Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » DJopek 19:54
 » Holyboy 19:53
 » Dziadek Ż 19:53
 » MARtiuS 19:53
 » DYD 19:49
 » Irix 19:47
 » ekspert_I 19:47
 » RoBakk 19:45
 » maddog 19:43
 » Artaa 19:41
 » m_aczo 19:40
 » P@blo 19:34
 » elliot_pl 19:34
 » KHot 19:31
 » Dexter 19:31
 » Kenny 19:25
 » Conan Bar 19:23
 » HetmaN72 19:18
 » Kool@ 19:17
 » Markizy 19:16

 Dzisiaj przeczytano
 27896 postów,
 wczoraj 36197

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Audi e-tron Sportback Concept , Overlockers 11/05/17 14:02
Oto nowe elektryczne Audi o zasiegu ponad 500km ktore wejdzie do produkcji seryjnej za ok poltora roku. Wypas... tesla itp konkurencja sie chowa..

https://www.youtube.com/watch?v=bT8S22-kFpM

  1. Taaa, Tesla się chowa - jasssne. Tesla MA auta, które sprzedaje, a to jest concept car... , Chrisu 11/05/17 14:06
    Który nie wiadomo jakie będzie mial rzeczywiste parametry...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  2. "Wypas... tesla itp konkurencja sie chowa.. " , NimnuL-Redakcja 11/05/17 14:13
    w jakim sensie? To koncept, nie istnieje na rynku, i istnieć (w tej formie najpewniej nie będzie - na szczęście, bo brzydkie to jak jeż rozjechany na drodze). Za to konkurencja ... istnieje ;)
    Za 1,5 roku Tesla (Faraday czy inne cudo) może mieć zasięg 700 mil, Audi wówczas wyda kolejny filmik z renderem. Audi przegapiło i się spóźniło. Mają sporo do nadrobienia. Tesla ma doświadczenie i technologię in-house. Konkurencja ich na razie tylko goni.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Audi pracuje , Overlockers 11/05/17 14:16
      nad swoimi bateriami nowej generacji, w przyszlym roku wychodzi Audi E-tron Quattro zaprojektowany przez Polaka. Z technologicznego punktu widzenia jest bardziej zaawansowane niz obecne auta Tesli itp. A model z filmiku bedzie jeszcze bardziej zaawansowany i wychodzi w 2019

      1. widziałeś zaawansowanie , bajbusek 11/05/17 14:17
        transformersów na ostatnim "filmiku" ;) ?

      2. żeby tylko nie płonęło jak Samsung S8 :-) , NimnuL-Redakcja 11/05/17 14:22
        to, jaki będzie to się okaże po kilku miesiącach istnienia na rynku, póki co Audi nie istnieje w świecie EV.
        Lada moment Tesla wpuszcza na rynek Model 3 (EV dla ludu). A za 1,5 roku to mogą wpuścić nową generację rozwiązań.

        Zresztą żyjąc w PL można sobie powzdychać i oglądać filmiki na YT, póki infrastruktury pod te samochody nie będzie, to temat częstego widoku elektryków jest odleglejszy niż 2020.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

      3. "w przyszlym roku (...) z technologicznego punktu widzenia jest bardziej zaawansowane" , NimnuL-Redakcja 11/05/17 14:23
        no trudno, żeby produkt za rok był mniej zaawansowany niż produkt sprzed roku :-D

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

    2. Nazwę mogli dać inną , rurecznik 11/05/17 18:48
      bo e-tron to brzmi jak nazwa kibla z wi-fi...

      1. taaa.. , yorg5 11/05/17 23:22
        tylko jeśli ktoś przesrał wiele lat sportów motorowych kategorii WEC

        The Borg's frightening appearance
        may scare small children.

  3. Sony Vaio, , bajbusek 11/05/17 14:15
    ujawniłeś się ?

    Półtora roku w motoryzacji to cała era ... i to tylko obietnica po pokazaniu konceptu :) Widziałeś koncept nowej skody yeti ?

    Bycie fanbojem audi musi boleć bardziej niż bycie fanbojem Nividii ... wiedzieć, że właścicielem twojego marzenia jest VW :}

    1. nie fanboy , Overlockers 11/05/17 14:17
      ale lubie ta markę i jej osiagniecia, rozwiązania. Podoba mi sie ich design i przyszlościowe rozwiązania. :)

      1. ja też lubię tą markę :) , bajbusek 11/05/17 14:26
        mam auto z ich silnikiem i skrzynią ... S3 trochę przydrogie jak na to co oferuje ;)

        Niestety filmików concept carów jest jak "mrówków" i nic z nich potem nie wynika - no może więcej diód i laserów dadzą ;)

      2. " lubie ta markę i jej osiagniecia, rozwiązania" , NimnuL-Redakcja 11/05/17 14:28
        coś ponad quattro w wyścigach ogarnęli?

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. Zrobili audi TT... , Wolf 11/05/17 14:41
          Kultowy samochod "fryzjerow"...

          Vey iz mir!

          1. no ale TT to tylko buda , NimnuL-Redakcja 11/05/17 14:44
            z ciekawych rozwiązań, które trzeba Audi oddać to właśnie quattro, ale to było 35 lat temu. Od tamtego czasu odcinają kupony. Według mnie.

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. Nie lubie quattro... , Wolf 11/05/17 14:59
              Mialem (nie)przyjemnosc prowadzic S6 C7, to to przy napedzie na wszystkie kola zachowuje charakterystyke jazdy typowa dla samochodow przednionapedowych.
              Oczywiscie majac do wyboru przedni naped badz quattro, bralbym quattro, ale majac do wyboru quattro badz rwd, zawsze wybieram naped tylny.
              Dzis znacznie lepszym od quattro jest chocby s-awd od subaru czy 4matic od MB.

              Vey iz mir!

              1. wierzę na słowo , NimnuL-Redakcja 11/05/17 15:09
                nie mogę sobie pozwolić na nic nowego co ma napęd inny niż na przód, ale świat WRC pokochał quattro i raczej do tego się odnosiłem.
                Jakbym miał wybór to brałbym jednak AWD ze względu na potencjalne zwiększenie bezpieczeństwa prowadzenia (tak przynajmniej mówią). Za cienki jestem, żeby wykorzystać zalety i wycisnąć zabawę z RWD.

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

                1. Swiat WRC pokochal quattro... , Wolf 11/05/17 15:16
                  W czasach, kiedy przeniesienie napedu bylo twardo ustawione 50/50... Dzis w quattro na tyl dostajesz max 40%, a w trakcie codziennej, nudnej jazdy tyl najczesciej nie dostaje nic.

