną wypalać głowice będzie ciężko bez remontu je ustawić (przez wymianę na nowe)
                Dodatkowo jak mówią gazownicy jak będzie zbyt uboga mieszkanka będzie problem bo albo pali paliwo albo głowicę.

                Ja w zeszły weekend miałem ustawianą głowicę, po 72k nie trzeba było nic robić wiec zapłaciłem 95zł uszczelkę i 60zł robocizna, pewnie za tydzień zakładam stag premium z wtryskami hana, gazownicy zalecają jeszcze preparat http://www.tunap.com/...i/system-ochronny-lpg.html który niby ma działać i był testowany przez opla w Niemczech.

                ps. nie wiem czy masz lusterko fotochrom ale polecam z allegro, banalne w założeniu a rewelacyjne działanie, tak samo czujki valeo w czarnej dokładce zderzaka tylnego dają radę.

                "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
                zapłacisz adeną" (C) XiSiO

                1. Re: , Kool@ 5/12/11 13:18
                  A ile za tego STAGa chcą i w jakim mieście?
                  Opel na początku montował LPG do tych silników ale jak zaczęły się problemy z głowicami to się wycofali. CZAKRAM też nie montuje LPG do XER.

                  Tutaj jest taka grzałka o której pisałem -> http://allegro.pl/...-lpg-lub-tdi-i1974621499.html
                  O tym ewentualnie myślę żeby zamontować przed reduktorem, żeby ogrzewało płyn chłodzący przez chwilę po uruchomieniu.
                  Tylko w sumie to mam jeszcze 11 m-cy gwarancji i nie wiem czy mogę zakładać LPG bez utraty gwarancji - będę musiał to ogarnąć.

                  Lusterko już leży i czeka - OpCom dzisiaj przyszedł więc będę kombinował ;)
                  Czujników niestety nie mam i ubolewam nad tym strasznie - będę coś montował tylko jeszcze nie wiem co (najlepiej takie żeby wyświetlacz dało się zamontować z tyłu pod sufitem w polu widzenia lusterka).

                  ...

                  1. u mnie w rodzinnym , XiSiO 5/12/11 14:02
                    w Mławie 2900 za całość, czujniki polecam valeo z siwym wyświetlaczem super wygląda w lusterku., montaż banalny, w lewym z tyłu słupku w kombi jest centralka, zasilanie z wstecznego.

                    "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
                    zapłacisz adeną" (C) XiSiO

                    1. Re: , Kool@ 5/12/11 14:22
                      ZTCP to w Saab Klubie polecają Auto-Gaz Nowotczyński z Mławy - ludzie jeżdżą kilkaset kilometrów żeby tam zakładać.
                      Znasz ich?

                      Jakie te czujniki - podeślij linka.

                      Jeszcze muszę zaprogramować światła żeby się same włączały.

                      ...

                      1. hmm , XiSiO 5/12/11 15:21
                        http://allegro.pl/...valeo-na-tyl-i1952780442.html
                        +
                        http://allegro.pl/...yginal-valeo-i1932650273.html

                        gazownicy faktycznie Ci sami, robili mi juz 4 samochody moge polecić, w przyszłym tygodniu bedą robić moją viki to jak cos to pisz do mnie za jakis czas na xisio o2 pl

                        "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
                        zapłacisz adeną" (C) XiSiO

      4. pali tyle naprawdę , Pawelec 4/12/11 23:04
        1.9 130ps od vw w galaxie pali na postoju 0.7l a z klimą 0.9. Jazda na 6tym biegu przy całkowitym puszczeniu gazu daje prędkość ok 50kmh przy spalaniu 1.1 -1.3 tyle że mała górka i już rośnie do 3-4 litrów. Spalać da się mało bo na trasie wawa-Mława-wawa spaliłem 5.2l licząc wyjazd/wjazd/korki w wawie i trochę jazdy w Mławie. Da się tylko jak bardzo muszę być zdesperowany żeby tak jeździć. Chyba że stracę oba jądra i zapomnę o testosteronie. To chore jest.

        Tom Drwal
        LAS Ltd.

  10. na przekor, , Grza 4/12/11 09:35
    do miasta, szczegolnie jak sam smigasz, nie ma nic lepszego jak... Lupo 3L a konkretnie 1.2 w dyszlu, bedziesz lepiej niz zadowolony :)

  11. Ja mam taki , slanter 4/12/11 09:39
    Poczciwy Matiz. W mieście max 5l, na trasie przy spokojnej jeździe do 4-4,5 spada. Są wersje z klimatyzacją.

    owoc żywota twojego je ZUS

    1. w moim przypadku Matiz + LPG , XTC 4/12/11 15:42
      to średnio 7-7,2 litra LPG.
      Trzeba pamiętać jednak, że o ile koszt części jest niski o tyle ta prosta konstrukcja łatwo się zużywa. Łożyska przód to przy wymianie legenda (łatwo robić je co kilka miesięcy :).

      W edycji M100 chyba nie było automatów - za to klimatyzacja i owszem.

