Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 26 lipca 2010 
    

Bo gracze są najważniejsi! - nowy program partnerski AMD


Autor: Wedelek | źródło: AMD | 07:53
(40)
AMD za pośrednictwem swojej strony internetowej poinformowała o nowym programie wsparcia rozwoju przemysłu gier PC, podkreślając że "gracze są najważniejsi". AMD Gaming Evolved ma zwiększyć liczbę gier wykorzystujących nowe technologie jak DirectX 11, Eyefinity itp. W przeciwieństwie jednak do podobnego programu Nvidia promowane mają by ć głównie otwarte standardy jak OpenCL czy OpenGL, a producent ma zamiar pomagać deweloperom w ich implementacji tak, by stworzyć jeszcze doskonalsze produkcje niż obecnie. "Czerwoni" deklarują, że będą dostarczać niezbędne wsparcie techniczne i narzędzia producentom gier. AMD obiecuje, że ich nowy program to "misja" zmierzająca do wprowadzenia innowacyjności w grach nowej generacji, a na tym polu producent ma zamiar czerpać informacje co do oczekiwań wprost od ogólnoświatowej społeczności graczy.

Jest to bardzo ciekawa akcja i trzeba przyznać, że może ożywić rynek gier PC, który ostatnio cierpi z powodu słabszych konsol niemogących płynnie wyświetlić znacznie bardzie zawansowanej grafiki. Ponadto może to być krok w celu wyeliminowania zamkniętych standardów jak PhysX które jedynie hamują postęp zniechęcając programistów do ich wykorzystywania. Jest to więc kolejny krok AMD w celu ożywienia rynku. Ostatnio producent wspierał twórców przy okazji premiery kart z rodziny Radeon HD 5xxx.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. papier przyjmie wszystko (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 08:33)
    Wsparcie pozostawmy firmie znającej się na rzeczy.

  2. hehe (autor: RuMuN | data: 26/07/10 | godz.: 08:56)
    Jestem za a nawet przeciw ;)

  3. @sony vaio (autor: Promilus | data: 26/07/10 | godz.: 09:10)
    masz PRAWIE rację. Oni znają się na rzeczy (OGL, OCL), ale ni chu chu nie znają się na supporcie.

  4. Nie znaja sie niestety tego nic nie zmieni (autor: morgi | data: 26/07/10 | godz.: 09:44)
    juz wczesniej miel podobny 'support' Get In The Game i bylo trochu smieszno. Openy to droga tez smiechu warte, bo nic sie samo nie zrobi, trzeba kasy sypac i dbac zeby roslo, a nie wedle ich taktyki macie i robcie co chcecie, my juz odfajkowalismy dniowke.

  5. ehh.. (autor: piobzo | data: 26/07/10 | godz.: 12:13)
    kupiłem

  6. up. (autor: piobzo | data: 26/07/10 | godz.: 12:21)
    PHenom2 955
    4GB ram (od naszego Good rama 1600 wersja play),
    Gigabyte GA-770TA-UD3 (sata3,usb3),
    dysk wc 640 sata3,
    Chieftec APS-650C 650W,
    napęd samsung (wypalara;P),
    obudowa od tracera:P z bigmatherfucker wiatrakiem z przodu...
    wrzuciłem moją starą hd4600 his iceq.. i jade dalej w nowe gierki update kosztował mnie 2000pln


  7. up. (autor: piobzo | data: 26/07/10 | godz.: 12:25)
    hd4670 z 1GB nie mam z nią żadnych problemów.. a monitor i tv nie muszą mieć tej samej roździałki (denerwuje mnie to z laptopa tam mam GF 8600, oprócz tego na żadną z nich nie mogę bardziej narzekać).. napisałem to dlatego aby zdementować pogłoski, że sprzęt AMD jest gorszy od nvidii,

  8. @piobzo (autor: Promilus | data: 26/07/10 | godz.: 12:43)
    To przygotuj się do smarowania tego bigmothafucka za 2 miesiace ;)
    @morgi - a powiesz w końcu coś zgodnego z prawdą? Bo jak na razie to widać tylko twoje widzimisię.
    Konkretny przykład dlaczego OGL>DX? Pamiętasz taką grę Neverwinter Nights? Ona korzystała z OGL 1.4 jak dobrze pamiętam (i pixel shadera 1.1 do robienia ładniejszej wody). Teraz dzięki nwshader można załadować i hdr, ssao, normal mapping, lepsze material shadery. Takie coś jest zasadniczo niemożliwe w przypadku gier na DX.


