Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 13 maja 2009 
    

Oświadczenie Intela w sprawie UE


Autor: DYD | 15:00
(81)
Prezes Intela Paul Otellini opublikował dziś następujące oświadczenie dotyczące negatywnej dla Intela decyzji Komisji Europejskiej w sprawie praktyk biznesowych Intela: „Intel ma zastrzeżenia do tej decyzji. Naszym zdaniem decyzja jest błędna i pomija rzeczywistą sytuację, w jakiej działa ten wyjątkowo konkurencyjny rynek – charakteryzujący się ciągłym wprowadzaniem innowacji, zwiększaniem wydajności produktów i obniżaniem ich cen. Nie powodowało to żadnych skutków negatywnych dla konsumentów. Intel będzie apelował”.

“Uważamy, że nasze działania nie naruszały prawa europejskiego. Naturalną konsekwencją konkurencyjnego rynku na którym działa tylko dwóch głównych producentów jest fakt, że jeżeli jeden z nich zwiększa sprzedaż, to drugi wzrostu nie odnotowuje. Generalny Dyrektorat ds. Konkurencji Komisji Europejskiej (The Directorate General for Competition) pominął i odmówił przyjęcia istotnych dowodów, które stoją w sprzeczności z uzasadniemiem wyroku. Wierzymy, iż te dowody pokazują, że jeżeli firma działa skutecznie to rynek ją „nagradza”; jeżeli jest inaczej, rynek reaguje adekwatnie.”

“Intel nigdy nie sprzedaje swoich produktów poniżej kosztów. Regularnie inwestujemy za to w innowacje, unowocześnianie procesów produkcyjnych i projektowanie nowoczesnych technologii. Rezultatem tego jest możliwość stosowania rabatów na nasze produkty, aby konkurowały one na tak konkurencyjnym rynku, przekazując jednocześnie klientom korzyści wynikające z faktu bycia światowym liderem w masowej produkcji mikroprocesorów.”

“Pomimo naszego punktu widzenia na tę sprawę, podczas procesu apelacyjnego będziemy współpracować z Komisją Europejską, aby upewnić się, że działamy zgodnie z jej decyzjami. Na koniec dodam, że Intel będzie nadal inwestował w produkty i technologie, które zapewnią Europie i reszcie świata najbardziej wydajne na rynku procesory w niższych cenach.”

Przypomnijmy, że Intel według AMD miał między innymi wynagradzać sprzedawców w zamian za wycofanie z oferty bądź zaniechanie decyzji o wprowadzeniu na rynek komputerów z procesorami AMD, a gdy nie było to możliwe oferować im własne procesory poniżej kosztów produkcji, aby nie dopuścić do wzrostu udziałów rynkowych swojego głównego konkurenta.

Zobacz także:

11.5.2009 | 16:38 | Werdykt Komisji Europejskiej w tym tygodniu?
6.6.2008 | 20.52 | Intel ukarany za praktyki monopolistyczne
7.5.2008 | 14.43 | Nowe fakty w sprawie praktyk monopolistycznych Intela
14.2.2008 | 12.47 | Nalot na Intela

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. .:. (autor: Shneider | data: 13/05/09 | godz.: 14:29)
    wpisujcie miasta ktore popieraja intela:
    Nielisz, Babie, Cycow.


  2. "Intel nigdy nie sprzedaje swoich produktów poniżej kosztów." (autor: bmiluch | data: 13/05/09 | godz.: 14:37)
    He he, mieli na myśli to, że koszt produkcji procesora to 5$ + trudne do określenia koszty amortyzacji całego procesu projektowego i produkcyjnego. No tak, chyba nigdy nie zeszli poniżej 5 dolców.

    Popieram Intela -> miasto Mindziołowice ;)


  3. Polac prezesowi prawde mowi (autor: morgi | data: 13/05/09 | godz.: 14:45)
    a nie unijny belkot. Za ten miliard uzytkownik dostanie ulepszone mozliwosci, a placac kare kasa przepadnie na urzedasow i fika z makiem dla szarego obywatela.

  4. ... (autor: doxent | data: 13/05/09 | godz.: 14:45)
    Powinni karę wypłacić w postaci bonifikaty zamiast do unijnej kasy. (obniżka ceny procesorów o pewną kwotę)
    Wtedy miało to by sens. A tak podniosą sobie ceny i odbiją na klientach.


  5. @doxent (autor: rainy | data: 13/05/09 | godz.: 14:48)
    To oberwą następną karę - za wzrost ceny produktów bez uzasadnienia.

  6. ooo to już ceny też są odgórnie dyktowane? (autor: Dabrow | data: 13/05/09 | godz.: 14:52)
    rainy proszę Cię... Czemu zatem jakaś ke się nie da kary RR, porsche, bentleyowi - przecież ceny ich aut są nieuzasadnione (-;
    O to kolejny absurd handlu ue. Podobno jest wolny rynek - przecież za drogi towar sam się eliminuje z obrotu prawda? (-;


  7. Dabrow (autor: morgi | data: 13/05/09 | godz.: 14:56)
    Tyle kto widzial 'wolny rynek' co widzial liberalizm ekonomiczny w akcji, czyli slowa, slowa, a w czynach 'nie da sie'.

  8. dalsza (nieopublikowana) część oświadczenia ;) (autor: bmiluch | data: 13/05/09 | godz.: 15:06)
    "w obliczu powielanych oskarżeń o bzykanie przez nas rynku, konkurencji i klienta chcemy zauważyć, że ze względu na to jak bardzo jesteśmy seksi, wydymane podmioty oddały nam się dobrowolnie..."

  9. @Dabrow (autor: rainy | data: 13/05/09 | godz.: 15:10)
    Szkoda, że nie zauważasz pewnej subtelnej różnicy między niszowym rynkiem luksusowych aut a rynkiem masowym.