      Linux

      1. podane zużycie to oczywiście , XTC 4/12/11 15:44
        w b-stockim cyklu miejskim.
        Na trasie potrafi to zejść do 6l LPG - licząc średnio 6,5l.

        Linux

        1. jesteś z Białego? , piotrszach 5/12/11 09:16
          123 to byłoby nas dwóch. Można już robić spota :)

          1. Co ciekawe , slanter 5/12/11 09:33
            mój też przyjechał z Białego (obecnie jeździ w Tarnowie) ;)

            owoc żywota twojego je ZUS

          2. ano :) , XTC 5/12/11 17:17
            zamieszkuję w tym zacznym mieście :)

            Linux

      2. Mój w benzynie , slanter 5/12/11 09:30
        i wiadomo - to spalanie podałem dla optymalnych warunków. Jak robię w zimie kilka 2,5km odcinków po mieście to ciut więcej wypije...

        owoc żywota twojego je ZUS

  12. VW Lupo , NimnuL-Redakcja 4/12/11 10:14
    fajne, uzytkowe auto. Micra tez warta uwagi.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

  13. a ja chciałbym aby się wypowiedzieli Ci , Fantomas 4/12/11 10:20
    którzy jeżdzili Lupo 3L, a nie tylko go widzieli jak to jest gdy coś się zepsuje czyli dostępność części i ich cena w porównaniu do innych modeli palących o litr-dwa więcej od tego 3L .. dziekuje :)

    .... jezeli nie wyłapałes(aś)
    złosliwosci to przeczytaj raz
    jeszcze ...

    1. Znajomej zeszla skrzynia , Mute 4/12/11 17:06
      i auto musiala sprzedac, nie bylo jej stac na naprawe.

      1. i w koncu , Fantomas 4/12/11 18:34
        normalny glos rozsadku, a nie tylko "znafcuf" którzy przeczytali w necie, że komuś ten samochód podobno palił 3 litry i dlatego go polecają !! :P

        jak ktoś jeszcze ma jakieś wątpliwości to zadzwońcie sobie do mechanika ile kosztują części do Lupo 3L, a ile do "normalnego" nie odchodzonego ..

        .... jezeli nie wyłapałes(aś)
        złosliwosci to przeczytaj raz
        jeszcze ...

  14. No właśnie ... niektórzy jakoś nerwowo reagują na pytania. , Tomuś 4/12/11 10:42
    Moje wynikło z faktu iż zdałem sobie sprawę, że mój skuter ( którego używanie w zimie jest .... mniej komfortowe ) zużywa tyle paliwo co być może jakiś mały samochodzik miejski. Samochód który będzie cieplejszy, wygodniejszy i bezpieczniejszy na ten okres jazdy. Jako człowiek zmuszony do oszczędności nic nie pisałem czy stać mnie na benzynę, przeglądy i inne sprawy. Poprosiłem jedynie o typy spełniające kryterium oszczędności na paliwie przy wygodzie większej od skutera. Ale nadal wbrew pozorom to wątek moto a nie finansowy. Nie bardzo rozumiem odpowiedzi: Jak kogoś nie stać ? ... Pieniądze biorą się również z oszczędności, nie tylko z pracy i wygranych w totka, a ja tylko stwierdziłem, że jeżdżenie na codzień vanem spalającym 13l to zwykła rozrzutność.
    Lupo 1.2 wydaje się rozsądnym wyborem, Matiz ... mój firmowy palił 7l ale to może kwestia regulacji. A czy taka skoda octavia 1.2 też jest równie oszczędna poniżej 5l czy nie dość, że mułowata to i nadal pali 8l ?

    1. Re: , Kool@ 4/12/11 11:06
      Octavia 1.2 TSI i 5l w mieście? Nie ma szans.
      To auto waży ~1250kg i 5 litrów to może się uda na trasie ale nie w mieście.
      Ale mułowaty to raczej nie powinien być - 105KM i moment 175Mn od 1550 obrotów to całkiem spoko jak na miasto. Tylko to nie jest auto "sprzed kilku lat" ;)

      Jeszcze wszystko zależy co to za miasto - niektórzy piszą że ich auto pali 5,5 litra ON na 100km w mieście tylko nie podają że to miasto to miasteczko 50 tys mieszkańców gdzie nie ma korków.
      Do tego wiele osób podaje średnie spalanie podawane przez komputer pokładowy lub tankuje X litrów przejeżdża do momenty zapalenia się rezerwy i oblicza że ma spalanie Y l/100km - w najlepszym wypadku tankują do pierwszego odbicia.

      ...

    2. Źle wybieracie samochody :-) I źle nimi jeździcie , blimek 4/12/11 12:02
      Mam Voyagera 2.5 CRD z 2004 rok Van 2,5 tony wagi
      Spalanie realne podkreslam realne zima 8,5 litra ropy
      Lato i inne pory roku 7,5 ~8 l. ropy trasa 5,5 - 6.5 l ropy a samochód
      pracuje tylko w mieście i to często na kródkich odcinkach.
      Klima non stop, podgrzewanie siedzeń etc. Samochód ma webasto

      twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

  15. Polecam Smarta , Maverick 4/12/11 10:47
    mialem wersje 80KM i Brabusa przez rok. Super woz. Teraz jest wersja hybrydowa podobno pali 3-3,5 litra. Nie wiem bo ja na spalanie uwagi nie zwracalem zbytniej uwagi szczegolnie Brabusem ;)

    Skoda Octavia 1.2?? Serio takie cos zostalo wyprodukowane?

