Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 21 czerwca 2010 
    

AMD nie zamierza się spieszyć z wprowadzeniem 3D


Autor: Wedelek | źródło: Nordic Hardware | 19:14
(19)
Rynek Telewizorów LCD w ostatnim czasie opanowała prawdziwa moda na możliwość wyświetlania obrazu stereoskopowego. Dzięki implementacji wspomnianego rozwiązania producenci chcą przyciągnąć nowych klientów do swoich produktów i podtrzymać wysoki poziom sprzedaży. Technologia oferująca nową jakość w wyświetlaniu obrazu nie mogła ominąć rynku gier, choć w tym przypadku nie została przywitana z takim entuzjazmem jak w urządzeniach RTV. O ile bowiem 3D zawitało do konsoli Sony o tyle już w produkcie Microsoftu czy Nintendo próżno szukać takowego rozwiązania.

W przypadku tej ostatniej firmy obraz stereoskopowy jest wyświetlany jedynie na przenośnej konsoli 3DS gdzie nie wymaga stosowania dodatkowych okularów. Na rynku PC natomiast tylko Nvidia dostarcza wsparcie dla 3D oferując zestaw 3D Vision. Przedstawiciel AMD zapytany o brak wsparcia wspomnianej technologii w ich ofercie stwierdził, że jego firma jest gotowa na wprowadzenie 3D i jest to kluczowe rozwiązanie, ale w obecnej sytuacji nie jest ono dostatecznie dobrze opracowane. Powodem takiej decyzji miałyby być zarówno względy ergonomii jak i ekonomiczne. Aktualnie by móc oglądać stereoskopowy obraz trzeba zakupić specjalne okulary z filtrem co z jednej strony jest niewygodne, a z drugiej wiąże się z dodatkowymi kosztami. W przypadku wysokiej jakości filtrów zastosowanych w okularach koszt może sięgnąć ponad 100 dolarów jak w 3D Vision od Nvidia. AMD doszło więc do wniosku, że oferowanie pełnego pakietu wsparcia dla 3D w chwili obecnej jest nieopłacalne i należy poczekać na lepsze dopracowanie paneli które mogłyby wyświetlać obraz przestrzenny bez stosowania dodatkowych elementów. Namiastka 3D stanowiąca przedsmak autorskiej technologii AMD S3D została już przedstawiona podczas Game Developer Conference w marcu gdzie udostępniono ją deweloperom.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. dlaczego (autor: Takkyu | data: 21/06/10 | godz.: 20:47)
    nie da się kliknąć na zdjęcie laski? :-(

  2. @Takkyu (autor: Qjanusz | data: 21/06/10 | godz.: 21:33)
    bo klikasz bez okularów 3D

    Co do newsa, to coś w tym jest. "Co nagle to po diable". 3D od nVidii też nie cieszy się popularnością.
    Nie licząc smarków podniecających się szkiełkiem niebieskim i czerwonym.


  3. @Takkyu (autor: Sandacz | data: 21/06/10 | godz.: 21:35)
    Pytanie powinno brzmieć - jeśli w 3D - to dlaczego nie można dotknąć (co najmniej) tej laski? ;-)

  4. @Sandacz (autor: Chucky | data: 21/06/10 | godz.: 21:39)
    bo to juz by byl kolejny 'wymiar', a tu jest tylko 3D...

  5. @Sandacz (autor: Qjanusz | data: 21/06/10 | godz.: 21:40)
    piszesz o klikaniu laski w 3D? ;-)

  6. @Chucky (autor: Sandacz | data: 21/06/10 | godz.: 21:58)
    R3+T=4D ... ale wiadomo o co kaman ;-)
    Qjanusz- dyplomatycznie to opisałeś ;-)))


  7. zboki - hehe (autor: Mieciu76 | data: 21/06/10 | godz.: 22:13)
    ale tą laskę to bym kliknął . . . :)

  8. szukaja latwego ciemnego klienta na niedorobiony sprzet (autor: Mario2k | data: 21/06/10 | godz.: 22:30)
    Na srali tych standardow 3D chyba z 7-8 rodzajow
    i jakies 4-5 rodzajow okularow , wala w chu,,, maxymalnie.


  9. jakby ktos chcial (autor: Armitage | data: 21/06/10 | godz.: 22:33)
    to podaje adres do fotki z news'a :-)

    http://www.dobrekino.pl/...re_kino_3d_anaglify.jpg


  10. hahaha to dobre (autor: infinity | data: 22/06/10 | godz.: 02:41)
    laska jest niebieska...
    LOL


  11. Jestem bot nie widze 3D (autor: Fort | data: 22/06/10 | godz.: 07:30)
    Ja mam okulary z filmu Mali Agenci 3D kazali oddać pod koniec filmu ale zakosiłem i teraz taki myk ze żadnego 3D na tym nie mogę zobaczyć :( W kinach mają inne standardy niż na pc? I do oglądania obrazu statycznego chyba nie potrzebuje specjalnego monitora o 1000000Hz?

  12. kradzione nie działają (autor: Luke Jadi | data: 22/06/10 | godz.: 08:31)
    123

  13. @fort (autor: zeek | data: 22/06/10 | godz.: 08:33)
    wiesniak jestes

  14. @Fort (autor: Qjanusz | data: 22/06/10 | godz.: 12:30)
    nieładnie :-(

  15. @Fort - nie tylko, że jesteś burakiem (autor: Jerry Boy | data: 22/06/10 | godz.: 15:56)
    ale nie wiesz, że masz okulary polaryzacyjne (raczej dziś nie używa się anaglifów w kinach...) - a ten obrazek to anaglifowy old school.

  16. :((( (autor: Fort | data: 22/06/10 | godz.: 19:51)
    "raczej dziś nie używa się anaglifów w kinach" To było 9 lat temu jak chodziłem do pods.

  17. @Fort (autor: Qjanusz | data: 22/06/10 | godz.: 21:05)
    jeżeli już to 6 lat. Tyle minęło od premiery w PL

    Co do tematu, to mamy 9 (!!!) rodzajów anaglifów.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Anaglyph_image

    więc okularki ukradzione na jednym filmie, mają szanse nie działać na innym (ściągniętym z torrenta???)


  18. @Fort (autor: Sandacz | data: 23/06/10 | godz.: 07:14)
    Czyli jest jednak sprawiedliwość na tym świecie - "kradzione nie tuczy" :-)

  19. Nie zupełnie kradzione (autor: Fort | data: 23/06/10 | godz.: 19:31)
    Oni dawali wszystkim te shitowe papierowe okularki czekaliśmy godzinę na seans i widzieliśmy jak typy legalnie z tym wyłażą a nam kazali oddać bo źle policzyli i następna grupa będzie miała za mało.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.