    Jeżeli producent jakiegoś urządzenia kostującego np. 100 dolarów/euro ni stąd ni zowąd, podnosi jego cenę o 10/15 procent a nie ma to żadnego uzasadnienia (wahania kursowe, wzrost cen nośników energii, itd,)
    to musi się liczyć z sankcjami (zwłaszcza gdy kontroluje 80 procent rynku)


  10. @bmiluch (autor: rainy | data: 13/05/09 | godz.: 15:12)
    Bardzo podoba mi się to niepublikowane oświadczenie. :)

  11. bmiluch (autor: morgi | data: 13/05/09 | godz.: 15:19)
    Alternatywna wersja 'kolesie zwiazkowcy z Dresden tak dlugo naciskali i dobijali sie pod brame, ze jak wykupili ich arabowie i powiedzieli weck, to nie maja nawet na odprawy i stoja pod sciana, bo szejkowie nie placa za przestoje i opoznienia.

  12. @rainy (autor: Promilus | data: 13/05/09 | godz.: 15:22)
    Nikt za nieuzasadniony wzrost cen intela by nie mial z jakiego paragrafu oskarżyć, a tym bardziej wygrać. Tu akurat intel sobie na takie coś nie mógłby pozwolić bo jest na niego bat w postaci tańszych AMD które w takiej sytuacji stałyby się jeszcze bardziej kuszące. Proste i jasne.

  13. ...... (autor: Marek1981 | data: 13/05/09 | godz.: 15:36)
    @Promilus - masz rację
    @bmiluch - fajny tekst
    @Dabrow - nie są odgórnie narzucane przez UE,tyle że nieuzasadniony wzrost cen już tak


  14. chyba jest problem ze zrozumieniem... (autor: Seba78 | data: 13/05/09 | godz.: 15:38)
    za co intel dostał karę. Proces ciągnie się wiele lat a sprawa jest znana. Unia wcale nie chce dyktowac cen - zareagowała jedynie na praktyki polegające na zniechęcaniu kooperantów przeróżnymi środkami do rezygnacji z kooperacji z AMD. Sprawa miała miejsce glównie w momencie gdy Intel niestety nie posiadał produktu (posiadał pentium 4) a jego przewaga wiązała się w wyżej wymienionymi działaniami (bardzo nieeleganckimi).

  15. komisja (autor: efe | data: 13/05/09 | godz.: 15:38)
    "Generalny Dyrektorat ds. Konkurencji Komisji Europejskiej (The Directorate General for Competition) pominął i odmówił przyjęcia istotnych dowodów, które stoją w sprzeczności z uzasadniemiem wyroku."
    Cała praktyka KE.. ale jak się przed nikim i przed niczym nie odpowiada to można robić takie numery.


  16. wyszło masło maslana... (autor: Seba78 | data: 13/05/09 | godz.: 15:40)
    powinno być: na zachęcaniu ... do rezygnacji z kooperacji z AMD...

  17. @efe (autor: Promilus | data: 13/05/09 | godz.: 15:41)
    Dawno temu zanim się zainteresowałeś tematem paru pracowników Della wypowiedziało się, że te istotne dowody intela to bujda na kółkach ;)

  18. Zabawne (autor: Galnospoke | data: 13/05/09 | godz.: 15:44)
    Biedny Intel. Cos czuje, ze bedzie podwyzka procesorow, oczywiscie dla dobra klienta (lub frajera - zalezy jak czytac).

  19. @efe (autor: Galnospoke | data: 13/05/09 | godz.: 15:45)
    Oczywisice, komisja powinna odpowiadac przed senatem USA, wtedy wyrok bylby wlasciwy.

  20. @Galnospoke (autor: Promilus | data: 13/05/09 | godz.: 15:50)
    http://www.tomshardware.com/...trust-AMD,7776.html
    :)


  21. @efe (autor: rainy | data: 13/05/09 | godz.: 15:51)
    Przyznaję, że miałem naiwną nadzieję, że już cię więcej tu nie zobaczymy.

    Widocznie lubisz być "prześladowanym".


  22. @Promilus (autor: Galnospoke | data: 13/05/09 | godz.: 15:53)
    Bardzo milo. Obama widze, ze zmienia praktycznie wszystko co Bush trzymal dla kolesiow i znajomych krolika.

  23. ... (autor: trepcia | data: 13/05/09 | godz.: 16:00)
    Trudno, żeby Intel przyznał się do winy.
    Rabaty Intela nie były dawane firmą za to, że sprzedają ich produkty tylko za to, że nie będą sprzedawać produktów konkurencji.


  24. rainy (autor: Dabrow | data: 13/05/09 | godz.: 16:04)
    zauważam. Tak samo zauważam że przez swoją niszowość są oni monopolistami poniekąd prawda? I co - kary nie mają.... Po prostu jeszcze raz - nie zgadzam się z wtrącaniem się takiej eu i jej komisji różnych do handlu (-;

  25. Giewżdychwasty (autor: MayheM | data: 13/05/09 | godz.: 16:07)
    całe Giewżdychwasty popieraja intela!

  26. Marek (autor: Dabrow | data: 13/05/09 | godz.: 16:07)
    wyjaśnij mi "niuzasadniony"... Pierdnięcie szefa jest uzasadnieniem i co? Podnoszę ceny swoich usług - bo taki mam pomysł. I co - ue może mi skoczyć bo na moje usługi sami zabronili stosowania cennika (Serio serio) - w ramach działań antymonopolowych - niezły strzał w stopę prawda? (-;

  27. aż ciężko uwierzyć (autor: Dabrow | data: 13/05/09 | godz.: 16:08)
    że z tak ogromnym poparciem amd ma tak słabe wyniki finansowe (((((-; Jak wy to robicie? (-;

  28. @Dabrow (autor: Galnospoke | data: 13/05/09 | godz.: 16:09)
    Ty w ogole wiesz, za co jest ten wyrok? Moze przeczytasz o co wlasciwie ta sprawa sie toczyla.