    1. Hmmm , Birdman 4/12/11 11:15
      Ja bym mu chyba wlasnie polecil smarta ale w dieslu. On powinien palic spokojnie ponizej 5 litrow.

      ping?

    2. tanie autka się skończyły , Hitman 4/12/11 17:34
      wraz z golfami I i II no można jeszcze III podpiąć - kto ma w dobrym stanie ten leje i jeździ - kupując nowsze autko będzie drożej i wolniej.. cena postepu..

      Teoretycznie okłamywanie samego siebie
      jest niemożliwe. W praktyce robi to
      każdy z nas.

  16. nie bede oryginalny mowiac, ze bedzie ciezko... , tytan 4/12/11 10:48
    Toyota siostry ma benzynke 1.4 vvti 98KM i z wlaczona klima ssie 8l na miescie. Co uwazam za dobry wynik. Bardziej oszczedne sa 1l vvti 68km montowane w Yarisach, tam powinienes zamknac sie w 7l z klima i miastem. Ale zeby zejsc nizej w PRAKTYCE to ciezko to widze. Trzeba by szukac diesla, ale i tam w nawet najlepszym silniku z klima na krotkim dystansie nie zejdziesz ponizej 5.5l w miescie.

    --
    "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
    życiem..."

    1. nie da rady , Okota 4/12/11 11:15
      realnie w miescie patrzysz na ponad 8l

      Dyslektyka błąd nie pyka...
      RTS wszechczasów:
      Supreme Commander

      1. w benzynie , tytan 4/12/11 11:28
        true;-) W gazie jeszcze wiecej.

        Tylko dieselek trzyma poziom, ale tez ma to swoja cene w innych aspektach;-)

        Smutne, ze nasza relacja zarabkow do cen paliwa jest taka, ze powstaja takie watki...

        --
        "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
        życiem..."

    2. Yaris 1.0 z klima , Rybeck 4/12/11 12:26
      teraz na zime jezdzac po warszawie w 90%, przy lekiej nodze pali 5,3l/100 a przy butowaniu 7l/100. w trasie udaje mi sie zejsc do 4,4l/100.

      Ludzie dzielą się na 10 kategorie:
      -ci co rozumieją kod binarny
      -ci co go nie rozumieją

  17. fabia 2 z 1.6tdi 105hp pali mi w miescie od 5.5 do 7.5 , globi-wan 4/12/11 11:38
    mniej juz bedzie ciezko.

    sa rozne wersje greenline . z odzyskiwaniem energii hamowania i start&stop

    ale czy to sie nie bedzie psuc.

    na pewno taka fabka green line 1.2tdi spali w miescie te 4,5-6
    nizej w miescie sie nie da



    BTW
    wczoraj spalanie z trasy orvice - mszana dolna wyszlo mi 3.5L/100 :D

    zdjecie jest na 3.6 bo jak wjechalem na podjaz do domu to sie akurat zmienilo

    http://img683.imageshack.us/.../20111203180803.jpg
    http://img846.imageshack.us/.../20111203180822.jpg
    http://img502.imageshack.us/.../20111203180833.jpg
    http://img269.imageshack.us/.../20111203180814.jpg
    http://img853.imageshack.us/.../20111203180842.jpg
    http://img839.imageshack.us/.../20111203180851.jpg

    use the Force

    1. widze DPFik , MayheM 4/12/11 13:19
      sie juz swieci?

      1. to jest , Kozo 4/12/11 15:02
        check engine raczej

      2. ja prorokuje ze silnik nie byl uruchomiony - to sie swiecilo , Yorg 4/12/11 17:15
        ...

        GG: 1706185
        lub komórka :)

      3. dpf-ik jak go nazywasz nie zapalil sie ani razu. , globi-wan 4/12/11 21:58
        to jest standardowa kontrolka przy uruchomionym zaplonie a nie wlaczonym silniku.
        zgasilem silnik zeby nie podskoczylo spalanie w trakcie robienia fotek.
        a zeby komputer sie uruchomil trzeba przekrecic kluczyk


        dpfik nie zapchal sie nigdy mimo ze prawie w 100% jezdze po miescie. a jest super sprawa bo rura wydechowa jest czystsza niz benzynioku.

        jesli nie bedzie nawalal tak jak do tej pory to bede go trzymal w aucie bo zdecydowanie czysciej jest za autem .a nie tak jak w starych ropolach ze puszcza baka

        use the Force

  18. Seicento , perek 4/12/11 12:00
    z gazem
    spali max 7-8/100 LPG czyli kosztowo tyle co skuter,
    koszt zakupu też tyle co skuter, no i na łeb na kapie.

