Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 17 grudnia 2009 
    

Sony nadal traci na sprzedaży PlayStation 3


Autor: Zbyszek | źródło: Engadget | 07:45
(32)
Instytut iSuppli twierdzi, że Sony wciąż traci na sprzedaży konsol PlayStation 3. Strata jest mniejsza niż przed rokiem, jednak nadal ma negatywny wpływ na wyniki finansowe japońskiej firmy. Specjaliści z iSuppli pokusili się o wyliczenie kosztów produkcji PS3 Slim - w tym celu najpierw rozebrali konsolę na części pierwsze a następnie określili koszt zakupu lub produkcji wszystkich elementów. Według nich całkowity koszt wyprodukowania jednego egzemplarza PlayStation 3 Slim wynosi obecnie 336,27 USD. Tymczasem urządzenie jest sprzedawane w cenie 299 dolarów. Do każdej sprzedanej konsoli Sony dopłaca więc około 37 dolarów.

Warto przypomnieć, że dokładnie rok temu instytut iSuppli przeprowadził podobne badanie, którego ofiarą padła sprzedawana wtedy "duża" wersja PlayStation 3 - koszt jej produkcji w przeliczeniu na jeden egzemplarz oszacowano wówczas na 448 USD, przy cenie sprzedaży na poziomie 399 dolarów.


Zobacz także:
24.8.2009 | 7:20 | Premiera PlayStation 3 Slim już 1 września
20.8.2009 | 23:35 | Obniżki cen PlayStation 3 stają się faktem
3.7.2009 | 23:04 | Gry z PS2 znów na PlayStation 3?
20.5.2009 | 20:50 | Zdjęcia konsoli PlayStation 3 Slim
14.5.2009 | 15:35 | PlayStation 3 w wersji Slim na wakacje
1.4.2009 | 11:48 | PlayStation 2 tanieje, PS3 nie będzie tańsze
16.3.2009 | 17:59 | Producenci gier chcą obniżki cen PlayStation 3
11.2.2009 | 12:50 | PlayStation 3 z 45nm procesorami Cell
15.1.2009 | 20:19 | PlayStation 3 będzie tańsze?
3.10.2008 | 7:23 | Pierwsze spekulacje na temat PlayStation 4



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Cale szczescie ze juz porzucili (autor: morgi | data: 17/12/09 | godz.: 10:37)
    mgliste plany na przyszlosc i podziekowali ibm i prawdopodobnie Nvidii. To glowne medium tej kleski.

  2. Instytut twierdzi... (autor: Torwald | data: 17/12/09 | godz.: 11:01)
    Spoko, tylko pytanie jak to ma sie do rzeczywistosci ? To ze kilku panow rozkrecilo konsole i wycenilo jej podzespoly wcale nie swiadczy o tym, ze Sony traci na produkcji/sprzedazy.
    Ciekaw jestem czy mieli dostep do danych sprzedazy/produkcji podzespolow na takich samych warunkach jakie ma Sony. Przeciez przy produkcji idacej w miliony, ceny sa 'troche' nizsze niz pojedynczych sztuk scalakow. No ale pewnie to tez uwzglednili...


  3. a nie mówiłem? (autor: mandred | data: 17/12/09 | godz.: 11:02)
    kiedy twierdziłem, że sony dokłada nawet do slima to ktoś twierdził, że się mylę, a tu nie tylko ja tak twierdzę.

    Żeby w PC tak dokładał chociaż wielki Intel, a nie sprzedaje 5 razy drożej niż by mógł.


  4. tak jasne (autor: RusH | data: 17/12/09 | godz.: 11:24)
    nastepne ps bedzie na intelu i .. intelu lol
    moze jeszcze windowsa tam wsadza co morgi?


  5. RusH (autor: morgi | data: 17/12/09 | godz.: 11:42)
    Byle nie ibm, ktore skasowalo swoje przegrane cell, co wybiora przyjdzie czas debatowac, narazie Sony ma ciezkie czasy, bo to ma przynosic zyski, a nie na zero czy pod krecha, jak niektore firmy potrafia zwodzic latami.

  6. @morgi (autor: Drow | data: 17/12/09 | godz.: 11:53)
    tylko, ze IBM nie skasowalo Cella.

