Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 5 maja 2008 
    

Dwa oblicza GeForce 9800GT?


Autor: Zbyszek | źródło: VR-Zone | 21:47
(29)
W sieci pojawiły się nowe informacje na temat GeForce 9800GT. Dotychczas wiadomo było, że sercem nowych kart, które trafią na rynek na przełomie 2 i 3 kwartału zostanie wyłącznie zminiaturyzowany, produkowany w technologii 55 nanometrów chip G92. Jak jednak twierdzi serwis technologiczny VR-Zone w sprzedaży równocześnie dostępne będą karty 9800GT zarówno z chipem wykonanym w wymiarze technologicznym 55 nanometrów, jak i 65nm. Dodatkowo według informacji posiadanych przez VR-Zone obie wersje kart nie będą różnić się częstotliwościami taktowania, ani żadnym szczegółem, który pozwalałby je łatwo rozróżnić.

Taki stan rzeczy podobno spowodowany jest obawami Nvidii odnośnie produkcji 55nm układów. Trudno jednak uznać to za zasadne zważywszy na fakt, że obie firmy - zarówno Nvidia jak i AMD zaopatrują się w układy graficzne w koncernie TSMC, który od kilku miesięcy bez najmniejszych problemów dostarcza na rynek 55nm układy RV670

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. HAHAHA (autor: antrax | data: 5/05/08 | godz.: 22:48)
    znowu chcą ludzi oszukać, już wiedzą, że nie mają szans na wygraną z chipsetem RV770 i kręcą żeby jak najwięcej swoich kart sprzedać, pewnie jeszcze im zalegają starsze chipy g92 65nm i chcą je gdzieś upchnąć.
    Żenada taka firma a tak nisko upada, wszystko dla zysku a klient jest w Dupe kopany


  2. oj niepodoba mi sie to (autor: niewidzialny27 | data: 5/05/08 | godz.: 22:54)
    kopletna polewka z klienta, juz od dawna nic ciekawego nie wprowadzili tylko odgrzewaja zmniejszaja itp
    podejrzewam ze bedzie mozna poznac po naterzeniu halasu lub temperaturze rdzenia


  3. @niewidzialny27 (autor: lewus | data: 5/05/08 | godz.: 23:00)
    ale o tym przekonasz się już niestety w domu, po uprzednim kupieniu karty :-)

  4. "wszystko dla zysku" (autor: 0r8 | data: 5/05/08 | godz.: 23:10)
    Nie może być! Dla zysku??

  5. @antarax (autor: Blazakov | data: 5/05/08 | godz.: 23:19)
    Zanim tutaj morgi ośmieszy nV swoim fanatyzmem...

    Osobiście uważam, że nowe układy są gotowe już od dawna - jak nie wyprodukowane to chociaż projekty. Tylko po co je wprowadzać, skoro można odcinać kupony, a ludzie i tak to kupią? Brak konkurencji = spowolnienie rozwoju. AMD schrzaniło sprawę - może nie tyle nędznymi co zbyt wolnymi w stosunku do wymagań - układami, więc mamy co mamy.

    Biznes to nie Caritas - po co mają pakować się w koszty badań, skoro wystarczy udoskonalić to co się ma (a ma się dobrze) i sprzedać pod nowym opakowaniem - czysta realizacja zysków. Może nie jest to do końca fair, ale nie jest to przesadnie nieuczciwe - za to całkowicie zrozumiałe.

    Jedyne co dobrego z tej sytuacji wynika to... spowolnienie rozwoju. Tak. Już dawno nie zdarzyło się tak, że sprzęt hi-end sprzed 1,5 roku dziś spokojnie radzi sobie w najnowszych grach niewiele gorzej od obecnych topowych zestawów - tylko ceny spadły. Programiści wiedzą pod pisać, i przez kilka kolejnych lat posiadacze przysłowiowego zestawu "E2160, 8600GT, 2GB" moga spać spokojnie jeżeli chodzi o uruchomienie nowych gier - w końcu taki zestaw jest juz na rynku wyjątkowo długo.