  29. Galnospoke (autor: Dabrow | data: 13/05/09 | godz.: 16:17)
    wcinasz się, dobrze wiem, dyskusja trochę niżej - zapraszam Cię - oświeć nas... (-;

  30. @Dabrow (autor: rainy | data: 13/05/09 | godz.: 16:17)
    Przyznaję, że nie bardzo cię rozumiem - jeśli na rynku aut luksusowych działa kilka firm to jakim monopolu opowiadasz?

    Jeśli zaś te firmy dogadałaby się między sobą i windowały ceny to możesz zastosować przepis o zmowie cenowej.


  31. @Dabrow (autor: Galnospoke | data: 13/05/09 | godz.: 16:19)
    Wcinam, bo chrzanisz jak nawiedzony pracownik tej korporacji. Nawiedzony, bo normalny wie dobrze w co sie tu gra.
    Wyrok jest za obnizke cen produktow Intela dla firm ktore nie beda sprzedawac produktow konkurencji.


  32. do obrońców świętej krowy Intel (autor: Pasibrzuch | data: 13/05/09 | godz.: 16:28)
    Jeszcze za czasów pracy w AB we Wrocławiu pamiętam jak mieliśmy wyłączność na procki Intela, została wycofana oferta AMD. W zamian za to Intel przyjmował każde zwroty, nawet procki z połamanymi nóżkami bez żadnych pytań. Wciskaliśmy klientom gówniane P4 gdy Athlon XP bił go na głowę.

  33. Galnospoke (autor: Dabrow | data: 13/05/09 | godz.: 16:38)
    nie jestem nawiedzony - nabijam się zdziebko z waszego nawiedzonego hurraoptymizmu co do amd i tyle. Bo amd nic (wielkimi literami - możecie mnie z tego potem rozliczać - N I C !!! ) nie będzie miała z tej kary nałożonej na intela.
    Rainy - jeśli zaś jeden z producentów będzie windował ceny to konkurencja go ostudzi, nie trzeba do tego żadnych zapisów prawa zgodzisz się? (-;


  34. Dabrow (autor: Promilus | data: 13/05/09 | godz.: 16:41)
    A kto z nas pisał, że AMD coś z tego będzie mieć, sam żeś sobie chyba to wymyślił. Jak zerkniesz do tego wcześniejszego newsa to nawet ja tam chyba pisałem, że AMD nie dostanie ani centa z tej kasy. Optymistyczne jest jednak to, że praktyki o których wiadomo jest od ładnych kilku lat w końcu zostały napiętnowane i intel z takim czymś drugi raz nie wyjedzie.

  35. Promilus (autor: Dabrow | data: 13/05/09 | godz.: 16:45)
    i dobrze, ale lepiej jednak żeby to rynek, a nie kary i zapisy prawne regulowały fakt że ktoś nie wyskoczy z takimi pomysłami - bo mu się to nie opłaci... I nie ważne jak się ktoś nazywa. Mnie się o to rozchodzi...

  36. @Dabrow` (autor: Promilus | data: 13/05/09 | godz.: 16:49)
    Pewnie, to może w Polsce wywalmy UOKiK bo rynek sam wszystko ureguluje, nie bądź śmieszny, rozmawia się z tobą jak z pryszczatym nastolatkiem który gówno wie a dużo chce gadać.

  37. @Dabrow (autor: Galnospoke | data: 13/05/09 | godz.: 16:53)
    Takie nabijanie swiadczy o nieznajomosci problemu. Co do AMD to malo mnie obchodza - ja chce miec tanie i dobre procesory oraz karty graficzne. A czy z Intela, czy z AMD, czy z S3 to mnie to interesuje jak zeszloroczny snieg.

  38. @dabrow (autor: trepcia | data: 13/05/09 | godz.: 16:54)
    U podstaw wyroku leżą straty konsumentów, jeśli firma Intel udowodni, że dzięki jej praktyką konsumenci zyskali, wyrok zostanie unieważniony. KE nie obchodzi to, co robił Intel, ale jak twierdzi Neelie Kroes: "firma Intel od lat szkodziła milionom konsumentów". UE broni ludzi, nie firmy.

  39. @trepci (autor: Marek1981 | data: 13/05/09 | godz.: 17:04)
    nareście ktoś mu napisał logicznie bo chłopak nie rozumie.
    @dabrow - nie ośmieszaj się. gdyby rynek weryfikował to już dawno AMD by nie było a ty byś miał teraz nowość PIII 800MHz za jedyne 2999$


  40. trepcia (autor: morgi | data: 13/05/09 | godz.: 17:10)
    Warunki rabatu ustalane sa na zasadzie dajemy wam upust, po spelnieniu warunku, a warunki wg komisji byly w tym takie, zeby w ogole nie sprzedawali procesorow amd, ktore to oferowalo 1 mln sztuk procow za free. Nie wzieli wiecej niz 150 tys. i to mialo odbyc sie wlasnie na terenie Niemiec, zmowa mialaby dotyczyc Acer, Dell, HP, Lenovo i NEC, oraz sieci Media Saturn Holding, przez co amd zalilo sie, ze ich rabat nie znajduje uznania, bo Intel dal podobny rabat, ale z klauzula szlabanu na ich proce. To jest grubymi nicmi szyta konkluzja, bo Intel twiedzi, ze to w ramach konkurencyjnosci i rabaty byly tak dobre, ze tamci nie wzieli calego miliona sztuk amd.

  41. @morgi (autor: trepcia | data: 13/05/09 | godz.: 17:15)
    Dowody do tej konkluzji prosimy. Ja przedstawiłem oficjalne słowa komisji.