                  Vey iz mir!

                  1. pewien tego jesteś? , Adex1234 12/05/17 11:52
                    wątpię żeby Torsen był w stanie podać 100% na jedną oś, Haldex owszem

                    http://hwbot.org/user/adex1234

                    1. Nie jestem pewien... , Wolf 12/05/17 12:58
                      Powtarzam co uslyszalem od wlasciciela S6, kiedy skomentowalem moje odczucia z jazdy jego samochodem.
                      Z tego co pamietam, wspominal ze we wszystkich kaudi quattro od 2016 z wyjatkiem serii Q montuja "Audi Quattro with Ultra Technology", czyli Haldex.

                      Vey iz mir!

  4. udostepnilem , Overlockers 11/05/17 14:19
    ten filmik tutaj by pokazac jakie bajery technologiczne na rynku aut sie tworzą, w koncu to portal ludzi zainteresowany nowymi technologiami, nie dla hejtu i spin, narzekań,, have a good day :)

    1. migajace lampki? choinkę pokazałeś , vaneck 11/05/17 19:06
      dla mnie kicha :-/

      A little less conversation, a little more action
      please

  5. a tu , Overlockers 11/05/17 14:23
    filmik prezentujący rzeczywisty model a nie render..

    https://www.youtube.com/watch?v=FJmm2C90JUc

    1. O cholera, niemiecka wersja Steva Jobsa! , NimnuL-Redakcja 11/05/17 14:25
      https://youtu.be/FJmm2C90JUc?t=2m58s

      :-D

      Amerykańska odmiana prezentacji nowego auta jest fajniejsza
      https://www.youtube.com/...ure=youtu.be&t=1m4s

      :)

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

    2. poza tym to nadal concept , NimnuL-Redakcja 11/05/17 14:28
      czyli opowiadają o czymś, czego nie ma, a co chcieliby, żeby było.

      Za 1,5 roku może wyglądać tak:
      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/...cb0e03.jpg

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

    3. Prawdziwy model jest tu: , Dexter 11/05/17 17:30
      https://vimeo.com/171939943

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

      1. pozamiatane , wrrr 11/05/17 22:51
        takie czasy ze wszyscy nas wala na ostro i nic z tym nie mozemy zrobic, w nic juz nie mozna wierzyc, nawet w spot reklamowy nowego auta

  6. tak jak koledzy już , Carat 11/05/17 14:33
    pisali jak ma się chować konkurencja do czegoś co nie istnieje i jest nie do kupienia :D

    Tak na marginesie to dopiero za kilkadziesiąt lat auta elektryczne będą miały rację bytu dla przeciętnego Kowalskiego.
    Aktualnie to tylko droga zabawka dla ludzi lubiących nowości i których na to stać.

    Nie wnikałem jak ładuje się takie auta, bo podstawa to rozbudowana sieć punktów do ładowania i np. opcja ładowania pod domem, bo nie ma nic gorszego niż brak "paliwa" w trakcie jazdy, a auto ma być w każdej chwili gotowe do jazdy.

    Tradycyjny samochód ma tę przewagę, że chcąc w każdej chwili jechać w daleką trasę to zwyczajnie jadę na stację, tankuję do pełna i auto jest gotowe.
    Z elektrykiem, który stał pod chmurką dwa tygodnie jakoś trudno mi sobie to wyobrazić o ile nie był w tym czasie na ładowaniu podtrzymującym, bo inaczej z 500km może nagle zrobić się 350km zasięgu i nie zdołam dojechać do celu.
    Pozostaje potem kwestia kosztów utrzymania, trwałości ogniw, kosztu potencjalnej wymiany itd. także cały czas widzę w tym tylko drogą zabawkę ale z dużymi perspektywami na przyszłość.

    1. nie zupełnie , NimnuL-Redakcja 11/05/17 14:42
      Model 3 to auto osiągalne przez przeciętnie zarabiającego kowalskiego. $35tyś to odpowiednik naszych tysięcy złotówek. W leasingu będzie to pewnie kosztowało kilkaset $ miesięcznie (Corolla potrafi kosztować ~150$ miesięcznie). Pewnie zależy też od regionu US, ale w stanie WA modele elektryczne (Tesle oraz Nissan Leaf) trafiają się na każdym parkingu i skrzyżowaniu. Pewnie nadal nie stanowią więcej jak kilka % ogólnej motoryzacji, ale to tak na prawdę tylko 3 modele aut (Model S oraz X, wkrótce 3 oraz Leaf) pośród kilkudziesięciu spalinowych.

      Zgadzam się, że zasięg jest nadal wąskim gardłem w EV, ale obecnie osiągnięto już dość komfortowy poziom 300-500km. Na takiej trasie siłą rzeczy zatrzymasz się przynajmniej 1 raz na siku i 1 na przekąszenie czegoś, a przez 15 minut postoju dobijesz baterię do prawie połowy pojemności, czyli 2 krótkie przystanki dadzą już zasięg 500-1000km.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. chyba nie chcesz , Carat 11/05/17 14:55
        mi powiedzieć, że jeśli w US auto kupię za 35 tys. $ to w Polsce takie samo auto będzie dostępne za 35 tys. PLN
        Rynek amerykański, a polski to dwa różne światy.

        Poruszasz istotną kwestię, czyli na której stacji mogę podładować swój elektryczny bolid w Polsce? Ja takowej nie znam, bo nagle może się okazać, że takowe stacje są co kilkaset kilometrów i zamiast jechać prosto to będę musiał kluczyć na około, aby po drodze zaliczyć punkt ładowania.

        Brak infrastruktury to dla mnie podstawowy bloker przed takimi nowościami.
        Ja lubię nowości ale nie lubię być królikiem doświadczalnym. Auto ma mi służyć, bo ja nie chcę być niewolnikiem swojego auta.

        Dlatego jeszcze wiele wody upłynie zanim to się zmieni i auto elektryczne będzie czymś normalnym jak auto na benzynę.
        Choć jak pewnie przyjdzie do wymiany akumulatorów to będzie płacz i zgrzytanie zębami i wtedy będzie chyba wysyp tanich aut elektrycznych z drugiej ręki albo hitem zostaną tanie chińskie ogniwa o kilka razy większych pojemnościach na papierze ;-)
        Ciekawe kiedy będziemy czytać o wybuchających ogniwach w samochodach. Jak dla mnie temat niesie dużo zagrożeń i dopóki nie zostaną one rozwiązane to jest to stąpanie po dość cienkim lodzie.

