Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | DFI LanParty X58 T3eH8 - prawdziwy overclocker's dream?
    

 

DFI LanParty X58 T3eH8 - prawdziwy overclocker's dream?


 Autor: Krzysztof Opson Opacki | Data: 14/05/09

DFI LanParty X58 T3eH8 - prawdziwy overclocker's dream?Seria płyt głównych DFI LanParty już od wielu lat dostarcza amatorom podkręcania wysoką jakość wykonania oraz solidny potencjał overclockingu. Stała się już niemalże ikoną największych możliwości i niecodziennej solidności, okupionej nieco wyższą ceną. Model X58-T3eH8, który dziś chcemy zaprezentować należy do serii flagowej LanParty UT, posiadającej plastikowe elementy wrażliwe na światło UV, a także najlepszy w obrębie serii LanParty system chłodzenia. Niekwestionowaną zaletą płyt LanParty jest także cyfrowy układ firmy Volterra, zasilający procesor i mający zapewniać bardzo stabilne napięcia CPU, w każdych warunkach. Czy konstrukcja sprawdzi się na polu walki? O tym w dalszej części artykułu. Zapraszam.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: DFI LanParty X58 T3eH8 - prawdziwy overclocker's dream?
 
 » Specyfikacja, budowa i wyposażenie
 » Oprogramowanie i jakość dźwięku
 » BIOS, overclocking, kompatybilność
 » Testy wydajności
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. pierwszy (autor: Artk | data: 14/05/09 | godz.: 00:47)
    strasznie drogo za tą płytkę sobie życzą :(

  2. Juz sprzedales egielde opson? (autor: Icing | data: 14/05/09 | godz.: 01:33)
    A gdzie pomiar temperatur NB, SB, mosfets podczas podkrecenia i bez.

  3. A ja zawodzę po staremu (autor: kubolx | data: 14/05/09 | godz.: 05:31)
    gdzie wersja dla amd? Rasizm, a jeśli mnie pamięć nie zawodzi ta firma wypłyneła na mobo dla amd z nf2 na pokładzie.

  4. cos sie fotki nie odtwierają (autor: sew123 | data: 14/05/09 | godz.: 08:02)
    404 - not found - ofc chodzi o powiekszenia
    Test calkiem ok , choc brak temperatur.


  5. fotki (autor: DYD-Admin | data: 14/05/09 | godz.: 09:30)
    już OK

  6. Icing, sew123 (autor: Opson | data: 14/05/09 | godz.: 09:40)
    Nie skupiałem się na temperaturach, ponieważ i tak w żaden sposób nie byłyby porównywalne z innymi płytami - każda może mieć termometry ulokowane w innych miejscach, a pomiar "domowymi" metodami na radiatorze nie ma większego sensu - w każdym miejscu radiatora temperatura byłaby inna. Zapewniam jednak że płyta pracowała stabilnie, bez żadnych dodatkowych wentylatorów nawet po bardzo mocnym OC

  7. Hmmm.... (autor: ligand17 | data: 14/05/09 | godz.: 11:53)
    Odnośnie samej płyty: wydajność na tle (znacznie tańszej) konkurencji rozczarowuje, cena 1400 zeta wydaje się być zupełnie nieadekwatna do możliwości. Mała ilość dodatkowego oprogramowania, ubogie wyposażenie (brak chociażby wyjścia optycznego czy wspomnianego portu eSATA). Za człowiek dopłaca te 600 zeta? Za wściekłe kolorki, naklejkę i fluoryzujące w UV kabelki?
    Teraz odnośnie samej "recenzji": Nie podoba mi się podejście do omawianego produktu jako cudu objawionego - jesli port FDD jest umieszczony na dole płyty, to od razu "bo już nikt go nie używa", jeśli brakuje oprogramowania to "bo tego nie oczekujemy", jeśli karta dźwiękowa gra to już jest super, jeżeli wydajność nie jest powalająca a jedynie trzyma się grupy (czyli DFI nic nie wniosło do projektu) to od razu "silnie konkurencyjna". No i jak to jest z tym układem zasilającym? Raz autor pisze, że "Niekwestionowaną zaletą płyt LanParty jest także cyfrowy układ firmy Volterra, zasilający procesor i mający zapewniać bardzo stabilne napięcia CPU, w każdych warunkach", a potem przyznaje, że "przy niemałym dla Core i7 napięciu 1,45V, spadek napięcia pod obciążeniem nie był większy niż 0,03V". To układ jest w końcu stabilny, czy nie? Takich "kwiatków" jest więcej.
    Nie podoba mi się również użycie pierwszej osoby liczby mnogiej - to jest recenzja/test, a nie analiza psychologiczna.
    Brak jest wyników temperatur - koledzy powyżej zauważyli, autor próbuje się tłumaczyć niczym 3-letnie dziecko. Trzeba było te temperatury pomierzyć i kropka. nie zgadzam się, że "pomiar "domowymi" metodami na radiatorze nie ma większego sensu" - miałby bardzo duży sens, bo iwówczas istnieje wspólny punkt odniesienia. A to, że "pracowała stabilnie, bez żadnych dodatkowych wentylatorów nawet po bardzo mocnym OC" to chyba jest już standard, a nie cud natury?
    Nie chce mi się dłużej wyliczać ułomności tego artykułu, ale jest ich jeszcze więcej. Sugeruję wyciągnąć wnioski i następnym razem bardziej się przyłożyć.


