Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 28 października 2008 
    

W przyszłym roku Phenom X4 z TDP 45W


Autor: Zbyszek | źródło: HardwareInfo | 13:14
(24)
W drugim kwartale przyszłego roku firma AMD wprowadzi na rynek energooszczędne wersje produkowanych w procesie technologicznym 45nm procesorów Phenom X4. Układy będą charakteryzować się wskaźnikiem TDP wynoszącym zaledwie 45W przy częstotliwości taktowania co najmniej 2.2GHz. Procesory bazować będą na rdzeniu o nazwie kodowej Propus i zostaną przeznaczone do montażu w podstawce AM3. Równocześnie na rynek trafią także jednostki ze współczynnikiem TDP 65W pracujące z większymi w porównaniu do wersji 45W częstotliwościami zegara.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. To zapowiadaja sie ciekawie :) (autor: Markizy | data: 28/10/08 | godz.: 22:18)
    tylko czy mój gigabyte z am2 da rade tym prockom :)
    bo według jednego slajdu od AMD, AM3 ma być kompatybilny z AM2 i AM2+ :)


  2. amd (autor: mikuś | data: 28/10/08 | godz.: 23:06)
    jednak technologicznie idzie do przodu:) Mój 1- rdzeniowy athlon 64 3500+ sprzed 2 lat ma tdp 62 wat a tu 4 rdzenie o przynajmniej takim samym zegarze będą miały 45 wat wychodzi ~10 wat na rdzen przeciwko 62 czyli poprawa energooszczędności x6;)

  3. jesli dobrze kojarze (autor: niewidzialny27 | data: 29/10/08 | godz.: 11:39)
    to phenom wypada lepiej niz i7 jesli chodzi o energooszczednosc

  4. widze ze (autor: AZet | data: 29/10/08 | godz.: 11:49)
    AMD powoli przechodzi od zelazek klasycznych na turystyczne ;)
    Pani domu bedzie zadowolona bo to i pasjansa i gacie mozna wyprasowac.


  5. @niewidzialny (autor: agnus | data: 29/10/08 | godz.: 12:16)
    Nie wypada lepiej ponieważ nie zapewnia tej samej wydajności. Porównania na energooszczędność mają sens w przypadku układów "tak samo szybkich". Jedyne poletko na którym AMD może konkurować z Intelem teraz jest energia ale to co z tego, przed AMD próbowała tego też Via i jak sie sprawa potoczyła - wszyscy wiemy. Chyba że tak jak ta ostatnia AMD ma zamiar skupić się na segmencie netbook/subnotebook oddając resztę rynku Intelowi. Wtedy już możemy od razu zacząć przeglądać cenniki Intela dwie generacji do tyłu bo na nowsze cpu do nowych kompów stać nas nie będzie - to pewne.

  6. uzupełniajac (autor: agnus | data: 29/10/08 | godz.: 12:17)
    Nie twierdzę że ten Fenek złym cpu jest - do wydajnego mini-pc jak znalazł ale to żaden as AMD i żadne działo przeciwko niebieskim.

  7. Taaa... (autor: wiezlak | data: 29/10/08 | godz.: 12:29)
    Skoro procek 4-rdzeniowy z TDP 45W to niby żelażko turystyczne, to jak upozycjonować Core i7 z TDP 130W? Maglownica? ;)

  8. @wiezlak (autor: agnus | data: 29/10/08 | godz.: 13:55)
    Nie zapominaj o Fenku 9550 z TDP 140W ;)

  9. Co tam 9550... (autor: wiezlak | data: 29/10/08 | godz.: 15:31)
    skoro o czymś jeszcze lepszym zapomniałem. QX9775 z TDP 150W. AZet - jakiemu urządzeniu grzewczo-prasującemu odpowiadać będzie? ;)

  10. agnus (autor: Dzban | data: 29/10/08 | godz.: 17:32)
    Nie pisz głupot. 9550 ma 95W TDP. I7 niektórych programach wypada szybciej niż stare quady szczególnie w zastosowaniach serwerowych ale w grach jest wolniejszy od quadów intela więc do maszynki do gier jak najbardziej ok będą te procesory.

  11. niewidzialny27 (autor: morgi | data: 29/10/08 | godz.: 17:33)
    Gdzie ci to wypadanie wyszlo, taktowania to jedno, ale zobaczymy wskaznik IPC i perf./watt, wtedy odkrzykniemy co i jak.

  12. @angus (autor: antrax | data: 29/10/08 | godz.: 17:38)
    Phenom 9950 ma TDP 140w ale jest juz wersja z TDP 125W

  13. @Dzban (autor: agnus | data: 29/10/08 | godz.: 19:47)
    Kolego jakbyś przeleciał choćby od niechcenia cenniki sklepowe z pewnoscią znalazłbyś i Fenka z TDP 140W..

    @antrax
    Oczywiście że jest 9550 125W. Ale jest w sprzedaży także 140W, nie zaprzeczysz chyba.

    Mam prośbę - Zanim bluzgniemy na kogoś że się myli - zweryfikujmy najpierw swoje dane. Sam się tak kiedyś na twojepc.pl ośmieszyłem a potem było mi cholernie głupio.. (to do Dzbana głównie).


  14. Takie pytanie (autor: Remedy | data: 29/10/08 | godz.: 20:11)
    A co mnie k....a obchodzi TDP procesora skoro nie po to płacę pieniądze na sprzęt, żeby pasjonować się jego małym poborem prądu i tylko tym, bo reszta jest daleko w tyle za konkurencją. Kogo tak naprawdę to obchodzi? Wszyscy, podkreślam WSZYSCY mają serdecznie w dupie TDP procesora. Bo czy to mi skróci czas renderowania, czy to mi da kilka klatek więcej w grze, czy to sprawi, że konwersja filmu potrwa krócej? Kupując dajmy na to BMW M3 nie interesuje mnie ile pali a już tym bardziej to ile wydziela ciepła. Obchodzi mnie jedynie to, czy objadę mojego sąsiada buraka w jego Audi S5. ;)

  15. @morgi (autor: Takkyu | data: 29/10/08 | godz.: 20:34)
    Masz absolutną rację - tymaczsem "niech onaniści mają zajęcie". :-)

  16. Remedy (autor: wiezlak | data: 29/10/08 | godz.: 20:46)
    Mów za siebie, nie za wszystkich. Mnie akurat obchodzi TDP procesora na tyle, że wolał będę mieć "liczydełko" - załóżmy - o 15% wolniejsze, a jednocześnie z poborem prądu mniejszym o 50%.

  17. remedy (autor: mikuś | data: 29/10/08 | godz.: 21:52)
    Tdp jest bez znaczenia;) A później spojrzysz na licznik prądu i zastanawiasz się co jest, przecież spawarka wyłączona:p

  18. @Remedy (autor: agnus | data: 29/10/08 | godz.: 21:57)
    Masz rację ale tylko po części. Ochłoń, napij się wody i zastanów czy KAŻDEMU kupującemu samochód jak to piszesz zależy na M3 i objechaniu sąsiada czy też może kupujący mają różne potrzeby i jeden kupi M3, drugi Dacię Logan a może trzeci wybierze Mercedesa bo mu się znaczek podoba?? Na tej samej zasadzie (w pewnym sensie) działa rynek cpu. Jeden potrzebuje max wydajności - kupuje procki zwykle z "extreme" w nazwie. Ktoś inny chce mieć 4 jajka choćby na 1,8 takcie. Ktoś inny w ogóle potrzebuje procesora bo chce postawić na nim torrenta :) Jeden gość ma kasę i kupuje M3, drugi musi się łudzić że mu starczy 192KM w starej E34 2,5litra.

    Oczywiście większość ludzi ma w dupie TDP z prostej przyczyny - nie wiedzą w ogóle że coś takiego istnieje. Już pomijając fakt że TDP niekoniecznie ma bezpośrednie przełożenie na pobór prądu (różnice w przypadku konkretnych cpu z danej serii tdp).

    Moim następnym kompem będzie mini-pc pobierający jak najmniej prądu, chodzący prawie-pasywnie. Zgadnij Remedy, w czyjej dupie jest TDP?

    Nie w mojej, to mogę powiedzieć Ci na pewno :-)


  19. @agnus (autor: rainy | data: 30/10/08 | godz.: 00:37)
    Powinieneś się poczuć głupio dlatego , że Dzban napisał prawidłowo.

    Owszem Phenom 9950 wstępuje w wersji 140 W (jak również 125 W) ale 9550/9650 pobierają po 95 W.

    Remedy, rzeczywiście pobór mocy jest bez znaczenia: w myśl filozofii - po nas choćby i potop.