        1. nie, nie to chcę powiedzieć , NimnuL-Redakcja 11/05/17 15:02
          mówię, że dla Amerykanina 35tyś USD to wydatek porównywalny z 35 tyś PLN u nas w kraju. Dla pracownika biurowego w IT pracującego w korpo to mniej więcej odpowiednik 5 miesięcznego wynagrodzenia (odnoszę się do okolicy Seattle).

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. kontynuując , NimnuL-Redakcja 11/05/17 15:06
            zacytuję siebie z wypowiedzi wyżej: "Zresztą żyjąc w PL można sobie powzdychać i oglądać filmiki na YT, póki infrastruktury pod te samochody nie będzie, to temat częstego widoku elektryków jest odleglejszy niż 2020."

            Trochę się rozpisałem, ale temat EV mi bardzo leży i mocno dopinguję dynamicznemu rozwojowi tej gałęzi motoryzacji, liczę że za 5 lat wymienię spalinowca na elektryka (nie tylko, że będzie mnie na to stać, ale że będzie ku temu infrastruktura).
            Po krótkiej przygodzie z Modelem S oraz X jestem oczarowany tym rozwiązaniem.

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. w Polsce to podejrzewam, że najwcześniej za 20 lat , Carat 11/05/17 15:23
              ja będę mógł powiedzieć, że z pełną świadomością wymienię benzyniaka na elektryka, czy cokolwiek innego co wówczas będzie na topie.

              Niestety my Polacy nie jesteśmy na tyle bogaci, aby takie nowinki szybko u Nas zagościły na dużą skalę.

              1. Pewnie masz rację , NimnuL-Redakcja 11/05/17 15:33
                ale zdaje się, że Niemcy mają plan wprowadzenia zakazu rejestracji nowych aut spalinowych za 13 lat. Plan pewnie się nie ziści, ale do tego czasu, jeśli technologia EV dalej będzie się posuwać w obecnym tempie, auta spalinowe mogą pozostać tylko w grupie miłośników warkotu.
                W PL moim zdaniem EV ma szanse wejść mniejszymi autami (np. Ampera od Opla). Jakieś tanie, miejskie rozwiązania nawet o zasięgu ~100km (dla obniżenia kosztów) mogą się przyjąć - coś typowo do poruszania się po bliskiej okolicy z bardzo niewielkim kosztem użytkowania (energia elektryczna i części eksploatacyjne + ulgi w opłatach, darmowe parkingi w miastach i inne udogodnienia). O komforcie samej jazdy nie wspominając.
                Być może tędy droga.
                Tak czy inaczej, kibicuję.

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

                1. Norwedzy juz wprowadzili plan... , metacom 11/05/17 15:51
                  ...od 2025 maja byc rejestrowane tylko elektryczne samochody, co prawdopodobnie im sie uda...

                  Największą sztuczką Szatana jest to,
                  że ludzie w niego nie wierzą.

                2. jak takie auto ma odniesc sukces w Polsce , komisarz 11/05/17 16:05
                  jedno auto do poruszania sie po jmiescie samemu, jedno z rodzina, jednao do wyjazdu za miasto, jedno dla zony... tyle aut nawet amerykanie nie maja.

                  Komisarz Ryba

                  1. Jedno na miasto i okolicę , NimnuL-Redakcja 11/05/17 16:15
                    drugie, duże do wygodnego podróżowana na dużych dystansach.
                    Czyli bez zmian - jeśli ktoś dzisiaj używa dwóch aut spalinowych to może małego klekota wymienić na małego EV. Przy założeniu, że EV nie przepali kieszeni (a wiadomo, że obecnie to zrobi).

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                    1. zone trzymasz w kuchni? , komisarz 11/05/17 16:27
                      a z kolei singiel nie potrzebuje dwoch aut tylko jedeno konkretne.

                      Komisarz Ryba

                    2. nie wiem jak to jest w dużych miastach , Demo 12/05/17 08:46
                      ale w mojej wsi 50k nikt z moich znajomych nie ma 2 samochodów na miasto i trasę. Chyba, że mąż + żona pracują poza miastem i problemy z dojazdem.

                      Przypomina mi się natomiast znajomy który miał autko na CNG. Najbliższa stacja była w Radomiu, 45 km od nas. Zasięg na pełnym baku miał ok. 300km. Tak, jeździł tam tankować :)

                      napisalbym swoj config,ale sie nie
                      zmiescil:(

              2. 20 lat :) , Franz 12/05/17 08:43
                Bez przesady...

                Bardziej bym się wahał czy będzie tak jak mówi NimnuL 5 lat, czy bardziej tak jak mi się wydaje 10. Zazwyczaj prawda leży po środku

                Podam przykład elektryka na którego stać sporą część ludzi kupujących auta w tym przedziale cenowym (do 150K): hyundai ioniq EV - to już jest bliskie tego co wystarczy jako auto #2 a dla wielu spokojnie jako #1

                To jest już dostępne dla jakiejś tam części ludzi w Polsce.

                Pomyślcie co by się stało jakby pojawiła się nieco większa konkurencja, zwiększyła by się sprzedaż a cena spadła by do 99 K ? To jest kwota przy której znacznie więcej osób by się pochyliło. Nawet ci co wydają na auto 70-80K, jeśli dobrze policzą to na paliwie oszczędzą kwotą znacznie większą przez dłuższy czas eksploatacji, więc i ich marketing przekona do wydania 99K

                Do tego firmy, które również mogą takie zakupy robić dla oszczędności oraz prestiżu.

                Rynek EV będzie rósł szybciej niż się wam wydaje... A stare marki mogą się zacząć obawiać bo samochody EV są znacznie prostsze w konstrukcji niż benzyna, nie wspominając o Diesel. Powstanie sporo mniejszych firm, które znajdą swoje nisze szybciej niż duże koncerny zbadają rynek.

                Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
                Niedługo nas z ujni europejskiej
                wyrzucą.

                1. koszty eksploatacji , NimnuL-Redakcja 12/05/17 09:01
                  EV mogą stanowić sporą oszczędność w stosunku do spalinowego, w EV w pierwszych 100 czy 200tyś zużywa się coś innego niż opony? Nie ma olejów, rozrządu, skrzyni biegów, dwumasy itd.
                  Dodatkowo jeśli będą udogodnienia w postaci darmowych miejsc parkingowych w centrach miast to będzie dodatkową zachętą. Dzisiaj auto za 100tyś nikogo nie dziwi (czy to kupione na kredyt czy w leasingu - nie ważne, od nowych aut klasy średniej roi się w miastach).

