Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 23 września 2010 
    

APU podzielone na segmenty cenowe, rynkowa premiera w Q1 2011


Autor: Wedelek | źródło: Fudzilla | 09:33
(77)
Jak już wcześniej informowaliśmy w IV kwartale 2010 roku do partnerów AMD trafią pierwsze układy z rodziny Fusion, natomiast ich rynkowa premiera nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Data ta została po raz kolejny potwierdzona i na styczniowych targach CES będziemy obserwować prawdziwy wysyp nowości z nowymi APU. Początkowo zadebiutują dwa układy, wykonane w 40nm procesie technologicznym w fabrykach TSMC i zbudowane z rdzeni x86 Bobcat oraz wydajnego układu graficznego. Z przeprowadzonych testów Zacate już dziś wiemy jak dużej wydajności można się będzie spodziewać po Fusion od AMD, jednak dotychczas ich cena była owiana tajemnicą.

Dziś już wiadomo, że charakteryzujący się TDP 9W Ontario trafi do netbooków, których wartość nie przekroczy 499 dolarów, a więc do maszyn z zakresu cenowego od 1000-1500zł. Oznacza to, że nowe rozwiązanie od firmy z Santa Clara powalczy z nowymi Atom'ami, które jak wiadomo nie wniosą nic nowego w kwestii architektury x86, a i IGP w nich montowane będzie z pewnością o wiele słabsze. Zacate natomiast z TDP 18W zagości w urządzeniach o wartości powyżej 499 dolarów, a więc jego bezpośrednim konkurentem będą najsłabsze odmiany procesorów z rodziny CULV, zbudowanych w oparciu o architekturę Sandy Bridge.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Wedelek (autor: Grave | data: 23/09/10 | godz.: 10:59)
    "Z przeprowadzonych testów Zacate już dziś wiadomo jak duża będzie wydajność Fusion od AMD"

    O ile mi wiadomo to jedyne testy jakie AMD pokazało to testy oparte na IGP, nie było ani jednego testu nie dopalanego przez IGP, zatem wydajność CPU również jest niewiadoma, chyba że masz jakieś nowsze informacje.... AMD nie pochwaliło się niestety tą wydjanością wszystko przesłaniając wydajnośćią IGP.

    "nie przekroczy 499 dolarów, a więc do maszyn z zakresu cenowego od 1000-1500zł"

    Do tego jeszcze VAT i robi się przedział 1250 - 1900zł


  2. @Grave (autor: Promilus | data: 23/09/10 | godz.: 11:10)
    Ale większa niż atoma, no doubt...

  3. @up (autor: Wedelek | data: 23/09/10 | godz.: 11:10)
    APU to całość, więc jako całość podsumowywuję, pozatym Zacate dorównują zwykłym mobilnym i5 nawet na nowych sterach, więc wiadomo już mniej więcej jaka będzie wydajność....

    Nie przekroczy 499 dolarów - oznacza, że może kosztować od $0.01 do około $499, jednak patrząc na rozpiętość segmentów rynku oznacza to że trafi do maszyn od około 1000 - 1500zł właśnie. Wiem że lubisz się wszystkiego czepiać, ale tylko wtedy gdy ktoś coś podsumowywuje. Natomiast gdy Ty robisz przewidywania, to już wszystko musi być ok.... Np skąd wziąłeś te 1250zł? Oczywiście z mojego podsumowania, które notabene uważasz za nieprawidłowe. Pozdrawiam


  4. Wedelek (autor: Grave | data: 23/09/10 | godz.: 11:20)
    Nie dorównuje CPU tylko dorównuje IGP. Wydajność CPU to ciągle niewiadoma. Jak napisał Promilus na pewno większa od Atoma, ale i niższa od Core i5 (z którym i tak konkurować nie będzie, ale skoro już AMD porównało to wypadałoby dodać że samo CPU w Core i5 jest mocniejsze, to czym dorównuje AMD to tylko (!) IGP....

    Nie można tego liczyć jako całość i uznawać że skoro AMD dorównało czy przegoniło IGP w Core i5 swoim IGP to że ma wydajniejsze CPU.