  7. taaa jasne.... (autor: andrzej166 | data: 17/12/09 | godz.: 11:54)
    oj biedne to nasze sony...
    tyle ze tą "pseudo" stratę odbije sobie z ogromną nawiązką na grach. Tak rynek konsol działa od czasów PS1, no ale niektórzy dalej są w ciemnej dupie i użalają się nad ukochaną korporacją :)


  8. @andrzej166 (autor: Drow | data: 17/12/09 | godz.: 13:20)
    odbija, na pewno. ale zarabianie na sprzecie takze jest wazne w tej generacji. Kazdy do tego dazy - MS jzu zarabia od dluzszego czasu, a zarobki Sony o kwestia czasu.

    Generalnie: zasady sie nieco zmienily.


  9. ... (autor: Qjanusz | data: 17/12/09 | godz.: 14:33)
    nV nie była porażką PS3. Porażki są dwie blu-ray i Cell. Zbyt ambitnie i wizjonersko jak na zwykłą konsolę do gier.

    W kraju nad Wisłą dochodzi trzecia porażka. Gry na X-Klocka łatwiej się piraci.


  10. morgi (autor: Dzban | data: 17/12/09 | godz.: 14:47)
    Sony już wybrało producenta GPU do nowej playstation.

  11. ile to jeszcze razy beda powtarzac te bzdury? (autor: power | data: 17/12/09 | godz.: 15:05)
    Wyliczenia tych fachowcow to mozna o kant tylka rozbic.
    Czy ktos z was ma znajomych ktorzy prowadza dzialanosc gospodarcza?
    Jezeli tak to zapytajcie za ile oni kupuja PS3, a teraz jak juz znacie narzut sklepu odejmijcie jeszcze kilka procent marzy hurtowni i juz macie cene zblizona do prawdziwej ceny konsoli. Nastepnie wezcie pod uwage jezeli cena artykulu jest nizsza w hurcie to wyobrazcie sobie ceny podzespolow w hurcie w milionach sztuk zamawiane przez sony.

    Ps. znam goscia ktory od dziesieciu lat jedzie na krusie, prowadzi sklep komputerowy i ciagle ma straty (kupuje ziemie, lasy, buduje nowe domy, a samochody zmienia czesciej niz czesc z was kupuje nowe buty)


  12. power (autor: mandred | data: 17/12/09 | godz.: 16:22)
    a nie wpadłeś na pomysł, że goście wzięli pod uwagę ceny hurtowe?

    Ps. jak masz firmę to chodzi o zysk, a to czy pokażesz ile jesteś na plusie zależy od sumienia. Jeden znajomy ma firmę i obroty ma około 2mln zł, a zawsze zarabia ledwie 2 tys zł


  13. Tylko mi tu nie wyliczac ile w grach (autor: morgi | data: 17/12/09 | godz.: 17:40)
    sobie 'odbija' bo tego nikt nie policzyl, zwlaszcza teraz jak co rusz ida tytuly multiplatformowe jak jest wiekszy budzet, bo szkoda kasy na samo ps3, ktorego sprzedaz idzie tak kiepsko.

  14. ...... (autor: Marek1981 | data: 17/12/09 | godz.: 18:00)
    Przyczyną porażki PS3 jest w większości duet cell + NV.
    -Cell - trudno go wykorzystać
    -NV - po raz kolejny ta firma robi partnerów w bambuko!!! Nawet żal o tym pisać...
    A czasie gdy do Xbox360 wpakowano ATI x1800 to do później wychodzącego PS3 wpakowano GF6800 , gdzie można było dać już 7800 (7800 wcześniej debiutowało (3-4mc) od x1800)


  15. Ta wszyskiemu jest winny (autor: Wyrzym | data: 17/12/09 | godz.: 18:07)
    IBM :D tylko czemu? ze procesory przez niego opracowane sa w ponad 200mln dzialajacych konsol?
    Cell zostal opracowany przez Toshibe, Sony, IBM i ktos chyba jeszcze, nie chce mi sie sprawdzac.
    Cella produkuje toshiba dla Sony
    MS jedzie na prockach IBM
    MS bedzie jechal na prockach IBM i grafice od AMD
    Sony bedzie dalej uzywalo prockow IBM
    Nintendo uzywa i bedzie ich uzywalo.
    ALE OCZYWISCI WSZYSCY BLADZA BO NIE UZYWAJA INTELA!!!!!!!!!!!!!!
    Morgi: Sciana, rozped i nie zatrzymuj sie :]

    25mln sprzedanych ps3
    ponad 30mln sprzedanych Xboxow
    kolo 40-50 mln (tego to nawet nie jestem wstanie zliczyc) Wii
    Wszystko IBM
    ps2 120mln, ciekawe jaki tam procek siedzi ? :D
    czy 25mln to malo dla sony? no tak, przeciez tyle to kazy z was trzyma w piwnicach :]
    przeforsowanie standardu blu-ray dzieki ps3 co za tym idzie olbrzymie profity, to blad sony bo naped blu-ray dala do ps3?
    porazka jest cell, ale ja sie pytam, jaka porazka? moze jego porazka jest jego sila, w koncu najszybszy procesor jaki mozna dostac do urzadzen, i7 moze mu possac :] moze 4 takie i7 daly by mu rade

    Mam dla was rade, albo nie myslcie juz, albo nie piszczie tych durnych wywodow bo az zal to czytac :]


  16. he he (autor: KaT | data: 18/12/09 | godz.: 01:41)
    Czytam o klęskach ale chyba szkoda czasu, bo świetnych gier w 2010 na PS3 wyjdzie więcej, niż na PC przez ostatnie 10 lat. Pomijając już to co wyszło w 2009, a czego nie mam czasu przejść :) No i nawet taki fajny exclusive jak ME2 zapewne zagości niedługo na konsoli Sony :)

  17. Hehehe ,traca ? wszyscy traca:)))) (autor: speed | data: 18/12/09 | godz.: 03:07)
    ten instytut i jego wywody to o kant dupy potluc ,koniec dyskusji.

  18. @Wyrzym (autor: Drow | data: 18/12/09 | godz.: 11:08)
    Cella produkuje IBM dla Sony. Ostatnio byly plotki mowiace o tym jakoby IBM zrezygnowal z Cella, ale gosciu z IBM mowil, ze tak dlugo, jak dlugo na rynku sa konsole PS3, to Cell przez IBM bedzie produkowany.

    Poza tym IBM pomagal projektowac i produkowal procki zarowno dla Sony jak i Microsoftu.

    A sam cell mzoe nie jest porazka, ale jego moc nie przeklada sie zbytnio na jakosc gier, imo.


    @speed: nie, MS zarabia na kosnolach od dluzszego czasu.


  19. No i ? (autor: Marucins | data: 18/12/09 | godz.: 11:09)
    A czego oni się spodziewali.

    Ludzi nie stać na gry na ta konsolę. Przez zabezpieczenia wola kupić X i móc ściągać z sieci.


  20. @19 (autor: KaT | data: 18/12/09 | godz.: 13:28)
    lol, jaki jest sens posiadać current gena i nie korzystać z grania online w obawie przed banem? Jak Cię nie stać na paliwo, to na co Ci samochód? Ceny gier na obu platformach są zbliżone. Ja kupuje spokojnie 3 miesiące po premierze albo wymieniam jakiś posiadany tytuł na nowość za 30 pln. Inna sprawa, że więcej kasy wydaje na gierki z PSN, niż te wydawane na fizycznym nośniku z racji tego, że mam od kogo je pożyczać :)

  21. KaT (autor: mandred | data: 18/12/09 | godz.: 14:22)
    poczekaj trochę a zobaczysz, że w konsolach wprowadzą takie coś co nie pozwoli uruchomić danej gry na więcej niż jednej konsoli.

  22. que? (autor: KaT | data: 18/12/09 | godz.: 14:38)
    Jaki to ma związek z tematem? A PC też tak zrobią? Nie żartuj proszę. Cały sens konsoli to właśnie fakt, że bierzesz płytkę, idziesz do kolegi i bez żadnych ceregieli można sobie po prostu pograć. W przypadku gier kupowanych na PSN jest to bardzo dobrze rozwiązane tj. grę(w zależności od tytułu) można przypisać do 3 lub więcej zarejestrowanych konsol. Jest to o tyle słuszne, że w przypadku awarii sprzętu możemy pobrać dany tytuł ponownie na nową konsolę.

  23. @Drow (autor: Wyrzym | data: 18/12/09 | godz.: 17:00)
    ke?? nie rpzeklada sie na jakosc gier? :D uncharted2? killzone 2? na PC ciezko spotkac ladniejsze gry, zyjesz ty w czasach wojny konsol z przed dwoch lat, jak ps3 wychodzilo, nikt nie umial na to pisac, a producenci mieli priorytetowa konsole docelowa Xbox360. Pora sie obudzic :]

    a Cella produkuje Toshiba dla Sony :] nie IBM

    Marucins Ty sie rozgladnij po swiecie, a nie po piaskownicy miedzy blokami, to ze w PL ludzie gry tak piraca bo drogie, to nie znaczy ze wszedzie tak jest, w normalnych krajach cena gry na ps3 i X360 to 4-5 godzin pracy, myslisz ze ktos sie bawi w takim UK w przerabianie konsol?


  24. @Wyrzym (autor: Drow | data: 18/12/09 | godz.: 20:08)
    daj spokoj, ani U2 ani KZ2 ani tez na dobra sprawe Gearsy 2, Mass Effect czy inne graficzne hity nie wygladaja lepiej, niz Crysis na maksymalnych ustawieniach, nawet dzis. ja rozumiem, ze mozna lubisz te gry, sam przepadam za wiekszoscia z tych tytulow, ale dawanie do zrozumeinia, ze wzynaczaja jakies nowe standardy gfx jest mocnym naduzyciem.

    Nie wiem skad masz te info, ja czytalem wywiad z gosciem IBM i wiem co mowil.


  25. No tak (autor: Wyrzym | data: 19/12/09 | godz.: 01:55)
    do crysisa nie porownywalem, ale do wszystkiego innego tak, ale zeby mass eddect i gearsy stawiac w jednej lini z grami z dobra grafa? ME zacina, Gearsy nie maja nawet dobrych cieni, ja tu pisze o grach na ps3, a nie na slabego x360

    A skad info? no kiedys sony sie pozbywalo fabryki ktora robi procki dla ps3, pchnelo ja toshibie i w umowie bylo ze musza produkowac celle dla ps3 dopuki sony tego chce. Zreszta cell teraz laduje w telewizorach toshiby, nie wiem kto wam naopowiadal bajek ze sie z niego ktos tam wycofal, ale klamal :]


  26. @Marek1981 (autor: Deathraw | data: 19/12/09 | godz.: 15:24)
    Trochę sprostuję twojego posta:
    Co do ps3 to faktycznie gpu jest tam jak 6800 tyle że połączone w SLI czyli bliżej mu jednak do 7800.Co do gpu w x360 to jest 2 kroki do przodu w stosunku do ps3.Zdecydowanie nie można go porównać do x1800 jest to układ 2 klasy wyżej który ma już zunifikowane shadery no i ma ich 48.Jak już porównywać to można to nazwać pre HD2900.

    Co do PS3 to ogólnie technicznie jest to błędna konsola moim zdaniem.Cell wydajność ma, ale za to dużym kosztem czasu no i ze względu na to że nie są to równorzędne rdzenie wcale nie jest to miażdżąca(choć inni mają odmienne zdanie) różnica na korzyść ps3.Co do gpu j.w. Fakt jest jednak taki, że dla uncharted 2 i heavy rain kupiłbym tę konsolę.Na razie x360 mi starcza.

    @Drow jedne rzeczy są w U2 lepsze inne gorsze niż w crysisie.To już nawet nie sprawa silnika co grafików którzy go wykorzystują.Jednak na pewno grafika w crysisie nie jest warta wymagań bo te są chorendalne.


  27. @Dzban (autor: AmigaPPC | data: 19/12/09 | godz.: 16:33)
    @Morgi to by chciał żeby w nowym PS był CPU Intel i rdzeń graficzny x3150 - chyba nie muszę dodawać jakiego producenta :)

    Dopiero by wyszła zajebista (czytaj - przejebana) konsola.


  28. @Wyrzym (autor: Drow | data: 20/12/09 | godz.: 02:22)
    "ja tu pisze o grach na ps3, a nie na slabego x360"
    i wszystko jasne. coz, jest na takich ludzi okreslenie :)

    Koncze rozmowe, bo widze, ze to slepa uliczka, cokolwiek i jakkolwiek bym nie argumentowal :) Szkoda, bo mimo, ze sam mam x360, z ktorego jestem bardzo zadowolony, to probowalem racjonalnie i obiektywnie podyskutowac, zamiast bawic sie w console warsy.

    Geez, no tak, ludzie od IBM sie twoim zdaniem myla, mimo, ze to oni projektowali i produkowali Celle, o czym jasno niedawno jeden czlowiek z IBM mowil.
    I nie, nie wycofali sie z produkcji obecnych Cell'i. Ale wycofali sie z rzowijania tej technologii w jej obecnej formie i z wiekszoscia obecnych rozwiazan.

    @Deatchraw: daj spokoj, wszystkie efekty, shadery, ambient occlusiony, differed lightingi i inne techniki renderingu i shadingu Crysis dawno juz mial i ma. Wiec U2 nie prezentuje nic nowego, ani nie prezentuje tego wszystkiego w takiej gamie, jak Crysis.
    Aczkolwiek oczywiscie - zgadzam sie, ze Crysisowe wymagania sa przesadzone, ale tak to juz jest na PC - masa sprzetu, a programisci nie znaja czegos takiego, jak optymalizacja.


  29. @Drow (autor: Deathraw | data: 20/12/09 | godz.: 11:06)
    Mam nadzieję że błąd w ksywie nie był celowy:P
    Co do efektów to się zgodzę.Crysis zareprezentował full pakiet, ale chodziło mi bardziej o ich rozplanowanie i wykorzystanie, a także konstrukcje lokacji czyli tę część bardziej artystyczną.
    Co do optymalizacji to bardzo miło zaskoczył mnie devil may cry 4 na prawdę uważam że jak na grafikę jaka tam jest wymagania są stosunkowo niskie.Widać capcom chciał się zrehabilitować za lost planeta.

    OFFTOP

    Drow co na xboxa360 najbardziej Ci się spodobało?


  30. @Deathraw (autor: Drow | data: 20/12/09 | godz.: 11:59)
    wybacz za blad, nie byl celowy w zadnym wypadku.
    Capcom generalnie zoptymalizowal swoj silnik, co jest widoczne tez w RE5. Choc powiem szczerze, ze jesli chodzi o konsole, to najbardziej dotychczas rozwalila mnie optymalizacja UE3,5 przez EPIC. Biorac pod uwage wszystkie rzeczy, ktore sie dzieja na ekranie, udalo sie chlopakom zachowac piekielnie dobry i stabilny framerate :)

    Jesli pytasz o exclusivy, to zdecydowanie Gearsy 1/2, Mass Effect [zlozylem jzu pre-ordera na 2 kolecjonerke, zapowaida sie kosmicznie :)], jak najbardziej cala seria Halo [choc imo zyskalaby wiecej, gdyby nie byla tak kolorowa i fantazyjna]. a z pozostalych, to zdecydowanie Bioshock, Dead Space, Borderlands, Brutal Legend :) Batman: AA, Red Faction: G oraz Mirror's Edge takze naleza do moich faworytow.


  31. @Drow (autor: Wyrzym | data: 20/12/09 | godz.: 15:19)
    Jakie okreslenia? obiektywnie jakbys popatrzyl, to bys zauwazyl ze X360 jest slaby, mam X360, Wii, PS3 (nie pytac:P) po ok 40 gier na kazda konsole i widze co potrafia gry ekskluzywne. Gearsy sa w pyte, chyba tylko dla tej gry mialem Xa, ale zeby mowic ze to ladna gra? kiedys byla, teraz nie rpezetuje duzo soba, szczegolnie cienie, efekty, a to przeciez najladniejsza gra na Xboxa360.

    I omg ^^ IBM nie rozwijal i projektowal sam Cella, to byl projekt trzech firm, Sony, Toshiby i IBM. IBM robil tam swoje procki, ale Cella dla PS3 produkuje byly fab Sony ktory nalezy do Toshiby teraz.


  32. @Drow (autor: Deathraw | data: 22/12/09 | godz.: 10:04)
    Jak lubisz klimaty maxa payne'a z demonicznymi mocami i mechanikę riddicka to polecam The Darkness.

    @Wyrzym
    To że exclusive'y gry wyglądają lepiej na ps3 niż na x360 akurat jest subiektywne, natomiast obiektywne jest porównywanie ich możliwości technicznych i architektury jeśli mówimy o mocy.Zgodzę się jednak z tym że jak na razie exclusivey na x360 nie pokazały zbytnio pazurów, chociaż muszę przyznać że fable2 jest dla mnie jedną z najpiękniej zrobionych gier choć nie mówię że ma jakąś powalającą grafikę.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.