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. kurdę, znowu tyś. , NimnuL-Redakcja 12/05/17 09:02
                    ostatni raz, obiecuję.

                    tys. tys. tys.
                    tys. tys. tys.
                    tys. tys. tys.
                    tys. tys. tys.

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                  2. stałe koszty to: , Franz 12/05/17 09:21
                    - układ hamulcowy, ale znacznie rzadziej niż spalinowce, ze względu na hamowanie silnikiem
                    - opony (nieco droższe, ze względu na stosowanie opon energooszczędnych)
                    - filtr kabinowy + czyszczenie klimy (co roku lub częściej jak ktoś lubi)
                    - zawieszenie i jego elementy.

                    pewnie coś tam jeszcze pominąłem, ale chyba nic bardzo istotnego.
                    Generalnie przegląd nie wydaje się być kosztowny ;)

                    Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
                    Niedługo nas z ujni europejskiej
                    wyrzucą.

                    1. ale co z tymi bateriami , Demo 12/05/17 09:26
                      bo to wydaje się być największy problem aktualnie. Aktualnie auta 10+ ratują dupę większości kierowców w Polsce. Może się okazać, że taki elektryk 10+ będzie wart tyle co drzewko zapachowe na lusterku.

                      napisalbym swoj config,ale sie nie
                      zmiescil:(

                      1. spojrz , elliot_pl 12/05/17 10:55
                        na moj wpis nizej. po pol miliona przebiegu, pojemnosc baterii jest nadal 95%

                        momtoronomyotypaldollyochagi...

                        1. eeee na razie to badania , Demo 12/05/17 11:08
                          tak samo jak koncept car audi. Mnie interesuje co w praktyce wprowadzą. Bo producentowi nie bardzo będzie się opłacało sprzedawanie czegoś czym klient może jeździć 20 lat. "Planowana żywotność produktu" is a bitch :(

                          napisalbym swoj config,ale sie nie
                          zmiescil:(

                      2. 8-10 lat gwarancji , Franz 12/05/17 11:12
                        Martwił będzie się kolejny właściciel. Pewnie wytrzymają więcej, ale pojemność będzie znacznie mniejsza.

                        Większość aut po 10 latach jest warta 10% ceny zakupu, przy tej kwocie zawsze znajdzie się ktoś kto kupi i zregeneruje sobie i go dojeździ
                        Najpierw niech staną się dostępne cenowo, nie ma co się martwić na zapas o rzeczy które będą nas dotyczyły za 20 lat (Zakładając popularyzację i zakup za 10 lat od teraz i sprzedaż po 10 latach)

                        Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
                        Niedługo nas z ujni europejskiej
                        wyrzucą.

                        1. obecnie ja jestem , Demo 12/05/17 11:23
                          potencjalnym "następnym" właścicielem, dlatego mnie to interesuje ;)

                          napisalbym swoj config,ale sie nie
                          zmiescil:(

                        2. "zregeneruje sobie " , komisarz 13/05/17 00:05
                          zalezy od kosztow regeneracji.

                          Komisarz Ryba

                      3. ceny baterii spadną , Hitman 12/05/17 11:18
                        za x lat wraz z ilością produkowanych aut - dodatkowo dojdzie rynek wtórny z rozbitków i chińskie zamienniki..

                        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                        jest niemożliwe. W praktyce robi to
                        każdy z nas.

                        1. w zeszłym roku , Carat 15/05/17 23:44
                          słyszałem, żę w związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na lit to ceny miały wzrosnąć i miał się skończyć okres tanich akumulatorów ale nie śledzę od tamtej pory rynku, więc nie wiem jak to się skończyło.
                          Przy produkcji aut na masową skalę to może być problem na dłuższą metę, więc niższe ceny nie są takie pewne.

                2. Chyba nie wierzysz , Carat 15/05/17 23:55
                  że w Polsce wydanie 99K na auto to coś normalnego. Większość Polaków zwyczajnie nie stać na taki luksus.
                  Ludzie najpierw myślą o własnym mieszkaniu i w tym celu biorą kredyt na kilkadziesiąt lat, a nie po to, aby kupić fajne autko.

                  Moim zdaniem 5 lat to nierealny termin na nasze Polskie warunki.
                  Nawet 10 lat cienko widzę na upowszechnienie tego wynalazku.
                  Aby takie auta były powszechne to muszą pojawić się auta używane w przystępnej cenie i dobrej jakości, aby nie był to zakup drogiej skarbonki.
                  Dlatego 20 lat to minimum zanim takie auta będą powszechnie używane w Polsce o ile w międzyczasie nie pojawi się jakaś nowsza technologia.

          2. tyś ptyś , resmedia 12/05/17 07:36
            polska język, trudna język?

            desipere est juris gentium

            1. do diaska , NimnuL-Redakcja 12/05/17 08:01
              masz rację, dzięki za zwrócenie uwagi.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

      2. dorzuciłbym jeszcze do tego Chevy Volt , faf 11/05/17 16:25
        całkiem sensowne auto - na prundzie ponad 50mil a to wystarcza dla Kowalskiego (jeśli nie jest taksiarzem albo przedstawicielem hanclowym ;)
        ot tam i z powrotem do robotyi na zakupy
        a jak braknie prądu to jest spalinowy 1.4 150HP który płynnie się przełącza
        do tego na prądzie 7,5s do 100
        cena w USA jest ale u EU $=ojro+cło+VAT

        natomiast tesla jest już do przodu z 3 modelem a nie renderem
        w dodatku zrobili naprawdę kawał porządnego samochodu

        bajery ze światełkami - wystarczy obejrzeć jakie easter eggi może robić X - np. świąteczne Wizzards in Winter - dyskoteka i machanie skrzydłami (fun demo )
        co aktualizacja to tesla DOSTAJE funkcjonalność - bo Musk montuje jedną Tesle z różnymi silnikami i bateriami tylko - pyk i jest autopilot gdzie wiodący producenci z branży oferją co najwyżej asystenta pasa ruchu czy parkowanie tyłem - i to po słonej dopłacie

