Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » ligand17 10:22
 » Barbeus 10:20
 » Mariosti 10:16
 » Pinokio.p 10:14
 » Visar 10:13
 » Kenny 10:09
 » Artaa 10:08
 » Wolf 10:04
 » ReeX 10:03
 » Pawelec 10:03
 » Magnus 10:00
 » PeKa 09:59
 » Tomasz 09:57
 » cVas 09:57
 » P@blo 09:56
 » Pietka 09:38
 » PaKu 09:38
 » AfiP 09:36
 » yanix 09:35
 » nth4 09:34

 Dzisiaj przeczytano
 13489 postów,
 wczoraj 34465

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Bagaznik/ uchwyt dachowy na rowery , ghostmc 3/05/23 15:36
Cześć,

W tym roku planujemy na wypady wakacyjne zabrać rowery ;)
Kilka zaplanowanych tras m.in. okolice Łeby, trasa Pienińska, pewnie Karkonosze w okolicach wielkiego szyszk. Dotychczas jeździliśmy głównie po okolicy tj Jura, od tego roku młody (6 lat) już zaczyna jeździć samodzielnie.
Posiadane sprzęty to Kross Hexagon, Merida Juliet i jakiś Decathlon Robot dla młodego. Poszukuję rozwiązania transportu tych 3 rowerów.

Na pewno skłaniał bym się ku dachowi bo żadne auto nie ma haka a każde ma relingi.

Kilka pytań podstawowych:
W jakie rozwiązania celować/ czego unikać ?
Czy jeden komplet typ belek/ uchwytów bedzie pasował do wielu samochodów ? Posiadane które będą w użyciu:
- focus MK3 kombi /2018r
- Lexus UX /2022r
- insignia B kombi /2000r

Głównie chciałbym montować na fordzie i oplu.

Znalazłem coś takiego:
https://allegro.pl/...i-bagaznik-120cm-11566983657

https://www.carmager.com/...talowa-belka-Amos.html

Dzięki!

What a beautiful creature.
Wish him luck, boys.

  1. Dobra .. , ghostmc 3/05/23 15:47
    Już jestem nieco mądrzejszy :)
    Mam relingi zamknięte / zintegrowane - tj bez przestrzeni miedzi nimi a dachem i tak jest w każdym aucie :)

    Więc do forda, np takie:
    https://allegro.pl/...-kombi-2011-2018-13089331815


    What a beautiful creature.
    Wish him luck, boys.

  2. Ale już np , ghostmc 3/05/23 16:07
    Takie wg opisu będą okej zarówno dla Forda jak i Lexusa :)

    https://allegro.pl/...focus-kombi-2019-12029572802

    Relingi w Fordzie mają szerokość 4cm, w Lexusie 5cm. Dodatkowo w Lexusie są otwory nieprzelotowe od strony wewnętrznej (takie wycięcia) odległość między najdalszymi 80cm, długość relingów ok 115cm a w Fordzie otworów brak, są węższe ale dłuższe (ok 150cm). Sam kształt - poza szerokością wydaje się być taki sam, tj. rowek na całej długości po zew. Stronie z takim zaczepem a la rynna od góry. Szerokość między relingami też jest nieznacznie różna ( co chyba zrozumiałe ze względu na dam typ nadwozia / średniak kombi i crossover)

    What a beautiful creature.
    Wish him luck, boys.

  3. może lepiej , Jumper 3/05/23 21:43
    zamówić hak i uchwyt na hak...

    mniejsze wydaje się opory, wszędzie wjedziesz... w rowerami na parking w galerii nie wjedziesz...;-)

    "Łatwiej wybaczyć wrogowi niż
    przyjacielowi"
    William Blake

    1. też jestem za. Hak + platforma , Chrisu 3/05/23 21:55
      Mój kumpel latami woził rower na dachu. Aż kiedyś zapomniał i przejechał autem tu:
      https://www.google.pl/...-8b1tw!2e0!7i13312!8i6656
      Jak uderzył w "belki" zastanawiał się co łupnęło. Pod mostem zdał sobie sprawę co się stało. Na szczęście dach auta został cały...
      Jeśli chodzi o platformę, to warto chwycić koniec platformy za reling, żeby cała platforma (ja mam na 4 rowery i działo się tak w jednym aucie przy 4 rowerach) nie wpadała w rezonans (u mnie między 100 a 115 km/h).

