Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 4 czerwca 2008 
    

Dziś oficjalna premiera AMD Puma


Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 11:55
(63)
Dziś, podczas targów Computex ma miejsce oficjalna premiera nowej mobilnej platformy AMD Puma. Puma to pierwsza platforma zaprojektowana przez AMD zupełnie od podstaw z myślą o komputerach przenośnych. W jej skład wchodzi dwurdzeniowy procesor Turion X2 Ultra znany dotychczas pod nazwą kodową Griffin, energooszczędny chipset AMD Mobile 780G (RS780M + SB700) ze zintegrowanym układem graficznym Radeon HD 3200 i sprzętowym wsparciem odtwarzania materiałów HD, oraz po raz pierwszy w historii mobilnych platform AMD także moduł bezprzewodowej komunikacji WiFi 802.11 b/g/n. Ponadto Puma oferuje technologię Hybrid CrossFire oraz PowerXpress, a także HyperFlash, która pozwala na szybsze uruchamianie aplikacji pod systemem Windows Vista.

Turion X2 Ultra bazuje na usprawnionej architekturze K8 i posiada rozwiązania oszczędzania energii daleko wyprzedzające te stosowane w dotychczasowych procesorach z serii Turion. Griffin wreszcie oferuje możliwości znane z układów Core 2, między innymi kilka stanów uśpienia oraz dynamiczną regulację napięcia zasilania i zegara poszczególnych rdzeni.

Chipset AMD Mobile 780G pochodzi ze znanej z energooszczędności i niedoścignionej pod względem wydajności odtwarzania materiałów HD serii chipestów 7xx. Układ obsługuje pamięci DDR2-800 oraz technologię HyperFlash podobną do proponowanego przez Intela rozwiązania o nazwie TurboMemory.

Dla bardziej wymagających przygotowane zostały wykonane w procesie technologicznym 55nm akceleratory Mobility Radeon HD 3400, 3600 oraz 3800. W celu oszczędzania energii platforma posiada technologię PowerXPress, która podczas pracy w niewymagającym środowisku usypia dodatkową kartę graficzną i powierza generowanie obrazu układowi graficznemu wbudowanemu w chipset.

Wykorzystanie nowej platformy w swoich notebookach zapowiedziały już takie firmy jak Acer, Asus, Clevo, Fujitsu Siemens, HP, MSI, NEC oraz Toshiba.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. no ciekawie to wygląda (autor: pit808 | data: 4/06/08 | godz.: 12:31)
    zobaczymy czy będą problemy z wdrażaniem. Konkurencja w postaci INTELA stanęła raczej na CENTRINO DUO i nic nie szykuje ponad to co już ma. Za ATI/AMD przemawia jednak ta nie najgorsza zintegrowana grafa, oraz przy zastosowaniu innej grafy możliwości hibernacji - PowerXPress. Zobaczymy jak zareaguje na to rynek, a raczej nabywcy.

  2. Ciekawe jak wydzie to w praktyce :) (autor: Markizy | data: 4/06/08 | godz.: 12:31)
    Produkt sie ciekawie zapowiada, jednak według mnie jest tak lekko z rok spóźniony, bo mogli by tym roku już zaoferować CPGPU, no ale poczekamy na to do następnego roku.

    Ale platforma ogólnie ciekawa :)


  3. zadne wifi (autor: RusH | data: 4/06/08 | godz.: 12:45)
    amd nie robi czipow wifi, moze chodzi ze certa czyli nalepke puma dostana tylko lapki z "jakims" wifi :D

  4. RusH (autor: Zbyszek.J | data: 4/06/08 | godz.: 12:47)
    tak dokładnie chodzi o tą drugą możliwosć, czyli żeby była Puma musi być certyfikowane WiFi, których produkcją jednak nie zajmuje się AMD.

  5. Bardzo fajnie... (autor: Wolf | data: 4/06/08 | godz.: 13:00)
    Ale spoznili sie o przynajmniej 3 lata...

  6. Zaraz (autor: AmigaPPC | data: 4/06/08 | godz.: 13:32)
    i tak przyjdzie Morgi i powie, że to o kant dupy potłuc bo nie nVidia zrobiła.

  7. pit808 (autor: komisarz | data: 4/06/08 | godz.: 13:38)
    Intel oczywiscie szykujenowa platforme, ale nawet gdyby nie - to i tak ma szybsze i bardziej energooszczedne procesory, wiec o jakiej bladosci piszesz?

  8. AmigaPPC (autor: morgi | data: 4/06/08 | godz.: 14:09)
    Nvidia i mobile, te ich wysilki wzbudzaja salwe smiechu. amd probuje po raz drugi, ale jak to sie mowi, do 3 razy sztuka, bo nowe centrino tuz, tuz.

  9. Czyżbym (autor: AmigaPPC | data: 4/06/08 | godz.: 14:18)
    był czarodziejem, przyzywam Morgi i demon już jest.
    Żeby mi się tylko z pentagramu nie wyrwał :P


  10. .:. (autor: Shneider | data: 4/06/08 | godz.: 16:02)
    morgi - myslisz ze intel zrobi ciekawsza platforme?

    a jaki uklad graficzny tam bedzie? 950?


  11. hmmmm (autor: pit808 | data: 4/06/08 | godz.: 16:23)
    @komisarz - czy ja mówię coś, że INTELOWE C2 wygląda blado ??? Sam jadę na SANTA ROSA, i uważam tą platformę za bardzo przemyślaną. Wspomniałem jedynie o zastoju ze strony INTELA.

    A to, że intelowi brakuje GPU to wiadomo od dawna. Z nVIDIA teraz jakoś im ciężko idzie, a raczej się cofa. Z AMD/ATI to nie politycznie, więc bida.
    GPU INTELA odstają trochę od konkurencji i tyle.

    W świetle tych faktów, platforma AMD ma szansę na sukces.
    Poza tym, może AMD ma zamiar dość do swojego "ATOMA", nie przez rewolucje , a ewolucje ?!

    Wogóle zaczyna robić się ciekawie. Bo powstają 3 frakcje.

    - AMD/ATI,
    - VIA/nVIDIA,
    - no i INTEL.

    Tyle że intelowi brakuje GPU !


