Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 8 sierpnia 2006 
    

Koncern Sony przedstawia Mylo


Autor: Adam | źródło: DailyTech | 11:06
(21)
Mylo to nazwa nowego produktu Sony, określonego mianem "Personal Communicator" (osobisty komunikator). Mylo łączy w sobie możliwość wykorzystania komunikatorów Google Talk oraz Yahoo! Messenger (zgodnego z Microsoft Messenger) a dzięki obsłudze sieci WiFi 802.11b można także korzystać z łączności w sieci Skype. Urządzenie wyposażone jest także w ekran o przekątnej 2,4 cala i rozdzielczości 320 na 240 punktów oraz wysuwaną, pełną klawiaturę QWERTY. Mylo potrafi także odtwarzać materiał wideo zapisany w formacie MPEG4, odtwarzać muzykę MP3, ATRAC, WMA a także wyświetlać zdjęcia JPEG. Wbudowany akumulator ma pozwalać na słuchanie muzyki przez 45 godzin a rozmowy przez sieć Skype można prowadzić przez 3 godziny. Do dyspozycji jest także slot dla kart pamięci Memory Stick Duo oraz 1 GB wbudowanej pamięci. Mylo ma trafić do sprzedaży we wrześniu, w sugerowanej cenie około 350 dolarów.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. cudeńko, ale..... (autor: sudione | data: 8/08/06 | godz.: 14:12)
    Genialne, ale fajnie by było gdyby dodali sieć GSM, radyjko i możliwość zainstalowania GG. Przy wejściu na rynek GSM można ostro zejść z ceny [abonament]. Czekam na następcę lub kolejna wersję.;)

  2. super (autor: sol4rlag | data: 8/08/06 | godz.: 15:09)
    wynalazek, szkoda tylko, że sony :/

  3. Z newsa wynika, że... (autor: Cruelty | data: 8/08/06 | godz.: 15:49)
    ... z komunikatorami Google'a i Yahoo komunikacja odbywa się wirtualnie i automagicznie chyba, cyt. "a dzięki obsłudze sieci WiFi 802.11b można także korzystać z łączności w sieci Skype" :-)
    Wiem, że się czepiam :-)


  4. Poważni ludzie używają do komunikacji telefonów, (autor: Vetch | data: 8/08/06 | godz.: 17:24)
    natomiast komunikatory wymyślono pewnie dla generacji dzieci MTV, żeby mogły sobie wygodniej przesyłać linki do flashów.

  5. Vetch (autor: sol4rlag | data: 8/08/06 | godz.: 17:55)
    czego ty nie powiesz ;] chciałbym zobaczyć jak przez telefon rozmawiasz z kilkoma osobami na raz, bo pod GG to jest całkiem wykonalne, a przesyłanie linków do np sterowników pod linucha to też czynność dla dzieci MTV ?

  6. sol4rlag, problem z generacja MTV polega na tym (autor: Vetch | data: 8/08/06 | godz.: 18:28)
    że wymyślają wirtualne potrzeby do nowych gadżetów, żeby jakoś usprawiedliwić stratę kasy na nową zabawkę, a następnie wmawiają sobie że faktycznie jest im ona niezbędna. Do wysyłania linków w zupełności wystarczy email, pomijając fakt, iż trzeba być debilem żeby nie potrafić takich linków (do sterowników) znaleźć samemu w necie, a rozmawiać w parę osób można też przez telefon, choć nie wierzę żeby przeciętny człowiek rzeczywiście tej funkcji potrzebował. No chyba że się jest komputerowym nałogowcem, który dostaje wysypki bez dostępu do gg i codziennych sesji tekstowego bełkotu swoich podobnie uzależnionych kolesi.

