Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 23 maja 2007 
    

Nowy monitor Eizo Full HD


Autor: Adam | źródło: Engadget | 08:12
(29)
Oferta firmy Eizo poszerzyła się o nowy monitor LCD, noszący nazwę FlexScan HD2451W. Ten 24-calowy monitor pracuje w rozdzielczości Full HD 1920 na 1200, kontrast ma wartość 1000:1, jasność to 450 cd/m2, a czas reakcji matrycy jest na poziomie 16 ms. Monitor ten wyposażony został także w dwa wejścia HDMI z HDCP, jedno DVI z HDCP, jedno D-Sub oraz analogowe wejścia wideo S-Video i Composite. Producent nie zapomniał także o dwóch portach USB. Eizo FlexScan HD2451W powinien już być dostępny w sprzedaży, a jego sugerowana cena wynosi około 1200 dolarów.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. To... (autor: trepcia | data: 23/05/07 | godz.: 15:17)
    ktory to jest monitor na zdjęciu? Ten w pozycji pionowej czy horyzontalnej? :P

  2. The Best (autor: zuczekbartek | data: 23/05/07 | godz.: 15:35)
    Gotow jestem zaryzykowac stwierdzenie ze to obecnie najlepszy monitor na swiecie jaki mozna podpiac do domowego pc'ta (wiadomo sa monitory specjalistyczne do roznych dziedzin ale ta firma te mozliwosci te parametry... poezja)

  3. Ten po lewej. (autor: Grave | data: 23/05/07 | godz.: 15:39)
    Wszystko pięknie tyle, że ten monitor jest dostępny WYŁĄCZNIE w Japonii.....

  4. zuczekbartek (autor: Grave | data: 23/05/07 | godz.: 15:45)
    Czy ja wiem.... Mam samsunga 173P+ i EIZO S1931 i mimo ceny EIZO o kilkaset zł wyższej nie widzę żadnej różnicy na korzyść tego ekranu, za to czerń u Samsunga zacznie lepsza.

    Imho monitory EIZO są mocno przereklamowane z ceną kompletnie nieadekwatną to możliwości.


  5. Grave (autor: PrzemekRyk | data: 23/05/07 | godz.: 15:56)
    Tak? I dlatego jak rozmawiam z grafikami czy specami od DTP, to słyszę najczęściej, że najpierw jest EIZO, a potem długo długo nic? :)

  6. Jakie parametry? Jakie możliwości? (autor: Mute | data: 23/05/07 | godz.: 15:58)
    Zwykła kupa 24", policzona o dwa razy za dużo, prawdopodobnie lepiej skalibrowana niż reszta.
    Pff.
    To ja wolę za połowę tej kasy siakieś popularne 24" + kalibrator.


  7. PrzemekRyk (autor: Dabrow | data: 23/05/07 | godz.: 16:10)
    i zapewne też słyszysz peany nt. Apple...
    A czy ci Twoi spece słyszeli o Barco? Hmm, pewnie nie - bo to daaaaaleko przed Eizo było (-;

    Typowe mity, co nie znaczy że Eizo jest mniam - jest kilka modeli na które bym się skusił - ale dlatego że je widziałem w akcji, a nie tylko ze względu na znaczek...


  8. PrzemekRyk (autor: Grave | data: 23/05/07 | godz.: 16:25)
    EIZO dla profesjonalistów, a EIZO do biura/gier/filmów to zupełnie co innego. Nie wątpię, że taki CG221 wyświetla kolory idealnie, problem w tym, że kosztuje prawie 20 tyś zł.....

    Ale modele z niższych półek o czym się przekonałem w praktyce są przereklamowane i ZDECYDOWANIE za drogie jak na to co oferują.

    Zresztą przejrzyj fora internetowe, zapewniam Cię że o modelach EIZO ( w tym tych panoramach 21 i 24 cale) nie przeczytasz samych pochwał a wręcz przeciwnie.....


  9. Grave (autor: PrzemekRyk | data: 23/05/07 | godz.: 16:37)
    Zwykla 24" kupa tak? I wywnioskowales to z newsa z podanymi kilkoma paramterami typu rozdzielczość, jasność, kontrast. Gratuluje zdolności jasnowidzenia. :)

    CG221 Ci za drogi. Owszem - jest drogi. Tyle, że ta cena ma uzasadnienie. Jest nim właśnie ta wierność odwzorowania kolorów, jak i zakres barw, który potrafi on wyświetlić.