  12. Potencjał AMD ma jednak największy (autor: Blazakov | data: 4/06/08 | godz.: 16:28)
    Intel ma dobre procesory, chipset i renomę, ale jeżeli chodzi o grafikę to nie ma praktycznie nic ciekawego do zaoferowania, co najwyżej "zewnętrzne" układy - ale z nV im ostatnio nie po drodze. Sama nV w tej chwili praktycznie się w tej grze nie liczy (nawet morgi to potwierdza, a to już coś znaczy :)), a Wifi u AMD to dodatkowa zaleta.

    Szkoda, że nie zaprojektowali tego wcześniej - potencjał to nie wszystko. Ja trzymam za nich kciuki - może w końcu będziemy mieli lepszą grafikę na tych platformach - bo nawet nowe laptopy mają czasem problemy z obsługą monitora w wysokiej rozdzielczości... O jakichkolwiek efektach nie wspominając.


  13. GPU ok, chipset super, ale CPU.... z czym do ludzi? (autor: Grave | data: 4/06/08 | godz.: 17:01)
    Procesor oparty na 7 letniej (sic!) architekturze K8 na domiar złego wykonany w 65nm procesie.

    Praktycznie identyczny ze starymi turionami, które sromotnie (to i tak zbyt łagodne słowo) przegrywały z poprzednimi generacjami Core2Duo zarówno pod względem wydajności jak i energooszczędności.

    W aspekcie poboru energii z pewnością AMD uczyniło spory postęp dzięki nowemu mostkowi północnemu, ale do dogonienia Intela i tak droga bardzo daleka, a wydajność mocno kuleje.

    Zapewne finalnie nowa platforma skończy tak samo jak stare - w segmencie najtańszych laptopów dobrych do gazetek promocyjnych Media Markt czy Saturna....


  14. shneider (autor: morgi | data: 4/06/08 | godz.: 17:03)
    Mobilne wersje GM45/47 - X4500, ze sprzetowym HD video acceleration, DX10. Coz jednak bedzie rozbijac sie nie o wydajnosc, ale takze ile podziala na baterii konkretna platforma i jej wyposazenie, lacznie z bardzo szeroką gamą procesorów.

  15. pit808 (autor: morgi | data: 4/06/08 | godz.: 17:06)
    Znajdz mi mobilne VIA z Nvidia, predzej wynalazlby VIA i jej podagende S3.

  16. Grave - nie rozśmieszaj mnie. (autor: Elektron | data: 4/06/08 | godz.: 17:17)
    Nie wiem po jakiego wam grzyba super procki w lapach, jak i tak 99% z nich muli się z powodu wolnych dysków. Czy to Turiony, czy wychwalane pod niebiosa C2D na obu jest to samo, jedna wielka porażka jeśli chodzi o robienie czegokolwiek, gdy w tle coś kopiujemy.
    Chipset AMD z HD3200 żre mało prądu i jest wydajny. Nvidia musi wsadzić osobną grafę, żeby dorównać, zaś Intel nie ma czym.


  17. hmm (autor: Elektron | data: 4/06/08 | godz.: 17:23)
    W sumie to lapy mulą nawet gdy nic nie kopiujemy w tle. Wszystko za sprawą oszczędzania energii. Zmulone otwieranie folderów - to jest to co misie lubią najbardziej. Lapki nie nadawały, nie nadają i nie będą nadawać do grania. A już wywalanie na takie coś 7 kafli to jest szczyt debilizmu (już nie wspomnę, że nawet taki muli, no chyba, że ma 2 dyski w RAID)

  18. Elektron (autor: morgi | data: 4/06/08 | godz.: 18:56)
    Do rzeczy, podaj choc jeden konkret, a nie naduzywaj emule i innych p2p w tle, albo zmien sobie na swiezy system. Jesli nie podoba ci sie oszczedzanie, to po co w ogole idea mobile wg ciebie? Zeby jezdzic z mini elektrownią na przyczepie. Podstawa to szybki i oszczedny procesor, w polaczeniu z platformą czyli tutaj chipsetem, a tego zwyczajnie w Pumie nie znajdziesz.

  19. heh (autor: Blazakov | data: 4/06/08 | godz.: 19:23)
    @morgi, niekoniecznie szybki CPU, tutaj głównie o onergooszczędność się rozbija. Niektórzy wolą mieć niezłe CPU i GMA950, a niektórych zadowoliłby nieco wolniejszy proc ale w zamian za to grafika, która poradzi sobie z wyświetlaniem filmów lub prezentacji w fullHD w 60hz przez dłuższy czas. A z tym ostatnim zwłaszcza bywa różnie.

    @Elektron, antidotum jest proste. Wywal tą Viste. :D


  20. HD. (autor: piobzo | data: 4/06/08 | godz.: 19:34)
    to jest to co zintegrowane Ati lubi najbardziej... według badań przeprowadzonych na pclab ATI/AMD z pośród 3 producentów uzyskało najlepsze wyniki.. jednaocześnie mając najniższe użycie procesora

  21. Elektron (autor: Grave | data: 4/06/08 | godz.: 20:17)
    Dysk spowalnia każdego PC-ta i każdego laptopa, a mimo tego mocny CPU ma znaczenie. Poczytaj sobie testy Turiona i Core2Duo, a na pewno dostrzeżesz różnicę i to niemałą w każdym niemal zastosowaniu.

    Szczególnie sugeruję sprawdzić ile fps-ów przy takim samym GPU można zyskać na Core2Duo względem Turiona - nawet przy takim samym GPU, takim samym dysku i takiej samej reszcie podzespołów!

    Różnice często decydują o płynnej lub rwanej animacji.

    A dalej jest tak samo, czy to nakładanie filtrów w Photoshopie, czy kodowanie do DiVX-a, kompresja RAR-em, Rendering w Cinebench, konwersja do MP3 etc etc

    Zsadaniczo w porównaniu z K8 Core2Duo jest szybsze w każdym programie i w każdym zastosowaniu i najczęściej są to różnice znaczące.

    Turion sam w sobie nie jest oczywiście do końca zły i wielu uzytkowników jego wydajność spokojnie zadowoli. Jednak tu pojawia się podstawowy problem jak zwykle w takich wypadkach:

    Po co kupować notebooka ze słabszymi podzespołami, działający krócej na baterii, jeżeli za TE SAME PIENIĄDZE można mieć laptopa dużo szybszego, mniej prądożernego i po prostu lepszego?