  6. @up (autor: Blazakov | data: 5/05/08 | godz.: 23:23)
    Oczywiście chodziło mi o 9600/8800, nie 8600. :)

  7. zgadzam sie z kolega Blazakov-em (autor: globi-wan | data: 6/05/08 | godz.: 00:23)
    juz pisalem to wczesniej gt200 czy jak kto woli g100 byl/jest gotowy conajmniej od grudnia..9800gx2 to pierwotnie mialo byc gt200..w ostatniej chwili nV wstrzymala chip bo nie miala konkurencji (3870x2 bylo za slabe) i wypuscila sklejke g92
    tym samym 9800gtx/gt sa na lekko poprawionym 92 choc mialy byc na gt200

    dopiero jak ati wyda 770 i pobije znacznie 9800gx2 , nV wypusci nowy chip (g100/gt200)


  8. żenada (autor: Deathraw | data: 6/05/08 | godz.: 01:17)
    wygląda na to że tylko zmienili nazwę:).

  9. ... (autor: arhibald | data: 6/05/08 | godz.: 02:35)
    spowolnienie rozwoju, to większe zyski dla firmy i niższe ceny dla klienta, rok temu 8800gtx kosztował ~2k zł a teraz za połowę tej ceny mamy w zasadzie to samo pod nazwą 9800gtx, sprzyja to budowie systemów opartych o więcej niż jedną kartę (chociaż uważam że to nie jest dobre rozwiązanie problemu niedostatku mocy), kolejną dobrą stroną takiej sytuacji może być fakt że programiści znają ten sprzęt bardzo dobrze i coraz lepiej wykorzystują jego możliwości, ale taki stan rzeczy ma też poważne długofalowe wady, przewaga jednej firmy może zamienić sie w najgorszym przypadku w monopol a bez porządnej konkurencji może sie okazać że utkniemy z g92 na dłużej

  10. A najwiekaszą (autor: antrax | data: 6/05/08 | godz.: 08:02)
    wada takiego rozwiązania jest to, że niedługo zapas mocy się wyczerpie i programiści nie będą mieli na czym pracować.
    @Blazakow zgadam się z tobą co do praktyk Nv ale z tym zestawem to chyba nie mówisz poważnie, ta grafa to przeżytek i raczej nowe gry ja zagotują (brak mocy) inna sprawa seria 8800 lub radki 3800. Aha mam na myśli odpalanie gier w miarę dobrych detalach i 1280x1024 roz. LCD
    Mam nadzieje, że chip rv770 ruszy NV do roboty a co do GT200 możliwe, że mają z nim kłopoty i dlatego go nie wdrażają lub chcą dalej mieć konkurencje :)


  11. zgadzam sie z @Blazakov-em (autor: pit808 | data: 6/05/08 | godz.: 08:13)
    dodam do tego jeszcze ze linia 9xxx to czyste dziecko idei - "zrobmy cos malym kosztem , a noz cos wyjdzie". No, jest to tez poligon do wprowadzenia miejszego size i tyle.

  12. nie (autor: kretos | data: 6/05/08 | godz.: 08:49)
    beda sie roznic poborem mocy? To akurat dosyc wazne kryterium wyboru karty dla wielu uzytkownikow i nv moglaby sie spodziewac wielu pozwow po takim zagraniu...

  13. "niedługo zapas mocy się wyczerpie" (autor: 0r8 | data: 6/05/08 | godz.: 08:53)
    Zlituj się, takie bzdury wypisujesz, że się płakać chce.

  14. zapas mocy? (autor: leonx | data: 6/05/08 | godz.: 09:37)
    dziz - gry pisze sie kilkanascie miesiecy lub kilka lat... Spowolnienie wypuszczania nowych kart spowoduje tylko ze beda one bardziej dopracowane, albo ze w koncu bedziemy mogli zobaczyc gry wykorzystuja mozliwosci nowych kart...
    Nikt juz nie pamieta jak bylo przy premierze 8800GTX? Programisci mieli dostep do specyfikacji i karty na dluuuuuugo przed jej premiera na rynku. Zanim Vista weszla do sprzedazy minelo jeszcze ponad 3 miesiace. A i tak na poczatku byly bodajze tylko 2 gry, ktore obslgiwaly DX10 - i to jeszcze z fatalna predkoscia.
    A w recenzjach bylo - "wprawdzie nie ma gier wykorzystujacych mozliwosci tej karty, ale za to stare gry pod DX9 chodza wysmienicie".
    To ja dziekuje za taki "rozwoj"...
    Tak wszystkim zalezy zeby co pol roku wydawac kase na nowa grafe?


