Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 4 września 2008 
    

Windows 7 będzie szybki?


Autor: Zbyszek | źródło: Engineering Windows 7 Blog | 07:49
(28)
Jak wynika z informacji dostępnych w sieci, system operacyjny Windows 7 zaoferuje zdecydowaną poprawę pod względem wymagań systemowych oraz szybkości działania. Następca obecnie oferowanej Visty bazować będzie na jądrze systemu Windows Server 2008 i trafi na rynek w 2010 roku. Prace nad systemem mają skupić się głównie nad mniejszym i bardziej efektywnym użyciem procesora oraz zmniejszonym i sprawniejszym wykorzystaniem pamięci. Nie bez znaczenia pozostanie także zmniejszona ilość operacji dyskowych, których natłok jest jedną ze zmór Visty.

Programiści mają także znacznie przyśpieszyć uruchamianie i zamykanie systemu. Więcej na ten temat można przeczytać na blogu twórców nowego Windowsa - Engineering Windows 7.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. jasne (autor: RusH | data: 4/09/08 | godz.: 08:24)
    i lody bedzie krecic

  2. dobre :) (autor: sol4rlag | data: 4/09/08 | godz.: 08:28)
    Microsoft w końcu pokazuje, że Vista się nie udała. Oby nauczka wyszła na dobre i kolejny system pokazał na co ich stać (bogaci są więc stać ich na wiele ;]) Szkoda tylko, że tak późno przyznają że wypuścili bubla. Oby XP wytrzymał jeszcze półtora roku.

  3. ... (autor: reev | data: 4/09/08 | godz.: 08:35)
    to powinni sprzedawać upgrade dla użytkowników visty na winde7 za paczkę fajek...

  4. wytrzyma ;) (autor: pit808 | data: 4/09/08 | godz.: 08:37)
    ja liczę, że jak ten WIN7 będzie taki git to UPDATE z VISTY będzie za symbolicznego 1$. W programie - REWANŻUJEMY SIĘ ZA VISTE.

  5. Jak ten Win 7 będzie git, (autor: Michał_72 | data: 4/09/08 | godz.: 10:02)
    to Stonesi znowu zaśpiewają"start me up" i będzie kosztował o 20% więcej niż Vista :)

  6. mam viste x64 i 32 (autor: ziemoone | data: 4/09/08 | godz.: 10:19)
    Na dwu kompach :) Nie wiem o co tyle krzyku. I nie łudźcie się win7 bedzie maił te same problemy ktore na poczatku miala zrowno vista jak i XP nad którym tak wielu sie brandzluje :P Mnie XP zawsze wnerwiał, przy viscie jakoś jestem spokojniejszy. Warunek jeden do Visty "mocny komp" min 2GB ram. PRzypomnijcie sobie na poczatku wymagania XP też były kosmiczne, ludziska wyłączali interfejs luna bo im muliło.

  7. Bo ludzie zawsze chca (autor: AZet | data: 4/09/08 | godz.: 10:44)
    wycisnac maksymalnie za grosze.
    I tym sposbem ciagna woz wegla przy uzyciu komarka, czasami pod gore i nazekaja ze im ciezko i jaki ten woz badziewny i syfny, niektorzy przesiadaja sie na taczke i sa zadowoleni i reszte zachecaja.
    Lub na wozek szynowy, wprawdzie lepszy ale wszedzie nie pojedzie.
    I tak to wyglada.
    XP - proc powyzej 1G, pamiec 2G.
    Vista - proc powyzej 2G, pamiec 4G
    I to sa wymogi do poprawnej i komfortowej pracy.
    A jak ktos chce zaoszczedzic to neich kupi sobie konsolke w kiosku i mechanczna maszyne do pisania na targu, do sluchania patefon.


  8. Argh (autor: 0r8 | data: 4/09/08 | godz.: 10:48)
    Jądro W2k8 = jądro Vista SP1.

  9. tylko że panie AZet (autor: redwampire | data: 4/09/08 | godz.: 10:59)
    Vista 32 bit nie widzi wiecej niz 3 GB ramu tak jak XP

  10. pierdzenie za wczasu (autor: Marucins | data: 4/09/08 | godz.: 11:25)
    To samo miało być z Vistą. Nie wierze im. Czekam do nowego roku, trochę kasy odłożę na nowego MAC PRO - Podziękuję definitywnie M$ !!!!!

  11. AZet (autor: Subvoice | data: 4/09/08 | godz.: 11:45)
    Bez obaw. MS ze swoja machiną marketingową sprzedałaby piasek Beduinom, że o wmawianiu klientom czego potzrebują nie wspomnę. Faktem jest, że w95 kupowali w Stanach ludzie nieposiadajacy komputera. Skoro więc Vista poniosła tak spektakularna klapę to wnioski każdy może wyciagnąć sam. Co do W7, to IMHO dopóki MS nie przepisze kodu windows nie doczekamy sie szybkiego, stabilnego i lekkiego systemu. A na to w ogóle sie nie zanosi.

  12. Zgadzam się (autor: maw136 | data: 4/09/08 | godz.: 12:52)
    Tylko dogłębne przepisanie kodu z użyciem nowych technologii i standardów może w jakikolwiek sposób przyspieszyć to ogromne tałatajstwo.

  13. -> redwampire (autor: sid67 | data: 4/09/08 | godz.: 13:36)
    Vista 32 w ogóle nie powinna istnieć, dla maszyn które nie dadzą rady powinni zostawić XP, a skupić się na dopracowaniu jednej 64bitowej wersji Visty.

  14. tiam, nowe standardy... (autor: prof | data: 4/09/08 | godz.: 14:07)
    @maw136
    "Tylko dogłębne przepisanie kodu z użyciem nowych technologii i standardów może w jakikolwiek sposób przyspieszyć to ogromne tałatajstwo."
    ROTFL.
    A javowe frameworki, które rozprzestrzeniły się jako 'nowa technologia i standard', zdobyły popularność ze względu na wydajność, tak?:)

    Rachunek jest prosty: w większości zastosowań moc obliczeniowa w tej chwili jest tak tania, że bardziej opłaca się dołożyć do 2x szybszego sprzętu niż zapłacić DOBRYM programistom za dwukrotne przyspieszenie działania.


  15. ju wieszcze mu sukces (autor: marioking | data: 4/09/08 | godz.: 14:31)
    ...bo drugiego takiego crapu jak Vista nawet microsoft nie przebije :P

  16. sid67 (autor: Qroń | data: 4/09/08 | godz.: 14:33)
    Dobrze prawisz zacny człeku.
    IMO przez istnienie wersji 32bit sterowniki do 64bit powstają z takim mozołem.


  17. prof (autor: Subvoice | data: 4/09/08 | godz.: 15:44)
    Masz rację, tylko nikt tu nie mówił o opłacalności. Pewnie, że lepiej (taniej) poczekać na nową gen. sprzetu, która uniesie źle napisana aplikację. Od czasu, gdy MS kupił kod NT (bo nie wymyslił) ten tylko puchnie i puchnie. Sami już podczas prac nad Vista wskazywali na potrzebę napisania fragmentów kodu od nowa. Taki ciągle łatany twór nie ma prawa działać lekko, łatwo i przyjemnie.

  18. Vista działa doskonale... (autor: Remek | data: 4/09/08 | godz.: 15:51)
    ...tylko trzeba mieć sprzęt do tego, a instalować na Z80 z Herkulesem i marudzić, że źle działa.

  19. @Subvoice (autor: prof | data: 4/09/08 | godz.: 16:13)
    No i *fragmenty* przepiszą od nowa.
    Rewolucji nie ma i nie będzie, bo nikt na to nie wyłoży gigantycznej kasy.

    Zawsze denerwuje mnie pojawiające się przy okazjach dyskusji na temat wydajności windowsa takie 'pierdu pierdu' specjalistów od spraw wszelakich, którzy ledwie dotknęli programowania, że microsoft jest zły, a przecież 'wystarczy napisać od nowa całego windowsa w asmie, a będzie śmigał na pentiumII';)
    Niech taki spec napisze w dwa lata system realizujący 50% funkcjonalności DOSa 6.22-wtedy pogadamy;)


  20. @prof (autor: Subvoice | data: 4/09/08 | godz.: 18:20)
    sorry, ale takie gadanie jest ciut dziecinne i merytorycznie pozbawione sensu. "Nie narzekaj na malucha, bo sam lepszego samocodunie zbudujesz itp..." Bzdura. A może powodem pośrednio jest takie gadanie? Poza tym Twoje posty maja sie nijak to tych, na które odpowiadasz. Przeczytaj je jeszcze raz. Nie pisałem nic o kosztach. Na szczęście pewne sprawy reguluje sam rynek (czyli po części my) a jezeli 7 bedzie sie tak sprzedawała jak Vista, to predzej czy później wymusi jakąś rewolucje. Bo wypuszczanie gniotów po prostu przestanie sie opłacać. Czego wszystkim, łącznie z Tobą życze.

  21. redwampire (autor: Mario2k | data: 4/09/08 | godz.: 18:38)
    Nie mam pojecia jaka masz Viste ??
    ale moja Vista Home Premium 32bit
    widzi cale 4 GB Ramu i potrafi je wykozystac .

    Co do obiecanek Microshitu Ludzie nie dajcie sie oglupic Oni musza pisac takie Bzdurne obietnice
    bo gdy spada zainteresowanie Microsoftem spada cena akcji na Wall Street ! ! !
    Tak to dziala w wiekszosc i firm typu AMD/Intel NVidia itp

    ta sama machina od 30 lat
    Kit ,Kitem pociskany a potem kubel zimnej wody
    na ryj i kolejne obietnice


  22. Sid67 (autor: Mario2k | data: 4/09/08 | godz.: 18:40)
    Zgadzam sie z toba w 100%
    Powinni sobie odpuscic Viste 32 bity i skupic wysilek na x64 , pewniakie m mozna by cos wiecej wycisnac .


  23. x64 only (autor: ziemoone | data: 4/09/08 | godz.: 20:22)
    na lapku mam wersje 32bit tylko i wyłącznie dlatego, że mam zabytkowy skaner do ktorego canon nigdy nie zrobi sterownika pod 64bit. Wiec wersja x64 jako jedynie słuszna byłaby bardzo wskazana. Na zabytkach i tak tylko XP jako tako chodzi. A już robienie windows7 32bit to chyba jakas głupota, kto to bedzie uzywał?

  24. Bedzie szybki czy nie bedzie (autor: morgi | data: 4/09/08 | godz.: 20:23)
    to i tak kupi sie, sciagnie dla topornych, no bo co innego...?

  25. czemu od razu (autor: Subvoice | data: 5/09/08 | godz.: 09:26)
    głupota. Ilu programów 64bitowych uzywasz?Sterowniki, brak 64bitowych aplikacji to dość poważne powody. Pytanie czy lepiej (stabilniej) korzystać z 32bitowych aplikacji w natywnym, 32bitowym środowisku, czy emulować je na 64bitach? Jeżeli nie bedzie z tym żadnych problemów i strat wydajności to jestem za.

  26. taa (autor: leonx | data: 5/09/08 | godz.: 09:46)
    a jeszcze troche ponarzekajcie... Sorki, ale takich osob jak (bez urazy) wiekszosc wypowiadajacych sie w tym watku jest moze 0,01%. Dokladnie tyle co overclockerow. Niewiele, za to halasu robia za pozostala reszte...

    A tej reszcie tak naprawde zwisa czy system sie nazywa XP, Vista, ma 32bit, 64bit, czy Windows7.
    Nikogo - poza garstka entuzjastow to nie obchodzi. Wazne zeby komputer dzialal i sie nie wieszal. Wazne zeby internet dobrze chodzil, zeby mozna bylo drukowac na drukarce zaraz po jej podlaczeniu...
    I - uwaga - nie na zabytkowej drukarce sprzed 10 lat czy skanerze o ktorym juz producent dawno zapomnial...

    Ta "spektakularna klapa" to troche "szczekania" na Viste przez entuzjastow, bo ma 1 czy 2 klatki mniej w jakiejs grze, troche zalow wlascicieli lapkow z 512 MB RAM (tu M$ sam jest sobie winien) i pare newsow jak to jakas firma nie chce wymieniac 20 tys kompow na nowe z Vista, bo poki co dotychczasow dziala ok...

    Nikt nie czeka na nastepce Visty. Paradoksalnie - byc moze najwiekszy interes ma sam M$ - ze moze ludzie zaczna kupowac nowy "szybszy i wspanialszy produkt"...


  27. @leonx (autor: Subvoice | data: 6/09/08 | godz.: 08:58)
    raczej unikam bezzasadnej krytyki czegokolwiek. Z Vistą miałem kilka randek, z czego ostatnia trwała 2 miesiące. Uczciwie przyznaje, że po Sp1 da się na tym pracować i moze się podobac, chociaż mnie akurat w ogóle w gust nie trafila. Podstawowy problem to brak wyraźnego postępu w stos. do XP mimo siedmiu lat prac nad nią. nie wiem, ale wg mnie to znak, że chyba już nie za wiele się da poprawić i kod osiągnął masę krytyczną, o czy zreszta można było poczytac dużo przed premierą Visty. No bo jak wytłumaczyc super nowe technologie majace przyśpieszyć działanie (np. super prefetch), lepsze zarzadzanie pamięcią, lepsze wykorzystanie wielu rdzeni i WOLNIEJSZE działanie zdecydowanej większości programów i prawie 100% gier? Tym bardziej ostrożniej podchodziłbym do zapewnień o szybkości i kekkości nastepcy Visty, ze ostatnio mozna poczytać jak wielki apetyt na zasoby ma nowy IE8. To juz jest załamka.

  28. @ Mario2k (autor: wojtus_w | data: 6/09/08 | godz.: 22:40)
    Tak widzi te twoje 4GB :)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.