Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 19 lipca 2010 
    

GPU Turks i Caicos od AMD zadebiutują w październiku bieżącego roku


Autor: Wedelek | źródło: Fudzilla/ Nordic Hardware | 10:02
(26)
Po premierze GPU GF104 rynek odnotował spadki cen Radeonów z serii HD 5xxx, jednak były to albo kosmetyczne zmiany w cenie albo po prostu dostosowanie ich wartości do tej sugerowanej przez producenta. Na nieszczęście dla tych, którzy liczyli na większe obniżki w najbliższym czasie, takowe jeszcze długo nie nastąpią i można się ich będzie spodziewać dopiero po premierze sukcesorów obecnych akceleratorów. W ubiegłym tygodniu przedstawiciel HIS ogłosił, że prezentacja nowych układów odbędzie się jeszcze w tym roku. Dziś fakt ten został oficjalnie potwierdzony, a wraz z nim opublikowano nazwy kodowe poszczególnych wariantów procesorów graficznych wchodzących w skład Southern Island.

Na początku - to jest w październiku bieżącego roku - pojawią się następcy obecnych układów Radeon HD 5670, Radeon 5550 i 5400 czyli karty graficzne należące do rodziny Turks oraz Caicos. Będą to urządzenia produkowane wciąż w 40nm procesie produkcji, ale stanowiące hybrydę rozwiązań które występują w GPU serii HD5xxx z tymi, które znajdą się w całkiem nowej architekturze Northern Island. Nieco później, prawdopodobnie w pierwszym kwartale przyszłego roku pojawi się natomiast układ Cayman który zastąpi Cypress w TOP'owych kartach graficznych AMD. Firma potwierdziła również, że w planach są produkty dwuprocesorowe, powstałe z połączenia dwóch GPU serii Radeon HD 6000. Wygląda więc na to że nieco w ponad rok od debiutu obecnej generacji akceleratorów pojawi się nowa rodzina, która w dodatku może zadebiutować się na rynku szybciej niż konkurencyjne układy Fermi.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: trepcia | data: 19/07/10 | godz.: 10:11)
    Ponoć nie kopie się leżącego.

  2. niezle sobie poczyna AMD (autor: zeek | data: 19/07/10 | godz.: 10:13)
    nvidia jest w tej chwili 1 generacje w plecy, a to kosmos

  3. @pomyślmy (autor: Promilus | data: 19/07/10 | godz.: 10:28)
    Czego brakuje evergreen w walce z Fermi.
    Hmm, wydajności teksturowania? Nie, jest aż zanadto.
    Hmmm, wyższych trybów AA i mniejszego spadku po ich włączeniu? A owszem, troszeczkę by się przydało.
    Shadery? Do gier tak średnio bo moc jest olbrzymia, ale...przeorganizowanie do GPGPU...
    Tesselatory? Ano - tutaj by się przydało x4 mniej więcej. Zresztą to samo dotyczy...rasteryzatorów. Kopii polymorpha nie trzeba co zresztą widać w testach unigine.
    Co jeszcze brakuje? porządnych sterowników umożliwiających SSAO albo i coś więcej w starszych grach. No i mogliby zrobić wrappera do truform.


  4. ogólnie amd (autor: Sony Vaio | data: 19/07/10 | godz.: 11:24)
    brakuje wszystkiego, to taka imitacja kart, coś tam działa, ale wszystko nie tak.

  5. apeluje po raz kolejny (autor: zeek | data: 19/07/10 | godz.: 11:30)
    prosze nie dotykac gowna

  6. Hehehe ... (autor: Muchomor | data: 19/07/10 | godz.: 11:30)
    ... hehehe.
    Może i troll ale to ma swój urok :D


  7. Muchomor (autor: culmen | data: 19/07/10 | godz.: 11:41)
    Mylisz się. Morgi miał urok. Przynajmniej ciekawie
    z nuta filozofii pisał a ten to jak Panaskanik przy Panasonicu^^


  8. @Muchomor (autor: kretos | data: 19/07/10 | godz.: 11:41)
    nie ma w tym zadnego uroku - ja raz sie zacznie i sie rozochoci to pozniej nie bedzie sie dalo czytac komentarzy. Dlatego popieram zeeka - nie tykac, az samo przyschnie, znudzi sie i tyle.

    Co do tematu - pozyjemy, zobaczymy, troche szkoda ze nV tak dlugo kaze czekac na nowosci oparte na Fermim - widac jak wielkie mieli problemy z opanowaniem tak duzego ukladu. Nie wiem czy polityka konstruowania jednego chipa z roznymi zastosowaniami ma sens, ale mysle na bazie Fermi nV bedzie potrafila zrobic jeszcze przynajmniej 1 generacje kart.


  9. zepsute radeony (autor: emu@mailplus.pl | data: 19/07/10 | godz.: 12:44)
    26 lipca mija miesiąc odkąd czekam na zepsute radeony, jak myślicie może przycisnąć sklep jednak na zwrot kasy?

  10. @emu (autor: culmen | data: 19/07/10 | godz.: 12:47)
    Lepiej pierogów nagotuj.

  11. @emu (autor: MariuschM | data: 19/07/10 | godz.: 12:53)
    biedaczkuXD nie tylko jesteś wyjątkowy przez twoją głupotę i żałosne zachowanie ale również jesteś jedyną osobą skarżącą się na awaryjnego radeonaXD na HD5xxx złożyłem już chyba z 20-30 kompów i jakoś nikt jeszcze nie zgłosił problemów.

    Ale mam na to logiczne wytłumaczenie. Winą awary karty nie jest AMD a ty! Pewnie specjalnie zakładałeś ją jak osoba która pierwszy raz kompa widzi od środka. Może nawet próbowałeś ją podłączyć pod PCI. Nie zdziwił bym się. Bo potrafisz tylko marudzić bo jesteś wyjątkiem wśród tysięcy.


  12. nVidia przy premierze GF100 porównywała (autor: Qjanusz | data: 19/07/10 | godz.: 13:04)
    swoje karty do konkurencji, przy czym porównania te nie miały żadnego sensu, czy przełożenia do rzeczywistych cen i osiągów.

    Ciekawe jak się zachowa nVidia, jak AMD wejdzie z HD6000. Będą w plecy i to ostro. Będą mogli bez skrupułów chwalić się wyższą wydajnością swoich GF106, GF108 nad takimi potworami jak HD4850, HD4770....

    Cayman - niech tego słowa wystrzega się fan nVidii :-)


  13. @emu (autor: Promilus | data: 19/07/10 | godz.: 13:14)
    556-582 kodeksu cywilnego, przeczytaj i sam sobie odpowiedz :)

  14. @Promilus (autor: Qjanusz | data: 19/07/10 | godz.: 13:21)
    nie przeczyta.
    Nie ma żadnego sklepu, zepsutego Radeona, czy kwestii zwrotu gotówki.

    Jest tylko pryszczaty fan i niesamowite opowieści o problemach z AMD, których doświadczył tylko on, jego rodzina i jego znajomi.
    Kto rodzi takie trole?


  15. Zaczynaja od lowendu (autor: morgi | data: 19/07/10 | godz.: 13:38)
    czyli moze opamietali sie i tluka tani szrot, bo tylko tam moga rynek nazdobywac, probowac odbijac od Intela, albo zwyczajnie apu jest opoznione albo zapoznione. Inne ewentualnosci to oczywiscie dali se spokoj z walka w gornych polkach tylko dla graczy, a do gpgpu i tak niczego nie przedstawia poki nie wystartuja uczciwie ze stream, czyli jedna z niespelnionych obietnic wyborczych 2010.

  16. @Wedelek (autor: MariuschM | data: 19/07/10 | godz.: 13:40)
    trochę dziwi mnie to że twój news nie do końca pokrywa się z tym co konkurencja pisze: http://pclab.pl/news42499.html

  17. emu@mailplus.pl (autor: Markizy | data: 19/07/10 | godz.: 13:41)
    następnym razem zmień producenta karty np ASUS -> MSI itp, bo AMD z twoją reklamacja nie ma nic wspólnego, tylko problemem jest serwis u dystrybutora.

  18. morgi (autor: Aamitoza | data: 19/07/10 | godz.: 13:45)
    Albo po prostu nie chcą robić 550mm2 40nm gorącej i mało wydajnej w przeliczeniu na koszta produkcji kluchy jak fermi. ;] chcą wydać nowe karty w celu większych zysków (w koncu nvidia w tym samym celu zmieniała numerki, prawda ;]) a wyższe modele pewnie puszczą dopiero na początku przyszłego roku w 28/32nm.

  19. najwydajniejsze GPU od AMD będzie miało szynę (autor: Qjanusz | data: 19/07/10 | godz.: 14:20)
    384 bit do GDDR?
    I to jeszcze w Southern Island. O ile plotka jest prawdziwa.


  20. @MariuschM (autor: Wedelek | data: 19/07/10 | godz.: 14:25)
    Ja kierowałem się źródłem które znalazłem. Być może PCLAB dowiedział się czegoś więcej, chociaż podchodziłbym do tego z dystansem, bo niby po co miałoby AMD robić takie rozdrobnienie GPU. W każdym bądź razie nie mam zamiaru zmyślać jeśli nie widzę źródła, a moje mówi na ten temat troszkę mniej przy czym nie do końca się negują, a pozostałe nazwy kodowe mogą się odnosić np do dualów.

  21. @Wedelek (autor: MariuschM | data: 19/07/10 | godz.: 14:35)
    Jeśli można to podaj link do twojego źródła.

  22. no to (autor: Diamond Viper | data: 19/07/10 | godz.: 14:38)
    zobaczymy cóż to się z tego urodzi - bądźmy dobrej myśli przed radkami HD6xxx z wyższej półki:)

  23. @MariushM (autor: Wedelek | data: 19/07/10 | godz.: 15:47)
    Źródło jest podane tuż pod tytułem każdego Newsa. Nie są to wymyślane nazwy tylko nazwy portali zktórych info jest zaczerpnięte. W tym wypadku:

    http://www.fudzilla.com/...tion-to-come-in-october

    oraz

    http://www.nordichardware.com/...010-says-amd.html


  24. Aamitoza (autor: morgi | data: 19/07/10 | godz.: 20:03)
    Taaa, Fermi to wielkie to musik do gpgpu i obliczen, a ati nie ma i nie zanosi sie zeby mialo zamiar wprowadzac taki rodzaj produktu i strategii. Po wrzuceniu apu beda skupiac sie na vision-alizacji i zastosowaniach multimedialnych. Wyglada na to, ze Nvidia z musu musi wykladac kaske na platformy hybrydowe ze swoim akceleratorem fpu, wszystko do czasu.

  25. @morgi (autor: lamik91 | data: 21/07/10 | godz.: 14:13)
    A po co AMD ma produkować grzejniki ? przecież to nie ich rynek ;)

  26. do tego aa u amd/nvidia (autor: piobzo | data: 22/07/10 | godz.: 00:09)
    http://pclab.pl/art35447.html
    radze poczytac o tych "wyzszych trybach"


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.