  22. @ Elektron @ Blazakov (autor: agnus | data: 4/06/08 | godz.: 20:17)
    Heh, to samo chciałem powiedzieć - wywal Vistę :D
    Vista muli na desktopach a co dopiero na lapku. A tak poważniej to dla mnie kupowanie dtra jest kiepskim pomysłem a jeśli laptop to własnie takie malenstwa co to teraz powstają. Lekkie, małe, energooszczędne, do netu, biura, sapera itp. Wtedy liczy się nie moc cpu a klasa chipsetu. W Eee pc mam flash. Więc mulenie rozwiązane.

    @morgi
    Intel -tak, AMD - nie. Yeah. Jestem Twoim fanem człowieku. :)

    @all
    Hej, może założymy fanklub morgiego? Jakiś blog z najlepszymi cytatami itp? :)


  23. @Grave (autor: ...John | data: 4/06/08 | godz.: 20:18)
    Nie wiem co u ciebie oznacza słowo "sromotnie przegrywać" ale, dopiero Core2Duo było wydajniejsze od TurionaX2, wszystkie poprzednie odmiany, w tym Core Duo wcale nie były takimi udanymi prockami na tle konkurencji.

    "Procesor oparty na 7 letniej (sic!) architekturze K8"

    Widze nie przeszkadza ci to, że architektura Core2Duo ma 13 lat.


  24. A odnośnie mulenia (autor: Grave | data: 4/06/08 | godz.: 20:23)
    to niestety widzę jedynie 3 powody podawania tej bzdury przez Ciebie:

    1. Nigdy nie miałeś laptopa
    2. Miałeś ale jakiś kompletny złom byle tanio było
    3. Miałeś może i mocny ale zaśmieciłeś go tak że nawet mały serwer by się na tym zatkał....

    Ja z mojego laptopa jestem bardzo zadowolony i przy zachowaniu porządku w kompie o muleniu nie ma mowy, a i w gry można spokojnie pograć nie przesadzając oczywiście z detalami - GeForce 8 radzi sobie bardzo sprawnie.


  25. ...John (autor: Grave | data: 4/06/08 | godz.: 20:30)
    Jeżeli najmocniejszy Turion (2,4GHz) ma wydajność Core2Duo 1,8GHz to owszem uważam to za sromotną przegraną zwłaszcza że ten pierwszy dodatkowo żre znacznie więcej prądu.

    Teraz kiedy Turion został tam gdzie był a Intel wprowadził wersje 45nm swoich procesorów różnica jeszcze się pogłębi tak w aspekcie wydajności jak i czasu pracy na baterii.

    Nie zgodzę się także ze stwierdzeniem że CoreDuo był nieudany. Przegrywał (nieznacznie!) z desktopowymi dużo wyżej taktowanymi Athlonami, ale z Turionami i Athlonami 64 w wersji mobilnej radził sobie bardzo dobrze.

    Nie wiem skąd teza o słabości CoreDuo - imho właśnie ten procesor był pierwszym ostrzeżeniem dla AMD, że era Pentium 4 i odcinania kuponów od K8 dobiega końca.

    A co do czasu to tak patrząc wszystkie procesory X86 są równie stare co pierwszy X86....

    Mnie chodziło o to, że przez kilka lat architektura AMD pozostała nietknięta, a Intel przez ten czas dokonał naprawdę sporego postępu.

    Nie da się konkurować z coraz szybszymi procesorami konkurencji za pomocą architektury w której od lat nie czyni się praktycznie żadnych znaczących ulepszeń. (znaczących czyli takich które przekładają się na realny znaczny wzrost wydajności).


  26. panowie zaczynacie gadać od rzeczy (autor: pit808 | data: 4/06/08 | godz.: 21:51)
    1. to jest propozycja platformy, czyli chip, CPU i GPU i to właśnie w konsolidacji będzie cała moc !
    2. @morgi na razie mamy platformę CENTRINO intela, aa konkurencją ma być właśnie PUMA i coś czego jeszcze nie znamy ale zapewne niedługo zobaczymy na bazie CPU VIA Isaiah i GPU S3 albo nVIDIA. Przy czym po posunięciach nVIDI w zaciśnięciu współpracy z VIA stawiam na to drugie rozwiązanie.

    OGÓLNIE:

    ATOM od INTELA wcale nie musi być super rozwiązaniem. Jeżeli testy ISAIAHa potwierdzą się, to INTEL ma groźnego konkurenta. Ze strony AMD/ATI oczekuje przepoczwarzania TURIONA w nowy typ CPU ze zintegrowanym GPU. Coś czuje, że w tą stronę chce iść AMD. Czemu nie, bądź co bądź to nie na wała kupowali ATI ;)

    Blazakov jak widzę również rozumuje tak jak ja, i chyba część ludzi tak postrzega ten sektor IT.

    Co do szybkości laptopów, to oczywiście zawsze będzie tak, że laptop będzie odstawał potencjałem od zwykłej blachy. Zależy do czego chcemy używać laptopa. Dla mnie to mobilne stanowisko pracy, potrzebuje czasami coś wyrenderować i potrzebuje trochę proca, dobrej grafy do pracy na cadach. Zagrać też sobie można na laptopie, nawet w CRYZYS (bee) oczywiście bez ekscesów z super hiper efektami, ale laptopa nie kupują maniacy giercowania. Oni kupią super wypasioną grafe, która sama kosztuje tyle co nie jeden laptop. Więc potwierdzam tutaj opinie @Grave'a odnośnie mulenia, chłop ma rację.

    Natomiast nie przychylę się do opinii @Grave'a co do samego TURIONA. Ta platforma przyjęła się swego czasu, ba nawet HP dał się skusić i zerwał umowę na wyłączność z INTELEM właśnie dla TURIONA. No i potwierdzę tutaj słowa @..John'a, że C2D faktycznie kluł się wiele lat przed PIV, tyle że INTEL był wtedy zajęty omamianiem ludzi, że 4GHz to lepiej niż 2 Ghz ;), a obok powstawał PENTIUM M po cichutku. Postęp INTELA po odejściu od PIV bardziej polegał właśnie na podglądaniu rozwiązań AMD !. TO właśnie AMD nie INTEL włożył więcej w "uczłowieczenie" architektury x86, odcinając ją od barier jakie sama stworzyła. Teraz te procesory to ani CISC ani RISC. Muszą być zgodne z x86 ale przetwarzają rozkazy procesora x86 na proste mikropolecenia pracujące wg idei RISC wykonujące się znacznie szybciej i po kilka jednocześnie.

