Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 12 lutego 2007 
    

Zewnętrzny PCI-Express


Autor: Adam | źródło: DailyTech | 09:23
(9)
Organizacja PCI-SIG (PCI Special Interests Group) przedstawiła ostateczną specyfikację standardu External PCI-Express. Rozwiązanie to pozwala podłączać za pośrednictwem magistrali PCI-Express urządzenia zewnętrzne - urządzenia sieciowe, zewnętrzne karty graficzne, urządzenia pamięci masowej itp. Obecnie standard ten pod względem prędkości odpowiada PCI-E w wersji 1.0 - obsługiwane są prędkości x1, x4, x8 i x16. W ciągu roku powinny się pojawić pierwsze urządzenia korzystające z tego rozwiązania. Ponadto organizacja PCI-SIG zamierza pracować nad kolejną wersją tego rozwiązania, która pod względem wydajności ma odpowiadać PCI-Express w najnowszej wersji 2.0.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. nadal sa w tyle (autor: RusH | data: 12/02/07 | godz.: 12:18)
    za AMD HT, przybnajmneij jesli chodzi o parametry
    niestety nikt nie chce robic np grafik HT, moze AMD cos wypusci samo dla siebie


  2. moze dlatego, ze nie ma takiej potrzeby? (autor: leonx | data: 12/02/07 | godz.: 12:41)
    skoro nie ma roznicy miedzy AGPx8 a PCI-Ex16, to po kiego ci karta na HT?

  3. leonx (autor: RusH | data: 12/02/07 | godz.: 18:54)
    bo podpinajac karte pod HT mozna przerzucac TONY textor w realtime, bez potrzeby buforowania ich w 640MB karty

  4. textur (autor: RusH | data: 12/02/07 | godz.: 18:54)
    :)
    .


  5. Oczywiscie Rush tylko: (autor: leonx | data: 12/02/07 | godz.: 21:28)
    1. Dzisiejsze karty maja ponad 750MB RAM na tekstury - a lada chwila pojawia sie karty z 1GB RAM (a nawet 2GB jesli sie myle - chyba widzialem takie zapowiedzi o R600)
    2. TONY textur? To znaczy ile? 1,5 GB? 2GB textur? Na 2 GB textur, jesli sie nie myle potrzeba by 2GB pamieci systemowej, a w tej pamieci musi sie jeszcze znalez system, sterowniki, dana gra...
    Ile osob ma obecnie kompy z 2GB RAM? Ile z 4GB? Zeby by sens takiego rozwiazania, to pamieci RAM w kompie musi byc znaczaco wiecej niz pamieci na karcie graficznej, a na razie chyba sie na to nie zapowiada...
    3. Te TONY textur musza sie jakos w tej pamieci znalezc - czyli musza zostac odczytane z dysku - to jest chyba wolniejsze gardlo niz PCI-E czy HT...
    4. Te TONY textur musza byc potrzebne, czyli gra musialaby potrzebowac tego 1-2 czy 4GB textur w czasie ktory uniemozliwialby ich doladowanie w tle z twardego dysku. Zapewne kiedys tak bedzie (dzisiaj smiesza nas "textury" z Wolfenstein 3D), ale chyba jeszcze niepredko. Dlaczego? Ograniczeniem jest rozdzielczosc monitorow. Nie ma sensu uzywac textur o wiekszej rozdzielczosci niz jest w stanie wyswietlic monitor - zajma tylko pamiec a nie poprawia jakosci, wiec dopoki nie bedzie monitorow o wyzszych rozdzielczosciach to i dokladniejsze tekstury nie beda potrzebne...

    Podsumowujac - ilosc RAM w PC, wykorzystanie w grach, SENS uzycia tejstur wyzszej rozdzielczosci - sadze ze sobie jeszcze poczekamy. Choc moze w przyszlosci...


  6. leonx (autor: RusH | data: 12/02/07 | godz.: 21:51)
    odpal cos na nowum unrealu, np vegas i zobacz jak szarpie przy dorzucaniu textur do grafy w nowych pomieszczeniach ... szarpie na kompach z 16GB ramu :/
    wlasnie PO TO
    no i ram do kompa bedzie zawsze tanszy od karty z 2GB ramu na sobie


  7. RusH (autor: Karak | data: 13/02/07 | godz.: 09:19)
    Ale normalny RAM jest wielokrotnie wolniejszy od tego na karcie - chyba, że mówimy tutaj o kartach pokroju 6100 ;) Ale im nawet i 2 gb ramu przy połączeniu HT niewiele pomoże;)

  8. RusH (autor: leonx | data: 13/02/07 | godz.: 10:40)
    No wlasnie - jedno juz Karak dopisal - zwykly RAM jest kilka razy wolniejszy niz pamiec na karcie graficznej.
    Po drugie - jak przepustowosc ma HT, jaka jest szeroka (ile bitow) a jaka pamiec na karcie.

    Z RAM w komputerze zawsze bylo tak, ze efekt byl do pewnej wartosci, a potem nic - mowiac przykladowo - w danej grze roznica byla jak zwiekszyles pamic z 512MB do 1GB, a potem np. (ale juz mniejsza) przy zwiekszeniu pamieci do 2GB. I W DANEJ GRZE dalsze zwiekszanie juz nic nie dawalo, wiec Twoje "nawet na kompach z 16GB RAM" mnie nie przekonuje, bo pewnie tak samo "szarpaloby" na kompie z 2GB jak i 32GB RAM. Poza tym to chyba juz jest cos nie tak z engine, jezli majac do dyspozycji 768MB RAM na karcie (zakladam, ze to nowy GF) nie potrafi tego odpowiednio wykorzystac.

    Zreszta RusH - nie neguje, ze karta z laczem HT dalaby pewna poprawe w sytuacji o ktorej mowisz (komp z 16GB RAM). Tylko dwie rzeczy - po pierwsze - sama karta musi miec duzo RAM (1, 2 lub wiecej) bo jednak wszystkie aktualnie wykorzystywane tekstury musza byc w RAM karty graficznej (a po szynie HT tekstury bylyby jedynie dorzucane z RAM systemowej do RAM karty).
    A po drugie - zeby w ogole o tym mowic - komputery z 8, 12, 16 GB RAM czy wiecej musza sie stac standardem, bo w przypadku kompa z 1GB RAM i tak nic to nie da.

    Tak wiec - nie twierdze, ze pomysl jest bez sensu, ale jesli w ogole cos sie takiego pojawi to sadze ze nie wczesniej niz za 2-3 lata.


  9. chodzi o megatexturing (autor: RusH | data: 13/02/07 | godz.: 17:35)
    jak to nazwal Carmack. Czyli cala mapa bedaca jedna gigantycznej textura. Kazdy element posiadajacy wlasna bitmape. Nie potrzebujesz calosci na raz w ramie karty, ale potrzebuejsz szybko przerzucac do ramu karty dane. To oczywiscie tylko jeden z przykladow.

    Co do szybkosci linkow HT to moze przypomne ze plyty pod 2 Opterony maja tylko jeden kontroler pamieci podpiety pod banki z ramem, drugi CPU czyta ram przez LINK HT pomiedzy nim a CPU podpietym do ramu, wiec o szybkosc HT nie ma sie co martwic.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.