TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 18 stycznia 2006 |
|
|
|
nVidia wprowadza GeForce 7300 GS Autor: Adam | źródło: The Inquirer | 15:20 |
(17) | nVidia wprowadza nową kartę graficzną z serii GeForce 7 - mowa o modelu GeForce 7300 GS. Układ ten ma trafić do niedrogich kart, stanowiąc następcę GeForce 6200 i oferując wszystkie funkcje znane z serii 7. Samo GPU zawiera 4 potoki i 3 jednostki Vertex i ma pracować z prędkością 550 MHz a 128 lub 256 MB pamięci taktowanych jest zegarem 400 MHz DDR. O podsystemie pamięci należy dodać, że korzysta z zaledwie 64-bitowej szyny i technologii TurboCache, umożliwiającej skorzystanie z pamięci RAM komputera. Karty te będą także obsługiwać technologię SLI a ich oficjalna cena jak na razie nie została ujawniona. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Dla kogo to? (autor: Andrius | data: 18/01/06 | godz.: 15:57)
Po co komuś karta o tak słabej wydajności wspierająca DirectX 9.0c? W każdej grzę, będzie musiał obniżać jakość grafiki, aby uzyskać grywalne 25 FPS.
- Andrius (autor: ligand17 | data: 18/01/06 | godz.: 16:21)
dla pani Jadzi z księgowości karta jak znalazł.
- No niby tak (autor: Andrius | data: 18/01/06 | godz.: 16:50)
Tylko po co te wszystkie technologie? Równie dobrze pasuje tam GF 5200.
- 7300GS (autor: KamilM | data: 18/01/06 | godz.: 17:48)
Wszystko zależy o ceny, napewno będzie lepszy od 6200, a i pewnie od 6600. Z tym, że wprowadza SM3.0.
Ponadto układ będzie miał 3 jednsotki pixel shader, a nie 3 potoki. Bynajmniej tak jest napisane w źródle :)
- Ja wiem... jakby akcelerowalo to video... (autor: pandy | data: 18/01/06 | godz.: 18:34)
3D sie przydaje w obrobce video - ktos moze nie miec aspiracji do giercowania ale dekodawanie video przez GPU jest fajnym featurem i takie karty moga miec klientele, jesli beda jeszcze ciche i niedrogie...
- KamilM (autor: Andrius | data: 18/01/06 | godz.: 19:19)
Lepszy od 6600? W cuda wierzysz? 6600 ma 8 potoków i 128 bit szynę do pamięci. Rozjedzie 7300GS bez problemów.
Nvidia wprowadza nowy model w celach marketingowych (7 z przodu dobrze się prezentuje), chociaż nie istnieje za spejalny segment konsumentów, do których taki produkt powinien trafić. A po drugie, koszt produkcji tego układu będzie mniejszy od porzednich, bo wykorzystuje technologię TC i jest wykonany w mniejszym procesie technologicznym.
- takie karty to rynek na wymarciu... (autor: zbiggy | data: 18/01/06 | godz.: 19:29)
... choć producenci amputują w zintegrowanych co mogą aby tak się nie stało.
Najniższe karty zostaną zastąpione tymi zintegrowanymi. Ostatnio zastąpiłem FX5200 z 64MB RAM slot AGP na płycie z nForce2 na zintegrowanego Geforce 6150 64MB (wirutalnie 256 MB) zintegrowanego z nForce4. Zintegrowany Geforce 6150 wymiata FX5200 na oddzielnej karcie. No i z 6150 dostajesz gratis niezłą płytę główną. W ostatnie hiciory nie gram lecz RTCW, Nolf2 - oba na max detalach i z 2xQ antyaliasingiem chodzą płynnie i widać, że system wygląda na lekko znudzonego brakiem zajęcia.
- A jakby co (autor: Andrius | data: 18/01/06 | godz.: 19:31)
Seria gf 6000 już obsługiwała SM3.0, więc nie będzie to tu nowością.
- odpowiednik Radeona X1600XT (autor: kfysiek | data: 18/01/06 | godz.: 20:06)
A moze ta karta ma byc przeciwwaga dla radka X1600XT? z tym ze niedoinformowani klienci rzuca sie bo ma 7z przodu ;) Jednak najlepiej poczekac na testy ;) Pozdrawiam
- Andrius (autor: KamilM | data: 18/01/06 | godz.: 20:18)
No jak wyjdzie to zobaczymy :). A, i GF6600 nie ma 8 potoków.
- Nie wiem skąd takie informacje (autor: Andrius | data: 18/01/06 | godz.: 21:42)
Może jesteś niedoinformowany, ale NV43 (gf6600) w wersji podstawowej i GT ma 8 potoków. Sprawdz sobie to.
- pandy jakie dekodowanie??? (autor: RusH | data: 19/01/06 | godz.: 13:53)
podaj chociaz jeden przyklad ...
no i ja bede pierwszym do tej karty, pewnie po podkreceniu podejdzie do 660, a bedzie kosztowac polowe tego (<50$)
- Andrius (autor: waldiamiga | data: 19/01/06 | godz.: 14:46)
GF6600 ma 8 pixel shaderów a nie 8 potoków !!.to ogromna różnica.
- a cena JEST znana (autor: RusH | data: 19/01/06 | godz.: 14:55)
$99
http://www.extremetech.com/...,1697,1912280,00.asp
i wyglada ze bedzie na poziomie ~6600
- Waldiamiga (autor: Andrius | data: 19/01/06 | godz.: 15:25)
To według ciebie ile ma tych potoków? Bo poki co to poza GF 7800GTX i 7800GT nie spotkałem karty, która miałaby więcej potoków pixel shader niż renderingu. Masz tu kawałek tekstu z Benchmark.pl : " Już w październiku zeszłego roku rozpoczęliśmy nasze poszukiwania optymalnej karty graficznej dla nowej platformy PCI-Express. Podczas wstępnych testów największą uwagę zwracała na siebie nowa seria nVidii - GeForce 6600. 8-potokowa architektura renderingu..." Wszystkie tabele również na to wskazują.
- Andrius (autor: waldiamiga | data: 19/01/06 | godz.: 16:40)
Wiesz...ja nie czytam benchmark.pl :)..ostatnio byli mocno zdziwieni że X1600 ma 12 PS a tylko 4 TMU i ROP...Wracając do tematu: nV43 posiada osobno zlokalizowane jedynostki pixel shader,TMU oraz ROP.Jest ich 8 dla PS,4 dla TMU oraz 4 dla ROP.Zrestzą nowa seria od ATI X1x00 ma tak samo 9przynajmniej teoretycznie).Znunifikowany potok renderujący,zastosowany w Radeonach 9x00 ,X8x0 czy w serii FX znacznie sie preterminował.,wystarczy że sprawdzisz porównanie gier z duza ilościa shaderów (F.E.A.R,Cold Fear) i porównasz wyniki np. Radka 9800Pro oraz GF6600.
- No to ciekawe (autor: Andrius | data: 20/01/06 | godz.: 09:44)
Jeszcze ciekawsze, co producenci kart napiszą w specyfikacji swoich produktów. Albo lepiej, co na ten temat będą wiedzieć sprzedawcy w mniejszych miastach (ci to wymyślają całkiem ciekawe rzeczy), na szczęście we Wrocławiu są jeszcze jako tako zorientowani. A co do ekipy Benchmark, to się im trochę dziwię, powinni mieć w pełni wiarygodne informacje. Ciekawe, czy na tomshardware, też zdażają się takie wpadki?
Dzięki za sprostowanie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|