Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 7 października 2010 
    

Dirk Meyer - APU nie zabije komputerów osobistych


Autor: Wedelek | źródło: Xbit Labs | 08:04
(60)
Ostatnio nastała prawdziwa moda na różnego rodzaju przepowiednie. A to analitycy przewidują upadek rynku IGP w 2015 roku lub wzrost znaczenia GPGPU, a co poniektórzy użytkownicy pokusili się nawet o stwierdzenia, że już wkrótce Nvidia przestanie istnieć. Nowemu trendowi poddało się również Advanced Micro Devices, a konkretnie jeden z przedstawicieli tej firmy i to nie byle jaki, bo sam Dirk Meyer, który stwierdził że rynek komputerów osobistych jeszcze długo będzie się mieć dobrze. Według niego rosnąca popularność iPADA i ekspansja innych producentów na tym rynku nie zagrozi tradycyjnym komputerom.

Aktualnie większość użytkowników jest zadowolona z poziomu wydajności jaki oferują obecnie dostępne urządzenia, a dalsza miniaturyzacja według niektórych analityków mogłaby się okazać fatalna w skutkach dla komputerów osobistych. Proces ten jeszcze bardziej miałyby przyspieszyć hybrydy, czyli układy złożone z GPU i CPU umieszczonych na jednym kawałku krzemu. Tymczasem przedstawiciel AMD stwierdził w artykule dla Forbes, że będzie zgoła odmiennie, a APU po prostu pozwolą wznieść się komputerom na wyższy poziom rozwoju. Dzięki wykorzystaniu potencjału zarówno CPU jak i procesora graficznego powstaną nowe programy użytkowe, które w dalszym ciągu będą napędzać rozwój rynku. Jak będzie ostatecznie przekonamy się za kilka lat, jednak potencjałów tabletów internetowych nie sposób podważyć.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Błąd (autor: marekl | data: 7/10/10 | godz.: 08:30)
    "Ostatnio w nastała". Te "w" chyba niepotrzebne ;)

  2. nikt raczej nie przesiada się z kompa na iPada (autor: Qjanusz | data: 7/10/10 | godz.: 10:24)
    teblet zawsze jest kolejnym urządzeniem

    Nie trzeba opinii żadnego autorytetu żeby to wiedzieć.
    a GPGPU? IE9 juz pokazał. Firefox i Opera też nad tym pracują. Będzie dostępny i tani produkt, będzie prawdziwy wysyp tego typu aplikacji.


  3. APU nie zabije komputerów osobistych (autor: Conan Barbarian | data: 7/10/10 | godz.: 11:00)
    Zadaniem APU jest wymierzenie kilku dobrych batów Intelowi, za rok 2010, który był pełen zbuków graficznych.
    Ludzie !!!
    Mając przez cały rok technologię 32nm Intel nie wyprodukował nawet jednego proca z czterema jajami. Ten swój model "tick-tock" mogą sobie w cztery litery wpakować.


  4. Ci znowu o tym APU (autor: pomidor | data: 7/10/10 | godz.: 11:18)
    Tak jakby cały świat tylko na to czekał. Tak naprawdę są to jakieś niesprecyzowane marzenia. Niby to posiada wielki potencjał, tylko nie widać potrzeb aby tego używać. QJanuszek znowu rozsiewa że APU jest niezbędne do IE9, co nie jest prawdą. Do IE9 wystarczy DX9 i to ze słabego GPU, takiego jak GMA.

    AMD cały czas tworzy jakieś chore innowacje. Native Quad Core, 3DNow, APU, FMA w BLDZ, mają być wielkimi wynalazkami, ciągnącymi na wyższy poziom rozwoju. W rzeczywistości są ślepymi zaułkami.


  5. @pomidor (autor: Mariosti | data: 7/10/10 | godz.: 11:24)
    Wow, nie rozumiesz żadnego pojęcia jakim się posługujesz...
    Proponuję dowiedzieć się co to jest 3DNow, APU, GPU, FMA czy też natywny 4rdzeniowiec, gwarantuję że jak będziesz już wiedział o czym piszesz to zmienisz zdanie.


  6. @pomidor (autor: Conan Barbarian | data: 7/10/10 | godz.: 11:25)
    Nienawiść, jaką prezentujesz w stosunku do AMD, jest bardzo niezdrowa i świadczy o plebejskim pojmowaniu rzeczywistości technologicznej.

