Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 11 stycznia 2006 
    

Nowe ATI Tray Tools


Autor: DYD | 10:13
(1)
Po dłużym okresie ukazała się nowa edycja jednego z ciekawszych narzędzi dla użytkowników kart ATI Radeon. Nowa wersja ATI Tray Tools posiada numerek 1.0.5.815 - można o niej poczytać na stronie autora w tym miejscu. Narzędzie ATI Tray Tools posiada wiele możliwości, oddając do dyspozycji użytkownika takie funkcje jak: liczne profile D3D i OpenGL, wiele ustawień tweakujących, profile dla o/c, informacje o układzie graficznym, etc. Pogram dostępny jest z tej strony (842 KB). Można uruchomić program jako zasobnik systemowy w tray'u i w łatwy sposób zarządzać kartą graficzną z układem Radeon. W dalszej części długa lista zmian (w wersji oryginalnej).

1.0.5.815 (9 stycznia, 2005)

[F] Fixed bug when ATT produce BSOD at start up on some motherboards like Asus P5WD2
[*] Improved current 3D settings detection on new Catalyst installation
[F] Fixed bug with wrong detection of current level of Adaptive AA.
[+] "Save Icon Position" module now will save positions for each resolution you will use. Saved positions
are incompatible between different resolutions.
[+] Added new module in monitoring graphs. "Motherboard Resources". Now you can directly monitor
temperatures, voltages on your motherboard! Big thanks to OverSoft team for SIO Engine plugin.
Full supported sensors Winbond: W83627HF, W83637HF, W83627THF, W83782D, W83781D, W83697HF, W83627EHF
ITE: IT8705F, IT8712F. Abit uGuru. Partially supported Winbond W83647HF, Asus AS99127F,
Fintek F71872. This module in beta test stage.
[+] Added support for custom FPS color in game profiles. Only for OpenGL/Direct3D8/Direct3D9 Games
and applications. For old Direct3D and DirectX games (Direct3D7/6/5) custom FPS color will be used
only if game will use 32 bits color format in rendering procedure.
[*] Updated Core names database. Included information about R580, R600, RV370X, RV371,
RV530 LE/SE/VE chips.
[+] Added information about X1900 boards
[*] Now Overclocking and Monitoring disabled by default for R5xx boards. Until I find more
information about overclocking new ATI chips.
[*] Now ATT will not update Monitoring Tray Icons if registered games is active.
[*] Moved all overclocking procedures into Kernel mode driver.
[*] Updated I2C procedures.
[*] Updated OSD plugin "Motherboard resources". Added support for internal ATT Motherboard
monitor sources.
[*] Updated plugins API. Included functions to access internal Motherboard monitor information.
Some function has been updated for OSD Plugins. Please refer to readme.txt in plugins folder. All third party
runtime and OSD plugins with configuration procedures must be updated.
[*] I2C Dump procedure now can be directly accessed in System Information module.
[F] Fixed wrong CRT + TV detection in System Information module.
[+] Updated texture LOD adjustment procedure. Now you can select positive value, which can
increase performance, but in result of very bad quality.
[+] Added support for HDTV modes in Display module.
[*] Improved TV/Display module support under Windows XP 64
[F] Fixed situation when ATT unable to properly detect supported display types
[F] Fixed bug when ATT lockups in System Information module under Windows 64.
[*] Updated ATT Shared Memory. Included information about free Video/Texture memory, current 3D api and System Memory used by
game. Last two fields will be updated only if any 3D application is active and in FlashOSD interval.
[*] Recreated color correction procedure. Now colors will be changed automatically on all available displays. Added support
for color correction on X1300/X1600/X1800/X1900
[*] Added option in Game Profiles to adjust interval in seconds in which ATT will check and update current colors in game.
Default value is 10 seconds.
[F] Fixed incorrect FPS color rendering for DirectX and old Direct3D games

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. bardzo dobry program (autor: pitero | data: 11/01/06 | godz.: 13:13)
    używam go zamiast CC czy CP, tylko drivery+ATT, całe multum możłiwosci, prawie tak rozbudowany jak Rivatuner, ale dużo bardziej przejrzysty.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.