Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 5 lutego 2007 
    

Sony rozważa obniżki cen PS3?


Autor: Adam | źródło: DailyTech | 13:20
(27)
Według najnowszych doniesień koncern Sony rozważa obniżenie cen konsoli do gier Playstation 3. Obniżka taka miała miejsce, i to jeszcze przed premierą, na rodzimym rynku Sony - czyli w Japonii, a na pozostałych rynkach cena jest wyższa. Niższa cena ma związek ze zmniejszającymi się kosztami produkcji PS3 - w szczególności z rozpoczęciem produkcji układu Cell w technologii 65 nm zamiast dotychczasowych 90 nm. Zmiana ta pozwala na zmniejszenie wielkości tego układu o 40%, co z kolei przekłada się na niższy koszt produkcji. Innym ważnym składnikiem ceny PS3 jest napęd Blu-ray, którego cena w tym roku powinna systematycznie spadać. Sony rozważa także przeprojektowanie samej konsoli, przy okazji ograniczając ilość podzespołów. Jak na razie informacje te nie zostały potwierdzone oficjalnie.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. zmniejszające się koszty produkcji, (autor: Vetch | data: 5/02/07 | godz.: 14:10)
    czytaj: nikt nie chce tego kupować.

  2. hehe (autor: Kriomag | data: 5/02/07 | godz.: 14:42)
    dokładnie...

  3. za 300 euro (autor: XiSiO | data: 5/02/07 | godz.: 15:04)
    bym sie skusil dla tekkena 6 i gt4.

    ale w tej cenie wole miec x360 i wii razem.


  4. jasne, jasne (autor: komisarz | data: 5/02/07 | godz.: 15:49)
    wystarczy porownac sprzedarz z pierwszych 2 miesiecy po priemierze i okaze sie, ze ps3 sprzedaje sie lepiej niz xbox360 i to mimo tego ze ps3 nie jest obecna na rynku europejskim. Ale po co patrzec na konkretne dane, jak mozna nieco popitolic:)

  5. ups (autor: komisarz | data: 5/02/07 | godz.: 15:52)
    sprzedaz oczywiscie..

  6. komisarz (autor: RusH | data: 5/02/07 | godz.: 16:09)
    tak, w japonii ... tylko
    :)


  7. coz (autor: leonx | data: 5/02/07 | godz.: 16:34)
    ten news w oryginale brzmi troche inaczej:
    "price cut in North America could help to boost slow initial sales."
    -czyli to co napisal Vetch powyzej...

    i kolejne:
    ""We may look at the price as part of our strategy to expand the market when the timing is right," said Sony Senior Vice President Takao Yuhara at company headquarters."
    -to juz pochodzi bezposrednio od Sony...

    i glowne pytanie:
    "if Sony can pull off this feat so early in the game" - troche wyrwane z kontekstu, ale chodzi o to, ze Sony jest zdecydowane na obnizke cen tak krotko po premierze.

    Sorry komisarz, ale jesli wszystko idzie dobrze i PS3 sprzedaje sie lepiej (rzekomo...) niz X360 to po co w ogole by o tym wspominali?
    Europejska cena to juz w ogole strzal w stope i sadze ze cena w Europie spadnie jeszcze szybciej niz w Stanach (liczac od dnia premiery)...


  8. cena w Europie spadnie (autor: RusH | data: 5/02/07 | godz.: 19:33)
    wcale nie wiem, pieniadze w US sa warte tyle co srajtasma u nas, ludzie w UK czy DE sa o wiele zamozniejsi

  9. Czyli dalej nikt nie popatrzyl na liczby (autor: komisarz | data: 5/02/07 | godz.: 20:44)
    spoko. A czemu "wspominaja"? Bo to, ze sprzedaje sie szybciej niz xbox nie znaczy, ze sprzedaje sie zgodnie z oczkekiwaniami Sony? Zbyt odkrywcze?

  10. komisarz (autor: Poke | data: 5/02/07 | godz.: 22:54)
    Wtrace sie offowo ale powiedz czemu probujesz zaklinac rzeczywistosc?

  11. widac zywcem, ze ps3 (autor: kubazzz | data: 5/02/07 | godz.: 23:03)
    nie sprzedaje sie zgodnie z oczekiwaniami.
    to ze byly kolejki w Japonii to nic nowego.
    Zawsze sa.
    A czy sony oficjalnie powie, ze jest do bani?
    Na pewno nie bo dodatkowo zniecheciliby potencjalnych klientow.
    Wszyscy wzieli ta konsole na przeczekanie, na dodatek jest droga wiec kazdy argument negatywny ma duza sile.
    nie ma co sie obrazac bo szalu nie ma.
    nie ma tego co mialo byc, czyli totalnego obledu na punkcie ps3, bankructwa nintendo i upadku xbox.