    Laptop to zawsze kompromis między mobilnością a wydajnością. Z blachą takiego problemu nie ma, jedyny problem to wymiana nowego zasilacza 1200W.


  27. Jeden z pierwszych testów PUMY: (autor: Grave | data: 4/06/08 | godz.: 22:24)
    http://www.notebookjournal.de/praxis/82/1

    Bardzo ładny (imho) Amilo 3000 wykorzystujący najmocniejszego Turiona ULTRA i nawet nienajgorszą jak na laptopa kartę graficzną ATI.

    Niestety sam CPU przegrywa z Core2Duo, w przypadku PovRay wyjątkowo dotkliwie (nawet Core2Duo 1,6GHz pokonał Turiona 2,3GHz).

    Zintegrowany GPU radzi sobie naprawdę dobrze i na pewno stanowi najmocniejszy punkt całej platformy.

    Niestety karta "zewnętrzna" ATI choć niezła sama w sobie to przegrywa z konkurencją Nvidii zarówno GFM 8600GS jak i nawet GF M8400GS.

    Jeszcze gdyby wprowadzili ją pół roku przed Monteviną to chipsetem z obsługą DX10 i dekodowaniem HD mogliby zawojować rynek.

    Ale teraz Intel wprowadza G45 również obsługujący G45 i dekodowanie HD, tak więc ten najsilniejszy punkt PUMY nie będzie mieć już takiej siły przebicia jaką by miał pare m-cy wcześniej.

    Sam mam laptopa opartego na rocznej już platformie Santa Rosa i z tego testu jasno wynika że moja konfiguracja w każdym teście jest znacznie szybsza od PUMY korzystającej z najmocniejszego swojego CPU (Turion 2,3GHZ).

    Takie porównanie roztrzyga jasno że PUMA choć ma kilka ciekawych rozwiązań to technologicznie jest spóźniona przynajmniej o rok, a to co mogło stanowić siłę przebicia dla AMD obecnie już niczym nie zaskakuje.


  28. errata (autor: Grave | data: 4/06/08 | godz.: 22:25)
    "G45 również obsługujący DX10" ;)

  29. Grave (autor: Zbyszek.J | data: 4/06/08 | godz.: 22:33)
    na rynku są już inne rozwiązania ze sprzętowym dekodowaniem HD (GeForce 8200/8300), są też testy G45.

    I wszystkie te rozwiązania przegrywają sromotnie z UVD w AMD 780G czy kartach ATI. Niby oferują to samo, ale klasa nie ta.


  30. ZbyszekJ (autor: Grave | data: 4/06/08 | godz.: 22:47)
    Możesz podać jakieś linki, bo ciężko jest znaleźć testy G45 względnie nie umiem dobrze szukać.

    Jeżeli AMD istotnie jest o klasę lepsze od G45 to tym chętniej taki test zobaczę, zawsze będzie jakiś plus dla PUMY.


  31. A i jeszcze jedna istotna kwestia (autor: Grave | data: 4/06/08 | godz.: 23:03)
    Z dotychczasowych modeli opartych na PUMIE jakie można znaleźć w necie niestety w żadnym nie ma wbudowanego napędu Blu-Ray (jedynie nagrywarka DVD).

    Jeżeli finalnie taki stan rzeczy się utrzyma to UVD nie będzie miał nawet szansy się wykazać :(


  32. edit (autor: Grave | data: 4/06/08 | godz.: 23:14)
    Znalazłem jeden z Blu-Ray - 17 calowa "cegła" w ofercie Fujitsu Siemens. Dobre i cokolwiek.

  33. wybacz (autor: Zbyszek.J | data: 4/06/08 | godz.: 23:17)
    ale jestem teraz zajęty i nie mogę poświęcić czasu na szukanie.

    Kilkanaście dni temu, ew. na początku maja interesowało mnie to i znalazłem kilka testów wydajności sprzętowych silników HD wbudowanych w chipsety. I w testach okazało się że UVD w 780G jest nie do pobicia,
    Widziałem też jeden test G45, jakieś kodowanie, wprowadzie obciążenie CPU było znacznie mniejsze niż na G35, ale do poziomu 780G było jeszcze daleko...


  34. Grave (autor: Dzban | data: 4/06/08 | godz.: 23:18)
    Wolę nieco wolniejszy proc z całkiem dobrą grafą niż szybszy proc z grafą beznadziejną> zapomniałeś o kilku kwestiach. Core Duo w laptopowe dużo kosztują. Skąd mas pewność że 2,3 Ghz turion jest najszybszy z serii.
    Do tanich laptopów to świetne rozwiązanie.
    Granie na laptopie. Nie wiem w jakiej grze 3d na Intelu GMA 3100 szybki proc nadrobiłby CI żenującą wydajność grafiki? Szarpała by grafa a nie proc. Czy brak obsługi standardów wyświetlania. Przy Radeonie 3800 mobilnym turion 2,4Ghz też by wystarczał no chyba że 8800GT albo SLI to już Core Duo ale ile taki laptop kosztuje? W laptopie nie potrzeba aż tak szybkiego proca bo wolny dysk mała ilość dość wolnej pamięci i inne elementy i tak bardziej go spowalniają.


  35. Dzban (autor: Grave | data: 5/06/08 | godz.: 00:30)
    W lepszych notebookach w ogóle producenci rezygnują z układu graficznego wbudowanego w chipset na rzecz autonomicznego GPU.

    Względnie montowane są oba i użytkownik sam wybiera przełącznikiem z którego GPU chce korzystać (np. Sony VAIO SZ).

    Granie w gry podobnie jak oglądanie filmów pożera baterię w tempie ekspresowym stąd też spokojnie do tego celu można wybrać układ "zewnętrzny" zakładając podpięcie laptopa do gniazdka.

    Integra za to sprawdzi się w innych zastosowaniach gdzie głównie będzie wyświetlać interface windowsa, a do tego celu nawet GMA 3100 wystarczy.

    Chętnie bym nawet laptopa na PUMIE nabył z sympatii do AMD i paru atutów które ta platforma ma. Nowa linia Fujitsu też bardzo mi się podoba.

    Jedyny problem jest taki, że taki laptop byłby wolniejszy od tego który mam obecnie, a zamiana siekierki na kijek to raczej mało kusząca perspektywa :(


  36. Grave litosci... (autor: EXpect | data: 5/06/08 | godz.: 07:36)
    "Szczególnie sugeruję sprawdzić ile fps-ów przy takim samym GPU można zyskać na Core2Duo względem Turiona - nawet przy takim samym GPU, takim samym dysku i takiej samej reszcie podzespołów!"

    Po pierwsz po co Ci desktopowy CPU w lapku? Cholera na tym sie pracuje, a poza tym grafika ATI nadrabia wszelkie zaleglosci PLATFORMY. Bo to jest PLATFORMA.

    "Z dotychczasowych modeli opartych na PUMIE jakie można znaleźć w necie niestety w żadnym nie ma wbudowanego napędu Blu-Ray (jedynie nagrywarka DVD). "

    LOL Specjalisto - juz nawet na TVN24 pokazywali Pume AMD z Blue Ray. Ten model byl akurat MSI.


  37. Expect (autor: Grave | data: 5/06/08 | godz.: 08:24)
    <<Po pierwsz po co Ci desktopowy CPU w lapku? Cholera na tym sie pracuje, a poza tym grafika ATI nadrabia wszelkie zaleglosci PLATFORMY. Bo to jest PLATFORMA.>>

    A czy ja mówię o desktopowym CPU? Core2Duo występuje zarówno w desktopach jak i laptopach i to pod tą samą nazwą, dlatego jej użyłem. Chyba z kontekstu tematu i moich poprzednich postów można się było domyśleć że chodzi o układ dla laptopów....

    Co do Blu-Ray - ok sam się nawet poprawiłem, bo i znalazłem jakiś model. Co nie zmienia faktu, że takie modele są w mniejszości, tymczasem odtwarzanie filmów HD AMD reklamuje jako swój główny atut.

    Zatem poprawka - UVD będzie się miało gdzie wykazać, ale w większości notebooków opartych na PUMIE takiej szansy nie dostanie z braku napędu. Blu Ray.


  38. I jeszcze jedno (autor: Grave | data: 5/06/08 | godz.: 08:31)
    zajrzyj na stronę AMD i zobacz jak nowa platforma jest reklamowana. Bynajmniej nie do pracy, ale do rozgrywki i multimediów!

    Zatem argument "na tym się pracuje" odpada przynajmniej w założeniu AMD, które nacisk stawia na co innego. Oczywiście pracować też możńa, ale platforma jest nastawiona przede wszystkim na zabawę i rozgrywkę.

    Poza tym fakt że komputer służy do pracy nie oznacza że musi być on słaby czy też słabszy od konkurencji.

    Przecież na Core2Duo także można pracować, lepiej szybciej i wydajniej w wymagających programach (np Photoshop).

    A w tych mało wymagających (np. Office) poradzi sobie nawet kilkuletni latptop więc sprawność w takich zastosowaniach w niczym nie wyróżnia Turiona.


  39. co do TURIONA (autor: pit808 | data: 5/06/08 | godz.: 09:17)
    "HP Pavilion dv9074cl wyposażony jest w dwurdzeniowy procesor AMD Turion 64 X2 TL-56 1,8 GHz. Jednostka ta zaskoczyła nas in plus, gdyż nie spodziewaliśmy się po niej takiej wydajności. Przeprowadziliśmy wiele różnych testów sprawdzających jej możliwości i okazało się, że w wielu dorównała ona (a w kilku nawet przewyższyła) pod tym względem procesorowi Core Duo z jednocześnie testowanego dv9033cl. Porównanie z innymi modelami wykazuje, że wsparty odpowiednio szybkim dyskiem i dużą ilością pamięci operacyjnej Turion może iść w zawody nawet z duuużo mocniejszym T2600 (PCMark05). W ogólnym rozrachunku trzeba jednak przyznać, że z obliczeniami lepiej radzi sobie jednostka Intela (kolosalna różnica na korzyść tejże w teście SuperPi). "
    cytat z
    http://www.notebookcheck.pl/...v9074cl.3437.0.html

    Więc wcale tak żle z tym TURIONEM X2 nie jest.


  40. no i (autor: pit808 | data: 5/06/08 | godz.: 09:21)
    podsumowanie z tego samego artykułu

    "Ku naszemu zdziwieniu, Pavilion dv9000 z dwurdzeniowym Turionem pobił na wielu polach podobny model z jednostką Core Duo Intela.

    Model z procesorem AMD okazał się sprawniejszy w wielu zastosowaniach i cichszy. Nieznacznie gorzej zaprezentował się w testach badających długość pracy na akumulatorze, a także okazał się jeszcze większym piecykiem niż jego pobratymiec. Można więc stwierdzić, że przegrał rywalizację w sferach, które są akurat najmniej istotne dla 17-calowej maszyny z kategorii DTR.

    No i wersja z tym procesorem nie piszczy...

    Co więcej, Hewlett-Packard Pavilion dv9074cl został wyekwipowany w lepszą matrycę niż ta w wersji dv9033cl z Core Duo. Wyświetlacz Quanty jest naprawdę świetny i może bez narażania się na blamaż stawać w szranki z konkurentami z tej klasy sprzętu.

    Mówiąc krótko więc: jeżeli już decydujemy się na Paviliona dv9000, wybierzmy koniecznie wersję z Turionem."


  41. AMD spamerzy:) (autor: komisarz | data: 5/06/08 | godz.: 10:29)
    wg polowy wypowiedzi notebook z intelem nie odtworzy materialu HD. Otorz odtworzy i to bez problemu, bo procesory maja sporo wiecej mocy niz do takiego odtwarzania potrzeba. I to nawet na takiej integrze jak GMA950.

    Co nie znaczy, ze nie integra AMD nie jest fajna, wrecz przeciwnie, ruch w dobra strone.


  42. nietak dawno (autor: piobzo | data: 5/06/08 | godz.: 14:57)
    na pclab był test zintegrowanych graf http://pclab.pl/art32241.html . jak dlamnie bardzo dobry sprzęcik dla tych którzy nie chcą sprzętu do gier.. tylko do mediów i pracy... bo jak ktoś szuka do gier to lepiej kupić osobną karte (ale wiadomo taki laptop więcej prądu żre)

  43. a tu dla tych (autor: piobzo | data: 5/06/08 | godz.: 15:30)
    leniwych http://pclab.pl/art32775.html trochę więcej o pumie

  44. konkurencja (autor: cp_stef | data: 5/06/08 | godz.: 15:31)
    wiec i tak my klienci wygramy na tym

  45. Widać mało ludzi wie jak konfigurować Vistę (autor: Elektron | data: 5/06/08 | godz.: 16:19)
    Niestety to już standardowe przekonanie wśród ludzi, którzy oczywiście nawet tej Visty na swoich komputerach nie widzieli. Przeczytali recenzje i przekazują ploteczki dalej.
    Tak samo większość dziwi się dlaczego Vista mu muli??? Odpowiedź w większości przypadków jest banalna: wypadałoby mieć więcej niż 512MB Ramu.
    Miałem Vistę przez bardzo długi okres, od czasów 1 bety do lutego tego roku, i nie narzekałem na jakiekolwiek zamulenia systemu. 2GB, RAID0 i system sprawował się wyśmienicie. Ostatnio zakupiłem 4GB i na próbny okres przerzuciłem się na XP x64. Kokosów żadnych po zmianie nie odczułem, ale i na system nie narzekam. Na pewno brakuje mi pewnych udogodnień z Visty. x64 raczej trzymam się tak długo, bo jako jedyny wykrywa mi dysk na ESATA(przy włączonym sysie), z którym Vista i XP 32bit miały problemy.

    Co do lapów, to wiem, że w większości chodzi o energooszczędność podzespołów, ale większość ludzi kupujących lapki tak samo jak przy zakupie stacjonarnego patrzy na grafę i procek jaki jest w nim zamontowany. Mało kto zwraca baczną uwagę ile prądu wcinają takie podzespoły ile czasu taki lapek pociągnie na baterii. A wiadomo, że lapki dobre do grania potrzebują nie małej elektrowni, więc idea mobilności gdzieś pozostaje w tle. Nawet przy włączonym oszczędzaniu energii większe smoki żrą w IDLE więcej prądu.


  46. @Elektron (autor: pit808 | data: 5/06/08 | godz.: 16:37)
    pitolisz jak popażony o tej VIŚCIE. Mam nowy sprzęt z 2GB, C2D T7500, GF 8600GT i wypasioną VISTE ULTI - próbowałem naprawdę polubić to COŚ, ale ten system to PORAŻKA. I nic tego nie zmieni.

    Tak przy okazji na jaki temat jest ten NEWS ?????????? VISTY.


  47. pit808 Może jakieś konkrety? (autor: Grave | data: 5/06/08 | godz.: 17:31)
    Bo wiesz... powód w rodzaju "bo tak wszyscy mówią, albo - bo VISTA jest zła i tyle" jest doprawdy śmieszny a rzadko kiedy zdarza mi się przeczytać jakieś lepsze uzasadnienie narzekaczy.

    Co nieznaczy, że nie mam temu systemowi nic do zarzucenia, tymniemniej krytyka VISTY na forach jest najczęściej kompletnie niepoparta merytorycznymi przykładami tylko "widzimisie" danej osoby, że mu się nie podoba i tyle.

    Jak już jakieś argumenty padają to najczęściej takie które można bardzo szybko obalić.


  48. @grave (autor: Blazakov | data: 5/06/08 | godz.: 17:50)
    Może ja odpowiem - jeżeli chodzi o laptopy
    -Wymaga dużo ramu na sam system
    -Krótszy czas pracy na baterii
    -Zasobożerna
    -Probelmy ze sterownikami których czasem nawet nie ma nawet producent(!) - kto ma laptop HP wie o czym piszę
    -Nie ma IMHO NIC co by sprawiało, że jest bardziej użyteczna od XP (DX.10 na laptopie?!) - za to wad takiego rozwiązania dostatek.

    @elektron
    Najpierw narzekasz, że mulą ci lapy zwalając na dysk twardy, a potem zaciekle bronisz Visty. Trochę to dziwne, nie?


  49. @Elektron (off topic) (autor: agnus | data: 5/06/08 | godz.: 20:29)
    Nie zgadzam się z Tobą. Na A64 X2+4GB używałem Visty64 ponad 2 miesiące. VISTA MULI. Taka jej uroda. Może po SP2 będzie to system do użytku... a natenczas jak dla mnie do pracy i zabawy tylko XP x64.

  50. pit808 (autor: morgi | data: 5/06/08 | godz.: 20:46)
    Wciskasz kit. Testy Pumy vs. stare Centrino mozna sobie jeszcze porobic, ale zanim Puma wejscie fizycznie do sprzedazy juz media beda trabic o Centrino 2 na bazie GM4k i 45nm Core2 z taktami pod 3 GHz, czyli praktycznie kat Pumy. Co do notebookow, nie rozumiem tych propozycji kart graf. czy to stacjonarnych czy przenosnych, to poroniony pomysl. Istota to szybki procesor i chipset, a w niedalekiej przyszlosci polaczony uklad w Nehalem. Kto chce sprawic sobie DTR, to wywala mase kasy w bloto, no i podziala mu taki lapek na baterii symboliczne 2-3h, wow. W tej chwili Centrino 1/2 na bazie Intel jest pewniakiem, zajrzyjcie do sklepow cala masa jedzie na GMA i Core 2, a wybieranie do tego mutanta z mobilnymi gforce czy radeon to nielogiczne postepowanie. Za taka kase desktopa zlozy duzo lepszego.

  51. nie, bo tak wszyscy mówią !!! (autor: pit808 | data: 5/06/08 | godz.: 20:50)
    Tylko, uzywałem ten BADZIEW ponadz miesiąc, i spasowałem. Mój komputer ma nie służyć do uruchomienia samego OSa.

    Co Ci mam napisać o merytorycznych argumentach. Vista nie działa dobrze, i tyle. Nikt chyba nie wie dlaczego ??? nawet MS, ale nie działa i tyle. Oczywiście nie da się napisać tego merytorycznie, ale wali mnie to , bo nie działa dobrze.

    Nic tu nie pomaga 4GB ramu, szybszy dysk. Vista zamula wszytko, merytorycznie nikt nie jest w stanie tego udowodnić czemu tak jest.

    Zaraz możesz napisać, że można wyłączyć to, to , to, to i tamto. ????????? Po co w takim razie to zaprojektowali w VISCIE ??????? Żebym sobie to wyłączył ????????

    A poza tym co to ma VISTA wspólnego z tym NEWSEM ???


  52. Pit808 (autor: Grave | data: 5/06/08 | godz.: 22:52)
    Widocznie masz ZA SŁABEGO PC-ta dla VISTY, ale każdy kolejny system ma wyższe wymagania. Albo to akceptujesz i dopasowujesz sprzęt do rosnących wymagań oprogramowania albo zostajesz przy DOSie i 386....