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. Pewnie że lepiej , ghostmc 3/05/23 22:50
      Ale to nie dla mnie - jak napisałem, mam 3 auta każde z relingami a żadne z hakiem, musiał bym zamontować w każdym bo podróże będą różnie realizowane :) co więcej, jak uważam za wypas dla kogoś kto często będzie go wykorzystywał. Dla mnie był by tylko na rowery i tylko może 4-5 razy w roku. Do częstszych wypadów na pewno rozważał bym hak ale obecnie szukam czegoś co kupię 1 ( uchwyty i belki ) i będę mógł przenosic między autami w miarę potrzeb. Co więcej Ford też w przyszłym roku idzie w odstawkę i będzie ,zapewne wymieniony na jakąś Kuge czy co to tam Fordy mają teraz w ofercie w normalnych pieniądzach. Dlatego - dzięki za rady, ale jednak poprosił bym o opinie kogoś kto używa transportu dachowego i ma cenne rady :)

      What a beautiful creature.
      Wish him luck, boys.

  4. Taurus , DJopek 4/05/23 08:15
    Może masz ich sklep w okolicy to podjedź i Ci doradzą belki na relingi oraz uchwyty (jak nie miałem haka to używałem Taurus BikeUp Pro, belki mam zintegrowane w "relingach" więc tutaj nie rozeznawałem tematu).

  5. Uchwyt budżetowy to może Homar? , JE Jacaw 5/05/23 08:52
    Jeśli chodzi o bagażnik bazowy to już sam do tego doszedłeś, że musisz mieć do relingów zintegrowanych, niestety/stety teraz idzie się w kierunku bagażnika do konkretnego modelu. W przypadku relingów niby są jakieś uniwersalne rozwiązania, ale różne są o nich opinie. Niekiedy np. można kupić jeden bagażnik z dopasowanymi do poszczególnych modeli "łapkami" (kit'ami) - takie coś np. oferuje Thule. Mam tu zbyt małe doświadczenie, aby coś konkretnego polecić.

    Natomiast odnośnie uchwytu na rowery, to jeśli chcesz budżetowo, to mogę polecić polskiego Homar'a. Ja mam pierwszą stalową wersję i przez kilka lat się sprawdzała, znajomy też miał i nie było z nim problemu. Teraz są chyba dostępne też wersje aluminiowe. Jedyna wada, to montaż, który w porównaniu do np. Thule jest ciut kłopotliwy, ale nie jest źle.

    Socjalizm to ustrój, który
    bohatersko walczy z problemami
    nieznanymi w innych ustrojach

  6. Temat przerabiałem jakiś czas temu, ale że znów go wałkuje także podzielę się spostrzeżeni , Lysy 15/05/23 21:56
    Wszystko zależy od tego ile chcesz wydać i jak zamontować uchwyty.
    Przy 3 rowerach na dachu raczej nie będziesz musiał się bawić w ustawienia pedałów przy zakładaniu rowerów.


    1. Rowery na dachu

    Belki lepiej alu bo nie korodują i można na wsuwki T zainstalować uchwyty.
    Nie kupuj za szerokich belek bo obejmy od uchwytów nie obejmą.
    Lepiej żeby belki miały obciążenie dynamiczne 70-90kg
    Ważne, żeby uchwyty i belki były zamykane na kluczyk. Możesz spokojnie pójść do Mc bez obawy o rowery :)

    a. Budżetowo (ok 800zł) to jakiekolwiek belki na dach (400zł) + uchwyty (400zł)

    Uchwyty proponuję Interpack Rosa (stalowe) - nakładki do wąskich i szerokich ram

    b. Średnia półka - belki na dach Thule (800zł) + uchwyty (900zł)

    Uchwyty proponuję Interpack Cosmo (aluminiowe) - możliwy montaż na wsuwki T

    c. Wysoka półka - belki na dach Thule (1000zł) + uchwyty (1500zł)

    Uchwyty Thule ProRide


    2. Rowery na platformie

    Jak nie masz haka to musisz doliczyć ok 1500zł za założenie haka i przegląd. Pamiętaj, że jak masz czujniki to podłączenie przyczepy / platformy musi je odłączać
    Musisz też wyrobić sobie 3 tablicę rejestracyjną

    a. Budżetowa platforma to Interpack Trio (ok 1500zł)
    Dużo osób ją chwali, ale niektórzy piszą, że bywa niestabilna.

    b. Wysoka półka to Thule (ok 3500-5500zł)

    3. Rowery na klapie bagażnika

    Bagażnik na rowery montowany na klapę bagażnika (500zł)
    Kiedyś takiego używałem, ale trzeba paski co jakis czas dociągać żeby rowery nie latały