    Bo zapuścisz na tym test który nie jest dopalony przez IGP i cały czar pryśnie błyskawicznie.... Tego AMD oczywiście nie pokazało...


  5. @Grave (autor: Promilus | data: 23/09/10 | godz.: 11:22)
    Jeszcze raz... chcesz na siłę widzieć jak w lapku za 4k SB gromi Zacate... tyle że zacate leci do tych lapków za <2500 i biorąc pod uwagę max zużycie energii kontra wydajność widać, że AMD sporo zrobiło i w ów segment te proce wpasują się doskonale.

  6. Co za różnica (autor: shadowxxz | data: 23/09/10 | godz.: 11:30)
    dzięki czemu jest dobry, grunt że jest. Z atomem może nieźle powalczyć, gorzej będzie jak intel da jakiegoś skrojonego sandy bridge do niższego segmentu

  7. Widzę @Grave (autor: AmigaPPC | data: 23/09/10 | godz.: 11:43)
    że nadal nie dopuszczasz do siebie myśli, że na świecie istnieje coś poza Intelem.
    A czemu się nie czepiasz @Wedelka w newsach o Intelu?
    Ktoś już napisał o Tobie, że powinieneś się leczyć?

    @Wedelek - bardzo pozytywnie mnie zaskakują ceny proponowane przez AMD (o ile się potwierdzą) za ten sprzęt.
    Będzie konkretna i wszystko wskazuje na to, że bardzo mocna alternatywa dla byle jakiego Atoma.


  8. @Grave (autor: Wedelek | data: 23/09/10 | godz.: 11:58)
    1. nie porównywałem Zacate do i5
    2. Zacate nie będzie występować w tej samej półce cenowej co nowe czy stare i5
    3. APU to całość i tak je podsumowywuję

    @AmigaPPC

    Są to ponoć szufladki określone przez samo AMD, więc tak włąśnie powinno być.


  9. Ciekawe (autor: AmigaPPC | data: 23/09/10 | godz.: 12:04)
    czy dostępność u dystrybutorów będzie w dniu premiery rynkowej?

    Mam nadzieję, że AMD odrobiło pracę domową vide problemy z dostępnością 4770/5770.


  10. .... (autor: piwo1 | data: 23/09/10 | godz.: 12:05)
    jesli cena bedzie w polsce z zakresu 800-1200zl to czemu nie.moze konkurowac z atomami.jesli wyzsza czyli powzyej 1200 to chyba bedzie konkurowac ale nie z atomem a z innymi wyzszymi prockami.

  11. Chyba jednak nie masz racji @Piwo1 (autor: AmigaPPC | data: 23/09/10 | godz.: 12:08)
    patrząc na to [ http://www.komputronik.pl/...0&pr1[t]=15990000 ] - zakres cen do 1599 nie ma nic poza Atomem i Neo - Geode przez grzeczność nie wspomnę :)

  12. Z czym do ludzi (autor: morgi | data: 23/09/10 | godz.: 12:10)
    culv znajdzie w cenie 500$, a rywalizacja z i5 to chyba z snach, wystarczy spojrzec co sie dzieje teraz, nie ma sensu wstawiac tam nawet phenomki okrojone, a co dopiero jeszcze wolniejsze padlo.

  13. Intel niczego się nie obawia (autor: pomidor | data: 23/09/10 | godz.: 12:20)
    Wypuści SB z jednym rdzeniem (z HT) i Bobcaty się schowają. Oczywiście fani AMD będą się marszczyć, że to nie ma tesselacji i DirectCompute, ale to są drugorzędne wymagania. Stare dobre GMA udowodni AMD, jak mało przydatna jest wydajna grafika 3D w takich urządzeniach.

  14. @pomidor (autor: Promilus | data: 23/09/10 | godz.: 12:27)
    "Stare dobre GMA udowodni AMD, jak mało przydatna jest wydajna grafika 3D w takich urządzeniach."
    Szczególnie jak zawartość stronki będzie się wyświetlała w żółwim tempie ;)


  15. Olala (autor: morgi | data: 23/09/10 | godz.: 12:32)
    nagle wielkie zlo ie9 zyskalo fanowska wdziecznosc, a juz tam Intel pracuje nad 3d w browserach wiec spokojna napalona.