  8. ligand17 (autor: Opson | data: 14/05/09 | godz.: 12:35)
    Myśle że jednak przesadzasz, nie uważam tej płyty za cud objawiony ale seria LanParty UT jest skierowana do konkretnej grupy kilentów, dla których pewne aspekty takie jak oprogramowanie mają mniejsze znaczenie. To płyta wyczynowa, ma bogaty BIOS, duże możliwości - co użytkownik z nimi zrobi jego sprawa. Jeśli ktoś nie podkręca - niech nie kupuje.

    Nie napisałem że portu FDD nikt nie używa, czytaj proszę dokładniej

    Kwestia wydajności - wyraźnie napisałem w artykule dlaczego jest tak a nie inaczej. Kontroler w procesorze = zmniejszenie roli płyty głównej=mały jej wpływ na wydajność

    Ja się nie tłumacze jak 3 letnie dziecko z temperaturami, wyjaśniłem dlaczego takie coś nie miałoby sensu - jeśli tego nie rozumiesz mogę tłumaczyć dalej. Jednak wspólny punkt odniecienia nigdy by nie istniał bo wiadomo że temperatura w każdym miejscu radiatora jest inna - co pomiar otrzymywałbym inne wyniki, nie mówiąc w ogóle o porównywaniu różnych płyt z różnymi systemami chłodzenia.

    Kwestia 1 os. l. mn - ok, tą sprawę przemyślę


  9. Opson (morgi) oficjalnie na TPC? (autor: Galnospoke | data: 14/05/09 | godz.: 12:40)
    Widze, ze poziom rosnie z dnia na dzien. OK, zmieniam portal. Bylo milo.

  10. Galnospoke (autor: Opson | data: 14/05/09 | godz.: 12:42)
    Nie wiem dlaczego kojarzysz mnie z morgim, ale nie mam z nim nic wspólnego co może potwierdzić administracja TPC.

    Wiem tylko tyle że taki ktoś tu jest, i że jest kontrowersyjny


  11. @ligand17 (autor: TheDJ | data: 14/05/09 | godz.: 12:46)
    Czepianie się na siłę do wszystkiego jest chyba tutaj bardzo popularne. Ale kolejno.

    Port FDD - wraz z płytami głównymi LGA1366 znika zupełnie. Część płyt po prostu go nie ma - jeśli więc jest to należy to traktować jako zaleta. I autor napisał bardzo dobrze: port jest, ale 'lekkim mankamentem jest to, że znajduje się na samym dole laminatu'. Co więcej miał napisać? Miał jeździć po płycie za to, że praktycznie przez nikogo nie używany port FDD znajduje się na dole PCB?

    Brak oprogramowania - rozumiem, że skorzystasz z 3-miesięcznego pakietu Norton Internet Security? Bo w zasadzie tylko to jest dołączane do niektórych konkurencyjnych płyt głównych. Chyba, że interesują Cię takie dodatki, jak 'Adobe Acrobat Reader&' czy 'CPU-Z' - w końcu można je dostać tylko na płytkach CD/DVD dostarczonych przez producentów płyt głównych. Konkretny produkt jest przeznaczony dla konkretnych odbiorców - trudno żeby dziennikarz motoryzacyjny krytykował wyczynowy sportowy samochód za brak wbudowanej nawigacji satelitarnej. Jeśli producent przeznacza płytę główną dla osób, które podkręcają to pomija inne dodatki (oczywiście nie musi). Ty wybierasz produkt dla Ciebie odpowiedni. Jeśli Ci brakuje 3-misięcznej wersji pakietu Norton Internet Security, to kupujesz Gigabyte'a który to ma - proste.

    Zintegrowana karta dźwiękowa - autor ocenia ją w porównaniu do innych zintegrowanych dźwiękówek. Ten kto wymaga czegoś więcej i tak ma osobną kartę i się nie interesuje zintegrowanym badziewiem. Ale ocena zintegrowanego kodeka w porównaniu do innych 'zintegrowanych badziewi' jest potrzebna, bo jednak część osób nie posiada / nie kupuje osobnych kart.

    Wydajność - tutaj się obnażasz. Co masz DFI wnieść do wydajności płyty głównej dla procesora ze zintegrowanym kontrolerem pamięci? Widać jak masz marne pojęcie na ten temat. Bez drastycznego skrócenia niektórych timingów pamięci, bądź ukrytego podnoszenia częstotliwości bazowej nie da się podnieść wydajności takiego systemu. To pierwsze jednak negatywnie wpłynie na możliwości w zakresie podkręcania i to bardzo - 1% wyższa wydajność, a możliwości O/C spadną o 20-30%. Gratuluję wiedzy, a raczej jej braku. To samo jest w przypadku płyt głównych dla AMD - jeśli któryś producent nie skopał ustawień timingów, to wszystkie płyty testowane na identycznym zestawie pamięci będą miały identyczną wydajność w granicy niepewności pomiarowej. Oczywiście można zrobić recenzję używając dwóch BIOSów: tego do wydajności @ def oraz tego do podkręcania - obydwa oczywiście dostarczone przez producenta. Ale jeśli ktoś gra uczciwie, to jest źle, jak widać.