        Tesla ma pokładową elektronikę lata swietlne przed innymi .
        dupny ekran na środku z nawigacją z netu na otwartych mapach

        audi wykupiło Here - akutalizacje słono płatne, niedokładne z błędami a do tego sprzedawane 2017 to 3-4Q 2016

        firmy samochodowe nie potrafią zrobić porządnego edutaiment - słabe możliwości - najnowsze samochody ratuje jedynie miracast czy android car - bo tablet z biedry za 200zł jest lepszą nawigacją niż navteq fabryczny za 10k dopłaty (mam 2014r i to kupa straszna - późniejszy Uconnect wcale nie lepszy)

        1. Tesla wprowadza tez , faf 11/05/17 16:29
          autobus i ciężarówkę

          lepszy Elon który popycha swoją kasą technologię (Space-X, energetyka domowa) niż jakś cukierkowy żydek z ukradzionym portalem

          1. jaka swoja kasa , komisarz 11/05/17 16:31
            kasa naiwnych inwestorow. czy tesla w ogole przyniosla jakies zyski, czy od lat jedzie na stracie finansowanej przez udzialowcow?

            Komisarz Ryba

            1. wiadomo , faf 12/05/17 09:53
              22% tesli i 55% SpaceX - ale to chciwa szuja wiadomo

              wole Muska,Bezosa, Bransona od innych bonzów bo są obrzydliwie bogaci ale mają fantazje i chcą coś robić

              ci z doliny krzemowej to tylko patrzą jak nam cenzure i kontrole zrobić ;)

    2. no właśnie, nikt nie mówi o trwałości ogniw i jaka "ekologiczna" jest ich produkcja , Chrisu 11/05/17 14:54
      Do tego nagły skok zapotzrebowania na mineraly z jakich tworzone są ogniwa spowoduje pewnie wzrost ich ceny 3 albo wiecej razy...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. te auta pochodzą ze świata, w którym nie zwykło się użytkować aut po 15 lat , NimnuL-Redakcja 11/05/17 14:58
        Tesla twierdzi, że trwałość ich ogniw sięga 20 lat (na tym etapie można im tylko wierzyć na słowo). Technologia się jednak rozwija, więc kwestia trwałości, pojemności czy wymiany schodzi na dalszy plan (już teraz - speed kiedyś szeroko opisał jak to wygląda w przypadku hybryd, które użytkuje od wielu lat).

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. trwałość to rzecz drugorzędna. Ważne jest to z jakiego "syfu" są ogniwa produkowane, jaki , Chrisu 11/05/17 15:11
          "syf" powstaje przy ich produkcji i jaki "syf" trzeba będzie później utylizować.
          No, ale EU czy USA to bogate regiony, w których w imię "ekologii" łatwo wmówić wszystko - by ktoś mógł na tym kupę kasy zarobić...

          Biedna Brazylia jeździ na etanolu - silniki niewiele przerobione w stosunku do benzynowych i heja. Dzięki temu coś koło 50% energii pochodzi tam ze źródel odnawialnych. My (cala UE) pompujemy kasę w energię odnawialną i co? Wszyscy wiemy jak to wygląda...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. To jest temat na osobną dyskusję i dogłębną analizę , NimnuL-Redakcja 11/05/17 15:16
            bo może się okazać, że EV łatwiej jest poddać recyclingowi (być może ogniwa da się ponownie wykorzystać).
            Auto spalinowe ma jednak coroczne płyny, części zamienne i mnóstwo benzyny.
            W żadnym wypadku nie śmiem twierdzić, że EV to rozwiązanie ekologiczne (przynajmniej dopóki źródło energii wpychanej do akumulatorów takim nie będzie - w końcu póki co za EV stoi dymiąca elektrownia). Uważam jednak, że jest to krok w dobrym kierunku. Przynajmniej potencjalnie na makroskalę w miastach będzie ciszej i nie będzie śmierdzieć spalinami.

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. ciszej jak ciszej , komisarz 11/05/17 16:14
              halas generuja opony na styku z jezdnia, a nie silniki. Nie spodziwalbym sie tu wielkiej zmiany, moze tylko jak ktos mieszka przy sygnalizacji swietlnej.

              Komisarz Ryba

              1. no dobra, wycofuję argument ciszy , NimnuL-Redakcja 11/05/17 16:23
                https://www.theverge.com/...lind-pedestrian-safety

                :)


                Z tego wynika, że udział silnika w hałasie przy prędkościach miejskich jest większy niż opon/nawierzchni:
                https://cleantechnica.com/...affic-quieter-yes-no/

                W praktyce EV w mieście jest wyraźnie cichszy (szum/stukot opon nie jest tak drażniący) niż spalinowy, jadący z taką samą prędkością.

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

                1. jezeli w meiscie silnik jest glosniejszy to przez ruszanie , komisarz 11/05/17 16:30
                  ale jak juz samochod ruszy, to silnika nie powinno byc slychac. tak czy inaczej bedzie lepiej, a nawet gorzej, w zaleznosci jak bedzie bzyczal ten bzyczek bezpieczenstwa.

                  Komisarz Ryba

                  1. :)) , Franz 12/05/17 08:51
                    Chcesz powiedzieć że silnik po ruszeniu nie powoduje powstania dodatkowych dB a główny udział to opony :) Zjedź sobie kiedyś choćby na luzie z górki (z wyłączonym silnikiem nie proponuje z wiadomych względów)

                    Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
                    Niedługo nas z ujni europejskiej
                    wyrzucą.

                    1. chcialem powiedziec to co napisalem , komisarz 12/05/17 23:58
                      natomiast problemem jest brak umiejetnosci czytani.

                      Komisarz Ryba

  7. Smiechlem... , Wolf 11/05/17 14:40
    Jak kolega wyzej juz wspominal...
    Tesla sprzedaje samochody i dobrze na nich zarabia kaudi ma concept.
    Tesla S P100d robi dzis blisko 600km, na przelomie 2017/2018 zapowiadaja zblizenie sie do 900km, kaudi ma robic 500 za poltora roku...
    Super.

    Vey iz mir!

    1. jest dokladnie odrotnie , komisarz 11/05/17 16:32
      to audi zarabia na samochodach, a tesla od lat jedzie na stracie.

      Komisarz Ryba

      1. Cytujac buisness insider: , Wolf 11/05/17 17:20
        W ostatnim kwartale ubiegłego roku przychody Tesli wyniosły 2,28 mld dol. To wzrost o 80 proc. rok do roku. Analitycy z Wall Street spodziewali się 2,18 mld dol. W ostatnich 12 miesiącach akcje Tesli na Wall Street wzrosły o 53,9 proc. – w lutym ub. roku najniższy kurs wyniósł 167,84 dol. za akcję, a w ostatnim tygodniu – 287,39 dol.

