Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 18 grudnia 2007 
    

FireWire przyśpiesza


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 11:06
(16)
Wkrótce pojedynek pomiędzy USB, eSATA oraz FireWire może się zaostrzyć. Organizacja 1394 Trade Association, zajmująca się standaryzacją oraz opieką nad technologią FireWire, ogłosiła nową wersję specyfikacji tego mało popularnego standardu. Specyfikacja, nazywana 1394b lub też S3200, zwiększy przepustowość połączeń FireWire czterokrotnie do 3,2 Gb/s. Złącza oraz przewody pozostaną identyczne jak w obecnej wersji FireWire, dzięki temu rodzące się rozwiązanie będzie kompatybilne wstecz, co ma pozwolić na ciepłe przyjęcie przez rynek. Jeżeli oferowana przepustowość rzeczywiście wyraźnie wzrośnie "nowe" FireWire może zyskać na popularności wśród odbiorców.

Proces ratyfikacji nowego standardu ma rozpocząć się w styczniu. Jeżeli tak się stanie jego zakończenia można się spodziewać jeszcze w pierwszym kwartale przyszłego roku.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. mało popularny (autor: kubolx | data: 19/12/07 | godz.: 02:29)
    ciekawe miały/mają go wszystkie kamery miniDV i nowsze, zewnętrzne dyski tez takowy często mają, laptopy...Używanie go to inna sprawa, tu nic nie pokona usb i dobrze bo pewnie musiał bym czymać całą szufladę kabli albo wtyczke all in one usb,kgb,ieee,lsd to pc

  2. ??? (autor: RusH | data: 19/12/07 | godz.: 06:03)
    firewire to jedyny standard pozwalajacy ci dac >15 metrow kabla miedzy dyskiem a kompem i miec 40MB/s transferu ... do 1000zl, a tobie jeszcze zle?
    USB NIGDY nie bylo przewidziane do transferu duzej ilosci danych. USB 2.0 bylo zrobione na sile na kolanie. USB jest asynchroniczne, wszystko liczy CPU kompa, point-to-point, domena kolizyjna. SAME WADY.


  3. hmm (autor: bartek_mi | data: 19/12/07 | godz.: 09:46)
    fw umarlo. z reszta przyczynil sie do tego apple zadajac kilka lat temu strasznych oplat od wtyczki (potem nieco zmadrzeli i od urzadzenia). do tego zrobili to w najgorszym momencie - boom urzadzen przenosnych, telefonow, pendrivow, aparatow, odtwarzaczy mp3 (ipod nie ma sztandarowego portu appla od kilku wersji)

    a kamery? HD maja dysk i staly transfer nikomu do szczescia nie jest potrzebny tak jak przy dv i grabowaniu klatek 1:1


  4. mi tez (autor: kretos | data: 19/12/07 | godz.: 10:03)
    sie wydaje ze wojna zostala rozstrzygnieta przed rozpoczeciem - kazdy wie co to jest usb a malo kto co to jest ta dziwna wtyczka. I to wystarczy.

  5. @RusH (autor: niewidzialny27 | data: 19/12/07 | godz.: 10:53)
    zgadzam sie z toba USB powstalo zeby ograniczyc ilosc kabli podlaczonych do komputera. Mialo to wygladac na zasadzie klawiatura podlaczona do kompa, do klawiatury podlaczona mysz itp.
    Na USB nigdy nie udalo mi sie uzyskac dobrej jakosci obrazu przy zrzucaniu filmow z kamery, a montaz filmu na kamerze jakos niewidze, jest zamotany i mocno ograniczony


  6. @niewidzialny27 (autor: john565 | data: 19/12/07 | godz.: 11:51)
    no to widać kiepska kamerę masz, albo jakość ustawioną na LOW, lub very LOW, przecież to cyfrowy strumień danych więc co tu ma do gadania to ze usb oferuje niski transfer/niestabilne połączenia ?

  7. No, tym razem jak nigdy zgadzam się całkowicie z RusH -em... (autor: muerte | data: 19/12/07 | godz.: 12:08)
    Na USB mam tylko flash-a, bo na firewire nie spotkałem. Dyski zewnętrzne mam na firewire właśnie, no i podłączenie laptka ze stacjonarnym...
    bartek_mi - mylisz się, fw nie umarło, tylko rynek został zalany badziewnym usb. Są firmy które produkują w większości pod fw i mają się całkiem dobrze.