    EIZO do biura czy domu to zupełnie coś innego? Dobrze, że moje dwa L568 tego nie słyszą, bo by się pewnie popsuły z wrażenia. Szkoda, że znajomi, którzy różne modele EIZO właśnie do domu kupili tego nie wiedzieli, bo cholera jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś na zakupiony model narzekał.

    Przereklamowane gdzie? Z czym? Daj w końcu jakiś konkret, bo na razie walisz takie ogólniki, że żal patrzeć.

    Każdy monitor ma swoje wady i zalety. I zdziwiłbym się mocno, gdyby były _same_ pochwały. Natomiast z tekstami o "zwykłą kupą" to się nie zgodzę.

    Dąbrow:
    Nie. Nie słyszę zawsze i wszędzie peanów na cześć Apple. Rozmawiam z ludźmi pracującymi zarówno na Macach, jak i na PC z Windows. Spece o Barco słyszeli. I wiesz co się dzieje? Przesiadają się na LCD. Często i gęsto na EIZO właśnie. Ciekawe dlaczego?


  10. PrzemekRyk (autor: Grave | data: 23/05/07 | godz.: 17:10)
    Tak się składa, że ja również mam monitor EIZO (S1931), więc nie piszę z teorii, ale z praktyki.

    Najdroższa 19stka w ofercie EIZO, a zarazem jedna z najdroższych jeżeli nie najdroższa 19stka w ogóle

    Monitor ma znacznie gorszą czerń (a z tym idący także gorszy kontrast) od Samsunga 173P+ którego także mam. Kąty widzenia u samsunga także lepsze.

    Do tego samsung jest o kilkaset zł tańszy.

    Ja EIZO dziękuje uprzejmie. Za taką cenę oczekiwałem czegoś więcej. Znacznie więcej.


  11. Panowie... (autor: LucasDhala | data: 23/05/07 | godz.: 17:32)
    .. dajcie spokój przywiązaniu do firm. Ja sam pracuje w biznesie i jedyna marka na której się nie zawiodłem to IIyama. Niestety, też drogie. Z przyjaznym błyskiem w oku patrzę też na Samsungowe monitorki. Eizo dobre (mówie o monitorach do DTP) ale niestety zgodzę się z przedmówcami, że trochę za drogie do swych możliwości. Tak naprawdę, radze kupić tańszy monitor z matrycą np S-ISP a zainwestować w dobry kalibrator. Tyle...

  12. Przemek (autor: Dabrow | data: 23/05/07 | godz.: 18:29)
    ciekawe dlaczego - ano dlatego że w grupie profesjonalnej Eizo ma największą ofertę, również NEC (jego model referencyjny to poezja) jest częsty... Ale w konsumenckim przedziale już tak nie jest - tutaj Eizo ma też trochę nienadzwyczajnych modeli, podobnie jak każdt producent.
    LucasDhala - co Ci da kalibrator jak np. matryca będzie źle podświetlona i będzie zafałszowanie koloru miejscowe?
    Są produkty i produkty.


  13. propo NEC (autor: RusH | data: 23/05/07 | godz.: 19:07)
    Przemek, jakos nie widzialem roznicy miedzy zdechlym starym NEC 19 made in Japan a twoim eizo (czy to iyama byla akurat), ty chyba tez nie, wiec? :)

  14. az sie wlacze do dyskusji (autor: piotrszach | data: 23/05/07 | godz.: 21:40)
    Popieram Przemka całkowicie. Eizo do DTP do nie to samo co Eizo "biurowe" choć i te są bardzo dobre (kumpel kupił ostatnio jeden z biurowych modeli i z tegpo co widziałem to tez świeci bardzo ładnie). Co do "profesjonalistów" i Barco, to powiem tylko tyle: zawiodłem się na całej linii. Chodzi dokładnie o ostanie modele CRT, to po prostu porażka, padają jak muchy. W firmie z 4 został po 3 latach tylko jeden (siedzą w nim częsci z pozostałych trzech :D). Kupiliśmy Eizo CG19 (trzy sztuki) i poprostu rewelacja. Później kupiliśmy też kilka Neców, z nich tez jesteśmy zadowoleni. A co do porównania Samsunga 173P+ i Ezio. Grave jaki dokładnie model Ezio miałeś na myśli? A widziałeś może możliwości kalibracyjne Eizo z serii CG?

