Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 21 września 2006 
    

Xbox 360 z obsługą 1080p


Autor: Adam | źródło: DailyTech | 09:21
(11)
Podczas wystawy Tokyo Game Show firma Microsoft poinformowała, że jej konsola do gier Xbox 360 w niedługim czasie ma otrzymać nową wersję oprogramowania, która będzie wspierać tryb 1080p, czyli rozdzielczość 1920 na 1080. Obecnie dostępne gry i filmy na DVD będą mogły wykorzystać tą rozdzielczość jedynie poprzez upscaling do tej rozdzielczości - jak na razie nie będą dostępne żadne gry w tym formacie. Wkrótce na rynek ma także trafić zewnętrzny napęd HD DVD, który może zrobić lepszy użytek z wprowadzanego trybu 1080p.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. gry w tej rozdzielczości ? (autor: Vetch | data: 21/09/06 | godz.: 09:56)
    chyba tylko wektorowe, bez tekstur :) GPU z pewnością dostanie zadyszki.

  2. Chyba raczej niewektorowe... (autor: Andrius | data: 21/09/06 | godz.: 11:58)
    W stratiegiach taka rozdzelczość się bardzo dobrze udziela, gdzie grafika oparta jest o siatkę i animacje (nie wliczając w to strategi 3D, które są lekkim nieporozumieniem).
    A wektorowe (szczególnie FPP), gdzie liczy się szybik interface, 1024X768 to ideał. Dalatego w shooterach do ruchomych celów (tradycyjnym crossem) lepiej trafia się bez zoomu (np. railgun z Q3). W nowszych grach wygląda to troszkę inaczej.


  3. tyle że strategie (autor: Hitman | data: 21/09/06 | godz.: 12:27)
    to nie konik konsol ;)

  4. 1024*768 w FPP? (autor: komisarz | data: 21/09/06 | godz.: 12:34)
    Moze w lokacjach skladajacych sie z malych pomieszczen i kotytarzy taka rozdzielczosc sie sprawdza, ale w na otwartym terenie wysoka rozdzielczosc pozwala z daleka zauwazyc przeciwnika.

  5. Niby tak... (autor: Andrius | data: 21/09/06 | godz.: 13:12)
    ale skuteczność boni krutkiego zasięgu jest wtedy niska, więc tutaj sprawdzi sniper_rifle, który i tak ma zoom, za pomocą którego przeszukasz najbardziej podejrzane miejsca. Tak wygląda sytuacja w FPP/strategia (np. CoD).
    Jeśli natomiast grasz w takiego Q3 (szczególnie areny "w kosmosie"), to najważniejsze jest skupić się na dużej przestrzeni, szczegóły są tu zbędne (ewentualnie rozpraszają). Brak systemu trafień, przeciwnik może być traktowany jako punkt. Ułatwia, to analizę paraboli lotu graczy i wyszukanie jej ekstremum (maximum), kiedy przeciwnik, na chwilę jest zawieszony w powietrzu (względem jednej osi, albo obu).
    Jeśli opanujemy dobrze fizykę q3, czy ut, bnoń bezpośredniego strzało w naszych rękach to śmiertelna broń. Takie areny jak "the longest yard", nie są aż tak małymi lokacjami.


  6. A i jeszcze miałem dodać, (autor: Andrius | data: 21/09/06 | godz.: 13:22)
    że wszystkie areny z działu "master" (wszystkie kosmos), to jedyne, które udaje mi się przechodzić na poziomie nightmare, więc na Lan_party jestę zmorą tych aren, a "the longest yard" to już tradycja mojego klanu.

  7. Wy tu o praktycznych zastosowaniach (autor: Dhoine | data: 21/09/06 | godz.: 14:19)
    a to przeciez zwyczajny wyscig zbrojen w konsolowej wojnie jest.

    Na dniach wychodzi PS3 (nie w Europie - ale to inna bajka), ktory od startu oferuje wsparcie dla 1080p, wiec M$ nie moze zostac w tyle.

    Ot taki markieting liczb.


  8. matko huto (autor: Auror | data: 22/09/06 | godz.: 02:22)
    gry w 1920 na 1080 ... to musi wyglądac obłędnie

  9. PS3 (autor: Grave | data: 22/09/06 | godz.: 11:52)
    może pociągnąć 1080p to i XBOX 360 potrafi. Xenos nie jest słabszy od RSX, więc konsola Microsoftu tak samo będzie sobie radziła (badź nie;P) z tą rozdzielczością jak PS3. Jak dostaną zadyszki to obie platformy:D

    Na pewno już wkrótce autorzy gier na X360 i PS3 będą musieli wybierać czy dać wyższą rozdzielczość i oszczędzić na efektach graficznych czy też odwrotnie. Raczej obstawiam że częściej będziemy mieli do czynienia z obniżaniem rozdzielczości aniżeli trzymaniem się kurczowo 1080p za wszelką cenę.


  10. Gave (autor: komisarz | data: 24/09/06 | godz.: 10:47)
    skad wiesz co jest szybsze a co nie. Zauwazmy tylko, ze ps3 od poczatku byl projektowany z mysla o pelnym HDTV, a xbox360 po roku od premiery ma zaoferowac jedynie upscaling. Nie wiem, jakie moasz zrodla informacji, ale podejrzewam, ze sa to tylko wlasne domysly, ktore glosisz jak prawdy objawione.

  11. Komisarz (autor: Grave | data: 25/09/06 | godz.: 19:37)
    o Xenosie napisano już sporo bo X360 jest na rynku długo, zresztą Microsoft podał jego specyfikacje na długo przed pokazaniem się konsoli w sklepach. Więc w tym przypadku żadne domysły tylko fakty.

    Co do RSX - naprawdę jestem pod wrażeniem nadzieji fanów sony że układ ten okaże się czymś więcej niż tylko Ge-Forcem 7900 GTX OC. Ale wszystko na to wskazuje. Zestaw funkcji, liczba transystorów, taktowanie, i szacowana wydajność nie pozostawiają wątpliwości czym jest ten układ. Zresztą sama Nvidia przyznała na czym bazuje ten chip....

    Do tego dochodzi informacja z targów E3 2005 gdzie przestawiciel Nvidii określił RSX jako dwa razy szybszy od GF 6800 ULTRA (pojedynczego!). To również wiele mówi o wydajności tego układu i ponownie nie są to żadne domysły ale oficjalne oświadczenie przedstawiciela Nvidii na targach E3.

    Widać wyraźnie że procesor ATI jest bardziej zaawansowany niż Nvidii. Patrząc na układy PC-towe - odpowiedniki Xenosa i RSX Xenosowi bliżej do R600 niż serii R5xx (stanowisko ATI) natomiast RSX to G70 czyli GF 7xxx (stanowisko NVIDII)
    To co ratuje PS3 to procesor Cell który skutecznie może współpracować z RSX także przy tworzeniu grafiki.

    Wszystkie te informacje były podawane w necie spory czas temu i szczerze nie bardzo mi się chcę teraz grzebać po sieci aby je odnajdywać. Jak uważnie śledziłeś wszystkie informacje na temat obu konsol jak i GPU ich i pecetowych to powinieneś to wszystko co napisałem wyżej znać. Jak nie - google zawsze pomoże;)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.