    Sam widzisz, że żadnych konkretów nie jesteś w stanie podać. A prawda jest taka że na szybkich komputerach VISTA chodzi równie dobrze co XP.

    U mnie niczego nie zamula (Santa Rosa z Core2Duo 2,2GHz, 2GB RAM i 320GB dyskiem 5400rpm Fujitsu), więc wina nie leży w systemie tylko Twoim (jak mniemam względnie słabym) sprzęcie!

    Osobiście uważam VISTE za przerost formy nad treścią, ale na szybkim sprzęcie chodzi dobrze, co by malkontenci anty-MS, anty-Windows i generalnie anty-wszystko... nie narzekali.

    Gdybym nie miał VISTY to może bym uwierzył w te kompletne niczym nie poparte ogólniki dodatkowo wspierane przez rzeszę przeniwników VISTY którzy jej na oczy nie widzieli.

    Ale tak się składa że mam ją i to w laptopie, a więc konfiguracja i tak trochę słabsza od desktopów, w tym momencie z tego komputera piszę posta, w tle mam antywirusa i jakość NIC NIE MULI!!!

    Zatem sorry - ale poszukaj problemu u siebie a nie u MS, bo to co piszesz jest przepełnione fanatyzmem nie niosącym ze sobą żadnych konkretnych zarzutów poza ogólnikowymi hasłami.


  53. A news ma tyle z VISTĄ wspólnego (autor: Grave | data: 5/06/08 | godz.: 22:57)
    że traktuje o notebookach, a w każdym nowym laptopie instalowana jest właśnie VISTA, więc w momencie gdy komuś coś się w laptopie nie podoba od razu schodzi na VISTE że wszystkiemu winna.

  54. @Grave (autor: pit808 | data: 6/06/08 | godz.: 07:49)
    ileż to już razy staczamy tą samą wojenkę o VISTE ? ;)

    Gadasz jak gość który sprzedał Ferrarii, tyle że z nowym silnikiem. Ja - klient przychodzę do Ciebie -sprzedawcy i mówię. Panie, ten Ferrarii jedzie 10km/h, aaaa ty mi odpowiadasz - To wina nowego silnika. ?????????????

    Może ty masz nerwy ze stali, ale mi puściły po właśnie miesiącu. Masz taką samą jednostkę jak ja, więc nie gadaj mi tu kto ma co słabe nie wiem jaką masz grafe ja mam GF 8600M GT. Żeby nie było to ASUS G2S - i żal mi było patrzeć jak ten potencjał się po prostu marnował na sam OS. MULIL i jestem pewien, że SP1 nic nie poprawił w tej kwestii. Odpal na tym swoim lapku XP i zobacz jak naprawdę działa szybki system. Porównaj obiektywnie ile tego twojego kompa jest pożarte przez VISTE.

    Nie napisze Ci dlaczego tak jest, bo to nie ja robiłem tą VISTE. Ja jestem klientem - chce żeby działało i to dobrze. Vista nie działa dobrze

    Na poparcie mojej tezy po raz kolejny przyczłapali do mnie klienci, z kolejnym ASUSEM G2S tym razem z T9300 (2,5 Ghz), 4GB, GF 8700M GT żeby im XP zainstalować. Oni męczyli się 2 miesiące ;). Mieli o 0,2 punktu czegoś tam do czegoś tam więcej, wiesz pisze o tym numerku generowanym losowo przez VISTE.

    Po raz kolejny podajesz argument że VISTA - DZIAŁA !!! Wiesz co , takie "konkrety" to można sobie w buty wsadzić. No i cud, emaila możesz na Viscie napisać !? Ba nawet przeglądarka Ci ciała !! Nie rozśmieszaj mnie.

    Zainstaluj sobie na tym sprzęcie XP i zobacz ile tracisz mocy !?

    Zobacz ile jest tematów w necie DOWNGROUDU do XP z VISTY. Zobacz ile ludzi przechodzi z preinstalowanych VIST na XP i LINUXA. Nie zastanawia Cie czemu tak jest ??? To w kwestii powalonej zasady - "nowy laptop = VISTA". Graty z PENTIUM M i 512MB 'NOWE" mają VISTE. Ona na tych sprzętach odpala się ponad 5 min.

    I już nie gadajmy na temat VISTY, bo coś czuje, że ani ja nie przekonam Ciebie, ani ty mnie, OK ??


  55. Hmm (autor: Merle | data: 6/06/08 | godz.: 12:05)
    jak dotad 50% sprzetu z ktorym sie spotkalem dzialala na viscie kiepsko. Wiekszosc z tego to byly notebooki, niektore z dosc mocna konfiguracja. Szkoda ze nie mialem czasu przy nich posiedziec, zeby sprawdzic co jest powodem mulenia.

  56. O czym tu się dyskutuje? (autor: Gakudini | data: 6/06/08 | godz.: 13:03)
    Nie widzę, żeby wiele osób zabierających tu głos miało większe pojęcie o czym piszą. Puma ze zintegrowaną grafiką wpasuje się w segment notebooków w cenie ok. 2500zł podejrzewam, że dosyć szybko mniej. W tej cenie C2D mają X3100 na pokładzie, albo napis Acer lub FS na obudowie. W tym segmencie komputery służą do przeciętnych zadań a nie liczenia supePi czy grania w Crisis. Osobiście jestem dosyć zadowolonym użytkownikiem MSI EX610 - 022pl (2300zł) którego specyfikacja przypomina do złudzenia Pumę. Komp jest do użytku domowego. Net, muzyka, zdjęcia, czasem film, NetBeans, sporadycznie gra (2-3 letnia). Wszystko działa! Tak wszystko działa bardzo sprawnie na VHP! Nie napiszę, ze lepiej niż na Intelu, bo nie. Działa tak samo dobrze. Jestem pewien, że morgi byłby zachwycony gdyby Pumę okleić nalepkami (Intel inajd) i (kore 2 duło). Apropos jak wejdzie następne centrino z G45 to ceny będą się zapewne zaczynać od 4000zł, więc co to za konkurencja?
    PS. Ciekawe, ze na PCLab dyskusja pod tym wątkiem wygląda inaczej.


  57. Ach, jeszcze dlaczego. (autor: Gakudini | data: 6/06/08 | godz.: 13:09)
    Proszę o rozliczne przykłady programów w których obciążenie procesora Turion przekracza 50% i jakie korzyści ma użytkownik z ich używania.

