Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 16 czerwca 2010 
    

Pełny Fermi nadchodzi, a imię jego to GTX 485


Autor: Wedelek | źródło: Expreview | 17:24
(44)
Od początku premiery nowego układu graficznego GF100 nie mieliśmy okazji zobaczyć w akcji karty graficznej która byłaby zbudowana w oparciu o pełny, niepocięty GPU zbudowany z 512 procesorów strumieniowych. Dotychczas najmocniejsza karta Nvidia wykonana w 40nm procesie produkcji, czyli GeForce GTX 480 już na starcie miała zablokowany jeden blok co przełożyło się na jedynie 480 procesorów strumieniowych, 60 TMU i 48 ROP'ów. Obcięcie TOP'owej kart przez zielonych zostało wymuszone przez niski uzysk z wafla w bieżącym procesie produkcji.

Wygląda jednak na to, że te problemy Nvidia ma już za sobą, a proces 40nm jest już na tyle dobry, by można było zaprezentować pełnego Fermi. Nowa karta oznaczona jako GeForce GTX 485 powinna zadebiutować za kilka tygodni, a jej cena będzie o około 20 dolarów wyższa niż w przypadku GTX 480. Pod względem specyfikacji technicznej wreszcie mamy 512 procesorów strumieniowych, 64 TMU i 48 ROP, a GPU będzie taktowane zegarem 720MHz, natomiast w przypadku SP jest to 1440MHz. Pamięć RAM pozostała natomiast bez zmian w stosunku do obecnego króla wydajności w obozie Nvidia, czyli mamy 1.5GB GDDR5 taktowanych 924MHz, a interfejs jest 384-bitowy. Nowy "potwór" może być sporym sukcesem, jednak z drugiej strony może to być zbyt spóźniona premiera, zwłaszcza że AMD planuje jeszcze w tym roku odświeżyć swoją serię Radeonów HD 5xxx, co może znacznie pokrzyżować szyki Nvidia.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. chyba coś nie teges... (autor: Qjanusz | data: 16/06/10 | godz.: 17:30)
    "a proces 40nm jest już na tyle dobry, by można było zaprezentować pełnego Fermi..." ... z TDP 350W?

    chyba nie do końca o to chodziło z 40nm.


  2. kolejny niewypal (autor: zeek | data: 16/06/10 | godz.: 17:33)
    a 2 miesiace po premierze tej karty kolejna, bardziej przelomowa generacja Radeonow

  3. bat na (autor: emu@mailplus.pl | data: 16/06/10 | godz.: 17:40)
    HD5970.

  4. TDP (autor: shadowxxz | data: 16/06/10 | godz.: 18:07)
    nie wzrośnie znacznie tak jak nie spada przy obcinaniu, najbardziej rośnie od napięcia...

  5. Nowy "potwór" może być sporym sukcesem (autor: Barbarian | data: 16/06/10 | godz.: 18:20)
    Stary złom, mający atrapową premierę niemal rok temu. Sukces Fermi jest w okolicach sukcesu Visty - im wcześniej przeminie i ludzie zapomną, tym lepiej. Niestety nvidia nie ma na najbliżesze dwa lata żadnych pomysłów, gdyż proces 28nm nie jest nawet w fazie zapłodnienia.

  6. heh zawsze cos (autor: Mario2k | data: 16/06/10 | godz.: 18:52)
    Bedzie w porywach 10% szybsza od GF480
    ale przecietnie nie bedzie widac roznicy w zadnej grze !!


  7. jupi:) (autor: piobzo | data: 16/06/10 | godz.: 19:19)
    lepiej późno niż wcale... może się coś ruszy i karty zaczną tanieć

  8. nareszcie (autor: arn2 | data: 16/06/10 | godz.: 19:42)
    cudów bym się nie spodziewał ,ale może wreszcie coś się ruszy na rynku i ceny ATi poszybują w dól chociaż do takich jak były kiedyś (np 5850 po 999zl czy tez 5870 za 12xx zl)

  9. hehe (autor: RuMuN | data: 16/06/10 | godz.: 19:52)
    Dosmazyli placka :D

  10. ...... (autor: Marek1981 | data: 16/06/10 | godz.: 21:46)
    Osobiście jestem wqrzony ze względu:
    - w serii niższej 5 na końcu świadczyła o karta jest poprawiona a tutaj dupa
    - znając zagrywki nv to może i łykać 400W
    - zamiast udoskonalać produkt to oni sobie jaja robią.