    Kwestia napięcia - kolejny brak wiedzy z Twojej strony. Spadek o 0,03V to jakieś 2%, co jest wartością jedną z najwyższych jeśli chodzi o płyty główne w ogóle. Mówimy o spadku napięcia przy bardzo wysokich jego wartościach i bardzo dużym obciążeniu.

    Pomiar temperatur - 'chłodno-file' się znalazły. Pewnie zaraz mi powiesz, że od mostka który pracuje w wyższej temperaturze podniesie się temperatura procesora - LOL.


  12. Zbiorczo (autor: ligand17 | data: 14/05/09 | godz.: 13:32)
    @Opson:
    "seria LanParty UT jest skierowana do konkretnej grupy kilentów" - z opisu, wyników testów i ceny wynika, że ta grupa to bogate szczyle, dla których największe znaczenie ma wygląd. Jeżeli w tekście porównujesz wydajność testowanej płyty z konkurencją, to powinieneś odnieść się do wszystkich parametrów - również ceny. I tego porównania brakuje, a zdecydowanie obnażyłoby słabości testowanej płyty. Jeżeli będziesz potrafił wskazać jej zalety w porównaniu do reszty - bardzo dobrze. Ale nie wskazujesz, piszesz jedynie enigmatycznie, że płyta mu duży potencjał, że ma bogaty BIOS - a nie potrafisz wykazać, na czym polega przewaga tego "bogatego wnętrza" nad konkurencją. I w tym momencie peany na cześć DFI tracą rację bytu a stwierdzenie, że jest to produkt kierowany do specyficznej grupy konsumentów przywołuje obraz jak powyżej.
    Kwestia wydajności: piszesz, że "zmniejszenie roli płyty głównej=mały jej wpływ na wydajność", więc powraca pytanie: po dokładać 600 zeta do płyty, skoro ma mały wpływ na wydajność zestawu? Z drugiej strony z testów widać wyraźnie, że różnice w wynikach pomiędzy różnymi producentami występują. Więc jak to jest?
    Odnośnie temperatur - widać, że nie rozumiesz uwag i dalej idziesz w zaparte. Dlaczego uważasz, że "wspólny punkt odniecienia nigdy by nie istniał"? Bo za każdym razem masz inną skalę temperatur? "temperatura w każdym miejscu radiatora jest inna" - to umownie mierz za każdym razem temperaturę radiatora w centrum chipsetu i problem zniknie. Wbrew pozorom jest to ważna informacja dla nabywcy. Inaczej się projektuje zestaw dla płyty gorącej, inaczej dla chlodnej. Jeśli chcę mieć cichy komputer, to nie kupię grzejącej się płyty, bo musiałbym dołożyć dodatkowe elementy chłodzące.

    @TheDJ:
    FDD - "wraz z płytami głównymi LGA1366 znika zupełnie" - czyli Twoim zdaniem mam się cieszyć, że producent w ogóle łaskawie je umieścił? Nie, dziękuję. Po prostu wybiorę inny model płyty.
    Oprogramowanie - taki sam zarzut mogę sformułować w stronę tego, co jest dołączane: po co je dołączać, skoro mogę je ściągnąć z Internetu? Brak chociażby wspomnianego przez Ciebie Acrobata, jakiegokolwiej pakietu bezpieczeństwa mnie jdnak dziwi. Nie wspominając o tym, że doskonałym dodatkiem byłby np. program do partycjonwania dysku, robienia kopii zapasowych w locie (np. Acronis True Image) czy odpowiednik ASUSowego AI Suite.
    Dźwięk - podobnie, jak FDD. Mam się cieszyć, że jest? Za 1400 oczekuję, że płyta będzie naprawdę porządnie wyposażona i wszystko, co się na niej znajdzie, będzie najwyższej jakości.
    O wydajności napisałem w odpowiedzi dla Opsona: jak widać inni mogą. DFI czesto odstaje w dół. Co do O/C się nie wypowiadam, bo na podstawie tego, co jest w teście nie można wysnuć jakiegokolwiek wniosku o możliwościach tej płyty.
    Napięcie: Twoim zdaniem 2% to mało? Wybacz, mam inne zdanie. Przypominam, że w założeniach jest to produkt dla wymagających odbiorców. Przy reszcie sprzętu maksymalnie wyżyłowanej 2% spadek napięcia może spowodować od razu zwis.
    Pomiar temperatur: przeczytaj to, co napisałem wyżej i się zastanów.


