Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 21 czerwca 2010 
    

Procesory Intel Atom D425 i D525 w sprzedaży


Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 22:35
(18)
Intel rozpoczyna dziś sprzedaż dwóch nowych procesorów z serii Atom Są to jednordzeniowy Atom D425 i dwurdzeniowy Atom D525 ze zintegrowanym kontrolerem pamięci DDR3, dedykowane do stosowania w niewielkich komputerach stacjonarnych. Oba procesory są taktowane zegarem 1,83 GHz - wskaźnik TDP pierwszego z nich wynosi 10W, natomiast drugiego 13W. Podobnie do dotychczas oferowanych modeli D410 i D510 (1,66 GHz) z obsługą pamięci DDR2, nowe modele produkowane w 45-nanometrowym wymiarze technologicznym i wyposażone w zintegrowany układ graficzny Intel GMA 3150.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Atom 32nm (autor: Barbarian | data: 21/06/10 | godz.: 22:41)
    Taki 2/4-jajeczny Atomek w 32nm byłby kosmiczny. Intel zbombił atomami niezły kawałek zagonu.

  2. 13W przy takiej wydajności? (autor: grab56 | data: 21/06/10 | godz.: 22:49)
    To już całkiem sporo...

  3. ... (autor: Teriusz | data: 22/06/10 | godz.: 00:11)
    " i wyposażone w zintegrowany układ graficzny Intel GMA 3150." ????
    Czyli mam rozumieć, że intel wcisnął do nich swojego badziewnego GMA? :/


  4. nie kumam tej polityki (autor: Mario2k | data: 22/06/10 | godz.: 00:41)
    Niech mnie ktos madry wytlumaczy , dlaczego oni klepia te atomy w 45nm ???

  5. @Mario2k (autor: Teriusz | data: 22/06/10 | godz.: 01:05)
    To jest tak, że intel czy jakieś inne firmy produkujące układy krzemowe inwestują w nowe linie produkcyjne 32nm, 28nm itp. Ale to tylko część posiadanych już fabryk jest budowana lub modernizowana. Starych linii produkcyjnych (60nm, 45nm) natomiast nie opłaca się wygasić lub zamknąć, więc nadal zarabiają na siebie produkując słabsze układy np. kontrolery, układy do wifi, bluetooth, SB, GMA itd.

  6. ... (autor: Teriusz | data: 22/06/10 | godz.: 01:08)
    Z punktu widzenia klienta/użytkownika im układ mniejszy, chłodniejszy czyli w mniejszym procesie technologicznym wyprodukowany tym lepiej.
    Natomiast czym innym jest punkt widzenia producenta. Prawda jest taka, że klient przeważnie kupi to co wypuści/sprzedaje producent.


  7. ...i cudowne GMA (autor: Borat | data: 22/06/10 | godz.: 01:17)
    Powinni zakazać sprzedaży tego gówna :)

  8. @Borat (autor: Teriusz | data: 22/06/10 | godz.: 01:25)
    Gdyby intel ładował w procek coś naprawdę wydajnego to bym się nie obraził, ale to gówno... Jeszcze na dodatek teraz ten obowiązkowy "bonus" nie jest tylko specyficzną formą sprzedaży jaką stosował intel, ale także już nieodłączną częścią chipu :/

  9. Ech, teoretycy... (autor: M@jkel | data: 22/06/10 | godz.: 08:59)
    Mam od niedawna netbooka na Atomie N450 z GMA3150 i muszę przyznać że jestem miło zaskoczony wydajnością. Naprawdę nie jest źle.

  10. Atom (autor: Barbarian | data: 22/06/10 | godz.: 10:30)
    Nie jestem zwolennikiem Intela, ale nie zgodzę się, że Atom jest gównem. Ten procesor wpasował się pięknie w rynkową lukę i z czasem może być podstawą dla wszelkiego rodzaju mobilnych gadżetów, jak mój Samsung NC-10. Bardzo chętnie widziałbym go w iPAD-zie. Moim zdaniem to killer ARMów.

  11. hehe parafrazujac klasyka (autor: morgi | data: 22/06/10 | godz.: 10:44)
    'ciemny lud to kupi', lyknie Atoma, wybierze wlasciwego prezydenta i znowu okaze sie, ze nie taki ciemny, bo ma sile przebicia.

  12. zgodzę się z Barbarianem (autor: Qjanusz | data: 22/06/10 | godz.: 12:29)
    tez mam NC10 i ten spokojnie daje rade. No może spokojnie to nie do końca i nie zawsze, ale źle nie jest.

    Po podpięciu do zew. 22" całkiem nieźle idzie nawet w Q3 pofragować :-)


  13. @Qjanusz (autor: Barbarian | data: 22/06/10 | godz.: 16:42)
    Też sprawdzałem monitor 22" i rzecz działała bardzo dobrze.

  14. M@jkel (autor: Takkyu | data: 22/06/10 | godz.: 23:33)
    Taaa...

  15. problem z Atomem II jest taki: (autor: Cretino | data: 23/06/10 | godz.: 12:04)
    żę ma zintegrowanie w sobie to coś co ma być grafiką ... gdyby tylko dało się ją wyłączyć całowicie, tak zeby nie zarłą ani odrobinki prądu ....

    mam w domu HTPC malutkie, robiące też za router/nas/punkt dostępowy dla wi-fi ....

    na Atomie 330 i iONIe nVidii ...

    dlaczego? bo je mniej pracu niż Atom z grafiką od intela a ma w multimediach 3x wyższa wydajność ....


    co wiecej, dlatego teżnei zmienię tego na nowego atoma bo wzrósł by mi TDP i zużycie prądu (Atom+grafa intela zintegrowana + ion2) ....

    tak naprawdę, to gdyby nie praca malucha jako router i NAS to i na 1 rdzeniowym Atomie z iONEm też bym poprzestał ... choć nawet 1rdxeniowy Atom radził sobie w miare dobrze ...

    moim marzeniem jest 2rdzeniowy Atom (w wymiarze technologicznym takim jak i3), bez grafiki, z iONEm nvidii, kartą sieciową GBit (najlepiej 2), dobrym wi-fi, karta dzwiekowa łykajacą HDAudio ... 4 USB 3.0, eSATA ....

    tyle, że takie teoretyzowanie to sobie mozna robic, w glowie :P


  16. zapomnialem .... (autor: Cretino | data: 23/06/10 | godz.: 12:06)
    przydala by sie i obsluga DDR3 (w koncu pare wat mniej przy 4GB w zestawie) i zintegrowany na płytce albo dodatkowy zasilacz o efektywności powyzej 90%) ....

  17. @Cretino (autor: Qjanusz | data: 23/06/10 | godz.: 17:32)
    "moim marzeniem jest 2rdzeniowy Atom (w wymiarze technologicznym takim jak i3), bez grafiki"

    nie tylko Tobie zbuczek solą w oku.


  18. Taaa Atom i hd (autor: morgi | data: 23/06/10 | godz.: 18:29)
    szkoda ze jeszcze nie ma fanow hd w zegarku na reke, ale mamy durnokracje, wiec wszystko przed nami.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.