  11. @Marek1981 (autor: Barbarian | data: 16/06/10 | godz.: 22:46)
    Władowali ogromną kasę w nową architekturę i niestety kilka spraw się rypło. Teraz muszą sprzedawać to co wyszło i nie ma czasu na doskonalenie produktu. Sądzę, że mają bardzo trudny okres przed sobą, a obecne Fermi źle się zapisze w historii GPU.

  12. Barbarian (autor: Grave | data: 16/06/10 | godz.: 23:27)
    To chyba Ty się tak upierałeś, że Fermi w 2010 się nie ukaże. Potem się ukazało z wyłączonym 1 blokiem SPU to skorygowałeś wersję że chodziło Ci o pełne Fermi i takiego w 2010 nie będzie.

    No i wszystko wskazuje na to, że nawet ta "skorygowana" wersja Twojej przepowiedni się nie sprawdzi :-)


  13. @up (autor: Qjanusz | data: 16/06/10 | godz.: 23:47)
    jeszcze się nie sprawdziła - spokojnie :-)

  14. @up (autor: Qjanusz | data: 16/06/10 | godz.: 23:48)
    pamiętajmy że dla nVidii obsuwa pół roku to jak pikuś z commercial union.

  15. @Grave (autor: Marek1981 | data: 17/06/10 | godz.: 07:09)
    Może NV zbierała przez ten czas pełne egzemplarze?? Wypuści 20k szt do testów i tyle.

  16. karta może i ma potencjał... (autor: sikador | data: 17/06/10 | godz.: 07:52)
    ...ale chłodzenie i pobór prądu to lekka przesada :P

  17. no teraz (autor: Diamond Viper | data: 17/06/10 | godz.: 08:02)
    może powalczy z radkiem, ale mimo wszystko jak będzie za duże TDP, to kiszka - no i cena najważniejsza - jeśli nie dobije do prawie 3 kafli, jak to u 5970 to może ludzie się skuszą (pytanie ile osób..) - tylko jak z temperaturami i TDP właśnie.. nie każdego stać na cholernie dobry system chłodzenia zdolny odprowadzić tyle ciepła i nowy zasilacz:PP

  18. GTX 400 (autor: MagS | data: 17/06/10 | godz.: 08:21)
    Wszyscy fani tak kurczowo się trzymają pierwszych prototypowych wyników testów Fermi że aż już głowa boli. Rzeczywistość jest taka że obecnie nowe stery i karty od 470 wzwyż rozkładają Radki na łopatki. Są ciche i niesamowicie wydajne. A z plotki prądem zawsze były farmazonami.

  19. @MagS (autor: Wedelek | data: 17/06/10 | godz.: 08:49)
    Po pierwsze wcale wiele lepiej nie jest, choć faktycznie Nvidia kilka rzeczy poprawiła. Po drugie są to karty zbyt drogie, ich cena jest nieadekwatna do wzrostu wydajności i na chwilę obecną są opłacalne tylko jeśli ktoś nie liczy się z kasą i mu wisi ile dany ukłąd kosztuje, bo za rok kupi nowy. Cóż więc z tego że GTX 480 jest wydajniejszy od HD5870 skoro jego rywalem jest HD5970, a tutaj już wcale tak miodnie nie jest...

  20. @MagS (autor: batorki | data: 17/06/10 | godz.: 08:55)
    Znajomy chciał kupić GTX275. Odradziłem. Jego znajomy ywalił 5kPLN na kompa z i7 i GTX280 (pomijam że gość który mu to składał łyknął do kieszeni na czysto około 800PLN. ale cóż dymać FRAJERÓW). Kumpel za moją namową miał asusa M2N-E super stare na dziś, wsadził w to phenoma II 945 którego jako używkę kupił za 250zł (jak mówię dymać frajerów) o dziwo nóweczkę 5850 powercolor za 920zł dwa tygodnie temu na allegro (szok bo droższe są) chodzi mu to badziewnym zasilaczu 400FEELIII wiekowym i do tego wziął sobie ArcticCooling Freezer EXTREME rev.2 za 110zł. A najlepsze jest to że obaj rżą ze śmiechu bo i natym i natym herosi V w podstawce pod odpowiednim kontem kamery skaczą. tyle że na AMD ciut tańszym kosztem.

    Ale cały bajer jest w tym że znajomy kumpla zaprosił mnie żeby mu w kompa zerknąć bo strasznie wyje ???????? lamka intel wyje, o co chodzi. ????

    zachodzę do gościa pierwszy widok, oświecony INTEL/NVIDIA FUN boy (podkreślam FUN) pierwszy rzut oka, tak mocny sprzęt w zabudowane biurko bez wentylacji, syf w pokoju jak skur....syn, smród jak w gorzelni (późniejszy wywiad środowiskowy stary kawaler 32lata), dalsze badania po odkurzeniu i wyjęciu z szafki, mega szok to to że za takie pieniądze super fachowiec wsadził mu to do najtańszej obudowy TAKE ME bez bocznych dziur, (konsternacja właściciela FUN boya skąd tu tyle kurzu:) nietłumaczyłem mu że niechluj jest ale dobrze się bawiłem). kolejna rzecz pulpit. ok. działa widzę xp. mój komputer właściwości 6GB ramu ????????? (se myślę po jaki .uj komuś xp przy 6GB) pytam się czemu tak, a INTELigent odpowiada bo pod Windows7 (wersja 64bit) gry mu nie chodziły. Ręce opadają ale cóż zachowałęm mu dane zainstalowałem win7-64 skonfigurowałem poustawiałem. (gość był w szoku jaka jest różnica między jego fachowcem a tym co mu zrobiłem) i cud nad dunajcem gry chodzą i system jest niezły i ram już wykorzystany i w pokoju cicho.

    Ale za jakie pieniądze i po jakim czasie, gość dojrzewał 4 miesiące żebym go odwiedził. no cóż w końcu zmądrzał.

    I tak ma się to do oświeconych właścicieli pudełek INTEL+Nvidia, geniuszy jest wielu tylko niewielu wie o co chodzi.

    MagS nic się nie bój ty też kiedyś będziesz starszy i stwierdzisz że są w życiu inne priorytety i ATI+AMD na UBUNTU zacznie ci w zupełności wystarczać.


  21. @batorki (autor: Marek1981 | data: 17/06/10 | godz.: 09:17)
    Świetnie oddałeś sytuację jaka była nagminnie ok 3lata temu. Na szczęście teraz to już rzadkość. Więcej ludzi pyta się kompetentniejszych osób mających nie jedno na swoim koncie...

  22. Konsekwentnie do przodu (autor: Sony Vaio | data: 17/06/10 | godz.: 09:18)
    Nowa karta, nowe stery I radki w tyle. Opłacało się ludziom czekać, teraz będzie szturm na sklepy. Ci co dali się nabrać na marketing amd pewnie teraz pukają się w czoło.

  23. @Sony Vaio (autor: Wedelek | data: 17/06/10 | godz.: 09:26)
    Ja - zamroczony przez AMD na myśl o dniu w którym kupiłem mojego HD5850 za 990 zł (z przesłyłką) wpadam w dobtry chumor, a na widok teraźniejszych cen i tego co pokazuje Nvidia mój chumor przechodzi w ulgę że jednak nie czekałem:)


    PS: Ja nawet teraz miałem podobną sytuację w swojej rodzinie, gdzie proponowałem wujkowi, że mogę mu doradzić w zakupie, bo się na tym znam, ale on stwierdził, ze nie kupuje niczego drogiego i sobie poradzi. Rezujltatem był jeden z najtańszych Athlon'ów na AM2+ z płytką za 500zł i GeForce 9500GT z 1GB RAM DDR2 + do tego no namowski zasilacz. Przynajmniej buda była jako tako wentylowana. Porażka....


  24. AMD planuje jeszcze w tym roku odświeżyć swoją serię Radeonów HD 5xxx, (autor: neuron | data: 17/06/10 | godz.: 10:00)
    Zastanawia mnie co zmienią ulepszą. I czemu nie dadzą większej szyny niż 256, dało by to większa przepustowość. Choć kiedys seria 2xxx miała szyne 512bit.Ja nie zamierzam zmieniac swojego zasilacza do 500W, dlatego szukam tylko takich kart które nie przekroczą tej mocy.A z tego co teraz pokazuje nvidia to może tylko GTX 460 sie zmiesci.
    @batorki, o ile wiem Windows XP widzi 6GB ramu tylko w wersji 64 bitowej, a wersja ta była tylko w wersji angielskiej, dziwi mnie troche ze kawaler 32 letni który ma nikłe pojęcie o kompach, siedzi na takim systemie. No chyba ze uczy angielskiego w szkole;)


  25. batorki (autor: morgi | data: 17/06/10 | godz.: 10:22)
    I kumpel na i7 posiedzi troche na zestawie, zanim odczuje brak mocy, a kumpel na phenomku juz sie zastanawia nad zmianami, po latach wyjdzie, ze w nazwie x2, x4 oznacza tez mnoznik zmian na amd.

  26. @ batorki (autor: pawel.xxx | data: 17/06/10 | godz.: 10:49)
    jak sie czyta takich gości jak ty to ręce opadają.
    Napisałeś ile jeden wydal na kompa a ile drugi. Nie napisałeś jednak co każdy z nich za to kupił.
    Piszesz że jeden z nich dał się oszukać na składaniu - pozwolę sobie w to wątpić. Wydaje mi się mało prawdopodobne by ktoś kto wydaje 5K na kompa, mało tego wynajmuje do złożenia jakiegoś człowieczka był nierozważny i podejmował nieprzemyślane decyzje.
    Sądzisz że klient nie chciał rachunków, gwarancji czy może że dodawać nie umie.
    Twoje zastrzeżenia co do składającego takze są naciągane - mnie to twoje gadanie pachnie małolatem który dopiero zaczyna, nie ma doświadczenia, ledwo liznął wiedzy, a zdaje mu się że wszystkie rozumy pojadł, że jest najlepszy ze wszystkich.
    Żenujący jesteś.


  27. czy znacie kogos kto kupil fermi ? (autor: zeek | data: 17/06/10 | godz.: 11:19)
    bo ja nie :) a znam multum ludzi ktora kupila radki 5XXX i nie tylko te najwydajniejsze

  28. Bo mityczny kawaler (autor: morgi | data: 17/06/10 | godz.: 11:56)
    wie podswiadomie jaka jest najlepsza kombinacja, a marketowe skladaki zawierajace np. takiego radeonka notorycznie wchodza na serwis, bo przestaja dzialac jak sie zakurzy.

  29. @UP (autor: zeek | data: 17/06/10 | godz.: 12:23)
    ty widziales ile i jakich kart sie psuje ?
    radki na poziomie 4-5%, GTX260 i pokrewne 11-12%
    z fermim bedzie niestety duzo gorzej

    sam nie wiem po co ci odpisuje, konto dawno ci powinni wyjebac


  30. @Grave (autor: Barbarian | data: 17/06/10 | godz.: 12:29)
    Tak, to prawda, myliłem się - nvidia dokonała rzeczy niemożliwej, ale niestety sukcesu Fermi nie odniesie w 40nm. Zwyczajnie przeceniono możliwości tego wymiaru technologicznego i teraz mamy wchodzenie na bardzo grząski grunt i serwowanie kart, których wady je dyskwalifikują.

  31. @ morgi (autor: lolo_64xxx | data: 17/06/10 | godz.: 15:14)
    >>> Po pierwsze to nie jest news o procesorach.
    >>> Po drugie wciskasz ostry kit z kolegami.
    >>> Po trzecie jesteś błaznem.


  32. @Sony Vaio (autor: Qjanusz | data: 17/06/10 | godz.: 16:45)
    "teraz będzie szturm na sklepy."
    tak tak... będą nocne kolejki, spanie w śpiworach pod sklepem i odsprzedawanie miejsca w kolejkach za kasę.

    Wszystko po to żeby nabyć Fermi i oddać go za tydzień do serwisu.

    Stoisz jeszcze pod sklepem, czy czekasz już na wiadomość z serwisu?


  33. @Qjanusz (autor: Barbarian | data: 17/06/10 | godz.: 17:21)
    Moim zdaniem będzie szturm na sklepy, ale reklamujących padnięte z przegrzania fermionki, gdyż montowane na nich odkurzacze nie wytrzymają letniego ciepełka i odkładanego systematycznie kurzu.

  34. @up (autor: Qjanusz | data: 17/06/10 | godz.: 17:59)
    racja.

    Nie ma to jak 400W, zapchana kurzem farelka w upalne, letnie dni.


  35. ehh (autor: RuMuN | data: 17/06/10 | godz.: 20:27)
    No chyba ze fanboyow starzy wyjebali do piwnicy lub garazu bo o czym z nimi mieli gadac ? o jakies ferimie czy tam ofermie ?
    Btw. @Słonik Wajok - Cale szczescie ze komuna obalona, tylko w markietach kolejki sa nie widzialem jeszcze aby byl kolejki po sprzet komputerowy no chyba ze jestes idiota i czekasz na okazje w media markt :P


  36. RuMuN (autor: Sony Vaio | data: 17/06/10 | godz.: 21:15)
    wiem, że z racji nicka szukasz tanich produktów, ale tam gdzie kasa nie gra takiej roli, bądź mieszka się w normalnym kraju, gdzie za wypłatę stać Cię nie na jedną część, a np. dwa całe kompy, tam kupuje się to co najlepsze. Za granicą Fermi schodzi jak ciepłe bułeczki, bo tam 500$ czy 400Ł nie robi na nikim wrażenia. U nas studencik wpieprza pasztetową i oszczędza na szamponie, by odłożyć na 5770 czy 4850 z drugiej ręki. Cud nad Wisłą. Amd się sprzedaje, auta Daewoo się sprzedają, niedługo wejdą chińczyki na rynek i też wcisną swoje podroby, nie dziwota, że Nvidia nie schodzi.