  15. Mam (autor: antrax | data: 6/05/08 | godz.: 10:26)
    na myśli, że starszy rdzeń nie da wam możliwości ujrzenia gry w pełni, np Crysis Very high i rozdzielczości 1920x1200 spróbujcie odpalić na 8800 GTS, owszem będzie chodzić ale kiepawo (widziałem na własne oczy)
    i o to mi chodziło


  16. @antrax (autor: bmiluch | data: 6/05/08 | godz.: 10:39)
    Niezależnie od mocy sprzętu zawsze można zwiększyć ilość detali, efektów, rodzielczość w grze tak, że sprzęt nie da rady... i w sumie o to chodzi.

    Powiedzmy, że piszesz nową grę której jedną z głównych atrakcji jest grafika. Dobrze, jeżeli gra chodzi na średnim sprzęcie, ale fajnie gdy można też wykorzystać najlepszy sprzęt i dla takiego sprzętu są dopasowane najwyższe ustawienia.


  17. Plynny Crysis zagwarantuje tylko karta (autor: morgi | data: 6/05/08 | godz.: 11:16)
    Nvidii w nowej odslonie, a sprzet ati do grania trudno nazwac zdatnym. Dobrze, ze chociaz ma pare bajerkow, ktore moga umilac ogladanie filmow HD, bo bez tego nadawalby sie do kosza.

  18. może też się okazać, że crysis za 5 lat będzie na topowym sprzęcie (autor: Wedrowiec | data: 6/05/08 | godz.: 11:37)
    chodził kijowo. Bo jest po prostu spi.... eee źle napisany.

  19. morgi (autor: mikuś | data: 6/05/08 | godz.: 12:09)
    Nigdy na własne oczy nie widziałem kogoś o podobnym do twojego toku myślenia. Chyba trzymają was w jakimś zamkniętym ośrodku ale macie przynajmniej dostęp do neta. Napisałeś: "Plynny Crysis zagwarantuje tylko karta Nvidii w nowej odslonie" Chodzi Ci o np 9600GSO Przecierz to jest ta Twoja karta w nowej odsłonie. Przetrzyj oczy, odstaw te zielone prochy, które dostałeś od NV i zobacz że oni nie są tacy cudowni jak Ci się wydaje.

    Rzadko dodaje swoje komentarze ale jak morgi palnie coś tak idiotycznego to trzeba zareagować:)


  20. @mikuś (autor: Blazakov | data: 6/05/08 | godz.: 14:30)
    Z morgiego i jego teorii generalnie się już wszyscy tylko śmieją, bo nawet jak coś napisze z sensem to tak upiększy, że jego posty w komentarzach po prostu pomijam. Troll pospolity - nie należy karmić.

    @antrax jak już sprostowałem pomyliłem się z numerkami przy karcie :)

    A trend robienia gier ponad wymagania najlepszych sprzętów zaczął się stosunkowo niedawno, o od FarCry-a bodajże, a teraz się tylko pogłębia. Wszystko dzięki "czasopismom branżowym" - kiedyś taka gra byłaby zrugana za wymagania i optymalizacje kodu, ocena obniżona o 20% - teraz to już sytuacja "normalna". A ludzie jak owiecz... tfu, lemingi to kupują i płacą za sprzęt co pół roku...

    Producentom to na rękę, bo mają zyski, programistom bo mogą odwalać kod - "a niech sobie kupią nowy sprzęt", gracze są zawsze "na topie" i mogą się chwalić wynikami w 3DM.

    Wszyscy szczęśliwi, prawda?


  21. @up (autor: Blazakov | data: 6/05/08 | godz.: 14:31)
    To ostatnie to oczywiście pytanie retoryczne, jakby ktoś nie zauważył...

  22. Tak naturalnie wszyscy jada na Core 2 i GeForce (autor: morgi | data: 6/05/08 | godz.: 16:00)
    tylko naprezaja sie na forach w obronie amd, ktore od lat nic tylko czeka na swoje kolejne rosnace dlugi.

  23. mikuś (autor: morgi | data: 6/05/08 | godz.: 16:03)
    Wlacz sobie ktorakolwiek gre, orginalna jesli takowe masz i spojrz na kuliste logo, a potem popatrz na fps osiagane przez Radeony. To po prostu zal pupe sciska, ze produkuja sprzet, o ktorym nawet programisci niewiele wiedza.

