Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy miejsce na Twojš reklamę
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 26 lipca 2010 
    

OC w Sandy Bridge nie dla "ubogich"


Autor: Wedelek | źródło: bit-tech | 00:27
(83)
W ostatnich latach bardzo mocno promowana jest idea podkręcania podzespołów, która pozwala uzyskać dodatkową wydajność niemal za darmo. Nie dziwi więc fakt, że producenci płyt głównych i pamięci RAM prześcigając się w oferowaniu coraz lepszych właściwości OC przez ich urządzenia, a w przypadku tych pierwszych możemy znaleźć coraz więcej modeli, które same potrafią przetaktować zegar procesora. Jest to szczególnie korzystna sytuacja dla mniej zamożnych użytkowników, którzy kupując słabszy CPU mogli zwiększyć jego wydajność bez wydawania kolejnych sum na wyższy model. Niestety dobre czasy odejdą w zapomnienie wraz z premierą Sandy Bridge przystosowanego dla podstawki LGA 1155, którego niemalże nikt nie będzie mógł podkręcić jeśli myśli o normalnej pracy z komputerem.

W związku z powyższym chętni na mocniejszy procesor będą musieli albo zdecydować się przeznaczyć na ten cel więcej pieniędzy albo zdecydować się porzucić niebieski na rzecz zielonego. AMD bowiem nadal będzie łaskawym okiem spoglądać na tych, którzy uważają że OC jest warte "zachodu". Powodem takiego stanu rzeczy okazała się być czysta ekonomia i konieczność zmniejszenia kosztów produkcji procesorów Intela, przez co problem nie jest już tylko sztucznie narzuconym ograniczeniem, a następstwami zmian w architekturze. Oczywiście słabsze odmiany procesorów zbudowanych w oparciu o Sandy Bridge nadal będą mogły być podkręcane, ale będzie to za sobą nieść poważne konsekwencje. Obecnie w chipsecie płyty głównej montowane jest kilka generatorów impulsów zegarowych (co najmniej dwa), które odpowiadają za częstotliwość pracy rdzeni procesora oraz interfejsów wejścia/wyjścia, przez co możemy swobodnie manipulować częstotliwością szyny procesora (połączonej przez DMI) czy pamięci bez zmian w działaniu złącz PCI Express, SATA, USB i innych. W P67 Intel zdecydował się wykorzystać tylko jeden taki generator, a co za tym idzie zmieniamy zegar wszystkich elementów "hurtem". W praktyce oznacza to, że podkręcając procesor o wartość większą niż 2-3% powoduje problemy w działaniu portów na płycie głównej. Problem dotyczy również pamięci RAM, chociaż tutaj jest on marginalny, bo wartość 2133 MHz jest dość wysoką częstotliwością, zwłaszcza że w większości zastosowań nie zauważymy znaczącej różnicy pomiędzy najszybszymi modułami a standardowymi 1333MHz. Oczywiście wszystkie te niedogodności można łatwo ominąć odblokowywując mnożnik procesora, jednak tę właściwość można było dotychczas spotkać jedynie w zauważalnie droższych modelach. Innymi słowy mniej zamożni klienci Intela w kwestii OC będą musieli zadowolić się funkcją Turbo Boost. Spać spokojnie mogą natomiast entuzjaści kupujący procesory z wyższej półki, ponieważ CPU Sandy Bridge dla LGA 2011 (seria E), która zastąpi LGA 1366 będzie umożliwiać zwiększanie częstotliwości szyny bez żadnych nieprzyjemności.



Podkręcanie Sandy Bridge



Sandy Bridge dla LGA 1155




Sandy Bridge dla LGA 2011

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. nie ma co się oszukiwać (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 00:30)
    procesor jest tak wydajny, że nawet nie trzeba go kręcić. Kupujemy coś za co zapłaciliśmy, wyciskanie sztucznych MHz zostawmy zipiącej konkurencji, która i tak jest daleko w tyle mimo rekordów7GHz.

  2. dla entuzjastów pozostaje (autor: emu@mailplus.pl | data: 26/07/10 | godz.: 00:31)
    1366 i następca 2011 umożliwiające podkręcanie. Jednak polityka cenowa intela na pewno jak i obecnie sprawi że produkty konkurencji (AMD) będą nie opłacalne, mam na myśli współczynnik cena/wydajność.

  3. Żałośni jesteście... (autor: grab56 | data: 26/07/10 | godz.: 00:46)
    Gdyby intel płacił wam za te marne posty, to jeszcze bym rozumiał - taka praca. Ale to co robicie to czyste frajerstwo :P

  4. @grab56 (autor: emu@mailplus.pl | data: 26/07/10 | godz.: 00:53)
    podaj przykład w którym Intel nie jest opłacalny cena do wydajnosci w porównaniu do podobnego produktu AMD? np. cena i7 860/930 jest taka sama jak 1090T a wydajność wyższa, zwłaszcza w grach.

    Także sam jesteś żałosny posługując się stereotypem opłacalnosci kupna AMD. Rozumiem taka praca?

    @Wedelek
    zrobiłbyś napisy do tego filmiku bo lektor jest niezrozumiały.


  5. popieram grab56 (autor: Markizy | data: 26/07/10 | godz.: 01:00)
    porostu chłopacy są beznadziejni.

    @emu
    wciskaj sobie dalej takie kity, ale platforma to nie tylko procesor to tez płyta pod niego.


  6. @Markizy (autor: emu@mailplus.pl | data: 26/07/10 | godz.: 01:07)
    kolejna ofiara stereotypu opłacalności AMD?

    płyty kosztują tyle samo na 890FX i X58

    w zależności od wypaśności 500-900 zł


  7. bujasz (autor: Markizy | data: 26/07/10 | godz.: 01:12)
    komputronik ceny dla
    AM3: 230-910
    LGA1156 340-1650
    LGA1366 730-2300

    O ile przy LGA1156 różnica wyszła by może 100-200zł na płycie, tak przy LGA1366 już 500zł. I gdzie ta opłacalność.


  8. @up (autor: Markizy | data: 26/07/10 | godz.: 01:16)
    cena w komputroniku
    1090T 1250
    i860 1270
    i930 1120 (fenomen)

    Tak że po dodaniu płyty różnice się znacznie zwiększają, a platforma intela jest znacznie mniej przyszłościowa niż AMD, ale zakładamy że nikt procka i tak nie wymieni za rok czy dwa.


  9. Drobna wpadka (autor: Markizy | data: 26/07/10 | godz.: 01:18)
    i920 kosztuje 1120
    i930 koszt 1260


  10. @emu (autor: Qroń | data: 26/07/10 | godz.: 01:20)
    Nie rozumiem dlaczego tak perfidnie rozmijasz się z prawdą porównując 860/930 z Black Edition od AMD. Chyba logicznym jest, że dopłaca się za odblokowany mnożnik. Jak chcesz już się tak bawić, to ja mogę równie dobrze donieść się do 980X, który też jest nieadekwatnie drogi do swych możliwości.

  11. Po prostu klient dostanie taki procesor za jaki zapłacił (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 02:46)
    Producent czy to GPU czy CPU jest zobowiązany do dostarczenia produktu działającego dobrze na fabrycznym taktowaniu i jeżeli się z tego wywiązuje to jest wszystko ok.

    Entuzjaści poszukujący rekordowej wydajności tak jak teraz płacą 4000zł za topowe modele Core i7 tak samo dostaną za podobną kwotę topowe SB z odblokowanym mnożnikiem.

    Natomiast taka decyzja Intela mocno uderzy w cwaniaków kombinujących jakby tu zapłacić mniej a dostać więcej. Pozostali czyli korzystający z procesora przy ustawieniach takich jakie przewidział producent dla danego modelu nie odczują w najmniejszym stopniu tego że akurat teraz jest jeden generator zegara a nie więcej.

    Dla mnie jako osoby która nie bawi się w OC czy jest jeden zegar czy więcej nie ma znaczenia. Nadal dostaje taki procesor za jaki zapłaciłem i jeżeli działa on dobrze przy takich ustawieniach to nic producentowi zarzucić nie mogę.

    A kombinatorom pozostaje przestać podkręcać, kupić model z wyższej półki, albo zamiast CPU Intela kupić CPU AMD.

    Zresztą w komentarzach na bit tech już widzę odgrażających się że właśnie tak zrobią, ale już taką burzę w szklance wody przerabialiśmy.

    Podkręcanie Athlonów czy Pentium III w obudowach dla SlotA/Slot 1 było mocno utrudnione i jakoś masowego bojkotu procesorów z tego powodu nie było.

    Tym bardziej że w globalnej sprzedaży "podkręcacze" i tak stanowią mniejszość.


  12. Intel się rozkręca... (autor: shadowxxz | data: 26/07/10 | godz.: 07:04)
    bo czuje się pewnie. Mam nadzieję że tak będzie tylko do premiery buldożera. A tak swoją drogą może fanów intelowi przez to trochę ubędzie ale kasy przybędzie...

  13. @sony, emu (autor: draconewt | data: 26/07/10 | godz.: 07:18)
    Nie zauważyliście że w tekście jest błąd "wraz z premierą Sandy Bridge przystosowanego dla podstawki LGA 1156" powinno być "LGA 1155". Tacy znawcy produktów intela przeoczyli tą drobnostkę? Kopiuj/wklej głupich tekstów nie wystarczy, należy jeszcze przeczytać artykuł.

  14. @Grave, LITOSCI!! (autor: marioking | data: 26/07/10 | godz.: 07:53)
    Tacy co dostaja procek za jaki zaplacili to laicy :P Kazdy zorientowany po prostu chce zaplacic jak najmniej i dostac jak najwieciej. To jest normalne, a nie cwaniactwo. Kupilem e5200 bo sie najlepiej kalkulowal a nie ze cwaniakuje.

    Cprawda i tak przy kolejnej modernizacji planowalem powiedziec intelowi "spadaj dziadu" za te powalone kombinacje z podstawkami :P Milo ze intel mi tego nie utrudnia i utwierdza w przekonaniu ze podjalem madra decyzje :D AM3 ROXXX!!!!


  15. podkręcanie to margines (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 08:40)
    Jakieś parę. % użytkowników, najczęściej mało zamożnych co by chcieli wszystko za darmo I niejednokrotnie używający pirackiego oprogramowania.

  16. @draconewt (autor: Wedelek | data: 26/07/10 | godz.: 08:50)
    Dzięki za uwagę. Intel tak żongluje tymi podstawkami, że... ahh, nieważne, mój błąd.