  8. "firewire to jedyny standard pozwalajacy ci dac ..." (autor: Jolo | data: 19/12/07 | godz.: 12:26)
    wystarczy dysk z gigabitowym ethernetem. Kosztują dużo mniej niż 1000zł.

  9. z gigabitowym ethernetem (autor: RusH | data: 19/12/07 | godz.: 14:34)
    pokaz, SAN 1Gbit w cenie <1K

  10. fajnie (autor: Chucky | data: 19/12/07 | godz.: 15:01)
    jakby byl jeden standard wyjscia/wejscia FW 2 bo ten obecny to co laptok/aparat cyfrowy to inne wyjscie FW - no masakra ;/

  11. o rany... (autor: Jolo | data: 19/12/07 | godz.: 16:16)
    sam sobie poszukaj, np tu: http://sklep.tadu.pl/...DGS0500SA&sid=738dff5c , czy tu: http://idg.allegro.pl/show_item.php?item=252543893 (aukcja zakończona)
    I sprawdzaj częściej to co piszesz, bo już kolejny raz pobożne życzenia mają się nijak do rzeczywistości...


  12. usb (autor: janc | data: 19/12/07 | godz.: 19:02)
    a co zlego w tym , ze usb jest asynchroniczne?:)
    USB nie ma tez domeny kolizyjnej, bo nie jest to p2p (czym notabene jest firewire:>) i kazda transmisja na magistrali odbywa sie z inicjatywy kontrolera:)

    a co do pisania usb 2.0 na kolanie... skad takie wnioski? sie sklada, ze znam dosc dobrze USB i czytajac specyfikacje nie zauwazylem aby wystepowaly jakies niescislosci

    co do wykorzystywania cpu... jest to kwestia implementacji, zreszta firewire powyzej odpowiedniej warstwy tez jedzie po cpu (jak wszystko) bo jest implementowane w systemie :), oczywiscie sprzet firewire realizuje wiecej funkcji samodzielnie (bo musi implementowac rowniez funkcje hosta) co usb realizuje po stronie kontrolera w kompuerze, ale przy obenych cpu praktycznie jest to bez znaczenia

    co do wplywu usb na jakosc materialu wideo zgrywanego z kamery... heh :) no bez jaj (chyba, ze idzie o realtime, ale te ~300mbs (o ile nie wiecej) spokojnie w transferze izosynchronicznym bedzie)

    generalnie im bardziej cos popularne, tym wiecej mitow i niedomówien wokol tematu...


  13. Jolo janc (autor: RusH | data: 19/12/07 | godz.: 21:04)
    Jolo faktycznie masz racje, z tym tysiac zlotych sporo przestrzelilem, a podpinkowana przez ciebie kieszen prawie dogania kieszenie FW800 (w wygoglanym tescie miala 53 MB/s odczyt, czyli 8MB/s wolniej od FW800).

    janc
    async = kazde przelaczenie z nadawania na odczyt to opoznienie, czyli wysoka latencja

    z tym p2p mialem na mysli wlasnie jeden port jedno urzadzenie, niefortunnie dobralem slownictwo. Domena kolizyjna to tez taka wolna przenosnia, chodzi o to ze jak masz wpieta mysz+klawa i dysk, to co 8ms mysz bedzie blokowac dysk na
    -przelaczenie w low speed
    -odpytanie
    -przelaczenia magistrali na odbieranie
    -odebranie 4 bajtow
    w sumie jakies 5% pojenosci USB na sama mysz
    klawiatura to tez 8ms i 8 bajtow, czyli jakies 10%, i tym oto cudownym sposobem 15% czasu magistrala spedza na odczycie myszy i klawy :/
    dobrze to policzylem? z usb mialem na szczescie malo do czynienia (i uzylem gotowca AVR-USB)


  14. @janc (autor: niewidzialny27 | data: 20/12/07 | godz.: 15:53)
    a zrzucales cos z kamery cyfrowej na kompa, mi jakos nigdy nie udalo sie uzyskac duzej rozdzielczosci obrazu nawet na USB 2.0, moze robie cos zle

  15. moze robie cos zle (autor: RusH | data: 21/12/07 | godz.: 11:05)
    nie jeden sie nad tym zastanawial czytajac twoje posty

  16. @rush (autor: niewidzialny27 | data: 27/12/07 | godz.: 10:27)
    co ty mi jeszcze powiesz :D
    jakos nie slyszalem o rzadnym czlowieku ktory "profesjonalnie" zajmuje sie montarzem video, zeby urzywal do tego usb, po za tym niewidzialem tez zadnej karty do przechwytywania video z usb :D


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.