    Do jeżdżenia po mieście wystarczy, a jak się coś poważniejszego popsuje to się kupuje kolejny. Ale ja to w sumie jestem dziwny i nie mam potrzeby szpanować przed sąsiadami wynalazkami typu eko coś tam czy innymi TDI

    Powered by Intel 286 ;-)

    1. mi ten wynalazek... , Kozo 4/12/11 12:35
      pali równe 10 l /100 km , ale siebie jak i jego nie oszczędzam ;)

    2. ale nie ma , MayheM 4/12/11 13:20
      klimy ani automatu :)


      Zreszta oprocz smartta nie padla ogolnie zadna propozycja z automatem...

      1. sie zastanawiam , perek 4/12/11 13:36
        po co mu ta klima, w skuterze raczej teraz też nie ma.

        a seicento zamiast automatu były z automatycznym sprzęgłem, ale to już pewnie ciężko trafić.

        Powered by Intel 286 ;-)

  19. co wy wiecie o spalaniu w mieście , seneka 4/12/11 13:26
    Ford Focus 1,6, moc 100KM, jazda w mieście na odcinkach 2 km. Ledwo silnik się rozgrzeje i już koniec jazdy. Żadnego wciskania gazu do dechy, żadnego ścigania. Wynik jest na PB95 (nie mam gazu)
    http://i.imgur.com/cuBxv.jpg

    Tak wiem, powinienem chodzić na piechotę i czasami tak robię.

    1. bez jajcow , tytan 4/12/11 13:35
      jezdzilem krowiasta audi a4 z 1.6 100km i z klima i butowaniem wychodzilo maks 12l. Cos jest nie tak, to nie jest normalne spalanie. Chyba, ze caly czas jezdzisz na odcieciu, ale sam wspomniales, ze jezdzisz normalnie.

      --
      "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
      życiem..."

      1. ale ufanie komputerowi , perek 4/12/11 13:38
        co do spalanie to tak trochę z dupy.

        Chociaż w sumie teraz wiem skąd się wszystkim biorę te spalania poniżej 5litrów, ciekawe co wychodzi jak się policzy od tankowania do tankowania do pełna. Bo w takim razie moje auto pali 0 bo nic nie pokazuje.

        Powered by Intel 286 ;-)

      2. mozliwe że coś jest nie tak tyle że na trasie pali 6-7 L , seneka 4/12/11 13:44
        a w lato na tym samym odcinku do pracy palił 12L. W listopadzie kiedy zaczęło się robić zimno wyzerowałem licznik i sam jestem trochę w szoku. Po prostu silnik się jeszcze nie nagrzeje i tyle pali. Średnia prędkość jazdy w listopadzie wyszła mi 18 km/h :)

        1. sprawdz termostat i ... sonde lambda , faf 4/12/11 15:15
          na padnietej leje paliwo wiaderkami

          1. spalanie jak najbardziej w normie. pierwszy kilometr czy dwa to jest normalne spalanie , globi-wan 4/12/11 22:03
            jakbyscie mieli czujniki oleju to byscie wiedzieli ze po kilometrze olej nie ma nawet 40 stopni. a jego lepkosc w stosunku do lepkosci roboczej jest przecietnie 7 do 10 razy wieksza w zaleznosci od oleju

            olej stawia duzo wiekszy opor silnikowi. stad spalanie

            zamiast lamentowac nad spalaniem wlac na zime olej zamiast 10w40 to 5w30 lub nawet 0w20

            wtedy spalanie na zimnym oleju mocno spadnie,a i smarowanie lepsze bo olej szybciej dociera do zakamarkow

            use the Force

            1. taaa, a potem olej wypłucze wszystkie nagary i zacznie lać jak z wiadra. , fiskomp 5/12/11 07:50
              Może a nie musia, ale ryzyko jest.

            2. nowe auta juz jezdza na 0W20 ale sa do tego przystosowane , speed 5/12/11 20:53
              Od bardzo dawna jezdzilem na syntetykach 5W30 i jedyne co sie odczowalo to gdy bylo -40st C dosc latwo auto odpalalo.
              od Marca mam auto ktore jezdzi na 0W20 (syntetyk) Jeszcze tej zimy nie bylo -40 ale po calodobowym postoju w tem.-35 st C tez nie ma problemow . Byl czas ze mialem dwa identyczne auta jedno jezdzilo na syntetuku 5W30 drugie na mineralnym 5W30 ,jezdzilem sporo jeden wypad to 1800km trasa, roznica w zbiorniku niemierzalna . Ten nowy samochod moze jezdzic na syntetyku 0W20 lub mineralnym 5W20 po rozmowie w technikiem u dilera wyszlo ze nie ma zadnej roznicy ale ze jestem na polnocy to te pare $ wiecej przy wymianie warto.
              Wycieki z silnikow ???? myslalem ze to juz minelo 20 lat temu.:))

              1. dokladnie mit o wyciekach dotyczyc naprawde aut z przed 20 lat ktore jezdzily na mineralce , globi-wan 6/12/11 07:46
                teraz oleje na bazie pao nawet uszczelek nie niszcza
                mozna smialo przechodzic i tylko z korzyścią dla sinika

                use the Force

    2. Re: , Kool@ 4/12/11 13:55
      Możliwe że coś masz uszkodzone (np. termostat) ale takie też może być normalne spalanie na tak krótkich odcinkach.
      To jest to o czym pisałem - dla jednych jazda w mieście to trasy 20km do pracy dwupasmówkami gdzie jest tylko kilka skrzyżowań ze światłami a dla innych to trasy po 2-5 km w maksymalnych korkach.

