Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 30 maja 2007 
    

Vista Premium z DirectX 10


Autor: Adam | źródło: x-bit labs | 00:02
(27)
Z najnowszych doniesień wynika, że Microsoft zamierza zmienić wymagania odnośnie komputerów mogących nosić logo Windows Vista Premium. Do tej pory konfiguracja takiego komputera musiała zawierać procesor o prędkości co najmniej 1 GHz, przynajmniej 1 GB pamięci RAM i układ graficzny zgodny ze standardem DirectX 9.0 - zmiana dotyczy właśnie układu graficznego. Od czerwca 2008 roku komputer z logo Windows Vista Premium będzie musiał posiadać układ graficzny zgodny z DirectX 10 - posunięcie to, w zamierzeniach Microsoftu, ma zwiększyć popularność Windows Vista i standardu DirectX 10 jako platformy dla gier.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. spójrzmy prawdzie w oczy: (autor: Vetch | data: 30/05/07 | godz.: 12:03)
    gier dla pc jak na lekarstwo, a liczy się tylko Crysis. Mimo wszystko, choćby dla tej jednej gry warto będzie mieć pc z dx10. Filmy gameplayu zrywają skalp ze łba, powalają na glebę w błagalnym geście "jeszcze". To prawdziwy nextgen. Pod warunkiem że grywalność będzie na podobnym poziomie...

  2. M$ musi się napocić (autor: Barbeus | data: 30/05/07 | godz.: 14:41)
    żeby Vistę i DX10 jakoś wypchnąć! Trochę to śmieszne...

  3. lol Vetch (autor: RusH | data: 30/05/07 | godz.: 14:46)
    WSZYSTKIE filmy Crysis byly robione na DX9 ... gra tez bedzie DX9 z opcja DX10 dla dziwnych ludzi (roznica bedzie sie pewnie sprowadzac do dupereli jak cienie czy troche ladniejsze chmury)

  4. Co. (autor: Goomich | data: 30/05/07 | godz.: 14:49)
    to jest "nextgen"?

  5. Wszystkie? (autor: Goomich | data: 30/05/07 | godz.: 14:54)
    http://www.gamershell.com/download_17537.shtml

  6. lol vetch (autor: konio | data: 30/05/07 | godz.: 15:26)
    mylisz się są filmy z Dx10 i wygląda to duuużo lepiej niż 9

  7. DX9 vs DX10 (autor: SweetDreams | data: 30/05/07 | godz.: 16:07)
    http://www.gametrailers.com/...=19965&type=wmv

  8. wow no fakt (autor: RusH | data: 30/05/07 | godz.: 16:35)
    w DX10 dostepne sa granaty!
    sorry ale LOL, jedyna roznica to slupy swiatla, slupy ktore byly juz w tomb raiderze na PSXa :))


  9. hmmm :] (autor: SweetDreams | data: 30/05/07 | godz.: 16:49)
    http://www.gametrailers.com/...ype=wmv&pl=game
    a w TombRaider był deszcz? :P


  10. znowu to samo (autor: RusH | data: 30/05/07 | godz.: 17:26)
    deszcz to jest nawet w ET:RTCW.. a te demka to sobie mozna w anus zaaplikowac. tylko do tego sie nadaja
    obodz mnie jak bedziesz mial cos co faktycznie porownuje grafike, a nie

    -DX9 koles podbiega, sprzela, scina palme
    -DX10 koles biegnie 3 sekundy dluzej przez wieksze krzaczory, rzuca granat i strzela o wiele wiecej, WOOHOO DX10 rulez

    -DX9 kamera w slomo, dzwiek niezsynchronizowany z obrazem (to duze cos tupalo, a dzwieku nie bylo)
    -DX10 wiecej tupania, dluzej, inny kat, wiecej dziweku, jakos magicznie tym razem zstynchronizowanego, nagle pojawil sie dym i deszcz ktory mozna spokojnie zrobic nawet w DX8, WOOHOO DX10 rulez

    DX10 sprawia ze nawet potwory tupia glosniej! :)))

    porownanie to sie robi nagrywajac demo, i odtwarzajac je na 2 kompach z roznymi grafami, a nie na oko


  11. obodz (autor: RusH | data: 30/05/07 | godz.: 17:29)
    obudz :)

  12. Athlon 64 (autor: marcus_x | data: 30/05/07 | godz.: 19:24)
    zmieniał kolory kamieni, i było 500m dalej widać

  13. Athlon 64 w Far Cry'u (autor: marcus_x | data: 30/05/07 | godz.: 19:25)
    zmieniał kolory kamieni, i było 500m dalej widać

  14. tak (autor: RusH | data: 30/05/07 | godz.: 19:46)
    przypomina mi sie
    http://www.amdzone.com/...&artid=68&page=2

    jaj, wtedy promienie swiatla dzialaly tylko na 64bitowym antku, teraz juz trzeba do tego DX10 :)
    a ludzie (powiedz beeee) lykaja jak pelikany bo programowanie to czarna magia


  15. a mnie DirectX 10 obchodzi tyle co zeszłoroczny śnieg (autor: SweetDreams | data: 30/05/07 | godz.: 20:22)
    jak na razie jade od 3 lat na FX5600 (kolejną moją grafiką pewnie będzie jakiś zintegrowany Intel GMA 3100) Do pogrania w Wolfensteina: ET, NFS: Carbon wystarczy a na Viste mnie nie stać :) Wolę mojego XP Prof nawet jeśli nie będzie miał DX10

  16. Wiecie co ja o tm myśle (autor: konio | data: 30/05/07 | godz.: 21:17)
    ....że najwięcej bzdur piszą osoby , które gówno wiedzą poczytaly trochę ifo w necie i już są expertami i wszystko co nowe negują:
    viste , DX10 i wiele innych rzeczy .
    Niektórzy są fachowcami w dziedzinie programistyki itd....
    A czy ktoś odpalał np lost planet w DX9 i 10 i porównywał ....wątpie....osobiście to zrobiłem i jest ogromna......i nie piszcie takich bzdetów że różnica jest znikoma jak nie wiecie o czym piszecie...a lost planet to tylko konwersja na PC.


  17. Lost Planet (autor: RusH | data: 30/05/07 | godz.: 21:34)
    gra powstala przy wspolpracy M$ i Capcom przy darmowej pomocy inzynierow Nvidii wyglada lepiej w wersji DX10? HOLY BATMAN nie wierze! ...

  18. ale co ty za przeproszeniem RusH (autor: Vetch | data: 30/05/07 | godz.: 22:12)
    głupolisz ? Nie siedzę w programowaniu dx10, bo nie zajmuję się grami, tylko czymś innym, ale nawet ja widzę zajebistą różnicę w specyfikacji możliwości dx9 vs dx10. Crytek to firma, która dba o swoje produkty, więc podobnie jak w przypadku FarCry, gdzie różnica między generacjami shaderów (patche!) była spora, tak samo tutaj, wierzę że gra będzie wielkai wykorzysta możliwości dx10, a i patche tez pewnie będą. Ale ty już masz we krwi, że jak uczepisz się jednego fanta, to ciągniesz smród do końca. Potrafisz ty w ogóle wykrztusić słowo "myliłem się" ? Pewnie nie. Gra będzie zajebista, ale oczywiście RusH zaraz powie że Montezuma Revenge miał lepsze efekty ;)

  19. hihi (autor: RusH | data: 30/05/07 | godz.: 23:17)
    DX9 dal drastyczny skok w postaci SM2.0, nagle mozna bylo robic super efekty na szaderach bez smiesznych ograniczen (11-22 instrukcji przy szaderach z DX8 jak w GF4)

    Oznacza to ze bez pocenia sie i optymalizacji mozna bylo napisac pixel szader robiacy SLICZNA wode, przezroczysta, ale odbijajaca niebo i falujaca. NIE OZNACZA to ze na szaderach z DX8 nie da sie napisac takiej wody (pacze do HL2 czy OldOblivion to jasno pokazuja, zawieraja one wlasnie przepisane na SM 1.x, superzoptymalizowane pixel i vertex szadery)

    SM 3.0 to jeszcze wiecej instrukcji w jednym szaderze -oznacza to ze objekt nie musi wpadac pare razy do pipeline bo jeden program moze teraz zrobic to co 2-4 programy SM2.0, oraz troche nowych funkcji (ktore wczesniej mozna bylo osiagnac przez optymalizacje i spryt).

    DX10 wprowadza jedynie geometry shader i to wszystko.
    Podpowiedz:
    -vertex shader umozliwia manipulacje trojkacikami w scenerii
    -pixel shader umozliwia manipulacje texturami w scenerii
    -geometry shader pozwala twozyc nowe trojkaciki i dodawac je dynamicznie do scenerii


    Te promienie swiatla nie istnieja w wersji DX9, bo zeby je wykonac developer musialby zapodac nowy obiekt, nazwac go sobie 'ray of light', dac mu iles trojkatow i oddzielny szader - tak sie to robilo w DX9. Byl to po prostu polprzezroczysty kloc imitujacy slup swiatla. W DX10 mozna to zrobic na geometry shaderze - kazac mu generowac nowe obiekty tam gdzie chcemy miec promienie swiatla .. i tak oto nagle promienie swiatla staja sie DX10 explusive, no bo przeciez nie bede sie schylac do poziomu DX9 gdy moge wystukac szaderek robiacy to automagicznie, niech sobie userki zupgraduja sprzet albo spadaja na dzewo (czyta sie jak dzdzownica-to dla ludzi nie zaznajomionych z serwisowa terminologia).

    To samo z deszczem. W DX9 kazda kropla to byl jeden obietk, ot pare trojkatow, vertex shader poruszal nimi i bylo cacy, przy SM3 mozna bylo sie pokusic o geometry instancing i wtedy byl to juz jeden obiekt zdublowany na ekranie. Do tego pixel szared do efektu padajacej kropli i mamy deszcz.

    No ale skoro mamy DX10 i geometry szader to przeca nie bede sie schylac i jak jakis neandertalczyk generowac pojedynczych kropli, prawda? trzepne sobie szader generujacy krople dynamicznie i po krzyku, nie bede musial sie zajmowac obiektami, a ci bez Visty niech spadaja na dzewo.

    i tak dalej. Oczywiscie sa rzeczy ktorych nie da sie zrobic na DX9 z zadowalajaca wydajnoscia, np futro zezre GPU dosc szybko, ale nie oznacza to ze nie da sie zrobic ich wcale. Oznacza to ze leniwi programisci beda mieli nowa wymowke tak jak z linku wyzej gdzie to Athlon64 byl wymagany do wyswietlenia promieni swiatla, no bo przeciez 64bity i fogoole.

    Propo z grafika 3d mam malo do czynienia, bawilem sie troche przy kodzie Tremulous zanim mnie glowny Dev nie wykopal (ban na www, forum i bugzille, costam ze asshole itd), fakt ze ciezko ze mna wytrzymac :P


  20. RusH, sam sobie szkodzisz, musisz zajarać zioło na (autor: Vetch | data: 31/05/07 | godz.: 00:27)
    wyluzowanie ;) A serio, nie wspomniałeś o tym, że dx10 znosi przede wszystkim ograniczenia długości kodu instrukcji shaderów - skok jest ogromny. O ile dobrze rozumiem, to jak przesiąść się z programowania pod dosem ("640KB wystarczy każdemu") na adresowanie 32bitowe pod win32 ;)

  21. ja nie rozumiem jednego (autor: yolek | data: 31/05/07 | godz.: 02:56)
    porownalem lost planet dx10 i lost planet na x360 i na x sie lepiej prezentuje ... moze 360 ma dx11 ??

  22. Vetch (autor: RusH | data: 31/05/07 | godz.: 03:07)
    szadery 2.0 to 96 instrukcji, 3.0 to 32k, wiec nie wiem jak moze ci brakowac instrukcji, ja moge w 32k napisac bootloader ze stosem tcp/ip i klientem tftp

  23. yolek, nie ty jeden (autor: Vetch | data: 31/05/07 | godz.: 08:23)
    Tak samo Splinter Cell: DA lepiej wygląda na xboxie, nie mówiąc o tym, że na 360tce chodzi idealnie płynnie - DA SIĘ GRAĆ, a na pc z c2d, 2GB ram i 7900gs NIE DA SIĘ GRAĆ - skacze w 800x600...

  24. ... (autor: wiesiek | data: 31/05/07 | godz.: 12:49)
    wow, respect...

  25. idealnie płynnie? (autor: komisarz | data: 31/05/07 | godz.: 15:58)
    SP: DA na xboxie? No bez takich bezpośrendihc ściem proszę;)

  26. yolek..i tu (autor: konio | data: 31/05/07 | godz.: 19:30)
    się mylisz na X sie wygląda biedniej niż PC w DX10....poszukaj sobie w necie fotek porónawczych to się przekonasz....a żeby to oblukać zapodaj demo w DX10 na PC .... pograj i wtedy się wypowiedz co sądzisz o DX10 .....na przykładzie tego dema , ktore i tak nie błyska grafiką....żadne fotki nie przedstawią wrażeń i odczuć podczas realnej gry.....a powiem że miło mnie zaskoczyło jako taka próbka i jestem dobrej myśli.

  27. DX10 (autor: Poke | data: 3/06/07 | godz.: 20:21)
    oficjalnie, wg specyfikacji, nie wnosi nowych efekoewo tylko zwieksza szybkosc. A etraz nagle pojawiaja sie jak grzyby po deszczu porownania DX9 i DX10 jaki to DX10 jest super. Widac ze marketingowcy sa pelszymi programistami od samych programistow bo widza cos czego widziec sie nie da.

    Dla mnie osobiscie to co sie dzieje ostatnio szczegolnei na rynku PC to jakies kompletne szalenstwo AGP-PCIE, DDR-DDR2, DX9-DX10, XP-Vista, 939-AM2 itd itd. To juz nie zbieg okolicznosci, to ordynarne okradanie userow na zasadzie "chcesz pograc? to zmieniaj sprzet/system nawet jak to nic nie daje". To jakas gigantyczna zmowa i producentow oprogramowania i sprzetu.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.