  15. Grave (autor: PrzemekRyk | data: 23/05/07 | godz.: 22:17)
    Najdroższa 19" w ofercie EIZO? A pewien jesteś? Bo ja bym Ci sugerował sprawdzić ceny FlexScan L797 czy CG19...

    Kąty widzenia Samsung 173P+ ma lepsze powiadasz. A jak mierzyłeś? Nie twierdzę, że kłamiesz - po prostu chciałbym wiedzieć. Czerń - o tym akurat słyszałem. Za taką cenę oczekiwałeś więcej - czyli konkretnie - czego? Bo może się okazać, że matryca VA Ci tego po prostu nie da...

    Dabrow:
    Wiesz - mnie wpienia podejście, że jak coś kosztuje dużo, to musi być dobre. Owszem - często i gęsto jest. Ale LCDka doskonałego do wszelkich zastosowań po prostu nie ma. Za co płacisz kupując EIZO? A choćby za cholernie rygorystyczną kontrolę jakości. Choćby za elektronikę, której funkcje mogą się wydawać bajerem dopóki ich nie zaczniesz używać, a potem się okaże, że się bez nich obejść nie możesz (taki Auto FineContrast na ten przykład). Płacisz za 5-cio letnią gwarancję na wszystkie elementy monitora.

    Grave pisze, że Samsung ma głębszą czerń i wyższy kontrast. OK. A ciekaw jestem, jakie różnice w stopniach szarości jest w stanie rozpoznać na tym Samsungu, a na EIZO. Nie twierdzę, że nie może się okazać, że 173P+ ma to lepiej rozwiązane.

    Rush:
    Który monitor masz na myśli? I jakiego NECa? LCD czy CRT?

    piotrszach:
    Grave pisał o S1931. W mojej prywatnej opinii - nie najszczęśliwszy model. Poprzedni - S1910 - miał szersze możliwości regulacji.

    Co do kalibracji - Grave porównuje tu monitory do trochę innych zastosowań, więc kalibrację zostawmy może na razie z boku. :) Choć faktem jest, że rozwiązania pojawiające się początkowo w modelach z najwyższej półki cenowej, przechodzą stopniowo do modeli tańszych, przeznaczonych do bardziej masowego odbiorcy.


  16. PrzemekRyk (autor: Grave | data: 23/05/07 | godz.: 23:22)
    Co do ceny, istotnie poprawka nie najdroższa, ale i tak bardzo droga.

    Nie mam jak zmierzyć w stopniach kątów widzenia. Po prostu postawiłem porównałem jeden i drugi na tym samym komputerze i od razu widać co się dzieje z obrazem przy zmianie kąta patrzenia. W EIZO kontrast (i tak nienajwyższy) leci na pysk bardzo szybko. W Samsungu także ale mniej i przy większym kącie.

    Gradienty to oczywiście mocna strona EIZO. Tu samsung wypada zdecydowanie gorzej. Tyle, że te różnice widać wyraźnie dopiero na odpowiednio przygotowanych planszach.

    Natomiast różnica w kontraście między Samsungiem a EIZO polega na tym, że EIZO podbija kontrast dając mocniejsze podświetlenie.

    Samsung przeciwnie. Maksymalną jasność ma mniejszą od EIZO za to luminacja czerni jest na znacznie niższym poziomie. W efekcie kolory na samsungu są ostre i nasycone. Na EIZO wszystko jest mdłe i rozbielone.

    A różnicę w świeceniu czerni widać gołym okiem podczas przechodzenia monitora w stan "uśpienia" (przez moment "wyświetlany" jest wtedy czarny kolor).

    Ja jestem zawiedziony. Głównie czernią i kontrastem które niestety rzucają się od razu w oczy. Samsung też jest na PVA i dało się to zrobić lepiej. EIZO jak na taką markę powinno bardziej się postarać.