      ...

      1. nosz , Franz 4/12/11 22:11
        kurwa 2km to wolałbym się przejść niż auto specjalnie odpalać i potem jeszcze szukać parkingu

        Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
        Niedługo nas z ujni europejskiej
        wyrzucą.

    3. hehe , Seba 4/12/11 14:28
      mam tak samo, odległość podobna

  20. lupo , Chrisu 4/12/11 13:43
    albo audi a2 1.2 tdi

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  21. Wszystko jest ok , havranek 4/12/11 14:08
    Mam dwa diametralnie różne auta: Lancera 2.0 turbo 240km i clio 1.2 65km. I ten pierwszy pali w mieście od 12 do 16 litrów (czyli zgodnie z przewidywaniami), a drugi, który robi właśnie trasy po 2-5 km bierze równe 10L/100km. Mały silnik nie oznacza niestety małego spalania, wyjątek stanowią dziadki w skodach, ale to ciężko jeżdżeniem nazwać

    1. od dziadków w skodach to się odczep, , piotrszach 5/12/11 09:27
      jeszcze dziadkiem nie jestem :)

  22. Mialo być pod Seneka , havranek 4/12/11 14:09
    Co wy wiecie o spalaniu w mieście

  23. W temacie Lupo 3L , kerad555 4/12/11 14:46
    http://volkswagen.auto.com.pl/...2b4c2da3ea9efb4a8

    Pozdrawiam,
    ( K | e | r | a | d | 5 | 5 | 5 )

    1. niestety samochody stały się baaardzo drogie , digiter 4/12/11 15:32
      sam nie wiem jak to się stało, ale utrzymanie samochodu to co najmniej 2 tys/rocznie na sama obsługę czyli OC+wymiana części+1 naprawa rocznie. Poza tym producenci zaczęli robić gotowe moduły i jak się coś rozwali to trzeba kupować cały pakiet. Weźmy faceta któremu starła się zębatka przy wale korbowym w Passacie: koszt 12 tys zł :)
      Jesli ktoś jeszcze nie czytał
      http://vwszrot.pl/

      Piszcie do mnie per ty z małej litery

      1. nie jest zle , gosc z linka mial zly dzien i wylal zale , speed 5/12/11 00:37
        Jakosc ? jest znacznie lepsza niz 20lat temu .
        Mowie to na podstawie tego ze posiadalem spoooro nowych aut ,rekordzista zrobilem 547000.00 km i pojechalem go zostawic na zlomowisku samochod w 100% sprawny technicznie.
        Prze ten okres byly wymienione lozyska przednie, skrzynia biegow ze sprzeglem, akumulator i rozrusznik i dwa razy pasek
        i chyba trzy razy swiece. to w okresie 14lat.
        Nigdy w zadnym aucie posiadanym nie wymienialem zarowki zadnej .Od 15 lat w zadnym z aut nawet palcem nie kiwnolem ,
        a w wielu nawet maski nie podnosilem. przecietnie robie autem okolo 120tys i przesiadka na nowe i w tym okresie nawet klockow nie trzeba wymieniac.
        Kazde auto ma minimum 4 lata i 80tys km gwarancji na doslownie wszystko . i min 5 lat i 110tys km na prawie wszystko. kilka rzeczy jest wylaczonych , klocki, zarowki, i jakies pierdoly. Ja mam auta z gwarancja na 8 lat i 200tys km
        nigdy nie trzymam tak dlugo auta ale ktos kto kupi bedzie sie cieszyl.
        Nie znam czegos takiego jak wymiana amortyzatorow po jakims smiesznym przebiegu, drozkow kierowniczych czy ukladu wydechowego. Pisze to nie tylko z doswiadczenia kierowcy ale przez cztery lata prowadzenia warsztatu samochodowego.
        Psuja sie auta ,ale jak bys zobaczyl dlaczego to ludzkie pjecie by przeszlo.
        Drogi na polnocy Kanady sa pod psem urwac camy przod samochodu to nie sztuka , dziury w asfalcie po 20-30cm to normalka , uskoki czy krotkie zaglebienia po 30-40cm to tez norma .Wieczna zmarzlina ma swoje widzimisie i na to nie ma rady trzeba sie nauczyc jezdzic i myslec.
        Gosc z linku plakal ze to sie psuje czy tamto , ma sie nie psuc ?
        chcialby przejechac aytem pol miliona kilometrow i palcem nie kiwnac? Nie sobie kupi nowy a nie od dziadka emeryta z SS gdzie prawdziwy przebieg byl pewnie z 400tys a dostal 150tys i nie bedzie biadolenia.