  16. morgi (autor: cana | data: 23/09/10 | godz.: 12:39)
    możesz przestać wreszcie werbalnie kopulować jak potłuczony?

  17. ITX (autor: ghost12 | data: 23/09/10 | godz.: 12:42)
    Ciekawe jak szybko ktos to wrzuci na ITXy

  18. Dobra myśl (autor: AmigaPPC | data: 23/09/10 | godz.: 12:45)
    tylko jak wydajność vs ION wygląda.
    jeśli będzie równa/wyższa to pewnie będą takie konstrukcje.


  19. ... (autor: pawel.xxx | data: 23/09/10 | godz.: 12:54)
    Tak jak pisałem w tamtym newsie
    http://twojepc.pl/news22301.html
    Intel już teraz,po premierze atomów serii E ma całkiem konkurencyjną ofertę względem bobcata. Nie jest to może oferta idealna bo 32 bit ram i brak obsługi DIMM to jednak spora wada.
    Jednakże gdyby jakiś producent zdecydował się wypuścić netbooka opartego na E6xxx z rozsądna ilością ramu (1-2GB) nawet przylutowanego do płyty głównej. To taki netbook byłby bardzo konkurencyjny w stosunku do APU.
    Gdyby intel zechciał rozbudować serię atomów E o obsługę dimm i switchable graphisc to APU miałoby naprawdę poważnego konkurenta.


  20. morgi (autor: Conan Barbarian | data: 23/09/10 | godz.: 12:55)
    Zrozum wreszcie, że APU to dobre CPU + znakomite GPU dla mas. SB to znakomity proc + zbuk graficzny; ceny nie wspomnę. Wybór jest prosty.

  21. @morgi (autor: Promilus | data: 23/09/10 | godz.: 12:57)
    Nie kłam. IE9, FF4, Chrome... wszystkie korzystają (bądź będą korzystać) z Direct2D (a FF i Chrome także z OpenGL ES i OpenGL). Samo IE nie ma tu znaczenia.

  22. @Wedelek (autor: elliot_pl | data: 23/09/10 | godz.: 13:12)
    nie ma takiego slowa jak "podsumowywuje" :) Jest "podsumowuje".

  23. Oho (autor: draconewt | data: 23/09/10 | godz.: 13:31)
    Naganiacze Intela muszą zarobić na dniówkę. Szkoda tylko że są to ludzie z IQ poniżej 50 ;(

  24. pawel (autor: morgi | data: 23/09/10 | godz.: 13:38)
    Dla Atoma E,CE nie bedzie konkurenta od kiepskich manipulantow, mam problem czy oni wypuszcza jakies padlo na wersje Z, a glowna ich strategia polega na walce z N i D tymi uwalonymi prawdopodobnie ontario. smarkate przymierza sie na culv, co juz wyglada rachitycznie w ich 'testach'.

  25. @dracowent (autor: trepcia | data: 23/09/10 | godz.: 13:43)
    Nie obrażaj szympansów i nie porównuj do nich naganiaczy Intela, to nie ładnie z Twojej strony tak oczerniać zwierzęta. One też czują.

  26. @pawel.xxx (autor: Mariosti | data: 23/09/10 | godz.: 13:45)
    "Bez zmian" oznacza że sam atom będzie tak samo wolny jak do tej pory, a to nie jest równoznaczne z byciem w jakikolwiek sposób konkurencyjnym do apu opartego o bobcat'a...

    @Grave
    W grze komputerowej mocna grafika ze słabym procesorem nie wyrenderuje zbyt wieli fps'ów. Zwracam na to uwagę bo ewidentnie nie wiesz o tej oczywistości.


  27. @elliot (autor: Wedelek | data: 23/09/10 | godz.: 13:53)
    masz rację:P Swoją drogą śmieszny błąd:E

  28. @morgi (autor: cana | data: 23/09/10 | godz.: 14:06)
    możesz z łaski swojej wyjaśnić co to są te "uwalone ontario"
    jak już coś piszesz to wycieraj pianę z minitora to może nie bedziesz takich farmazonów pisał...