  42. poczekajcie! (autor: Sajron | data: 13/05/09 | godz.: 18:55)
    a AMD to nie mogło oferowac rabatów za niebranie procków Intela? MOGŁO! więc o co chodzi z tą karą?

  43. @morgi (autor: rainy | data: 13/05/09 | godz.: 19:12)
    Jesteś rzecznikiem firmy Intel?
    Masz dostęp do materiałów złożonych przez AMD i odpowiedzi Intela?

    Zdaniem KE Intel działal nieuczciwie, będzie musiał zapłacić karę ale przysługuje mu jednocześnie procedura odwoławcza.

    Btw, jesteś jedną z tych osób, która ze względu na brak obiektywizmu nie powinna komentować tej sprawy.


  44. @Galnospoke (autor: efe | data: 13/05/09 | godz.: 19:21)
    Nawet w takiej Polsce premier odpowiada przed trybunałem stanu i przed wyborcami.
    Ale Ty oczywiście kpisz sobie z poszanowania takich zasad i bronisz komisarzy UE, którzy nie nawet nie mają wiedzy prawniczej, nie odpowiadają, przed nikim i przed niczym, pogwałcają jedną z podstawowych zasad - Alter et altera pars. Jakie by te dowody nie były to nawet nie mogły zostać zbadane i zważone.


  45. @Sajron (autor: Adolph | data: 13/05/09 | godz.: 19:22)
    Mogło?? Mogło... nie zrobiło, Intel zrobił.. popełnił przestępstwo, jest kara... od kiedy ma być kara, za niewinność, albo brak kary za przestępstwo??

  46. @efe (autor: rainy | data: 13/05/09 | godz.: 19:33)
    Komisarze w KE nie mają wiedzy prawniczej - najwazniejsze, że ty nią dysponujesz w nadmiarze.

    Zastanowiam się po co taki geniusz traci czas na dyskusje z maluczkimi - pewnie już masz własną kancelarię prawniczą i nie możesz się wprost opędzić od klientów.


  47. @ wyznawcy intela i kłamliwej ideologii wolnorynkowej (autor: Promilus | data: 13/05/09 | godz.: 19:37)
    http://www.in4.pl/...misji_Europejskiej_,18525.htm

  48. Komisja Europejska (autor: G.S.S. | data: 13/05/09 | godz.: 19:38)
    nie jest pierwsza i pewnie nie bezie ostatnia. W 2005 Japan Fair Trade Commission (JFTC) orzekła, że Intel naruszył japońskie prawo antymonopolowe, w 2008 roku, Korea Fair Trade Commission (KFTC) ukarała Intel grzywną, w USA Amerykańska Federalna Komisja ds. Handu prowadzi śledztwo przeciwko Inteli (więcej na portalu konkurencji z 4 w nazwie ;). Dalej - z linku od Promilus 'a ( http://www.tomshardware.com/...trust-AMD,7776.html ) wynika, że niedługo w stanach Intel może mieć jeszcze większe kłopoty.
    Co z tego będzie miał zwykły klient? Być może fairplay na rynku, przynajmniej przez jakiś czas. Zaś co do "czepiania" się najidealniejszego idealnego ideału czyli nieskazitelnego, wspaniałego, ukochanego wolnego rynku, to ja bym się zastanowił, kto tworzy ten wolny rynek i jaką ma naturę (chodzi mi oczywiście o człowieka)... Oczywiście nadzorujący także są ludźmi, stąd nadzór często nie działa jak powinien (koneksje, łapówki, itp.), ale gdy znajdzie się ktoś uczciwszy, to IMHO mamy taką sytuację jak KE vs Intel dzisiaj :).


  49. Galnospoke - @37 (autor: Dabrow | data: 13/05/09 | godz.: 19:56)
    dokładnie właśnie o to chodzi. Zdroworynkowe zasady to by same regulowały. Bez pomogania nikomu.
    Trepcia - UE broni ludzi - błaaaagam... Broni ludzi na stołkach tam gdzieś w Brukselce (-;
    Szkodziła milionom konsumentów? Gdzie są te miliony pozwów przeciwko intelowi który ludziom szkodził? Gdzie pozwy zbiorowe? Takie pitolenie o "domniemanych stratach" - jak ja to lubię... Na razie tylko jeden kolega podał konkretny przykład - Pasibrzuch (-;
    Rainy - ale z tym komisarzami to tak w sumie jest... Polityczne drukowanie kto gdzie i tyle... PS. Czuję się niezrozumiany - cały czas mi idzie o pewne zasady i niewtrącanie się wszelkich komisji do rynku sprzedaży bo to na tym styku powstaje właśnie korupcja/lobbing i tym podobne zjawiska...


  50. Dabrow (autor: efe | data: 13/05/09 | godz.: 20:31)
    "Czuję się niezrozumiany - cały czas mi idzie o pewne zasady i niewtrącanie się wszelkich komisji do rynku sprzedaży bo to na tym styku powstaje właśnie korupcja/lobbing i tym podobne zjawiska..."
    Za takie poglądy większość społeczeństwa jaki i czytelników TwojePC będzie Ciebie uważała za idiotę.


  51. Dabrow (autor: Markizy | data: 13/05/09 | godz.: 20:42)
    przeczytaj dokładnie i uważnie za co intelowi przywalono kare. A następnie poszukaj w prawie handlowym sobie jakie praktyki są zabronione. A na zdrowy rozsadek to co zrobił intel jest niedopuszczalne w gospodarce wolno rynkowej.