  20. @rainy (autor: agnus | data: 30/10/08 | godz.: 08:51)
    Racja ale oczywiście chodziło mi o 9950 to chyba oczywiste. Dzban mógł zwrócić mi uwagę że może przestawiłem cyfry w modelu a nie pisać że "piszę głupoty", na tym polega dyskusja a nie wzajemne "moje jest najmojsze". Anthrax jakoś zrozumiał...

  21. agnus (autor: Remedy | data: 30/10/08 | godz.: 14:08)
    Trochę źle mnie zrozumiałeś z przykładem BMW M3. Chodziło mi o to, że kupując TEJ klasy samochód oczekujesz od niego wydajności, a nie bicia rekordów w oszczędnej jeździe. Kiedy pojawia się dajmy na to nowy model M3 (wybrałem M3 celowo dlatego, że nie jest to najszybszy samochód na świecie, czyli taki Core 2 Extreme tylko coś co ma kopa a nie kosztuje fortuny np. E8400 ;)) to nikt normalny nie zadaje pytań ciekawe ile to pali, pewnie trzeba będzie mieć własną rafinerię. Tak samo jest z procesorami. Przy każdej nowej premierze widać tekst typu: "ooo ciekawe ile to będzie brało prądu, trzeba pewnie mieć własną elektrownię". Oczywiście żadeń wafel nie przyzna się, że kupił np. 650W zasilacz do komputera gdzie wystarczyłby dobry 420W. O tym, że z wywieszonym jęzorem lecą do sklepu kupić dany procesor czy kartę graficzną tuż po zadaniu pytania "ciewake ile...". Uważam to za żałośnie głupie.
    Powtarzam jeszcze raz. Każdy ma szczerze w dupie jakie jest TDP procesora zwłasza, że NAPRAWDĘ NIEWIELE mówi to o rzeczywistym poborze prądu i ciężko nawet porównywać pod tym względem produkty konkurencji. Chcę cichutki, chłodniutki, malutki komputer to wybieram z szerokiej gamy produktów tego typu.
    Oczywistym jest, że szukając przeglądajła do internetu nie kupię 4-rdzeniowego smoka, który na zwykłym chłodzeniu będzie ryczał i buchał gorącem. Z kolei chcąc grać w najnowsze gry w najwyższej jakości nikt nie będzie się ośmieszał tekstem typu: "mmm nie kupię tego procka/karty, bo będzie mi żarło dużo prądu i grzało w pokoju - zamiast tego pooglądam sobie slajdy na oszczędnym sprzęcie.". Łapiecie?


  22. @Remedy (autor: agnus | data: 30/10/08 | godz.: 15:56)
    Łapiemy Remedy ale dalej zastanawia mnie dlaczego używasz zwrotu "Powtarzam jeszcze raz. Każdy ma szczerze w dupie jakie jest TDP procesora...". Oto właśnie chodzi że nie kazdy ma w tej przysłowiowej dupie. Chodzi o to że TDP DAJE choć OGLĘDNY obraz tego ile ten proc może żreć prądu. Nie każdy siedzi w temacie i dokładnie wie ile prądu każde cpu na rynku zużywa - a w wielu przypadkach nie chodzi o ekstremalną wydajność a właśnie "cichość" i "ekonomiczność". Jasnym dla mnie jest że dwujajeczny proc TDP65W będzie jadł więcej niż jednojajeczny - to oczywiste. Ale chcąc złożyć takiego czy innego typu komputer - net, gry czy praca - już wiem jakie cpu omijać a jakie brać pod uwagę. TDP ma wartość informacyjną ogólną. Tym bardziej przydatne że jak widać powyżej jeden typ cpu (ta sama nazwa) może występować w wersjach chłodniejszych i cieplejszych.

  23. @Agnus, święte słowa.. (autor: AbrahaM | data: 3/11/08 | godz.: 18:35)
    Ostatnio siadłem przy kalkulatorze, policzyłem pobór prądu starego sprzętu (najstarsze klocki, typu proc/płyta sprzed dobrych paru lat), policzyłem ile powinien brać nowy sprzęt, uwzględniając EIST itp. wynalazki i wyszło mi że sporą część wydanej kasy na modernizacje odzyskam dzięki niższym rachunkom za prąd. Z tego samego powodu do PieCa wylądował PSU z sprawnością nie mniejszą niż 80%. Mniej ziemię obciążę i .. mniej dam zdziercom z energetyki..

  24. Tu Bardziej posłuży za przykład (autor: Adolph | data: 4/11/08 | godz.: 12:07)
    Radeon HD2900 XT Wydajny, niby, ale prądu ciągnie, że nie opłacalny.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.