Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 10 grudnia 2008 
    

Nehalem dla mas to Intel Core i5


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 08:03
(31)
Intel Core i5 - taką nazwą otrzymają nowe procesory Intela z architekturą Nehalem pasujące do podstawki Socket LGA 1160, które trafią na rynek w drugiej połowie przyszłego roku. Układy określane nazwą roboczą Lynnfield będą zawierać dwa lub cztery rdzenie oraz dwukanałowy kontroler pamięci, i w odróżnieniu od aktualnie oferowanych Core i7 z trójkanałowym kontrolerem pamięci oraz podstawką Socket LGA 1366 przeznaczone będą dla szerokiego grona odbiorców. Szersza dostępność procesorów ma być możliwa nie tylko dzięki niższej cenie samych jednostek, ale również całej platformy Socket LGA 1160 - w drodze rezygnacji z trzeciego kanału pamięci znacznie spadną koszty produkcji płyt głównych, a ponadto klienci będą mogli wybrać tańsze zestawy pamięci DDR3 składające się z tylko dwóch, a nie aż trzech kości.

Prócz zmienionej podstawki i rezygnacji z trzeciego kanału pamięci Core i5 nie będą zasadniczo różnić się od Core i7 - układy nadal będą mieć 8MB pamięci podręcznej trzeciego poziomu, będą także obsługiwać HyperThreading.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Czysty debilzm (autor: marioking | data: 10/12/08 | godz.: 09:40)
    Wypuszczac budgetowe wersje na inne podstawce niz i7. Co za i.... to wymyslil. Wielu ludzi przy modernizacji decydowalo sie dotychczasz kupujac nowo plyte i jakis najtanszy procek by za jakis czas wymienic na jakis porzadniejszy, a tym sposobem udupulili modernizacje osobom ktore nie maja kasy od razu sie porawac na docelowa platforme.

  2. popieram (autor: maw136 | data: 10/12/08 | godz.: 10:01)
    czy tak trudno zapewnić elektryczną zgodność (przecierz nikt nie karze aby wszstykie 6 gniazd kości było podłączone w takim procu ) podstawka mogłaby być taka sama tyle że powiedzmy 2 z 6 gniazd pamięci nie byłoby podłączonych (nie wlutowanych)

  3. Haha (autor: KaszeL | data: 10/12/08 | godz.: 10:14)
    Widać pierwsze objawy braku konkurencji. Jeszcze pożałujecie, że AMD nie ma liczących się na rynku procesorów.

  4. Niestety (autor: sol4rlag | data: 10/12/08 | godz.: 10:18)
    KaszeL ma racje. Phenom pozostaje ciekawostka przyrodnicza, a Intel zaczyna w kulki leciec. To nie jest nie przemyslanie posuniecie ze strony niebieskiego, tylko chuyt martekindowy

  5. pomysl stary jak Intel i AMD (autor: komisarz | data: 10/12/08 | godz.: 10:56)
    a przynajmniej od czasow p2 i celerona, a nie tak dawno w postaci socket 939 i 754.

    Co nie znaczy, to to dobre.


  6. ??? (autor: bezrobotnydarek | data: 10/12/08 | godz.: 11:08)
    z socket 939 i 754 była zupełnie inna sytuacja, socket 939 wprowadzili jako nową udoskonaloną podstawkę, natomiast intel wprowadzą nową podstawkę jako okrojoną wersję już istniejącej

  7. Kaszel masz rację ale... (autor: Dabrow | data: 10/12/08 | godz.: 11:30)
    ... ale to znowu może być szansa AMD. Jeśli tylko odpowiednio zareagują i będą mieli z czym to znowu będzie fajnie. I co się martwicie. Posiedzi się dłużej na c2d, core i7/i5 nie poszaleje i jeśli amd się spręży to intel znowu będzie musiał coś fajnego zrobić - powiedzmy że na miarę korka - więc co? dobrze będzie..!

  8. ee tam, pieprzycie, ze tak powiem ;) (autor: Kriomag | data: 10/12/08 | godz.: 11:42)
    tez sie kiedys tak nastawialem, kupie plyte i kiedys mocniejszego procka, i co? i g... lipa ;) i tak wychodzilo zawsze na to, ze nowy proc = nowa plyta (no chyba, ze co pol roku zmieniacie procki :/ ).