  52. @KE, UE itp. (autor: Promilus | data: 13/05/09 | godz.: 21:25)
    Ludzie, najeżdżacie na instytucje działające w ramach UE a kto do jasnej cholery w referendum pare lat temu opowiedział się za wejściem do UE? Ktoś za nas podpisy składał? Chyba nie...Jesteśmy już w Unii, jak narazie nadal ciągniemy stamtąd sporo kasy więc co jak co, ale komu się nie podoba to może jechać...na wschód. Taka smutna prawda, nie potrafisz się dostosować to zginiesz. Najeżdżacie na to jak instytucje europejskie niszczą wolny rynek, ale nikomu nie przeszkadza brać kasę na zakładanie firm, dofinansowania do piecy ekologicznych, oczyszczalni przydomowych, kolektorów słonecznych i ogółem całej masy innych 'bonusów'. Jaką wielką krzywdę WAM ta komisja europejska wyrządziła, że tak się o niej wypowiadacie? Żadnej? No właśnie - też tak myślałem. Halo ufoludy - Intel ma podobne problemu u siebie na podwórku, w jakże socjalistycznej Korei Płd. oraz Japonii!

  53. Dabrow (autor: Dzban | data: 13/05/09 | godz.: 21:34)
    to dlaczego niewidzialna ręka rynku nie zapobiegła kryzysowi bankowemu w USA? Pierdzielisz głupoty jak potłuczony ogólnie. Płaci Ci ktoś za obronę INtela?

  54. mogri, kurna (autor: Takeya | data: 13/05/09 | godz.: 21:41)
    twoja milosc (lub glupota, jak zwal, tak zwal) jest tak wielka, ze pewnie bys w wojsku chetnie mydlo podnosil dla kolesia, ktory ma w rodzinie kogos pracujacego dla intela :/

    prawda jest taka, ze intel radzil sobie kiepsko, wiec postanowic zrobic OLBRZYMI przekret, aby jakos zyskac rynek. ponosi teraz za to kare.
    i ide o zaklad, ze jesli to amd zrobiloby taki przekret, to byloby najwiekszymi scierwami pod sloncem... ale jako ze jest to intel, to jest w porzadku. to oni sa tutaj najlepsi i wszystko co robia, jest robione dla dobra uzytkownika (bo takiemu uzytkownikowi moze przyjsc do glowy, zeby kupic produkt amd - trzeba ich ratowac przed popelnieniem pomylki!).
    a kara moze i sie odbije na intelu - ale kurna, o to chodzi. to jest powazny biznes i postraszenie palcem tutaj duzo nie zdziala. a jak intel sprobuje sobie to odbic cenowo, to ciekawe, czy sam sobie nie wykopie grobu - amd ciagle sprzedaje procki po niskich cenach.

    Kara finansowa jest tu bardzo na miejscu. ceny i tak sa kosmiczne, wiec szybko to nadrobia.


  55. Promilus (autor: efe | data: 13/05/09 | godz.: 21:43)
    Komisja Europejska wyrządziła mi taką szkodę, że zamykając polskie stocznie wywaliła sporą grupę zawodową na bruk i teraz będzie trzeba tą grupę utrzymywać na socjalu.
    Nie wierze w bajki, że Unia ma kopalnie złota i wiem, z czyjej kieszeni pójdą pieniądze na utrzymanie tych bezrobotnych.
    Niedawno Komisja Europejska podjęła decyzje o likwidacji polskich cukrowni, bo Francja i Niemcy produkują za dużo cukru i nie ma gdzie tego opchnąć. Dzięki takiej decyzji ja i Ty zapłacimy więcej za ten cukier, ale również wyroby które zawierają w sobie cukier. Nie wiem jak, Ty ale ja wole płacić mniej, wtedy będę miał więcej pieniędzy dla siebie, które częściowo pomogą mi w realizacji marzeń.
    Ostatnio też Komisja Europejska wyrządziła mi taką szkodę, że za swój nowy procesor zapłacę więcej.
    A co do tych różnych dofinansowań... nie wiem czy sobie zdajesz z tego sprawę, ale zanim się komuś da pieniądze, to wcześniej je trzeba komuś zabrać najlepiej tym ludziom. przedsiębiorczym, którzy najwięcej zarabiają, a nie nierobą, którzy siedzą na socjalu.


  56. @Dzban (autor: rainy | data: 13/05/09 | godz.: 21:44)
    Bo była zbyt niewidzialna.

    Zadziwiające, że znajdują się cały czas ludzie, (vide Dabrow) którzy wierzą samoregulujący/samonaprawiający się rynek.

    Dabrow możesz powiedzieć gdzie taki cud istnieje lub chociaż istniał?


  57. A AMD przez te lata siedziało na dupie (autor: Gladzio | data: 13/05/09 | godz.: 21:49)
    I nic nie robiło... Przecież to jest zwykłe zabieganie o klienta. I za co taka wysoka kara? Czy ktoś jest w stanie obliczyć, ile Intel dał w łapę szefom sklepów z elektroniką?
    Oczywiście, że tak - KE!
    Jeśli w każdym sklepie będą co metr kamery, a każdy obywatel będzie miał wszczepiony podsłuch, to nic się nie ukryje! Wielki Brat patrzy...


  58. rainy (autor: morgi | data: 13/05/09 | godz.: 21:51)
    Takie jest letnie uzasadnienie tego 'wyroku' ale przeciez beda apelacje, a EU nie jest tutaj bezstonna, jest rzecznikiem strony. Pozyjem zobaczym co wykielkuje z tego, ale to juz nie pierwszy i ostatni taki kabaret polityczny.

  59. Intela dziala jak kazda wielka korporacja na tym (autor: Icing | data: 13/05/09 | godz.: 22:00)
    swiecie gdzie tak naprawde nie ma konkurencji.
    Zalozmy ze mamy 5 firm, kazda z nich robi procesory... konkurencja jest super... w pewnym momencie jedna z firm "Intel" ma lepszy procesor niz reszta i zdobywa 50 procent rynku... za malo, chce wiecej... reszta przypada 4 pozostalym firmom.. zeby zdobyc wiecej udzialow, Intel wprowadza roznego rodzaju bosnusy/wylacznosc itd... Po jakim czasie zostaje Intel i AMD...

