Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 8 października 2010 
    

Dysk SSD, obok którego nikt nie przejdzie obojętnie


Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 18:46
(43)
Tradycyjne dyski HDD oprócz niższej ceny wciąż górują nad SSD pojemnością, jednak nie dotyczy to modelu OWC Mercury Pro. Nowe urządzenie magazynujące dane od Other World Computing to tak naprawdę macierz dyskowa, o łącznej pojemności 3,2 TB w której znalazło się aż osiem najnowszych kontrolerów Sand Force z serii SF-2000, o którym mogliście przeczytać w dniu wczorajszym. Komunikacja z pozostałymi elementami komputera odbywa się za pośrednictwem magistrali PCI Express x16 lub x8. Urządzenie jest w stanie wykonać 480 000 operacji wejścia/wyjścia na sekundę (IOPS), a prędkość transferu danych może sięgnąć wartości niemal 4000 MB/s, sprawiając, że jest to najszybsze tego typu rozwiązanie.

Mercury pro potrafi szyfrować dane z wykorzystaniem 256-bitoweego algorytmu AES, wspierają technologię NCQ, odpowiedzialną za najbardziej efektywne kolejkowanie zadań zapisu i odczytu danych. Dysk SSD ma szansę trafić do sprzedaży już na początku 2011 roku. Cena nie została ujawniona, ale jeśli jesteś nią zainteresowany to raczej nie będzie Cię na Mercury Pro stać.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: AMD_Master | data: 8/10/10 | godz.: 19:48)
    Ktoś wie jakie osiągi mają współczesne kości RAM? - chciałbym mieć jakieś porównanie prędkości z tym SSD.

  2. w ddr3 wyglada to mniej wiecej tak: (autor: qwertix | data: 8/10/10 | godz.: 20:00)
    800Mhz - ok 6GB/s
    1066Mhz - ok 8GB/s
    1333Mhz - ok 10GB/s
    itd skoki co ok 2GB/s

    Dysk bardzo fajny, za 10lat bedzie moj :)


  3. AMD_Master (autor: Mario2k | data: 8/10/10 | godz.: 20:00)
    DDR3 2000MHz okolo 25-30 Giga / s
    Czyli kilkukrotnie szybciej niz ten super drogi i wydajny dysk SSD .


  4. @03. (autor: Mariosti | data: 8/10/10 | godz.: 20:03)
    Albo inaczej:
    osiąga 40x większe transfery liniowe od najszybszych hdd i wykonuje jakieś 2000x więcej operacji zapisu/odczytu od najszybszych hdd.


  5. Tak na szybko mem test w Everest (autor: Mario2k | data: 8/10/10 | godz.: 20:04)
    [URL=http://img232.imageshack.us/i/snap067.jpg/][IMG]http://img232.imageshack.us/...067.jpg[/IMG][/URL]

    Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]


    prawie 19GB/s


  6. ... (autor: AMD_Master | data: 8/10/10 | godz.: 20:18)
    Dzięki. Czyli okazuje się, że dyski coraz szybciej doganiają RAM. Przewaga pamięci nad HDD wyrażana była zawsze w liczbach kilkaset - kilka tysięcy, a w przypadku SSD spada do kilka kilkadziesiąt.

  7. ... (autor: doxent | data: 8/10/10 | godz.: 20:39)
    może dożyjemy czasów w których tzw. dyski będą montowane do gniazd obok pamięci ram bo w sumie to chyba dąży w tym kierunku. Ceny są jeszcze zaporowe bo brakuje konkurencji na rynku.

  8. @doxent (autor: Mariosti | data: 8/10/10 | godz.: 21:19)
    Raczej nigdy do tego nie dojdzie bo oparta o kondensatory pamięć RAM jest najwolniejszym z przedstawicieli pamięci tego typu. Wielokrotnie szybsze są np pamięci tranzystorowe, można je znaleźć pod postacią cache w procesorach (co też jest formą RAM'u tyle że znacznie, znacznie szybszą).
    Dodatkowo dążenie do zwiększania liczby kanałów kontrolerów pamięci w procesorach no i zasadnicza różnica czyli czas dostępu do pamięci. W przypadku dobrych ddr3 jest to +/- 50ns, ssd są szybkie w porównaniu do hdd, ale nie do ram'u, to kolejny rząd wielkości.