        1. wszystko co piszesz to prawda, ale... , piotrszach 5/12/11 09:41
          zapomniałeś, że my żyjemy w Polsce, a nie w kanadzie. Tu nikt Ci nie da gwarancji na 8 lat/200k przebiegu. KIA daje 7, ale... poczytaj sobie na forach co można z tą gwarancją zrobić. Dodatkowa sprawa, to kwestia gdzie się jeździ. Większość w PL pokonuje krótkie odcinki (cóż, to nie Kanada :D), a nie powiesz mi, że nie ma to wpływu na zużycie części.
          Naprawdę nie wymieniałeś żarówki? Nigdy się nie przepaliła, czy po prostu robił to za Ciebie serwis?

          1. przepraszam, za "kanadę" , piotrszach 5/12/11 09:42
            to z pośpiechu...

          2. Dlaczego nie da ,jezeli ten sam samochod jezdzi tutaj ,gdzie warunki , speed 5/12/11 21:09
            ekspluatacji sa znacznie gorsze i producent daje takie dlugie gwarancje przy tym auta sa tansze to cos nie gra?
            Tak Kanada duza ale naprawde malo ludzi jezdzi inaczej niz w Polsce, Tak jak ja katuje auta i moja zona ,(wszyscy ktorzy mieszkaja tutaj) max odleglosci to okolo 3km a latem potrafi byc +40st C a zima -50stC do tego skoki temperatur sa ogromne w krotkim czasie . Dzisjaj rano bylo -33st C w tej chwili jest -15 a wieczorem ma byc -1 a rano znow -30 .Nie jest tak codziennie ale dosc czesto na poczatku i koncu zimy tak jest.Drogi :)))))))))) nawet latem jadac w miescie nie napijesz sie z butelki bo bys zeby stracil:)) zima lepiej bo wszystko wyrowna snieg i lod.

            Zarowki ani jednej jak i ukladu wydechowego nie wymienialem w zadnym swoim aucie od okolo 20 lat.
            Kazdy samochod ma caly uklad wydechowy ze stali nierdzewnej ( moze te tanie auta tylko czesciowo).
            Sola tutaj prawie nie sypia tak ze wchodzac pod auto 20 letnie mozna sie zdziwic ze nie ma rdzy. Owszem rejony Toronto czy innych duzych miast wygladaja inaczej ,maja super drogi ,sypia sola itd.
            W tym roku zaczeli sprzedawac Fiata 500 cena najdrozszego modelu z tymi wszystkimi duperelami cos okolo 19-20tys $ gwarancja podstawowa 4 lata 80tys km na silnik i caly osprzet , skrzynia ,kompletne przednie i tylne zawieszenie , i cala elektryka 5 lat 110tys km . Nojgorsza gwarancje daje Chlysler na swoje 'wynalazki' ale to i najtansze badziewie to 3 lata i 60tys a na silnik ,skrzynie ,przednie i tylne zawieszenie 5lat i 110tys
            Dziwi mnie to jak piszecie o zarowkach , nie dosc ze sa dosc drogie to pala sie jak 'swieczki ' Czyz by tutaj robili inne ?

            1. u was przecież są dzienne od lat , Artaa 5/12/11 22:53
              czy mi się wydaje?

              1. oficjalnie od ponad 20 lat a rzeczywiscie to 25-30 , speed 5/12/11 23:43
                i zarowki jakos wytrzymuja . Jakosc materialow musi byc inna bo nie ma innego wytlumacznia na to.

                1. widać "nasze" żarówki są inne :) , piotrszach 6/12/11 08:50
                  123

                2. i właśnie dlatego wytrzymują , Artaa 6/12/11 09:03
                  ja od czasu gdy używam dziennych też nie wymieniam już żarówek....

  24. Clio dci86 1.5 - pali 5.5/100km (jeżdżone tylko po mieście) , DrLamok 4/12/11 17:07
    dłuższe przeloty po autostradzie w okolicach 4.8l/100km

  25. ch cesz wiedzieć ile moje pali? , okobar 4/12/11 19:12
    a prosze bardzo
    miasto:
    Hyundai Tucson - 12 l ON/100km
    Opel Astra GT - 7l benz/100km
    Skoda Octavia 5.3 l ON/100km

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

    1. A jaka oktavia ? , Tomuś 4/12/11 23:55
      No z tego Lupo 3l po lekturze artykułu już się wyleczyłem. Może Clio ... ma ktoś jeszcze ? No właśnie, silnik 1.5 dCi montowany w clio, kangoo, dacii logan i pewnie wielu wielu innych pojazdach jest ciekawy ze słyszenia. Dynamiczny, podobno oszczędny, nie za cichy, ale czy tani w serwisowaniu ? Kto z Was go jeszcze użytkuje i w jakich pojazdach ? Trochę boję się diesla. Zawsze jeździłem na benzynie i ew. z gazem. Cinquecento to też fajny pomysł, ale ile pali naprawdę ? Generalnie dziękuję za odpowiedzi, jeśi ktoś ma jeszcze jakieś konkrety w sprawie to poproszę.