        A teraz podaj liste modeli samochodow elektrycznych audi i procent przychodow firmy z ich sprzedazy...

        Vey iz mir!

        1. przypuszczam, że komisarz odnosił się do tego , NimnuL-Redakcja 11/05/17 17:30
          http://fortune.com/...tesla-motors-stock-earnings/
          http://www.thestandard.com.hk/...news.php?id=88563
          +
          http://247wallst.com/...e-growth-outshines-losses/

          pomimo, że ogólnie wyniki wyglądają imponująco dobrze
          https://www.statista.com/...2120/revenue-of-tesla/

          http://www.marketwatch.com/...tock/tsla/financials

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

        2. i gdzie w tym cytacie jest cos o zarabianiu? , komisarz 11/05/17 17:57
          tesla przynosi nieustanne straty, a audi zarabia na samochodach.

          Takie sa fakty i odwracanie kot ogonem niczego tu nie zmienia.

          Komisarz Ryba

          1. Ok, kaudi zarabia wiecej na elektrycznych samochodach... , Wolf 11/05/17 19:04
            Bo ich nie sprzedaje ;)

            Tak, masz całkowita racje.

            Vey iz mir!

            1. dodaj jeszcze ze na rozowych , komisarz 11/05/17 19:54
              a potem najlepiej zaprzestan wykretow. napisales co napisales i do tego sie odnioslem.

              Komisarz Ryba

              1. Fakt, napisałem co napisałem. , Wolf 11/05/17 20:15
                Ty wyciągnąłeś z tego wszystkiego dokładnie to, co w tekście najmniej istotne(dla mnie - w chwili przelewania myśli na Boarda), jednocześnie totalnie ignorując to co najistotniejsze, czyli porównanie zapowiadanego zasięgu conceptu kaudi do dostępnych dzis samochodów tesli.

                Tak, zdaje sobie sprawę ze tesla od poczatku istnienia wyciągnęła od inwestorów wiecej niz ma szanse zarobić w ciągu kilkunastu kolejnych lat, ale dla mnie - potencjalnego klienta ma to znikome znaczenie.

                Vey iz mir!

                1. Czemu "kaudi"? , NimnuL-Redakcja 11/05/17 20:23
                  początkowo myślałem, że to literówka, ale już kolejny raz tak napisałeś.

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. Spodobalo mi sie. , Wolf 11/05/17 20:27
                    Po obejzeniu kilku odcinków "kickster - moto znafca" ;)

                    Vey iz mir!

                    1. A ja jak głupi , NimnuL-Redakcja 11/05/17 20:38
                      w Googlach szukałem czy może jest coś takiego i na allegro znalazło ofertę https://archiwum.allegro.pl/...v6-i6732877284.html
                      ;)
                      Chociaż pierwszym wynikiem jest Jednoplamek żyworodny , nie wiedzieć czemu ;)

                      Niemiecka wiki wyjaśnia https://de.m.wikipedia.org/wiki/Kaudi

                      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                      siedziałbym przed komputerem przy
                      świeczkach.

                2. raczej to co najbardziej istotne , komisarz 13/05/17 00:03
                  a mianowicie ze tesla stale traci na biznesie a audi stale zyskuje, gdy tymczasem ty zachwycasz sie ze tesla zarabia. podejscie audi ma sens ekonomiczny, podejscie tesli to gra w lotto. czym mam sie tu zachwycac?

                  Skoro masz podejscie klienta to po co piszesz, ze tesla zarabia - nie, nie zarabia. Ale jako klienta co cie to obchodzi?

                  A mzoe jednak pownno, bo jak w koncu zarabiac nie zacznie, to zostaniesz ze swoim potencjalnym autem na lodzie, bez serwisu, bez czesci itp.

                  Komisarz Ryba

                  1. Choćby skaly srały. , Wolf 13/05/17 10:49
                    Nie wmówisz mi co jest bardziej lub mniej dla mnie ważne.
                    Doceniam staranie, na pocieszenie dodam ze z hobby polegającym na udowadnianiu komuś ze nie ma racji można wyrosnąć, im będziesz pewniejszy siebie, tym bardziej będziesz miał to w dupie.
                    Domniemywam ze nie masz doświadczenia w użytkowaniu samochodów marek, które zniknęły z rynku lub zostały przejęte przez inne firmy, ale wiedz ze biorę pod uwagę twoje zdanie, tyle ze nie jestem pewien jak je traktować bo zdrowo-rozsadkowo mógłbyś mieć racje, jednak historia motoryzacji wskazuje na to ze nie.

                    Vey iz mir!

              2. ale co w tym dziwnego , Markizy 11/05/17 20:21
                obecnie jest wiele firm które rok do roku wykazują stratę ale głównie dlatego że im się to opłaca. Jak zwiększa się im dochód rok do roku oraz rośnie strata która sami generują (inwestycje) to nie stałbym twardo przy tym że nie zarabia.

                Na Bordzie od 2003-03-03:D
                i5 6600, 2x8GB, 7770

  8. Jak będzie , ligand17 11/05/17 15:01
    w salonie i będzie można się przejechać i samemu ocenić, to wtedy będziemy dyskutować. Na razie to jest dyskusja o wyższości Volty nad Vegą.

  9. jestem ciekaw , elliot_pl 11/05/17 17:51
    ja sobie poradza z zywotnoscia baterii, bo tesla poki co radzi sobie super:

    http://muskindustries.space/...osc-swoich-baterii/
    https://www.digitaltrends.com/...pack-degradation/

    Inna sprawa ze Tesla w srodku to straszna tandeta, zupelnie nie przypomina aut premium, z ktorymi jest na tej samej polce cenowej. Ale i tak bym kupil gdyby bylo mnie stac :)

    Awaryjnosc tez nie jest na takim poziomie jak bym sobie wyobrazal przy tak prostej konstrukcji. Jeden gosc z mojego miasta ma model S i baaardzo czesto jezdzi modelem X... zastepczym, a model S na lawecie smiga do serwisu.

    momtoronomyotypaldollyochagi...