  7. @Conan Barbarian (autor: damw | data: 7/10/10 | godz.: 11:56)
    im bardziej ten mały i marny człowieczek ujada, tym bardziej widać, że APU może się okazać bardzo udanym produktem co mu zbyt bardzo się nie podoba ;)

  8. Mariosti i Conan (autor: Pijar | data: 7/10/10 | godz.: 11:59)
    mają trochę racji. Niektóre "chore innowacje" zostały w swoim czasie zablokowane przez Intela
    który musiał potem zapłacić odszkodowanie 1,5 mld $ co jednak nie zmienia faktu że szkoda się dokonała. A tak na marginesie, to wielowątkowość procesorów Intela jest wynalazkiem AMD (z którego samo AMD nie korzysta... Może uznał ten wynalazek za chory?)


  9. to całe APU to niepotrzebny bajer (autor: Sony Vaio | data: 7/10/10 | godz.: 13:12)
    do neta starczą najtańsze karty bądź IGP, a do gier APU jest za słabe, już widzę jak w blaszakach jest tylko APU I na tym grają. amd stzr,zela do komara z działka, bo armatą to nie jest. Przerost formy nad treścią. Co innego gdyby było to szybkie jak pełnowartościowa karta grafiki, a tak nie jest.

  10. ujadajcie pieski ujadajcie :-) (autor: Qjanusz | data: 7/10/10 | godz.: 13:24)
    bo za chwilę okaże się że micha z kwaśnymi, niebieskimi chrupkami nawet nie będzie potrzebna smyczy, na której krótko trzyma was Pulo Otellini Zapowiadający

    Cały świat zwróci się ku firmie, która chce podzielić się prawdziwie innowacyjnym spojrzeniem na technologię i rozwój. Przejadły się szumne i puste konferencje, RamBusy, IA64 i inne puste zbuczki i wynalazki.

    @pomidor
    "Tak jakby cały świat tylko na to czekał."

    pomyśl nad tym:
    "Najlepszym przykładem może być sam Intel który kilka razy pytany o procesory z rodziny Sandy Bridge określał je jako: "nasza wersja Fusion"."
    http://twojepc.pl/news22218.html

    może to pomoże wyleczyć Ci się z fanbojstwa.


  11. hehe (autor: morgi | data: 7/10/10 | godz.: 13:32)
    Impakt ma, Intel juz wprowadzil pierwsza generacje PG i uroslo mu udzialow do 55%, sadze ze moze to byc dobry poczatek, wszystko zalezy od wydajnosci procka, a nie inaczej.

  12. @up (autor: Qjanusz | data: 7/10/10 | godz.: 13:43)
    Atom ponad wszystko :D

  13. @Qjanusz (autor: pomidor | data: 7/10/10 | godz.: 13:47)
    Więc uważasz że gdyby nie AMD, to Intel nigdy by nie wpadł na pomysł połączenia GPU + IMC + GPU ? Więc poczytaj to:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Timna
    http://en.wikipedia.org/wiki/MediaGX
    AMD z 64bit też nie byli pierwsi.


  14. @11 (autor: Pijar | data: 7/10/10 | godz.: 13:53)
    Intel faktycznie ma największy udział w rynku zintegrowanych układów ale to pokłosie wcześniejszego blokowania rozwiązań AMD (zapłaciła za to 1,5 mld$ odszkodowania).
    OBECNIE TEN UDZIAŁ MALEJE gdyż nie może już dłużej blokować. Efekty będzie widać już za rok (wzrost udziału AMD i to niekoniecznie kosztem Nvidii).


  15. @pomidor (autor: Conan Barbarian | data: 7/10/10 | godz.: 13:54)
    Nie wiem dlaczego tak krytykujesz Intela, to niedorzeczne. Pamiętam wiele sukcesów tej firmy.

