Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 17 lipca 2006 
    

Santa Rosa i obsługa DirectX 10


Autor: veg512 | źródło: Xbit-Labs | 13:14
(12)
Platforma następnej generacji firmy Intel tzn. Santa Rose będzie w pełni kompatybilna z bibliotekami DirectX 10. Zintegrowany układ Graphics Media Accelerator 3000 zastosowany w wyżej wymienionej platformie będzie w pełni korzystał z dobrodziejstw nowego DirectX'a. Układ ten będzie obsługiwał m.in. filtrowanie anizotropowe 16x i 32-bitową precyzję. GMA 3000 będzie również w pełni wspierać sprzętowe dekodowanie H.264 oraz WMV9b. Pozostaje nam tylko czekać do przyszłego roku by móc przetestować nowe rozwiązanie Intela...

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Tylko jakoś (autor: Mav | data: 18/07/06 | godz.: 01:55)
    prędkością tej obsługi sie nie chcą pochwalić.

  2. ma byc sprzetowe h&l (autor: komisarz | data: 18/07/06 | godz.: 02:41)
    i shadery, wiec szykuje sie niezly skok:)

  3. nie wierzcie w bajki tych (autor: Vetch | data: 18/07/06 | godz.: 08:13)
    pierdzących oszołomów. Oni są jak S3 - nigdy nie zrobili gpu 100% zgodnego z aktualną w swoim czasie wersją directx, i podobnie jak parszywe S3, nigdy nie zrobili porządnego sterownika. A wsparcie dla każdego kolejnego układu graficznego porzucają w ciągu kilku miesięcy.

    Szczególnie trzymajcie się z daleka od laptopów z tymi intelowskimi ścierwami. Lepiej dołożyć kasy i kupić coś działającego z ATi/nVidia. Ja już drugi raz tego błędu nie popełnię :-) W sprawach gpu, Intel to kompletne DNO - zobaczcie na opisy gma900 i porównajcie z listą kompatybilności z grami na ich stronie. Żenada to mało powiedziane. To naciągacze i oszuści, aż dziwne że sądy ścigają M$ za dodawanie Media Playera do systemu, a nie ścigają złodziei z Intela, wmawiającym ludziom zgodność gma900 z directx9. Z gma3000 będzie to samo - nie jest możliwe żeby firma która do tej pory olewała klientów, nagle stała się wzorem uczciwości.


  4. Vetch ??? (autor: RusH | data: 18/07/06 | godz.: 08:41)
    gma900 to spoko grafika, lyka nawet Quartz, gma900 jest ZGODNY z DX9, co nie oznacza ze musi odpalac gry zgodne z DX9, bo te gry sa pisane obecnie TYLKO pod 2 rodziny kart (ATI,NVIDIA). Nie kazdy developer jest Carmackiem zeby implementowac czysty OpenGL + ewentualnie rozszerzenia dla poszczegolnych linii. Obecnie pisze sie pod jedna linie + scierzka kompatybilna pod druga, olewajac cala reszte :/ Dlatego wlasnie DX i M$ sa zle :(

  5. sciezka (autor: RusH | data: 18/07/06 | godz.: 08:44)
    no i zachowojesz sie jak Rein z Epica :
    http://www.ferrago.com/portal/click/?id=1055516

    a prawda jest taka ze jask sie chce to mozna pisac task zeby latalo i na gma900 zapyzialym


  6. RusH, jestem przeciętnym klientem który (autor: Vetch | data: 18/07/06 | godz.: 08:56)
    płaci za towar i oczekuje poprawnego działania. Na danej grze jest napisane "req directx9 comp. graphics" i ~99% takich gier na gma nie działa lub świruje. Niestety na gma900 nie działa poprawnie większość gier w ogóle, nawet tych zgodnych z directx7, 8 i 8.1. Złom i tyle.

  7. RusH | (autor: Poke | data: 18/07/06 | godz.: 10:02)
    " gma900 jest ZGODNY z DX9, co nie oznacza ze musi odpalac gry zgodne z DX9" - sorry, ale lekko sie ubawilem. Tak - to wlasnie oznacz ze MUSI uruchamiac, bo inaczej NIE jest zgodny.

  8. mylisz się (autor: qbawolny | data: 18/07/06 | godz.: 10:23)
    to, że jest zgodny z DX9 oznacza, że spełnia określone wymagania. A to że jakaś gra, która korzysta z DX9 (czasami w niezupełnie "czysty" sposób) nie odpala się na nim to inna sprawa. Większość gier czerpie z dobrodziejstw DX9 ale dodatkowo z różnych "bajerów" charakterystych dla kart ATI lub nV, zupełnie nie przejmująć się układami graficznymi Intela, gdyż one z założenia nie są układami do gier, tylko do wygodnej pracy biurowej. Ich wydajność ma być wystarczająca do odpalenia Windowsa (za parę miesięcy Visty) i nic więcej.

  9. qbawolny - wszystko byłoby ok, (autor: Vetch | data: 18/07/06 | godz.: 10:47)
    gdyby tych nie-działających gier DX9 było kilka. Niestety, nie znalazłem ANI JEDNEJ gry DX9 działającej POPRAWNIE na gma900. Ogólnie każda gra jaką sprawdzałem wysypuje się do pulpitu od razu po włączniu shaderów, a jeśli da się grać to tylko z filtrowaniem tekstur i drobnymi przekłamaniami w grafice. Nie tylko ja to sprawdzałem. Co tu dużo gadać, nawet stare gry pokroju Settlers 4 czy C&C źle wyświetlają grafikę. Szkoda kasy i nerwów, trzymać się od tego z daleka.

  10. qbawolny (autor: Poke | data: 18/07/06 | godz.: 11:29)
    DX9 to DX9 - moza go przyspieszac piszac pod producenta ale nie znaczy to ze jak jakas gra dziala pod nVidia nie bedzie dzialac pod ATi. Nawet na Chromie dzialaja, a na Intelu nie. Intel do biura ale nigdy do gier.

  11. Intela nikt nie może ścigać po sądach dzięki drobnemu (autor: zbiggy | data: 18/07/06 | godz.: 11:40)
    zabiegowi marketingo-prawniczemu:
    Intel pisze, że jest zgodny z obsługą DX a nie to że jest zdolny do jego obsługi. I jest to prawda. W języku angielskim brzmi to jeszcze lepiej: DX10 compability zamiast DX10 capability lub DX10 compatible zamiast DX10 support. Z reguły używa się tego 1 zwrotu bo jest bardziej upodobniony do słówka które klient oczekuje. Driver Intela jest zrobiony oszczędnie aby tylko uzyskać znaczek zgodności z DX: czyli zrobić tylko kilka funkcji i to byle jak aby cośtam działało, wiele z nich jest w 100% programowe. M$ nie wymaga aby wszystkie funkcje DX były obsługiwane przez GPU aby dostać znaczek zgodności. ATI i Nvidia też nie obsługują wszystkich funkcji DX czy pulpitowego GDI+. Wiedzą to producenci gier i tak je piszą aby wykorzystać tylko funkcje obsługiwane.


  12. poke WOW dziala :) (autor: RusH | data: 18/07/06 | godz.: 20:02)
    world of warcraft lyka GMA900, a na 950 chodzi juz spoko :)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.