  9. moze ktos da info o ..... (autor: Mario2k | data: 8/10/10 | godz.: 21:30)
    Nie zapomnijcie ze sa juz moduly pozwalajace spiac np 6-8 kosci DDR3 i oczywiscie podtrzymac zapisane w nich dane po wylaczeniu kompa , tyle ze z powodu braku konkurencji sa to zabawki dosc drogie.

    Start Windy z takiego czegos to pewnie ponizej 5s


  10. Windows (autor: ghost12 | data: 8/10/10 | godz.: 21:57)
    Jak i kazdy inny OS wystartuje tak szybko, jak pozwoli mu na to najwolniejszy element. Czasem system uruchamia sie dlugo i to nie przez szybkosc dysku, tylko z innych przyczyn. Dlatego mysle, ze niezaleznie z czego bys windowsa nie wystartowal w 5 sek nie wstanie :)

  11. @ghost12 (autor: Mariosti | data: 8/10/10 | godz.: 22:23)
    Racja, sama inicjacja bios'u, ahci i czasy oczekiwania przy ładowaniu sterowników to jakieś 8sek

  12. Windowsa można uśpić (autor: emuX | data: 9/10/10 | godz.: 00:19)
    takie 'standby' i wtedy mamy szybkie uruchomienie. Sam mam SSD i nie narzekam.

  13. SSD wspiera NCQ? (autor: Teriusz | data: 9/10/10 | godz.: 00:41)
    Z tego co wiem to NCQ zostało stworzone konkretnie pod talerze HDD, by optymalizować ruchy i zapis głowicy. Na co NCQ w SSD?
    http://pl.wikipedia.org/.../Native_Command_Queuing


  14. @emux (autor: Remek | data: 9/10/10 | godz.: 00:43)
    Ze standby wstaje mi w 1-2 sekundy i nie potrzebuję do tego SSD.

  15. hehe (autor: bezrobotnydarek | data: 9/10/10 | godz.: 04:36)
    no to byłby rekord pojemności dysków twardych, ale na ile znam życie to tego dysku nigdy nie zobaczymy w sprzedaży

  16. idelany (autor: Krax | data: 9/10/10 | godz.: 08:31)
    do serwera...
    to sa 4x Raid0?


  17. tzw. dyski będą montowane do gniazd obok pamięci ram (autor: RusH | data: 9/10/10 | godz.: 08:39)
    tak, to gniazdo nazywa sie SATA i jest obok zlacza ram :)

  18. dawno czegoś takiego na TPC nie widziałem :) (autor: Korazz | data: 9/10/10 | godz.: 09:10)
    inteligentne wypowiedzi odnoszące się bezpośrednio do tematu :) już myślałem ze nie doczekam dnia gdy na TPC w komentarzach przeczytam coś co nie będzie miało nic wspólnego z TROLAMI. Aż łezka się w oku kręci :)

  19. @teriusz (autor: Wedelek | data: 9/10/10 | godz.: 09:44)
    Temat ten był wielkokrotnie opisywany. Cytując za jednym z serwisów: "Godna uwagi jest między innymi obsługa technologii Native Command Queuing (NCQ), której do tej pory próżno było szukać na dyskach SSD. NCQ pozwala przy zapisie i odczycie danych z konwencjonalnych dysków twardych na ograniczenie ruchów głowicy, która w efekcie mniej "skacze" tam i z powrotem po dysku, co powoduje wzrost wydajności i skrócenie czasu dostępu do danych. Można się spodziewać, że ta metoda sortowania wywołań przyniesie korzyści również dla pamięci flashowych. NCQ pomoże w szczególności w dostępie do danych i zapisie informacji, gdy komórki flash trzeba adresować we fragmentach od 2 do 4 kB. Z pewnością pomocne to będzie w sytuacjach, kiedy trzeba nadpisywać już istniejące dane: usuwanie działa najczęściej jedynie blokowo (od 256 do 512 kB). Dodatkowo w pewnych okolicznościach system próbuje wcześniej ocalić istniejące już dane. Za pomocą NCQ SSD może kontrolować kolejkę komend i dzięki temu oszczędzić sobie przekopiowywania danych, które mają być w następnej kolejności nadpisane."