  13. @ligand17 (autor: TheDJ | data: 14/05/09 | godz.: 14:01)
    Jeśli twierdzisz, że Opson idzie w zaparte, to Ty nie jesteś od niego ani grama lepszy. Do rzeczy:

    FDD - Tak, trzeba się cieszyć, że FDD jest - należy oczywiście zauważyć, że jest w złym miejscu, ale to zostało zrobione. W jaki sposób miał to napisać - przykład daj.
    Oprogramowanie - Ty naprawdę nie masz pojęcia o czymś takim jak "pozycjonowanie produktu na rynku" - samochodu, który jest uterenowiony nie karci się za to, że nie potrafi przejechać szykany bez ostrych wychyleń na boki. Oczywiście można i nawet należy wspomnieć, że oprogramowania brakuje i to zostało zrobione, ale warto też zauważyć, że przeciętna osoba kupująca DFI oczekuje od płyty możliwości podkręcania, a nie oprogramowania dodatkowego. Tak samo jak ktoś kupuje wypasioną wersję Asusa z WiFi, to nie oczekuje, że na tej płycie zrobi rekordy O/C, ale oczekuje że będzie miał masę dodatków. Oczywiście jeśli dostanie możliwości o/c na wysokim poziomie to fajnie, ale nie kupował tej płyty po to, żeby kręcić ekstremalnie. Podobnie jak wyżej - powiedz jak miałby brzmieć fragment dotyczący oprogramowania, bo moim zdaniem jest to dobrze napisane. Jest napisane, że softu brak, choć w przypadku należało się tego spodziewać (choćby z powodu tego, że DFI od dawien dawna nie dodaje softu). Ale jak sam napisałeś w p[rzypadku FDD - jeśli Ci się to nie podoba, to kupujesz inną płytę, która ma próbne wersje oprogramowania - proste. Autor recenzji co należało to napisał - nie ma softu - nie ma, ale tego po DFi należało się spodziewać.
    Dźwięk - zupełnie nie rozumiesz tego co ja napisałem. Ty cały czas próbujesz ocenić płytę główną w kontekście jej ceny - tutaj raczej nie powinno być wątpliwości, że jest to raczej kiepska propozycja. Ja odnoszę się do Twoich uwag odnośnie artykułu, a nie odnośnie płyty. Uważam, że sekcja "dźwiek" jest dobrze napisa, co Ty podważyłeś - więc racz nie wczepiać w to ceny, bo to nie jest istotne z naszego punktu widzenia. Autor ocenił zintegrowany (de facto nie zintegrowany, ale to osobna sprawa) względem innych kodeków zintegorowanych. Ty twierdzisz, że powinien skarcić płytę główną, bo nie posiada "wbudowanego X-Fi", a to że nikt tego nie zrobił i że nie jest to możliwe, to już nie bieżesz pod uwagę.
    W kwestii wydajności - napisałem od czego ona zależy. Nigdzie nie napisałem, że DFI w tej kwestii wypada dobrze. Jeśli zostały gdzieś źle ustawione timingi, to ładnie to wychodzi w testach. Niemniej nie można wyskoczyć ponad poziom uznany za normalny - Ty do tej kwestii się w ogóle nie odniosłeś. Wydajność niższa od takiej jaka być powinna występuje i to jest spowodowane złym dobraniem timingów czy tym podobnych ustawień przez producenta. Nie da się jednak wybić w górę - jeśli nie zrobi się tego co napisałem wcześniej.
    Napięcie - owszem 2% to jest mało, biorąc pod uwagę, że z reguły trzeba się liczyć ze spadkiem napięcia o około 0,08 - 0,09V w przypadku innych płyt głównych - bynajmniej nie tańszych, żeby nie było.
    Pomiar temperatur - a czy ja napisałem, że nie należy badać temperatury? Masz problemy z czytaniem? Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i się do tego odnieś.


  14. ...jeszcze ktoś ma wątpliwości (autor: Blazakov | data: 14/05/09 | godz.: 15:38)
    dla czego nikt nie chce tutaj recek pisać? :)

  15. ... (autor: trepcia | data: 14/05/09 | godz.: 16:01)
    Negatywne komentarze zawsze są ;-)
    A co do tego, że nikt nie chce pisać recenzji... ja chciałem pisać ale mnie nie zwerbowali ;-)


  16. trepcia (autor: DYD-Admin | data: 14/05/09 | godz.: 16:50)
    taaak? zapraszam ponownie :)

  17. DYD (autor: MarcinN | data: 14/05/09 | godz.: 17:14)
    Po co jak i tak nie odpisujecie.

  18. Glanospoke (autor: komisarz | data: 14/05/09 | godz.: 17:44)
    zegnaj! powodzenia na pclab.onet.pl

  19. ...up.. (autor: Marek1981 | data: 14/05/09 | godz.: 17:56)
    recka fajna, płyta dla nieliczących się z kasą, tak samo jak jest z i7.
    Sam procek już jest dla mnie przegrany (kiepska wydajność gier w wysokich rozdzielczościach) a do tego te zużycie energii.


  20. czyżby (autor: scoobydoo19911 | data: 14/05/09 | godz.: 19:31)
    powrót dfi do wielkiej gry?