  7. sterowniki (autor: sol4rlag | data: 8/08/06 | godz.: 20:15)
    były akurat gupim przykładem, ale nie powiem, żeby potrzeba gadania z kilkoma osobami na raz była tylko kwestią bełkotania pomiędzy internetowymi ćpunami. Wysłanie czegoś mailem zajmuje troche czasu. Jeżeli się coś robi do spuły z kimś innym trzeba czasem wymienić precyzyjne informacje, a do tego służy chyba najlepiej tekst pisany. Nie wyobrażam sobie podawać komuś linka z php'owymi krzaczkami przez telefon. Wysyłanie tego mailem też wydaje się pomysłem zbyt czasochłonnym. Z kolei gadanie z kilkoma osobami na raz, to niezdażyło ci się nigdy, że nagle pojawiło się na GG kilka osób z którymi dawno nie gadałeś, a żadko się pojawiają?

    Z drugiej strony jak najbardziej zgadzam się, że obecnie masowo wytwarza się sztucznie potrzeby u konsumenta, co jest chwytem niesamowicie perfidnym, natomiast uważam, że akurat TEN wynalazek nie jest aż tak bardzo wyssany z palca.


  8. jeśli się coś robi do spóły w informatyce (autor: Vetch | data: 8/08/06 | godz.: 21:29)
    (np. grupa projektowa), to używa się do tego kompów i ewentualnie zainstalowanych komunikatorów programowych. Inne grupy, np. robotnicy, policjanci czy żołnierze, używają 100x lepiej do tego się nadających radiotelefonów. Nie widzę żadnego sensownego sposobu wykorzystania przedstawionej zabawki. Szczególnie biorąc pod uwagę jej cenę, dla mnie to typowy, podszyty komerchą ABSURD, nie dałbym za to więcej niż 20 dolców, pod warunkiem że mógłbym to komuś z zyskiem odsprzedać :-)

  9. hmm (autor: bartek_mi | data: 8/08/06 | godz.: 23:38)
    i co mi po wifi? w domu to ja mam komputer a na lotniskach nie bywam tak czesto zeby wybulic 300$ na odtwarzacz mp3 z 1GB pamieci

    zgadzam sie z Vetchem - jest produkt to teraz wmowmy dzieciarni, ze jest super, trendy cool i niezbedny :)


  10. Jakies nijakie... (autor: MARC | data: 8/08/06 | godz.: 23:53)
    Co komu po komunikatorze, jak trzeba byc w zasiegu WiFi?
    Pelna klawiatura QWERTY to tez przesada, bo juz widze, ze nie uwzglednily klawisza ALT i jak teraz wpisywac polskie literki?
    Wlasciwie takie same, a nawet lepsze parametry i mozliwosci ma HTC Wizard, u nas znany w Orange jako SPV M3000. GG dziala na nim fajnie, jest WiFi i GPRS, mozna wlozyc karte pamieci, nie ma problemow z odtwarzaniem filmow i tez ma tej samej wielkosci ekran oraz klawiature. Za to mozna jeszcze uzywac jako telefonu i ma wbudowana kamerke.


  11. MARC... (autor: Wolf | data: 9/08/06 | godz.: 00:33)
    Ty tez nie maszw Wizardzie klawisza ALT :)
    Jest za to SYM, wspoldzielony ze spacja, cholernie nie wygodny.
    To ustrojstwo od sony takze posiada klawisz SYM, ale osobno...


  12. Vetch, (autor: AckbloM | data: 9/08/06 | godz.: 10:25)
    do dzieci MTV raczej nie należę, a jednak wydaje mi się, że ten gadżet mógłby się przydać w paru sytuacjach - zwłaszcza jeśli chodzi o Skype'a. Taki mobilny wynalazek odpala się raczej dość szybko i łatwiej go przenieść niż np. notebooka. Telefon przy którym się tak upierasz nie zawsze się sprawdzi, choćby ze względu na koszty połączeń (nie mówię nawet o rozmowie konferencyjnej, z której zdarza się czasem skorzystać). Prosty przykład - moja druga połowa pracuje obecnie w Anglii. Bardziej sensownym wyjściem w przypadku potrzeby skontaktowania się jest użycie tradycyjnego telefonu/komórki czy też rozmowa na Skype? Taki mały wynalazek mogę zabrać do znajomego jak idę na piwko (blok dalej, moja sieć jest tam widoczna dość dobrze) i nadal mam opcję kontaktu bez naciągania jednej ze stron na zbędne koszty. Jedyne co w przypadku powyższej zabawki zakrawa na parodię, to jej cena i to jest jedyny słaby punkt tego rozwiązania.
    Tak przy okazji - ktoś może poleci jakiś mały sprzęt (GSM, WiFi etc) na którym zadziała Skype i tego typu wynalazki?


