Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 10 lipca 2008 
    

DirectX 11 w 2009, a NVidia pomija wersję 10.1


Autor: DYD | źródło: Fudzilla | 08:57
(9)
Od dawna zadawane pytanie, czy NVidia wprowadzi do swojej oferty rozwiązania oparte na środowisku API DirectX w wersji 10.1 w końcu doczekało się odpowiedzi. Na razie nie oficjalnie, ale raczej już pewne jest, iż NVidia pominie v10.1, a zamiast tego nastawi się na szybką implementację kolejnej edycji DirectX. W następnym roku planowana jest premiera pakietu DirectX 11 i właśnie na nim NVidia zamierza się skupić. Firma posiada swój program o nazwie TWIMTBP (The Way It's Meant To Be Played), dzięki któremu zrzesza wielu developerów i programistów gier do współpracy i wsparcia sprzętowego w nowe technologie. Większość z nich nie chce w ogóle dotykać DirectX 10.1, dopóki NVIdia nie zacznie go wspierać w swoich układach. Na razie więc, mimo iż konkurencja w postaci AMD/ATI posiada wsparcie DX10.1, to na wysyp gier wykorzystujących tą wersje API nie ma raczej co liczyć.

Pewne źródła donoszą, iż Microsoft na swojej technologicznej konferencji Gamefest 2008 ogłosi plany dotyczące wprowadzenia DirectX 11 w 2009 roku. Konferencja będzie miała miejsce 22 i 23 lipca w Seattle. Kolejnego DirectX 11 mają cechować efekty Tessellation / Displacement, jak również wielowątkowe cieniowania i renderowanie - powinien także wyspecyfikować się Shader Model w wersji 5.0, na razie jednak nie znamy wielu szczegółów na ten temat.

Nvidia zapewne przedstawi swoje plany dotyczące wprowadzenie w swoich układach DirectX 11 na swojej imprezie technologicznej Nvision pod koniec sierpnia tego roku.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. temat (autor: Smołek | data: 10/07/08 | godz.: 10:38)
    a w tytule nie powinno być przypadkiem directX 11 w 2009 roku?
    ciekawe czy nowy dx wprowadzi jakieś realne ulepszenia czy będzie podobnie jak z dx 10.1...


  2. taa... (autor: leonx | data: 10/07/08 | godz.: 11:28)
    dla odmiany w porownaniu do DX10, ktory to tez wprowadzil ogromne ulepszenia, ktore przyspieszyly wyswietlanie grafiki - co zreszta od razu mozna zobaczyc na wykresach - gry pod DX10 dostaly kopa ze ho hoooo!

  3. leonx (autor: morgi | data: 10/07/08 | godz.: 12:14)
    Tak ogromne, ze prawie nikt nie raczyl sie zainteresowac, a ci co zdolali stwierdzili, ze lipa. DX11 to teraz target dla amd, ciekawe czy beda mieli opoznienia w tym temacie.

  4. ... (autor: Deathraw | data: 10/07/08 | godz.: 12:32)
    żenada i tyle.Shadery 4.0 nie zostały jeszcze wogóle sensownie wykorzystane, więc nie rozumiem po co dx11 wprowadzać i shadery 5.Ich naprawdę popierdoliło z tym rozwojem, a twórcy gier już też mają dosyć bo co chwila muszą engine zmieniać i na co to komu?Poza tym pokażcie mi choć jedną grę która teraz wykorzystuje shadery 4.0, ale tak realnie, a nie na papierze.Crysisa odpalałem na 4.0 i porównywałem z tweakowaną wersją na xp na x1950 moim i przyznam szczerze że owszem były różnice, ale napewno nie takie jak jak pokazywali w filmikach na gametrailers.Największy cyrk chyba jednak był z bioshockiem gdzie żeby zobaczyć różnice trzeba było mieć sokole oko i lupę.Śmieszne

  5. co za nowość (autor: mandred | data: 10/07/08 | godz.: 14:14)
    Nv zaraz po wprowadzeniu dx 10.1 przez ATI dała znać że przejdzie od razu na dx 11. Oczywiście było oskarżanie ATI że dx 10.1 to chwyt marketingowy, tylko dlaczego nie było wzmianki o tym że Nv kiedyś zrobiła tak samo.

  6. masz na mysli dx 9.0b i c ? (autor: Se8a | data: 10/07/08 | godz.: 16:55)
    niby wtdy była różnica w wprowadzeniu SM 3.0 zamiast 2.0 ale sam nie wiem co zmienia 10.1 - słyszałem o AA na shaderach czy coś ale nie jestem pewien ^^ a na konkurencyjnym portalu przeczytałem 2 dni temu ze Nvidia jednak będzie wspierać ;] ^^ co za nagły zwrot akcji ^^

  7. Se8a (autor: Deathraw | data: 11/07/08 | godz.: 00:42)
    To że ati nie wprowadziło pierwsze shaderów 3.0 to był największy błąd tej firmy, za który pewnie nadal plują sobie w brodę.Z drugiej jednak strony seria x700-800 całkiem udane były.

  8. Nvidia- fuck you (autor: Iras89 | data: 11/07/08 | godz.: 04:38)
    Myślą,że mają TWIMTBP i dzięki tym wygrają z ATI. DX 10.1 daje NIESAMOWITEGO KOPA w grze assasins creed kartą ati http://forum.pcarena.pl/...-w-assassins-creed.html
    widać, że NVIDIA ma układy, że wyłączyli tą opcję w kolejnych patchach, ale tak to jest jak się da w łapę komu trzeba. W tej dziedzinie by się Ziobro przydał i wszystkich pozamykał za korupcję. Pierdolenie z tym dx11, dx9c pokazał kto tu rządzi- jak na razie najdłużej wykorzystywany pokazuje efekty jak w Crysis na dx10 i zarazem chodzi szybciej(dziękujemy XP-ekowi)


  9. iRAS89 pusc jeszcze kilka bluzgow (autor: cp_stef | data: 12/07/08 | godz.: 11:09)
    bedziesz bardziec ql

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.