  12. komisarz (autor: leonx | data: 6/02/07 | godz.: 02:17)
    przeciez nikt nie mowi ze PS3 to badziewie.
    Po prostu Sony sie "troche" przeliczylo. Kazali czekac rok na konsole, a teraz kaza czekac drugi na tytuly, ktore w zasadzie mialy ta konsole pociagnac - przede wszystkim MGS4, ale rowniez FFXIII czy podobne tytuly. Sam RodgeRacer i MotorStorm niestety za wiele nie zdzialaja...

    Z zapowiadanych 30 tytulow na premiere europejska (4 czy niemal 5 miesiecy po premierze w Japonii i USA) 15 to tytuly multiplatformowe, czyli obecne na X360 czy PC. Z pozostalych 15 jest zostaje 3-4 ciekawsze tytuly i sredniaki. I zadnego "killer-title" w stylu wspomnianego juz MGS czy FF. No sory, ale Sony jakby "troche" dalo dupy - no nie mow, ze tego nie zauwazasz komisarz.
    A filmow w BlueRay tez jakby nie ma zatrzesienia (w polskiej wersji (napisy) bedzie moze 10-11 tytulow) - i rowniez zadnego hitu na wielka skale.

    PS3 w tej chwili kupuja tylko fani (zeby nie powiedziec fanboye) z duza iloscia wolnej gotowki. Spora wiekszosc - nawet Ci ktorzy sa zdecydowani PS3 zakupic zapewne zaczeka - na obnizke, na MGS4, na FFXIII...


  13. Nie wiem, o co wam chodzi (autor: komisarz | data: 6/02/07 | godz.: 02:45)
    Ja tylko napisalem, ze sprzedaje sie szybciej niz xbox360 (przy czym ps3 nie ma w europie). A xbox jest uwazany za wielki sukces MS'a. Porownanie suchych liczb, nic wiecej. Nie rozpisywalem sie, co jest lepsze, dlaczego, gdzie sa gry czy cus, bo to bez sens, wiadomo, ze dla Vetcha zawsze bedzie to Wii i zelda z muzyka w midi:)

  14. masz te twoje liczby tylko z Japonii (autor: RusH | data: 6/02/07 | godz.: 05:08)
    January 22 - 28, 2007
    DSL - 194,526
    Wii - 83,754
    PSP - 35,700
    PS2 - 20,995
    PS3 - 19,996
    X360 - 7,365
    GBM - 1,177
    GBASP - 1,023
    GameCube - 347
    DS - 82
    GBA - 34

    PS3 dropped below PS2.

    sorry, ale wii sprzedaje sie lepiej niz WSZYSTKIE platformy sony :)
    nie wiem skad wziales dane z US


  15. no i znalazlem US (autor: RusH | data: 6/02/07 | godz.: 05:13)
    http://www.vgcharts.org/amonthly.php

    tylko grudzien, ale PS3 marne 500k, a 360 1200k
    nawet po zsumowaniu jp wyjdzie ze ps3 schodzi gozej od 360, o ps2 nie wspominajac


  16. ... (autor: Franz | data: 6/02/07 | godz.: 09:44)
    ciekawsze jest zestawienie sprzedanych gier
    do ps3 wiekszosc ludzi (przecietnie) w polnocnej ameryce kupilo 1.89 gry n jedna sprzedana konsole (to jest baaardzo malo),
    a wii 2.63
    dla odmiany ps 2 ma wspolczynnik 5.37 a xbox-360 5.12 to bardzo dobry stosunek jak spojzy sie na to ze obie konsole sa od dawna "ropracowane" i mozna grac w "kopie zapasowe"..


  17. a będzie chyba jeszcze gorzej, (autor: Vetch | data: 6/02/07 | godz.: 09:50)
    bo Konami naprawdopodobniej przełożyło MGS4 na 2008 rok... Bez tej gry, PS3 nie ma szans zdobyć rynku. A gdzie Killzone, które miało zmiażdżyć Microsoft ? Jak zwykle (pamiętacie reklamy Emotion Engine i zapewnienia o jakości ToyStory przed premierą PS2 ?) kłamcy z Sony narobili propagandy, więc nic dziwnego że ludzie już nie wierzą w bajki, typu rendery "gier" w przedzień premiery xboxa.