  20. @UP (autor: MarcinN | data: 9/10/10 | godz.: 09:47)
    Bo nie ma nic o NVIDI i o Intelu, tak więc morgopodobne stwory tutaj nie wchodzą :)

  21. @up (autor: tompo75 | data: 9/10/10 | godz.: 12:02)
    Będzie tak że ramu nie będzie, się będzi dokupowywać cache procka w postaci żelu xD a dyski będą w slotach obecnego ramu, tzn w podobnym miejscu jako ssd, tylko jeszcze połączą to czymś szybszym między sobą.
    Chętnie bym już pożegnał talerze na które trzeba dmuchać i chuchać i nie daj boże komputer kopnąć niechcący pod biurkiem.
    @18 Od razu inaczej ten portal tu wygląda, prawda? :)


  22. ... (autor: doxent | data: 9/10/10 | godz.: 12:37)
    Właśnie jestem za tym aby ten ram schować do procka. Dobór właściwych elementów to teraz niemal utrapienie zwłaszcza z ddr3. Te chodzą z taką płytą a te nie, tym znowu nie smakuje napięcie, istny koszmar składacza zwłaszcza niektóre płyty stały się bardzo wybredne na pamięci np Asus. Z ddr2 było dużo łatwiej bo w praktyce niezgodnych pamięci nie było.

  23. @up (autor: Mariosti | data: 9/10/10 | godz.: 18:03)
    RAM'u w wystarczającej ilości raczej nigdy nie da się zintegrować z procesorem ponieważ z rdzeniem można sensownie integrować tylko pamięć tranzystorową, a ta zajmuje obecnie około 1/3 powierzchni całych układów dając tylko +/- 2MB pamięci L3 na rdzeń.

    Jeśli już to można by wprowadzić zmodyfikowane wersje kontrolerów pamięci i kości dimm obsługujących po 2 32bitowe niezależne kanały na każdy 64bitowy obecny kanał. Znacznie poprawiłoby to efektywne wykorzystanie teoretycznej przepustowości nawet obecnych pamięci, odpowiednie rozwiązanie prezentował już trochę czasu temu rambus z tego co pamiętam.


  24. jeśli jesteś nią zainteresowany to raczej nie będzie Cię na Mercury Pro stać. (autor: speed | data: 9/10/10 | godz.: 20:25)
    nie jest tak zle :))) 30-50tys $ to nie majatek:)))
    Napewno znajdzie sobie miejsce na rynku.
    w domowym PC ??? bez sensu.
    Ostatnio bawilem sie sprawdzaniem jak na ogolna wydajnosc i odczucie ma wplyw jeden SSD ,cztery w raid0 i 8 w raid0.
    Odczucia sa takie ze 4 z pieciu osob nie widzialo roznicy pomiedzy jednym ssd a osmioma w raid0 .
    Przesiadka z HDD na ssd to dla wiekszosci kosmos (zgadzam sie z tym) przesiadka z dobrego ssd ( n.p vortex 2 ) na 4x vortex 2 w raid 0 praktycznie nie odczuwalna roznica chyba ze ktos siedzie ze stoperem (dobrym) i bedzie mierzyl czasy:))))))))))
    Na koniec prawie 2,3GB/sek w zapisie i odczycie nie robi tez wrarzenia
    szkoda kasy jednym slowem . testy robione na 9 dyskach SSD Vortex LE .
    Jak ktos ma wymagania aby bylo szybko i wzglednie tanio jeden SSD 100-120GB wystarczy zabawa w raid 0 mojm zdaniem nieoplacalna
    Zastrzegam ze to dotyczy zwyklych smiertelnikow bawiacych sie PC i grajacych na nich , a nie lamaczy 512bit hasel i.t.d :)))))))))))))) lub przewalajacych po 100TB danych co godzina:)))


  25. @speed (autor: Mariosti | data: 9/10/10 | godz.: 20:54)
    Masz na myśli OCZ V[b]e[/b]rtex 2 LE na kontrolerze Sandforce 1500 tak?

