Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 23 lipca 2008 
    

Kolejne szczegóły na temat DirectX 11


Autor: DYD | źródło: ShackNews | 11:19
(37)
Gigant od oprogramowania, firma Microsoft, ujawniła garść kolejnych szczegółów dotyczących nadchodzącego pakietu DirectX 11 - najnowszego wydania środowiska API dla gier PC. Podobne jak w przypadku DirectX 10, nowe oprogramowanie będzie dostępne tylko w systemie Windows Vista oraz przyszłych wersjach systemu operacyjnego firmy Microsoft. DirectX 11 ma zawierać nową technologię obliczeń shaderów, co przełoży się wedle zapowiedzi Microsoftu na możliwość wykorzystania układu graficznego nie tylko do przeliczania grafiki 3D, lecz także do innych zadań jako dodatkowy procesor. Karta graficzna będzie więc mogła przejąć część obliczeń procesora głównego w komputerze.

DirectX 11 będzie wspierać efekt Tessellation, który ma pomóc deweloperom w tworzeniu dokładniejszych i bardziej atrakcyjnych dla oka modeli, które po przybliżeniu zostaną odpowiednio „wygładzone”. Efekt uzyskuje się poprzez dzielenie wielokątów na bardzo wiele mniejszych kawałków, dzięki czemu obiekt po zbliżeniu jest bardziej wyrazisty i bliższy rzeczywistości.

Wielowątkowe obliczenia (cieniowanie i renderowanie) ma przełożyć się na lepsze wsparcie przez gry procesorów wielordzeniowych. Firma Microsoft ujawniła również, że pewne funkcje DirectX 11 będą dodawane do aktualnie dostępnego sprzętu kompatybilnego z DirectX 10 - nie podano jednak o jakie to funkcje dokładnie chodzi.

Nadal nie podano dokładnej daty premiery nowego API, choć Microsoft niebawem poda kolejne informacje na temat DX11.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ależ na siłę probuja w nas wmusic VISTE... (autor: Chucky | data: 23/07/08 | godz.: 12:27)
    jakby pod xp byl dx10 i kolejne to ludzie wogole nie kupowaliby Visty...

  2. gry zapowiedziane na 201x rok (autor: Marek1981 | data: 23/07/08 | godz.: 12:48)
    wychwalanie swojego produktu - bezcenne

  3. kiedys ludziska mowili (autor: AZet | data: 23/07/08 | godz.: 12:54)
    "ależ na siłę probuja w nas wmusic XP..."
    Jakiz problem zainstalowac linuxa?


  4. Yyyyyyyy. (autor: Goomich | data: 23/07/08 | godz.: 12:59)
    Ta cała tesselacja. To brzmi podobnie ja Truform z Radeona 8500.

  5. no i... (autor: Giray | data: 23/07/08 | godz.: 13:01)
    PhysX i Havok'a diabli wzieli ;)
    Teselacja pojawila sie rzeczywiscie w R200 ale do tej pory nie miala wsparcia w directx


  6. Jedynie dobrze, że też na Vistę (autor: Rodzyn1985 | data: 23/07/08 | godz.: 13:26)
    "kiedys ludziska mowili (autor: AZet | data: 23/07/08 | godz.: 12:54)
    "ależ na siłę probuja w nas wmusic XP..."
    Jakiz problem zainstalowac linuxa?"

    Bo nie mogą grać w gierki :(

    ;)


  7. Wlasnie (autor: AZet | data: 23/07/08 | godz.: 15:13)
    zdecydowana wiekszosc zalow i narzekan dokladnie tego i tylko tego dotyczy.
    I nie tylko na system to sie rozciaga.
    Oprocz konsol zadnen system nie jest budowaniy z golowna mysla "gry".
    Trzeba to sobie uswiadomic dorastajac w koncu i przestac jojczyc jak male dziecko.
    Linux mial mase czasu aby zdbac o ta kwestie, chwalac sie tysiacami "stwarzaczo-ulepszaczy", oali ta kwestie sikiem prostym.
    Co wiecej nic nei zapowiada tego aby w najblizszym czasie cokolwiek w tej kwestii zrobiono.
    I taki jest ten system i swietny i uniwersany,a wsparcie ma takie ze paluszki lizac.
    Tak naprawde moze tylko jedno zaoferowac przecietnemu Kowalskiemu , ktory bedzie go wykorzystywal bardzo przecietnie : setki dystrybucji, ktore swoim wyborem oglupiaja.