    1. a tam tandeta , faf 12/05/17 09:57
      to na rynek amerykański głównie to raz - tam jest nieco spaczone pojęcie designu i tego co ładne - ale ostatnie kilka lat zaczęli gonić europe i Azjatów

      zresztą nie ma się czego czepić - maybach to to nie jest
      to trzeba porównywać z taką skudą czy passerati

      1. no chyba nie widziałeś , Hitman 12/05/17 11:16
        pasiaka dawno w środku - skoro stawiasz go na równi z ciosaną teslą - o superbie nie wspominając.

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. nie mówimy o reklamie w TV czy demo w salonie , faf 12/05/17 12:04
          potem się okazuje ze ta ładna wersja to kosztuje +50%
          więc ludziska biorą szmaty na taboretach i szyby na korby

          przymierzałem się kiedyś do suv-a z US - rocznikowo 2005 to plastiki i knefle miał jak japoniec z lat 90

          mnie się podoba w tesli to że jest na prąd - to jak jeździ (nie wiem czy dobra na nurburingu ale ja nie jeżdżę na nurburingu) i to że ma update softu praktycznie do wszystkiego

          tymczasem w moim samochodzie update przestały wychodzić przed liftem a teraz to już mają to w dupie totalnie - system oparty jest na windows 6.5 mobile ale kod jest zamknięty i brak dokumentacji - metodą prób i błędów udało się niektórym jedynie tapety w mu zmienić :P
          żenua i tyle. wystacyło by mi gdyby ekran nawigacji pokazywał screen mirrora z telefonu - muzę musze na kablu bo pokładowy BT obsługuje jedynie rozmowy i sms (nie odbiera streama audio)
          no ale nie - to se trzeba kupić wersje 2017. a wymiana radia jest udtrudniona - nawet wzmacniacz który mam z poprzedniego auta nie pasuje bo teraz sygnały stereo sa kodowane różnicowo - i trzeba mieć nowy typ wzmaka (facepalm)


          narzekacie jakby to była dacia duster w bazowym białym

          1. Sorry, ale , ligand17 12/05/17 12:41
            1) Widziałeś nowego Paska w środku? Jak w ogóle do mnie VW nie przemawia, to w B8 faktycznie wygląda to elegancko

            2) Co do CarAudio to niestety, ale screen mirror wymaga WiFi albo kabla (BT ma za małą przepustowość) a przesyłanie muzyki wymaga A2DP wprowadzonego dopiero w BT2.0.

            Twoich narzekań na wzmacniacze/głośniki już nawet nie chcę komentować - to tak, jakbyś miał Athlona, kupił sobie Core i7 a potem narzekał, że musisz wymienić płytę główną, pamięć, dyski twarde, zasilacz i kartę graficzną.

            1. ojtam , faf 12/05/17 13:37
              nie mówię że passerati jest be - ba - CC mi się podoba nawet bardzo ;)

              nie ma źle - tylko nie tylko VW - ale WSZYSTKIE marki tak mają - na ulotce super hiper ale okazuje się że w konfiguratorze trzeba dodać to i tamto i nagle cena robi się jakaś dziwna :) i albo bierzemy tanszy ubogi albo .... coś innego

              screenmirror oczywiście że po WiFi - producenci boją się tego chyba albo co ? bo zamiast dopłacić 10k za jakąś badziewną nawigacje to możesz sobie Google maps z telefonu mieć - zawsze aktualne - bez dopłaty 400ojro co rok

              jak wchodził blue&Me (grupa fiat i Microsoft) to było wow - choć akurat używałem wtedy zestawu parrota to pomimo prymitywnego (do niczego ) rozpoznawania mowy był lepszy i streamował mp3
              tymczasem kolejne generacje B&M i dalej pomimo A2DP nie ma streamingu (na zasadzie nie bo nie) - rozpoznawanie mowy - hmm działa ale już gogle na Andku 2 robiło to lepiej - do tego ma straszne przerwy na "namyślanie się" - szybciej działa OK Google - zadzwoń do ;) (wada - trzeba mieć połączenie z netem)

              natomiast co do wzmaka głośników totalnie źle - obecnie jest tendencja taka że jak chesz karte graficzną to tylko referenta - i jak AMD to tylko z ryzenem :P

              producenci CARaudio nawet pratkycznie nie oferują wzmacniaczy bo wychodzą z założenia że klient i tak zmieni fabryczne radio - za to producent samochodu lubi utrudnić i co model zmienia sygnały zdalnego sterowania, komunikacji z ekranem w zegarach etc

              teoretycznie zbalansowany sygnał różnicowy po ekranowej skrętce jest odporniejszy na zakłócenia - i tylko 2 żyły na stereo - ale dobre kable RCA i nie było nigdy problemu.

              głośniki dalej montują papierowe (w drzwiach !) - choć jest izolacja i membrany impregnowane. do tego tweetery źle zamontowane zwykle i zwrotnica to kondensator tylko :/. żeby to zmienić trzeba pruć tapicerkę bo nie ma szans na demontaż głośnika przez zdjęcie maskownicy tylko (tak wiem profi zakład jest profi - ale po co rwać panele z drzwi ?
              mam infinity kappa zestaw dwudrożny z zwrotnicami - i miało to naprawdę dobrego kopa - dlaczego mam wydawać kasę na fabryczne BOSE gdzie płaci się za znaczek głownie - bo szału nie ma

              konwerter z sygnału różnicowego to jakieś $100 - whaaat ?

              1. Łączę się w bólu , ligand17 12/05/17 14:00
                Właśnie sam zaczynam podchodzić do tematu upgrade'u systemu nagłaśniającego w mojej MX-5: wywalenie starego zestawu ze zmieniarką CD (oczywiście bez obsługi MP3, bo po co) i zamontowania rozwiązania integrującego się inteligentnie ze smartfonem. Póki co jest chyba tylko jeden model na rynku (i to w zapowiedzi), który oferuje integrację bezprzewodową (Wireless CarPlay). Natomiast jest całkiem sporo modeli, na których CapPlay/AndroidGo działa po kabelku (łącznie ze screen mirroring) i oferują możliwość integracji z szyną główną w samochodzie - na pewno Alpine i Pioneer mają takie zestawy w swojej ofercie.
                Oczywiście do tego muszę wymienić albo w ogóle wywalić wzmacniacz, a co za tym idzie najprawdopodobniej również głośniki (bo te obecne firmowane przez Bose to jakaś porażka i do tego mają niestandardowy opór). Ale ja się z tym pogodziłem, dopisałem odpowiednie pozycje do budżetu i po prostu inaczej rozplanowałem to wszystko w czasie.