    Pamiętam jak w 1993 roku Intel zrobił najlepszą reklamę z pluskwą fdiv. Była tak dobra, że ludzie masowo wymieniali proce na najnowsze modele (Pentium).
    Innym razem, gdy okazało się, że AMD jakimś cudem dopełzło do 1GHz wprowadzając technologię miedzi, Intel wyprodukował znakomite procesory Coppermine, które (chodzą słuchy) były całe miedziane. Proce były tak dobre, że całe partie wycofywano z rynku, aby wzmóc popyt.
    Gdy AMD nieśmiało i bez polotu zaczęło stosować DDR, Intel wypuścił najlepszy chipset XXw oznaczony i820. Układ był znakomity, zapewniał stabilność jakiej już nigdy nie powtórzono i dodatkowo pracował z najtańszymi pamięciami RDRAM. Niestety AMD brutalnie sforsowało rynek.
    W czasach beznadziejnych Athlonów firmy AMD Intel zdecydował się na produkcję w 90nm, wypuszczając super ekologiczny procesor Prescott. Pamiętam radość pewnego chłopaka, gdy wymienił sobie beznadziejnego Northwooda na Prescotta - cały dzień z szacunkiem dla zakupionego produktu dodawał do wypowiadanych zdań przerywniki.
    Był też czas, gdy Intel wszedł w temat 64 bitów i zrobił to tak perfekcyjnie, że tylko litość wobec AMD dała szansę na przetrwanie tej miernocie. W tym też czasie popyt na intele był tak ogromny, że firma musiała błagać o przyjmowanie mniejszych partii towaru, aby AMD miało szanse na kawałek rynku dla naiwnych. Niewdzięczne AMD pomówiło jednak szacownego Intela, że zbyt mało sprzedawał procesorów i wyłudziło ogromne odszkodowanie.
    Z najnowszych dziejów mamy przykład kontrolera pamięci, który został dodany do procesorów Intel, aby nie wyszło na to, że bojkotowana jest beznadziejna technologia AMD.
    Na zakończenie wspomnieć można projekt GPU firmy Intel, który został zawieszony, gdyż konkurencja okazała się bandycka i zablokowała nowatorskie rozwiązanie zwane Larrabee.


  16. @up (autor: Pijar | data: 7/10/10 | godz.: 13:59)
    He, he... dobre.

  17. I prawdziwe (autor: AmigaPPC | data: 7/10/10 | godz.: 14:16)
    niestety.

  18. dobrze ujęte conan :-) (autor: Qjanusz | data: 7/10/10 | godz.: 14:17)
    @pomidorek, w kwestii 64bit...

    czytaj i płacz nad losem swojego, jak się okazuje, zbyt zachłannego na kasę pana:

    "Niechęć Intela do projektowania rozszerzeń 64-bitowych dla architektury x86 spowodowana była bardzo dużymi inwestycjami w linię procesorów wykorzystujących koncepcję EPIC (patrz IA-64). Ze względu na obwarowanie architektury EPIC wieloma kluczowymi patentami, niezwykle trudne byłoby stworzenie konkurencyjnego, ale kompatybilnego procesora przez konkurentów Intela. Stąd też Intel starał się maksymalnie spowolnić rozwój procesorów x86, aby zapewnić dobre warunki nowo wprowadzanej architekturze. Strategia ta poniosła porażkę w latach 2000-2002, w których AMD często posiadało produkty bardziej wydajne niż Intel. Obawy Intela przed konkurencją powiększyło zaprezentowanie w roku 2003 procesorów SledgeHammer i ClawHammer (AMD K8). Architektura IA-64 mimo ogromnych nakładów na promocję i rozwój, wbrew przewidywaniom Intela, nie zaoferowała znacznie większej wydajności niż istniejące produkty RISC (np. seria IBM Power) czy szybko rozwijające się popularne implementacje architektury x86. Decydujące okazało się jednak wsparcie dla architektury AMD64 ze strony twórców oprogramowania (w tym ze strony Sun, Microsoft czy twórców Linuksa). Intel został więc zmuszony przez rynek do zaoferowania konkurencyjnych produktów zgodnych z AMD64."
    http://pl.wikipedia.org/wiki/AMD64

    wcale się nie dziw że Intel nawet nie ukrywa tego, że opracowuje własna wersję Fusion. To nic że jest to konstrukcja bez polotu, wprowadzona na siłę (a jakże) i wnosząca tylko jedną korzyść: przeniesienie zbuczka z NB do CPU zapewni Intelowi brylowanie w PUSTYCH udziałach rynku grafik. NIC WIĘCEJ!!!


  19. Pijar (autor: morgi | data: 7/10/10 | godz.: 14:44)
    A to ciekawe, skoro Intel skasowal dostep Nvidii jej udzial spadl, ale potencjalnie rzecz ujmujac to PG na dobre wystartuje z gory do dolu w drugiej generacji czyli w 2011. Co sie wtedy stanie, ano czary mary ogromna wiekszosc prockow w rynku bedzie posiadala GMA, a to jest 80% dostaw x86, te serwerowe tez.

  20. Morgi (autor: Pijar | data: 7/10/10 | godz.: 15:00)
    Zwróć uwagę że Intel dostał od sądu "bana" za blokowanie stosowania rozwiązań AMD w okresie poprzedzającym zakup ATI przez AMD. Dzięki temu mógł stosować swoje wlutowane w płytę rozwiązania graficzne oraz umieszczać swoje procesory pasujące do swoich gniazd. Z chwilą wyroku (ugody) mozliwość blokowania AMD uległa znacznej redukcji a tym samym AMD ma większą szansę umieszczać w swoje kompleksowe rozwiązania (płyta+procesor+grafika), tak jak robił to wcześniej Intel. Nvidia sprzedawała tylko układy graficzne do płyt pod Intela lub AMD. Dlatego uważam że udział AMD wzrośnie kosztem Intela.

  21. Conan - vice versa (autor: Dabrow | data: 7/10/10 | godz.: 15:48)
    im bardziej pomidor/reszta/ ujada tym bardziej wy toczycie pianę. A powiedz mi - jak AMD jest takie cud to się obroni na rynku - po kiego wała tak szczekacie?
    Po drugie - APU było zaprojektowane żeby działać, a nie wymierzać jakieś baty komuś - to tylko Twoja chora wyobraźnia... Ale to ponoć trole są nawiedzeni - nawet nie widzicie własnej choroby...


  22. @Dabrow (autor: Conan Barbarian | data: 7/10/10 | godz.: 16:02)
    Ty sobie szczekasz i jesteś zbyt słabo wyedukowany, aby odróżnić szczekanie od dobrze napisanego tekstu. Znajdź mi w nim przykład szczekania.

  23. Szczekaczy poznac po tym (autor: MacLeod | data: 7/10/10 | godz.: 16:27)
    Ze udzielaja sie tylko w komentarzach, a na boarda pewnie maja osobne kontko :)

  24. Pijar (autor: morgi | data: 7/10/10 | godz.: 17:15)
    Co dostal od regulatorow a nie sadu nie bede 100x wnikal, nic nie bylo, branie kasy od giganta.
    Nie bylo blokowania, ale jest porzadne wsparcie i rozwoj swojej architektury x86, a wypomne, ze po zadluzeniu sie na wykup gpu firemka miala po 2 latach przedstawic swoje...bedzie po ponad 4 lub prawie 5, oczywiscie klasycznie po Intelu, takie male sprostowanie i nie zawsze oznacza kto pierwszy ten lepszy, w tym wypadku kto wydajniejszy ten lepszy i dotyczy to procesora, a nie tylko wyjatkowych sytuacji graficznych.


  25. @Morgi (autor: AmigaPPC | data: 7/10/10 | godz.: 18:27)
    znowu kłamiecie (RedNacz kazał?).
    Do dzisiaj przyłażą do mnie smutasy szumnie nazywający się "przedstawicielami" firemki na I proponując różnorakie granty za długoterminową umowę na wyłączność.

    Przed 2 laty było jeszcze gorzej bo część moich pracowników wzięła od nich w łąpę, a jak ich pozwalniałem to nawet mnie sądem owi "przedstawiciele" usiłowali straszyć.
    Więc mitomani - koniec bredzenia.

    Dla normalnego człowieka sam fakt zawarcia przez Intela ugody i wypłacenie odszkodowania ma jednoznaczny wymiar, nie mieli czystych łapek.
    Jeśli poszliby na udry to straty mieliby dużo większe.

    Ale skoro Wy popieracie złodziejstwo i oszustwo to mi Was po prostu szkoda.
    Nie piszcie już nic więcej bo się tylko pogrążacie.


  26. @Morgi (autor: AmigaPPC | data: 7/10/10 | godz.: 18:32)
    poczytajcie sobie - [ http://8cw.utnij.net ]

  27. @Morgi (autor: AmigaPPC | data: 7/10/10 | godz.: 18:33)
    idealnie Was charakteryzuje.

  28. Amiga gratuluje polotu (autor: Sony Vaio | data: 7/10/10 | godz.: 19:31)
    chwalisz amd, sprzedajesz je w sklepie, jestes gosc. Poparcie Intela charakteryzuje tylko mitomanow. Jaki ten Twoj swiat jest prosty.

  29. Złodziej złodzieja zawsze będzie popierał (autor: Qjanusz | data: 7/10/10 | godz.: 19:51)
    tak samo jak pedał zawsze będzie się szwendał po paradach równości.

    złego słowa nie powie, z znajdzie 100 kłamliwych powodów do zachwalania.

    mitomanów nie charakteryzuje poparcie Intela, tylko poparcie bandyckich i nieuczciwych praktyk.

    Laureat pierwszej klasy gimnazjum rozróżni te dwie kwestie, ale jak widać nie znafcy doświadczeni złym dotykiem wywyższonego przez siebie..... młota :D


  30. @Sony Vaio (autor: AmigaPPC | data: 7/10/10 | godz.: 19:54)
    Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, zrozum to co napisałem i do jakiej wypowiedzi @Morgich się odniosłem (#24) a dopiero potem cokolwiek twórz.

    Do Twojej wiadomości sprzedaję każdy sprzęt, na którym zarobię, a który życzą sobie klienci.

    I nie mam zamiaru wpakować się w umowy z (cytat z @Morgich) "firemką", która chce wygryźć konkurencję nieuczciwe.

    Pokaż mi poza tym choć jedną moją wypowiedź, w której neguję bardzo dobrą wydajność procesorów Intela.
    Nie znajdziesz takiej, podkreślam tylko, że dla mniej zasobnych klientów Intel nie jest najlepszym wyborem.

    Czy czegoś nie zrozumiałeś?
    Mogę powtórzyć.

    A za mitomanów uważam: @Morgich (chyba, że są na garnuszku TPC), @Pararockera aka @Emu (nie tylko tutaj ma taką opinię) i nierzadko Ciebie (bo kłamiesz co nie raz Ci wytykają komentujący).

    A mój świat jest naprawdę prosty - tu masz rację, nie popieram nieuczciwości bo wybacz wolę uczciwie zarobić 3.5-10% i mieć spokój niż 25% i mieć boje z np. Urzędem Skarbowym czy wydziałem PG policji.

    Możesz mnie nazwać "głupiec" ale gros ludzi nazwie mnie "uczciwy".


  31. @30 (autor: Pijar | data: 7/10/10 | godz.: 20:07)
    Amen.

  32. @AmigaPPC (autor: Qjanusz | data: 7/10/10 | godz.: 20:09)
    złodziej nigdy nie powie uczciwemu że jest uczciwy...

    to taki paradoks...


  33. A niech mnie (autor: AmigaPPC | data: 7/10/10 | godz.: 21:08)
    nawet nazywa głupcem, wisi mi to.

    Ja wiem, że nie jestem złodziejem. Ludzie z mojego otoczenia też to wiedzą i (między innymi) za to mnie szanują bo wśród nich nie ma społecznego przyzwolenia dla krętactwa/oszustwa/złodziejstwa itp.
    To mi wystarcz i bardzo podbudowuje.
    Ja już mam swoje lata i zostałem wychowany w poszanowaniu cudzej własności.
    Moje dzieci też tego nauczyłem.
    Ale czytając poniektóre komentarze zaczynam się zastanawiać kto i na jakim etapie wychowania takiego komentującego popełnił błąd?
    Część z tych nazwę to "wypocin" to przecież jawne zachwalanie "przestępczego modelu biznesowego", a niektóre można by nawet podciągnąć pod nakłanianie do przestępstwa.


  34. @AmigaPPC (autor: Conan Barbarian | data: 7/10/10 | godz.: 21:25)
    Niestety wielu z domu wynosi pogardę dla uczciwości już od najmłodszych lat. Nawet idąc do szkoły wynoszą z domu przekonanie, że nauczyciele to niewolnicy, a nauka to głupota. Nie jest zatem dziwne, że bandyckie praktyki Intela są oklaskiwane tutaj.

  35. Wiem coś o tym (autor: AmigaPPC | data: 7/10/10 | godz.: 22:32)
    moja pierwsza żona była nauczycielką.

  36. niestety patologia przejawia się na wiele sposobów (autor: Qjanusz | data: 7/10/10 | godz.: 22:48)
    ale najczęściej spotykany to akceptacja i utożsamianie się z bandyckim procederem, złodziejstwem i kłamstwem.

    Siłą rzeczy, takie garbate karły z difoltu traktują policję czy nauczyciela za wroga i obiekt zwalczania.

    Niestety źródło patologii to bardziej skomplikowana sprawa, ale przeważnie biorą się z błędów wychowawczych tatusia i mamusi. Znaczy "starych"


  37. Faktycznie (autor: Pijar | data: 8/10/10 | godz.: 07:23)
    coś w tym jest. Zauważyłem że im większymi ćwokami są dzieci (a niedaleko pada jabłko od jabłoni) tym bardziej roszczeniową postawę wobec nauczycieli/szkoły mają rodzice.

  38. czekajac na Fusion to tak jak czekajac na mesjarza.. (autor: josefek | data: 8/10/10 | godz.: 09:20)
    juz id 3 lat AMD kadzi o fusion, w tym czasie prawie nie uoadla, pozbyla sie swoich fabryk prawie za darmo, jest w dalszym ciagu o jeden okres technologi poza Intellem, a ten Dik poza braniem rocznie okolo 4 milionoe dollarow/ co roku opcje sprzedaje, dziwnym przypadkiem zawsze przed duzym upadkiem akcji podobmy jest do dzialacza partyjnego przed wyborami, ktory bez przerwy zlote gory obiecuje, i po wyborach stara sie jak najmiej dotrzymac, to ze Atom strasznym processorem jest , temu nie mozna zaprzeczyc, ale udalo im sie 135 milionow sprzedac, nie liczac o MB itd, MV40 lepszy jest i ilu tych AMD sprzedal, boje sie ze nawet nie caly milion, K325 sprzedano tylko Toshibie i to w liczbie 20 tys, jak ten Liano , Ontario, Zagato gotowy bedzie to oni juz i Vistuli beda mowic a Intell bedzie swoj SB sprzedawal i na trym zarabial.....

  39. @up38 (autor: Pijar | data: 8/10/10 | godz.: 09:31)
    Chyba o coś ci chodzi ale trudno się zorientować o co. Kto i co będzie mówił do Wisły?

  40. moze lepiej to wyswietle...i jeszcze raz to opakuje (autor: josefek | data: 8/10/10 | godz.: 09:55)
    teraz zaczal AMD ich fusion modele od nazw rzek nemowac, to do Wislu dojdze, tylko jej nazwe po lacinie napisze, osobiscie nie wierze, ze te ich fusion w odpowiednim czasie na rynku beda, bo inni tez nie spia i nawet ARM juz nad swoim rozwiazaniem pracuje....AMD-u brakuje odpowiedni CEO a ich wspolnota z arabami do nic konkretnego nie doprowadzi ( Hightech fabryka kolo Dubai, moze beda ja mogli energia z paneli photovoltanicznych zasilac i temperature na odpowiednim poziomie trzymac, ale gdzie pracownikow znajda, moze w pakistanie?) itd....

  41. @co do apu (autor: Mariosti | data: 8/10/10 | godz.: 10:43)
    Wielokrotnie zauważyłem że używano tego akronimu bez zrozumienia. Wyjaśnię - APU w świecie procesorów (z ang. Accelerated Processing Unit) to zwykły rdzeń x86 zintegrowanych procesorem graficznym na jednym kawałku krzemu, a dodatkowo aby "Accelerated" miało w tym akronimie sens, zintegrowane gpu powinno wspierać jakiś interfejs umożliwiający jego bezpośrednią współpracę z procesorem x86 (np. OpenCL).

    Czyli gpu w apu nie jest czymś innym od obecnie spotykanych igp dorzuconych do chipsetów czy tez do i3 intela. To po prostu igp kolejnej generacji, a przez to też bardziej wydajne i rozbudowane od poprzednich bo przecież podstawowe zapotrzebowanie na moc obliczeniową igp też stale rośnie.


  42. josefek (autor: morgi | data: 8/10/10 | godz.: 13:19)
    Jedni tylko mowia i prezentuja, a inni rozdaja prezenty i zyskuja. Jesli fan powie, ze mozna zbudowac konkurencyjny biznes i sprzet za groszowe inwestycje to pewnie, ze sie da wystarczy zbudowac tanie zamienniki, ale gdy oczekuje sie innowacyjnosc, bestsellerow i jednoczesnie mocnego brandu tutaj trzeba cos zbudowac, a nie ciagle balansowac na czerwonej linii i od krachu do krachu.

  43. josefek=morgi (autor: draconewt | data: 8/10/10 | godz.: 15:23)
    Identyczny trudny do zrozumienia bełkot w komentarzach. Nie ma to jak odpisywać sobie samemu. A jak jednak nie jesteście tą samą osobą to zacieśnijcie znajomość miedzy sobą bo nadajecie na identycznych dziwnych falach.

  44. @Draconewt (autor: AmigaPPC | data: 8/10/10 | godz.: 15:37)
    za to jak doskonale się rozumieją :)

  45. draconewt (autor: morgi | data: 8/10/10 | godz.: 16:14)
    Prawda kole w oko, ale szybko zapominaja fanowie, ze firemke bombarduja kosmiczne fale lzeszefow, do dzisiaj nie widzialem dementi, tego
    http://www.xbitlabs.com/...lay/20070621152502.html
    Boss nie wymyslil nowego hasla...a tak future is lame.


  46. dla tych jak draconewt co najpewniej mandzejsi od innych sa (autor: josefek | data: 8/10/10 | godz.: 18:06)
    moze mnie to wyswieltlisz dlaczego HP DV6 z AMD P920 4 drzeniowym wolniejszy od HP DV6 z Intel i3 wolniejszy jest, za moj z AMD zaplacilem okolo 3000 zlotych a moj kolega z pracy z swoj z Intelem tylko 2460 zlotych, czy mam prawo co do obiecanek AMD watpliwosci misc....

  47. Wolniejszy? (autor: AmigaPPC | data: 8/10/10 | godz.: 19:12)
    w czym wolniejszy?

  48. prawie we wszytkim (autor: josefek | data: 8/10/10 | godz.: 19:37)
    otwieranie programow, np openoffice, autocad ( taka sama pamiec i harddisc, razem z P920 lepsza HD(5650) i napisane na nim vision,choc I3 hd5470 ma..kompilacja programow z rysunku dla maszyny narzedziowej(postproccesor Mcad)
    granie gier kartowych
    zaden z nich nie ma antywirusa , a tak pozatym to roznica ceny prawie tysiac zloty byla i tak pozatym, i3 prawie 1 godzine dluzej na baterii pracuje, ale to moze od baterii zalezec, choc takie same sa....tak dla informacji ten z P920 modelem 3114 jest a ten z i3 modelem 3085.....co mam sprobowac aby fansow AMD szczesliwych pozostawic....


  49. josefek i morgi (autor: draconewt | data: 8/10/10 | godz.: 19:52)
    To co napisaliście tylko potwierdza, że komentarze pochodzą od tej samej osoby.

    @josefek już ci to wyświetlam. Otóż nie jest tajemnicą, że Intel takt w takt ma szybsze procesory. AMD walczy ceną oraz ilością rdzeni. W laptopie obecnie do normalnej pracy lepiej mieć 2 rdzeniowy procesor wyżej taktowany (HP DV6 i3 - 2,13Ghz) niż 4 rdzeniowy niżej (HP DV6 P920 - 1,6Ghz). Spróbuj jednak zakodować jakiś film do h264 wtedy 4 rdzenie niżej taktowane są górą. Wszystko zależy od aplikacji z jakich się korzysta. Czy wystarczająco dobrze wyświetlone ?


  50. josefek (autor: morgi | data: 8/10/10 | godz.: 19:54)
    Sprzet zle zrobiony, chociaz firemka ma czasem chwile polprawdy i cien prawdy, ot wiecej rdzeni znaczy lepiej, to polprawda, bo prawda jest wiecej rdzeni to lepiej niz mniej tych samych, ale w pelni powinno to brzmiec, wiecej rdzeni, lepszych rdzeni to najlepiej. Ida na ilosc a nie jakosc jak zwykle, tamdeta.

  51. Aż się pokuszę o test (autor: AmigaPPC | data: 8/10/10 | godz.: 20:00)
    po niedzieli się pobawię i dam znać.
    Jednak wydaje mi się, że raczej coś masz nie tak z systemem.
    Raczej niemożliwe jest by MCAD (o ile pamiętam bardzo dobrze się skalujący do ilości rdzeni/wątków) gorzej chodził na 4 rdzeniach niż na 2.


  52. do draconrwt (autor: josefek | data: 9/10/10 | godz.: 07:47)
    Najpierw musze panu pogratulowac, jak sie z rodziny spitzlow pochodzi to sie spitzlowe nawyki ma, szkoda tylko ze komuna juz upadla,mial by pan zywot zapewniony, na jakich poslankach potrzebuje sam sobie odpowiadac;
    1. czy mozna AMD wierzyc jak kazdy ich produky opozniony jest.
    2.kazda ich revelacja, jak na rynku sie pojawia juz zadna revelacja nie jest
    3. ich szefowie jako kasandra wystepuja papirow ku temu nie majac
    4. dla nich netbooks rynek juz 2 roki temu martwy by tylko zapomnieli ze w projekcie pana Negromonte udzial brali bo chcieli ich Geode w malych laptopach umiescic( byl tez pierwsze netbooki z Geode np Ecafe ale jakos nikt ich nie chcial bo Intel swoim dziadowskim N250 rynek zdominowal, cos to bajke o lisku i serze przypomina
    4. jak moga lepiej Intel processory z ATI kartami chodzic niz AMD jak sie AMD nazwa Vision chlubi
    5 jak ktos produktow oferte na situ AMD dobrze observuje to sie zdziwi, dlaczego oni ten sam typ processora raz 4 rdzeniami raz z 3 rzdzweniaqmi offeruja jak straty kaloryczne w obu takie same sa, moze komus sie wydaje ze wydajnosc processora sie stratami mierzy a nie szybkoscia kalkulacji ( tak jak pewnym ludziom sie wydaje ze intensywnosc swiatla sie watami mierzy.....a pana AmigaPPC( tak pozatym mam jeszcze VIC20 i Amige500) tez test uzytkowosci przeprowadzi to moze bede nad tymi 1400 zlotymi niepotrzebnie wydanymi miej narzekal.)
    6 pewni panowie swoje argumenty jak dogma religijne uzywaja, z niewiernych sie nabijajac, a szczegolnie ci ktorzy w AMD bezkrytycznie wierza i tez ci co Linuxem sie zajmuja tych nie mozna zapytac jak jakis program pod Linuxem zainstalowac bo cie od razu za ignotanta biora ale trybu zainstalowania nie wytlumacza bo moze sami nie wiedza( np Skype pod Ubuntu Remix) wszytkich pozdrawiam


  53. josefek, (autor: Pijar | data: 9/10/10 | godz.: 08:51)
    zadaj sobie trud i spróbuj pisać bez tego gimnazjalnego stylizowania na " moja być teraz Wielki Świat i znać angielski ". Używaj częściej polskiej gramatyki i ortografii (łatwiej będzie czytać).

  54. Pijar (autor: ghost12 | data: 9/10/10 | godz.: 12:26)
    Mysle ze josefek jest Czechem lub Slowakiem, wiec i tak w miare poprawnie pisze. Co do tresci wypowiedzi oczywiscie sie nie zgadzam.

  55. josefek (autor: Pijar | data: 9/10/10 | godz.: 12:59)
    jeżeli ghost12 ma rację to przepraszam.

  56. Quad-core is better? Intel Core i3 vs AMD P920 (autor: josefek | data: 10/10/10 | godz.: 09:12)
    znalazlem na http://www.waybeta.com/...l-core-i3-vs-amd-p920/2/ porovnanie, szkoda ze nie wczesniej...

  57. a tutaj jeszcze gorzej (autor: josefek | data: 10/10/10 | godz.: 14:14)
    Amd bez ATi juz by bankrotem byl, choc 5,1 mld & za ATI przesadzone bylo, ale co mowic jak od 8 lat na czele tej firmy amatorzy siedza i jeszcze kasandre udaja....
    http://www.anandtech.com/...d-amd-phenom-ii-p920/4


  58. @josefek (autor: Qjanusz | data: 11/10/10 | godz.: 11:50)
    myślisz że skupienie się czytelnika na zrozumieniu gramatyki i w ogóle sensu Twoich wypowiedzi, przysłoni "logikę" którą usiłujesz tutaj sprzedać?

    Ja myślę że jedno jest warte drugiego.


  59. Szybkie testy: (autor: AmigaPPC | data: 12/10/10 | godz.: 10:20)
    Lapki z AMD P920/1.6GHz/5650 vs i3/2.13GHz/5470

    Oba tej samej firmy i identycznie wyposażone (poza kartami grafiki), system w7/x64.

    Aplikacje jednowątkowe - wygrywa i3.
    Aplikacje wielowątkowe - wygrywa AMD.
    W kodowaniu multimediów i3 został zdeklasowany, osiągnął czas gorszy o ponad 20%.
    W Photoshopie AMD zebrał baty - wynik gorszy od i3 o ponad 30%.

    CAD - tu poprosiłem o pomoc bo się na tym nie znam. Oba dałem osobie zajmującej się CAD-em na co dzień i poprosiłem o test i opinię, który chciałaby dla siebie.
    Odpowiedź cytuję :... zdecydowanie AMD, szybciej i bardziej responsywny ..."

    W grach potwierdziły się wyniki z aplikacji.

    Konkludując tam gdzie liczy się częstotliwość zegara wygrywa i3 a tam gdzie korzysta się z wielowątkowości wygrywa AMD mimo niższego o ca 600MHz zegara.

    Oczywiście pozostaje kwestia kosztów zakupu ale to już pozostawiam indywidualnej ocenie każdego potencjalnego klienta co będzie bardziej opłacalne - czy kupi tańszy z i3 i gorszą kartą grafiki, czy droższy z AMD i lepszą kartą grafiki.


  60. @josefek (autor: Sony Valo | data: 13/10/10 | godz.: 14:12)
    jak ty ping pong to ty pocficz nasza mowa bo ty z pisania to baniaka miec

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.