  8. DX11 będzie dotatkowym bólem dla NV (autor: franc# | data: 23/07/08 | godz.: 15:40)
    ponieważ zakłada lepsze wsparcie dla architektury jaką posiadają RADEONy. Dodatkowo API dla shaderów (w zamyśle dla cełow GPGPU) może pokazać, że faktycznie RADEON będzie szybszy.
    Ja jestem nawet i za DX15, ważne żeby nowy software wykorzystywał wszelkie rozwiązania dla jakich jest już wsparcie w hardware-rze.
    BTW: W sumie to nie wiem jaki jest układ pomiędzy MS a ATI i czy w ogóle, ale ten ruch jest jakby pod ATI. Ponadto 2 fakty: 1) Ponad 65% bluescreenów na systemie Vista to problem sterów NV. Podobnie z resztą chrzanił INTEL i teraz "pracownicy" chcą bojkotować VISTE - pajace! Być może MS chcę trochę NV ukarać 2) XBOX360 jak się zaczął przegrzewać to ATI/MS zmieniło proces dla GPU z 90nm do 65nm, co zmniejszyło znacznie awaryjność konsol i poprawiło MS humor :>


  9. co stoi na przeszkodzie (autor: browar | data: 23/07/08 | godz.: 15:58)
    Co stoi na przeszkodzie NVIdii żeby sama zrobiła system operacyjny pod kątem gier. Wszyscy tylko narzekają na MS no ale to nie ms pisze sterowniki i gry pod windowsy i wystarczylo by opsikać ms i zrobić swoj własny soft pod kątem multimediów gier i internetu bez zadnych nieotrzebnych upiększaczy tylko czysty prosty system który nic nei planuje za mnie i niejest przywiazany do płyty głownej agry na nim chodzą 2 x szybciej co stoi na przeszkodzie bo neiwiem

  10. a mnie juz zaczyna draznic to najezdzanie na Viste (autor: samsung | data: 23/07/08 | godz.: 17:29)
    mam od dluzszego czasu i jestem BARDZO zadowolony. mialczenie ,ze xp jest lepsze itp. jakos mnie nie przekonuje bo na wlasne oczy widze ,ze vista jest po prostu lepsza.

  11. @AZet (autor: daver | data: 23/07/08 | godz.: 18:58)
    o czym ty znowu majaczysz ?

  12. @samsung (autor: addos | data: 23/07/08 | godz.: 18:59)
    a ja na dziesiątkach komputerów oraz z wypowiedzi dużej liczby znajomych, stwierdzam coś zupełnie odwrotnego

    porównaj sobie jak działa Linux lub chociażby XP... i nie opowiadaj waść bajek...


  13. franc# (autor: morgi | data: 23/07/08 | godz.: 20:00)
    Ty sie nie martw o Nvidie, ktora juz dawno zapowiedziala, ze nastepny nowy DX, jak wesprze to 11.
    Teraz smiesznie wyglada DX10.1, ktoremu raczej zmarlo sie zanim narodzil sie w grach.


  14. @addos (autor: samsung | data: 23/07/08 | godz.: 20:02)
    vista ultimate i business na trzech maszynach w tym dwa laptopy. potraktowane vlitem bez zbednego syfu.
    wnioski?
    resposywny,wydajny i stabilny system. zero jakichkolwiek problemow ze stabilnoscia i dzialanie niektorych aplikacji szybsze niz na xp.
    ogolne wrazenia z uzytkowania o wiele lepsze niz z xp.
    co do linuxa podchodzilem pare razy do suse i ubuntu. wnioski? problemy z konfiguracja i o wiele gorsze zarzadzanie energia /praca na laptopie o jakies 20% krotsza/.


  15. @samsung (autor: addos | data: 23/07/08 | godz.: 20:14)
    Mi z Windowsów najbardziej pasuje XP, natomiast z Linuksa: openSUSE 11 dla początkujących lub Slackware dla bardziej zaawansowanych.

    Co wyłączyłeś, jeśli wolno zapytać?


  16. @addos (autor: samsung | data: 23/07/08 | godz.: 21:22)
    wszystko co niepotrzebne /jezyki dalekowschodnie, multimedia, niepotrzebne drivery i inne duperele/ zostaly tylko wszystko to co jest rowniez w xp, search i superfetch /naprawde jest super/. w sumie zostl niecaly 1 giga z 2,8 gb :) moj komp. z ktorego teraz pisze to thinkpad t60 proc. t7400 3 giga ramu radeon x1400 z indeksem 4.0 naprawde smiga jak marzenie. lepiej niz xp i mowie calkiem serio.

    pozdr.