  9. Promilus (autor: Dzban | data: 26/07/10 | godz.: 13:19)
    No super a ktoś wykorzystał te Super możliwości w jakiejś nowej grze? Genialny przykład.

  10. Promilus (autor: Grave | data: 26/07/10 | godz.: 13:24)
    Tyle, że OCL póki co jest niszowy i przegrywa pod względem popularności z CUDA Nvidii (też mało popularne ale bardziej niż OCL), natomiast OGL to już totalna nisza (głównie gry ID Software). 99% gier to DX.

    Zatem wsparcie dla obu technologii przez AMD oczywiście się chwali natomiast na dzień dzisiejszy w praktyce niewiele z tego wynika.


  11. @Dzban (autor: Promilus | data: 26/07/10 | godz.: 13:35)
    Każda gra która jest także na Maca i/lub Linuksa oprócz PC korzysta z OpenGL więc nie daj się zwieść że na pudełkach twoich gier pisze MS DirectX. Zaprawdę zaprawdę powiadam wam, mało jeszcze wiecie ;)

  12. niezły paradoks (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 14:23)
    Mimo wsparcia Katy ati dla gier I'd software, chodzą one lepiej na kartach NVIDIA, począwszy od quake poprzez wolf et, do ostatnich produkcji, o grach UT nawet nie wspomnę. Wiem, zaraz powiecie, że gracie I jest ok, teraz zapytajcie się osób co soedzą w e-gaming czego używają.

  13. ... (autor: arn2 | data: 26/07/10 | godz.: 14:35)
    Przecież takie wsparcie ATI/AMD nic nie znaczy.
    W końcu oni ile mają 50% rynku kart graficznych i ze 25% rynku procesorów. Przecież to prawie nic. Twórcy gier i tak zrobią co zechcą nawet nie spoglądając na tak marną ofertę tej firmy :)


  14. arn2 zapewne masz rację (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 14:59)
    ati wspiera producentów gier od lat, a ci aż się palą do pracy na warunkach ati/amd. Zapewne jak wyszedł BF BC2 i poziomy na kartach ati/amd ładowały się kilka razy dłużej niż na Nvidia, proceder trwał dobre dwa miesiące, to pewnie przypadek hehe. Wsparcie aż się patrzy. ati/amd przypomina mi konwersję z konsoli na pc, coś tam działa, ale daleko do tego co być powinno.

  15. Przynajmniej widac (autor: morgi | data: 26/07/10 | godz.: 15:04)
    a efekty openow nie widac. Moze carmack wyda raz na pare lat kilka gierek, zeby zamieszac w mediach na chwilke. Jak mu wyjda buble to nawet zamieszania nie bedzie.
    Grave
    ocl jest i bedzie niszowy, jest niedopracowany, duzo wolniej postepuja na nim prace i kleka jako kopia przed CUDAcznoscia, ktora zreszta wyznacza mu kierunki. Co ma sens, oczywiscie CUDAcznosc waski i propozycja Microsoftu czyli Direct Compute, co sie lepiej rozwinie to zalezy ile kasy sypnie wlasciciel.