  37. oj pierdzielisz (autor: RuMuN | data: 17/06/10 | godz.: 22:21)
    Moze mam takiego nicka nie ze wzgledu na to ile mam kasy na m/c bo powiem ci ze mam min. 5k a jak przyciesne to i z 8k ale pojebany nie jestem aby walic w cos co spowoduje wyjebanie bezpiecznikow w calej "halupie" bo przeciaze linie.
    Szanuje swoje i cudze pieniadze wiec wydaje je rozwaznie nie szaleje jak za czyjes. Wiec jak by co to mi wystarcza moj poczciwy sprzet bo itak nie mam czasu grac a i w to co gram to smiga wysmienicie. Do grafiki tez wystarcza, dokupie ramu za pare zl i tez bede zadowolony bo szybciej zrobie. a studentow zostaw w spokoju bo nie jeden zapierdala bardziej niz ty i wpierdala byle co, ale ma cel, a ty walcz dalej z wiatrakami moze ci schlodza fermiego aby przetestowac nowego benchmarka, nie mialem go w rekach ale z tego co widze odkad sie pojawil, to nie wydalbym na niego bo go nie potrzebuje, a z czego wychodzi to amd jest top w sprzedazy jak i testach, normalni wybieraja rozsadnie. osobiscie nie lubie komunizmu, ale i jakby mial jezdzic maluchem czy 125p to bym nim jezdzil mimo ze z komuny sie wywodzi :P.
    Znam dosc duzo zadumanych bufonow którzy sa tak zaslepieni swoimi i tylko swoimi pogladami ze jak nawet im napluje w twaz to powiedza mi ze pada deszcz :P


  38. @ Wedelek (autor: MagS | data: 18/06/10 | godz.: 11:26)
    I tu się bardzo mylisz. GTX 480 praktycznie nie ma rywala. Jest najszybszą pojedynczą kartą graficzną. 5970 to już dwie karty, więc tak się nie porównuje. Konkurencją dla ATI 5870, jest tańsza nawet od 5870, GTX 470 która w znacznej większości testów jest szybsza od ATI. Rachunek jest prosty. Ja kupiłem GTX 470, wcześniej miałem GTS 8800. 470 jest po prostu świetna. A w DX11 rozkłada konkurencje bez zająknięcia.

  39. @ batorki (autor: MagS | data: 18/06/10 | godz.: 11:30)
    Zastanawiam się kolego jakie zioła palisz. Chcesz mieć stabilną konfigurację i żadnych problemów - wybierasz Intela i Nvidię. Taka jest prawda. Wiem to z mojego prywatnego 20 letniego doświadczenia. Pozdro.

  40. @RuMun (autor: Dandysz | data: 18/06/10 | godz.: 12:27)
    Tylko nie pluj w lustro...
    Chwalenie się ile to nie wyciągasz na miesiąc chyba nie przysporzy Ci chwały.


  41. chwały nie przynosi... (autor: Wedelek | data: 18/06/10 | godz.: 12:37)
    ale ma troszkę racji. Nie każdy kogo stać na wypasiony sprzęt takiego naprawdę potrzebuje i jeśli mu nie zależy, to po co miałby kupować coś nowego.

  42. @MagS (autor: Qjanusz | data: 18/06/10 | godz.: 12:58)
    "Chcesz mieć stabilną konfigurację i żadnych problemów - wybierasz Intela i Nvidię"

    nie masz wrażenia, że zmarnowałeś 20 lat?


  43. Qjanusz (autor: Sony Vaio | data: 18/06/10 | godz.: 16:09)
    zmarnował 20 lat na relaks, gdy tymczasem team radkowiczów przegrzebywał google. Jedni lubią włączyć kompa i używać, inni lubią grzebać w biosie i na necie w poszukiwaniu stabilności.

  44. @40 (autor: RuMuN | data: 18/06/10 | godz.: 20:26)
    Czy ja wiem raczej sie nie chwale bo po odliczeniu zusow, kosztów, rat, niewiele zostaje a i remonty trzeba robic, Chodzilo mi dokladnie o to ze nawet jakbym mial 15k to i tak bym nie szalal z sprzetem, bo sa inne wazniejsze rzeczy. A chwaly nie szukam, jak chcesz to tez mozesz jechac za granice i zarabiac tyle, wtedy przekonasz sie ze pieniadze nie sa najwazniejsze...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.