Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 15 marca 2010 
    

Plany PowerVR


Autor: Wedelek | źródło: Xbit Labs | 09:06
(14)
Przyszłość w wykonaniu firmy PowerVR ma się rysować w pięknych barwach i to dosłownie. Ten producent procesorów graficznych dla urządzeń mobilnych pokusił się o roztoczenie wizji dotyczącej mobilnych urządzeń przyszłości. Według tych przewidywań za trzy lata w smartphonach znajdziemy wielordzeniowe procesory grafiki tego producenta których wydajność będzie dorównywać układom graficznym montowanym w dzisiejszych stacjonarnych konsolach Sony, czyli PlayStation 3. Tak duża moc obliczeniowa ma zostać spożytkowana do wyświetlania obrazu nie tylko na ekranach przyszłych urządzeniach mobilnych ale także na zewnętrznych panelach, dzięki czemu będzie na przykład możliwe komfortowe granie w gry w każdym miejscu. Również rozdzielczość wyświetlaczy ma ulec zwiększeniu z obecnych 480x340 pikseli do wartości 1280 x 720 pikseli lub większej. Ale gry to tylko jedna z gałęzi które mają być wspomagane dzięki wbudowanym układom grafiki. Inne zastosowanie to na przykład wspomaganie akceleracji animacji Flash, której wydajność ma wzrosnąć trzykrotnie lub wykonywanie częsci kodu napisanych z pomocą OpenCL programów. A wszystko to bez zwiększania zapotrzebowania na energię elektryczną.

Przyszłość ta pomimo iż futurystyczna nie wydaje się aż tak bardzo nierealna, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę możliwości zapowiedzianego już układu graficznego POWER VR SGX545 firmy Imagination Technologies (właściciel PowerVR). Wspomniana nowość ma być pierwszym produktem w pełni zgodnym z technologiami DirectX 10.1, OpenGL ES 2.x, OpenGL 3.x, OpenVG 1.x oraz OpenCL 1.x. GPU o taktowaniu 200MHz będzie dysponować możliwościami przetwarzania 40 milionów pól wielokątów na sekundę i może wykonywać operacje matematyczne z zastosowaniem języka programowania GLSL będącego częścią OpenGL. Brzmi ciekawie, ale nie jest to przecież rozwiązanie odosobnione. Na rynku jest już na przykład układ firmy Nvidia o również nie małych możliwościach, czyli platforma TEGRA 2.

Tak więc o ile dziś zapewnienia PowerVR brzmią naprawdę imponująco, o tyle za trzy lata może nie być to już aż tak bardzo powalająca wydajność jak teraz. Tym bardziej, że trudno sobie wyobrazić by konkurencja nie reagowała na posunięcia rywali aż do 2013 roku.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Być może, ... (autor: Muchomor | data: 15/03/10 | godz.: 10:27)
    ... rośnie tu po cichu konkurencja dla NV i ATI.
    Przyczają się z boku, opanują swoją niszę rynkową i jak już będą mieli odpowiedni produkt to zaatakują rynek popularnych kart graficznych. Tort trza będzie dzielić na 3, konkurencja na rynku rozgorzeje na dobre, ceny spadną i my będziemy przeszczęśliwi ... ;-)
    Uff, się rozpędziłęm. Ciekawe czy pojawienie się nowego poważnego gracza nie spowodowałoby upadku któregoś z obecnie nam współpanujących.


  2. PowerVR to mocna marka i dobre rozwiązania (autor: Qjanusz | data: 15/03/10 | godz.: 10:30)
    mam tylko nadzieje że nauczyli się czegoś od czasów Kyro, i tym razem nie poddadzą się tak łatwo kłamliwej propagandzie nVidii.

  3. Mnie to się zdaje, ... (autor: Muchomor | data: 15/03/10 | godz.: 11:04)
    ... że oni po prostu byli za słabi żeby ten produkt rozwinąć w tempie nadążającym za konkurencją. Miałe Kyro i było super jak za swoją cenę ale potem trza było zmienić na ATI, bo nie było wyboru.

  4. Muchomor (autor: morgi | data: 15/03/10 | godz.: 12:24)
    Tam gdzie jest IMG tam tylko Nvidia zaglada.

  5. @Muchomor (autor: Qjanusz | data: 15/03/10 | godz.: 12:31)
    wcale nie musieli. mieli bardzo dobra i innowacyjną technologię. Do tego stopnia dobrą że nVidia widziała realne zagrożenie dla swojego T&L. ATI nawet wtedy jeszcze tego nie miało.

    Dlatego nVidia uruchomiła cichą kampanię ze swoimi słynnymi "materiałami". Coś jak ukatrupić konkurenta za młodu.


  6. SONY PS4 (autor: WhiteMan | data: 15/03/10 | godz.: 12:45)
    Chodzą także pogłoski że w PS4 bedzie się znajdował układ tej firmy ;]
    Jak będzie zobaczymy.


  7. @WhiteMan (autor: Qjanusz | data: 15/03/10 | godz.: 13:25)
    co niektórzy pisząc to, są o tym wręcz przekonani.

    Często się to już przedstawia jako odwet PowerVR na nVidii właśnie za Kyro.


  8. ... (autor: efe | data: 15/03/10 | godz.: 14:31)
    Gra na wyświetlaczu takim jaki jest w iPhonie, nie należy do komfortowych. Mogą wkładać do telefonów i konsolek układy zgodne z DX11, wspierające physx itd... ale i tak to nie zmieni tego, że ekrany będą dużo za małe do przyjemnego grania

  9. @efe (autor: WhiteMan | data: 15/03/10 | godz.: 14:43)
    Ale po podłączeniu przez mini HDMI do dużego telewizora sytuacja zmienia sie o 180 stopni. Ja bym nie narzekal na przenośną konsolke, którą mógłbym podłączyć również do TV.

  10. ... (autor: Torwald | data: 15/03/10 | godz.: 16:03)
    a świstaj siedzi i zawija...
    "A wszystko to bez zwiększania zapotrzebowania na energię elektryczną." jasne, a ja codziennie dokarmiam złotą rybkę która spełnia takie marzenia...

    Wzrost wydajności - TAK
    Większe rozdzielczości - Raczej tak
    Mniejsze zużycie energii - JAKIM CUDEM ?!

    Większe ekrany (AMOLED zamiast TFT, na bank...) i wydajniejsze urządzenia NIE BĘDĄ zużywały mniej energii !


  11. @Torwald (autor: bmiluch | data: 15/03/10 | godz.: 19:44)
    w ciągu 3 lat jak dobrze pójdzie 2 razy zmienią proces technologiczny

    np. przejdą z 45 na 22 nm


  12. przejdą z 45 na 22 nm (autor: wredniak | data: 16/03/10 | godz.: 08:25)
    i zamiast 200W komórka w czasie grania będzie zużywała 'tylko' 100W? :-))

    przenośna konsola w telefonie do podłączania do tv ... zrobią wielkie g***no które będzie kiepskie na konsole i zbyt duże na wygodny telefon


  13. wredniak (autor: bmiluch | data: 16/03/10 | godz.: 09:49)
    oczywiście komórka jako alternatywa dla zwykłej konsoli nie ma większego sensu - po co komuś konsola w komórce gdy musi do grania podłączyć pad, HD TV itp.

    na konsoli grałem w życiu mniej niż 10 razy ale coś mi świta, że oprócz PS3, XBOX są różne małe konsolki do grania; prawdopodobnie spróbują stworzyć konsolę dla mas - telefon na który będzie można sprzedawać bardziej niż teraz rozbudowane gry za 15$

    już teraz są układy na kórych można by zagrać np. taki QSD8672 wyciąga 80M trójkątów/s


  14. power vr (autor: blackout | data: 16/03/10 | godz.: 10:43)
    Nie dali sobie rady na rynku grafik komputerowych, to probuja w komorkach.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.