  13. @Wolf: (autor: MARC | data: 9/08/06 | godz.: 11:38)
    Wie, ze nie mam ALT, ale ja sie nie chwale, ze go mam w wiadomosci.
    @Vetch: na pdaclub.pl na pewno cis sobie znajdziesz.


  14. To ja pytałem o jakieś sensowne PDA, (autor: AckbloM | data: 9/08/06 | godz.: 11:49)
    a nie Vetch ;). Mimo wszystko dzięki za namiar. Myślę o zakupie takiego wynalazku już od jakiegoś czasu.

  15. Mobilny Skype to taki sam absurd jak ta zabawka (autor: Vetch | data: 9/08/06 | godz.: 13:02)
    Sony. AckbloM (k... ludzie, po co wymyślacie takie bezsensownie skomplikowane ksywy ?), jak siedzisz za miastem nad jeziorem, to też pogadasz przez skype na swoim pda ? Bo ja wyciągam komórę i po prostu gadam. WSZĘDZIE, bez żadnych problemów, konfiguracji, ustawiania, instalowania i innych pierdół. Jeszcze sie nie zdarzyło żebym nie miał zasięgu, choć dużo jeżdżę rowerem po lasach i wioskach w zasięgu 50km od miasta. Skype jest ograniczony do max kilkuset metrów zasięgu hotspotów - dla mnie to kompletnie bezużyteczny złom, nie wspominając o jednej, poważnej wadzie wszystkich pda: dużej wielkości, wadze, krótkim czasie działania na baterii i dużej cenie. Po co to komu ? Chyba tylko onanistom sprzętowym, więc jak pisałem na początku - na siłę próbujecie szukać zastosowań dla mobilnych zabawek.

  16. Uwaga, będzie długo. To tak po kolei ;) (autor: AckbloM | data: 9/08/06 | godz.: 14:04)
    1. Czepianie sie do nicka jest troche nie na miejscu. Równie dobrze mogę zapytać: "Ludzie skąd bierzecie takie dość popularne nicki jak Vetch (brzmi troche jak jakieś higieniczne husteczki zapachowe;))". Poza tym poczytaj książki Deana R. Koontza (lekka, miła literatura, podobna do twórczości Stephena Kinga), a dowiesz się skąd ten nick.
    2. Jeśli chodzi o różnego rodzaju PDA, w podanej wyżej sytuacji byłby dla mnie niezastąpiony. I nie przekona mnie za nic argument, że wyciągasz komórkę i gadasz. Zadzwoń do UK z Polski i pogadaj godzinę. Potem zamiast gadać - będziesz płakał. Oczywiście przy kolejnym rachunku za telefon.
    3. Kwestia konfiguracji danego urządzenia jest aż takim problemem? Zainstalowania Skype czy innego komunikatora też? No nie przesadzaj, nie robisz tego przecież przy każdym uruchomieniu danego PDA prawda?
    4. Nie zdarzyły Ci się nigdy braki zasięgu? Polecam trasę PKP w kierunku "stolicy Mazur". Era ssie na niej od Kętrzyna maksymalnie - nie pogadasz ;).
    5. Czas pracy na baterii? Zobacz chociażby to:
    http://shop.orange.co.uk/...100/detail/pay_monthly
    Wprawdzie podchodzę z rezerwą do danych podawanych przez producentów, ale np. moja Nokia 6630 mimo dużego wyświetlacza i dość częstych rozmów trzyma się na standardowej baterii całkiem nieźle.
    6. Cena - powyższy link to najdroższy w UK sprzęt nie licząc Nokii 8800. Praktycznie cała reszta jest za free w ramach abonamentu. Argument o wysokiej cenie (w stosunku do tamtejszych zarobków) jest chybiony. Wyjeżdzam za dwa miesiące na stałe i spokojnie będę mógł sobie pozwolić na takie urządzenie.
    7. "Skype jest ograniczony do max kilkuset metrów zasięgu hotspotów". Zgadza się. Co dla mnie wystarcza w zupełności, o czym pisałem powyżej.
    8. "Chyba tylko onanistom sprzętowym, więc jak pisałem na początku - na siłę próbujecie szukać zastosowań dla mobilnych zabawek." Jak pisałem wcześniej - nie uważam siebie za dziecko MTV, onanistę sprzętowego czy co tam jeszcze wymyślisz. I nie szukam na siłę tych zastosowań. Po prostu w moim przypadku takie urządzenie byłoby przydatne, w Twoim nie. I właśnie o to się całość rozbija. O kwestię przydatności. Ty nie dzwonisz do innego kraju (chyba, pewności nie mam), bo siedzi tam Twoja druga połowa. Nie jest Ci potrzebny sprzęt, który w danej sytuacji zastąpi komputer przenośny (który na baterii pracuje przecież jeszcze krócej). Wymieniać można długo. Na początek proponuję jednak zrozumieć, że nie zawsze jest jeden i jedyny słuszny punkt widzenia (tzn. Twój). Coś, co dla Ciebie jest nieprzydatne, bezsensowne etc. dla kogoś innego wcale takim być nie musi. I nie zmieni tego zupełnie niepotrzebne silenie się na sarkazm i złośliwości w stosunku do ludzi, którzy nie zgadzają się z Twoim zdaniem ;)