  18. Franz (autor: RusH | data: 6/02/07 | godz.: 09:53)
    w jp przecietnie zchodzi 0.6 gry na konsole PS3, to dopiero rewelacja :)

  19. ... (autor: Blackfield | data: 6/02/07 | godz.: 10:22)
    trzeba jeszcze wziąć pod uwagę że sony często podaje liczby nie ile sprzedał ale ile w sumie ile zostało wprowadzone na rynek ( czyli też sprzęt zalegający w magazynach) na początku był boom na ps3 dla fanów ale i dla osób które chcą sprzęt odsprzedać nie będzie tak że dopiero najbliższe miesiące pokażą prawdziwą popularność? zresztą o czym tu w ogóle mowa Xbox360 jest prawie dwa razy tańszy chyba względnie łatwiej namówić rodziców na zakup czegoś na święta co kosztuje 300$ niż 600$

  20. RUSH (autor: komisarz | data: 6/02/07 | godz.: 12:11)
    moja niezachwiana dotąd wiara w Twoja umiejętność rozumienia słowa pisanego właśnie mocno podupadła.

    1. Skad nagle wziałęś Wii? Nie kijem go to pałą?
    2. Zwracam uwage na słowa "wystarczy porownac sprzedarz z pierwszych 2 miesiecy po premierze" - czyli dwa pierwsze mies po premierze xboxa porownac z dwoma pierwszymi miesiacami po premierze ps3. Jasniej nie potrafię :)

    @Blackfield - dokladnie takie same dane masz od MS'a i Nintendo - ile konsol wyslano do sklepow, a nie ile trafilo do odbiorcy koncowego.


  21. @Franz (autor: komisarz | data: 6/02/07 | godz.: 12:12)
    żródło tych rewelacji.

  22. komisarz (autor: Franz | data: 6/02/07 | godz.: 12:27)
    sam sobie przelicz ile sprzedali gier a ile sprzetu dane z ratio nie zawsze sa zaktualizowane :) zrodlo to np ta strona co podal RusH czyli http://www.vgcharts.org/

  23. komisarz (autor: RusH | data: 6/02/07 | godz.: 20:15)
    wii? jakie wii?

    no i jak juz wii to zauwaz ze w US nadal sa normalne KOLEJKI jak "rzucaja wii" na magazyn, a PS3 leza w sklepach i kficza, wiec dane sony mozna sobie wsadzic


  24. Byle temat a juz sie kluca i o co ??? (autor: speed | data: 7/02/07 | godz.: 03:45)
    po Wii nie ma kolejek to raz PS3 nie lezy i nie kwiczy jak to kol. RusH powiedzial. Bo jak ktos nie ma kompa i juz xboxa to wybierze PS3 porownanie ceny xboxa z HDDVD do ps3 wychodzi na 0

  25. speed, jeśli faktycznie wychodzi zero, (autor: Vetch | data: 7/02/07 | godz.: 08:18)
    to pozostaje jeszcze ta różnica, że na xboxie jest w co pograć...

  26. RUSH (autor: komisarz | data: 7/02/07 | godz.: 11:46)
    czyli jednak stwierdziles, ze Twoja teza z xboxem jest nie do obrony i przerzuciles sie na wii... Swoja droga kiepska taktyka, bo wii skonczy jak gamecube czy n64 - i mozecie mnie cytowac za 1,5 roku:)

  27. Vetch nie ma co sie licytowac bo na PS3 tez jest sporo gier (autor: speed | data: 7/02/07 | godz.: 17:49)
    ale ze by nie byc goloslowny to aby osiagnac identyczna funkcjonalnosc xbox jest o prawie 200$ drozszy . Jest wiecej filmow BR i tanszych od HDDVD nie duzo ale zawsze.
    Nastepnie postawiona konsola PS3 przy HDTV wyglada jak mebelek natopmiast Xbox jak worek kartofli.
    Ja nie gram i nie jestem zwolennikiem konsol
    ale jak bym mial kupowac to bym kupil ps3 ,moj syn gra i on wybral ps2 i 360 .
    z graniem to tak jak z samochodami ja uwielbiam popykac w CoD 1-2 i caly czas wracam do tych gier tak jak do MoH wszytkie czesci . Fajnie jest isc do sklepu pograc i jedna i druga konsola ,popatrzec i kupic ta ktora pasuje.
    Blad sony i to wielki (mojm zdaniem) ze jest nie ma wersji podstawowej ,takiej golej jak 360 core. bo jak zobaczysz cene 700$ a 300$ (cnd) to wyobraznia zaczyna pracowac.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.