  26. Panowie, panowie (autor: kubazzz | data: 10/10/10 | godz.: 02:49)
    zróbcie 3,2TB z kości DDR3 to pogadamy;)

  27. Vortex LE jest na SF1500 (autor: speed | data: 10/10/10 | godz.: 05:54)
    takie dyski braly udzial w zabawie.

  28. kuba jaki problem ?? (autor: speed | data: 10/10/10 | godz.: 05:56)
    uzbieraj odpowiednia kase i powiem ci kto takie rzeczy robi:))))

  29. @znawca jedynie słusznej firmy (autor: batorki | data: 10/10/10 | godz.: 09:08)
    stwierdzi że przeprowadziała ona badania rynku i takie cacuszko nie miałoby racji bytu i sprzedaży w zbyt wielu sztukach więc nie muszą takiego CUDA produkować :):):):)

  30. ale zobaczcie na nazwę (autor: Franz | data: 10/10/10 | godz.: 09:13)
    EXTREME PRO ENTERPRISE nazwa chyba konkretnie określa odbiorców i półkę cenową :)

    @speed masz jakieś syntetyki z tego raida ? btw niech zgadnę tylko ty zauważyłeś różnicę bo dokładnie wiedziałeś kiedy jaka macierz jest włączona ? :P


  31. @speed (autor: Mariosti | data: 10/10/10 | godz.: 11:04)
    Ten ssd nazywa się Vertex, nie Vortex. No i taka macierz byłaby całkiem fajna do serwera bazodanowego.

  32. ### (autor: bezrobotnydarek | data: 10/10/10 | godz.: 11:53)
    kto z was jest gotów za niego zapłacić 49 000 zł ?

  33. @bezrobotnydarek (autor: Mariosti | data: 10/10/10 | godz.: 12:53)
    ZUS, w końcu to nie jego pieniądze ;]

  34. ### (autor: bezrobotnydarek | data: 10/10/10 | godz.: 14:22)
    a tak poważnie mówiąc czy to nie wróży koniec przestarzałego interfejsu SATA ? chyba już nie opłaca się inwestować w SATA 3.0

  35. hdd (autor: rookie | data: 10/10/10 | godz.: 21:06)
    morgi kupi go bo jest fanbojem tego typu rozwiązań. Ja wolę hdd - przyzwyczaiłem się do tego rozwiązania Obecne dyski są pojemne, szybkie i bezgłośne. Lekki szum dodatkowo nie pozwala zasnąć przed kompem :) Nie mam złych doświadczeń z dyskami - kupuję hdd ze sprawdzonych serii, nigdy ''po przecenie, promocji''.

  36. Gwiazda w Zenicie (autor: marsec | data: 10/10/10 | godz.: 21:58)
    .to Ciepło..............
    - Toś jagże tam wlaz
    -po drabinie*po drabinie to Wim bo jezd do połowy ale ty rzś wyży wlaz

    *po gałązkach *po gałązkach fruwajo Szpaciory i Gady skaco* niewiem

    jezdem tu i zleź nie moge* wlazłeś to siedź*kiej nie moge bo chwieje*

    to sieć ja ide robić powrozy#
    przecież do lata to bedzie taktrwać
    wlazłes teraz siedź*
    -pewnie powiesz jeszcze Ty co była pod mojo chałpo, nima i a zawdy

    stało
    -a co nima jii
    -jak żeś wzion to kaj ma być
    -niewiem myślołek że u Wos
    -to jak, na dzewie ześ jest i o drabinie nic nie wis
    -..
    -toś jak pilnowoł
    -jam tyko siem najeść kcioł a Ona stała
    - i co dobre są
    - przeca Wicie
    - jowim pytom czy Ty

    -a juś ci, tak sie już opasłem jak to ciele, gałęzie trzeszczały tom

    sie ruszyć boł. myśle poleże se na ty Grzendzie zlekcy troche i zleze i

    tak se leżałem, leżałem, leże a drabina znikła
    -toś se Pieronie przysnoł
    .........e tam anim razu oka nie zamknął
    i co drabina znikła tak ło
    /////////e tam ło, mo dwie nogi kaj dźeś poszła
    to bedziesz teraz tam dali wisioł bo do mnie nie przyszła
    -----a ni mocie drugi
    no mom
    a jakbyście jo tak przynieśl to bym zloz
    -..
    no przeca nie bede tu czekał aż sama przydzie
    .a po co ci złazić Czereśni mosz pod dostatkiem na grzędzie z Wygodą se

    pośpisz co ci więncy trza
    ........Ziemi mi sie chce
    aa winc musisz czekać bo teraz leże jo
    ale przydziecie z tą Waszo Drabino
    ,a co tamta ni\moja juz
    no Wasza ale jok u Was je nima to gdzieśi poszła w Swiat
    moja ci Łona to i do mnie wróci
    -no dobra to czekam...........Baco
    co znowu
    ino se ło mnie nie zapomnijcie
    nie zapomny, a jak bym wiela nie przychodził to zadzwoń...:)jo pyk Mały

    narazie
    [*7#Stan w Czereśni_Motyle]
    i On słyszy, i On słyszał i Inni śłyszeli które Teraz Widzą*Home8*#}

    dobra Smyku musisz sie tylko z Ksiąg pouczyć boś za dużo Rozumu zjod i

    ci z Głowy wyłaźi
    4all(0)


  37. @UP (autor: BeHQ | data: 10/10/10 | godz.: 22:20)
    Krótki esej byłby lepszy. Przekaz nie trafi.

  38. "obok którego nikt nie przejdzie obojętnie" ??? (autor: Qjanusz | data: 10/10/10 | godz.: 22:29)
    tak na prawdę wiele osób przejdzie obojętnie.

    Pisząc całkiem poważnie, po co komuś (w kontekście tej większości) ponad 3 tera z tak samo kosmicznymi osiągami? Większość użytkowników pro, lub wydajnych stacji potrzebuje szybkiego dysku na OSa, toolsy + programy. Kilkadziesiąt giga to max.

    Cała reszta to wszelakie archiwum, do którego dostęp nie jest już tak krytyczny. Takie archiwum w idealnych warunkach zadowoli się raidem stripe na dobrych talerzach.

    Takie dyski jak w tytule, to raczej pokazówka technologii. Ewentualnie ściśle wyspecjalizowana ścieżka zastosowań, dla której ten SDD nawet nie musi trafić na rynek. Po prostu będzie robiony na konkretne zamówienie.

    CO do NCQ i SSD to też byłem mocno zaskoczony, jak dowiedziałem się że jedno z drugim można powiązać :-)


  39. #31, swieta racja z tym vertexem :))) (autor: speed | data: 11/10/10 | godz.: 02:56)
    Franz pokazywalem juz ale zainteresowanie zerowe to co bede sie wyrywal przed orgiestre:)))

  40. @Qjanusz (autor: Pleban | data: 11/10/10 | godz.: 08:56)
    Bo oczywiscie pliki baz danych sie w powietrzu utrzymuja i nie potrzebuja przestrzeni dyskowej...

  41. @Pleban (autor: Qjanusz | data: 11/10/10 | godz.: 11:35)
    Twierdzisz że bazki potrzebują takich SSD, a klasyczne macierze, na których aktualnie siedzą są im wydajnościową kulą u nogi? :-)

  42. Wedelek (autor: Dabrow | data: 11/10/10 | godz.: 13:52)
    usuń to ostatnie zdanie, albo napisz że cena po prostu nieznana. Bo idiotycznie to brzmi. Skąd wiesz kogo na co stać tutaj (-;

  43. Qjanusz (autor: Pleban | data: 12/10/10 | godz.: 15:49)
    Twierdzisz, ze klasyczne macierze _NIE_SA_ (albo inaczej - nie moga byc) kula u nogi? :>

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.