Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 27 kwietnia 2007 
    

2 maja premiera Radeon HD 2900?


Autor: Adam | źródło: VRZone | 00:06
(15)
Według informacji podanych przez serwis VRZone firma AMD postanowiła przyspieszyć premierę kart graficznych z serii Radeon HD 2900 - ma to nastąpić 2 maja. Jednocześnie będzie to premiera "papierowa" - producenci kart tego dnia mogą je prezentować, a serwisy zamieszczać recenzje, ale same karty mają trafić do sprzedaży - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - 14 maja. Początkowo do sklepów ma dotrzeć tylko model Radeon HD 2900 XT - z ostatnich przecieków wynika, że model Radeon HD 2900 XTX swoją premierę będzie mieć w trzecim kwartale.

Ponadto serwis VRZone podał już ostateczne, oficjalnie taktowanie kart Radeon HD 2900 XT - układ graficzny ma pracować z prędkością 740 MHz, a pamięci GDDR3 z 512-bitową szyną taktowane są zegarem 825 MHz DDR. Także 14 maja ma się odbyć premiera kart Radeon HD 2600 oraz Radeon HD 2400 - tego samego dnia mają one trafić do sklepów.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. he he (autor: leonx | data: 27/04/07 | godz.: 09:30)
    "PRZYSPIESZYC premier" ;-) cokolwiek dziwnie to brzmi, zwlaszcza ze zaraz nastepuje ze "bedzie to tylko premiera papierowa"...

    No ale nie chodzi mi o to aby jechac po AMD/ATI - mozna przyjac ze w koncu udalo im sie dopracowac R600. Rewolucji nie ma, karta nie zmiotla z powierzchni G80 (chyba zgodnie z oczeiwaniami, ze bedzie tylko trohe szybsza). Oczywiscie poczekamy jeszcze na flagowy model, ale 8800 GTX/Ultra raczej latwo sie nie podda. Plus - w koncu G80 ma konkurencje - byc moze odbije sie to pozytywnie na cenach.

    No i - czekamy na R700/G90 (i tak w kolko... ;-))))


  2. Niezłe: (autor: Wedrowiec | data: 27/04/07 | godz.: 11:54)
    "2900 XTX swoją premierę będzie mieć w trzecim kwartale." Czyli prawie rok obsuwy w stosunku do konkurencji ;)

  3. Re: Niezłe (autor: Mcmumin | data: 27/04/07 | godz.: 12:33)
    "Czyli prawie rok obsuwy w stosunku do konkurencji" - wczoraj widziałem gdzieś w sieci testy 2900XTX. O ile są to rzeczywiste dane, to było straaaasznie mizernie. Widocznie muszą odgrzebać plany R8500, podrasować i uderzyć jesienią tak jak Intel z C2D :-)

  4. ...hehe (autor: konio | data: 27/04/07 | godz.: 12:39)
    http://www.dailytech.com/...+Start/article7052.htm
    dlatego XTX dopiero w 3Q może a XT do GTX ma daleka droge.............


  5. Co prawda to przecieki... (autor: AdamDuzy-Redakcja | data: 27/04/07 | godz.: 12:39)
    ale XTX ma pamięci GDDR4 i jakieś problemy z tym związane - wydajność jest delikatnie mówiąc nieciekawa. Ponoć dlatego odkłają jego premierę - ale to jak zwykle pogłoski.

  6. .... (autor: VANT | data: 27/04/07 | godz.: 13:03)
    XTX w obecnej postaci prawdopodobnie wcale nie będzie dostępny....dopiero po przejściu w 65nm będą mogli go wystawić bo obecna wydajnośc jest tylko minimalnie wyższa od XT (wkońcu to te same układy i cudów nie można się spodziewać).

    @leonx
    zgodnie z oczekiwaniami to masz kartę sporo słabszą od GTX'a.....
    a konkurencja to jest tylko i wylacznie dla GTS'a...ale jeśłi cena będzie ok, bo jak narazie min to 1600zł za XT to zdeka za dużo....


  7. Jako to, jestem zszkokowany:) (autor: komisarz | data: 27/04/07 | godz.: 13:27)
    nie tak dawno ATI twierdzilo, ze celowo trzyma karty w magazynach zeby w dniu premiery zaoferowac cala linie kart od low do high endu...

  8. @VANT (autor: leonx | data: 27/04/07 | godz.: 13:53)
    ja mowie o XT, ktora ma konkurowac z GTX - i jest faktycznie troCHe (sorki, palec mi sie omsknal) od niego szybsza.

    a to co DailyTech testowal - masz pewnosc, ze to XTX? Oficjalnie XTX nie ma, ma byc dopiero w III kwartale, wiec wtedy mozemy o nim pogadac.