    Analogiczna sytacja z MS czy Apple, kazda amerykanska korporacja dazy do wykaczenia konkurencji poniewaz w hameryce liczy sie tylko winner i nie ma miejsca dla pozostalych. Wszystko to zostalo przedstawione w lopatologicznym skrocie...


  60. efe (autor: Markizy | data: 13/05/09 | godz.: 22:13)
    jak masz pisać takie głupoty to nie pisz. Bo piszesz żeby być przeciw KE, nie ważne o co idzie, ważne żeby przeciw.

    Ciekawe co ma unia do naszych cukrowni ? wszystkie cukrownie w naszym kraju załatwił nas własny rząd, wiem jak było bo pod moim oknem (nie dosłownie) stała taka jedna cukrownia, którą mój kolega tak posumował, przetrwała zabory, przetrwała I wojnę, przeżyła 20stolecie miedzy wojenne, przetrwała II wojnę światową, działa za PRLu, a zarznął ją kapitalizm, ciekawe dlaczego ? bo zaczęła się prywatyzacja naszych kapitalistycznych władz ?
    A ze stoczniami bujamy się już 20 lat i nic z tego nie wynikło, co rząd to odkłada to na później, wiec nie miej pretensji do KE że powiedziała już dość, bo od 5 lat w unii jesteśmy a problem ze stoczniami nadal jest !!

    A intel dopuścił się nielegalnych praktyk, to będzie za to płacić logiczne co nie ? tym bardziej że wolnym rynkiem kierują pewne prawa np prawa antymonopolowe.

    A jak wyskoczysz ze nikt ciebie nie rozumie, to widocznie masz problem z czytaniem ze zrozumienie, bo nie rozumiesz za co przywaliła KE kare, i to co ci kilka osób próbuje w sposób jak najbardziej logiczny i prosty wytłumaczyć.

    I jak czytam kolejna twoja wypowiedź w połowie bez żadnego uzasadnienia to aż się odechciewa cokolwiek komentować. Bo na siłę próbujesz coś udowadnić tylko brak ci argumentów.

    morgi
    myślisz ze unia nie ma lepszych rozrywek niż uganianie się za intelem, który jak by był w porządku to by nie miał tego procesu ? Złożą apelacje i zobaczymy co z tego wyniknie, jednak z tej apelacji może wyniknąć ewentualnie zmniejszenie kary, albo że część środki będzie musiał w coś zainwestować na terenie UE.


  61. @Gladzio (autor: rainy | data: 13/05/09 | godz.: 22:15)
    Zabawiasz się w Dr Jekyll and Mr Hyde?

    @morgi

    Czy dobrze cię zrozumiałem - KE jest rzecznikem AMD?

    Czy dlatego, że ich zakłady produkcyjne (obecnie Global Foundries) znajdują się w Dreźnie?

    Mam nadzieję, iż nie zapomniałeś, iż Intel ma takowe na terenie Irlandii.


  62. @efe (autor: Promilus | data: 13/05/09 | godz.: 22:18)
    stocznie były nierentowne zanim weszliśmy do UE, twoje oskarżenia są do bani ;)
    O cukrowniach pierwsze słyszę - większość jest prywatnych i mają głęboko w dupie zdanie ue na ich temat - co najwyżej UE zrobi limity na cukier eksportowany przez Polske ;) Przy okazji - nie widziałem jeszcze w sklepach francuskiego cukru, a ty? Bo ja to widze jedynie polski i czeski :P Bajeczki to opowiadaj zatem komuś innemu. Patrz - wielką szkodę ci wyrządziła - procesor jest już w sprzedaży? To kuuupuj póki jeszcze tani! A co do pieniążków - a od czego podatki, cła i składki członkowskie? I kary także, a jakże. Oj masz blade pojęcie o ekonomii, blade pojęcie o funkcjonowaniu państwa i tworów państwo-podobnych ;)
    Rozumiem że wg ciebie oraz morgiego nie ma nic złego w tym, żeby AMD i intel albo AMD i NV dogadały się ponownie co do ceny ich produktów i nagle produkty obu firm zdrożały o 1000%, no bo niby czemu nie? Wolno im ;)


  63. morgi (autor: Shark20 | data: 13/05/09 | godz.: 22:55)
    Załóżmy że mieszkasz w małej miejscowości, kilka tysięcy mieszkańców, i prowadzisz tam sklep. Dwie przecznice dalej jest drugi, trochę większy sklep, z tym samym towarem. Innych sklepów nie ma.

    Sprzedawca tego drugiego sklepu systematycznie odwiedza wszystkich mieszkańców, i przekonuje ich na rożne możliwe sposoby, włącznie z rabatami w jego sklepie lub gotówką do ręki, aby kupowali tylko u niego. W efekcie masz bardzo mało klientów.

    Z tego co piszesz wynika, że byłbyś zadowolony znajdując się w takiej sytuacji, działania właściciela drugiego sklepu Ci zupełnie nie przeszkadzały, i nie wnosił żadnych skarg do żadnego sądu...


  64. Promilisus (autor: efe | data: 13/05/09 | godz.: 23:20)
    jeśli nie masz dostępu do informacji albo nie chcę Ci się ich przetwarzać to po co piszesz, o tym, że ja pisze bajki.
    jesteś na tyle inteligentny, że nie wiesz iż zmniejszenie produkcji oznacza zamknięcie części fabryk.
    Nie wiesz kto zapłaci za karę narzuconą przez KE intelowi. Nie wiesz o tym, że wzrost cen procesorów w rzeczywistości będzie polegał na tym, że kolejne modele nie będą już tanie i nie ma co liczyć na szybkie, częste i znaczne obniżki cen. Nie wiesz, o tym, że dzięki wysokim ceną intela kochane AMD będzie mogło sobie pozwolić na wyższe ceny.
    I apropos AMD i Twojego toku myślenia. AMD to nierentowna firma, więc Merkel nie powinna do niej dopłacać, a KE robić co może, żeby AMD upadło, bo niestety dla Ciebie nie możne jej zamknąć ponieważ to nie unijna marka. Tak jak zrobiła to ze stocznią. Opla też powinno się zlikwidować za nielegalną pomoc i nierentowność.
    Socjalisto i tzw. "ochroniarzu konkurencji" dziękuję za pokaz.


  65. Shark20, nie wysilaj sie (autor: Takeya | data: 13/05/09 | godz.: 23:29)
    chociaz mialbys tluc mogriego po twarzy i wykrzykujac te slowa, do niego to nie dotrze... intel powinien byc korporacja rownie wplywowa co umbrella z resident evila, a WSZELKA konkurencja powinna pasc na pysk natychmiast.
    po prostu do kogos nie dociera, jakie sa zalety konkurencji, a wady monopolu. ew bardzo skutecznie trolluje.


  66. @efe (autor: Takeya | data: 13/05/09 | godz.: 23:42)
    dobrze, ze nie studiujesz ekonomii, bo wylecialbys po 1szym roku...
    kare zaplaci intel. dopiero pozniej bedzie probowal odzyskac ten swoj 1 mld dolarow. jesli sprobuje podwyzyc ceny, amd moze na tym sporo zyskac (zwlaszcza w dobie "kryzysu"). jesli obnizy ceny, kare bedzie odrabiac dluzszy kawalek czasu, spowalniajac rozwoj nowych prockow.
    a o KE sie nie martw, wbrew pozorom siedza tam madrzejsi od ciebie. i nie sadze, aby starali sie udupic AMD - bo po co? zeby rzad swiat stracil ilestam dochodu z podatkow, marzy itd?
    A moze jestes 2gim mogri'm, ktory widzi zalety likwidowania konkurencji?

    a opla planuje wykupic fiat.

    tobie tez dziekujemy, milej nocy zycze


  67. ... (autor: trepcia | data: 14/05/09 | godz.: 00:06)
    Ja sobie tu mogę pisać... i tak tego nikt nie przeczyta, nie weźmie sobie do serca ani nic. Wielu brakuje piątej klepki, rozumu, otwartych oczu... A już najbardziej czytanie ze zrozumieniem.
    Są nawet osoby, które myślą, że życie kręci się wokół nich i wokół ich zdań. Ehh... gdyby ludzie używali prezerwatyw, nie było by Hitlera, Osamy bin Laden, przywódcy Chin, przywódcy Korei Płn i kilku tutaj na tym portalu. Nie, nie myślę o tych osobach, które moje słowa wezmę sobie do serca ale o tych, po których spłynie to jak po kaczce.


  68. Tekeya (autor: efe | data: 14/05/09 | godz.: 00:37)
    "dobrze, ze nie studiujesz ekonomii, bo wylecialbys po 1szym roku..."
    w dobie mody na socjalizm -czyt. hamowanie ludzi przedsiębiorczych, którzy w życiu coś osiągnęli - to ja się z Tobą zgadzam - wyleciałbym na pierwszym roku.

    "a o KE sie nie martw, wbrew pozorom siedza tam madrzejsi od ciebie. i nie sadze, aby starali sie udupic AMD - bo po co? zeby rzad swiat stracil ilestam dochodu z podatkow, marzy itd?
    A moze jestes 2gim mogri'm, ktory widzi zalety likwidowania konkurencji?"
    nie martwię się o KE tylko bardziej o siebie. nie przeczę, że ludzie tam pracujący są głupi, bo do propagandy i złodziejstwa na które mało kto zwraca uwagę wymagana jest mądrość i praktyka. Są tam komisarze, którzy mają świetną praktykę, jeden z nich np. w Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego.. po 20 letniej odsiadce z komuchami świetnie się czuje z kolegami z Europy budujących nową komunistyczną Europę.
    Nie wymagam od KE zamykania AMD i nie mówię czy by to było opłacalne czy nie tylko wymagam konsekwencji w tym co robi, bo konsekwencja idzie w parze ze sprawiedliwością.


  69. dobrze intelowi !!! (autor: głupek morgi | data: 14/05/09 | godz.: 05:34)
    Wciskał pentiumy 4 i blokował amd athlony - to tak jak windowanie i zmowa producentów pamięci kiedyś z samsungiem na czele :D

  70. @efe (autor: Promilus | data: 14/05/09 | godz.: 07:24)
    Raz, przekręciłeś mój nick, dwa nazwałeś socjalistą - utopia to też socjalizm. Sam socjalizm jako ideologia jest 100x lepszy od kapitalizmu bo nie ma obywatela w d... sam wiesz gdzie. Natomiast jeśli chodzi o politykę, czy dalekie od ideału ustroje to akurat olewam je ciepłym sikiem ;) Niemcy robią różne rzeczy, niektóre zabawne, inne mniej (m.in. działalność Jugendamt) - rozumiem że wspólne działania Niemieckiego rządu i intela w celu wybudowania kompleksu badawczego w Saarlandzie są dla ciebie strasznie wkurzające bo łamią stereotyp jakoby Niemcy faworyzowali AMD :P Stocznie mogłyby przetrwać, obwiniasz UE za coś co jest winą tylko i wyłącznie polskiego rządu. To że nasz rząd 'rozkłada nogi' przed każdym z zachodu wiadomo nie od dziś, a zamiast bronić polskich interesów i obywateli woli odpuścić i nie zawracać sobie głowy. No, ale twoja krótkowzroczność jest w pełni uzasadniona - w końcu politycy polscy CHCĄ by obwiniać każdego, byle nie ich. AMD ma zbyt mały kawałek tortu i pozostałby zbyt mały gdyby wspólnie z intelem ceny podnieśli - masz ich za idiotów widzę - a to błąd. Zbyt wysokie mniemanie o sobie - to twoja podstawowa wada. Jak zdasz sobie sprawę z pozostałych, baaa, zaczniesz coś z nimi robić to może wyrośniesz na ludzi (w znaczeniu na rozsądnego człowieka z szerszymi horyzontami). Na dzień dzisiejszy jesteś naiwnym pyskaczem bez pojęcia o prawdziwym świecie. Tak, bez pojęcia. Jeździłeś po świecie, oglądałeś jak jest, a wnioski masz całkowicie błędne.

  71. Promilus @52 (autor: Dabrow | data: 14/05/09 | godz.: 09:11)
    głosowałem na nie. Jakoś tak nasz kraj po prostu tam nie pasował. Co do wyborów - wiesz, nasi posłowie też niby reprezentują nas w sejmie, ale jakoś wyraźnie widać że leją na swoich wyborców i czują się bezkarni....

  72. @Dabrow (autor: Promilus | data: 14/05/09 | godz.: 09:29)
    Pewnie, w referendum też głosowałem na NIE, czy to euro czy Schengen moglibyśmy mieć bez tego, za to z znacznie lepszym kontaktem ze wschodem. No, ale propaganda zrobiła swoje i nie mogę z tym nic zrobić - a jedynie skorzystać z tego z czego mogę dzięki Unii a nie udawać, że skoro jestem eurosceptykiem to powinienem się od UE trzymać z daleka. Kto nie idzie do przodu ten się cofa.

  73. rainy (autor: morgi | data: 14/05/09 | godz.: 10:44)
    Oczywiscie, bo dotyczy to niemieckiego watku, fabryki drezdenskie upadaja lub zostaly sprzedane, co w zasadzie konczy przygody z rozbudowa i inwestycjami w tym miescie, a w uzasadnieniu jest jak byk, ze amd nie moglo w swoim nawet miescie teoretycznie sprzedac sprzetu np. w MM na athlonach, przez praktyki Intela, to smieszne i zalosne.

  74. Markizy (autor: morgi | data: 14/05/09 | godz.: 10:48)
    Krzyzyk na droge EU, jeszcze w przyszlosci beda przeklinac ten twor, co to za dbanie o konkurencyjnosc, co to w ogole za megalomania o potedze prawa i wspolnotowej gospodarki? Przejrzyj na oczy, Europa w najglebszym kryzysie, przez wysokie podatki ledwie co tutaj zipie, a o konkurencyjnosci do Azji i panamerykanskiego regionu to mozna zapomniec. Tak jak tu kiedys wloska dziennikarka orzekla, beda rosly nowe meczety, a fabryki beda budowac obok.

  75. Panowie (autor: Chrisu | data: 14/05/09 | godz.: 11:00)
    ja proponuję nie szafować pojęciami "socjalista" i "kapitalista". Z jednego i drugiego może jest obecnie 10% tego co być powinno, a reszta to jedna wielka zmowa (nazwijmy ich np lobbystami) tych którzy napiwki dają w wysokości 10 pensji "normalnego" Kowalskiego czy Schmidta,.,,

  76. tak, mogri (autor: Takeya | data: 14/05/09 | godz.: 11:16)
    amd i tak zdechnie, wiec swoja zagrywka intel tylko "nieznacznie" przyspieszyl ten proces.
    ciekawe jak ty bys zalozyl wlasna firme z duzym potencjalem, produkujaca cokolwiek - i nagle niespodzianka - nie mozesz umieszczac swojego produktu w sklepach... pewnie dziekowalbys molochom za otwarcie oczu, ze twoj produkt byl do dolnego zakonczenia plecow...


  77. morgi (autor: Markizy | data: 14/05/09 | godz.: 11:28)
    to pewnie intel może robić co chce i kiedy zechce, a amd ma postępować zgodnie z zasadami które intel ustala ? zbuduj na tym jaka kol wiek gospodarkę to będziesz wielki. Intel jest oskarżony o PRAKTYKI MONOPOLISTYCZNE a nie o MONOPOL !!

  78. morgi (autor: Markizy | data: 14/05/09 | godz.: 11:29)
    zresztą nie ma co się dziwić ze togo nie rozumiesz, skoro jesteś fanem średniowiecza.

  79. Markizy (autor: morgi | data: 15/05/09 | godz.: 11:51)
    Fanem sredniowiecza? O mrocznych wiekach ukulo sie pelno legend i prawdopodobnie wcale tak zle nie bylo jak za 'oswiecenia' gdy plonely stosy. Caly czas twierdzisz ze nie rozumiem, ale jak karac zgodnie z prawem monopoliste moze jeszcze wiekszy monopolista?

  80. Morgi (autor: Gladzio | data: 15/05/09 | godz.: 16:47)
    Nastąpiła historyczna chwila. Pierwszy raz w życiu się z Tobą zgadzam. Mogę Ci mówić po imieniu? :D

  81. @morgi (autor: Promilus | data: 15/05/09 | godz.: 16:54)
    Rozumiem że ciemny średniowieczny lud nie oskarżał garbatej staruszki z czarnym kotem o czary gdy sąsiadowi urodziło się martwe cielę, sołtysowej żonie wypadł ząb a także zasiewy zniszczyła susza. A jeśli już to był bardziej wyrozumiały niż ciemny lud za czasów oświecenia (szkoda że to oświecenie to tylko w sztuce, literaturze i naukach było obecne, a nie w życiu prostego ciemnego ludu ^^)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.