  21. @TheDJ (autor: ligand17 | data: 14/05/09 | godz.: 19:52)
    Sugeruję ponownie przeczytać moją poprzednią wypowiedź i ją przemyśleć, a dopiero potem się do niej ustosunkowywać.

  22. @ligand17 (autor: TheDJ | data: 14/05/09 | godz.: 19:55)
    A ja sugeruję zorganizować na szybko jakieś argumenty, bo najwyraźniej Ci się skończyły.

  23. heh (autor: Mario2k | data: 14/05/09 | godz.: 19:58)
    Brak portow ESata to naprawde wielka strata .
    Sobie jaj robi DFI i kreci kase na napalonych overclockerach , a tak naprawde na kilku plytach konkurencji oc i7 D0 wychodzi prawie takie same
    poczytajcie sobie na sajtach

    lipnie
    wypadl ten mobas


  24. @TheDJ (autor: ligand17 | data: 14/05/09 | godz.: 20:25)
    Argumenty są. Tylko ich jakoś nie potrafiłeś dostrzec. Widać jednak masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

  25. Drożyzna i tyle !!! (autor: Running Wild | data: 14/05/09 | godz.: 20:50)
    nic dodać ...

  26. [usunięto] (autor: Running Wild | data: 14/05/09 | godz.: 21:43)
    [usunięto]

  27. @Mario2k (autor: Marek1981 | data: 14/05/09 | godz.: 22:12)
    To nie wina płyty tylko procka. To granica dla i7

  28. @Marek1981 (autor: ligand17 | data: 14/05/09 | godz.: 23:17)
    Skoro to jest granica dla i7 i tak samo będzie działał na każdej płycie, to jaki jest sens dopłacać do znaczka DFI? +100 do e-penisa?

  29. @ligand17 (autor: Marek1981 | data: 15/05/09 | godz.: 00:04)
    odpowiem Twoim żargonem:
    bo nawet jak sie ma 100cm penisa to zawsze 1cm więcej to satysfakcja dla właściciela.

    @DYD zrobisz porządek z Running Wild???


  30. [usunięto] (autor: speed | data: 15/05/09 | godz.: 08:16)
    [usunięto]

  31. @speed (autor: ligand17 | data: 15/05/09 | godz.: 08:26)
    Jeżeli tak uważasz - Twoje prawo. Ale merytorycznych argumentów oczywiście brak. Nigdy nie twierdziłem, że moje słowa są prawdą objawioną, wyrażałem tylko swoje zdanie. Jeżeli nie potrafisz tego pojąć i podjąć normalnej dyskucji - szkoda, ale płakać nie będę. Mam inne sprawy na głowie.

  32. [usunięto] (autor: raczek70 | data: 15/05/09 | godz.: 08:30)
    [usunięto]

  33. ligand17 nie migaj sie merytorycznymi argumentami bo jestem za stary na takie (autor: speed | data: 15/05/09 | godz.: 09:09)
    pierdoly., kazdy \Twoj argument moge bardzo latwo obalic ., wiesz ,znasz n.p ghost wersja 1,2 ??????? pewnie jeszcze nie umiales czytac ale mnie bardzo pasuje ze podepne flopa a wisi mi cyftowe wyjscie i i e-sata i co wiecej moge kupic ta plyte a \Ty bedziesz sie zrzyal ze droga .Dociera do Ciebie to ze swiat nie konczy sie na kilku takich jak TY?????? Co do Temp, calkiem to rozumie bo ja wdomu na zwyklym chlodzeniu przy max OC nigdy nie osiagne nawet 50St C a ktos inny na super duper i 10 -cio krotnie drozszym chlodzeniu wiodnym bedzie mial 48 st C i co z tego ? mam mu powiedziec zeby sobie kupil dom z klimatyzacja ,czy co??
    chesz cos oceniac to oceniaj ale nie przypinaj latki ze ci co to kupia to idioci ( tak to ozna odebrac z Twojej wypowiedzi).|
    Cztasz board i czasami widziasz jak Ci 'znawcy" wyrazaja sie o ludziacg co kupuje nowe rzeczy. Wynika z tego ze kazdy kto kupil nowy samochod to idiota do potegi bo oni kupuja zlom 5-10 letnu za 1/ 10 ceny nowego. Mam nadzieje ze dojdze to do Ciebie ze w krytyce mozna wszystko oprocz obrzucania blotem konkretnych osob or grup.

    Chcesz sie przepychac ze ja tak moga a Ty inaczej ,tak sie do niczego nie dojdzie a na pewno nie do tego aby brac dana wypowiedz pod uwage.
    Ja wiem ze mlode wilki lubia gryzdz ale stary wilk wie gdzie moga go gryzdz mlode wilki :))


  34. zrobię.... (autor: DYD-Admin | data: 15/05/09 | godz.: 09:28)
    ...spoko, poczyścimy

  35. @speed (autor: Marek1981 | data: 15/05/09 | godz.: 09:38)
    Rynek komputerowy troszkę inny od samochodowego:) Ale z zasadzie masz rację.
    Jak kogoś stać niech kupuje - jego wybór.
    ghost 1,2 taki na dyskietce jeszcze??