      1. Octavia miało być ... , Tomuś 4/12/11 23:55
        ...

      2. jedynka , okobar 5/12/11 01:05
        z 200 roku, 19 TDI 90 koni
        jazda eko, lekka noga, bez wirów w silniku
        i taką średnią na mieście zrobisz...jak tylko lekko przyciśniesz pójdzie w górę...
        na trasie poza miastem mam na niej 3.6 L/100 teraz...

        AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
        GF 7600 GS, M2N4 SLI
        Win XP SP3

        1. z 2000 , okobar 5/12/11 08:26
          a nie nie 200 roku :P

          AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
          GF 7600 GS, M2N4 SLI
          Win XP SP3

          1. niech zgadnę AGR? :) , piotrszach 5/12/11 09:45
            niestety, 1.9 na pompowtryskach już tak dobrze nie ma. Przy jeździe EKO poniżej 7 można zejść, ale to też zależy od natężenia ruchu.

            1. PS. szkoda że OII nie montowali już SDI , piotrszach 5/12/11 09:49
              to jest dopiero silnik, nie ma dwumasu, brak turbiny, lejesz "ścierwo" ze Wschodu i jeździsz :)

              1. też już , okobar 5/12/11 11:11
                nie mam dwumasy:P

                AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
                GF 7600 GS, M2N4 SLI
                Win XP SP3

                1. i klimy , okobar 5/12/11 11:16
                  też nie mam :P

                  AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
                  GF 7600 GS, M2N4 SLI
                  Win XP SP3

                  1. ale jeszcze turbwka została :) , piotrszach 5/12/11 12:40
                    123

    2. a miasto , okobar 5/12/11 01:08
      to Opole

      AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
      GF 7600 GS, M2N4 SLI
      Win XP SP3

  26. Kazdy spali ile bedzie chcial (sa granice i dolna i gorna) , speed 5/12/11 00:14
    4,6l V8 waga auta 2400kg naped staly na cztery kola.
    Lato srednia predkosc na drodze 110km odcinek 750km
    9.8-10.2 (prawdziwe ) wskazania komputera 0.1l roznicy
    Lato miasto Winnipeg 12.6/100.
    lato male miasto odcinki od 800m do 1,8km 16.8l
    Zima temperatura ponizej -25st C
    droga 10,5l/100
    miasto duze 14.2
    miasto male i male odleglosci 28.3l/100
    temperatura ponizej -35st c do -45stC male przebiegi max 1.8km samochod parkowany na zewnatrz
    okolo 55l/100km a przed swietami 70-80l/100km
    a to dlatego ze idac do sklepu ,banku, gdzie kolwiek samochod caly czas chodzi .
    Jadac do kliniki i wiem ze bede tam dlozej niz 5 min samochod chodzi .
    Hybryda to inna bajka szkoda pisac .ale nawet przy mrozach -45st C i krotkich przebiegach nie przekracza 16l
    od temperatury okolo -10st C identyczne odcinki to okolo 10l
    a latem 7-8l
    Jest tez kilka ML na ON latem calkiem fajnie ale zima
    to pala nie duzo mniej nie benzynowce. VW z tymi syper dislami nowymi sa fantastyczne latem przy naszych minusowych temperaturach na krotkich odcinkach pala po 12-14l a sa to malutkie silniczki.
    Malo kto poda taka uczciwa wartosc aby mozna bylo sie do niej odniesc a do tego dochodzi ze kazdy inaczej jezdzi i juz mamy przy podobnych samochodach i silnikach roznice po 50%.

    1. A najwazniejsze zapomnialem ,mialem zaproponowac Smarta diselka , speed 5/12/11 00:18
      jezdzi to to nawet nawet (sa umnie dwa) i nawet zima daja rade a pali to naprawde malo.
      Jeden z moich sasiadow zrobil juz tym ponad 40tys km i latem pali mu to mniej niz 4 litry.

    2. wreszcie ktoś z sensem napisał , Artaa 5/12/11 07:40
      ja czytam mitomanów co im w mieście zimą wychodzi 5l to mnie krew zalewa.

      Dodatkowo sprawdzanie spalania wg komputerka to w wielu autach spory błąd.

      1. a czy ja , okobar 5/12/11 08:25
        coś np. pisałem o zimie? :P

        AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
        GF 7600 GS, M2N4 SLI
        Win XP SP3

      2. jakich mitomanów? , arra 5/12/11 09:26
        Jak zimą jadę po mieście, bez korka (same światła) to spokojnie mam spalanie 4,8l (sprawdzone po tygodniu przy dotankowaniu). Tyle że ja ruszam z w miarę ciepłego garażu :).
        Silnik 1.9TDI w fabce.

        1. a ile przez ten tydzień przejedziesz? , Chrisu 5/12/11 09:46
          bo sprawdzać to jest sens jak się spali cały bak, a nie dotankowuje 10l, gdzie na jednym dotankowaniu zatankujesz +/- z 1 litrem róznicy....