  29. @trepcia (autor: draconewt | data: 23/09/10 | godz.: 14:09)
    Nic do szympansów nie mam ;)

  30. cana (autor: morgi | data: 23/09/10 | godz.: 14:09)
    Proste zblokowane na tyle, by zmiescic sie w nizszym tdp, bo 18W apu dolicz se chipsecik hudsona to z 1/3 z tego, dramat.

  31. @morgi (autor: cana | data: 23/09/10 | godz.: 14:12)
    na mnie Twe słowne próby manipulacji wrażenia nie robią...
    napisałeś uwalone a to nie to samo co zablokowane...
    a na dodatek to 18W siorbie Zacate


  32. cana (autor: morgi | data: 23/09/10 | godz.: 14:14)
    To samo znaczy w nomenklaturze politbiura kiepskich...core un-lock, odblokowanie uwaloncow.

  33. morgi, morgi... (autor: cana | data: 23/09/10 | godz.: 14:18)
    im bardziej wyjaśniasz tym bardziej się plączesz...
    i nie próbuj tu zmieniać tematu kfiatószkó z tpc
    ewidentna obniżka formy...


  34. @up (autor: MateushGurdi | data: 23/09/10 | godz.: 14:20)
    Uwalone nie znaczy zablokowane i jest masa przykladow ze zablokowane rdzenie AMD dzialaja wiec shut the f... up morgi. Usun teraz swoje konto i nie wlaczaj juz TwojePC panu juz dziekujemy

  35. @mocna grafika ze słabym procesorem nie wyrenderuje zbyt wieli fps'ów. (autor: KaT | data: 23/09/10 | godz.: 14:27)
    Bzudra. Do grania potrzeba 60 fpsów, a do tego wystarczy CPU za góra 400 pln.

    Prosty test:

    i7 + GMA vs Pentium Dual Core 2Ghz + dowolne GPU w cenie 250-300 pln -> wygrywa pentium

    i7 + HD5750(MID) vs PII X4 + HD5850 - >wygrywa Phenom

    Rzekłbym nawet, że PDC 2Ghz z HD5850 będzie lepsze w grach, niż i7 + HD5750.

    Takie przykłady można by mnożyć w nieskończoność. Jeśli mamy ograniczony budżet to zawsze lepiej zbilansować zestaw CPU + GPU, niż pakować się w ekstremum w którejś ze stron.

    Jak myślisz kto wygra?


  36. @MateushGurdi (autor: AmigaPPC | data: 23/09/10 | godz.: 14:29)
    nie licz na to, że Redakcja pogoni jednego z prymitywnych ale jednak skutecznego naganiacza odsłon portalu.

    W ostatnich co najmniej 100 wypowiedziach nie napisał nic zrozumiałego, prawie nic zgodnego z prawdą i niewiele mającego wspólnego z tematem newsa.


  37. @35 (autor: pomidor | data: 23/09/10 | godz.: 14:29)
    A jak to będą szachy 3D ? :P

  38. @AmigaPPC (autor: MateushGurdi | data: 23/09/10 | godz.: 14:42)
    Ech, wiem wlasnie. Wiem tez ze ani razu nikt z redakcji nie potwierdzil ze te trolle nie maja nic wspolnego z redakcja

  39. @Mariosti (autor: pawel.xxx | data: 23/09/10 | godz.: 14:44)
    Rzecz w tym ze bobcat również nie będzie demonem szybkości. Wystarczy porównać informacje dostępne o mikroarchitekturze bobcat'a i atoma.
    Okazuje się że to bardzo podobne rdzenie o podobnej szczytowej wydajności. Podstawowa różnicą jest to że Bobcat jest out of order a atom in order execution.
    W związku z tym przy tym samym zegarze wydajność bobcata będzie w aplikacjach jednowątkowych o 20-40% większa.
    W aplikacjach wielowątkowych przewaga bobcata przy tym samym zegarze będzie wynosić 0-20%.
    Atom powstał jako in order execution dlatego że taka mikroarchitektura okazała się bardziej efektywna energetycznie niż oooe. OOOE daje większą moc obliczeniową ale kosztem zwiększonego zużycia energii. A przyrost zużywanej energii jest większy niż przyrost mocy obliczeniowej.
    Poprzednie rozważania o spodziewanej mocy obliczeniowej dotyczyły sytuacji gdy zegary były identyczne. Tyle ze zapewnienie identycznego taktowania jak w atomie może być dla AMD kłopotem. OOOE jest mniej efektywna energetycznie wiec by zmieścić się w budżecie energetycznym być może trzeba będzie ograniczyć taktowanie. Z kolei intel może zwiększyć taktowanie rdzenia co zniweluje zalety OOOE, ale dzięki temu ze in order execution jest bardziej efektywny energetycznie i tak rdzeń będzie zużywał mniej energii niż rdzeń bobcata o tej samej wydajności.


  40. MateushGurdi (autor: morgi | data: 23/09/10 | godz.: 14:49)
    Kilku fanow leci z jezorem, ze cos im sie udalo, dla mnie jeden z dowod na nieudacznosc minimalnych, musza sprzedawac wieksze chipy i odpady. Niewiele to daje, groszowe sprawy, kiedy trzeba doinwestowac w cooling i psu, dla nich cymesik.

  41. @37 (autor: Marcel | data: 23/09/10 | godz.: 14:56)
    No to pasjans i saper też trzeba uwzględnić ;p
    A tak na poważnie - na razie wyszedł 1 test nieobiektywny zarówno odnośnie APU AMD jak i SB Intela... Jedni fani krzyczą że będzie tak, drudzy w drugą. Ciekawe tylko że mowa o ogólnikach... To tak jakby napisać że np. seria Ix Intela łoi Phenoma - niby prawda ale jak postawimy PII 970 vs. I3 330 to wyjdzie w drugą. Trochę sprawę naświetlają ceny ale w zasadzie nadal nic nie wiemy


  42. Morgi (autor: Aamitoza | data: 23/09/10 | godz.: 14:57)
    Tylko, że ontario nie jest ani uwalony, ani zablokowany, a jedynie ma mniejsze napięcie zasilające i mniejsze zegary.

  43. AMD pędzi do przodu (autor: rookie | data: 23/09/10 | godz.: 15:02)
    Widać już przyszłego lidera. Nowoczesność, dobra oferta i umiarkowane ceny wróżą ogromny sukces, co będzie dobre dla konsumentów bo zmusi intela do szukania nowych rozwiązań, ale już na starcie ma on ok.2 lata w plecy :)

  44. Aamitoza (autor: morgi | data: 23/09/10 | godz.: 15:04)
    A skad wiesz, ze nie? Dawaj link.
    Co do odblokowania, to niewiele to ciagle daje, zludzenia odzieraja fanow w grach, musza krecic i bulic jak za zboze, no ale maja 4 jajka w wersji small&weak.
    http://nvision.pl/...010/84/1277395555pods_gry.jpg


  45. @morgi (autor: trepcia | data: 23/09/10 | godz.: 15:08)
    "To samo znaczy w nomenklaturze politbiura kiepskich..."

    To samo znaczy w nomenklaturze chłopców nazywających się wiejskim poletkiem. A ołtażyk intelka wyciosałeś już? Czy dalej Esiokiem rozrzucach obornik po morgach swojego pola?


  46. @morgi #44 (autor: bananowy song | data: 23/09/10 | godz.: 15:16)
    a skąd wiesz, że tak? DAWAJ LINKA!

  47. cena jest, target rynkowy jest, termin również... (autor: Qjanusz | data: 23/09/10 | godz.: 15:19)
    jest również i ujadanie Burka jednego z drugim na pańskim podwórku.

    Niestety obrońcy Niebieskiego... Wasz upór nic nie da. Lepiej się wcześniej przygotować na tąpnięcie i zmianę warty, niż po fakcie doznać szoku termiczno-egzystencjalnego.

    Reszta tylko powinna się cieszyć, bo premiera ta oznacza lepszy performance ładowanych do lapków klocków, przy prawdopodobnie niższej cenie. I to bez względu na ulubione logo.


  48. @ Marcel (autor: pawel.xxx | data: 23/09/10 | godz.: 15:34)
    test SB była jak najbardziej obiektywny. Zestaw testowy trafił do redakcji anandteh i tam został poddany testom tyym samym co inne platformy.
    Natomiast sam testowny SB był wersją inżynieryjną z możliwością włączenia HT ale z zablokowanym turbo


  49. Ten SB raczej do energooszczędnych nie należy... (autor: sikador | data: 23/09/10 | godz.: 15:53)
    ...zobaczcie na fotce jaki tam zasilacz siedzi :D
    http://www.benchmark.pl/...do_4%2C9_GHz-30960.html


  50. Procesor AMD Zacate zawstydził Intela (autor: kosa23 | data: 23/09/10 | godz.: 15:59)
    "Kilka dni temu odbyła się prezentacja możliwości notebooka wyposażonego w procesor APU AMD Zacate, który w przeprowadzonych testach zdołał zdeklasować procesor Intel i5. Teraz poznaliśmy specyfikację zwycięskiego układu..."

    "...Podczas prezentacji skonfrontowano dwa notebooki: jeden wyposażony w procesor Intel Core i5 - pracujący z zegarem 2,4 GHz, zaś drugi w AMD Zacate..."

    http://www.benchmark.pl/...ydzil_Intela-31040.html


  51. @up (autor: Wedelek | data: 23/09/10 | godz.: 16:12)
    I jak zwykle nikomu sie nie chce sprawdzić, a my Też o tym pisaliśmy i to tydzień temu:)

    http://twojepc.pl/news22274.html


  52. @up (autor: Qjanusz | data: 23/09/10 | godz.: 16:56)
    nikt nie twierdzi że newsa o tym nie było.

    tylko ten z benchmarka jest z "przytupem" pro AMD ;-)
    Chodzi oczywiście o tytuł.


  53. @Wedelek (autor: cana | data: 23/09/10 | godz.: 17:13)
    Qjanusz ma full rację, gdyby to było na tpc to niebiescy zeloci by skrybiej apopleksji dostali :D

  54. @he he wiem (autor: Wedelek | data: 23/09/10 | godz.: 17:17)
    Ale staram się być maksymalnie obiektywny, toteż staram się nie pisać o "młocącym intelu" i "miażdżącym AMD":D

  55. @Wedelek (autor: krzysiozboj | data: 23/09/10 | godz.: 17:30)
    Skoro upierasz się iż Fusion to całość i wiemy co trzeba n/t wydajności zacate to potrafisz mi powiedzieć jak ów fusion "stanowiący całosć" bedzie się zachowywał w zastosowaniach gdzie nie potzreba obliczeń 3D? Takie zastosowania kompów też są, potrafisz jakoś porównać ów zacate o którym ponoć w tym temacie wszystko wiemy do innych znanych CPU czy mogę spokojnie napisać że info podane przez Ciebie jest mało rzetelne bo na podstawie testu, w specyficznym zastosowaniu budujesz stwierdzenie o wydajności danego układu bez doprecyzowania w jakich zastosowaniach.

  56. Po co te cytaty nieznanych abnormalnych (autor: morgi | data: 23/09/10 | godz.: 17:34)
    stronek pl
    'W międzyczasie koncern AMD ujawnił częściową specyfikację testowanego układu AMD Zacate. Sam procesor został zbudowany w oparciu o dwa, wykonane w procesie technologicznym 32 nm, rdzenie Bobcat pracujące z częstotliwością 1,6 GHz. '
    Ciekawe stwierdzenia, notebook wygladal gorzej niz atrapa.


  57. MORGI !!! (autor: Conan Barbarian | data: 23/09/10 | godz.: 17:36)
    Porypało?!

    Stosujesz duże litery w nazwie AMD?

    Używasz polskich znaków diakrytycznych?

    Chyba ktoś z TPC wyrwał się przed szereg.


  58. @Conan Barbarian (autor: draconewt | data: 23/09/10 | godz.: 17:43)
    Wszystko jest ok, poprawna polszczyzna i ogonki są tylko w cytacie ;)

  59. @draconewt (autor: Conan Barbarian | data: 23/09/10 | godz.: 17:45)
    Morgi nigdy nie skalał się pisaniem o AMD i produktach AMD dużą literą. Ktoś z TPC nie przelogował się na inne konto i poszło.

  60. morgi (autor: Dzban | data: 23/09/10 | godz.: 17:49)
    I po co bzdurę przepisujesz po jakimś debilu. Sam wiesz że ten APU jest wykonanyt w 40nm.

  61. ... (autor: trepcia | data: 23/09/10 | godz.: 17:56)
    [.]

  62. @krzysiozboj (autor: Wedelek | data: 23/09/10 | godz.: 17:59)
    Ja się nie upieram... To jest całość, bo w urządzeniach dla których jest dedykowany nie pojawi się raczej model z wydajniejszą kartą graficzną, bo to nie ten przedział zastosowań. Jeśli chodzi o wydajność, to znamy sumaryczną wartość i do Atoma z CPU + GPU będzie to porównywane. Oczywiście wydajność poszczególnych elementów pozostaje pod znakiem zapytania, ale przecież nigdy nie twierdziłem, że ją znam. Pozatym na konfiguracjach z tej półki cenowej raczej nikt wielkic obliczeń nie będzie przeprowadzać. Notabene test CPU przeprowadzało AMD i APU ma być ponoć 1.6x szybszy od Atoma. Oczywiście przewaga nie musi być wcale aż tak duża.

  63. Morgi (autor: Aamitoza | data: 23/09/10 | godz.: 18:02)
    1,6Ghz bobcat + Gpu vs 2,4Ghz i5 + HDgraphics

    Wyniki w batmanie:
    Zacate 18FPS, a i5 12FPS (o ile dobrze pamiętam te wyniki). CPU intela było przynajmniej 2x szybsze biorąc pod uwagę zegar i to, że bobcat jest wolniejszy od K10. Kolejna sprawa, że bobcat ma konkurować z ULV/UM, więc nie 2,4Ghz, a ciut ponad 1-1,2Ghz (do tego najprawdopodobniej z i3, które są pozbawione turbo - tak samo będzie w przypadku SB). Teraz można by uwzględnić w wyniku z core to, że CPU pracuje z 2x mniejszym zegarem i otrzymujemy jakieś 6 może 7 FPS. Więc uwzględniając to, że GPU w sandy bridge jest x2 szybsze od obecnego GPU intela, dochodzimy do wniosku, że SB i zacate będą oferowały dosyć podobną wydajność ze wskazaniem na zacate w grach i wykorzystaniu GPU, a ze wskazaniem na intela tam gdzie będzie liczyła się większa moc CPU.


  64. ... (autor: Aamitoza | data: 23/09/10 | godz.: 18:05)
    Inna sprawa, że w modelach UM (szczególnie i3) GPU może mieć 6Jednostek, a nie 12 jak w mocniejszych modelach, więc może się okazać, że nie będzie już tak kolorowo.

  65. Aamitoza (autor: morgi | data: 23/09/10 | godz.: 19:50)
    Taaa, mozna tak w kolko o tym 'tescie'
    'Batman AA
    16fps @ 1024x768 high Zacate
    23fps @ 1280x1024 very high hd5450'

    smarkate i batman 16 vs. 14 na hd3300 x2 czy x4 na obojetnie jaki takt
    smarkate i city of h. 40 vs. 40 na hd3300 x2
    http://img651.imageshack.us/img651/3765/cohz.png
    jeszcze dalej mozna ciagnac, ale nie ma o czym ani sprzetu ani testu do przyszlego roku.


  66. Morgi (autor: Aamitoza | data: 23/09/10 | godz.: 20:00)
    No wszystko fajnie - robiłem test COH na core2solo 1,4Ghz + HD4330 i były 43FPSy. W batmanie na high w tym samym miejscu testowym bodaj około 20. musiał bym sprawdzić jeszcze raz.

    Jak tylko złapię współlokatora z jego notebookiem, to zrobie screena i podeślę ;]


  67. @62 (autor: krzysiozboj | data: 23/09/10 | godz.: 20:07)
    Chyba źle mnie zrozumiałeś, ja nie pytam o wydajność poszczególnych elementów bo to całość, pomińmy dyskusję co w tym segmencie robi się na kompie a co się nie robi (bo zależy od użytkownika). Ja proszę o podanie wydajności tej "całości" w zastosowaniach inne niż 3D, np kodowanie/dekodowanie czy inne gdzie nie wymagane jednostki liczące 3D. Piszesz że znamy wydajność tej jednostki więc prosiłbym albo o podanie owej w wymienionych przeze mnie zastosowaniach albo sprostowanie bzdury (moim zdaniem) podanej w newsie.

    Napisałeś ze wydajność zacate znana po testach więc ja tylko o to proszę, o podanie jaka będzie w w/w zastosowaniach. Może sie czepiam przesadnie ale podanie naciąganej "prawdy" rodzi później głupawe dyskusje i pyskówki, o wiele rzetelniej byłoby napisać że z grubsza wiadomo czego po zacate spodziewać sie w grach i aplikacjach wymagających 3D niż "znamy wydajność zacate".


  68. @67 (autor: Wedelek | data: 23/09/10 | godz.: 20:21)
    Hmm, czepiasz się troszkę i na wyrost nazywasz to naciąganiem prawdy, ale niech będzie. Być może masz rację. Właśnie dla tej racji zmieniłem nieco sformułowanie.

  69. to nie ma szans z atomem (autor: Sony Vaio | data: 23/09/10 | godz.: 20:24)
    Intel idealnie wpasował się w rynek, atom starcza w netbookach, na małym ekranie i tak nic poza netem nie porobimy. W laptopach IGP wystarcza do wszystkich zastosowań. Do grania są konsole i blaszaki. Typowa zasada produkcji, dajemy to, co jest potrzebne, nie nadwartościowujemy. amd pcha coś, co nie jest potrzebne.

  70. Sony (autor: Aamitoza | data: 23/09/10 | godz.: 20:49)
    Tylko, że atom dławi się po otwarciu kilku kart. z flashem też zbyt cudownie sobie nie radzi.

  71. Sony Vaio (autor: Markizy | data: 23/09/10 | godz.: 20:50)
    tak jak ty z przedszkolakiem w teście na inteligencje.

  72. @SV (autor: Promilus | data: 23/09/10 | godz.: 21:12)
    "atom starcza w netbookach"
    Tak, a 640KB RAM w PC...


  73. AMD !!! (autor: m&#1086;rgi | data: 24/09/10 | godz.: 01:12)
    przykład PROFESJONALNEGO podejścia do klienta !!!

    Nie to co konkurencyjna niebieska hiena :D


  74. @Promilus (autor: MateushGurdi | data: 24/09/10 | godz.: 11:50)
    Mialem nieprzyjemnosc na bedac uczelni obslugiwac netbooka z atomem i musze przyznac ze mialem ochote wyjac telefon, zainstalowac na nim jakis benchmark i zawstydzic atoma, tak jak wspomniales 640KB RAMu w PC, tym wlasnie jest atopm

  75. Aamitoza (autor: morgi | data: 24/09/10 | godz.: 13:35)
    Cudow nie ma wszystko sciema, jak chcesz miec tyle godzin na baterii to nie oczekuj wydajnosci jak z Core, moze za kilka lat kiedy Intel wkroczy w nowe wymiary i Core na kilku wattach.

  76. za kilka lat (autor: ditomek | data: 26/09/10 | godz.: 13:55)
    taką wydajność zaoferują procki AMD do telefonów komórkowych

  77. @ditomek (autor: Qjanusz | data: 26/09/10 | godz.: 17:16)
    wtedy Intel będzie miał tak wydajny system graficzny, jak dzisiejsze telefony ;-)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.