    Każda z powyższych opcji ma plusy i minusy

    1. przy niskim samochodzie na bagażnik dachowy łatwo zakładać i zdejmować rowery. Ja mam SUVa i musiałem drabinkę sobie kupić

    2. przy rowerach na dachu nie wjedziesz do garażu / parkingu podziemnego

    3. na platformę łatwiej zamontować rowery. Jak platforma jest odchylana to masz łatwy dostęp do bagażnika

    4. przy jeździe z platformą trzeba pamiętać, że masz dodatkowy 1 metr za sobą

    5. bagażnik na klapę jest może i tani ale strasznie kłopotliwy w eksploatacji

    Ja poszedłem w budżet - jakieś włoskie belki i uchwyty Interpack Rosa. Po 3 latach użytkowania uchwyty ponieważ są stalowe zaczęły rdzewieć. Mam 4 uchwyty zamontowane na obejmach, także dość ciasno. Zakładanie rowerów to zabawa z ustawianiem pedałów. Teraz planuję 2 zewnętrzne wymienić na jakieś alu na wsuwki i zrobić większe odstępy między rowerami.

  7. od kilku lat mam coś takiego , Chrisu 22/05/23 12:07
    https://allegro.pl/...a-na-hak-4-rowery-9960519723

    W sumie zbliżone do tego, można powiedzieć "starszą wersję" - odchylaną (nie czytałem zbyt dokładnie opisu i nie wiem czy ta podana przeze mnie jest odchylana). W sumie to nie chciałbym dachowego.

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  8. moje doświadczenia , Pawelec 24/05/23 03:11
    4 rowery na haku na Lagunie 1 i na galaxie mk1. Mało stabilna jazda w koleinach jak się toto rozbujało. Poszły tanie pałąki na galaxiaka i rowery na dach. 100% tego co napisał Lysy plus jeszcze litr paliwa albo czasem 3. I belki mają być obłe a nie kwadratowe. U mie poszły belki Interpacka. Skręcane o relingów na zwykłego hexa z dużą regulacją. Szerokość rozstawu relingów na zwykłą 10kę. Do belek najtańsze marketowe mocowania. Do różnych rowerów czasem trzeba przewiercić otwory w innym miejscu. WAŻNE! Te paski mocujące koła. Mają mieć ameliniowe zaciski wygodne i szybkie.
    Ja zestawiłem belki do auta, dokręciłem 2 zewnętrzne mocowanie. Zdjąłem zestaw na ziemię i dopasowałem pozostałe 2 do rowerów. A potem na dach i nawet bez drabinki się obeszło. A potem taka kratownica poszła na fokusa, wróciła na szarana a potem woziła 2 choinki na mondeo. A jak się zmieniał rower to albo się kombinowało z szynami albo kupowało nową bo ze starej farba zeszła.
    Bagażnik na hak. Po pierwszym doświadczeniu typu "miota nim jak szatan" w mokrej koleinie podziękowałem. Na dachu to dodatkowe litry i trzeba uważać na wysokość. Potem to zapinałem "trzyczepkę" , rowery na nią i inne badziewie. Zużycie mniejsze a w aucie luźniej.
    Generalnie to większości aut mam hak. Jak mi Żona na wyjazd spakuje pół szafy to zapinam trzyczepke i mam wyjebkę na ilość towaru bo przecież jeszcze zgrzewkę wody weźmy... Montaż haka nie jest taki groźny. Hak z alegra, badanie na skp za parę pln i wizyta w urzędzie (już nawet niepotrzebna bo jest w cepiku).
    AAAA i jak na dachu to kierownice rowerów na bok i żadnych fotelików. Szkoda litrów. Potwierdzone info.

    Tom Drwal
    LAS Ltd.

    1. na haku robiłem takie czary mary , Chrisu 24/05/23 14:01
      łapałem taśmą za relingi i gdzieś za jakiś element najbardziej na końcu platformy (mógł być kawałek uchwytu na rower) i delikatnie ściągałem (wystarczyło, że taśma była napięta).
      Jak wjeżdżałem w nierówność, to nie było efektu "opadnięcia" platformy, a później sprężynowego odbicia haka w górę. (wiesz o co mi chodzi ;) ). Do tego u mnie w Vectrze kombi w okolicy 92 km/h-96km/h całość wpadała w rezonans - musiałem albo szybko przyspieszyć albo zwolnić inaczej tył skakał jak powalony - napięty pas rozwiązał problem - stabilnie do 160 km/h (więcej nie próbowałem ;) )

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL