Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 18 stycznia 2006 
    

3DMark 2006 - screeny i testy


Autor: DYD | 23:31
(33)
Mamy już pełną wersję 3DMark06 Professional i możemy już parę słów powiedzieć, co prezentuje nowy benchmark. Po pierwsze nie jest to zupełnie nowy 3DMark, lecz bardziej wypadało by powiedzieć, że jest to wzbogacone poprzednie wydanie, dopasowane do najnowszych trendów w trójwymiarowej grafice. Mamy więc trzy znane dema, jednak wzbogacone o efekty typu SM3.0 i HDR. Jeśli więc nie posiadamy karty z układem np. GeForce 6800/7800 lub Radeon X1600/1800, to nowy 3DMark raczej niewiele pokaże nowego w stosunku do starszego brata. Przebudowano test procesora, jednak potrafi on wycisnąć 0 fps nawet na bardzo szybkich procesorach, więc uczty dla oka nie będzie. Jeśli jednak nasza karta obsłuży HDR/SM3.0, to do dyspozycji otrzymujemy efektownie wzbogacone znane dema, w rozszerzonej wersji oraz jedno zupełnie nowe demo Deep Freeze. W dalszej części dwa przykładowe testy oraz galeria 57 screenów wykonanych we wszystkich demach nowego 3DMarka.

Wspomnieć jeszcze należy o dodanej grze Red Valey, mała strzelanka, z testu procesora.

Pora na dwa przykładowe wyniki, na różnych konfiguracjach:

Na maszynie: Pentium4 3,73 GHz HT Extreme Edition, GeForce 7800GT, 1GB DDR2, XP SP2.



Na maszynie: Pentium4 2,80 GHz HT, ATI X800 Pro AGP, 1GB DDR, XP SP2.



A teraz galeria z nowego 3DMarka (screeny wykonane na 7800GT, HDR/SM3.0 1024x768)...



(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)




(kliknij, aby powiększyć)


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ladne screeny (autor: Daurel | data: 19/01/06 | godz.: 00:23)
    to juz nie zobacze na swoim lapciaku, moze w przyszlym roku kupie wypasionego kompa :)

  2. noo (autor: KamilM | data: 19/01/06 | godz.: 00:37)
    Screeny rewelka!! Zwłaszcza Canion robi wrażenie.

  3. tak na marginesie (autor: pitero | data: 19/01/06 | godz.: 01:23)
    aktualne implementacje hdr i sm3 nie maja zadnego zwiazku. wystarczy w zupelnosci sm2

  4. ten cale benchmarki (autor: kfysiek | data: 19/01/06 | godz.: 08:27)
    to porostu nakrecanie rynku zbytu na nowe karty graficzne... chodzi o to aby ludie zdali sobie sprawe jak marny maja sprzet :/ ale z drugiej strony fajnie ze programisci moga pokazac na co ich stac :) nalezy sie domyslac jak beda wygladały gry za 3-4lata.... apropos wraajac do tematu screeny rewelacja

  5. racje ma pietro (autor: dendrytus | data: 19/01/06 | godz.: 08:29)
    faktycznie są bez znaczenia. Ja na swoim kompie grając w doom 2 nie widzę żadnych różnic. Generalnie wszystkie te bajery są przereklamowane. A takie zdjęcia stacji polarnej można zrobić na biegunie północnym.

  6. Niesamowicie to wszystko wyglada (autor: NimnuL-Redakcja | data: 19/01/06 | godz.: 08:57)
    ostatnim 3D markiem jaki u siebie odpalalem to wersja 2001, od tego czasu postep jest kolosalny. Wymagania tez :)

  7. a ja pomarudze (autor: faf | data: 19/01/06 | godz.: 09:43)
    wszystkie fotki bez AA :(

    a najlepsze jest to ze kupuje sie karte za 2 kola i niby taki program "proffezional" wyswietla zle dopasowane bryly z przeswitujacym tlem - widac to na obrazku z smokiem wyskakujacym z wody - na scianach kanonu widac jakies przeswitujace kreski - nie znosze jak krawdzedzie trojkata sie zle nakladaja na siebie i tekstury znikaja w tych miejscach buee

    ale generalnie ladnie ladnie - tyle ze kod powinien zostac zoptymalizowany - zarowno programow jak i sterownikow - bo jak widac beda je dopracowywac przez lata


  8. kfysiek, święta racja :-) (autor: Vetch | data: 19/01/06 | godz.: 10:09)
    chodzi właśnie o ślinotok i nakręcanie pożądania, czyli zawsze o kaskę :-) A najgorsza jest ta ułuda że "a nuż niedługo w coś takiego zagram". Ja już nie dam się na to nabrać. Fakty są takie, że porządnych gier, które budują klimat i mają fajną grafikę jest zaledwie KILKA. FarCry, Splinter Cell czy HalfLife2, reszta to popłuczyny i w najbliższym czasie nie szykuje się nic nawet w połowie tak dobrego jak HL2 czy Riddick. Ale ten benchmark skutecznie nakręci sprzedaż i rozpocznie się kolejne Wielkie Czekanie na Porządne Gry. W międzyczasie będziecie odpalać nędzne popierdółki klasy B na swoich kartach za 3k zlotych, a zanim wyjdzie coś klasy HL3, bieżąca generacja kart pojawi się na Allegro za 30% aktualnej ceny :-) Mi niestety same widoczki do oglądania nie wystarczą żeby zdecydować się na zakup drogiej karty, której jedynym zadaniem będzie przez 2 lata wyświetlanie Pulpitu :-) Czas "życia" każdej karty jest zbyt krótki jak dla mnie, do tego na razie nie ma żadnego Kilera przez duże K, dla którego warto zmienić kartę, bo nie zadowalają mnie półprodukcje, zresztą żadna gra z X360 tez nie rzuciła mnie na razie na kolana (pierwszy wysyp kilerów - marzec), więc spokojnie czekam sobie bez napalania na Jakąś Porządną Grę - do niej kupi się sprzęt :-)

  9. Ciekawe kto za pare dni oprotestuje wyniki - ATI czy NVidia? (autor: Michał_72 | data: 19/01/06 | godz.: 11:23)
    że niby kolejny Mark faworyzuje jednych albo drugich.. no i optymalizacja sterów pod wyniki benchmarka..
    Ostatnio po wstawieniu X800 GT wróciłem do HL2.. 1152x864 wszystko na High, AAx4 AFx4... sam mniód.
    Far Cry w ogóle mnie nie kręci, MoH Pa wyglada bossko a coD 2 jeszce przede mną. Do AoE III silniejsza karta nie jest potrzebna.. Aha mark u mnie nie pójdzie bo mam Win 2k ...


  10. dendrytus (autor: Poke | data: 19/01/06 | godz.: 11:23)
    Nie rozumiesz wypowiedzi kolegi. SM3 i HDR nie maja ze soba NIC wspolnego.

  11. kfysiek (autor: Chrisu | data: 19/01/06 | godz.: 11:44)
    programiści pokaazaliby na co ich stać gdyby to chodziło płynnie na wypasionym kompie sprzed powiedzmy 2 lat.

  12. kfysiek ma racje (autor: PazuR | data: 19/01/06 | godz.: 11:58)
    Pewnie koderzy ze sceny komputerowej musieli by sie za to zabrac, a nie jakies tak firmowe studenty :)

  13. [;..;] (autor: GesTee | data: 19/01/06 | godz.: 12:16)
    jaki jest sens robic test proca jak nawet 1fps niema zrobili by cos co na p4ee wycisnie z 10-15 dla oka było by lepiej ;-)

  14. wiecie co? (autor: kfysiek | data: 19/01/06 | godz.: 12:38)
    wejdzie sobie na benchmark.pl i porownajcie sobie screnny miedzy 3d05 a 3d06... programisci dorzucili HDR. trche zbajerzyli z sm3 i dodali obsluge procow dwurdzeniowych... i juz sie nowa karte zadławi... juz sam fakt zastosowaia HDR... a i tak wiekszosc wmiare nowych gier obsluguje jedynie sm2.... 3majta sie

  15. na test proca (autor: pitero | data: 19/01/06 | godz.: 13:02)
    robiacy 1 fps patrzec sie nie da, a przecież chodzi też o to żeby patrzec... w 2005 aktualnie da sie "wycisnąć" 4-7 ... kompletna bzdura. czy ten test nie moglby robic 30 fps na super procu i 15 na slabszym? Te barany liczą ze jak nie bedzie plynnie to zaraz wszyscy polecą kupic karte+proc za 4kafle. W dodatku to paskudne łączenie HDR z sm3, kłamstwo w żywe oczy, a kurwa gdzie jakies dorastające do dzisiejszego sprzętu gry? Rozglądam sie po sieci za x360, ale jak mówił vetch, gierki na razie nie rzucają na kolana... a ja i tak musze uzywac myche do fps, miec porządną rozdziałke żeby cos widziec i tytuły nie przeznaczone dla dzieci lub upośledzonych. 5 lat temu zapowiadalo sie ze rzeczywiscie bedzie coraz lepiej, ale gdzies po drodze *uj strzelił w pampersa.

  16. no robi wrażenie :) (autor: kropa | data: 19/01/06 | godz.: 13:20)
    ładne demka technologiczne teraz robią, ale po co to nazywają benchmarkiem ;) mogliby włączyć AA przed zrobieniem tych screenshotów :D

  17. ... (autor: Brendyman | data: 19/01/06 | godz.: 13:34)
    Screeny piekne, grafika wyrywa z butow ale... co z tego?? Dzisiejsze gry sa tworzone wedlug zasady "Musi zaj...scie wygladac, reszta to szczegoly" i dzieki temu powstaja gnioty pokroju D3/Q4 czy wielu innych. Wspomniana niedawno na boardzie Darwinia jest genialnym przykladem tego jak bez fotorealistycznej grafiki zgobic gre, ktora ma swietny klimat, niesamowicie wciaga i chodzi plynnie nawet na cokolwiek nienajnowszych kompach (u kumpla, plynnie w 1024x768 na AXP2000+,256MB DDR333 i GF2MX200). Wszystkimi konczynami popieram kfyska, Futuremark ma kase z tego ze pokazuje co to potrafia te najnowsze cudenka po pare tysiecy zl, a czego nie potrafi karta ktora masz w kompie drogi uzytkowniku, o ile sa wysmienitymi grafikami to taka polityka cokolwiek mnie niezbyt odpowiada, no i jeszcze ten dopisek - "The Gamer's Benchmark" - taaaa, pewnie... A jeszcze co do rozmiarow instalki - na dysku mam folder w ktorym mam instalki 3DMarkow 2000,2001,2003,2005 i caly zajmuje on 520MB... BEZ KOMENTARZA! pozdro

  18. Futuremark jest w dobrym miejscu we właściwym czasie. (autor: andrzejeq | data: 19/01/06 | godz.: 15:58)
    Mi się podoba.
    a) przed nami premiery nowych układów graficznych (pierwsza 24.01 - R580);
    b) nie było 3D Mark'a wykorzystującego SM3;
    c) Polska nie jest bogatym krajem, a 3D Mark jest dostępny dla wszystkich, więc inaczej go potraktują w USA, czy Japoni, a inaczej na Ukrainie albo w Etippi;
    d) rozwój ciągnie za sobą wyzwania.


  19. Puscie (autor: Poke | data: 19/01/06 | godz.: 17:59)
    sobie demko "Don T Stop" lub cos grupy Plastic to zobaczycie co to znaczy demo. To tak jeszcze btw.

    andrzejeq - to nei sa wyzwanai to jest kpina. Nawet na dziejszych TOPOWYCH rozwiazaniach ma sie slideshow. Wierz mi ze ten sprzet jest topowy takze za ocenanem. I jeszcze - ten sprzet nawet w USA to rzadkosc w domu.


  20. ale jest zajebisty obraz na tych screenach (autor: RPG-7 operator | data: 19/01/06 | godz.: 18:54)
    nic tylko brac nowa karte. Zawsze wiedzialem ze dla 3D marka mozna an raty se kupowac sprzet i podziwiac godzianmi jego demka

  21. Poke daj jakieś namiary (autor: alkatraz | data: 19/01/06 | godz.: 19:11)
    na to demko. Chętnie zerknę :)

  22. Prosze bardzo ;) (autor: Poke | data: 19/01/06 | godz.: 20:47)
    http://tinyurl.com/79n7t

    Ogolnie wiekszosc dem ktore pojawily sie w ostatnich 2 latach i zajely te 1, 2 lub 3 miesce w liczachych sie konkursach po prostu dyskwalifikuje koderow z Futuremarka.


  23. to ja wam sprzedam ciekawostke (autor: none | data: 19/01/06 | godz.: 21:28)
    ze przynajmniej plowa ludzi w madonion wywodzi sie ze sceny. Tylko widzicie - to jest calkowicie inne demo niz produkcje scenowe. Tutaj masz pokazac maksymalny miod dla oczu - olbrzymie tekstury, oswietlenie i ciekawe modele. W produkcjach scenowych bardziej liczy sie klimat i jak najlepsze polaczenie muzy z obrazem. To sa dwa rozne swiaty i w obu mozna znalezc powalajace z nog perelki.

  24. dodam jeszcze (autor: none | data: 19/01/06 | godz.: 22:22)
    zebyscie mnie nie posadzili, ze nie doceniam produkcji scenowych.

    http://rgba.scenesp.org/ i zobaczcie sobie interko 64k - 195/95/256. Proste efekty, tekstury proceduralne, ale jakie to sliczne, prawda? Piekna, kompletna kompozycja.


  25. none (autor: Poke | data: 19/01/06 | godz.: 22:22)
    Tutaj liczy sie tylko $ i robienie na nieswiadomych userach wrazneia ze maja slaby sprzet.

  26. 3D Mark (autor: Grave | data: 19/01/06 | godz.: 22:44)
    zawsze służył badaniu wydajności nie tylko sprzętu jaki na rynku był w momencie premiery benchmarka, ale także tego, który dopiero będzie miał swoją premierę.

    Dlatego też dziwię się zażaleniom pod adresem Future Marka dotyczącym braku płynnego wyświetlania obrazu nawet na topowych konfiguracjach. Gdyby tak było benchmark stałby się przestarzały już w momencie premiery. Wymagania zawsze były dobierane pod kątem sprzętu który dopiero na rynku się pojawi. Więc nie tylko 3D Mark 2006 NIE MUSI działać płynnie na topowym sprzęcie, ale wręcz NIE MOŻE.

    Dlatego nie ma co się dziwić - na obecnych kartach (nawet tych najszybszych za 3000zł) mark będzie się zacinał, obecne procesory także nie uzyskają rewelacyjnych wyników, ale to całkowicie NORMALNE!

    Ja rozumiem że jak ktoś kupuje kartę za 3000zł + procesor za 4500zł to wydaje mu się że kupił cudo któremu nic nie straszne, a tu jakiś 3D Mark śmie się zacinać...;>. Ale prawda jest taka że każdy sprzęt staje się szybko przestarzały. Nawet najszybsza najdroższa karta w końcu nie będzie w stanie wyświetlić nawet 25 fps. Taka kolej rzeczy. W związku z tym benchmark musi być nastawiony nie na wspólczesny mu sprzęt ale na ten przyszły. Tylko w ten sposób może służyć do pomiarów przez długi czas i stanowić wyzwanie także dla przyszłych kart graficznych i procesorów.