  16. @piobzo (autor: djXone | data: 26/07/10 | godz.: 15:15)
    Jak zasilacz? Nie wziąłbym tej firmy bo wyją :)
    Sam sobie zmieniałem zasilke, ale wybrałem ocZ bo był tani i konkretny, wiatrak 14cm i cisza kompletna :D
    Czemu dysk WD? one stukają i lubią się psuć.
    Ramik ok, spróbuj podkręcić sobie, ja mam te 1333 i chodzą mi na 1600 przy 1,6V + oc HT 10% co daje 1720 :D
    Wszystko chodzi stabilnie, już 5 dzień ;)


  17. @morgi (autor: Promilus | data: 26/07/10 | godz.: 16:46)
    Już ci kiedyś mówiłem, żebyś nie pierdolił o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia. OpenCL nie jest jakimkolwiek konkurentem do CUDA tak jak CUDA nie są jakimkolwiek konkurentem do OpenCL. OCL to platforma do obliczeń na wielu różnych sprzętach, CUDA wręcz przeciwnie, na sprzęcie jednego producenta.

  18. czy to przypadek? (autor: Qjanusz | data: 26/07/10 | godz.: 16:46)
    że AMD zaczyna mocno wspierać rynek gier? Rynek OCL i OGL?

    Akurat w przededniu wprowadzenia CPU z jednostkami mogącymi przetwarzać obydwa wymienione standardy.

    Kupujesz CPU od AMD, fizykę na OpenCL masz liczoną gratis bez zaprzątania grafiki. Nie ważne czy masz kartę AMD czy nVidia. Kurz, kamienie i skały latatą po ekranie bez utraty spadków FPS (jak w fizyksie i to tylko na coraz mniej popularnej rodzinie kart graficznych)

    Rozwiązanie na którego konkurencję chyba nie prędko się nie doczekamy.
    Wg mnie cała ta akcja to dobrze przemyślana kampania Fusion.
    Niestety przez bardzo długi czas (o ile w ogóle) nie doczeka rozwiązań konkurencyjnych.


  19. CUDA to coś jak EAX (autor: Qjanusz | data: 26/07/10 | godz.: 16:49)
    czyli coś bez sensu i bez przyszłości.

  20. djXone (autor: piobzo | data: 26/07/10 | godz.: 16:53)
    to mój drugi dysk wd.. z pierwszym nie miałem jak dotąd problemów... a zasilacz jest cichy;)... najgłośniej chodzi chyba obudowa:P, zasilacz prawie niesłyszalny w sumie:)

  21. eyefinity... (autor: sid67 | data: 26/07/10 | godz.: 17:29)
    ... szkoda że ATI nie promuje swojego rozwiązania fizyki (najlepiej otwartego) zamiast brnąć w eyefinity. Wsparcie wielu monitorów może i jest przydatne w grafice i projektowaniu ale ciekawe jaki % graczy PC używa więcej niż jednego monitora ? Przy 2 monitorach ramki monitora są akurat tam gdzie celownik, dopiero 3 moniaki mają sens, ale ja wolałbym i tak jeden po prostu większy.

  22. srały muchy... (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 17:30)
    EAX bez przyszłości, a już dobre 10 lat siedzi w kompach, ach te prognozy obozu amd trafne jak ich zyski...

  23. @sony (autor: Promilus | data: 26/07/10 | godz.: 17:39)
    A3D było lepsze. Ale creative zjadło Aureala...I nie dało nic w zamian.

  24. Promilus (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 17:44)
    nie przeczę, że było lepsze, bo było, ale na tym świecie rządzi kasa i zyski, więc o EAX można być spokojnym, jedyny liczący się producent CL ma się dobrze, gdzieś tam człapie Xonar dla zbuntowanych.

  25. Hmm (autor: Tarec | data: 26/07/10 | godz.: 17:46)
    OCL i OGL mają duży potencjał, więc nie rozumiem dlaczego wszyscy obstają przy tym, co komercyjne.. Ja bym chciał, żeby fizyka w grze była niezależna od producenta karty graficznej, ale nie - bo przecież nvidiowcy straciliby na ekskluzywności.

  26. Tarec fajne w założeniu, ale to nie działa (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 17:53)
    tak samo było z rynkiem finansowym, otwarty, nie sterowany przez państwo, sam miał się regulować i wszystko pierdło w pi...
    Jak coś jest otwarte, to zawsze znajdzie się kilku mądrych i każdy będzie miał lepszy pomysł i wizję.


  27. @sony (autor: Promilus | data: 26/07/10 | godz.: 17:54)
    tak, i dlatego jak spotykam błędy w systemie to zazwyczaj jest to windows.

  28. Promilus (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 17:57)
    owszem, nie jest to system doskonały, ale używają go miliony, został spopularyzowany i praktycznie każda licząca się firma ma na niego software. To daje nam uniwersalne narzędzie pracy, bez setek dystrybucji, prosty dla kowalskiego. Tak też jest z innymi standardami, może nie najlepsze, ale popularne, z olbrzymim zapleczem.

  29. @sony (autor: Promilus | data: 26/07/10 | godz.: 18:07)
    docx, jpeg, mp3...z drugiej strony tiff, png, flac, z jednej h.264, z drugiej x.264, z jednej mpeg, z drugiej xvid...

  30. Promilus (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 18:10)
    xvid to następca divx poniekąd projekt Microsoft, wykradziony i udostępniony w sieci, miał na celu płatne odtwarzanie materiału filmowego via website

  31. @sony (autor: Promilus | data: 26/07/10 | godz.: 18:21)
    Napewno nie następca. Najprędzej to rywal właśnie. I jest BEZPŁATNY (na licencji GNU). Inna sprawa bazuje na specyfikacji MPEG4, natomiast implementacja jest od MS niezależna.

  32. Promilus (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 18:25)
    było, nie było, po informacji, która poszła w świat o złamaniu zabezpieczeń divx, ruszyła maszyna. Pogrzebali i napisali w taki sposób, by nie naruszać patentów.

  33. vista pogrzebała EAXa (autor: Qjanusz | data: 26/07/10 | godz.: 19:39)
    h.264 nie jest bez sensu tylko dlatego że jest zamknięty.
    Ma sens bo może być odpalany na czymkolwiek.

    Nie miałby sensu gdyby mógł być odpalany tylko na np CPU od konkretnego producenta. Zginąłby tak jak zginie fizyks.

    Innymi słowy, gdyby fizyks mógł być odpalany na jakiejkolwiek grafice, to miałby taki sens jak h.264

    Nie chodzi o to że coś jest stworzone przez jednego producenta softu (DirectX???), tylko ze jest czepnięte jednego producenta gratów (fizyks, EAX, Glide, IA64 i cała masa fajnych i niefajnych pomysłów, które trzymały się tylko jednego rodzaju PCB)


  34. Sony Vaio, ile bierzesz na klatę? (autor: lolo_64xxx | data: 26/07/10 | godz.: 22:34)
    Ponapierdalamy się troszkę CO?!

  35. lolo_64xxx (autor: Sony Vaio | data: 26/07/10 | godz.: 23:10)
    zapachniało dresem, a wysportowany jestem bardziej niż ty.

  36. @sony (autor: Promilus | data: 27/07/10 | godz.: 06:57)
    no co ty, jak sprzedajesz 5770 i potwora 470 już sprzedałeś to chyba masz rękę wyćwiczoną od myszki ^^

  37. Promilus (autor: Sony Vaio | data: 27/07/10 | godz.: 08:18)
    Hehe lubię dobry humor ;)

  38. he he... (autor: Qjanusz | data: 27/07/10 | godz.: 08:34)
    myszkę też sprzedaje.
    Ostał mu się tylko dżojstik ;-)


  39. Promilus (autor: morgi | data: 27/07/10 | godz.: 10:50)
    Dalej sie nie rozumiemy, ocl to w duzej mierze papier i demka, benchmarki a nie platformy i specjalistyczne zastosowania. CUDAcznosc tu wygrywa i bedzie, bo jest daleko z przodu w rozwoju gpgpu i ma wiecej doswiadczenia. Wrocimy do openow byc moze w grudniu, aby posmiac sie z okazji premiery pierwszych bet fizyki od ati na ich nowej polatanej serii.

  40. dość ciekawe w temacie OCL (autor: Qjanusz | data: 27/07/10 | godz.: 11:12)
    http://www.youtube.com/watch?v=7PAiCinmP9Y

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.