Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 29 października 2007 
    

Crysis i detale Very High w Windows XP


Autor: Przemysław Rel | 12:20
(14)
Gra Crysis znana jest z tego, że miała być pierwszą produkcją, która w naprawdę dużym stopniu korzysta z DirectX 10. Okazuje się jednak, że detale Very High, które miały być dostępne tylko pod systemem Windows Vista i na kartach graficznych obsługujących standard DirectX 10, możliwe są do ustawienia nie dość, że w Windows XP, to również na kartach obsługujących “jedynie” DX9. Wydajność, oczywiście, spada dość znacznie, ale widoczne są wszystkie efekty, które miały być zasługą nowego standardu Microsoftu.

Aby móc ustawić najwyższe detale trzeba trochę pobawić się z plikami konfiguracyjnymi – w katalogu \Game\Config\CVarGroups, w plikach .cfg, należy przekopiować zmienne znajdujące się poniżej [default] i zastąpić te, które znajdziemy pod [3]. Wtedy, wewnątrz gry, po wybraniu detali High, załadowane zostaną ustawienia Very High.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Wydajność, oczywiście, spada dość znacznie (autor: RusH | data: 29/10/07 | godz.: 14:09)
    ummm nie, wydajnosc WZRASTA wzgledem tych samych ustawien w trybie DX10 pod Vista :)

  2. @rush (autor: plus5volt | data: 29/10/07 | godz.: 14:13)
    czyli co, jak mam karte gr. dx10 + vista to bedzie dzialac wolniej niz karta dx9 + xp + soft dx10 ? to było by kuriozum dopiero ... :)

  3. ................................. (autor: Friend | data: 29/10/07 | godz.: 14:25)
    Ja mam karte DX9 +XP i po tej modyfikacji owszem FPS marniutki 6klatek w 1024x768 ale ustawienia shaderów i tekstury samoczynnie przestawiają się na CUSTOM - nie wiem co to oznacza.

    ale FAKTEM że po tych modyfikacjach jak patrzę na słońce przez liście palmy to widać takie paski - smugi światła/cieni czego nie było na fabrycznych HIGH...


  4. Dx10 (autor: Poke | data: 29/10/07 | godz.: 14:30)
    godny Visty.

  5. No i mamy ustawienia Crysisa z DX10 w XPeku (autor: Mario2k | data: 29/10/07 | godz.: 14:30)
    Obalono kolejny mit ze niby DX10 w Crysisie
    wnosi cos Extra :)


  6. to było by kuriozum dopiero (autor: RusH | data: 29/10/07 | godz.: 14:37)
    dlaczego? DX10 nie oferuje ZADNYCH nowych efektow, oferuje mechanizmy pozwalajace pisac szybsze efekty DX9 + takie, ktore w DX9 byly mozliwe, ale dawaly bardzo malo FPS. Tz w DX9 trzeba bylo zajac CPU przy wyrafinowanym przetwarzaniu geometrii, w DX10 ma to juz robic grafa, ale jak to wyglada w praktyce widac na przykladzie gniota crysis, gdzie Vista zrzera zasoby do tego stopnia ze bardziej oplaca sie grac na DX9 :)

    http://www.crysis-online.com/....php?topic=11837.0


  7. RusH (autor: Soulburner | data: 29/10/07 | godz.: 14:48)
    to nie wina Visty, że gra chodzi w trybie DX10 tak, jak chodzi, gdyż w temacie, do którego dałeś linka, można znaleźć posty mówiące o identycznej wydajności w trybie DX9 pod XP i Vistą. Także jeśli już, to DX10 jest jakiś skopany, nie Vista jako taka.

  8. jest jeszcze nadzieja w wydajnosc DX10 ??? (autor: Mario2k | data: 29/10/07 | godz.: 15:18)
    Kiedys czytalem artykul Microsoftu o wykozystaniu w DX10 GPU do obliczen Geometri ,zamiast jak to ma miejsce w DX9 CPU .
    Pisalo tam ze niby GPU ATI R580 potrafi obliczyc ta sama Geometrie 3x szybciej niz C2D taktowany 2GHz , fajnie by bylo zeby to byla prawda ,nie ?
    ale jednak to chyba tylko Marketingowa Papka

    albo

    programisci przyzwyczajeni do pisania codu liczacego geometrie pod CPU
    nie potrafia sie dostosowac do nowych wymogow DX10 ??


  9. Mario2k (autor: Soulburner | data: 29/10/07 | godz.: 17:05)
    mi się wydaje, że sytuacja z Crysis jest podobna, jak w przypadku innych gier korzystających z DirectX 10 - że jest to taka proteza, kod DirectX 9 przerobiony tak, aby udawał, że jest DX10 i pewnie stąd ten spadek wydajności...

  10. to nie wina Visty, że gra chodzi w trybie DX10 tak (autor: RusH | data: 29/10/07 | godz.: 19:21)
    >I have played in DX9 mode under Vista but I didn't see the
    >slightest bit of performance gain.

    ciekawe ....


  11. Ciekawe kiedy wkońcu wyjdzie na jaw kompletna (autor: KuTeR | data: 29/10/07 | godz.: 20:20)
    bzdura i perfidne kłamstwo, że DX10 nie da się zaimplementować pod XP. Każdy wie, że DX10 to jest jedyna rzecz, dla której ktoś może wymienić XP na Vistę już teraz. Microsyf musiał wymyślić jakąś zagrywkę, żeby więcej ludzi mamionych mitem DX10 sięgnęło do portfeli i zakupiło tego niedopracowanego gniota - Vistę. Oczywiści mowa o takich co mieliby nowy system kupić, a nie sciągnąć z netu. :P

  12. @KuTeR (autor: Mademan | data: 29/10/07 | godz.: 22:54)
    Microsoft robi co może, żeby zarobić jak najwięcej, bo przecież na tym polega biznes (to samo robi Apple). Jak ktoś chce DX10 to niech kupuje nowe karty graficzne gdzie tryb ten jest niegrywalny i odpala gry na systemie, którego nie tknę bez SP2. Najlepszą bronią przed takimi praktykami Microsoftu jest nie uleganie presji i spokojne czekanie na XP i DX9.

  13. Działa znakomicie. (autor: MagS | data: 30/10/07 | godz.: 09:14)
    Konfiguracja: Intel Quad 6600 2.4@3.2, Nvidia 8800 GTS 320MB, 4 MB RAM (667+800), Gigabyte I965P DS3. Windows XP, DX9. Ustawiłem całą grafikę na HIGH, 1280x1024, bez AA. Działa bardzo płynnie. Żadnych przeskoków. Przy AAx2 lekko skacze. Przy 1024x768 i AAx2 i więcej - już jest płynnie. Gra ma świetny klimat. Niesamowite efekty graficzne. Wygląd lasu, drzew, muzyka, akcja: powodują dziwne poczucie bycia tam naprawdę. Rozrywka na maximum.

  14. czy dziala i na czym (autor: marxuss | data: 31/10/07 | godz.: 14:29)
    ciekawe kto wymyslil takie wymagania... na P4 3GHZ HT, 2gb, 8800GTS 640mb, winxp dziala na very high (po przestawieniu :)) z AAx16 w 1400x900. Co wiecej, dziala plynnie (widac sporo poprawili od bety, ktora ciela strasznie) a sama gra... sliczna.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.