  27. Nie ma co gadac (autor: kfysiek | data: 20/01/06 | godz.: 08:01)
    Aby plynnie obejrzec te sekwencje trza bedzie porzadny sprzet kupic w 2008-9 albo markietowego kompa w 2011r.... Poza tym 2006 jest jakby kopniakiem w strone producentow K graf. bo juz sie zaczynali chwalic ze sa w stanie smiac sie z 3D05... topowe modele wyciagaly na nim po 10,000pkt... A co do gier to odnasoi sie prawie nijak. pomiary z 3Dmarkow nie zawsze sie pokrywaja z faktyczna wydajnoscia w tytułach...Nie zmienia to jednak faktu ze roznego rodzaju fanatycy pujda do sklepow i powymieniaja Gfy 6600GT na 7800GTX. Jesli chodzi o moje zdanie to: dla mnie komputer jest narzedziem do pracy oraz urzadzeniem zapewniajacym lacznosc .... gry sa traktowane w ten sposob ze jak mam to gram i sie nie zabijam za najnowszymi tytułami.pozdrawiam

  28. poke (autor: dendrytus | data: 20/01/06 | godz.: 10:00)
    Uważasz że nie rozumiem? Rozumiem i niestety pietro nie ma racji. Jeśli się chce mieć gry z taką rafikę trzeba mieć co najmniej sm3 (w przyszłości sm4 sm 5 itd.) i coraz silniejsze karty graficzne. Każdy uważający inaczej powinien dać sobie spokój i zacząć grać w sarsze gierki jak doom 2 (swego czasu on też miał super grafikę i wszyscy się zachwycali mimo iż nie miał sm3 i hdr).

  29. -->Grave (autor: komisarz | data: 20/01/06 | godz.: 15:12)
    Pisz ci chcesz, ale jezeli najszybsze procesory za praiwe 5tys PLN wyswietlaja demo na poziomi 4fps to to jest smiech. Skoro najszybsze karty osiagaja w testach 13-17fps, to jaki jest sens pisania tak wymagajacego dema dla procesora? Co zobaczymy pierwsze, karte, ktora wyswietli 30pfs, czy procesor dwa razy szybszy niz fx-60, ktory to wyswietli 9fps? A gdzie 30? Za 5 lat?

  30. dendrytus (autor: Poke | data: 20/01/06 | godz.: 15:56)
    Miedzy shaderami 2.0 a 3.0 nie ma rzadnej roznicy na ekranie.

  31. ---> komisarz (autor: Grave | data: 20/01/06 | godz.: 20:01)
    5 lat to cała epoka dla komputerowego hardware-u. Zapewniam Cię, że sprzęt który pociągnie obecnego 3D Marka płynnie łącznie z testem procesora pojawi się szybciej niż zakładasz;)

    Test graficzny działa płynnie już na obecnych konfiguracjach Hi-end (GF 7800GTX 512 SLI), natomiast na większą wydajność CPU przyjdzie jeszcze poczekać ale nie aż tak długo;)


  32. Autentyczna rozmowa na Gadu Gadu (autor: P.J._ | data: 21/01/06 | godz.: 01:23)
    Ja:Zainstalowalem wczoraj 3DMarka 06. Wiesz, ze nie mam takiego slabego sprzetu (GF 6800, nForce 2 Ultra, Athlon XP 2800+) a we wszystkich testach gier nie przekraczalem 3 fps'ow. Kolega:Wiesz, ja widzialem juz screeny, wiec nie musze instalowac, po co mi pokaz slajdow. Moge to zrobic na ACDSee Ja:W sumie jak dobrze ustawisz pokaz, to bedzie chodzic plynniej niz ten 3D Mark Kolega:Hi hi Ja:Wiesz, moze wreszczie futuremark wyda prerenderowana wersje 3D Marka... tak bedzie prosciej dla wszystkich...

  33. -->Grave (autor: komisarz | data: 21/01/06 | godz.: 15:22)
    Obserwujac rozwoj procesorow Intela/AMD przez ostatnie piec lat nie potrafie dostrzec 7-krotnego wzrostu mocy obliczeniowej. Myslae, ze umiesczenie testu procesrowa ma inna przyczyne - zapowiadane karty fizyki, ktore trzeba jakos zareklamowac.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.