    Pozdrawiam! :)


  17. Update do punktu 6 (autor: AckbloM | data: 9/08/06 | godz.: 14:08)
    Miało być "[...] najdroższy w Orange UK sprzęt [...]".

  18. AckbloM (autor: komisarz | data: 9/08/06 | godz.: 15:41)
    Wszystko ok, ale urzadzenie i tak jest bezsensowne - nie ma modulu GSM. gdyby mozna bylo z niego jednoczesnie telefonowac normalnie i dodatkowo przez Skype, to ok, ale tak - bieda, bo trzeba nosic 2 urzadzenia tylko do rozmow. Juz lepiej kupic Smartphone np Palma 700w. Rozmawiasz jak chcesz, przez co chesz, odtworzysz wszystko, pograsz... I nie trzeba inwestowac w nieprzydatne MemoryStiki. Nie wiem, czemu tak zapalczywie bronisz tego urzadzenia, ale dwa telefony przy sobie to o jeden za duzo. Chyba, ze masz do tego specjalny plecak.

  19. Nie tego, tylko ogolnie PDA (autor: AckbloM | data: 9/08/06 | godz.: 15:49)
    Akurat bardziej o PDA mi chodziło i je miałem na myśli niż ten gadżet Sony. Jak dla mnie skreśla go cena i przy tym brak GSM. Podawałem wcześniej link do tego sprzętu:
    http://shop.orange.co.uk/...100/detail/pay_monthly
    i to jest dla mnie właśnie coś konkretnego. Ktoś mial SPV 3100 w rękach w ogóle?


  20. MyLo (autor: Czarny_kot | data: 10/08/06 | godz.: 11:12)
    Wynalazek jest w porządku, myślę jednak, że trochę zbyt szybko go wpuszczają a już na pewno za szybko jak na Polski rynek. Tak poza tym to linia rozwoju komunikacji przenośnej ma się tak rozwijać, że w przyszłości ma być tylko VoIP a nie komurasy a w eterze Wi-Fi lub coś pochodnego. Wtedy taka zabawka będzie miała rację bytu.

  21. [;..;] (autor: GesTee | data: 10/08/06 | godz.: 12:05)
    http://youtube.com/watch?v=koQFjKwVFB0

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.