  36. @DYD (autor: Marek1981 | data: 15/05/09 | godz.: 09:39)
    thx

  37. DYD co zrobisz i kiedy ??????? (autor: speed | data: 15/05/09 | godz.: 09:44)
    wielu wartoscioowych ludzi dalej bylo by na board i pomagalo ale wlasnie przez wasza niemoc i biernosc straciliscie wie;lu wartosciowych ludzi . Rozumie ze wieli szczegolnie mlodych lubi sie wykazac ale ja kilkuletni urzytkownik z uporem maniaka pieprzy glupotu i wy nie reagowaliscie i efekt jest taki a jestescie prowie onetem . |Casami warto ozbyc sie 2-3 aby zyskac 100 ,ale wiesz to moje myslenie a jak wiesz sa tu tacy co mowia ze ja mam wypaczone spojrzenie na zycie :)))))
    Ty jestes wlascicielem i warto pamietac o tym , ale chyba \Tobie to umnknelo i zaczyna sie (mowiac delikatnie szambo) wystarczy wejsc na board i poczytac co pisza przez ostatnie dwa dni to tece opadaja ni z tego ze znajda sie tacy co frmazony wypisuja ale dlatego ze ludzie to akceptuja . Czy naprawde w Polsce jest t.z szeroka akceptacja dla glupoty????


  38. speed ... (autor: DYD-Admin | data: 15/05/09 | godz.: 09:57)
    ...ale za głupote mam wywalać ?

  39. Marek1981 ,weszlo by ich kilkanascie na dyskietke (autor: speed | data: 15/05/09 | godz.: 10:00)
    tak jest inny ale chodzilo mi o sam mechanizm . Boli mnie to ze ludzi ktorzy daza do lepszego bytu ( kupowania nowych aut , sprzetow roznych) uwaza sie za idiotow walczylem z tym i przez wiele lat bylem wysmiewany , zmienia sie to i sa tu ludzie ktorzy mnie wysmiewali , teraz mowia tak jak ja kilkanascie lat temu .:)))) Swiat sie zmienia i ludzie taz:)).
    Zawsze staralem sie przekonywac ze swiat nie konczy sie na Polsce ale z takim skutkiem ze odszedlem po ponad 10 latach
    Wiecej frajdy sprawia mi lowienie ryb o tego aby przekonywac kogos ze warto pracowac :)))


  40. DYD nigdy wywalac ,wiesz ze bylem zawsze przeciwnikiem tego typu akcji (autor: speed | data: 15/05/09 | godz.: 10:14)
    mozna zwrocic uwage ,raz ,dwa ,dziesiec razy . Wiesz co mnie najbardziej dziwilo ? biernosc pozostalych ludzi , ja to zrozumialem jako szorokie przyzwolenie na chamstwo a ze nie akceptowalem tego to mnie nie ma na board od prawie dwoch lat i nigdy tam nie zawitam .
    Zwracanie uwagi nadgorliwym nic nie kosztuje , a wiele mozna zyskac .
    Przy okazji chce przeprosci z za bledy i brak liter ale mala klawiatura w starszym wieku robi swoje :)))))



    DYD temperuj co niektore wypowiedzi i bedzie OK,


  41. speed... (autor: DYD-Admin | data: 15/05/09 | godz.: 10:38)
    ...Stary Wilku, wpadaj mimo wszystko czasem na Board, zawsze Twoje wypowiedzi mają u mnie dużą wartość... i na pewno nie tylko u mnie...

  42. @DYD,speed (autor: Marek1981 | data: 15/05/09 | godz.: 11:11)
    Dla mnie jest ważne zdanie ( nawet morgiego) związane z tematem, można skonsultować, dowiedzieć się czegoś nowego, przemyśleć swoje poglądy itd. Co innego puste słowa np AZet bodajże.

    Co do chamstwa to nasiliło się ostatnio do wielkich rozmiarów, może ciśnienie???? :))
    Wcześniej było tylko w kierunku morgiego....


  43. @speed... (autor: xmac | data: 15/05/09 | godz.: 13:10)
    ja juz czesto nie mam sily pisac
    sam mam dfi pod c2d i wcale nie jestem pryszczatym nastolatkiem, po prostu nie musialem odkladac kieszonkowego, zeby kupic sobie dfi zamiast czegos innego
    niestety wiele osob uwaza takich ludzi za lanserow, idiotow, frajerow... nie potrafia zrozumiec, ze doplacenie xx $ za 'fajny laminat' moze byc argumentem wystarczajacym do zakupu
    i mowimy tu o plycie glownej, ktora kosztuje kilkaset pln, a co do piero jesli mowa o zakupie nowego auta...
    ps. nie sadzilem, ze jeszcze cos napiszesz na tpc ;_)


