Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 10 października 2008 
    

GeForce 9600 GSO zmieni oblicze


Autor: Zbyszek | źródło: Expreview | 08:01
(12)
To już pewne - wkrótce na rynek trafi zupełnie nowa odsłona GeForce 9600 GSO. Karta, która wcześniej (pomimo identycznej specyfikacji) nosiła zupełnie inną nazwę - GeForce 8800GS, teraz doczeka się zmian sięgających znacznie dalej niż na nadruk na pudełku. Pierwszą z nich będzie układ graficzny - zamiast stosowanego dotychczas 65nm G92 nowa wersja karty zostanie wyposażona w produkowany w technologii 55nm chip G94, stosowany już w GeForce 9600GT. Zmieni się także szerokość magistrali oraz pojemność pamięci, które powiększą się do 256 bitów oraz 512MB. Na koniec nowe wersje GeForce 9600 GSO zostaną wycenione na niższym niż dotychczas poziomie i posłane do boju z bezkonkurencyjnym dotychczas w swojej klasie cenowej Radeonem HD 4670.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ale chamstwo... (autor: Kriomag | data: 10/10/08 | godz.: 09:21)
    prawda RusH ?

  2. ... (autor: doxent | data: 10/10/08 | godz.: 10:09)
    ciekawe jak jeszcze bardziej okastrowana karta ma mieć większą wydajność. Coś mi tutaj nie pasuje. 96 procesorów strumieniowych to jak 96 koni w zaprzęgu. Ciągnie to dużo lepiej jak 48. No chyba, że woźnica potrafi te 48 koni dużo lepiej batem walić.

  3. doxent (autor: morgi | data: 10/10/08 | godz.: 12:14)
    Co to ma za znaczenie ze tylko 48, jak 64 jest lepsze od 96, a tak naprawde to jest malo gier ktore to potrafi wykorzystac. Magia liczb ati jest tu dobitnym przykladem.

  4. Testy (autor: antrax | data: 10/10/08 | godz.: 13:31)
    Pokażą co w tej karcie drzemie, lecz na razie też jestem sceptycznie nastawiony i coś mi tu śmierdzi plugawym podstępem

  5. evolution (autor: sol4rlag | data: 10/10/08 | godz.: 16:23)
    dobre sobie, najpierw wyewoluowala w strone innej nazwy, a teraz w strone polowicznej kastracji. Świetny dowcip...

  6. 9600GSO (autor: Qroń | data: 10/10/08 | godz.: 17:49)
    na G92 często dorównuje, a czasem nawet wydaje się lepszy od 9600GT, także po tym wynalazku raczej spodziewam się jedynie spadku formy GSO.

  7. GSO (autor: doxent | data: 10/10/08 | godz.: 17:58)
    Jak jeszcze dodamy do tego zaledwie ddr2 co ostatnio się zdarza często to wyjdzie nam pasztet zamiast karty graficznej. Wydajnościowo nie będzie to wiele lepsze od 8600GTS. Ale pewnie nie chcą konkurować z własną 9600GT która wyszła im całkiem dobrze więc muszą coś popsuć.

  8. Sensowne - tylko dlaczego teraz? (autor: MBR[PL] | data: 10/10/08 | godz.: 19:08)
    Ruch przemyślany i sensowny - G92-150 układ o znacznie większej powierzchni, ~750mln tranzystorów i droższy w produkcji, a niżej cenowo i wydajnościowo ustawiony niż G94-300 z 500 mln tranzystorów (zwłaszcza przy użyciu AA) - wychodziła po prostu za słaba magistrala 192bit, 12 zamiast 16 ROP i nawet więcej o połowę SP i TMU zazwyczaj nie pomagało. Posiadający mniej tranzystorów G94-300 mógł być wyżej taktowany. Ruch nVidii jak najbardziej uzasadniony ...tylko dlaczego do cholery teraz? Na to był czas w czerwcu przy 8800GS->9600GSO. Teraz to tylko wprowadzanie niepotrzebnego zamieszania. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to nVidia spanikowała w czerwcu po premierze RV770 i na szybko pozmieniała nazwy starych kart, a teraz myśli co z tym pasztetem zrobić, bo ATI zaczyna ich kasować w każdym segmencie - R4830 będący bezpośrednią konkurencją dla GF9600GT, a nawet GF9800GT za rogiem.

  9. Jeszcze w uzupełnieniu powyższego. (autor: MBR[PL] | data: 10/10/08 | godz.: 19:16)
    Dodatkowo trzeba pamiętać o specyficznym, bardzo udziwnionym kontrolerze pamięci G92-150 umożliwiającego zastosowanie w zależności od kości pamięci albo 384, albo 768 MB, a nic pośredniego podczas gdy na dziś standardem jest w kartach z tego segmentu 512 MB - ani mniej ani więcej. Dodatkowe 256 MB na nic praktycznie się nie przydawało (silniki i tekstury na dziś pisane są pod 512 MB, następną poprzeczką będzie już 1 GB), a na domiar złego większość GF8800GS/GF9600GSO dostępnych w handlu miała zaledwie 384 MB, co było ich kulą u nogi, podobnie jak jest 320 MB w starszych GTSach. teoretycznie znacznie od nich wydajniejszych.

  10. MBR skad te informacje (autor: RusH | data: 10/10/08 | godz.: 21:16)
    akurat praktycznie WSZYSTKIE (poza crysis) gry sa pisane pod 256MB vram, bo tyle ma x360 i ps3

    podkrecony 9600GSO zjada 9600GT, a kosztuje 250, ma wiecej tmu i psow

    po tym jak wypadlo im z dupy 9500GT z 1GB vram (8600GT) i ludzie to brali chyba juz nic ich nie powstrzyma w przekrecaniu niewiedzacych

    problemem 9600GSO bylo wypuszczenie wykastrowanego 8800GT jako 9600GT, od teo zaczelo sie wycinanie funkcji i zmiana nazwy na lepsza u nv :/


  11. @RusH (autor: MBR[PL] | data: 10/10/08 | godz.: 22:28)
    1. Wszystkie gry poza Crysis? Przecież pisanie gier pod 512 MB zaczęło się od pierwszego STALKERA sprzed półtora roku - już ta gra na tekstury przeznacza ~580 MB i na kartach 256 MB zwalnia, a wysyp nowych wymagających tytułów (FarCry2/Fallout3 itp) dopiero przed nami. IMHO kupowanie dziś karty do gier z 256/320/384 MB pamięci lokalnej to trochę strzelanie sobie w stopę.

    2. Chyba patrzysz na stary kurs dolara. Niestety karty szybko drożeją (szkoda że tanieją powoli jak dolar spada) - na dziś różnice podobnie wykonanymi 9600GSO 768 i GF9600GT (np: u Palita) są rzędu ~20-30 zł.

    3. Co z tego że GF9600GSo/8800GS ma więcej PS i TMU, skoro przycięte jest to magistralą i mniejszą ilością ROP. Też się dziwiłem że tak jest, ale 90% testów które czytałem daje niewielką przewagę, ale jednak 9600GT, zwłaszcza jak włączy się AA (AA w 1280x1024 to dla mnie ważniejsze niż wyniki na kartach tej wydajności w 1920x1680 - nie ta liga). Być może zasugerowałeś się słynnym testem porównawczym GF9600GSO vs GF9600Gt z eGieldy. Nie wiem jak oni to robią, ale im zawsze wychodzą wyniki odwrotne niż na innych wortalach - wielu ludzi zwracało na to uwagę. Nie porównuj podkręconego 9600GSO z referencyjnym 9600GT, bo ten ostatni też ładnie się kręci - do blisko 800 MHz na większości kart - wychodzi po prostu większa o połowę liczba tranzystorów w 9600GSo przycięta magistralą - tego nie da się gonić tak wysokimi zegarami jak bardziej oszczędne w krzemie G94.

    3. Ale jakim problemem - IMHO przy obecnej cenie GF9600GT nie ma co się zastanawiać - obecnie różnica w stosunku do 9600GSO 768 (dość trudno dostępnego - jest głównie wyjący palit, a 9600GT niereferencyjnych jest zatrzęsienie) jest symboliczna, 8800GS była łakomym kąskiem przy starych cenach 8800GT i z początku 9600GT wiosną. Na dziś nie ma większej racji bytu z powodu kosztów produkcji w stosunku do segmentu jaki ma zajmować.
    Dużo bardziej martwię się, że ATI tak ociąga się z konkurencją dla 9600GT czyli R4830. Dolar coraz droższy i nie wiem czy nie kupić jakiejś tańszej albo lekko używanej R4850 bo zanim R4830 będzie w PL może osiągnąć obecne ceny R4850 :(

    PS po prostu nie przekładają się tak na wydajnośc


  12. @morgi (autor: MarcinN | data: 11/10/08 | godz.: 21:26)
    ..........

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.