  17. głos na viste :) (autor: ziemoone | data: 23/07/08 | godz.: 22:53)
    Mam viste 32bit na lapku i x64 na piecy problemy tylko ze sterami nV. Naprawde wole viste od XP, na viste mowią BE! w większości ci ktorzy jej wogole nie używali, takie jest moje zdanie. Ja od jakiegoś czesu zaczynam mówic BE! na nV własnie za te gowniane stery na lapku mam karte ati x1600 i zero problemow choc to slabinka. A stery nv zwalaja czasem starsze gry np z q4 mam problemy jak zainstaluje najnowsze stery, na stary chodzi jako tako.

  18. @morgi (autor: franc# | data: 24/07/08 | godz.: 10:22)
    No i co w tym niezwykłego? To chyba normalne - w końcu wypadałoby jakiś nowy DX wesprzeć :D Jak dla mnie to NV może czekać na DX12...
    A śmieszny to nie jest numerek 10.1 (w zamyśle to miał być tylko update) tylko jeden fakt. Skoro można wprowadzić do hardware-u to co software już obsługuje i KTOŚ tego nie robi i jeszcze podaje argumenty, że to nie ma sensu - to jest śmieszne. Może niech NV powie, że DX w ogóle jest bez sensu i niech robi tylko stery pod OpenGL i ten zafajdany engine Jasia Carmack-a z idSoftware.


  19. W temacie VISTY (autor: franc# | data: 24/07/08 | godz.: 10:28)
    To fakt, że ludzie co się źle wypowiadają na temat Visty "kopiują" wypowiedzi swoich kolegów, a system co najwyżej widzieli - tak wynika z moich obserwacji. I faktem jest, że więcej ludzików ma na pokładzie karciochy ze stajni NV, a jak wiemy stery NV są tragiczne i w przeważającej części przyczyniają się do BLUESCREEN-ów :>
    Ale co tam - fakyt! - morgiemu to nie przeszkadza. Ja MUSZE mieć przynajmniej 8GB ramu na kompach i dlatego dla mnie Vista 64 to był jedyny wybór (wersja server za droga). No i wtedy wyszło na to, że Dżiforsik zrobił adijos, bo mnie na maksa wnerwiał...


  20. nie no bez przesady z tym NV (autor: samsung | data: 24/07/08 | godz.: 11:24)
    na jednej z maszyn intesywnie korzystam z 8800gt i visty x64. wszystko smiga pieknie.

  21. tylko powiedzcie po jaki 'kij' (autor: Chucky | data: 24/07/08 | godz.: 11:30)
    ladowac sie w VISTE jak za 2 lata ma wyjsc calkiem nowy system? i znow beda wyciagac kase...

  22. @morgi (autor: Marek1981 | data: 24/07/08 | godz.: 11:47)
    Czy ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem???
    dx11 to nic więcej jak dodanie kilku cech do dx10.1!!!
    A żebyś zrozumiał to powinien się nazywać dx10.2.
    Czyli ADM nie będzie potrzebowało wymyślać nowej architektury a NV tak. Przemyśl kilka razy co napiszesz- proszę.


  23. Ja także wolę XP-ka od Visty (autor: Paweł27 | data: 24/07/08 | godz.: 12:02)
    ale jako system do pracy, natomiast jako system do wszystkiego Vista Ultimate (bo taką mam) jest rewelacyjna. Faktem jest że na wersji 64 jest sporo problemów z niektórymi sterami oraz z Adobe (niestety), ale gdy tylko Adobe załatwi sprawę i wypuści jakieś aktualizacje pod 64bity to myśle że przejdę całkowicie na Vistę. Narazie zainstalowałem ją na laptiopie i chodzi pięknie praktycznie bez żadnych odchudzań i z włączonym Aero. Indeks nie jest zbyt wysoki ale da się przyzwoicie i komfortowo pracować (indeks 4,8 - 3GB Ram C2D 1,83 Ati X1700). Natomiast na piecu nie wiem z jakiego powodu mam indeks VGA - obsługa Aero 4,8 ???? - karta NV 8600GT 512MB !!
    Reszta indeksów na maxa czyli 5,9.


  24. vista jest swietna (autor: RusH | data: 24/07/08 | godz.: 12:43)
    szkoda tylko ze w kazdej grze mam min 10 fps mniej niz po xp ...