  58. Hej Grave ! (autor: Muchomor | data: 7/06/08 | godz.: 13:14)
    A od kiedy to PCety są do systemu operacyjnego??? Za słabego PCeta - ciekawe.
    Zawsze myślałem, że jest na odwrót i to OS jest dla PCeta.


  59. Muchomor (autor: Grave | data: 8/06/08 | godz.: 12:01)
    Ależ oczywiście, dla każdego PC-ta jest tylko taki system który na nim pójdzie. Dla 386 był DOS i Windows 3.11, dla Pentium - Windows 95 i 98, dla Pentium III - Windows Millenium i 2000, Pentium 4 to już epoka XP, a do VISTY potrzeba mocnego Core2Duo.

    Jak wspomniałem wcześniej - nikt nikogo nie zmusza do zmiany sprzętu za oprogramowaniem. Ale oprogramowanie tworzone jest pod coraz szybszy sprzęt i jeżeli ktoś ma słabą konfigurację to musi się liczyć z tym, że i programy które na niej będą chodzić sprawnie także będą stare.

    Zawsze można zostać przy starych wersjach Windowsa. Pomyśl jak taki DOS oszczędza zasoby - ma mniejszy rozmiar niż pamięć Cache we współczesnych procesorach!

    Po co płakać nad tym, że system korzysta z dużej ilości RAM (swoją drogą chyba po to ta pamięć jest!) - wolisz mieć z 2GB, 1,99GB wolne - proszę bardzo wystarcz zainstalować przedpotopowy system i nie ma problemu.

    Procesor za bardzo się męczy? Instalujemy system sprzed 20 lat i wszystko śmiga.

    Tak więc nie każdy system jest dla każdego sprzętu. VISTA wymaga BARDZO mocnej konfiguracji i na takiej działa szybko (tak właśnie - SZYBKO) i sprawnie.

    Przede wszystkim potrzeba możliwie najszybszego dysku oraz dużo ramu. Z mojego doświadczenia na kompie o konfiguracji Core2Duo 3GHz, 4GB RAM przy dysku Seagate 7200.11 VISTA śmiga bez żadnych zacięć.

    Na moim laptopie też chodzi bardzo sprawnie, aczkolwiek czasami daje się we znaki wolny dysk (4200rpm). Poza tym wszystko ok, a i w benchmarku VISTY mam notę 4,4 więc wynik jak na laptopa bardzo przyzwoity.

    Posiadacze słabszych PC-tów powinni zostać przy XP zamiast narzekać po forach jak to im VISTA kiepsko chodzi.


  60. @Grave (autor: AmigaPPC | data: 8/06/08 | godz.: 15:32)
    bardzo śmieszne :)
    Skąd niby użyszkodnik kupujący notka ma wziąć takowego z XP ?
    Przecież takich z XP jest jak na lekarstwo może 2 na 10 dostępnych.
    Wypisywanie farmazonów jak to Viśta pomyka na 3GHz CPU i 4GB RAM to też przesada. W firmie, w której pracuję jest w tej chwili ponad 800 komputerów z czego ponad 300 ma lepsze parametry od tych podanych przez Ciebie, niestety Viśta odbiła nam się czkawką - żaden powtarzam ŻADEN z tych kompów nie był w stanie prawidłowo funkcjonować pod kontrolą Viśty. Nie udało się nawet uruchomić specjalistycznego oprogramowania (z roku 2007, data kompilacji 18.11.2007) służącego do obróbki map.
    Żaden komp z Viśtą nie był w stanie funkcjonować bez żadnych problemów choćby 2 dni - pozostałe pracują 24h/7 dni w tygodniu, zmienia się tylko obsługa.
    Ciągłe problemy ze sterownikami (raczej ich brakiem), konflikty ze sprzętem (z najwyższej półki), który używamy, dziwne niczym nie uzasadnione BSOD i muł jakich mało.
    Nazywanie tego "czegoś" system operacyjnym to już jest całkowite przegięcie.

    Podpisuję się więc obydwoma rękami pod stwierdzeniem - Vista = wirus obsługiwany myszą.


  61. @grave (autor: pit808 | data: 8/06/08 | godz.: 18:12)
    pitolisz

    na moim lapku mam wynik 4,8 w VISCIE i przy tym wyniku nie da się tego systemu używać. A ja oprócz tego chce odpalić programy.

    OS to platforma do uruchomienia programów na których pracuje. A ty mi chcesz wmówić, że sam system mi wystarczy. Ja nawet okienek nie używam i jadę na TC bo bym umarł z nudów w czasie kopiowania na windzie.

    Chłopie sam OS jest tylko bazą. Narzędziem są programy. Ale nie będą działały dobrze ja połowa zasobów kompa zostanie zaprzęgnięta do obsługi systemu.


  62. ludzie... (autor: Adolph | data: 10/06/08 | godz.: 12:55)
    A może tak inaczej.
    Do Visty trzeba mieć podejście. Na dzień dobry to radzę wyłączyć w usługach <<Wstępne ładowanie do pamięci>> czy jakoś tak. Dla skojarzenia to jest ten superfetch. to on tak po zainstalowaniu i uruchomieniu programów wymula. Do Visty też raczej się używa nowego sprzętu. Nie wiem w jaki sposób ale Ja mam Athlon 64X2 2.4 Ghz Pamięci 800 Mhz. Sprawdzałem na karcie zintegrowanej (3 punkty) i 7600 GS (4.6) i dobrze chodziła.
    Co do Morgi'ego. Na laptopie liczy się ogólnie wydajność, czas na baterii -> pobór prądu. Jak masz C2D 3Ghz to będzie ciągnąć więcej prądu. Więc dupa z planu Centrino 2. A co do Pumy ogólnie biorąc pod uwagę, że Laptopy są coraz popularniejsze to przyjmując, że ich wydajność będzie dobra. A cena odpowiednia, to czemu by niebrać?


  63. Morgi (autor: Adolph | data: 10/06/08 | godz.: 13:00)
    Zabierz desktopa w podróż, pociągiem, do restauracji. Skoro taki mądry jesteś. Jak jest ciepło to przyjmując, że gościu na laptopie pracuje to sobie może wyjśc z nim bo po co na chacie ma sidzieć i się kisić ;). A przez przypadek przeczytałem twojego posta http://twojepc.pl/news16835.html
    Nie Gefek tylko Gefka. Zamiast <Ge> przeczytaj <dzi>.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.