  44. komentarze sobie czytam , jest lepiej jakosciowo w komentarzach niz na board (autor: speed | data: 16/05/09 | godz.: 04:07)
    i czasami cos dopisze (jak mnie wnerwi niezadowolony) . Z tym serwisem bylem od praktycznie poczatku a na polskim internecie od samego poczatku i troche tak szkoda to zostawic calkowicie.:))
    Widze ewolucje myslenia ludzi , i to w dobra strone ale jak i lat przybywa to inaczej patrzy sie na wiele rzeczy. Jednego nie moge dalej zrozumiec , dlaczego przy dyskusjach zawsze trzeba na kogos najechac ze : frajer, dupek, i.t.d
    Kazdy powinien miec swoje zdanie i oczywiscie moze je napisac al po co dokladac tych kilka zbednych wyrazow?
    Tak ze zycze wszytkim pogody duch i nie wsciekania sie na to ze cos jest drogi ,brzydkie ,niewygodne .
    Milo zobaczys stare niki, a mlodzi so coraz lepsi to i wpasc przyjemniej.
    Pozd. dla wszystkich .
    P.S Wczoraj mialem -15st C i spadlo do tego prawie 20cm sniegu :(((((((


  45. a wroce do tematu i recenzji (autor: leonx | data: 18/05/09 | godz.: 11:59)
    wg. mnie autor sam sobie przeczy wpisujac w plusach "duzy potencjal overclockingu" a wczesniej w podrozdziale o OC "Wynik jest naszym zdaniem dość przeciętny na tle innych modeli płyt". Schizofrenia?

    Po co pisac w plusach na koncu "duzy potencjal OC"? Ja sie nie czepiam wyposazenia, zlacz FDD, dzwieku, laminatu i innych pierdolek. Kupujac plyte DFI i placac stosunkowo duze pieniadze oczekuje jednego - OC i wydajnosci przewyzszajacej inne plyty. O to przeciez chodzi - to jest wlasnie sedno! Nie szukam softu, ksiazeczek, testowych wersji, bajerow w stylu "OC Palm" czy jak to sie nazywa u Asusa. Chce maksymalnego OC!

    A tu okazuje sie ze... dupa. Wydajemy niemale pieniadze na plyte, ktora tak naprawde niczym szczegolnym sie nie wyroznia. OK, mamy cyfrowe zasilanie tylko - nic ono nie daje (w sensie - nic ponadto co mamy w innych plytach). Owszem - podkrecimy i7 do 4GHz - jak na wielu innych plytach, za to - jak autor zauwaza - przy podnoszeniu BCLK stabilne "tylko" 215. Pisze "tylko" bo autor wspomina ze na innych plytach bylo 225.

    No wiec - O CO CHODZI? Moim skromnym zdaniem plyta NIE SPELNIA w ogole polkadanej w niej nadziei - przecietny dzwiek, brak np. PATA (obecnego w kilku innych modelach w podobnej cenie) - a przede wszystkim - PRZECIETNA WYDAJNOSC I PRZECIETNY OC.


  46. LoL (autor: leonx | data: 18/05/09 | godz.: 13:03)
    oczywiscie chodzilo mi nie o PATA, tylko SAS - obecne np. w plytach Asusa. Sorki.

  47. [usunięto] (autor: głupek morgi | data: 18/05/09 | godz.: 20:35)
    [usunięto]

  48. leonx ,nie bede ocenial testu bo za malo w nim danych (autor: speed | data: 19/05/09 | godz.: 04:27)
    na podstawie kilku gier malo mozna powiedziec , mozna nawet ze 100% pewnoscia powiedziec ze na 2 letnim sprzecie bede mial o 20-30% wieksza wydajnosc ale wiesz jak jest :))) Ogolnie wydawac 1400zl na plyta to sporo ale kupuja ja ludzie ktorych stac na to lub chca to kupic r roznych powodow nie zwiazanych s super wydajnoscia. (nie bronie tutaj plyty ) bo jak napisalem za malo testow i za malo porownan z innymi .To ze na innej plycie procesor podkrecil sie o kilkanascie MHz wiecej nie swiadczy ze bedzie wydajniejszy .
    Sprzet za takie pieniadze chcac porownywac to trzeba spedzic kilka tygodni ciezko pracujac aby dojsc do wniosku czy 1fps to wystarczajaco aby ktoras z plut byla super duper a inna 50% tansza sporo gorsza.
    Z perspektywy 20 lat powiem ze w dzisiejszych czasach nie ma zbytnio sensu testowac pod wzgledem wydajnosci ale pod wzgledem latwosci i stabilnosci (w czasie). Ja wymieniam plyty raz na 3-4 lata a wiele jest takich ktore sa tanie wydajne lecz po 1-1,5 roku to zlom a to kondensatory wystrzelily a to cos sie przepalilo i.t.d tak ze za duzo jest aspektow aby definitywnie powiedziec co jest dobre a co lepsze.
    Sa firmy ktore robia drogie czy drozsze od innych plyty ale sa pewne ze po 2-3-4-5 latach bedza chodzic a sa takie ktore sa tanie wydajne ale padna po 1-2 latach. Nie pisze tego tak aby pisac ale po 20 latach zabawy w te klocki moge cos powiedziec:))).
    Mojm zdaniem wydawanie takiej kasy to przesada tak jak wydawanie kasy na drogie procesory (oczywiscie odnosi sie to do entuzjastow i graczy a nie profesjonalistow )
    Dla gracza dla dzisiaj grajacego w max rozdzielczosci 1900x1200 w max ustawieniach plyta za 100-120$ cnd i proc za okolo 200$ cnd pamiec 4GB za 30-40 $cnd i grafika za okolo 200$cnd i nie ma gry na dzisiaj w ktora by nie pogral w minimum 30-40 fps a 99% gier da mu ponad 60fps.
    Tak ze Panowie pytanie czego chcemy czy grac czy aby film DVD konwertowal sie do pormatu ipoda w 10-15 min??