  25. @Rush (autor: Chucky | data: 24/07/08 | godz.: 12:53)
    bo Vista/dx10 a XP/dx9 - lepsze efekty = mniej fps

  26. @Chucky (autor: cana | data: 24/07/08 | godz.: 13:15)
    te dx10 to nawet w grach które mają max dx9? :P

  27. @cana (autor: samsung | data: 24/07/08 | godz.: 14:03)
    jakis przyklad ,ze mniej? bo jakos nie zauwazylem. po sp1 wszystko wrocilo do "normy".

  28. @samsung (autor: cana | data: 24/07/08 | godz.: 14:21)
    czytanie ze zrozumieniem padło?
    jak to było z tą ironią i pewną częscią ciała?


  29. @cana a o kontekscie slyszal? (autor: samsung | data: 24/07/08 | godz.: 15:18)
    te 10 klatek i dx9 to jedna wypowiedz. nieprawdaz?

  30. @samsung (autor: cana | data: 24/07/08 | godz.: 15:22)
    jak chcesz mieć dx10 w grze która ma tylko dx9? a co do kontekstu to dzięki za argument :P

  31. @cana hehehe (autor: samsung | data: 24/07/08 | godz.: 15:29)
    no wlasnie o to chodzi :) RusH pisze ,ze w kazdej ma o 10fps mniej. dx10 nie ma tutaj nic do rzeczy. ale prawda jest ,ze niektore uruchamiaja sie w dx10 jesli jest dostepny np. world in conflict i one faktycznie wolniej dzialaja. ale generalnie jakiejs specjalnej roznicy nie widze miedzy vista a xp.

  32. @Marek (autor: morgi | data: 24/07/08 | godz.: 16:00)
    Skoro tak, to czemu ati juz nie reklamuje sprzetu jako DX11, alez to bylby as w rekawie. Niestety oprocz tych wymienionych glownych elementow wpisanych w ogolnikach, bedzie tez nowy shader modelling, wraz z nowa nazwa compute shader.

  33. morgi (autor: Goomich | data: 24/07/08 | godz.: 16:11)
    http://arstechnica.com/...dows-live-goes-free.html

    "DirectX 11 will be coming when the next version of Windows ships, [cut]" said Kevin Unangst, senior global director of Windows gaming.

    Na twoim miejscu, to bym nie wstrzymywał oddechu w oczekiwaniu na nowy standard.
    Ten śmieszny DX 10.1 jeszcze z nami trochę pobędzie.


  34. wybiorczo (autor: RusH | data: 24/07/08 | godz.: 18:05)
    Crysis
    XP SP2: 27 fps | Vista RTM: 24 fps | Vista SP1: 23 fps

    Doom3
    XP SP2: 157 fps | Vista RTM: 138 fps | Vista SP1: 142 fps

    cyferki oczywiscie z tylka (internetu) bo mi sie testowac nie chce, wystarczy ze probowalem odpalic ET pod Vista i mi przeszlo


  35. Goomich (autor: morgi | data: 24/07/08 | godz.: 19:19)
    A wiesz, ze jesli zostal zapowiedziany oficjalnie i jesli niewiele go rozni od DX10.x, tak samo jak Windows 7 powstaje na bazie Vista, to tylko przyspieszy akcje z premiera? Sprzedaz Visty nie jest wlasciwie hitem, chociaz Microsoft tlucze kolejne miliardy, to chce raczej szybko poprawic niepochlebne opinie eksperckie.

  36. @morgi (autor: Marek1981 | data: 25/07/08 | godz.: 11:13)
    Ty chyba nigdy nie zmądrzejesz, tylu ludzi już próbowało Ci coś wytłumaczyć a wszystko jak krew w piach....
    Mama powinna przełożyć przez kolano i dawać tak długo klapsy aż się u ciebie zdrowy rozsądek odezwie:)
    Boję się tylko że to nigdy nie nastanie


  37. powtórka z rozrywki (autor: DaRcO | data: 27/07/08 | godz.: 14:01)
    Małomientki dobrze wie,.. ludzie rozpracowali że dx 10 to sciema i prawie wszystkie efekty da się uruchomić na dx9c. I teraz już sam zastrzega, że cześć efektów pójdzie też na sprzecie dx10, a ja podeirzewam że wszystkie wymienione, więc to taki dx10.1c. Reszta to marketing i nabieranie laików na nowy sprzet i systemy operacyjne.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.