  17. Przemek (autor: Dabrow | data: 24/05/07 | godz.: 00:28)
    teraz to się zgadzam - ja osobiście chorowałem (i wciąz troszkę choruję) na EIZO, ale model nie produkowany już - L768 - pyszny monitorek właśnie dla zwykłego zjadacza któremu zależy na 5letniej gwarancji, 10bit na kanał i na sporych możłiwościach regulacji - a to przecież nie jest top... A że już go nie ma to szukam innych (i teraz na oku jest 21" od samsunga na razie... )

  18. dosc stary, ale ciekawy tekst (Iiyama kontra Eizo): (autor: piszczyk | data: 24/05/07 | godz.: 01:45)
    http://www.archogdan.cadea.pl/...e/iilcd/iilcd.php

    Ja ze swojej strony moge powiedziec, ze jestem od kilku miesiecy BARDZO ZADOWOLONYM uzytkownikiem S1931. Czern moim zdaniem bardzo dobra (jak na LCD oczywiscie, do czerni na CRT duzo jej jeszcze brakuje), kąty widzenia za bardzo mnie nie interesują (i tak siedze na wprost ekranu), czas reakcji bardzo dobry (nie dostrzegam smuzenia ani w grach FPP ani w filmach). Najwieksze wrazenie robi jakosc podswietlenia matrycy - jest perfekcyjna, golym okiem (w ciemnym pokoju) nie jestem w stanie wychwycic zadnych nierownomiernosci. Monitorek jest dosc ubogi w opcje regulacyjne, ale po kilkumiesiecznym uzywaniu w ogole mi ich nie brakuje - S1931 jest tak dobrze zestrojona fabrycznie, ze poza regulacją jasnosci nie odczuwam potrzeby dokonywania innych regulacji.
    Wedlug mnie ten model (podobnie jak i powyzszy HD2451W) jest przeznaczony dla osob, ktore potrzebuja wysokiej klasy uniwersalnego monitora do uzytku domowego, takiego, którego sie kupuje, podlacza, przez kilka chwil ustawia podstawowe parametry, a pozniej z radoscią uzywa. Dla fanów dostrajania sprzetu, grafikow, itp. mysle, ze sa inne monitory (np. najwyzsze modele NEC'a).


  19. Który monitor masz na myśli? I jakiego NECa? LCD czy CRT? (autor: RusH | data: 24/05/07 | godz.: 09:59)
    a ile NECow 19' LCD stalo u mlodej na biurku obok twojego monitora?

    Propo uczciewie by bylo sie przyznac ze piszesz przez pryzmat boczeniea zawodowego nabytego w Alstorze (dystrybutor Eizo)


  20. Grave (autor: PrzemekRyk | data: 24/05/07 | godz.: 10:23)
    Kąty widzenia - ciekawe jest to, co piszesz, bo oba monitory korzystają praktycznie rzecz biorąc z bardzo podobnych matryc. Inna jest elektronika, inne podświetlenie. Porównywałeś oba monitory przy zbliżonych ustawieniach (jasność, temperatura punktu bieli, gamma)?

    Jeżeli Ty gradienty widzisz tylko na specjalnych planszach, to ja dziękuję uprzejmie. Ja widzę trochę częściej. :)

    Co do jasności i kontrastu:
    S1931 - 280 cd/m2, 1000:1 (http://www.eizo.com/...ucts/lcd/s1931_21/index.asp)
    173P+ - 270 cd/m2, 1500:1 (http://www.samsung.com/....asp?page=Specifications)

    Ponownie spytam o ustawienia monitorów w jakich dokonywałeś porównania.

    Co do różnicy w czerni - tu nie polemizuję, gdyż w S1931 czerń jest faktycznie dość jasna.

    Dabrow:
    Coz... Przestano produkowac L768, nie ma tez jego bardzo udanego nastepcy - S1910. Czekam co nowego sie pojawi. :)

    Piszczyk:
    Ja się zastanawiam, po co w nim regulować jasność, skoro są trzy tryby pracy. :) Ja swoje L568 ustawiłem raz, popodpinałem pod używane aplikacje odpowiednie tryby i ustawień regulacji w ogóle nie dotykam.

    RusH:
    Jakby Ci to powiedzieć - przez biurko młodej się "kilka" monitorów przewinęło. Najdłużej miała 17" Iiyamę na matrycy TN. Wobec czego po prostu nie wiem, z którym porównujesz.

    Co do przyznawania - ja z tego, gdzie pracuję tajemnicy nie robię. Rozbroiło mnie jednak na czynniki pierwsze wyrażanie opinii o produkcie, którego się - poza zdjęciem - na oczy nie widziało. :)


  21. PrzemekRyk (autor: Grave | data: 24/05/07 | godz.: 13:46)
    ustawienia domyślne zarówno dla ekranów jak i karty graficznej (GF 6200). Czyli w praktyce - maksymalna jasność w obu przypadkach.

    Sam zresztą sobie odpowiedziałeś na pytanie odnośnie kontrastu. Samsung przy niższej jasności ma o połowę wyższy kontrast.....


  22. przy maksymalnej mocy lamp (autor: piszczyk | data: 24/05/07 | godz.: 14:10)
    czern w S1931 faktycznie wyglada srednio. Ale ja pracuje przy jasnosci 30% (co najwyzej w sloneczny dzien ok. 45%) i przy takiej mocy lamp czern jest bardzo dobra. IMHO oczywiscie.

  23. Grave (autor: PrzemekRyk | data: 24/05/07 | godz.: 18:02)
    Nie ma to jak magia cyferek... Ty wierzysz w to, że jak ustawisz 100% jasności, to monitor daje Ci te 280 cd/m2?

    Pytając o ustawienia miałem na myśli: jasność, temperaturę punktu bieli, gammę, tryb pracy FineContrast w przypadku S1931. I czy jedynym ustawieniem, które wykonałeś przy porównaniu, było tylko ustawienie 100% jasności? I czy uważasz, że właśnie 100% jasności jest rzeczywiście najlepszą metodą pracy?


  24. konkretnie (autor: RusH | data: 24/05/07 | godz.: 20:05)
    to byl 18.1" NEC, MultiSync LCD1830, porownywalismy do 'twojej' (w sensie testuje sobie z pracy) 19"

    imo nie ma sie co zachwycac nad konkretnymi markami, matryce produkuje raptem kilka firm, a elektronika to juz detale


  25. Rush (autor: PrzemekRyk | data: 24/05/07 | godz.: 21:02)
    Elektronika była detalem w przypadku CRT. W przypadku LCD tak różowo nie jest i ten element wraz z porządnie wykonanym i rozprowadzonym podświetleniem jest równie ważny.

  26. Rush (autor: PrzemekRyk | data: 24/05/07 | godz.: 21:09)
    A co do monitora, z którym tego NECa porównywaliśmy - zabij mnie, ale nie pamiętam, co to był za model EIZO. Bo przewinęły mi się przez dom: L768, L778, M1950, S1910.

  27. Elektronika była detalem w przypadku CRT. (autor: RusH | data: 25/05/07 | godz.: 08:55)
    erm what? w CRT elektronika to byla podstawa, wszystko lecialo po analogu i zla elektronika mogla znieksztalcac obraz i kolory, w LCD elektronika to tylko bufor dopasowywujacy poziomy logiczne i timingi miedzy komputerem (dvi) a LCD (LVDS), pomijam zboczencow pracujacych w innych niz natywne rozdzielczosciach.

  28. Rush (autor: PrzemekRyk | data: 25/05/07 | godz.: 11:32)
    Chcesz powiedzieć, że elektronika w CRT załatwiała w całości sprawę gównianego kineskopu? Proszę Cię.

    Co do tego, że elektronika w LCD to tylko bufor - jest w tym trochę prawdy. Dla badziewia na TN za 399 w markecie...


  29. 123 (autor: RusH | data: 26/05/07 | godz.: 09:14)
    nie wkladaj slow w moje usta misiu :) Twierdze ze elektronika w CRT odgrywa rownie wazna role co kineskop.

    W LCD to tylko bufor, no chyba ze masz jakas swietna teorie na temat elektronikiw Eizo dodajacej magiczne bity do strumienia danych plynacego miedzy DVI a LVDS? To by bylo cos na miare "polepszacza" brzmienie mp3 w X-Fi spietym z amplem po toslinku.

    W LCD jedyna roznica miedzy dwoma monitorami z ta sama matryca polega na ilosci wejsc/jakosci wejsc analogowych/jakosci podswietlania/jakosci i typie obudowy/ewentualnie dzialajacym badz nie DHCP jesli ktos musi byc skazany na uposledzone odtwarzacze. Dobrym przykladem jest Dell kontra Apple Cinema.

    Tania elektronika nie zepsuje geometrii obrazu, ani nie spowoduje ze kolory zbledna.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.