  17. Sony Vito aka Marik1234 (autor: culmen | data: 26/07/10 | godz.: 08:53)
    To czemu wychwalasz pod niebiosa GTX 460 OC?
    I mała analogia> Samochody w Niemczech z "kagancem" na 250km/h? Ciężarówki z 90km/h?
    Zablokowana możliwość tunningu nissana GRT? To przykłady gdzie też miło nie być możliwości obejścia.


  18. @Grave (autor: culmen | data: 26/07/10 | godz.: 08:57)
    "A kombinatorom pozostaje przestać podkręcać, kupić model z wyższej półki, albo zamiast CPU Intela kupić CPU AMD. "
    "Tym bardziej że w globalnej sprzedaży "podkręcacie" i tak stanowią mniejszość."

    A do ekstremalnego OC i tak używa topowych modeli wiec w tym polu nic się nie zmienia.


  19. Nie dość że drogo ... (autor: xlg | data: 26/07/10 | godz.: 09:03)
    to jeszcze bez możliwości OC. Intelowi już podziękuje.

  20. Powtorka z rozrywki (autor: Rajq | data: 26/07/10 | godz.: 09:09)
    Ludzie przypomnijcie sobie takie same newsy byly przed premiera i7 i i5. Czy wy tak naiwni jestescie? Mialy sie nie krecic, a kreca sie jak szalone. To samo bedzie teraz. Oprocz producenta procka jest jeszcze producent mobo. Asus, MSI, DFI sie postaraja o OC. Sama blokada chocby szyny jest w chipsecie a nie procku. Duzo ma tez sam bios do powiedzenia. Takze nie siac paniki do premiery. Rynek OC nie jest duzym targetem ale marketingowo jest bardzo wazny. Nikt obecnie nie mowi o 7 giga na AMD tylko kazdy kreci Kulfony do 6 i liczy Pi. Ta machina ma przelozenie realne na wyniki i Intel o tym dobrze wie.

  21. Sorry Vjajo (autor: Dabrow | data: 26/07/10 | godz.: 09:28)
    weź przestań pi.ć.

  22. Grave, (autor: GULIwer | data: 26/07/10 | godz.: 09:34)
    może i overclockerzy to mały odsetek użytkowników komputerów ale szumu robią jakby ich było 10 razy tyle ;) A co do zamierzchłych czasów to wtedy mało która płyta dawała mozliwość o/c, teraz praktycznie każda. Ponad to K6 i PII prawie się nie kręciły, także przesiadka z jednej kiepsko kręcącej się platformy na nowsza ale także kiepsko kręcącą się było korzystne. Intel i tak wyjdzie na swoje bo podkręcacze to margines, tyle tylko że trochę szumu będzie, najwidoczniej zbadali rynek i wyszło im na to że sie opłaci.
    Szkoda jednak bo w sumie upgrade z Bartona 2500@3200 zrobiłem tylko dlatego że E2160 chodzi mi z 1,8Ghz@2,86


  23. Markizy (autor: morgi | data: 26/07/10 | godz.: 09:50)
    Na czym ta nieprzyszlsciowosc polega, bo wydajnosc jest na odpowiednim poziomie do ceny. Cala reszta tych zalosnych spekulacji powinna miec gruba kreche, ze po premierze moze sie wszystko odwrocic, a Intel i tak wyjdzie na swoje, bo najlepiej zna sie na interesie produkcji chipow i nie musi niczego udowadniac.

  24. marioking (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 13:00)
    A czy każdy "zorientowany" tuninguje swoje auto zwiększając mu moc silnika etc czy też może większość jeździ takimi autami jakie kupili w stanie fabrycznym? I może ta większość to "laicy"? "LITOŚCI!"....:>

  25. I jeszcze to: (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 13:03)
    "kazdy zorientowany po prostu chce zaplacic jak najmniej i dostac jak najwieciej."

    Wg tej teorii najbardziej "zorientowani" to... złodzieje. Płacą "jak najmniej" (zero), dostają - wszystko to co ukradną. Czysty zysk ;-).

    Jeżeli sam realizujesz taką taktykę to zapewne jedziesz na pirackim oprogramowaniu....


  26. ... (autor: MariuschM | data: 26/07/10 | godz.: 13:16)
    no cóż intel zawsze znajdzie sposób na wyciągnięcie od swoich żałosnych fanów ostatniego grosza...
    dobrze że świat nie składa sie z samych overclockerów by by stracili z 30% rynku


  27. Grave (autor: culmen | data: 26/07/10 | godz.: 13:24)
    "A czy każdy "zorientowany" tuninguje swoje auto zwiększając mu moc silnika etc"

    Dużo zorientowanych osób to robi nawet coraz więcej. Dodam ze nie moc jest najważniejsza.
    "LITOŚCI!"....:>


  28. culmen (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 13:48)
    Dużo? Względem wszystkich osób jeżdżących samochodami? Śmiem wątpić, nie pisz bzdur...

  29. @Grave (autor: marioking | data: 26/07/10 | godz.: 13:50)
    Nie mowie tylko o podkrecaniu ale jak ktos jest zorientowany to sledzi testy i porownania by nawet bez podkrecania kupic cos z najkorzystniejszym stosunkiem ceny/wydajnosci. Wedlug ciebie boardy sprzetowe czy magazyny to sa dla zlodzieji i cwaniakow? Bo jesli sie nie myle testuja tam sprzet komputerowy i w sumie podstawa oceny jest wlasnie stosunek wydajnosci do ceny.

    Twoje podejscie jest oderwane od rzeczywostosci przecietnego uzytkownika komputerowego, pewnie masz wiecej kasy niz rozumu :P


  30. marioking (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 14:16)
    Tyle jest oderwane że ja nie podkręcam CPU/GPU/RAM etc

    A odnośnie wyboru sprzętu to jak to kiedyś przeczytałem przy okazji testu kart graficznych -

    "nie jest problemem odpowiedź na pytanie jaką kartę graficzną kupić. Wiadomo - NAJLEPSZĄ. Problemem jest skąd wziąć na to pieniądze."

    :-)


  31. @Grave (autor: cana | data: 26/07/10 | godz.: 14:26)
    nie masz czasem wrażenia iż się "ciut" zagalopowałeś usiłując udowodnić swe watpliwej jakości tezy?...

  32. @Grave (autor: rainy | data: 26/07/10 | godz.: 14:36)
    Upały póki co się skończyły ale wyglądą na to, iż Ciebie mocno zmęczyły.

    Stawiasz znak równości między tymi, którzy podkręcają CPU/GPU a tymi korzystającymi z pirackiego oprogramowania?

    Czy fakt, iż sam nie podkręcasz, uprawnia Cię do tego typu badzo wątpliwch tez (zwłaszcza, że o ile pamiętam, prywatnie nie korzystasz z desktopów)?


  33. rainy (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 14:44)
    Nie stawiam, napisałem tylko, że piractwo/złodziejstwo jest "najdoskonalszym" przykładem realizacji idei "dostać jak najwięcej, płacąc jak najmniej".

  34. Grave (autor: culmen | data: 26/07/10 | godz.: 14:46)
    1: Tuning samochodu KOSZTUJE. Porządny tuning kosztuje dużo.
    2. Przestawienie w biosie "suwaczka" o 10 MHz kosztuje 1 min.
    3.Wymiana car audio, opon, klocków hamulcowych na inne niż seryjne to także tuning.
    4. Poczułem się jak dres z remizy montujący pletwę z deski na dachu z golfa 1


  35. Dodam że była to odpowiedź na post (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 14:48)
    w którym ja (a więc statystycznie większość korzystających z komputera) został wrzucony do worka z etykietką "niezorientowani" dlatego, że nie podkręcam CPU/GPU!!

  36. *ja jako niepodkręcający (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 14:50)
    (podobnie jak większość korzystających z komputerów) zostałem wrzucony [...]. poprawka.

  37. spójrzmy obiektywnie (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 15:12)
    ile osób podkręca procesory ? Jeśli nawet, na jak długo ? Kupując nowe auto ludzie nie myślą o tunningu, o tym myślą Ci co mają aspiracje kupić stare BMW często 15 letnie, z full wypasem w środku i się cieszyć, że mają super autko sprzed dwóch dekad. Idąc do sklepu po wędkę, szukasz takiej co da się przedłużyć o 1m, czy kupujesz co potrzeba? Obecne procesory, kompy są na tyle wydajne, że nie trzeba sobie zaprzątać głowy podkręcaniem, a jeśli nawet ktoś kręci, to i tak z gniota nie wyciśnie dobrego fps w grach.
    To jest dobre dla gimnazjum/liceum, potem liczy się stabilność, pewnośc, że jak włączę Power On to wszystko będzie działać bez kilkugodzinnego dłubania.


  38. hehe (autor: MacLeod | data: 26/07/10 | godz.: 15:13)
    A patrzac z drugiej strony - procesory AMD, kupowane sa w Polsce prawie wylacznie z mysla o podkrecaniu, inaczej nie sa warte nawet swojej niskiej ceny... Pojedynczy rdzen P2 955 BE, ktory zakupilem jest wolniejszy od poprzedniego, starenkiego e8400... Widac to doskonale chocby w grach, ktore nie wykorzystuja wiecej niz 1 core, albo w takimze dekodowaniu video. Gdyby nie to ze kreci sie jak wariat i ma 4 rdzenie w smiesznej cenie, no i te nieszczesna podstawke - glowy bym sobie nie zawracal.

  39. Ja idę jeszcze dalej (autor: shadowxxz | data: 26/07/10 | godz.: 15:16)
    bo odkręcam procesor jak nie potrzebuję mocy.
    A oc to część produktu, jak go niema to produkt uboższy, bardziej to można porównać z modami do gier a nie piractwem. Bo jest rozwinięciem z którego korzysta mniejszość, która chce i potrafi.
    A swoją drogą jeśli z tym oc to prawda to ludzie kupią amd ale jak będzie lepsze od obecnych core i5/i7, jak nie to kupią właśnie te core, chyba że intel szybko zaprzestanie produkcji


  40. Sony Vito aka Marik1234 (autor: culmen | data: 26/07/10 | godz.: 15:17)
    "Kupując nowe auto ludzie nie myślą o tunningu"
    Pooglądaj oferty w salonach firmowych. Już tam jest możliwość tunningu ;)


  41. Sony Vito aka Marik1234 (autor: culmen | data: 26/07/10 | godz.: 15:19)
    A zapomniałem o nadwornych tunnerach u prawie każdego producenta? M? AMG? Abarth?

  42. @up (autor: MacLeod | data: 26/07/10 | godz.: 15:19)
    Ale po co "odkrecac"?
    Ten P2 co mam teraz, po wlaczeniu cnq czy jak to sie teraz nazywa - lata sobie na 800 przy 1v.
    Potem chyba jest kilka skal w gore , niezaleznie ile krecisz mnoznikiem (co jest najwygodniejsze przy BE) zawsze wraca do tej wartosci w idle.
    Wiec "odkrecanie" uwazam za totalnie bezsensowne.


  43. @MacLeod (autor: rainy | data: 26/07/10 | godz.: 15:24)
    Twoje stwierdzenie, przypomina mi (przez analogię) to co twierdzą, niektórzy nawiedzeni wielbiciele Opery - że FF bez dodatków (rozszerzeń) jest do niczego.

    Aż przykro słuchać, że pomimo tylu wad, zdecydowałeś się na kupno tego X4 955 - wykazałeś się postawą prawdziwie heroiczną.

    Btw, ten "stareńki" E8400 pochodzi z 2008 roku (Tobie pewnie się wydaje, że z 2005).


  44. culmen (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 15:24)
    mówimy o prawdziwym tunningu, a nie dodaniu zderzaka czy spoilera czy alusów 17". Co do tunningu aut za 200-500k $ to tak ,wtedy ich stać na to i jest to tuning z prawdziwego zdarzenia, często kosztujący 1/3 auta. Tuning w polskich salonach to śmiech na sali, a reszta "tunningowców" zakłada chipy do aut starych lub zaraz jak się skończy gwarancja.

  45. ... (autor: pacomorales | data: 26/07/10 | godz.: 15:29)
    Tak jak producenci czegokolwiek kombinują żeby dać jak najmniej za jak najwięcej tak userzy na odwrót.

  46. @43 (autor: MacLeod | data: 26/07/10 | godz.: 15:35)
    Tyle wad ale duzo zalet, znow patrzysz przez fanbojski pryzmat:)
    na + :
    * 4 rdzenie w zajebistej cenie
    * podkrecanie
    * swietnie skalowalne cnq
    * podstawka
    * gry wykorzystujace wiecej niz 2 rdzenie chodza zauwazalnie lepiej

    na - :
    * wydajnosc per core gorsza od duzo starszego c2d
    * wyzsze temperatury pracy po podkreceniu, co mi nie przeszkadza bo mam sweetashny "schladzacz" ;)

    Chcialem kupic Zosme ale sie zesrala..


  47. @jeszcze cos (autor: MacLeod | data: 26/07/10 | godz.: 15:37)
    Sceny na e8400, na 2 watkach renderowaly sie tylko troszeczke wolniej niz na 4 AMD. Wiec widac ze z wydajnoscia per rdzen sa dalej w glebokiej dupie.

  48. @MacLeod (autor: rainy | data: 26/07/10 | godz.: 15:53)
    OC jako argument za X4 955 jest dość wątpliwy: jestem spokojny, iż E8400 jest w tej materii lepszy niż X4 955 - widziałem egzemplarze tego pierwszego, chodzące 4,5 GHz na chłodzeniu powietrznym.

    Nie wiem z jakiego softu korzystasz ale wyniki z Anandtecha, nie za bardzo potwierdzają tezę o b. słabej wydajności pojedyńczego rdzenia:

    http://www.anandtech.com/bench/Product/88?vs=56


  49. OC. (autor: rookie | data: 26/07/10 | godz.: 16:33)
    Widać tu zakłamanie intela i jego fanbojów. Jak mowa była o OC to ciągle intel i intel i nic nie dali sobie powiedzieć. Teraz jak intel zablokuje OC to mówią że intel szybszy...
    Zarówno ja jak i wielu rozsądnych użytkowników popatrzy na testy i zobaczy OC takiego PII x2 550 na 6.1GHZ (4.5Ghz na powietrzu). I nie są to jakieś puste gigaherce wątpliwej wydajności pentiuma tylko prawdziwa moc proca umożliwiająca rekordy SuperPi.
    http://www.siliconmadness.com/...cking-record.html
    In another testament to how well AMD's 45nm process has matured, a new record has been set on the Phenom II X6 1090T: 6.7GHz with the help of sub-zero cooling.

    Such a high clock is rivaling what is achievable with Intel's new "Gulftown" 32nm Core i7 980X, which currently hovers anywhere from 6.4 to 6.6GHz with the same help from sub-zero cooling.
    Widać 32nm intele gorzej się kręcą od 45nm AMD. Jest to oczywista oznaka niedopracowania i niewydajności 32nm procesu intela. Smutne, ale prawdziwe. Firma dysponuje takimi miliardami i teraz jeszcze zablokuje OC - to prezent dla tak beznadziejnych fanboi jak S....V... czy m....


  50. ale jaja.... (autor: Qjanusz | data: 26/07/10 | godz.: 16:56)
    Intel po raz kolejny (przepraszam za wyrażenie) zaproponował swoim pudelkom sex analny, stawiając siebie oczywiście w roli JEBACZA.

    fan z pudelkiem zaciskają zęby z bólu, ale w razie czego uśmiechają się przez łzy, żeby zachować resztki dawno utraconej godności na pokaz...

    Brawo, tak trzymać! Fanom zaczyna brakować paliwa, więc sikają do baku i udają że dalej jadą.


  51. @Qjanusz (autor: rookie | data: 26/07/10 | godz.: 17:08)
    Ja już dawno mówiłem, że użytkownicy intela dają się ciągle wyd***ć. I oni to później chwalą :)

  52. @rookie (autor: Qjanusz | data: 26/07/10 | godz.: 17:14)
    to wiadomo od dawna.

    Ale ja bardziej dziwię się bazie socjologicznej postawy i wytrzymałości psychicznej osobnika, który chwali się że co weekend wyrywa panienkę, kiedy to on sam w parku tłuczony jest w tyłek przez bandę ziomali z osiedla.

    Ileż można i jak bardzo trzeba być zakłamanym, żeby taki kibel co rusz obracać w ogród z pachnącymi różami????


  53. i co z tego, że amd się kręci (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 17:29)
    na pierdylion gigaherców, skoro stockowy Intel go zamiata. Myślicie, że studia graficzne czy filmowe kupują proce i je kręcą ? Tam się liczy stabilność i max power jaki da się kupić i cena się nie liczy, bo w porównaniu do zarobku na produktach, to są śmieszne koszta.

  54. Intel (autor: draconewt | data: 26/07/10 | godz.: 17:31)
    na tym cudownym rozwiązaniu tylko straci. Chyba przeceniają wartość swojej marki. Mieli dobry kwartał w zyskach to czas na słabszy ;) Na miejscu AMD zacierał bym już rączki, taki prezent od konkurencji często się nie zdarza.

  55. co za progności (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 17:36)
    powinniście zbijać fortuny. Po co im podkręcanie skoro mają dobre proce w stosunku do konkurencji ?
    Taki E8400 starczy do wszystkiego domowemu użytkownikowi, a tu Intel wypuścił najtańszą serię i3, która jest szybsza od E8400. To ukazuje jaki power mają proce Intela, a SB pokaże jeszcze więcej. Kupując taniego SB zmieciemy super hiper podatnego na podkręcanie amd.


  56. @Sony Vaio (autor: draconewt | data: 26/07/10 | godz.: 17:45)
    Tak często piszesz o tym E8400 że obstawiam że taki właśnie posiadasz i żal ci dupę ściska że zostałeś na starym LGA775 i nic już z tym sprzętem nie możesz zrobić ;)

  57. @up (autor: bmiluch | data: 26/07/10 | godz.: 17:46)
    abstrahując od wypowiedzi imć Sony Baju-baj
    jaki jest wpływ braku podkręcania dla rynku masowego?
    ilu użytkowników podkręca swoje procesory - 5%?
    czy są to użytkownicy opiniotwórczy?


  58. draconewt (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 17:49)
    piszę o tym procku, bo to jeden z najpopularniejszych, tak jak teraz i7 930 czy jak kiedyś amd athlon 2500+ mobile, to procki legendy i do takich się porównuje.
    Porównanie miało pokazać, jak daleko poszedł Intel, że w najtańszych procach drzemie moc jak w procach z górnej półki zeszłej generacji, to jest postęp. Tak samo będzie z SB.


  59. @Qjanusz (autor: emu@mailplus.pl | data: 26/07/10 | godz.: 19:17)
    stałeś się naczelnym eksperetm od dewiacji. Sandy Bridge będzie na tyle tanie że opłacalne. Tak jak to jest obecnie gdzie Intel ma jakąś konkurencję ze strony AMD. Taki dildożer wyjdzie może dopiero pod koniec 2011 roku. Dla entuzjastów podkręcania pozostaje LGA1366 i dalej 2011.

  60. Intel napewno nie straci (autor: marioking | data: 26/07/10 | godz.: 19:27)
    Kalkulowac oni to akurat umnieja i raczej sa pewni ze dosc naiwnych znajda. W sumie nie ma co sie dziwic ich podejsciu po tym co jak mozna wykrecic e5200 na najtanszej plycie z g31. Nie dziwie sie za chca zlotych czasow jakie byly kiedys gdzie do podkrecanie potrzebna byla droga plyta.

  61. Qjanusz (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 19:48)
    Mamy wolny rynek, nikt nikogo nie przymusza do zakupu CZEGOKOLWIEK. To że klienci Intela przez sam fakt wyboru CPU Intela wg Ciebie są "dymani" to Twoja opinia.

    Ty wszystkie sukcesy Intela na polu sprzedaży czy finansów sobie tłumaczysz tym że "Intel nakradł", "ludzie ogłupieli", "to wszystko marketing i ludzie dali się oślepić".

    Wbij to sobie do głowy że nikt za nikim z pistoletem przystawionym do głowy nie stoi żeby kupował Intela. Jeżeli dany klient wybiera Intela to znaczy że Intel bardziej mu się opłaca i/lub Intel jest lepszy i tyle!

    Ja jako klient kiedykolwiek tylko chciałem mogłem wybrać AMD, kiedy chciałem Intela i bynajmniej nie czuję się robiony w konia kupując Intela bo tak jak świadomie wybierałem AMD kiedy było lepsze, tak świadomie wybieram Intela kiedy Intel ma lepsze CPU. Wiem co kupuję, wiem za ile. I dlatego rzadko kiedy jestem rozczarowany z zakupu.

    Może z łaski swojej daj ludziom wybierać tak jak chcą. Ja mam 2 laptopy z CPU Intela i jakoś nie czuję się "wydymany", mam 1 destkopa też na Intelu i też się nie czuję "wydymany".

    W końcu - NIE PODKRĘCAM CPU/GPU/PAMIĘCI, więc ilość generatorów zegara taktującego jest mi obojętna jak i to o co tu jest tyle szumu.

    Sorry, ale zakup sprzętu komputerowego to nie ideologia, nie kupuje się na zasadzie: "Intel ma jakieś tam praktyki które mi się nie podobają więc na złość Intelowi kupię AMD".

    Kupuje się PRODUKT konkretny pod konkretne wymagania i tyle.

    To trochę tak jak z każdą edycją Windowsa zawsze jest podnoszony o coś (za każdym razem co innego) szum który skutkuję lawiną postów w stylu "no to MS się załatwił teraz wszyscy przejdą na Linuksa".

    I... jakoś linux nadal jest w ciemnej dupie (w globalnym udziale) a Windows dominuje.

    To samo z Intelem. Garstka (statystycznie) podkręcaczy i ich narzekania niczego nie zmienią. Jeżeli Intel nadal będzie robił świetne procesory, szybkie i energooszczędne, szybsze i lepsze od AMD to nie ma co się obawiać o sprzedaż.


  62. hehe (autor: morgi | data: 26/07/10 | godz.: 19:57)
    chca fanowie tanszego Intelka, to niech zwroca sie do okupacyjnych wladz EU, oni zagrabili wam promocje i do nich pretensje. Zawsze mozna brac zloma czytaj prawie kompa od partaczy i wiecej nie narzekac. Skoro dalej sa narzekania, to jednak cos jest na rzeczy...

  63. @Grave (autor: Qjanusz | data: 26/07/10 | godz.: 20:46)
    spokojnie...
    podczas pisania o dymaniu nie miałem na myśli Ciebie. Nie musisz się tłumaczyć.

    Miałem raczej na myśli tych wszystkich, którzy jako dowodu wyższości nieopłacalnych CPU od Intela używali argumentu "a bo Intel lepiej się kręci".
    Teraz muszą czuć się strasznie opuszczeni w swoim argumentowaniu, ale na już widać, znajdują pocieszenie w innym, równie zakłamanym argumencie.

    ps. Gdzie ja napisałem że Intel nakradł?
    Podaj linka?


  64. @Qjanusz (autor: emu@mailplus.pl | data: 26/07/10 | godz.: 21:07)
    jak możesz pisać że Intel jest nieopłacalny? Jesteś chory w swoim poddaniu AMD. Każde serwis na świecie testuje karty graficzne nawet te od AMD na i7 którego cena jest równa słabszej wydajnościowo konkurencji z AMD. Także dymany przez AMD jesteś tylko i wyłącznie ty. Zapłaciłeś za stereotyp opłacalności.

  65. OC w Sandy Bridge nie dla "ubogich" (autor: Qjanusz | data: 26/07/10 | godz.: 21:22)
    w ogóle samo SB z tym swoim 1155 jest ubogie. Nie tylko OC.

    @emu
    i7 jest zacne i ma sporego kopa, którego nikt mu nie odmówi. Inna sprawą że jest..... NIEOPŁACALNE!


  66. @emu (autor: Qjanusz | data: 26/07/10 | godz.: 21:29)
    posortuj sobie to zestawienie po ECONO.
    ECONO to zestawienie opłacalności produktu.

    http://www.chip.pl/ranking/podzespoly-pc/procesory

    posortuj sobie i poszukaj swojego opłacalnego i7 cieciu jeden.

    załapał się do pierwszej 3ki?
    NIE!
    DALEKO MU NAWET DO PIERWSZEJ TRZYDZIESTKI!!!


  67. @Qjanusz (autor: emu@mailplus.pl | data: 26/07/10 | godz.: 21:38)
    a ty sobie klinkij w 'Ocenę POWER' i zobaczysz za co płacisz cieciu. Współczynnik ECONO nie zawiera problemów z platformą AMD i czekania 3 tygodnie na sprawny produkt.

  68. @emu (autor: Qjanusz | data: 26/07/10 | godz.: 21:42)
    ale chwileczkę, mowa była o opłacalności
    A ta nie wiele ma wspólnego z oceną POWER

    Jeżeli chodzi o POWER, to napisałem:
    "i7 jest zacne i ma sporego kopa, którego nikt mu nie odmówi"

    To jest Twoje POWER

    " Inna sprawą że jest..... NIEOPŁACALNE!"
    To jest moje ECONO o której napisałeś "jak możesz pisać że Intel jest nieopłacalny?"

    Jak mogę pisać? Ano tak jak sobie kliknąłeś w ECONO!

    Na prawdę jesteś aż tak wielkim, ale pustym łbem ze tego nie łapiesz???

    Co do Twoich fantazji z przygodą z AMD, to już na prawdę sobie daruj. Nos od kłamania Ci nie rośnie?


  69. Qjanusz (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 22:20)
    Słowo "nakradł" nie padło, ale za każdym razem jak podawałem udziały Intela względem AMD (aktualne) to Ty to wszystko tłumaczyłeś nieuczciwymi praktykami Intela, chociaż już od dobrych 4 lat Intel ma po prostu lepsze procesory.

  70. @Grave (autor: AmigaPPC | data: 26/07/10 | godz.: 22:26)
    Qjanusz ma rację (częściowo), Ty też masz rację częściowo.
    Niezaprzeczalnie Intel ma bardzo dobre procesory (tylko), niestety do zeszłego roku do mnie przychodzili przedstawiciele tej firemki i proponowali naprawdę kuszące profity za podpisanie umowy na wyłączność (długoterminowej), dopiero jak pogoniłem kilku to się skończyło.
    Teraz miałbym w magazynach zleżałe Intele, które są tak drogie, że mało kto to kupuje.
    Zestawy za >4000pln (bez monitora) sprzedaje się teraz rzadko, a dopiero od tej kwoty Intel zaczyna istnieć (zaznaczam u nas nie na księżycu czy w USA).


  71. @Grave (autor: Qjanusz | data: 26/07/10 | godz.: 22:29)
    cytat1: sobie tłumaczysz tym że "Intel nakradł"
    "Gdzie ja napisałem że Intel nakradł"
    cytat2: Słowo "nakradł" nie padło, ale...

    Grave, jesteś albo głupi i już nie wiesz co piszesz, albo pojebany i celowo kłamiesz.
    Wybierz sobie odpowiedź pudelku...


  72. Qjanusz (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 22:33)
    Jak cytujesz to cytuj do końca.

  73. emu i Sony są jak palikoty na tym portalu (autor: rookie | data: 26/07/10 | godz.: 22:41)
    myślą, że są inteligentni a to tylko barany nie potrafiące logicznie myśleć. W gurcie rzeczy szkoda mi tych fanbojów. Są po prostu od początku do końca nieracjonalni. Marzą o i7 a jadą na celeronach i wychwalają ten szajs serwowany im już od długiego czasu przez niebieskiego potwora (ciągle inne podstawki, monopolizacja chipsetów, przymusowa integra larabee, brak konkurencyjności cena/wydajność).

  74. @Grave (autor: Qjanusz | data: 26/07/10 | godz.: 22:43)
    nie ma sensu.
    Gówno wypłynęło, co dobitnie pokazałem. Koniec udzielania się w tym temacie.


  75. Qjanusz (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 22:46)
    Bardzo dobra decyzja - jednego zadymiarza mniej.

  76. Grave i emu (autor: Markizy | data: 26/07/10 | godz.: 23:38)
    hipokryzja ?
    I co ciekawsze ten drugi mi zarzucał że ja nim jestem.


  77. Markizy (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 23:51)
    Jaka hipokryzja. Po prostu Qjanusz nie odróżnia cytatu od parafrazy i nie wie że cudzysłów ma różne zastosowania bynajmniej nie zawsze służy tylko do dokładnego przytaczania czyiś słów.

    Przeczytał pół zdania, wyrwał je z kontekstu i się cieszy czego to nie dowiódł.


  78. Powioli (autor: sz4rlej | data: 27/07/10 | godz.: 15:51)
    chyba zacznę olewać ten serwis, bo poziom komentarzy sięga dna. Trolli się nie banuje, nawet nie można im minusa dać, ludzie się obrażają, dyskusje w ogóle nie na temat, tylko ciągła wojna amd/intel albo ati/nvidia. Poprosu nie chce się tego czytać.

  79. I bardzo dobrze! (autor: Pararocker | data: 28/07/10 | godz.: 21:35)
    Zrobi tak Intel - zrobi i tak AMD za okolo 5 lat, gdy dogoni obecne procesory Intela .

    W ogole nie rozumiem tego narzekania: przeciez pozostaje podstawka LGA2011 oraz procesory z odblokowanym mnoznikiem, które są obecnie w przyzwoitej cenie (np. i7-875k).

    A tak poza tym chłodny Core i5-750 @ 2,66 jest wydajniejszy od Phenoma 'Grzejnika' II x4 @4,1+GHz...


  80. @up (autor: Qjanusz | data: 28/07/10 | godz.: 23:13)
    Piotruś.... dobranocka była.
    Czas najwyższy spać.


  81. @ Sony Vaio (autor: RoXall | data: 31/07/10 | godz.: 20:29)
    "ile osób podkręca procesory ? Jeśli nawet, na jak długo ? "

    Już Ci odpowiadam. Nawet jeśli nie dużo to ta liczba rośnie z roku na rok.
    Na tyle czasu ile mam platformę 24/7 obecnie e8200@4,0 na 1,35V (8x500).

    Podobne brednie był przed premierą s.1156 i 1366 a jak wyszło z oc to widać.


  82. cd. (autor: RoXall | data: 31/07/10 | godz.: 20:33)
    A o mój wiek o się nie martw, pewnie mógłbyś być moim dzieciakiem sądząc po twoich wypowiedziach (jak by mi pierwsze jeb@nie zaskoczyło). Ni martw się też o stabilność platformy i fps w grach na pewno większy @4,0 jak na stocku 2,66 lamerze.

  83. shadowxxz (autor: RoXall | data: 31/07/10 | godz.: 20:36)
    "Ja idę jeszcze dalej
    bo odkręcam procesor jak nie potrzebuję mocy."

    Robię to samo mam 5 profili w zależności od tego do czego używam kompa ale przeważnie jadę na 4,0 jak lecą rendery a w tle coś tam czytam.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.