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. ale ja , arra 5/12/11 10:51
            nigdy nie tankuje całego baku (chyba ze jadę na wakacje lub dłuższą trasę ), bo po co wozić zbędny ciężar ;)

            1. ha ha , Chrisu 5/12/11 11:03
              to skąd wiesz spaliłeś? Po poziomie na wskaźniku?

              Aaaa po komputerze - bardzo dokładnie ;)

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          2. PS. , arra 5/12/11 11:01
            komputer też tyle podaje, a z tego co empirycznie stwierdziłem, raczej jest dość dokładny +-0.2 litra

        2. ok, a jakiej długości są to odcinki? , piotrszach 5/12/11 09:56
          i pamiętaj też o masie auta. W OII z tym silnikiem to nie ma szans by tyle spalić (na pewno nie zimą).
          Inna sprawa, zmieniłem styl jazdy (kryzys, trzeba oszczędzać :D). Wrzucam IV kiedy tylko się da (czyli jak mam na zegarze ok. 60 km, na IV sinik ma ok. 1500 obr/min) i na tych samych odcinkach pali ok. 1l mniej. Tyle, że na zimę zmieniłem też opony z 205/55/R16 na 195/65/R15, klima nie chodzi... Mrozów jeszcze nie ma, jak powtórzą się temperatury z poprzednich lat, to spalanie spokojnie wzrośnie o 1-2 l

          1. 15km mam do pracy , arra 5/12/11 10:58
            mniej więcej tyle. Moim zdaniem kluczowe jet tutaj brak konieczności zagrzewania silnika od -. bo jakbym startował z takiej temperatury to zapewne poniżej 6l/100 bym nie zszedł.
            Masa auta to akurat chyba nie jest zbyt różna od OII, moja f1 będzie z 1200kilo wagi miała ;)

            1. 0k. 200 kg różnicy , piotrszach 5/12/11 12:39
              to Wg. Ciebie nie ma znaczenia? :) A ciepełko z rana to na pewno dla samochodu nie zaszkodzi.

    3. to w CA , MayheM 5/12/11 09:07
      zdarzaja sie diesle?
      Z tego co piszesz tyo nawet dosc czesto, jaki jest sens?

      1. Tak, Mercedes ma chyba tylko ML w ON i VW ,Audi niewiem ,moze gdzies na polodniu , speed 5/12/11 21:16
        sprzedaja ale ja nie widzialem . 25-30 lat temu wiem ze byly a i BMW tez sie trafil a teraz ??
        Dlaczego kupuja tutaj na polnocy, jest tylko jedno wytlumaczenie
        jezdza w okresie Maj- Pazdziernik duzo tz min 30-50tys km
        Czy sie oplaca? troche .Cena benzyny 95 to 1,20 a ON prawie 1,40$ zakladajac ze pali 3-4 litry mniej to kiedys cos wyjdzie na plusie .Drugie wytlumaczenie sa zwolennikami 'traktorkow' lubia zapach itd.
        Najwazniejsze ze cos mozna wybrac jak ktos lubi.

  27. mam Puga 107 1.0L , szarp 5/12/11 15:14
    i pali jakoś 5-5.6 l na 100km. Jest mały, lekki i zwinny. 68 koni czyni z niego
    małego gokarta i z pod świateł ciężko go wyprzedzić ... a i budzik tez moze zakmnąc
    (170km/h). Do miasta jest super, mieści 4 osoby (nawet duże) i ma nawet bagażnik a
    raczej schowek. Przejechaliśmy nim z 17.000 km
    Aha ... jak byś nie jechał to więcej niż 5.6 spalić nie chce ... no może na jedynce.

    bliźniaczki to Citroen C1 i Toyota Aygo.

    KS

    1. masz klime w nim? , Druzil 5/12/11 15:30
      jesli tak to czy to auto jezdzi jak sie ja wlaczy ?

      1. mam ... to wszystkomająca wersja , szarp 5/12/11 15:35
        Urban Move ... z klimą czy bez zasuwa super ... trochę zadyszki dostaje
        jak 4 osoby wsiądą i klima jest włączona ... ale dalej wyprzedza wszystkie
        Fabie :)

        KS

  28. Jak juz o tym spalaniu . , speed 5/12/11 21:27
    Najbardziej widoczne roznice jakiekolwiek widzialem to przy roznych oponach.Mozecie wierzyc lub nie w 2007 roku mialem dwa identyczne auta z tym ze jeden byl na innych oponach.
    Kiedys jade do Winnipeg i jechalem zony autem , ustawilem sobie na 120km/h przejechalem te 750km w Winnipeg tankuje i weszlo niecale 60L Pomyslalem Ok malo moze wiaterek mialem w plecy.Nastepnego dnia jechalem do domu i wyszlo to samo.Za dwa tygodnie jechalem swoim tez .120km/h
    i wyszlo prawie 9l/100km
    Kilka razy zwracalem na to uwage i jedno co warto ,chcac malo palic warto tez miec opony oszczedne i trzeba o tym pamietac.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL