Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 20 października 2008 
    

Microsoft pracuje nad SP2 dla Windows Vista


Autor: Zbyszek | źródło: CNET | 10:59
(38)
Microsoft pracuje nad uaktualnieniem Service Pack 2 dla systemu operacyjnego Windows Vista. SP2 ma przynieść poprawę szybkości działania systemu. Prócz tego pakiet wniesie obsługę procesorów VIA Nano oraz Bluetooth 2.1, będzie także zawierał nową wyszukiwarkę Windows Search 4 oraz wszystkie aktualizacje zabezpieczeń opublikowane po wydaniu SP1. Szersze informacje na temat SP2 zostaną opublikowane podczas konferencji Professional Developers Conference na początku listopada. Wydanie pierwszej wersji beta nowego pakietu wstępnie planowane jest na koniec obecnego roku.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. SP2, "już"? tak szybko? (autor: AbrahaM | data: 20/10/08 | godz.: 13:18)
    bez komentarza..

  2. pozyjemy zobaczymy (autor: samsung | data: 20/10/08 | godz.: 13:32)
    siedze na SP1 i jestem bardzo zadowolony. zobaczymy jak to bedzie z SP2. mam nadzieje ,ze tylko lepiej :)

  3. Ciekaw jestem na ilu poprzestana? (autor: Marucins | data: 20/10/08 | godz.: 13:44)
    Troche juz łat wyszło po sp1. Prawdopodobnie na SP4 skończą...

  4. ale Win 7 na horyzoncie (autor: marioking | data: 20/10/08 | godz.: 13:51)
    Biorac pod uwage okres produkcyjny, sp2 wydadza pod koniec 1Q2009 a to juz nowy windows pewnie bedzie, wiec ten SP2 bedzie ostatni. Wkoncu "7" ma zastapic Viste i biorac pod uwage zla renome systemu wiecej go nie beda ratowac. Ten sp2 ma byc ostatnim krokiem by Vista zaczela dzialac jak na system przystalo by mogli jeszcze cos na nim zarobic nim "7" wypromuja.

  5. @marioking (autor: Mademan | data: 20/10/08 | godz.: 14:12)
    Uwierz mi, Vista się świetnie sprzedaje, nic nie muszą poprawiać, przecież co chwile się ktoś zachwyca nad wspaniałością, kunsztem i stabilnością Visty, nawet bez Sp1 :]

  6. @Mademan (autor: pit808 | data: 20/10/08 | godz.: 14:29)
    gdzie się Vista świetnie sprzedaje ??

    Gdyby nie preinstalki to by 1% ją używał. Masa ludzi ją ma bo albo nie umie albo nie może zainstalować na jej miejsce XPeka.

    Masa ludzi nawet nie wie ile traci zasobów komputera tylko dlatego że mają beznadziejnie wolny system i jadą na tym co im wcisną i jeszcze mówią że tak ma być.

    Ja jako przykład podam jedynie tyle że w przeciągu 1 miesiąca z nowych laptopów wywaliłem 15 preinstalek VISTY i to nie na życzenie a na wymuszenie zmiany na XP. Już nie wspomnę o dziadowskim działaniu firm i nie dawaniu VISTA RECOVERY OEM DVD oraz tworzeniu partycji ukrytych przez co klient traci od 9 do 20 GB dysku.

    Jak by ta VISTA tak się świetnie sprzedawała to by MS tak szybko się nie brał za WIN7. Zrobili wtopę i tyle.

    2 lata 10% - śmiechu warte.
    Nowy sprzęt z wciśniętą VISTą i chodzi jak by maszyna była kupiona 5 lat temu - KPINA


  7. pit808 (autor: kretos | data: 20/10/08 | godz.: 14:52)
    zaktualizuj dane:

    http://marketshare.hitslink.com/...t.aspx?qprid=10

    im wiecej komputerow na swiecie tym wolniejsze bedzie tempo zdobywania rynku przez KAZDY nowy OS. Zwykla statystyka.

    A OS microsoft dawniej wypuszczal co 3 lata - to Vista byla tutaj wyjatkiem.


  8. @kretos (autor: Luther | data: 20/10/08 | godz.: 15:30)
    Ciiii... Nie podawaj takich danych, bo się obywatelowi "pit808" przestanie zgadzać rzeczywistość z założoną tezą i co będzie? ;)

  9. Juz sie tak nadymajcie.. (autor: marioking | data: 20/10/08 | godz.: 15:40)
    Microsoft dobrze wie Vista to niewypal. Wszyscy majacy jakis kontakt z rzeczywistoscia tez. A wy sobie zyjcie w swiecie fantazji :P

  10. Jak producenci wciskają Vistę do wszystkich konfigów.. (autor: Remek | data: 20/10/08 | godz.: 15:52)
    ..to nie dziwota, że działa wolno. Na porządnym sprzęcie Vista miażdży XP.

  11. a te statyski sa guzik warte (autor: marioking | data: 20/10/08 | godz.: 16:04)
    Zeby okreslic prawdziwa wartosc, nalezy z tego wyniku wziac 3/4 gdzie Viata jest preinstalowanych na lapkach i odjac polowe gdzie ludzie mieli rosadek by to cholerstwo przeinstalowac na XP i to jest wowczas realny udzial rynku Visty :P

  12. Panowie (autor: pit808 | data: 20/10/08 | godz.: 16:07)
    co z tego wynika ??

    Denerwuje mnie takie gadanie. Uważacie że 18% w globalnym rynku po 2 latach to sukces ???

    Mało tego te 18% nie potwierdzają tego że 18% użytkowników PC po prostu cierpi ;)

    Wystarczy dodać, że swego czasu MS chwalił się 130 mln sprzedanych kopi VISTY, ale jakoś rozpłynęły się w Realu. Papierowe bzdety można zawsze wyprodukować.

    Według danych MS to na świecie jest zaraz zaraz = 180 mln to zaledwie 18% czyli , 10 miliardów komputerów , tak ????? Powariowaliście. Rozumie że każdy z nas ma po 1,5 kompa i to na całym świecie, w rejonach ubóstwa gdzie ludzie nie mają co jeść, też.
    Och ta statystyka ;)

    MS policzył sobie w tych 180 mln - kopie OEM MOLP i inne, które sprzedadzą z kompami za 5 lat, albo wcale.

    http://www.idg.pl/news/159519.html

    http://www.wilzonex.com/...a_y_visty_ci-t6784.html

    to tak na szybko co znalazłem o sprzedaży VISTY na świecie.

    Jeszcze raz powtórzę, 18% nie oznacza że wszyscy są szczęśliwymi posiadaczami. Oznacza jedynie że 18% używa i nie wie co traci ;). Wiecie muchy też do gówna lecą ;) co nie oznacza że jest smaczniejsze od szyneczki.

    POZDRO

    Ja będę nawracał, dla szczęśliwości nawróconych


  13. @Remek (autor: pit808 | data: 20/10/08 | godz.: 16:12)
    czym miażdży ?

    Przecież to tylko OS !!!!!

    Cholera, na tym ma się soft odpalić i tyle


  14. @pit808 (autor: Mademan | data: 20/10/08 | godz.: 16:29)
    Nie bluźnij, przecież na Viście się programy odpalają 1sek szybciej (wspaniały superfecz, który robi kiaszanke na partycjach) a to jak działają te programy już użytkowników Visty nie interesuje. Jak im dobrze z Vistą, niech jej używają, na ich szczęście ram tani jak barszcz, można dołożyć 8GB (najlepiej przy wersji 32bit ;). Świata już nie uratujesz co dobitnie pokazuje % posiadaczy Linux-a :D. Ja sobie używam Serverka 2003 i sram na to kto czego używa.

  15. przeciez (autor: RusH | data: 20/10/08 | godz.: 16:48)
    windows 7 to wlasnie bedzie Vista SP2 z inaczej wygladajacym gui ...

  16. Coraz więcej ignorantów... (autor: Remek | data: 20/10/08 | godz.: 16:50)
    ...co to na oczy nie widzieli Visty na porządnym kompie i żartują na temat 8GB na 32-bit. Odpal na XP dwie kopie WoWa w 60fps każda na full screenie, to pogadamy :)

  17. Mnie tam wystarcza jeden klienta WOW-a (autor: marioking | data: 20/10/08 | godz.: 17:02)
    Tez mi argument ze jak sie odpali kilka klientow jakies gry to Vista roxi, ale po co/ na co to przecietnemu userow co zadowala sie odpaleniem jednej gry na raz :P Ale fakt Vista moze byc dobra jak ktos ma TOP Core albo Quada i 4gb ramu wspierane przez jakas TOP grafe. Tylko statystycznie takich szczesliwcow jest niewielu co stac na takiego kompa czy utrzymanie kilku kont mmorpg i wiekszosc musi stopac nieco bardziej po ziemi.

  18. No to o tym mówię... (autor: Remek | data: 20/10/08 | godz.: 17:16)
    Podałem przykład. Nikt praktycznie nie potrzebuje dwóch kopii WoW jednocześnie, ale to akurat pokazuje sposób pracy Visty w porównaniu do XP. Fakt, że Quad. Fakt, że 4GB. Grafika nie topowa. Dlatego powtarzam. Vista działa świetnie na dobrych konfigach. MS wciskając Vistę do każdego kompa ze śreniej i niższej półki sam spowodował taką awersję userów, którzy się zniechęcają i tworzą na forach takie opinie.

  19. @pit808 (autor: Qroń | data: 20/10/08 | godz.: 17:37)
    "Według danych MS to na świecie jest zaraz zaraz = 180 mln to zaledwie 18% czyli , 10 miliardów komputerów , tak ????? "

    Ja nie wiem stary jak to liczyłeś, ale jeśli 18%=180ml, to 100% musi się równać 1000mln=1mld :D... Trochę realniej już. Nie prawda??


  20. Qron wlasnie o to chodzi (autor: marioking | data: 20/10/08 | godz.: 18:01)
    Ze na swiecie jest tyle kompow a Microsoft dziwnym trafem wylicza ze te jego 180mln znalazlo sie w u 18% posiadaczy komputerow :P

  21. @marioking (autor: Qroń | data: 20/10/08 | godz.: 18:28)
    a do czego Ty piejesz?? Bo ja do wyliczeń pit'a a nie MS :P. Z końcówką jego wypowiedz zgadzam się jak najbardziej. MS w ostrą ściemę wciska co do ilości "używanych" Windowsów Vista... ale jak pit'owi wyszło 10mld komputerów na świecie?? Tego też nie wiem :D

  22. @pit808 (autor: Luther | data: 20/10/08 | godz.: 19:07)
    1. Po roku od premiery Windows XP miał niecałe 10% udziału w rynku:
    http://www.crn.com/it-channel/18829228
    Więc 18% dla Visty po dwóch latach wygląda na normalny tryb: ani sukces, ani klęska.

    2. 18% po 2 latach? Niektórzy wzięliby taki wynik z pocałowaniem w rączkę. Na przykład Linux: oferowany w rewelacyjnej cenie system ma po 17(!) latach ile procent? 1? 3? ;)


  23. Remek weź nie zaklinaj rzecywistości... (autor: KuTeR | data: 20/10/08 | godz.: 19:16)
    Ja mam C2D E8400 @ 3,6 GHz, 4GB RAM-u, dysk 500GB i uważam jak większość, że Vista to kompletnie niedorobiony system. Na dzień dobry zżera sobie ot tak sobie 1GB RAM-u, potrafi mielić dysk przez kilka minut, utrudniając robienie w tym czasie czegokolwiek i ogólnie niczego przydatnego nie wnosi. A tak w ogóle to od kiedy do cholery, system operacyjny musi mieć mocny konfig? System ma zżerać moje zasoby, żeby programy, z których korzystam chodziły wolniej nie dając nic w zamian? System operacyjny po 2 latach od premiery powinien działać bezproblemowo na każdym nowym komputerze klasy low-end, i zawsze tak było! Piękny wygląd? Vista Inspirat + tapetki dają taki sam efekt bez żadnej zamuły pod XP. DX10? - fikcja. Ja odpaliłem Crysis'a na Ultra pod XP, zresztą różnice widoczne są przez lupę, a spadek fps jest spory. Nadmieniam, że posiadam dwa systemy: XP SP3 i Vista SP1 64bit.

  24. jeczysz KuTer (autor: samsung | data: 20/10/08 | godz.: 20:17)
    mam kilka maszyn z vista i zero ZERO problemow. o dziwo u tesciow /leciwy athlon z gigabytem ramu/ vista smiga az milo patrzec.
    co do komputerow LowEnd to sie mylisz moj drogi. nowy low end to w tej chwili 2 giga ramu i dwurdzeniowy proc z karta grafiki wspierajaca dx 9.
    co do crysisa testuj ustawienia high a nie ultra ,ktory w xp nie jest wspierany. te wszystkie patche jako nieoficjalne "upgrade'y" to sobie daruj.

    nie chce mi sie pisac o viscie bo mam, uzywam i w zyciu do xp nie wroce.

    a tak miedzy nami nie samymi grami czlowiek zyje.


  25. baja! (autor: Dabrow | data: 20/10/08 | godz.: 22:22)
    zamiast puszczać flejma jakiegoś styknie napisać słowo klucz... VISTA i już jest banda krytyków... Jak wam tak przeszkadza to spokojnie - macie XP i róbcie na nim - i tyle... marudzicie jak baby przy okresie (-;

  26. Bo niestety (autor: AZet | data: 20/10/08 | godz.: 23:50)
    w ludziach dalej jest zamierzchle podejscie do wyciagania maksimum przy minimum wkladu,a najlepiej za friko.
    A jak nie mozna to winni sa inni i kwita, bo ma dzialac i juz.
    To tak jakby zakladac ze jesli lokomotywa ma kola to bez problemu POWINNA poruszac sie w polu, bo ma kola,a jak nie jedzie to do dupy (przepraszam)lokomotywa traktor wszak jedzie i tez ma kola - takie poniekad rozumowane Kalego.
    I w gruncie rzeczy cala ta "walka" i szarpanina nie dotyczy sprzetu czy oprogramowania tylko PODEJSCIA do tych zagadnien i zdrowego ROZSADKU.


  27. wysoka matematyka (autor: pit808 | data: 21/10/08 | godz.: 07:44)
    fakty

    - MS mówi że spylił 180 000 000 kopi VISTY - piszę specjalnie zera
    - analizy wskazują 18% udział w tynku tej że VISTY - TAK

    100% RYNKU PC - hmmmm ????
    Ile to ?

    A więc 180 000 000 * 100 / 18 = 18 000 000 000 / 18 = 10 000 000 000 no więc ile to jest ??????

    Przypomnę MILIARD to 10^9 czyli 1 000 000 000

    Gdzie są te VISTY - bo na 100% nie na kompach.

    @Dabrow - a o czym tu gadać, o kryzysie ;) o powalonych politykach, o korupcji ????? Już lepiej zejść na lżejsze tematy.

    Ja się zapytam krótko. Co nam daje VISTA na komputerze który ledwo co ją samą ciągnie ???? Dlaczego polityka firmy MS niszczy cała przyjemność z posiadania nowego sprzętu. Ile procent laptopów z VISTa ma 4GB RAMU, dyski SATA II i grafe GT8800M z DDR3 ???? Mało tego nawet ten zestaw nie gwarantuje że ten OS będzie chodził jako tło do dalszego działania.

    CZKAWKA - tak powinien nazywać się ten OS.


  28. ma milosc Boska pit808 (autor: samsung | data: 21/10/08 | godz.: 08:13)
    to ,ze pisac umiesz nikt nie watpi ale z liczeniem to juz u Ciebie gorzej.
    tutaj nawet nie trzeba kalkulatora by srednio rozgarniety uczen podstawowki stwierdzil ze 180 000 000 to 18 % z 1'go miliarda.

    co do visty to powtarzam. na moim laptopie thinkpad t60 vista dziala znacznie lepiej niz leciwy xp i uwierz mi ,wiem co mowie bo sprawdzale dosyc dlugo obydwa systemy.
    zaznaczam iz wcale nie mam 8 giga, czterordzeniowego proca i kart grafiki w sli.

    i wez w koncu przestan narzekac na viste bo jak chcesz moge podac ci namiary na bylych sceptykow ,ktorzy nagle stali sie fanami visty.


  29. hehe (autor: leonx | data: 21/10/08 | godz.: 08:30)
    no fakt pit808 - moze juz sie wiecej nie wypowiadaj o liczbach skoro u ciebie 18mld podzielone przez 18 daje 10 miliardow...

  30. hehe (autor: kretos | data: 21/10/08 | godz.: 09:41)
    pi808:
    myslales o posadzie ministra finansow? Nadalbys sie jak znalazl:)

    A co do Visty to system jak system - nie rozumiem tego jeczenia nad wydajnoscia skoro na sprzecie za kilkaset zlotych lata jak dziki. Ku zmartwieniu takich osob jak pit808 link ktory przytoczylem (#7) to dane z ruchu sieciowego a nie ze sprzedazy - czyli faktyczny udzial OS w rynku.


  31. samsung, ja nie jęczę tylko stwierdzam fakty. (autor: KuTeR | data: 21/10/08 | godz.: 10:15)
    Na dobrą sprawę mógłbym stwierdzić, że Vista działa u mnie bez problemów, ale XP działa po prostu szybciej i pewniej. A ja wybieram to co jest lepsze, a nie to co reklamują jako lepsze. Głupota i naiwność nie są zakazane, używasz Visty - twoje prawo. Koniec kwestii. Ultra nie jest "wspierany" pod XP? Raczej jest zablokowany po prostu. Dlaczego mam sobie darować coś nieoficjalnego skoro daje ten sam efekt co oficjelne nizszym kosztem? Nieoficjalny O/C też mam sobie darować? Wybacz.

  32. Remek - bzdury wypisujesz (autor: ligand17 | data: 21/10/08 | godz.: 10:23)
    Ja mam wcale niezgorszy konfig - C2D E8200, 8GR RAM, GF9600GT, 2x500GB RAID0. Vista chodzi OK, ale miewam problemy z kiepskim dźwiękiem i czasami z wydajnością. Wróciłem do XP x64 - jak ręką odjął. Wszystko działa elegancko, nic się nie kaszani. Wydajnościowo jest lepiej na XP, niż na Viście.

  33. "Wydajnościowo jest lepiej na XP, niż na Viście." (autor: Thradya | data: 21/10/08 | godz.: 15:39)
    A u mnie odwrotnie. XP ciagnie sie jak z flaki z olejem.
    Jedyne czego nie moge scierpiec to breadcrumb bar.
    Dlatego uzywam TC i juz.


  34. KuTeR (autor: Dzban | data: 21/10/08 | godz.: 21:04)
    Co to za bzdura że używamy visty bo ją reklamują? Xp nie reklamowali? Wypróbowałem jest lepiej niż na xp to po co wracać. Instalacja nawet jest szybsza niż XP.

  35. XP jak dla mnei to przeżytek... (autor: Turok | data: 22/10/08 | godz.: 07:24)
    Zmieniłem system na Vistę 64 Bit około rok temu i nie mam zamiaru wracać. System działa szybko, stabilnie i posiada wiele ulepszeń o których XP może pomarzyć. XP nadaje się do starszych kompów, tak samo jak 2000 nadawał się do jeszcze starszych. I o co ta wojna? :]

  36. popieram ligand17 (autor: maw136 | data: 22/10/08 | godz.: 22:01)
    mam X61 tablet i wróciłęm do xp tablet jak tylko zdobyłem płytki niedość że na baterii mam teraz 2 h dłużej (dla porównania vista ultimate 5h xp tablet 7-7,5) to jescze moge w pełni nacieszyć się speedstepem i 2 GB ram bo po 1 vista nie pozwalała mojemu L7500 na zejście z zegarem do 800 MHz a dodatku na dzieńdobry sam system zrzera 800MB ramu ja się pytam na co on tyle potrzebuje bo przecierz mój domowy Win 2003 srv z outlookiem 2007 w tle 5 zakłądkami google chrome utorrentem skypem itd itp zużywa 600
    system jak już mówiono służy do uruchamiania programów a nie do zużywania zasobów dla samego siebie


  37. maw136 i podobni (autor: leonx | data: 23/10/08 | godz.: 11:25)
    a ja sie pytam - na co ci ten RAM potrzebny jesli nie mas zuruchomionych innych programow? Juz to kilka razy pisalem, ale jak widac caly czas pokutuje poglad, ze najlepszy system to ten ktory po uruchomieniu pokazuje najwiecej wolnej pamieci... Guzik prawda - to tylko swiadczy o tym, ze system nijak tej pamieci nie potrafi wykorzystac.
    Co z tego ze Vista zajmuje RAM - po to jest RAM, zeby go wykorzystywac. Jesli uruchamiasz aplikacje/gre ktora potrzebuje max pamieci, to system udostepnia maxymalna ilosc pamieci dla tej aplikacji. Jesli masz uruchomione tylko przegladarke czy Skype to co ci przeszkadza, ze z niepotrzebnej tym programom pamieci korzysta system?


  38. @maw136 (autor: samsung | data: 23/10/08 | godz.: 12:00)
    a to ciekawe co wypisujesz :-D
    mi na viscie na baterii pracuje ok. 6godzin. jakies 10 min krocej niz na xp.
    i dlaczego sie czepiacie tej zajetosci RAMu. czy swap ci pracuje jak cos uruchamiasz?


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.