    A - oczywiscie zgodze sie ze na razie GTX nie ma konkurencji, a tym bardziej nadchodzaca Ultra, a to czy XT bedzie konkurencyjny - zalezy tylko od jego ceny.


  9. sorki (autor: leonx | data: 27/04/07 | godz.: 13:54)
    oczywiscie mialo byc "XT, ktory ma konkurowac z GTS"

  10. @VANT (autor: leonx | data: 27/04/07 | godz.: 13:59)
    poza tym -cos dziwny ten test na DT - roznica miedzy XT a XTX na poziomie 1 kl/sek? Mniej niz 1%? To chyba na poziomie bledu jest - chyba nie sadzisz za ATI/AMD byloby na tyle glupie, zeby wypuszczac XTX z takimi parametrami?

  11. masz rację leonx (autor: konio | data: 27/04/07 | godz.: 14:48)
    XTX raczej dlatego nie wyjdzie szybciej niż w 3Q , widocznie problem tkwi w kontrolowaniu DDR 4 ....o ile te testy są faktycznie ok.Ale XTX nadrabia za to dlugością i mocą pobieraną :) taki długi i lśniący musi być najlepszy :)

  12. @leonx (autor: VANT | data: 27/04/07 | godz.: 15:19)
    a niby dla czego XTX miałby być znacząco szybszy od XT?? to te same układy i cudów ni ma....zegarami dużo nie zrobią, a pamięć ddr4 nic nie da lub bardzo niewiele......r600 ma przecież szynę do pamięci 512bit i w dodatku ring bus...więc już przepustowość jest ogromna.....więc test nie jest ani trochę dziwny....5MHz różnicy między XT a XTX to w wynikach błąd pomiarowy.

  13. bla bla bla (autor: morgi | data: 27/04/07 | godz.: 16:01)
    keep it real...

  14. @VANT (autor: leonx | data: 27/04/07 | godz.: 16:09)
    dlaczego? hmm - pozycjonowanie produktu?
    XTX to najszybsza karta w serii, sila rzeczy nie moze byc tak samo wydajan jak XT. Roznica powinna wynosic 10-15%, moze 20. Jesli XTX ma konkurowac z GTX to MUSI byc szybszy nix XT.
    Byc moze ATI wstepnie liczylo na to ze DDR4 pozwoli taka wydajnosc osiagnac - jak widac roznica jest w granicach bledu. IMHO - dlatego ATI/AMD nie zdecydowalo sie na wypuszczenie XTX teraz, chcac jeszcze cos "pogrzebac" przy ukladzie. Albo wypuscic od razu R650 czy jak tam on sie nazywa, podrasowac go troche i oznaczyc 2900XTX albo 2950XTX.
    Chodzi mi o to ze XTX w postaci takiej jak testowana na DT nie ma sensu i sie nie ukaze. Hmm... jesli chcesz spojrzec na od tej strony - to faktycznie masz racje - R600 jest wolniejszy niz zakladano, zapewne bedzie konkurowal w segmencie srednim i low, natomiast karte high-end z seri 6xx ATI wypusci za 2-3 miesiace, albo w ogole podaruje to sobie i skupi sie na R700. Jedna przegrana bitwa nie oznacza przeciez jeszcze konca wojny...


  15. Ten XTX na DT (autor: Grave | data: 27/04/07 | godz.: 22:26)
    to przedprodukcyjny egzemplarz testowy o specjalnie zaniżonym taktowaniu. Była o nim mowa już kilka miesięcy temu....

    ATI nie udało się na czas rozwiązać problemów z XTX i w sumie zrobili najlepiej jak w takiej sytuacji mogli - wypuszczając pozostałe karty segmentów midle i low end, przesuwając premierę XTX.

    I tak najwięcej kasy robi się na kartach ze średniej i dolnej półki. Hi end to największy prestiż, ale też najmniejsze zyski.

    Radeon X2900XT jako konkurent 8800GTS radzi sobie wyśmienicie, jeżeli jego tańsze wersje także będą oferowały bardzo dobry stosunek możliwości do ceny względem swoich odpowiedników w ofercie NV to seria R600 ma szansę na spory sukces mimo poślizgu i chwilowego braku topowego modelu.

    Ja oczywiście zamierzałem nabyć model najwyższy zatem czekam dalej;)

    Najpewniej XTX ostatecznie będzie wykonany w 65nm procesie (AMD/ATI z tym akurat problemów mieć nie powinno żadnych). Odpowiednio wysokie takty załatwią sprawę.

    Pozostaje jedynie liczyć, że ten poprawiony XTX pojawi się na rynku przed G90. Wtedy ma jakieś szanse na walkę o koronę wydajności.

    W przeciwnym razie będziemy świadkami dalszego monopolu Nvidii....


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.