          2. no to w takim razie , Hitman 12/05/17 12:53
            co chcesz porównywać samochód za 100k papiera do samochodu za 100k złotówek? A w Tesli choćbyś chciał i dopłacał to nie ma i koniec wszyscy mają jeździć w tym samym fotelu nie ma opcji na masaże, wentylacje, lepszą skórę - nie wiem czemu nie chcą zarabiać na takich dodatkach..
            Co do update'ów to jest dużo lepiej niż w każdej innej marce ale zapomnij o automatycznej jeździe jak masz starszy model który nie ma tylu czujników, radarów i kamer.. nie wszystko poprawisz softem..

            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
            jest niemożliwe. W praktyce robi to
            każdy z nas.

            1. takie dodatki , NimnuL-Redakcja 12/05/17 13:27
              przypuszczalnie istotnie uderzą w zasięg auta (dodatkowy pobór prądu, zwiększenie masy).
              Ogólnie Tesla S oraz X w środku robią wrażenie spartańskiej, cholernie nowoczesnej ale zimnej, mało przytulnej.
              Po aucie za 350-500tys. pln należy spodziewać się innych wrażeń użytkowych. To pułap cenowy porządnego MB lub BMW, a w środku bliżej jest do Jetty (choć oczywiście nieporównywalnie nowocześniej).

              Mam trochę wrażenie, jakby Tesla celowo odwracała uwagę od samego auta skupiając się na osiągach przyspieszenia w linii prostej. Owszem, w dużym, pięcioosobowym sedanie, ze sporym bagażnikiem (w sumie dwoma), czy też w jeszcze pojemniejszym SUV wbicie w fotel jest porażające (nie do opisania), ale jak już emocje opadną, to się okazuje, że takiego przyspieszenia poza kawałkiem prostej i pustej szosy nie ma gdzie wykorzystać (bo się zatrzymasz na wszystkim co jedzie przed Tobą). W normalnym ruchu drogowym (w tym autostrady) nie miałem gdzie wykorzystać 5s do setki, a zabawy z 3 sekundami robiłem tylko na kawałeczku zamkniętej drogi. Falcon Wing oraz autopilot też robią efekt wow przez kilka pierwszych użyć.
              Ogólnie, EV stają się już autkami użytkowymi (Ampera/Volt, Leaf oraz Ioniq są tego dowodem) ale Tesla to ciekawostka techniczno-motoryzacyjna, do tego straszliwie droga.
              Mówi się, że Model S daje osiągi spalinowców 5x droższych. Nie mówi się, że jako auto ogólnie daje rezultat spalinowca 5x tańszego.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. I cale szczescie ze nie ma tej calej masy dodatkow. , speed 13/05/17 03:42
                Posiedzialem sobie i troszke pojezdzilem S P100D , w srodku super ,fantastyczne wykonczenie ,pieknie wogole wyglada , siedzi sie wysmienicie skorka i drewno najwyzszej jakosci. Kopa ma potwornego ( z tego co pisales to jezdziles i wiesz o czym mowie ) a reszta nawet sobie nie wyobraza co to znaczy. Jedyny i najwazniejszy mankament to cena ,chcac kupic ten samochod musial bym wypisac czek na prawie 260tys $ ,mimo ze samochod podoba mi sie to nie jest wart tych pieniedzy. Co do osiagow to porownywalne ma GTR za ktory trzeba zaplacic tylko okolo 150tys $ ( w Manitobie).

                Dzisiaj mialem okazje pojezdzic przez cztery godziny nowym Chevy Bolt EV Premier. Cena tego samochodu z podatkami 57tys $.
                Wrazenia ? szczeka opada :))) Fajnie wyglada ma doslownie wszystko nawet rozpoznaje pjeszych sam hamuje skora w srodku i cala masa roznych 'dopalaczy'. Jezdzilem cztery godziny od 10 rano do 2pm .rano bylo 3st C pozniej zrobilo sie 8-9st C . Temperatura ustawiona na 22 st C . Jazda po miescie to bajka , na trasie 100-120km/h gladko i przyjemnie wyprzedzanie ,pedal w podlodze i nie wiadmo kiedy na liczniku 155km/h ( wiecej nie pojedzie bo ma ograniczenie) . setke robi w okolicach 6,5sek, kilka razy dalem mu ognia od 0-150 cos niesamowitego. Silnik 200KM akumulator 60KWh waga samochodu okolo 1620kg.
                Co do glosnosci to od 30km/h slychac go wyraznie a jazda 40-50 km/h praktycznie takis am glosny ( na zewnatrz jak kazdy inny). W srodku przy malych predkosciach jest cicho ,od 60km/h zaczyna byc slycac wiaterek a od 100 w gore tak samo jak w benzynowym.
                Po tych czterech godzinach przejechalem 228km ,wskaznik pokazywal ze mam jeszcze 41% to nie zle z tym ze sporo jezdzilem po miescie gdzie odzyskiwal energie. Jednym slowem jak bym mieszkal w innym miejscu to juz dzisiaj bym go kupil . Bardzo fajne autko i jak Tesla chce powalczyc to musi sie streszczac i cene trzymac w ryzach.

                Jeszcze co do dodatkow, teraz mam praktycznie wszystko w aucie i powiem tak nigdy nieuzywalem masazu i wentylacji po prostu to tylko wkor%$a kierowce.
                Podgrzewanie tak przydatne i kozystam jak i kierownicy , widok z gory tak przydaje sie zwlaszcza przy parkowaniu ,skora ,jak jest prawdziwa skora to dupa nie czuje roznicy . Najezdzilem sie juz tymi wynalazkami ponad 25 lat i nikt mnie nie kupi na skore czy inny bajer:)))

  10. auta elektryczne , Markizy 11/05/17 20:24
    będą jeszcze długie lata małym procentem na rynku, do czasu aż ktoś znajdzie lepsze źródło energii elektrycznej (np ogniwo paliwowe nowego typu) lub akumulatory będą pojemne i tanie w produkcji. Na chwilę obecną nie ma na rynku dobrych rozwiązań zarówno w kwestii źródeł jak i pojemności.

    Na Bordzie od 2003-03-03:D
    i5 6600, 2x8GB, 7770

    1. Auta elektryczne/hybrydowe będą wyłącznie etapem przejściowym , michtar 12/05/17 00:36
      a nie pełnym zastępstwem obecnych źródeł.

  11. sie nie trap. Nius dobry. Im większa konkurencja tym lepiej :) , ptoki 12/05/17 00:06
    dzieki za info.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL