Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 30 marca 2009 
    

Acer pozwany za zbyt małą ilość pamięci operacyjnej


Autor: Zbyszek | źródło: TheRegister | 22:44
(32)
Firma Acer została pozwana do sądu za zbyt małą ilość pamięci operacyjnej zainstalowanej w notebooku. Kilka miesięcy temu Lora oraz Clay Wolph, mieszkający w Stanach Zjednoczonych (stan Ohio) przeznaczyli blisko 600 dolarów na zakup komputera przenośnego. Ich wybór padł na laptopa firmy Acer - zdecydowali się nabyć model Aspire 4520-5458 wyposażony między innymi w 1GB pamięci operacyjnej oraz system Windows Vista Home Premium. Niestety zakup okazał się rozczarowaniem - system operacyjny działał mozolnie, a aplikacje uruchamiały się bardzo długo. Para postanowiła poszukać pomocy u specjalistów, którzy zgodnie orzekli, że 1GB pamięci to zdecydowanie za mało dla systemu Windows Vista.

Teraz Lora i Clay oskarżają firmę Acer o sprzedaż notebooka ze zbyt małą ilością pamięci RAM, który jest "niezdolny do prawidłowej współpracy z Windows Vista" i żądają odszkodowania.

Para skierowała pozew do sądu, wydając jednocześnie oświadczenie, w którym przeczytać można między innymi, że "notebooki Acera mają defekt w postaci niewystarczającej ilości pamięci operacyjnej, aby w prawidłowy sposób działać pod systemem Windows Vista"

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. amerykanie!!! (autor: cp_stef | data: 30/03/09 | godz.: 22:53)
    czym wiecej poznasz tym mniej polubisz ....

  2. Idioci (autor: Waker | data: 30/03/09 | godz.: 23:02)
    co za debile...
    To ja sobie kupie kartę graficzną za 200zł i potem pozwę do sądu producenta że mi gry chodzą mozolnie. Zamiast dokupić sobie już na własną rękę wiecej pamięci to wolą iść do sądu. Takie rzeczy tylko w ameryce.


  3. heh (autor: Mademan | data: 30/03/09 | godz.: 23:04)
    Bo Amerykanie wytresowali sobie producentów, a u nas to producenci tresują klienta. Dzięki takiemu podejściu, w USA mają wszystko w najniższej cenie i jeszcze im kryzys spłaca cała Europa ;).

  4. Mają racje (autor: AZet | data: 30/03/09 | godz.: 23:19)
    i wygrają.Jak coś kupujesz to nie po to aby mieć podstawkę pod kwiatek, jak ktos twierdzi że ma działac to ma działac i kwita.
    To właśnie w Europie leja na klientów ,a tam za to bekna.
    I słusznie.
    Szkoda tylko że u nas jakoś mało jest chętnych żeby zdyscyplinowac producentów.
    Nawet instrukcje po polsku to śmiech na sali lub ich nei ma, mimo że takie sa przepisy,al eu nas macha się na to reka i...mamy co mamy.
    A oni jak dochodza swoich praw to co? No jasne to debile.
    Zenada.


  5. cp_stef & Waker (autor: komisarz | data: 31/03/09 | godz.: 00:12)
    lubią, jak ich producent zachodzi od tylu. Oczywiscie z obydwu wypowiedzi bije dosc prostacka wynioslosc nad glupimi amerykanami... ciekawe tylko, ze ameryka wyprzedza Polske w rozwoju gospodarczym o lata świetlne...

  6. Tylko dlaczego skoro uznali to za wadę (autor: kubolx | data: 31/03/09 | godz.: 00:12)
    to nie oddali oddrazu do serwisu, tylko odrazu do sądu, to przez takie debilizmy jest kryzys. A swoją drogą vista działa z 1 GB ramu to że słabo to co innego, dlaczego cwaniaczki m$ nie podali do sądu, że wymaga zbyt mocnego sprzętu?

  7. Do serwisu to sie oddaje (autor: AZet | data: 31/03/09 | godz.: 00:34)
    sprzet wadliwy.
    Nikt nie przyjmie sprawnego sprzetu prosto ze sklepu , to chyba logiczne?
    A wada jest gdyż nie spełnia tego co niby ma spelniać, stad wlasnie ocena fachowcow i na jej podstawie pozew.
    Mogli oddać do skelpu a...zdecydowali się na pozew.
    Mają do tego prawo gdyż zostali OSZUKANI,a nie zostali?
    Ameryka to kraj pozwów , głownie o pierdoły,ale w tym wypadku mają racje.
    Szkoda tylko że jak zwykle tam wywalczona racja nie ma wpływu na Europę.


  8. @Azet (autor: agnus | data: 31/03/09 | godz.: 00:35)
    Popieram. Niestety w EU to nie przejdzie. Narodowo-wyzwoleńcze interesy przede wszystkim, ochrona przemysłu, klient na szarym koncu.

  9. mogą nie wygrać (autor: kubazzz | data: 31/03/09 | godz.: 00:53)
    bo Acer może się podeprzeć deklaracjami Microsoftu i praktyką rynkową.
    Ale pozew każdy może zrobić.

    _________----Vista Capable---Vista Premium Ready
    Processor 800 MHz[55] 1 GHz
    Memory 512 MB 1 GB


  10. I ciekawe co chcą wygrać (autor: kubolx | data: 31/03/09 | godz.: 00:55)
    parę milionów. Acer puścił tanią wersję z możliwością zainstalowania xp jak dozbieracie kasy albo kości ramu. Vista przy dobrej konfiguracji i ustawinieach całkiem śmiało pochodzi. Ale żeby łbą dać nauczkę przyznałbym im wygraną kazł dać im kość ramu i reszcie którzy się zgłoszą po nie. a następne tanie wersje dodał z napisem na pudełku nie dla ludzi ograniczonych umysłowo i szukających dzióry w pupie.

  11. I widzisz kubolx tu będziemy się róznić (autor: AZet | data: 31/03/09 | godz.: 02:22)
    Ja uważam że jeśli płace to mogę wymagac dokładnie tego za co płace wierząc w dobrą wolę producenta wyrażoną w deklaracjach i reklamach.
    Tak samo aby jeździć samochodem nie muszę być od razu mechanikiem, ale rozumiem że dla Ciebie tacy "nieznający się " to frajerzy.
    I tym to sposobem producenci ładuja kichę na rynek bo więdza że mastachowie połatają to tak że bezie chodzic jak w reklamie, byle tanio było ;))
    No i kto tu jest frajerem ?


  12. popieram (autor: palko | data: 31/03/09 | godz.: 08:08)
    Ja się na tym znam ale inni nie muszą wiedzieć że na takim notebooku nie da się pracować normalnie i producent ich nabija w butelke. Może niektórym wyżej pasuje że ich producenci oszukują i leczą swoje kompleksy obrażając amerykanów. Jestem za tym żeby było jak najwięcej takich pozwów - może wtedy producenci zaczną bardziej się przykładać a i microsoft nie będzie przeginał z wymaganiami windowsa

  13. a ja sie z nimi nie zgadzam (autor: Marek1981 | data: 31/03/09 | godz.: 09:01)
    1) Vista działa ładnie na 1GB ramu lecz trzeba ją umiejętnie skonfigurować.
    2) Jak kupuje się lapka za 1k to nie ma co się spodziewać rewelacji
    3) Nikt nie sprawdza ile zbędnych programów ma w starcie
    4) Jak już wina leży po stronie wymagań MS co do Visty.
    5) Ludzie nie znają różnicy miedzy OS, mają błędne odczucia.


  14. To wiesz co? (autor: AZet | data: 31/03/09 | godz.: 09:27)
    Moze z kubolxem założ drużynę.
    W/g Was jak ktos kupuje to powinien wszystko wiedziec, nie tylko używac.
    I nie czepieć sie drobiazgów.
    Łykac co rzucają jak indyk kukurydzę, merdac ogonem, gula sprytu wypinac czerwonego oraz okiem pogardliwym łypać na te ciapy co tylko klikać umieją ;)
    gulu...gul...gul. ;))
    A ja chce k..wa mac żeby w Polsce było normalnie, i gówno mnie tak naprawdę obchodzi jak jest gdzie indziej.
    Dlaczego przez dziesięcolecia mają nas kopać w dupsko, tylko dlatego że sobie z tym radzimy jakoś?
    Ja tam sobei poradzę no nie ma sprawy ale do cholery czy zawsze muszę sprawdzać i dłubac?
    No ile kurna można?
    nad tym się nei zastanawialiśce że de facto chodzi tu o coś wiecej niż tylko gdakanie i szukanie dziury w d..pie?
    Nie sądze że tak głęboko zabrneliscie myślami. ;))


  15. I raczej maja racje (autor: Yog-Sothoth | data: 31/03/09 | godz.: 09:32)
    Marek1981 -->
    ad 1 - nie po to kupuje sie nowy sprzet, zeby go jeszcze poprawiac po producencie
    ad 2 - ja tam widze prawie 600$, to raczej ciut wiecej niz 1k
    ad 3 - zbedne programy to ponownie wina producenta, ktory lubi zasyfic system wieloma pierdolkami
    ad 4 - jak kupisz Crysisa to tez sie bedziesz sadzil ze nie dziala na twoim 486?
    ad 5 - co to ma wspolnego? Skoro producent zdecydowal sie na sprzedawanie laptopa z Vista to powinien ja dostosowac SAM, zeby dzialala w porzadku.

    Oczywiscie tu wiadomo o co chodzi - kasa, jednak nadal maja racje, skoro sie sprzedaje slabego lapa z Vista, to przynajmniej powinni odchudzac jakos ten system a nie walic tam jeszcze x programow niepotrzebnych nikomu.


  16. Najlepsza kara (autor: Antiloop | data: 31/03/09 | godz.: 09:34)
    to taka aby wszyscy specjaliści ze stajni ktorzy ustatlili/obliczyli Vista Capable na poziome 512 MB Microsoftu pracowaliby na przecudnej Viscie z 1GB RAM'u.
    Teoretycznie kosiarka do trawy mozna sie ostrzyc...


  17. Marek i kubolx to chyba uważają, że ... (autor: Muchomor | data: 31/03/09 | godz.: 09:35)
    ... tak elitarne produkty jak laptopy powinny trafiać tylko w ręce wytrenowanego specjalisty, który będzie umiał spędzić nad nimi dodatkowy czas by przekonfigurować kompletnie system pod konfigurację, za którą pozwolono mu zapłacić w sklepie i w dodatku docenią jeszcze fakt, że producent dał im taką możliwość.

    Żeby nie było: nie mówię, że tanie lapy mają zniknąć ale jak coś ma być tanie i konfig jest niewyszukany to powinno to wychodzić z XPekiem, który będzie do tego pasował. Da się to zrobić. Udowodniły to setki sprzedawanych z XP netbooków.

    Nic nie szkodzi by producent, który przegra taki proces dochodził potem swych racji u M$'a - w taki czy inny sposób.


  18. haha (autor: KaszeL | data: 31/03/09 | godz.: 10:28)
    Śmiać mi się z was wszystkich chce. Ten proces nie ma nawet w USA szans na wygraną.

    Sprawa jest dość prosta, M$ Vista ma określone wymagania techniczne, które jak rozumiem spełniał zakupiony laptop. Opinia panów ekspertów to za mało, ponieważ ogromna korporacja dawno wyznaczyła przy pomocy swoich procedur i specjalistów wymagania takiego systemu. U nich jest napisane, że będzie działać - i działa. A, że wolno? No trudno. Taki lajf. Ewentualne roszczenia mogą być kierowane tylko i wyłącznie w stronę producenta oprogramowania, ale te również z góry skazane są na porażkę ponieważ M$ nie gwarantuje w żaden sposób wydajności swoich aplikacji.

    To tak, jak by Pani Lora kupiła najtańszy model Forda, z 50konnym silnikiem i potem była rozczarowana, że nie przyspiesza. Chociaż tutaj i tak producenta podaje w specyfikacji technicznej czas osiągnięcia pierwszej setki ;) M$ nie podaje jak szybko mają się uruchamiać aplikacje.


  19. jak (autor: Dzban | data: 31/03/09 | godz.: 10:40)
    by krapów acer nie instalował tak jak wszyscy producenci laptopów to by vista lepiej chodziła. A 1Gb ramu to mało strasznie.

  20. ... (autor: doxent | data: 31/03/09 | godz.: 12:06)
    Instalowałem Viste na laptopie z 1GB i chodzi w miarę normalnie. Warunek jest jeden, system nie może być zaśmiecony dodatkami jakie oferują producenci laptopów. Oni tak naprawdę robią krecią robotę Viście. Świeżutko założona Vista ze wszystkimi sterownikami oraz prostym antywirusem AVG chodzi niewiele wolniej od XP. Natomiast jeśli wrzucimy Norton Internet Security, stado niezliczonych dodatków startujących razem z systemem to nawet z komputera z 4GB robi się muł niesamowity. Praktycznie nie spotkałem jeszcze na czysto zainstalowanej fabrycznie Visty na żadnym laptopie. Najgorzej miało Lenovo które uruchamiało się na wstępie 5 minut i to z 3GB Ramu. Po wielogodzinnych bojach z wywalaniem zbędnego oprogramowania udało się ten czas znacząco skrócić. Na dodatek nie wiadomo czemu ale nadal większość laptopów nie posiada zainstalowanego SP1 mimo iż ten dodatek jest dostępny od bardzo dawna. Ciągle w sprzedaży są laptopy z Vistą w pierwotnej wersji.

  21. doxcent (autor: komisarz | data: 31/03/09 | godz.: 13:06)
    Aha, spoko - czyli na kompie mozna zainstalowac jedynie system operacyjny. No bo jak ktos chce miec dodatkowo firewala, worda czy inne _podstawowe_ programy, to juz jego wina.

  22. Ameryka kraj kontrastow (autor: morgi | data: 31/03/09 | godz.: 13:43)
    ale najlepiej dzialaja tam federalne prawa, sluzby i sady i nikt nie zaprzeczy, ze nie zawsze tak bylo, ze najbardziej obiektywne. Klient i konsument ma prawo, w tym przypadku oszczednosc na kosciach pamieci to kpina, biorac pod uwage jakie sa koszta DRAM, to zwykle naciaganie Acera na obnizke ceny.

  23. Marek (autor: morgi | data: 31/03/09 | godz.: 13:45)
    Vista ladnie dziala, jak sie ja zmoduje, nie skonfiguruje, bo nie sposob tego zrobic bez specjalistycznej wiedzy, umiejetnosci i narzedzi.

  24. powinni zasądzić wyrok: (autor: bmiluch | data: 31/03/09 | godz.: 14:53)
    - mogą oddać lapka do sklepu
    - Acer może sobie sprzedawać dalej jak chce, pod warunkiem, że w ofercie dopisze: "z 1GB chodzi bardzo wolno; tylko dla ludzi z dużą ilością czasu"
    - Microsoft też może sobie podawać wymagania dla Visty jakie chce, z podobnym dopiskiem. np. "Vista to super system, ale jak masz dużo ramu, albo potrafisz dłubać w resestrze systemu"


  25. teksty o viście działającej ładnie (autor: XTC | data: 31/03/09 | godz.: 14:54)
    to mnie rozbrajają...
    Może jak ktoś nie ma porównania to mu "śmiga".


  26. ... (autor: lukisp | data: 31/03/09 | godz.: 16:22)
    Niesety nie zgodze się z osobami którym podba sie taki pozew.
    Po pierwsze klient wybiera sprzęt, Acer (czy inny producent) mu go nie wciska na siłę ma "wolny" (jak to w ameryce) wybór.
    Kupując sprzęt akceptujemy/zgadzamy się na to co dostajemy w zamian, a w przypadku laptopa nie ma niezgodności z zawartą umową.
    Pozew o treści (może wersja amerykańska jest inna tylko źle przetłumaczono):
    "notebooki Acera mają defekt w postaci niewystarczającej ilości pamięci operacyjnej, aby w prawidłowy sposób działać pod systemem Windows Vista"
    Nootebok nie ma defektu ! - ponieważ ma wystarczającą ilośc pamięci według producenta systemu Windows vista.
    "prawidłowy sposób działać" - notebook działa prawidłowo, ba działałby mając 512mb pamięci operacyjne, fakt wolno ale dalej działa prawidłowo (swap na dysku)

    Czy kupująć samochód w wersji "SPORT" mam prawo oskarżyć producneta że przegałem wyścig bo samochód za wolno jechał ? w końcu to wersja sport :p


  27. Dodajcie sobie do tego, że (autor: kubolx | data: 31/03/09 | godz.: 21:34)
    niestety gdyby chcieli do niego włożyć xpka to by musieli jeszcze więcej go postawić (ok.150$ wiecej); taki cwany szantaż m$.
    Wiem jest linuks, ale tu też by ich można pozwać za mało intuicyjny os.


  28. kubolx (autor: XTC | data: 31/03/09 | godz.: 21:45)
    nie mylmy niewiedzy z intuicyjnością :)
    Jeśli intuicyjnością można nazwać te stopniowe próby zbliżania się do cech os'a linuksopodobnego - to podziękować.


  29. Popieram (autor: Golem | data: 31/03/09 | godz.: 22:34)
    Acer poprostu kozysta z naiwnosci ludzi ktozy nie maja pojecia o sprzecie. Popieram i mam nadzieje ze Acer przegra i jeszcze poniesie kare za takie oszustwo.

  30. To ma sens (autor: przemas84 | data: 31/03/09 | godz.: 23:36)
    Pozew też wydaje mi się naciągany jednak ma to sens. Skoro producent daje w zestawie system operacyjny to komputer powinien z nim odpowiednio współpracować, prawda jest taka, że vita z 1gb ram chodzi tragicznie, może i poprawnie ale tragicznie i moim zdaniem największą głupotą jest instalować viste na komputerze z 1GB ram dlatego sprzedając klientowi taki sprzęt od razu sprzedaje do tego dodatkową pamięć.

  31. sami sobie stworzyli taki system prawny! (autor: MagS | data: 1/04/09 | godz.: 13:54)
    Ja kupiłem kiedyś też Acera z 1GB ramu i Vista. Wszystko działa jak należy. Kwestia konfiguracji. Ale w Stanach niektórzy zamiast się pouczyć wolą iść do sądu. Pamiętam jak niedawno jeden z kierowców który nie wyrobił na zakręcie oskarżył producenta samochodu że w instrukcji nic nie jest napisane o tym że samochód sam nie skręca!!!

  32. Acer czy inna marka... (autor: Lates | data: 2/04/09 | godz.: 13:44)
    ... co za znaczenie? Klient nie sprecyzował przy zakupie do jakich celów kupuje dany sprzęt i dostał co dostał. Nie wiem o co bijecie pianę. Sprzęt jest jak najbardziej zgodny ze specyfikacją. Mogą się sądzić, ale wg. mnie to dziecinada i próba wyłudzenia.
    Jak ktoś się nie zna na sprzęcie to sięga po radę "experta", a nie kupuje kota w worku i potem ma problem. Poza tym produkt, który działał im wolno pewnie też ma swoje minimalne i optymalne wymagania. Jak ktoś patrzy tylko na te minimalne to ma jedynie gwarancję, że instalator zainstaluje dany program. Jednak co do wygody pracy tu jeszcze daleko...

    Cała Ameryka, a ja myślałem, ze oni wszystko kupują Hi-END :P


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.