  9. dokladnie tak (autor: leonx | data: 10/12/08 | godz.: 12:00)
    jak mowi Kriomag. Przypomnijcie sobie ile razy udalo sie zmienic proca bez zmiany plyty. W moim przypadku bylo to dokladnie 1 raz od 13 lat i procka 386. Udalo mi sie wymienic Durona 800 na Athlona 2000+ (ale juz nie na Bartona 2500+, mimo teoretycznie takiej samej podstawki...).

  10. Jak kto kupuje z glowa... (autor: marioking | data: 10/12/08 | godz.: 12:21)
    ale to wymaga zdziebko perepktywicznego myslenia.

  11. moim zdaniem Okey (autor: LOLO64 | data: 10/12/08 | godz.: 12:39)
    Moze i faktycznie mogli zrobić zgodność na podstawce 1366, aczkolwiek moze sie neibawem okazać, że Bloomfieldy to tylko program pilotazowy, a to co nas interesuje to własnie Core i5. Jesli procesor bedzie odpowiednio wydajny i krętliwy, to ja nie widzę żadnego problemu. Choć moze i szkoda ze nie ma mozliwosci w późneijszym czasie wymienić i5 na i7.

  12. i5 to zło (autor: bezrobotnydarek | data: 10/12/08 | godz.: 13:49)
    można inaczej, kupić płytę nową, a potem w innym miesiacu procesor. Przecież w rodzinie w której są ze cztery komputery praktycznie co miesiąc się coś do kompa dokupuje, tym bardziej w czasach allegro, gorsze sprzedajemy kupujemy na to miejsce lepsze kupujemy

  13. kupujemy, kupujemy, kupujemy (autor: bezrobotnydarek | data: 10/12/08 | godz.: 13:50)
    no i nie wielu stać na intela xD

  14. hmm... (autor: leonx | data: 10/12/08 | godz.: 16:00)
    no ale ja nie rozumiem tak naprawde o co to cale oburzenie. i5 ma byc tym samym co i7, tylko z dwukanalowym kontrolerem pamieci zamiast trojkanalowego prawda? wydajnosc ma byc taka sama (ew marginalnie mniejsza ze wzgledu na dwu a nie trojkanalowa obsluge pamieci).

    Najbardziej znaczaca roznica to plyty i CENA plyty - mniej warst, nizsza cena, cztery gniazda zamiast szesciu obecnie.
    Cena procka nie jest bariera - i7 920 kosztuje mniej niz Q9550. Bariera jest CENA PLYTY.
    Jesli ktos jest w stanie zaplacic 1200-1300zl za plyte, to bez problemu kupi najtanszy i7. Kupno takiej plyty i i5 (najprawdopodobniej niewiele tanszego) mija sie z celem, bo i5 nie obsluguje 3 kanalow pamieci.

    Z drugiej strony - jesli ktos kupuje tania (mniej warstw - tansza, znana, sprawdzona i stosowana metoda produkcji) plyte pod i5, to po co mialby chciec kupowac do niej i7, ktory "in plus" bedzie mial tylko obsluge 3 kanalow pamieci - czego rzeczony i tak nie wykorzysta, bo plyta bedzie przystosowana do pracy w trybie dwukanalowym.

    Tak czy inaczej nie widze potrzeby ani nawet sensu (gdyby byly takie same podstawki) w kupnie i7 do plyty z 4 slotami (dwukanalowa konfiguracja), ani i5 do plyty z 6 slotami (trojkanalowa konfiguracja pamieci).


  15. @leonx (autor: bezrobotnydarek | data: 10/12/08 | godz.: 16:20)
    a właśnie że jest sens gdy się kupuje ratami i potem czeka na obniżke

  16. @leonx (autor: Qroń | data: 10/12/08 | godz.: 16:59)
    Tobie się zdarza raz na 13 lat. Mi zaś zdarzało się modować specjalnie Tualatin'a pod S370 FC-PGA (Abit SA6) po przesiadce z Giga-PIII a wcześniej z 600'tki. Pod Socket A (Abit NF7-S) gościłem Thoroughbred'a, Barton'a, a nawet Spitfire'a jak zaszła taka potrzeba.
    Na 939 Dual-Vsta ciągnał SanDiego i przez krótką chwilę, Toledo. Aż się dziwię, że od roku na Neo2-FR trzymam cały czas Pentium DC. Każdy ma swoje odczucia, jak widzisz moje mogą być diametralnie różne od Twoich.


  17. pytanie nieco inne (autor: nmd | data: 10/12/08 | godz.: 17:00)
    sa testy core i7 z dwoma pamiatkami? dziala wtedy dwukanalowo kontroler pamieci?

  18. ... (autor: kulapeta | data: 10/12/08 | godz.: 18:07)
    O takim ruchu ze strony Intela, było wiadomo już od dawna, ale właśnie, po kiego grzyba dwie podstawki ? Sprawa oczywista-brak konkurencji, już od dłuższego czasu. Tym samym dzielą Nas, jak byśmy byli, tylko ''mięsem armatnim''. Chcesz mieć piec z wypasionym procem i płytą, celujesz w i7, dla mniej wymagających pozostaje i5. Dużo zależy też, czy i5 będzie się dobrze kręcił, jak tak, to nie będzie zle. A może i dobrze, bo to też szansa dla AMD, oby to wykorzystali :)

  19. Ciekawe czy c2d i płytki lga775 potanieją (autor: ramkanazdjecia | data: 10/12/08 | godz.: 21:14)
    Jeżeli tak to super :)

  20. ... (autor: Zbyszek.J | data: 10/12/08 | godz.: 22:21)
    Core i5 pojawią się pod koniec przyszłego roku.

    Wówczas i7 będą bazowały na usprawnionej architekturze Nehalem, miały instrukcje AVX, pewnie także więcej pamięci cache i technologię wykonania 32nm.

    Natomiast 32nm wersje Core i5 z instrukcjami AVX pojawią się raczej dopiero w 2010 roku.


  21. Hehe (autor: KaszeL | data: 10/12/08 | godz.: 22:24)
    No właśnie. Nowy chipset do Core i7/i5 pojawi się najwcześniej pod koniec przyszłego(!) roku :\ Nie ma co liczyć, że płyty dla i7 potanieją. X58 jest diabelnie drogi. Pojawią się tańsze konstrukcje, ale nie jakoś znacznie tańsze. Muszę w końcu włożyć PII 940 do kompika, to będę coś więcej wiedział :P

  22. Podsumowując (autor: Zbyszek.J | data: 10/12/08 | godz.: 22:25)
    Pod koniec przyszłego roku czekają nas takie zmiany:

    Drogi Nehalem 45nm ----> Drogi Nehalem 32nm

    Core 2 45nm ----> Tania wersja drogiego dotychczas Nehalema 45nm


  23. Kaszel (autor: Dabrow | data: 10/12/08 | godz.: 23:14)
    tego PII to lepiej wyślij intelowi za grubą kasę - bo nie wiem któren z nich tak się kręcił - na 940 - hoohohoho!

  24. Jak by Ci to powiedzieć. (autor: KaszeL | data: 10/12/08 | godz.: 23:28)
    Nie chodzi o Pentium2 :)

  25. a to (autor: Dabrow | data: 11/12/08 | godz.: 14:11)
    też im wyślij - sie zmobilizują (-;

  26. ... (autor: kulapeta | data: 11/12/08 | godz.: 17:58)
    Niestety, AMD chyba już nigdy nie dogoni Intela, bo ten ma już opanowane 32nm, a rywal dopiero wystrugał 45nm (chyba, że w końcu im coś zaskoczy, ale raczej nie wygląda na to). Cóż, szykuje się monopol :( Zieloni będą walczyć ceną, tylko to im pozostało, a szkoda, bo mam dość już Intela i jego chorych zagrywek.

  27. odpowidz dla nmd (autor: ufoufnal | data: 11/12/08 | godz.: 19:21)
    Testy byly ale Intel zabranial ich publikowac na poczatku. Jak poszukasz to znajdziesz.

    Ale odpowiedz ci dam odrazu bo sam posiadam core i7 920@3.2 z pamiatkami 2 kanalowymi bo w dniu kiedy kupowalem nie byly inne jeszcze dostepne. 2 tyg pozniej wypozyczylem od sklepu pamiatki 3 kanalowe na 1 dzien -> roznica w bledzie statystycznym lub ledwo zauważalna


  28. kulapeta (autor: piobzo | data: 14/12/08 | godz.: 11:17)
    człowieku co ty pierniczysz.. z twojej wypowiedzi wynika, że intel "jutro" wprowadzi 32nm...
    wiesz kiedy AMD opracowało 45nm? to, że intel ma "gotowe" 32nm to nie znaczy, że z dnia na dzień będziemy mieli 32nm Nehalemy.. modernizacja fabów trwa długi okres.. do czasu tego u AMD może się zmienić wszystko i najprawdopodobniej, przez prawie cały przyszły rok będą się bili jak równy z równym (jeśli chodzi o wydajność/wat oczywiście)


  29. @piobzo (autor: kulapeta | data: 14/12/08 | godz.: 18:55)
    Zle mnie zrozumiałeś, ja nie napisałem, że Intel będzie trzepał za dwa dni swoje procki, tylko dostrzegam, jaka jest teraz przepaść miedzy nimi. Może się to zmieni, nie mówię, że nie, ale na pewno nie tak szybko. AMD nie ma swoich fabów, więc różnie może być, a Intel realizuje swój plan, i tyle. Tym bardziej, że Phenom II zawiódł według mnie, bo jak można nazwać 20% lepszą wydajność od swojego starszego brata ( jednak tego można było się spodziewać )<---> <--> '' przez prawie cały przyszły rok będą się bili jak równy z równym''- chyba sam w to nie wierzysz. Nowy Phenom nie dorównuje nawet Core 2, więc na równa walkę nie ma szans.

  30. masakra człowieku (autor: piobzo | data: 14/12/08 | godz.: 23:38)
    czytasz jak piszesz:P... czuje się troche jak nauczyciel j. polskiego (a to dziwne bo nigdy nie byłem za dobry).. "że intel "jutro" wprowadzi 32nm" podmiot używając słowa jutro ma namyśli w najbliższym czasie co zostało podkreślone przez zastosowanie cudzysłowu, ''przez prawie cały przyszły rok będą się bili jak równy z równym'' jest to nawiązanie do procesu technologicznego jaki wprowadza AMD czyli 45nm.. dlatego podkreśliłem w nawiasie że równa walka odbędzie się w kategori wydajności na wat.. mając ten sam proces technologiczny amd może konkurować w tej dyscyplinie z 45 nm procesorami firmy intel (nie tak jak dotychczas)... a jeśli chodzi o phenom którego jeszcze nie ma (więc nie wiem co cie zawiodło ale to nie mógł być on) to wiele się jeszcze może zmienić.. intel przez nehalema nie wprowadził nic nowego (przypomina mi to ostatnie poczynania nvidi <z przed premiery hd4xxx> oraz sięgając dalej w głąb AMD <z czasów sukcesów 64> mając przewage lekceważyli/żą rywala)

  31. @piobzo (autor: kulapeta | data: 15/12/08 | godz.: 16:47)
    Ok, przyznaję, nie przeczytałem zbyt uważnie Twojego komentarza nr; 28-'' (jeśli chodzi o wydajność/wat oczywiście) ''. Ale, jak sam napisałeś-nie ma jeszcze testów, więc nie wiadomo, jak będzie z poborem energii u Phenom II ? Mi się wydaje, że pod względem wydajności nie da rady pokonać nawet starszej architektury Core 2, można śmiało powiedzieć, że to porażka ! (na papierze wygląda to zupełnie inaczej, po prostu coś poszło nie tak ). Choć nie mówię, że będzie to zły proc, jak będzie się dobrze kręcił, może być ciekawie, oczywiście też CENA. A j. polskiego lepiej nie ucz, bo za dobrze Ci nie idzie, wiem co to znaczy-''jutro''. Druga sprawa, to od kiedy Intel ma już procki w wymiarze 45nm, a AMD ? Tak jak wcześniej pisałem, na dzień dzisiejszy-''przepaść''.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.