    Powtorze sie juz chyba z setny raz nie da sie zrobic testu aby zaspokojc choc by 50% czytajacych i kazdy test mozna "zrobic" KAZDY tak jak chca czytajacy aby wygl;adal ale to nie odzwierciedla prawdy tak bylo 30 lat temu 20 lat temu 10 lat temu i tak jest dzisjaj i tak bedzie w przyszlosci. Tak ze wiecej powsciagliwosci ,wiecej opanowania emocji i wiecej czytania na roznych serwisach ,uspokoji wasza natpobudliwisc .


  49. yep (autor: leonx | data: 19/05/09 | godz.: 09:58)
    A ja bede ocenial tekst na podstawie zawartych w nim danych, no bo w koncu po to autor porobil testy, wykresy i te dane pozamieszczal.
    Oczywiscie - jak dla mnie moznaby dodac chociazby Cinebench 9.5 i 10, bo obecnie i7 kupuja przede wszystkim osoby zwazane z grafika - w grach najczesciej nadal bardziej oplacalny jest zakup C2D/C2Q.

    Ja rozpoczynalem od ZX Spectrum a jesli chodzi o PC moim pierwszym kompem byl AT 16MHz - tak wiec zaczalem wczesnie ;). Poza tym wszystkie moje komputery kupowalem i skladalem sam. I zgadzam sie z toba, ze czesto warto doplacic niemale pieniadze - zwlaszcza jesli chodzi o plyte glowna - i potem miec spokoj, bo wszystko dziala jak powinno, stabilnie i bez zwisow.

    Najczesciej mialem plyty Asusa lub Gigabyte (oczywiscie takze tu wystepuja rozne produkty i roznie wycenione).

    Poniewaz jednak autor - zapewne nie przez przypadek i z rozmyslem - postawil taka a nie inna teze juz w samym tytule artykulu. Dlatego postanowilem skomentowac to piszac, ze (IMHO) plyta NIE JEST "overclockers dream". I oceniam to na podstawie w/w artykulu, bo to ten artykul komentuje. Akurat w tym przypadku nie przejrzalem internetu i innych recenzji - bo po prostu w tej chwili nie zamierzam zmieniac kompa i nie jestem bezposrednio zainteresowany zakupem. Oceniam wiec na podstwaie tego tekstu i testow jakie autor przeprowadzil. Oceniam mozliwosci plyty jakie autor opisal, porownujac z innymi plytami. Kilkanascie MHz wiecj byc moze nie bedzie zauwazalne, ale roznica 10MHz BLCK x 20 to daje 200MHz roznicy na procesorze (teoretycznie), wiec przy okolo 4GHz daje to jakies 5% roznicy w wydajnosci (teoretycznie). Roznice wydajnosci miedzy plytami (zwlaszca pod i7) sa znikome (najczesciej w granicach bledu pomiarowego) - wiec roznica wynikajaca z zegara na poziomie 5% jest zauwazalna.

    Oczywisicie - teoretyzuje - bo chodzi o podkrecanie na granicy mozliwosci - ale w koncu tej plyty nie kupuje przecietny uzytkownik korzystajacy z internetu. Plyty DFI kupuja entucjasci nastawieni wlasnie na podkrecanie. Dlatego te kilka procent moze miec znaczenie. I dlatego wlasnie napisalem to co napisalem. Na spokojnie i bez emocji jak widzisz.


  50. Ale ocena tekstu mal daje :)) a co z plyta (autor: speed | data: 20/05/09 | godz.: 06:31)
    Tekst sie czyta i porownuje z innymi tekstami po to aby wyciagnac odpowiednie wnioski na temat danego elementu o ktorym ten tekst wspomina.
    Nie bierz tego zbyt powarznie do swojej osoby , ja czesto pisze ogolnie .
    Wracajac do OC to masz doswiadczenie z i7 aby bez problemow chodzil na 4,2Ghz bo powiem szczerze ze max naprawde stabilnie to w okolicach 3.8Ghz , najlepszym sprawdzianem jest konwersja DVD tak aby kazdy rdzen mial do mielenia 1GB plik powiem ci ze kazdy proc na tym siada ale jak komus te 200-400Mhz robi roznice to czemu nie .
    p.s a wiesz co bylo przed ZX spectrum? :))
    sorry ale stary lis ze mnie nie nie nabiore sie na te opowiesci o spectrum . Powiedz kiedy zrobili w polsce tranzystor TG 5 ??? :)))


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL