Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 18 maja 2010 
    

Phenom II X6 1090T podkręcony do 4769 MHz na powietrzu


Autor: Zbyszek | źródło: AMD Zone | 21:35
(41)
Najnowsze 6-rdzeniowe procesory firmy AMD zaskakują swoimi możliwościami podkręcania. Tym razem jednemu z overclokerów udało się uzyskać stabilne taktowanie na poziomie 4769 MHz przy zastosowaniu klasycznego chłodzenia powietrzem. Rekord został osiągnięty na procesorze Phenom II X6 1090T Black Edition (3,2 GHz) z aktywnymi wszystkimi sześcioma rdzeniami. Podczas testu procesor pracował w temperaturze pokojowej, przy napięciu zasilania 1,536V i systemie chłodzenia Xigmatek 1283 Dark Knigh z wentylatorem Scythe Ultra Kaze 3000. Rezultat uzyskany został na płycie głównej Asus Crosshair IV Formula z chipsetem AMD 890FX. Z walidacją wyniku można zapoznać się tutaj .


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. @all (autor: RuMuN | data: 18/05/10 | godz.: 21:46)
    Nic dodać nic ując 6jajek, swietne o/c duze zapotrzebowanie, wachlarz zastosowań dla tych co przeciw (java, skaluje sie na każdym rdzeniu) 3dmax za 15 koła, riperzy, naszo-klasowicze, faciatabookerzy i inni :)

  2. 6 > 2 ? (autor: Barbarian | data: 18/05/10 | godz.: 22:28)
    Nie jest mi potrzebne 6 jajek, ale dwa dobre "berety" bez graficznego zbuczka pod pokrywką.

  3. heh (autor: Mario2k | data: 18/05/10 | godz.: 22:32)
    Na dzien dzisiejszy i najblizszy rok taki Core i3 3,3-3,5GHz spoko wystarczy 90% uzytkownikow .

    Bardzo dobrze ze AMD zapodalo takiego szesciojajowca , Intel musi poluzowac z cenami i7 oraz i5


  4. ... (autor: kosa23 | data: 18/05/10 | godz.: 22:56)
    mnie i tak się opłaca brać x6 + mobo + 8gb ramu

  5. @kosa23 (autor: Barbarian | data: 18/05/10 | godz.: 23:05)
    Zgadza się - ten proc (i platforma do niego) jest bezkonkurencyjny cenowo i mimo nadwyżki cholesterolu nadal super.

  6. ... (autor: kosa23 | data: 18/05/10 | godz.: 23:22)
    890FX + X6 1055T + R5870

    IDLE (Balanced)--Idle (High perf)----100% CPU

    -----85W-------------104W---------------183


  7. żródło (autor: kosa23 | data: 18/05/10 | godz.: 23:23)
    http://www.guru3d.com/...shair-iv-formula-review/8

  8. 1090T jest drogi (autor: emu@mailplus.pl | data: 19/05/10 | godz.: 00:15)
    i kompletnie nie opłacalny, a do tego wolniejszy niż i5.

    http://pccentre.pl/...X6_1055T_oraz_1090T/id=17417

    nie mówiąc o słabym kontrolerze pamieci i ogromnym poborze po podkręceniu.


  9. @ emu@mailplus.pl (autor: Zaku | data: 19/05/10 | godz.: 00:22)
    Gratuluje... nie znam nikogo mniej znającego się na kompach od Ciebie :]

  10. @Zaku (autor: emu@mailplus.pl | data: 19/05/10 | godz.: 02:06)
    za to ty się znasz i kupujesz droższy i mniej wydajny produkt swojej ukochanej firmy.

  11. zaku (autor: piobzo | data: 19/05/10 | godz.: 06:31)
    zostaw nie warto, emu nieraz wykazal sie juz jaki to zniego "pro" technik(nie ogarnia wystarczy popatrzec na poprzednie posty), ja rozumiem ze mozna kibicowac jednej firmi, ale przeciez nie piszmy dowodow w stylu jest lepsze bo tak mi sie wydaje. Przyczym nie chodzi tu o ujme na chonorze intela, nie moja w tym momencie najlepsze procki, sek w tym iz amd wcale niema gorszych... co wiecej cenowo niema co gadac...
    AMD Phenom II Multi-Core X6 1090T AM3 BOX cena: 1180.00 zł
    Intel Core 2 Quad Q9650 LGA775 BOX cena: 1307.00 zł
    Intel Core i7 870 LGA1156 BOX cena: 2229.00 zł(http://techplanet.pl/)
    i przestan mowic ze lepiej miec 2 mocne rdzenie niz 6 troche slabszych.....
    a emu link ktory dales....
    nic tylko plakac (ze smiechu).... to tak jak spolityka w naszym kraju wiekszosc niema bladego pojecia, ale pomimo to sie wypowiada.
    Tak Worgule to przepraszam ze Cie obrazam, widze ze nie można Cie karaz za brak elementarnej wiedzy w momencie gdy jej zrodlem jest taki portal(j.w.) lub wikipedia. Radze przezucic się na książki. One sa przynajmniej sprawdzane przed wydaniem.
    super test "polecam" te storne co ja emu dal(lol).
    ciekawe jaki programista stwierdzi: "ten program na pewno wykorzysta wiecej rdzeni"
    na tej zasadzie sprobuj sobie odpalic gothica 3 w wersji 1.0 na amd. (w wyniku tego iz amd byl w tedy I prawdziwmy dwu jajowcem<a nie sklejka 2 prcow intela polaczonych szyna> gothic zoptymalizowany na intela nie radzil sobie z dodatkowym jadrem)


  12. o emu nadaje (autor: Sandacz | data: 19/05/10 | godz.: 06:57)
    Widzę że dyżurni lanserzy Intela już nadają i próbują mieszać w głowach.

  13. ojojoj 11 (autor: piobzo | data: 19/05/10 | godz.: 07:06)
    mialo byc z polityka
    wogule... w moim przypadku brak elementarnyc zdolnosci w zakresie znajomosci Jezyka Polskiego..
    przepraszam uzytkownikow i prosze o wybaczenie


  14. widzę że pierwszy przydupas TROLLA naczelnego (autor: Qjanusz | data: 19/05/10 | godz.: 08:42)
    czuwa i kłamie dalej w najlepsze.

    Co do OC, to bardzo dobry wynik.

    Dla przypomnienia, żeby Intel osiągnął max OC musi być wyłączone przynajmniej technologia HT.
    W przypadku tytułowego CPU można mówić o prawdziwym OC pełnego produktu, a nie o szumnym kastracie.


  15. @emu (autor: rookie | data: 19/05/10 | godz.: 08:45)
    Naucz się najpierw czytać wykresy:
    http://redakcja.pccentre.pl/...17417/foto/DivX.png
    Bardzo przypominasz gościa Cyrix133 z PCLAB'a który też nie grzeszył lotnym umysłem....
    Być może za tymi dwoma (emu, Cyrix133) stoi jedna ta sama osoba (morgi) bo podobnie mówią ''od rzeczy''.
    Smutne, ale prawdziwe....


  16. widać że wykresy (autor: grzegorzmce | data: 19/05/10 | godz.: 08:56)
    są robione typowo pod marketing bo każdy kto zobaczy w środku tabelki jeden procesor nieznacznie słabszy od pierwszego będzie miał wrażenie że jest on dużo słabszy wystarczy popatrzeć na kolory
    Pozdrawiam


  17. baju baju (autor: insomnia | data: 19/05/10 | godz.: 09:05)
    W rzeczywistości do detalu pewnie trafią jednostki, które tradycyjnie u AMD słabo się podkręcają i te przechwalanki to element ukrytej reklamy.

  18. @insomnia (autor: Qjanusz | data: 19/05/10 | godz.: 10:45)
    zgadzam się.

    Też naczytałem się newsów i rekordów. Kupiłem seryjnego i kiepawego Athlona II 240

    Zegar w standardzie tyka z częstotliwością 2,8GHz.
    Ja podkręciłem go na płycie za 200 pln tylko o 1GHz i teraz mam tylko 3,8Ghz.
    Żenada i plugastwo. Chyba oddam go na gwarancję, bo to są kpiny żeby tak marne procki sprzedawać!!!


  19. @Qjanusz (autor: Marek1981 | data: 19/05/10 | godz.: 12:26)
    Ja kupiłem x4 620 i odblokowałem L3 i puściłem na 3.25GHz (najwięcej 3.8GHz w ciągu 1,5h zabawy) i stwierdzam iż na razie starczy:)

  20. tiaaa... (autor: 3men | data: 19/05/10 | godz.: 12:48)
    mi nie chcieli przyjąć..., powiedzieli ze kupiłem x3 2.8GHz a chcę im wcisnąć x4 3.4 :((

  21. heh.... (autor: Qjanusz | data: 19/05/10 | godz.: 12:54)
    więc dokładnie tak właśnie wygląda OC i unlock procków AMD w praktyce.

    AmigaPPC też mógłby dodać swoje opowieści z placu boju.

    Same "przechwalanki" i "elementy ukrytej reklamy" ;-)


  22. @Qjanusz (autor: AmigaPPC | data: 19/05/10 | godz.: 15:26)
    fakt, tylko po co?

    To i tak nie wpłynie na zapyziałe postrzeganie rzeczywistości i otaczającego świata przez co niektórych.

    Niech sobie śnią dalej.


  23. @qjanusz (autor: skyler | data: 19/05/10 | godz.: 15:37)
    tez kupilem seryjnego i kiepowatego i7 860. nic nie musze wylaczyc zeby go podkrecic. chodzi z tego co pamietam na 3.5 bez podnoszenia napiecia. colerek oczywiscie boxowy by intel. procek pewnie bedzie chodzil i na 4ghz, tylko pytanie....po co?

  24. hehe (autor: MacLeod | data: 19/05/10 | godz.: 15:41)
    Amiga pewnie nie ma czasu na jakas dziecinna zabawe , zajety jest swoja siecia Tesco :)
    Moj 955 c3 idzie na 4 (napiecie na auto) a jedyne co zmienialem to mnoznik. CnQ normalnie dziala, nic nie trzeba wylaczac.
    Asus na 890GX nie rozpoznaje poprawnie pamieci Patriota G-series, trzeba ustawic "na sztywno" na 1600. Napisalem do supportu, ale pewnie to zleja..


  25. @skyler (autor: Qjanusz | data: 19/05/10 | godz.: 16:28)
    już nie obcinaj 860tce bo to porządne procki.

    Wyłączanie jest niemalże koniecznością przy ekstremalnym OC - i z wyczytanych informacji jest to niemalże regułą.


  26. nie warto z wami gadać (autor: emu@mailplus.pl | data: 19/05/10 | godz.: 17:07)
    tylko AMD i AMD.

    A i7 930 czy i7 860 są tańsze i wydajniejsze niż 1090T.


  27. hehe (autor: morgi | data: 19/05/10 | godz.: 17:38)
    Fanowie snijcie dalej o taniosci od amd, tylko na to was i ich stac. Obrona tandety, a ja spokojnie czekam na 'tandete' od Intela i wypas od amd, moze kiedys to nastapi, ale to Intel musialby zmienic tak wysmienita serie architektur, a na to sie nie zanosi.

  28. mam e5200 (autor: mandred | data: 19/05/10 | godz.: 18:05)
    chłodzenie katana 2. Bez obciążenia mam 38, pod obciążeniem 49, a jak go podkręcę na 3,4 to odpowiednio 47 i 78.
    Intel rządzi!!! Produkuje same super procki które się świetnie podkręcają. (Dla debili - to sarkazm).


  29. @up (autor: MacLeod | data: 19/05/10 | godz.: 19:17)
    Nie wierze w to. Moj duzo mocniej podkrecony e8400 mial zaledwie 55 w krytycznych momentach, chlodzenie podobne.
    Kolejny fanboj...


  30. mandred (autor: morgi | data: 19/05/10 | godz.: 19:57)
    Skosztuj nowszej, pelnej wersji, a nie muzealnego hitu, w tym czasie byl do wyboru phenomek co nawet tyle nie robil. Teraz jest juz era 32 nm hellou.

  31. @MacLeod (autor: AmigaPPC | data: 19/05/10 | godz.: 20:16)
    Masz coś do mnie prywatnie?
    Czy coś Ci na wątrobie leży?

    Nie podoba się, że ktoś się czegoś w życiu (uczciwie) dorobił?


  32. Dziwna sprawa (autor: kosa23 | data: 20/05/10 | godz.: 01:07)
    artykuł jest o " Phenom II X6 1090T podkręcony do 4769 MHz na powietrzu", a fanboje zachwalają intela i jego 32nm + wspaniałe OC, o którym "ni widu, ni słychu"(może coś ominąłem?). Czyżby znowu ujadanie?

  33. @kosa (autor: Sandacz | data: 20/05/10 | godz.: 07:16)
    To wcale nie dziwna sprawa, to jest po prostu choroba, oni naklejki Intel Inside szukają nawet na słonych paluszkach.

  34. @all (autor: antrax | data: 20/05/10 | godz.: 09:06)
    ja zauważyłem, że rewizja c3 kręci się ponad 4GHz na powietrzu. Bez dwóch zdań AMD lepiej dopracowało proces 45nm niż Intel pozostaje tylko czekać jak im wyjdzie 32nm

  35. morgi (autor: rookie | data: 20/05/10 | godz.: 09:14)
    Era 65 nm u intela się jeszcze nie skończyła. Hellou?
    http://nvision.pl/...uje--News-16140-ndetails.html
    Teraz intel odkłada wprowadzanie większej ilości procków 32nm z uwagi na słaby uzysk w tym procesie technologicznym! Dlatego dominuje i dominować będzie dobre 45nm.
    Ale do niebieskich fanboi ta oczywista prawda nie dociera....


  36. he he (autor: Qjanusz | data: 20/05/10 | godz.: 09:46)
    oby skłamać, oby przeinaczyć, oby obrazić :-)

    Tak gęsta aktywność głównego TROLLa i jego przydupasów w komentarzach, świadczy o zagrożeniu o ideologii dla ukochanego logo.

    Coś jak wysyp szczurów na górnym pokładzie podczas tonięcia okrętu.


    Najnowsza rewizja jest na prawdę bardzo dobra i jak pokazują testy, wcale starszy i dopracowany proces technologiczny nie musi odstawać od nowego i niedopracowanego.


  37. @morgi (autor: kosa23 | data: 20/05/10 | godz.: 16:02)
    "Skosztuj nowszej, pelnej wersji, a nie muzealnego hitu, w tym czasie byl do wyboru phenomek co nawet tyle nie robil. Teraz jest juz era 32 nm hellou."

    Muzealny? Muzealnym H.. to Ty byłeś zrobiony.


  38. Po 2 latach to juz nowa era, obudzic sie tam (autor: morgi | data: 20/05/10 | godz.: 19:42)
    w koncu dluzszy staz to tylko dla maruderow i biurokratow, a nie klienta na czasie. Jesli ktos chce nawijac o technikaliach niech lepiej wdrozy sobie te oczywistosci mowimy o aktualiach, a nie muzealiach.

  39. Morgi zmienia poglądy (autor: Sandacz | data: 20/05/10 | godz.: 21:11)
    "Jesli ktos chce nawijac o technikaliach niech lepiej wdrozy sobie te oczywistosci mowimy o aktualiach, a nie muzealiach" - Morgi - wiemy że nienawidzisz AMD (lub próbujesz z dobrym skutkiem udawać że tak właśnie jest) ale dlaczego szydzisz z Intela i jego Core??? Tylko dlatego że jest to tak naprawdę wskrzeszona i podrasowana archeologia (sorry - miało być "architektura" ;-) Pentium Pro???

  40. Taa (autor: morgi | data: 20/05/10 | godz.: 22:05)
    Core 2 to bylo dobre ale w latach 2006-08. Teraz miazdzy Nehalem.

  41. @up (autor: Sandacz | data: 21/05/10 | godz.: 07:21)
    Czyli dalej Core... i miażdży przede wszystkim kieszenie...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.