  24. @morgi (autor: niewidzialny27 | data: 6/05/08 | godz.: 16:33)
    widzisz mawet sam nie zaprzeczasz ze gry sa pisane na NV, firmy piszace gry sa sponsorowane przez NV, a dlaczego, bo gdyby tak nie bylo NV by sie nie sprzedawalo tak jak teraz

  25. niewidzialny27 (autor: Grave | data: 6/05/08 | godz.: 18:43)
    "o gdyby tak nie bylo NV by sie nie sprzedawalo tak jak teraz"

    Ta teza zdecydowanie się nie broni. TWIMTBP oczywiście działa na korzyść Nvidii, ale jego waga jest zdecydowanie mniejsza niż to sugerujesz.

    Zauważ że brak tego programu nie przeszkodził czterem generacjom GeForce'a (TWIMTBP wprowadzono dopiero w 2002 roku) w wykończeniu całej konkurencji za wyjątkiem ATI.

    Z drugiej strony obecność tego programu nie przeszkodziła ATI w ogromnym sukcesie kart z serii R300, które także w tytułach sponsorowanych przez Nvidię były szybsze od GeForce'ów FX (choćby koronny przykład Tomb Raider AOD).

    Dalej idąc - mimo sponsoringu sztandarowy tytuł w ramach TWIMTBP czyli Crysis tnie się na wszystkich kartach Nvidii z GF 9800GX2 włącznie i fakt że na Radeonach tnie się bardziej jest raczej marnym pocieszeniem.

    Zauważ też, że ATI od Rage-a 128 cały czas dotrzymywało kroku Nvidii. Jakoś się DAŁO robić równie dobre układy a nierzadko i lepsze.

    To że teraz jest jak jest wynika z fatalnej wydajności architektury R600 dodatkowo uwypuklanej przez porównanie z bardzo udaną architekturą G80/G92.

    Programy typu TWIMTBP nie mają tu wiele do rzeczy, liczy się przede wszystkim technologia.

    Nvidia najwięcej kasy inwestuje właśnie w nowe technologie.

    AMD/ATI tej kasy obecnie praktycznie nie ma i dlatego zostaje coraz bardziej z tyłu, bo nie mają za co stworzyć nowej architektury z prawdziwego zdarzenia.


  26. @Grave (autor: niewidzialny27 | data: 7/05/08 | godz.: 13:38)
    poczesci zgadzam sie z Toba, Ati nie odstaje az tak bardzo od NV, a co do nowych technologi, to mysle ze sie niedlugo przekonamy, czy nastapi kolejna zmiana w prymie wydajnosci (przecieki o wydajnosci RV770 i test porownawczy z 9800 x2)

  27. niewidzialny27 (autor: Grave | data: 7/05/08 | godz.: 13:53)
    Dopóki ATI nie porzuci architektury R600 (a takowa znajdzie się także w R700) raczej nie ma mowy o zmianie na stanowisku lidera.

    Tak spartolonego pod względem budowy układu ATI jeszcze nigdy nie wydało. To jest "ich FX" i dopóki się go nie pozbędą na rzecz całkowicie nowego projektu będą się wlec ogonie za Nvidią.

    W wywiadzie dla bit tech przedstawiciel Nvidii zapowiedział że firma zainwestuje w tym roku 1 miliard USD w rozwój technologii. Czym odpowie AMD/ATI będące aktualnie pod kreską?

    W końcu za coś trzeba tą nową architekturę zrobić. A ATI nie ma za co ;(

    Naprawdę żal się robi jak ta firma kończy, bo przez pare lat ATI było równorzędnym konkurentem, ale teraz podobnie jak ich finanse, AMD/ATI zjeżdża po równi pochyłej w niebyt.


  28. Grave (autor: morgi | data: 8/05/08 | godz.: 14:42)
    Co ty z konia spadles? ati tkwi w bledzie od jakis 3 lat, rozwijaja te swoje shadery, a reszte traktuja po macoszemu. Moze to mialoby sile przebicia, ale oni zwyczajnie nie chca i nie sa w stanie przekonac srodowisko do korzysci technologicznych z uzywania Radeonow. Przez tyle lat, ciagle maja na to olewke, to i programisci ich leja.

  29. nic wiecej (autor: niewidzialny27 | data: 8/05/08 | godz.: 17:04)
    http://www.in4.pl/...Radeona_HD_4870_...,15923.htm

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.